eitaa logo
دروس استاد سید محمد صادق علم الهدی | کانال اصلی
2.8هزار دنبال‌کننده
73 عکس
37 ویدیو
4 فایل
درس‌های سطح عالی و خارج استاد سید محمدصادق علم‌الهدی حوزه قم 📌 بازنشر بلامانع است کانال رسمی استاد: @Alamolhoda_ir ادمین: @Oloom_Motoon آی‌دی استاد: @Alamolhoda مدیر: @sh_safayi آدرس سایت و اینستا: Alamolhoda.ir این آدرس در تلگرام و سروش هم فعّال
مشاهده در ایتا
دانلود
e (160) KharejeOsool 2 - (56) Qat' Alamolhoda.org.mp3
8.81M
👈‏ > جلسه ۱۶۰ ‏ 👈‏ جلسه ۵۶‏ ‏☑️‏‎️‎‏ ‏ حکم قطع غیر مصیب (بخش۳)‏ ‏۱ ـ حجّیت قطع متجرّی (بخش۲)‏ ‏+ تصحیح معنای منجّزیت و معذّریت‏ ‏۱۲ مهر ۱۴۰۲‏ ‏> ‏ ‏> ‏> 🎙 @Alamolhoda_org
e (161) KharejeOsool 2 - (57) Qat' Alamolhoda.org.mp3
7.89M
👈‏ > جلسه ۱۶۱ ‏ 👈‏ جلسه ۵۷‏ ‏☑️‏‎️‎‏ ‏ حکم قطع غیر مصیب (بخش۴)‏ ‏۱ ـ حجّیت قطع متجرّی (بخش۳)‏ ملاحظه۱: امکان‌سنجی صدق تجرّی و عناوین بدیل آن در غیر از موارد قطع به تکلیف ‏۱۵ مهر ۱۴۰۲‏ ‏> ‏ ‏> ‏> 🎙 @Alamolhoda_org
e (162) KharejeOsool 2 - (58) Qat' Alamolhoda.org.mp3
8.86M
👈‏ > جلسه ۱۶۲ ‏ 👈‏ جلسه ۵۸‏ ‏☑️‏‎️‎‏ ‏ حکم قطع غیر مصیب (بخش۵)‏ ‏۱ ـ حجّیت قطع متجرّی (بخش۴)‏ ملاحظه۲: ثمرات استحقاق عقاب متجرّی ‏۱۶ مهر ۱۴۰۲‏ ‏> ‏ ‏> ‏> 🎙 @Alamolhoda_org
e (163) KharejeOsool 2 - (59) Qat' Alamolhoda.org.mp3
11.41M
👈‏ > جلسه ۱۶۳ ‏ 👈‏ جلسه ۵۹‏ ‏☑️‏‎️‎‏ ‏ حکم قطع غیر مصیب (بخش۶)‏ ‏۱ ـ حجّیت قطع متجرّی (بخش۵)‏ ملاحظه۳: دو مؤیّد بر استحقاق عقاب متجرّی (بخش۱)‏ ‏۱۷ مهر ۱۴۰۲‏ ‏> ‏ ‏> ‏> 🎙 @Alamolhoda_org
e (164) KharejeOsool 2 - (60) Qat' Alamolhoda.org.mp3
10.03M
👈‏ > جلسه ۱۶۴ ‏ 👈‏ جلسه ۶۰‏ ‏☑️‏‎️‎‏ ‏ حکم قطع غیر مصیب (بخش۷)‏ ‏۱ ـ حجّیت قطع متجرّی (بخش۶)‏ ملاحظه۳: دو مؤیّد بر استحقاق عقاب متجرّی (بخش۲)‏ ملاحظه۴: وضعیت قطع غیر مطابق واقع در موارد قطع موضوعی ‏۲ ـ حجّیت قطع قطّاع (بخش۱)‏ مقدمه۱: قطّاع کیست؟ مقدمه۲: تاریخچه ادّعای عدم اعتبار قطع قطّاع مقدمه۳: شمول بحث نسبت به همه قطع‌های قطّاع ‏۱۸ مهر ۱۴۰۲‏ ‏> ‏ ‏> ‏> ‏> 🎙 @Alamolhoda_org
e (165) KharejeOsool 2 - (61) Qat' Alamolhoda.org.mp3
9.61M
👈‏ > جلسه ۱۶۵ ‏ 👈‏ جلسه ۶۱‏ ‏☑️‏‎️‎‏ ‏ حکم قطع غیر مصیب (بخش۸)‏ ‏۲ ـ حجّیت قطع قطّاع (بخش۲)‏ ـ دو مبنا در معذوریت قطّاع ‏۱۹ مهر ۱۴۰۲‏ ‏> ‏ ‏> ‏> 🎙 @Alamolhoda_org
e (166) KharejeOsool 2 - (62) Qat' Alamolhoda.org.mp3
10.1M
👈‏ > جلسه ۱۶۶ ‏ 👈‏ جلسه ۶۲‏ ‏☑️‏‎️‎‏ ‏ حکم قطع غیر مصیب (بخش۹)‏ ‏۲ ـ حجّیت قطع قطّاع (بخش۳)‏ ـ امکان‌سنجی تقصیر قطّاع در مقدّمات قطع خود (بخش۱)‏ ‏۲۲ مهر ۱۴۰۲‏ ‏> ‏ ‏> ‏> 🎙 @Alamolhoda_org
e (167) KharejeOsool 2 - (63) Qat' Alamolhoda.org.mp3
10.68M
👈‏ > جلسه ۱۶۷ ‏ 👈‏ جلسه ۶۳‏ ‏☑️‏‎️‎‏ ‏ حکم قطع غیر مصیب (بخش۱۰)‏ ‏۲ ـ حجّیت قطع قطّاع (بخش۴)‏ ـ امکان‌سنجی تقصیر قطّاع در مقدّمات قطع خود (بخش۲)‏ ‏۲۳ مهر ۱۴۰۲‏ ‏> ‏ ‏> ‏> 🎙 @Alamolhoda_org
e (168) KharejeOsool 2 - (64) Qat' Alamolhoda.org.mp3
9.56M
👈‏ > جلسه ۱۶۸ ‏ 👈‏ جلسه ۶۴ (آخرین جلسه حجّیت قطع)‏ ‏☑️‏‎️‎‏ ‏ حکم قطع غیر مصیب (بخش۱۱)‏ ‏۲ ـ حجّیت قطع قطّاع (بخش۵)‏ تنبیه۱: عدم اختصاص بحث قطّاع به سلب معذریت تنبیه۲: توسعه منجّزیت و معذّریت نسبت به موارد قطع به تکلیف و قطع به عدم آن تنبیه۳: وضعیت قطع قطّاع در موارد قطع موضوعی ‏۲۴ مهر ۱۴۰۲‏ ‏> ‏ ‏> ‏> 🎙 @Alamolhoda_org
21.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‏> 🔺 توصیه‌های استاد به طلبه‌ها: حواست به دزدهای زمان باشد .... ـ هر ساعت بخشی از وجود تو است که از تو جدا می‌شود! ـ وجود فانی را ابدی کن! ‏◀️‌‎️‌‏ استاد‌‎️‌‏ ‏ ‏> ‏> ‏> ‏➕مطالب عمومی و اخلاقی استاد:‏ 📚 @Alamolhoda_ir ‏➕صوت دروس حوزوی استاد:‏ 🎙 @Alamolhoda_org
🔴 نکته‌ای در باب «لیلة الرغائب» ✍ یادداشتی از استاد تا آنجا که حقیر تحقیق کردم، شب موسوم به «لیلة الرغائب» (اولین شب جمعه ماه رجب المرجّب) با وجود شهرت فراوانی که بین خواصّ مردم دارد، از طریق امامان معصوم ما علیهم السلام نقل نشده و کتب روایی محدّثین متقدّم شیعه به آن اشاره‌ای نکرده است و به نظر می‌رسد مأخذ اصلی آن منابع اهل سنّت باشد. ظاهرا در بین علمای شیعه، اولین بار حدیث آن را سید علی بن باقی قرشی (قرن۷) در الاختیار من المصباح و سید علی بن طاووس حلّی (قرن۷) در إقبال الأعمال نقل کرده‌اند و به تبع آنان، شاگرد ابن طاووس علامه‌ی حلّی (قرن۸) در یکی از اجازاتش و سپس محدّثین متأخّر مثل کفعمی در البلد الأمین، مجلسی در بحار الأنوار، شیخ حرّ عاملی در وسائل الشیعة و شیخ عبّاس قمّی در مفاتیح الجنان حدیث لیلة الرغائب را نقل کرده‌اند، اما در تمام این کتب، یا سند حدیث مزبور مبتلا به ضعف شدید بوده و به عامّه ختم می‌شود و یا اساساً سندی برای آن ذکر نشده است. بنابراین، اگر مؤمنین متمایل بودند از باب قاعده‌ی «تسامح در ادلّه‌ی سنن» به حدیث لیلة الرغائب عمل کنند، باید نماز و اعمال مخصوص این شب را به قصد رجاء (به امید اینکه مطلوب خدا باشد) اقامه کنند، نه به قصد ورود (به قصد اینکه در شریعت وارد شده است). ‏➕مطالب عمومی و اخلاقی استاد:‏ 📚 @Alamolhoda_ir ‏➕صوت دروس حوزوی استاد:‏ 🎙 @Alamolhoda_org