eitaa logo
الدولة الزهرائیة عج
475 دنبال‌کننده
415 عکس
552 ویدیو
285 فایل
یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
مشاهده در ایتا
دانلود
❖﷽❖ [سوره‌ى اعراف] [آيه‌ى ١٥٨] اَلَّذِينَ‌ يَتَّبِعُونَ‌ الرَّسُولَ‌ النَّبِيَّ‌ الْأُمِّيَّ‌ الَّذِي يَجِدُونَهُ‌ مَكْتُوباً عِنْدَهُمْ‌ فِي التَّوْراةِ‌ وَ الْإِنْجِيلِ‌ يَأْمُرُهُمْ‌ بِالْمَعْرُوفِ‌ وَ يَنْهاهُمْ‌ عَنِ‌ الْمُنْكَرِ وَ يُحِلُّ‌ لَهُمُ‌ الطَّيِّباتِ‌ وَ يُحَرِّمُ‌ عَلَيْهِمُ‌ الْخَبائِثَ‌ وَ يَضَعُ‌ عَنْهُمْ‌ إِصْرَهُمْ‌ وَ الْأَغْلالَ‌ الَّتِي كانَتْ‌ عَلَيْهِمْ‌ فَالَّذِينَ‌ آمَنُوا بِهِ‌ وَ عَزَّرُوهُ‌ وَ نَصَرُوهُ‌ وَ اتَّبَعُوا النُّورَ الَّذِي أُنْزِلَ‌ مَعَهُ‌ أُولئِكَ‌ هُمُ‌ الْمُفْلِحُونَ‌ (آنان كه از رسول و پيامبر امّى(حضرت محمّد صلّى اللّه عليه و آله و سلم) پيروى كنند كه در تورات و انجيلى كه نزد آنان است(نام و اوصافش را)نگاشته يابند (كه آن رسول)آن‌ها را به معروف امر و از منكر نهى خواهد كرد و چيزهاى پاكيزه را برايشان حلال و پليدى‌ها را حرام گرداند و بار سنگين و غل و زنجيرهايى كه بر گردنشان بود از آن‌ها برگيرد، پس كسانى كه بدو ايمان آوردند و او را گرامى داشتند و يارى رساندند و از آن نورى كه همراه وى نازل گشت پيروى كردند،آنان همان رستگاران‌اند.) 🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨ 📜[٤٧]محمّد بن يعقوب:عن عدّة من أصحابنا،عن أحمد بن محمّد بن أبي نصر،عن حمّاد بن عثمان،عن أبي عبيدة الحذّاء،قال:سألت أبا جعفر عليه السّلام عن الاستطاعة و قول النّاس. قال-و تلا هذه الآية: وَ لا يَزالُونَ‌ مُخْتَلِفِينَ‌، إِلاّ مَنْ‌ رَحِمَ‌ رَبُّكَ‌ وَ لِذلِكَ‌ خَلَقَهُمْ‌ -:«يا أبا عبيدة،النّاس مختلفون في إصابة القول و كلّهم هالك.» قال:قلت:قوله: إِلاّ مَنْ‌ رَحِمَ‌ رَبُّكَ‌ ؟قال عليه السّلام:«هم شيعتنا و لرحمته خلقهم و هو قوله: وَ لِذلِكَ‌ خَلَقَهُمْ‌ يقول[عزّ و جلّ‌]:لطاعة الإمام.الرّحمة الّتي يقول: وَ رَحْمَتِي وَسِعَتْ‌ كُلَّ‌ شَيْ‌ءٍ) يقول:علم الإمام.و وسع علمه-الّذي هو من علمه- كُلَّ‌ شَيْ‌ءٍ ،هو شيعتنا.» ثمّ‌ قال:« فَسَأَكْتُبُها لِلَّذِينَ‌ يَتَّقُونَ‌ يعني ولاية غير الإمام و طاعته.»ثمّ‌ قال:« يَجِدُونَهُ‌ مَكْتُوباً عِنْدَهُمْ‌ فِي التَّوْراةِ‌ وَ الْإِنْجِيلِ‌ يعني النّبيّ‌ صلّى اللّه عليه و آله و سلم،و الوصيّ‌، و القائم عليه السّلام يَأْمُرُهُمْ‌ بِالْمَعْرُوفِ‌ -إذا قام- وَ يَنْهاهُمْ‌ عَنِ‌ الْمُنْكَرِ و المنكر من أنكر فضل الإمام و جحده، وَ يُحِلُّ‌ لَهُمُ‌ الطَّيِّباتِ‌ أخذ العلم من أهله، وَ يُحَرِّمُ‌ عَلَيْهِمُ‌ الْخَبائِثَ‌ و الخبائث قول من خالف، وَ يَضَعُ‌ عَنْهُمْ‌ إِصْرَهُمْ‌ و هي الذّنوب الّتي كانوا فيها قبل معرفتهم فضل الإمام، وَ الْأَغْلالَ‌ الَّتِي كانَتْ‌ عَلَيْهِمْ‌ و الأغلال ما كانوا يقولون ممّا لم يكونوا أمروا به من ترك فضل الإمام.فلمّا عرفوا فضل الإمام وضع عنهم إصرهم و الإصر:الذّنب و هي الآصار. ثمّ‌ نسبهم فقال: فَالَّذِينَ‌ آمَنُوا بِهِ‌ يعني بالإمام: وَ عَزَّرُوهُ‌ وَ نَصَرُوهُ‌ وَ اتَّبَعُوا النُّورَ الَّذِي أُنْزِلَ‌ مَعَهُ‌ أُولئِكَ‌ هُمُ‌ الْمُفْلِحُونَ‌ يعني الّذين اجتنبوا الجبت و الطّاغوت أن يعبدوها،و الجبت و الطّاغوت فلان و فلان،و العبادة طاعة النّاس لهم. ثمّ‌ قال: وَ أَنِيبُوا إِلى‌ رَبِّكُمْ‌ وَ أَسْلِمُوا لَهُ‌(مِنْ‌ قَبْلِ‌...) . ثمّ‌ جزاهم فقال: لَهُمُ‌ الْبُشْرى‌ فِي الْحَياةِ‌ الدُّنْيا وَ فِي الْآخِرَةِ‌ و الإمام يبشّرهم بقيام القائم عليه السّلام و بظهوره و بقتل أعدائهم و بالنّجاة في الآخرة و الورود على محمّد صلّى اللّه عليه و آله و سلم و الصّادقين على الحوض.» ادامه مطلب (ترجمه)👇👇 @Aldolatahalzahraeyah
📝محمّد بن يعقوب از عدّه‌اى از اصحابمان،از احمد بن محمّد بن ابى نصر،از حمّاد ابن عثمان،از ابو عبيده‌ى حذّاء آورده كه گفت:از حضرت ابو جعفر امام باقر عليه السّلام درباره‌ى استطاعت و سخنان مردم(در اين باب)پرسيدم. آن حضرت عليه السّلام-درحالى‌كه اين آيه را تلاوت كرد:(مردم همواره(از لحاظ‍‌ عقيده)مختلف خواهند بود مگر آن را كه خداوندگار تو رحم فرمايد و به راه حق هدايت كند)و براى همين آنان را آفريد)-فرمود: «اى ابو عبيده،مردم در رسيدن به قول(حق)در اختلاف‌اند و همگى در معرض هلاكت‌اند.» ⬅️راوى گويد:عرضه داشتم:فرمودۀ خداوند(مگر آن را كه پروردگار تو رحم فرمايد)(چه طور)؟ ❣آن حضرت عليه السّلام فرمود:«آنان شيعيان مايند و براى رحمت"خاصّ‌" خود ايشان را آفريد و همين است كه فرمود:(و براى همين آنان را آفريد).خداى[عزّ و جلّ‌]مى‌فرمايد:براى اطاعت از امام. ♥️آن رحمتى كه فرمود:(و رحمت من همه چيز را فراگرفته )علم امام است كه از علم خداوند سرچشمه گرفته و(همه چيز را)فراگرفته است.(مراد از همه چيز) شيعيان مايند.» 💎سپس(امام باقر عليه السّلام)فرمود:«(آن(رحمت)را براى كسانى كه پرهيز مى‌كنند خواهم نوشت)يعنى(آنان كه)از ولايت و اطاعت از غير امام(مى‌پرهيزند).» ✅سپس فرمود: «(منظور از"او"در(او را نزد خود در تورات و انجيل نوشته مى‌يابند) پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله و سلم و وصىّ‌ و قائم عليهما السّلام است،(آنان را به معروف امر مى‌كند)هرگاه به پا خيزد، 🕊(و از منكر بازشان مى‌دارد)و منكر(كار)كسى است كه برترى و فضيلت امام را انكار و رد كند، 💫(و چيزهاى پاكيزه را برايشان حلال مى‌سازد)(يعنى)گرفتن علم از اهل آن را ✴️(و پليدى‌ها را بر آنان حرام مى‌دارد)(پليدى‌ها)گفتار مخالفان(حقّ‌)است، 💢(و بار سنگين را از گردنشان بر مى‌گيرد)(يعنى)گناهانى كه پيش از شناختن فضيلت امام عليه السّلام در آن بودند ⛓(و غل و زنجيرهايى را كه بر آن‌ها بود)،غل‌ها همان سخنانى است كه در ترك فضيلت امام بر زبان مى‌راندند؛در صورتى كه به آن‌ها امر نشده بودند.پس چون فضل امام را شناختند،بارشان را از دوششان كنار گذاشت."اصر"همان گناه است و گناهان بارهاى سنگين‌اند. 💎آن‌گاه(خداوند)آنان را معرّفى كرد و فرمود:(آنان كه به او ايمان آوردند)يعنى به امام(و او را گرامى داشتند و يارى رساندند 🕯و از آن نورى كه همراه وى نازل گشت پيروى كردند.آنان همان رستگاران‌اند)مراد كسانى‌اند كه از عبادت جبت و طاغوت دورى گزيدند.منظور از جبت و طاغوت فلان و فلان است و عبادت همان اطاعت مردم از ايشان است. سپس فرمود:(و به درگاه خداوندگارتان بازگرديد و تسليم او شويد؛(پيش ازآن‌كه)...). 💟آن‌گاه ايشان را پاداش داده مى‌فرمايد:(براى آنان مژدگانى و بشارت در زندگى دنيا و آخرت خواهد بود.)امام آنان را به قيام حضرت قائم عليه السّلام و ظهور او و كشته شدن دشمنانشان و نجات در آخرت و وارد شدن بر حضرت محمّد صلّى اللّه عليه و آله و سلم و امامان راستين عليهم السّلام كنار حوض(كوثر)بشارت مى‌دهد.» 📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 162 سیدهاشم بن سلیمان بحرانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ ❓منظور از امام زمان علیه السلام چیست؟ ❓ آیا حضرت مهدی علیه السلام آن‌ها را به دست شریف خود می‌نوشتند؟ ✅در زمان غیبت صغری نایبان امام، سوال‌های مردم را خدمت امام مهدی علیه السلام برده و جواب کتبی آن‌ها را برمی‌گرداندند. این پاسخ‌های کتبی از ناحیه امام را اصطلاحا‍ً «توقیع» (۱) می‌گویند. 🕯محمدبن‌عثمان عمری گوید: از ناحیه مقدسه امام توقیعاتی صادر شد که خطش را خوب می‌شناسم. (۲) 💎اسحاق‌بن یعقوب می‌گوید: « توسط محمدبن‌عثمان مسائل مشکلی را به حضور مقدس امام فرستادم و جوابش را به دستخط مبارک حضرت امام مهدی علیه السلام دریافت نمودم.» (۳) ✨شیخ صدوق می‌گفت: «توقیعی که به خط امام زمان علیه السلام برای پدرم صادر شده بود، اکنون نزد من موجود است.» (۴) پی نوشت ها: ۱) توقیع در لغت به معنی امضا کردن و یا حاشیه‌نویسی نامه و کتاب است. ۲) بحارالانوار، ج۵۱، ص۳۳. ۳) اثبات‌الهداه، ج۷، ص۴۶۰. ۴) دادگستر جهان، ابراهیم امینی، ص ۱۳۳.
❖﷽❖ 📜٤ - حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ عِصَامٍ‌ الْكُلَيْنِيُّ‌ رَضِيَ‌ اللَّهُ‌ عَنْهُ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ يَعْقُوبَ الْكُلَيْنِيُّ‌ عَنْ‌ إِسْحَاقَ‌ بْنِ‌ يَعْقُوبَ‌ قَالَ‌: سَأَلْتُ‌ مُحَمَّدَ بْنَ‌ عُثْمَانَ‌ الْعَمْرِيَّ‌ رَضِيَ‌ اللَّهُ‌ عَنْهُ‌ أَنْ‌ يُوصِلَ‌ لِي كِتَاباً قَدْ سَأَلْتُ‌ فِيهِ‌ عَنْ‌ مَسَائِلَ‌ أَشْكَلَتْ‌ عَلَيَّ‌ فَوَرَدَتْ‌ فِي التَّوْقِيعِ‌ بِخَطِّ‍‌ مَوْلاَنَا صَاحِبِ‌ الزَّمَانِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌أَمَّا مَا سَأَلْتَ‌ عَنْهُ‌ أَرْشَدَكَ‌ اللَّهُ‌ وَ ثَبَّتَكَ‌ مِنْ‌ أَمْرِ الْمُنْكِرِينَ‌ لِي مِنْ‌ أَهْلِ‌ بَيْتِنَا وَ بَنِي عَمِّنَا فَاعْلَمْ‌ أَنَّهُ‌ لَيْسَ‌ بَيْنَ‌ اللَّهِ‌ عَزَّ وَ جَلَّ‌ وَ بَيْنَ‌ أَحَدٍ قَرَابَةٌ‌ وَ مَنْ‌ أَنْكَرَنِي فَلَيْسَ‌ مِنِّي وَ سَبِيلُهُ‌ سَبِيلُ‌ ابْنِ‌ نُوحٍ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ أَمَّا سَبِيلُ‌ عَمِّي جَعْفَرٍ وَ وُلْدِهِ‌ فَسَبِيلُ‌ إِخْوَةِ‌ يُوسُفَ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ أَمَّا الْفُقَّاعُ‌ فَشُرْبُهُ‌ حَرَامٌ‌ وَ لاَ بَأْسَ‌ بِالشَّلْمَابِ وَ أَمَّا أَمْوَالُكُمْ‌ فَلاَ نَقْبَلُهَا إِلاَّ لِتَطَهَّرُوا فَمَنْ‌ شَاءَ فَلْيَصِلْ‌ وَ مَنْ‌ شَاءَ فَلْيَقْطَعْ‌ فَما آتانِيَ‌ اللّهُ‌ خَيْرٌ مِمّا آتاكُمْ‌وَ أَمَّا ظُهُورُ الْفَرَجِ‌ فَإِنَّهُ‌ إِلَى اللَّهِ‌ تَعَالَى ذِكْرُهُ‌ وَ كَذَبَ‌ الْوَقَّاتُونَ‌ وَ أَمَّا قَوْلُ‌ مَنْ‌ زَعَمَ‌ أَنَّ‌ الْحُسَيْنَ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ لَمْ‌ يُقْتَلْ‌ فَكُفْرٌ وَ تَكْذِيبٌ‌ وَ ضَلاَلٌ‌وَ أَمَّا الْحَوَادِثُ‌ الْوَاقِعَةُ‌ فَارْجِعُوا فِيهَا إِلَى رُوَاةِ‌ حَدِيثِنَا فَإِنَّهُمْ‌ حُجَّتِي عَلَيْكُمْ‌ وَ أَنَا حُجَّةُ‌ اللَّهِ‌ عَلَيْهِمْ‌ - وَ أَمَّا مُحَمَّدُ بْنُ‌ عُثْمَانَ‌ الْعَمْرِيُّ‌ رَضِيَ‌ اللَّهُ‌ عَنْهُ‌ وَ عَنْ‌ أَبِيهِ‌ مِنْ‌ قَبْلُ‌ فَإِنَّهُ‌ ثِقَتِي وَ كِتَابُهُ‌ كِتَابِي وَ أَمَّا مُحَمَّدُ بْنُ‌ عَلِيِّ‌ بْنِ‌ مَهْزِيَارَ الْأَهْوَازِيُّ‌ فَسَيُصْلِحُ‌ اللَّهُ‌ لَهُ‌ قَلْبَهُ‌ وَ يُزِيلُ‌ عَنْهُ‌ شَكَّهُ‌ وَ أَمَّا مَا وَصَلْتَنَا بِهِ‌ فَلاَ قَبُولَ‌ عِنْدَنَا إِلاَّ لِمَا طَابَ‌ وَ طَهُرَ وَ ثَمَنُ‌ الْمُغَنِّيَةِ‌ حَرَامٌ وَ أَمَّا مُحَمَّدُ بْنُ‌ شَاذَانَ‌ بْنِ‌ نُعَيْمٍ‌ فَهُوَ رَجُلٌ‌ مِنْ‌ شِيعَتِنَا أَهْلَ‌ الْبَيْتِ‌وَ أَمَّا أَبُو الْخَطَّابِ‌ مُحَمَّدُ بْنُ‌ أَبِي زَيْنَبَ‌ الْأَجْدَعُ‌ فَمَلْعُونٌ‌ وَ أَصْحَابُهُ‌ مَلْعُونُونَ‌ فَلاَ تُجَالِسْ‌ أَهْلَ‌ مَقَالَتِهِمْ‌ فَإِنِّي مِنْهُمْ‌ بَرِيءٌ وَ آبَائِي عَلَيْهِمُ‌ السَّلاَمُ‌ مِنْهُمْ‌ بِرَاءٌ وَ أَمَّا الْمُتَلَبِّسُونَ‌ بِأَمْوَالِنَا فَمَنِ‌ اسْتَحَلَّ‌ مِنْهَا شَيْئاً فَأَكَلَهُ‌ فَإِنَّمَا يَأْكُلُ‌ النِّيرَانَ‌وَ أَمَّا الْخُمُسُ‌ فَقَدْ أُبِيحَ‌ لِ‍‌ شِيعَتِنَا وَ جُعِلُوا مِنْهُ‌ فِي حِلٍّ‌ إِلَى وَقْتِ‌ ظُهُورِ أَمْرِنَا لِتَطِيبَ‌ وِلاَدَتُهُمْ‌ وَ لاَ تَخْبُثَ‌ وَ أَمَّا نَدَامَةُ‌ قَوْمٍ‌ قَدْ شَكُّوا فِي دِينِ‌ اللَّهِ‌ عَزَّ وَ جَلَّ‌ عَلَى مَا وَصَلُونَا بِهِ‌ فَقَدْ أَقَلْنَا مَنِ‌ اسْتَقَالَ‌ وَ لاَ حَاجَةَ‌ فِي صِلَةِ‌ الشَّاكِّينَ‌ وَ أَمَّا عِلَّةُ‌ مَا وَقَعَ‌ مِنَ‌ الْغَيْبَةِ‌ فَإِنَّ‌ اللَّهَ‌ عَزَّ وَ جَلَّ‌ يَقُولُ‌ يا أَيُّهَا الَّذِينَ‌ آمَنُوا لا تَسْئَلُوا عَنْ‌ أَشْياءَ إِنْ‌ تُبْدَ لَكُمْ‌ تَسُؤْكُمْ‌ إِنَّهُ‌ لَمْ‌ يَكُنْ‌ لِأَحَدٍ مِنْ‌ آبَائِي عَلَيْهِمُ‌ السَّلاَمُ‌ إِلاَّ وَ قَدْ وَقَعَتْ‌ فِي عُنُقِهِ‌ بَيْعَةٌ‌ لِطَاغِيَةِ‌ زَمَانِهِ‌ وَ إِنِّي أَخْرُجُ‌ حِينَ‌ أَخْرُجُ‌ وَ لاَ بَيْعَةَ‌ لِأَحَدٍ مِنَ‌ الطَّوَاغِيتِ‌ فِي عُنُقِيوَ أَمَّا وَجْهُ‌ الاِنْتِفَاعِ‌ بِي فِي غَيْبَتِي فَكَالاِنْتِفَاعِ‌ بِالشَّمْسِ‌ إِذَا غَيَّبَتْهَا عَنِ‌ الْأَبْصَارِ السَّحَابُ‌ وَ إِنِّي لَأَمَانٌ‌ لِأَهْلِ‌ الْأَرْضِ‌ كَمَا أَنَّ‌ النُّجُومَ‌ أَمَانٌ‌ لِأَهْلِ‌ السَّمَاءِ فَأَغْلِقُوا بَابَ‌ السُّؤَالِ‌ عَمَّا لاَ يَعْنِيكُمْ‌ وَ لاَ تَتَكَلَّفُوا عِلْمَ‌ مَا قَدْ كُفِيتُمْ‌ وَ أَكْثِرُوا الدُّعَاءَ بِتَعْجِيلِ‌ الْفَرَجِ‌ فَإِنَّ‌ ذَلِكَ‌ فَرَجُكُمْ‌ وَ السَّلاَمُ‌ عَلَيْكَ‌ يَا إِسْحَاقَ‌ بْنَ‌ يَعْقُوبَ‌ وَ عَلى‌ مَنِ‌ اتَّبَعَ‌ الْهُدى. ادامه مطلب(ترجمه)👇👇 @Aldolatahalzahraeyah
📝٤ - اسحاق بن يعقوب گويد: از محمّد بن عثمان عمرى درخواست كردم نامه‌اى را كه مشتمل بر مسائل دشوارم بود برساند و توقيعى به خط‍‌ مولاى ما صاحب الزّمان عليه السّلام چنين صادر شد: 🔸خداوند تو را ارشاد كند و پايدار بدارد، امّا سؤالى كه در بارۀ منكران از خاندان، و عموزادگان ما كردى، بدان كه بين خداى تعالى و هيچ كس خويشاوندى نيست و كسى كه مرا انكار كند از من نيست و راه او مانند راه پسر نوح است، امّا راه عمويم جعفر و فرزندانش راه برادران يوسف است. 🔹امّا نوشيدن آبجو حرام است و نوشيدن شلماب كه نوعى شربت است مانعى ندارد 🔸و امّا اموال شما را نمى‌پذيريم مگر آنكه آن را طاهر سازيد هر كه خواهد بفرستد و هر كه خواهد قطع كند كه آنچه خداى تعالى به من داده است بهتر از آن است كه به شما داده است. 🔹و امّا ظهور فرج، آن با خداى تعالى است و تعيين‌كنندگان وقت دروغ مى‌گويند. 🔺و امّا اعتقاد كسى كه مى‌گويد حسين عليه السّلام كشته نشده است آن كفر و تكذيب و گمراهى است. 🔹و امّا حوادث واقعه، در بارۀ آن مسائل به راويان حديث ما رجوع كنيد كه آنان حجّت من بر شما هستند من نيز حجّت خدا بر آنها هستم. 🔸و امّا محمّد بن عثمان عمرى - كه درود خدا بر او و پدرش باد - مورد وثوق من است و كتاب او كتاب من است. و امّا محمّد بن علىّ‌ بن مهزيار اهوازى، خداى تعالى به زودى قلب او را به صلاح آورد و شكّش را برطرف سازد. 🔹و امّا آنچه را براى ما فرستادى از آن رو مى‌پذيريم كه پاكيزه و طاهر است، و بهاى كنيز خواننده حرام است. و امّا محمّد بن شاذان بن نعيم، او مردى از شيعيان ما اهل البيت است. و امّا ابو الخطاب محمّد بن أبى زينب اجدع، او و اصحابش ملعونند و با همفكران او مجالست مكن كه من از آنها بيزارم و پدرانم نيز از آنها بيزار بودند. 🔸و امّا كسانى كه اموال ما را با اموال خودشان در مى‌آميزند، هر كس چيزى از اموال ما را حلال شمارد و آن را بخورد همانا آتش خورده است. و امّا خمس، آن بر شيعيان ما مباح است و تا هنگام ظهور امر ما از آن معافند تا ولادتشان پاكيزه شود و نه خبيث. 🔹و امّا پشيمانى گروهى كه در دين خداى تعالى به واسطۀ آنچه به ما دادند شكّ‌ كردند، ما از هر كسى كه فسخ بيعت كند بيعتمان را برداشتيم و نيازى به عطاى شكّ‌كنندگان نيست. 🔺و امّا علت وقوع غيبت، خداى تعالى مى‌فرمايد: «يا أَيُّهَا الَّذِينَ‌ آمَنُوا لا تَسْئَلُوا عَنْ‌ أَشْياءَ إِنْ‌ تُبْدَ لَكُمْ‌ تَسُؤْكُمْ‌» ، بر گردن همۀ پدرانم بيعت سركشان زمانه بود امّا من وقتى خروج نمايم بيعت هيچ سركشى بر گردنم نيست. 🌤و امّا وجه انتفاع از من در غيبتم، آن مانند انتفاع از خورشيد است چون ابر آن را از ديدگان نهان سازد و من امان اهل زمينم همچنان كه ستارگان امان اهل آسمانها هستند 🔺و از امورى كه سودى برايتان ندارد پرسش نكنيد و خود را در آموختن آنچه از شما نخواسته‌اند به زحمت نيفكنيد و براى تعجيل فرج بسيار دعا كنيد كه همان فرج شماست و اى اسحاق بن يعقوب! درود بر تو و بر پيروان هدايت باد. 📚 كمال الدين و تمام النعمة - جلد2، صفحه 239 _باب ٤٥ توقيعات وارده از قائم عليه السّلام ابن بابویه کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ❖﷽❖ حَتَّىٰ إِذَا اسْتَيْأَسَ الرُّسُلُ وَظَنُّوا أَنَّهُمْ قَدْ كُذِبُوا جَاءَهُمْ نَصْرُنَا فَنُجِّيَ مَن نَّشَاءُ وَلَا يُرَدُّ بَأْسُنَا عَنِ الْقَوْمِ الْمُجْرِمِينَ ﺗﺎ ﺯﻣﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﻣﺄﻳﻮﺱ ﺷﺪﻧﺪ ﻭ ﮔﻤﺎﻥ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ [ ﺩﺭ ﻭﻋﺪﻩ ﻳﺎﺭﻱ ﻭ ﺣﻤﺎﻳﺖ ] ﺩﺭﻭﻍ ﮔﻔﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ . [ ﻧﺎﮔﻬﺎﻥ ] ﻳﺎﺭﻱ ﻣﺎ ﺑﻪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﺭﺳﻴﺪ ; ﭘﺲ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺧﻮﺍﺳﺘﻴﻢ ﺭﻫﺎﻳﻲ ﻳﺎﻓﺘﻨﺪ ﻭ ﻋﺬﺍﺏ ﻣﺎ ﺍﺯ ﮔﺮﻭﻩ ﻣﺠﺮﻣﺎﻥ ﺑﺮﮔﺮﺩﺍﻧﺪﻩ ﻧﻤﻰ ﺷﻮﺩ . 💫ایه (١١٠) سوره یوسف ✨🌤✨🌤✨🌤✨🌤 📜محمّد بن جرير الطّبريّ‌ ،في باب وجوب معرفة القائم عليه السّلام و أنّه لا بدّ أن يكون من كتابه مسند فاطمة عليها السّلام:بإسناده عن أبي عليّ‌ النّهاونديّ‌،قال: حدّثنا القاسانيّ‌(يعني محمّد بن أحمد القاشانيّ‌)قال:حدّثنا محمّد بن سليمان، قال:حدّثنا عليّ‌ بن سيف،قال:حدّثني أبي،عن المفضّل بن عمر،عن أبي عبد اللّه عليه السّلام،قال: «جاء رجل إلى أمير المؤمنين عليه السّلام فشكى إليه طول دولة الجور،فقال له أمير المؤمنين عليه السّلام:و اللّه لا يكون ما تأملون حتّى يهلك المبطلون و يضمحلّ‌ الجاهلون و يأمن المتّقون و قليل ما يكون حتّى لا يكون لأحدكم موضع قدمه، و حتّى تكونوا على النّاس أهون من الميتة عند صاحبها،فبينا أنتم كذلك إذ جاء نصر اللّه و الفتح،و هو قول ربّي عزّ و جلّ‌ في كتابه: حَتّى إِذَا اسْتَيْأَسَ‌ الرُّسُلُ‌ وَ ظَنُّوا أَنَّهُمْ‌ قَدْ كُذِبُوا جاءَهُمْ‌ نَصْرُنا .» 📝محمّد بن جرير طبرى،در باب وجوب معرفت قائم عليه السّلام و اينكه حتما خواهد آمد-كه بخشى از كتاب«مسند فاطمه عليها السّلام »اوست-به سند خود از ابو على نهاوندى آورده كه گفت:كاشانى(مرادش محمّد بن احمد كاشانى است)حديثمان داد،گويد: محمّد بن سليمان برايمان حديث آورد،وى گفت:علىّ‌ بن سيف حديثمان داد،وى گفت:پدرم از مفضّل بن عمر برايم حديث گفت،از حضرت ابو عبد اللّه امام صادق عليه السّلام كه فرمود: ❓«مردى به محضر امام اميرالمؤمنين عليه السّلام شرفياب شد و از طولانى شدن دولت جور و ستم به آن حضرت شكوه برد.اميرالمؤمنين عليه السّلام به او فرمود: ‼️به خدا سوگند، آنچه آرزويش را داريد نخواهد شد تا اينكه 💠 باطل‌جويان هلاك شوند 💠 و جاهلان از ميان بروند 💠 و متّقيان-كه اندك‌اند-در امان گردند 💠و(اين پس از آن است كه كار سخت مى‌شود)تا جايى كه احدى از شما جاى پايى براى خود نخواهد يافت 💠 و تا آنجا كه شما در نظر مردم از مردار در چشم صاحبش نيز بى‌ارزش‌تر خواهيد شد ✅ و همان‌طور كه شما در آن حال‌ايد،ناگهان يارى خداوند و پيروزى بيايد 🔅 و اين است(معنى) فرمودۀ پروردگار من-عزّ و جلّ‌-در كتابش:(تا آن‌گاه كه رسولان(از پيروزى ظاهرى بر كفّار يا ايمان آوردن آن‌ها)مأيوس شدند و دانستند(مردمان)به آنان دروغ گفته‌اند،(در آن حال) يارى ما به سراغشان آمد).» 📚سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 225 سید هاشم بن سلیمان بحرانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ [12-9] أَخْبَرَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ سَعِيدٍ قَالَ‌ حَدَّثَنَا اَلْقَاسِمُ‌ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ الْحَسَنِ‌ بْنِ‌ حَازِمٍ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا عُبَيْسُ‌ بْنُ‌ هِشَامٍ‌ عَنْ‌ عَبْدِ اللَّهِ‌ بْنِ‌ جَبَلَةَ‌ عَنْ‌ مِسْكِينٍ‌ الرِّحَّالِ‌ عَنْ‌ عَلِيِّ‌ بْنِ‌ أَبِي الْمُغِيرَةِ‌ عَنْ‌ عَمِيرَةَ‌ بِنْتِ‌ نُفَيْلٍ‌ قَالَتْ‌: سَمِعْتُ‌ اَلْحُسَيْنَ‌ بْنَ‌ عَلِيٍّ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ يَقُولُ‌ لاَ يَكُونُ‌ الْأَمْرُ الَّذِي تَنْتَظِرُونَهُ‌ حَتَّى يَبْرَأَ بَعْضُكُمْ‌ مِنْ‌ بَعْضٍ‌ وَ يَتْفُلُ‌ بَعْضُكُمْ‌ فِي وُجُوهِ‌ بَعْضٍ‌ وَ يَشْهَدَ بَعْضُكُمْ‌ عَلَى بَعْضٍ‌ بِالْكُفْرِ وَ يَلْعَنَ‌ بَعْضُكُمْ‌ بَعْضاً فَقُلْتُ‌ لَهُ‌ مَا فِي ذَلِكَ‌ الزَّمَانِ‌ مِنْ‌ خَيْرٍ فَقَالَ‌ اَلْحُسَيْنُ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ الْخَيْرُ كُلُّهُ‌ فِي ذَلِكَ‌ الزَّمَانِ‌ يَقُومُ‌ قَائِمُنَا وَ يَدْفَعُ‌ ذَلِكَ‌ كُلَّهُ‌ . 📝از عميرۀ بنت نفيل روايت شده است كه گفت:شنيدم حسين بن علىّ‌ عليهما السّلام مى‌فرمايد: ‼️«آن امر كه شما انتظارش را مى‌كشيد واقع نخواهد شد تا اينكه پاره‌اى از شما از ديگرى بيزارى جويد و بعضى از شما در روى ديگرى آب دهان اندازد و پاره‌اى از شما بر كفر ديگرى شهادت دهد و پاره‌اى از شما عدّه ديگر را نفرين و لعن كند، ⬅️پس به آن حضرت عرض كردم:خيرى در اين چنين زمان نيست، ❣پس حسين عليه السّلام فرمود: تمامى خير در همان زمان است،قائم ما قيام مى‌كند و همۀ اينها را از بين مى‌برد». 📘 غیبت نعمانی ، صفحه 293 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا