آنگاه تو تمام دشمنان خود را نابود ميكنى و دوستانت را يارى مىنمائى بطورى كه نه ستمگر متجاوز و نه منكرى كه حق حقجويان را زير پا مىنهد و نه عيبجو و كينهتوز و دشمن و بدخواه تو، بهيچ وجه در روى زمين باقى نمىماند: «وَ مَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللّهَ بالِغُ أَمْرِهِ»١ سپس فرمود: اى ابو اسحاق! اين گفتگو را پنهان بدار، مگر از برادران دينى و افراد با صداقت هر گاه علامات ظهور و اقتدار مرا ديدى، خود و برادران دينى خود كه همواره سعى در رسيدن بمركز نور يقين و روشنى چراغهاى دين دارند كوتاهى مكن، و بسوى من بيا تا بحقيقت نائل گردى.
ابراهيم مهزيار گفت: مدتى در خدمت حضرت توقف نمودم و از آن حضرت حقايق روشن و احكام نورانى و لطائف و حكمت و نكات ممتازى كه خداوند در سينۀ گهربارش بوديعت نهاده بود، استفاده مينمودم. تا اينكه ترسيدم مبادا كسانى را كه در اهواز بجاى گذاردهام؛ بواسطۀ تأخير ديدار آنها، از كف بدهم. از اين رو از حضرت اجازه حركت خواستم و بعرض رسانيدم كه از دورى حضرتش، ناراحتى بسيار خواهم داشت و از محروميت درك حضورش، اندوهگين ميشوم.
حضرت دعاى خيرى كه ان شاء اللّه براى من و فرزندان و بستگانم ذخيره و حرزى خواهد بود، نمود. موقعى كه آماده حركت شدم و عزمم جزم شد بخدمتش رسيدم كه با حضرتش وداع كنم و تجديد عهد نمايم، و پولى كه با خود داشتم و قريب پنجاه هزار درهم بود، تقديم نمودم و خواهش كردم كه بر من منت بگذارد و آن را بپذيرد، ولى او تبسمى كرد و فرمود:
اى ابو اسحاق! اين وجه را هنگام مراجعت بوطن مصرف كن! زيرا سفرى طولانى و بيابانى وسيع در پيش دارى. از اينكه ما اين وجه را نپذيرفتيم دلتنگ مباش زيرا ما از تو قدردانى نموديم، و يادآورى و قبول منتى را كه با فرض نگاهدارى در نزد ما، ميبايد از تو بنمائيم، كرديم. (يعنى منتى كه خواستى با قبول پولها بر تو بگذاريم و بعدها نيز از تو يادآورى بنمائيم، بدون پذيرفتن آنهم، خواهيم نمود).
خداوند آنچه را بتو ارزانى فرمود، مبارك گرداند، و هر چه عطا كرده باقى بدارد و بهترين ثواب احسانكنندگان و ارجدارترين آثار فرمانبرداران را براى تو بنويسد چه كه هر زيادتى مال اوست و بايد از او گرفت. اميدوارم خداوند تو را با بهرۀ كافى و سلامتى و خوشحالى بسوى دوستانت برگرداند، و راه را براى تو دشوار نسازد، و دريافتن راه سراسيمه ننمايد. تو را بخدا ميسپارم كه ان شاء اللّه در سايۀ لطف او هيچ گونه خطرى متوجه تو نگردد.
اى ابو اسحاق! خداوند متعال ما را با عوائد احسان و فوائد امتنان خود قانع گردانيد، و از كمك بدوستان، بازداشته مگر بخاطر نيت خالص و بلحاظ نصيحتو محافظت آنچه پاكيزه و پايدار و نامش بلند است (كه در اين صورت بدوستان خود عملا كمك ميكنيم).
ابراهيم بن مهزيار گفت: با حضرت، خداحافظى نمودم در حالى كه خدا را سپاسگزار بودم كه مرا راهنمائى و ارشاد كرد تا بمقصود حقيقى نائل گردم. با اينكه ميدانستم كه خداوند زمين خود را تعطيل و از وجود حجت آشكار و امام قائم خالى نخواهد گذاشت. سپس اين ماجرا را براى مزيد بصيرت اهل يقين (شيعيان) نقل كردم تا بدانند كه خداوند ذريۀ طيبه و سرشت پاك آنها را باقى گذاشته است، و هم اين امانت را باهلش تسليم كنم تا وقتى آشكار گشت، خداوند فرقۀ ناجيه و طريقۀ مرضيه را عزمى قوى و تأييدى بيشتر عطا فرمايد، و بر اعتقاد راسخشان بيافزايد «وَ اللّهُ يَهْدِي مَنْ يَشاءُ إِلى صِراطٍ مُسْتَقِيمٍ»
📙مهدی موعود، صفحه 771
علامه محمدباقرمجلسی
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
هدایت شده از الدولة الزهرائیة عج
24.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💫کلیپ تصویری دعای ندبه
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#مهدویت_در_قران_مجید
✴️امّا وجه تشبيه آن حضرت به شهاب ثاقب؛شايد به خاطر اين باشد كه بهطور ناگهانى ظهور مىكند،چنانكه اين معنى در چند روايت آمده،و يا اينكه مانند ستارۀ شهاب مىدرخشد.شاهد بر اين احتمال رواياتى است كه در باب(نور آن حضرت)خواهد آمد،و يا به خاطر اينكه شياطين را طرد و دفع مىكند،همانطوركه با شهاب ثاقب طرد مىشوند.خداوند متعال مىفرمايد:
💫إِلاّ مَنْ خَطِفَ الْخَطْفَةَ فَأَتْبَعَهُ شِهابٌ ثاقِبٌ؛(صافات/10)
جز آنكه كسى(از شياطين)بخواهد از علم بالا بربايد كه شهابى فروزان او را دنبال مىكند.
📚مکیال المکارم -جلد 1، صفحه 114
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#حدیث_مهدوی
📜 در حديث مفضّل از امام صادق عليه السّلام آمده كه فرمود:اى مفضّل!
🕋او تنها ظاهر مىشود و به سوى خانۀ خدا به تنهايى مىرود و تنها وارد كعبه مىگردد و در حال تنهايى شب بر او فرا مىرسد،پس چون ديدگان به خواب رود و سياهى شب سايه افكند،جبرئيل و ميكائيل و فرشتگان در صفوف متشكّل بر او فرود مىآيند،پس جبرئيل معروض مىدارد:«يا سيّدي قولك مقبول و أمرك جائز»؛اى سرور من!فرمانت پذيرفته و دستورت اجرا مىشود.پس دست بر صورتش مىكشد و مىگويد:
💫 اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذِي صَدَقَنا وَعْدَهُ وَ أَوْرَثَنَا الْأَرْضَ نَتَبَوَّأُ مِنَ الْجَنَّةِ حَيْثُ نَشاءُ فَنِعْمَ أَجْرُ الْعامِلِينَ؛ (زمر/74)
حمد خداى را كه به وعدۀ خويش دربارۀ ما وفا كرد و زمين را ميراث ما ساخت،هرجاى بهشت كه خواهيم منزلگاه خود قرار دهيم،پاداش عملكنندگان چه نيكو است.
🕋آنگاه ميان ركن و مقام مىايستد و فريادى مىكشد و مىفرمايد:اى نقباى من؛(سركردگان ارتش آن حضرت)و اى وابستگان خاصّ من؛و اى كسانى كه خداوند شما را-پيش از ظهورم- براى يارى من بر روى زمين ذخيره كرده!با خواست و رغبت نزد من آييد.
📣پس فرياد آن حضرت به گوش آنها مىرسد درحالىكه در محرابها و بر رختخوابهاى خود در شرق و غرب زمين قرار دارند و همان يك صدا به گوش همۀ آنان مىرسد،پس به آن حضرت پاسخ مثبت مىدهند و به سوى آن صدا مىشتابند و در عرض يك چشم بر هم زدن در پيشگاه او بين ركن و مقام حاضر مىشوند.
🔆پس خداوند-عزّ و جلّ-به نور امر مىكند كه مانند عمودى از زمين تا آسمان كشيده مىشود،كه از آن نور هرمؤمنى كه به روى زمين است استفاده خواهد كرد و نورى از درون خانهاش آشكار مىگردد،پس نفوس مؤمنين به آن نور خوشنود مىگردد.(تا اينكه مفضّل عرضه داشت):اى سرور من!آيا در مكّه مقيم مىشود؟
فرمود:نه،اى مفضّل!بلكه مردى از خاندانش را در آنجا جانشين خود مىسازد،پس هرگاه از مكه حركت كند به آن مرد حمله مىكنند و او را مىكشند،پس آن حضرت بازمىگردد،ايشان به خدمتش مىآيند،درحالىكه ترسان و سربهزير افكنده باشند،گريه و تضرّع مىكنند و عرضه مىدارند:اى مهدى آل محمد عليهم السلام توبه مىكنيم.پس آن حضرت آنان را نصيحت و موعظه نموده و هشدار مىدهد و بر آنها جانشين مىگمارد و دوباره حركت مىكند.ولى باز هم بر آن جانشين يورش مىبرند و او را مىكشند،پس ياران خودش از جنّيان و نقبا را به سوى آنها مىفرستد و مىفرمايد:بازگرديد به سوى آنها و كسى را باقى نگذاريد،مگر آنكه ايمان بياورد.
و اگرنه اين بود كه رحمت پروردگار همه را فرامىگيرد،و من آن رحمت هستم با شما به سوى آنها بازمىگشتم،زيرا كه به تحقيق اينها عذرها را بين خود و خداى خودشان و من قطع كردند. پس به سوى آنان مراجعت مىكنند،به خدا قسم از صد تن يكى باقى نمىماند،قسم به خدا از هزار يكى باقى نمىماند.
💠مفضّل مىگويد:گفتم:اى سيّد من!خانۀ مهدى عليه السّلام كجا خواهد بود و مؤمنان كجا جمع مىشوند؟فرمود:سراى حكومت آن حضرت كوفه و مجلس حكم و فرمانروايى او مسجد جامع آن،و بيت المال و محل تقسيم غنائم مسلمين مسجد سهله،و جاى خلوتهاى آن حضرت،سرزمين صاف و مسطح و سفيد نجف است.
مفضّل عرضه داشت:اى مولاى من!آيا همۀ مؤمنين در كوفه خواهند بود؟فرمود:آرى قسم به خدا!هيچ مؤمنى باقى نمىماند مگر اينكه در آن،يا در حوالى آن خواهد بود و كار به جايى مىرسد كه مقدار خوابگاه يك اسب به دو هزار درهم مىرسد و بيشتر مردم آرزو مىكنند:اى كاش يك وجب از زمين سبع را به قيمت يك وجب طلا مىخريد و زمين سبع از خطّههاى همدان است.
📚مکیال المکارم - جلد1، صفحه 118
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
هدایت شده از کتابخانه مقتل امام حسین ع و معصومین ع
کتابهای حوزه مهدویت را در کانال کتابخانه ضامن اشک با زدن این هشتک ها جستجو کنید:
#امام_مهدی_عج
#کتب_حضرت_مهدی_ع
#کتب_تاریخ_زندگینامه_حضرت_امام_عصر_عج
#کتب_نقد_و_بررسی_غیبت_امام_مهدی_عج
#رجعت
کانال کتابخانه ی مقتل امام حسین ع
@zameneashkbook
کتابخانه ضامن اشک ایتا
@zamenashkbook1
زیارت آل یس.mp3
12.98M
💎زیارت آل یس💎
با صدای اباذر الحلواجی
مداح بحرینی
🌹الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
8.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚘﷽
#شهدای_عصر_غیبت
تــو بایـد باشی
تا جمعـه هایم پر شود از نور
پر شود از عشــق ،
و دقایقم از دوست داشتنی ابدی
لبریز گردد ...
تــو باید باشی
تـا جمعـه های بخیــر بگذرد ...
سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی🌷
الدوله الزهرائیه👇
@aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#حدیث_مهدوی
📜 أَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ هَمَّامٍ قَالَ حَدَّثَنَا جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ مَالِكٍ قَالَ حَدَّثَنَا عَبَّادُ بْنُ يَعْقُوبَ قَالَ حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ سَالِمٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ الْبَاقِرِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ:
صَاحِبُ هَذَا الْأَمْرِ أَصْغَرُنَا سِنّاً وَ أَخْمَلُنَا شَخْصاً قُلْتُ مَتَى يَكُونُ ذَاكَ قَالَ إِذَا سَارَتِ الرُّكْبَانُ بِبَيْعَةِ الْغُلاَمِ فَعِنْدَ ذَلِكَ يَرْفَعُ كُلُّ ذِي صِيصِيَةٍ لِوَاءً فَانْتَظِرُوا الْفَرَجَ .
و لا يعرف فيمن مضى من الأئمة الصادقين عليهم السّلام أجمعين و لا في غيرهم ممن ادعيت له الإمامة بالدعاوي الباطلة من اؤتم به في صغر سن إلا هذا الإمام صلوات اللّه عليه الذي حباه الله الإمامة و العلم كما أوتي عيسى ابن مريم و يحيى بن زكريا الكتاب و النبوة و العلم و الحكم صبيا و الدليل على ذلك قول أبي عبد الله عليه السّلام فيه شبه من أربعة أنبياء أحدهم عيسى ابن مريم عليه السّلام لأنه أوتي الحكم صبيا و النبوة و العلم و أوتي هذا عليه السّلام الإمامة و في قولهم عليهم السّلام هذا الأمر في أصغرنا سنا و أخملنا ذكرا دليل عليه و شاهد بأنه هو لأنه ليس في الأئمة الطاهرين عليهم السّلام و لا في غير الأئمة ممن ادعى له الدعاوي الباطلة من أفضى إليه الأمر بالإمامة في سنه لأن جميع من أفضيت إليه الإمامة من أئمة الحق و ممن ادعيت له أكبر سنا منه فالحمد لله الذي يحق اَلْحَقَّ بِكَلِماتِهِ و يقطع دابِرَ الْكافِرِينَ .
📝(خبر داد ما را محمّد بن همّام او گفت:حديث كرد ما را جعفر بن محمّد ابن مالك او گفت:حديث كرد ما را عبّاد بن يعقوب او گفت:حديث كرد ما را يحيى بن سالم):
از ابى جعفر امام باقر عليه السّلام كه فرمود:صاحب اين امر از همۀ ما در سن كمتر و در شخصيّت خاموشتر است گفتم:اين كى خواهد شد؟
💎فرمود: هنگامى كه خبرگزاريها بيعت آن جوان را منتشر سازند در اين وقت هر صاحب قدرتى پرچمى بر افرازد پس منتظر فرج باشيد.
در امامان راستين گذشته و امامانى كه بناحقّ دعوى امامت كردهاند كسى كه در كودكى يتيم شده باشد بجز اين امام كسى نيست امامى كه خداوند امامت و علم را باو عطا فرموده همچنان كه بعيسى بن مريم و يحيى بن زكريّا كتاب و نبوّت و علم و حكمت را در كودكى عطا فرمود.
و دليل بر اين سخن فرمايش امام صادق عليه السّلام است كه فرمود او را بچهار پيغمبر شباهت است يكى از آنان عيسى بن مريم است زيرا باو حكم و نبوّت و علم در كودكى عطا شد و باين نيز در كودكى امامت داده شد.
و اينكه فرمودهاند اين امر در كوچكترين ما از نظر سن و خاموشترين ما از نظر شخصيّت خواهد بود دليل و شاهدى است بر اينكه همان او است زيرا در ائمۀ طاهرين و در غير ائمه از مدّعيان دعاوى باطل كسى نيست كه امر امامت در سنّ آن حضرت باو داده شده باشد زيرا همۀ آنان كه امامت بآنان رسيده است از امامان راستين و افرادى كه براى آنان ادّعاى امامت شده است از نظر سن از آن حضرت بزرگتر بودهاند.سپاس خدائى را كه بوسيلۀ كلماتش احقاق حقّ ميكند و دنبالۀ كافران را قطع ميكند.
📙غیبت نعمانی، صفحه 216
باب10/حدیث35
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#حدیث_مهدوی
📝(حديث كرد ما را عبد الواحد بن عبد اللّه او گفت:حديث كرد ما را محمّد ابن جعفر قرشىّ او گفت حديث كرد مرا محمّد بن الحسين بن ابى الخطّاب او گفت حديث كرد مرا محمّد بن سنان از ابى الجارود و او از):
ابى جعفر(امام باقر)عليه السّلام كه از آن حضرت شنيده است كه ميفرموده است آنقدر بايد بانتظار باشيد تا همچون رمۀ بزهاى وحشت زده شويد كه قصّاب را تفاوت نكند كه دست بر روى كداميك بگذارد نه جايگاه بلندى داشته باشيد تا بدان پناهنده شويد و نه پشتيبانى كه كارهايتان را بدلگرمى آن انجام دهيد.
📙غیبت نعمانی ، صفحه 226
باب10 /حدیث5
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
آخر جمادی الأوّلی
1 ـ وفات محمّد بن عثمان عَمری رَحِمَهُ الله
وفات دوّمین نائب خاص امام عصر صلوات الله علیه، جناب ابو جعفر محمّد بن عثمان بن سعید عَمری رَحِمَهُ الله در چنین روزی در سال 304 یا 305 واقع شده است. (1)
📚 منابع :
1. الغیبة (شیخ طوسی) : ص 366. و ... .
❖﷽❖
#حدیث_مهدوی
📝در كمال الدين به سند خود،از حضرت امام سجاد عليه السّلام آمده كه فرمود:در حضرت قائم عليه السّلام از هفت پيغمبر شيوه و روش هست:شيوهاى از پدرمان آدم و شيوهاى از ابراهيم و شيوهاى از موسى و شيوهاى از عيسى و شيوهاى از ايّوب و شيوهاى از محمد عليهم السّلام؛
💠امّا از آدم و نوح طول عمر،
💠و امّا از ابراهيم مخفى بودن ولادت و دورى از مردم،
💠و از موسى ترس و غيبت،
💠و امّا از عيسى به اختلاف افتادن مردم دربارۀ او،
💠و امّا از ايّوب فرج بعد از ابتلاء و امتحان،
💠و امّا از محمّد صلّى اللّه عليه و اله خروج و قيام با شمشير.
📚مکیال المکارم -جلد 1، صفحه 131
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84