eitaa logo
الدولة الزهرائیة عج
599 دنبال‌کننده
422 عکس
555 ویدیو
285 فایل
یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜در احتجاج از حضرت امام حسن مجتبى و آن حضرت از پدر بزرگوارش امير المؤمنين صلوات اللّه عليهما روايت نموده كه فرمود: 💠خداوند در آخر الزمان و روزگارى سخت در ميان جهل و نادانى مردم، مردى را برمى‌انگيزد 💠 و او را با فرشتگان خود تأييد ميكند 💠و ياران او را حفظ مينمايد 💠و با آيات و نشانه‌هاى خودش نصرت مى‌دهد 💠و بر كرۀ زمين غالب ميگرداند 💠تا آنجا كه مردم پاره‌اى از روى ميل و گروهى با اجبار بدين خدا ميگروند. 💠سپس او زمين را پر از عدل و داد و نور و برهان ميكند. 💠تمام مردم جهان در برابر وى خاضع ميشوند. 💠هيچ كافرى باقى نميماند، جز اينكه مؤمن مى‌شود، 💠 و هيچ بدكارى نميماند جز اينكه اصلاح ميگردد. 💠در دولت او درندگان آزادانه زندگى ميكنند 💠 و زمين چنان كه بايد گياهان خود را بيرون ميدهد 💠و آسمان بركات خود را فرو ميفرستد. 💠گنجها (و معادن) زمين براى او آشكار مى‌شود 💠 و چهل سال در بين مشرق و مغرب عالم سلطنت ميكند 💠خوش بحال آنها كه روزگار او را درك ميكنند و سخنان او را ميشنوند. 📙مهدی موعود، صفحه 1068 علامه محمدباقر مجلسی @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜احمد بن ابى طالب طبرسى در كتاب «احتجاج» از ابو سعيد عقيصاء از امام حسن مجتبى عليه السّلام نقل كرده كه فرمود: ما منّا أحد الاّ و يقع في عنقه بيعة لطاغية زمانه، الاّ القائم الّذى يصلى خلفه روح اللّه عيسى بن مريم (عليه السلام) فانّ اللّه عزّ و جلّ يخفى ولادته و يغيّب شخصه لئلاّ يكون لاحد في عنقه بيعة اذا خرج، ذلك التّاسع منولد اخى الحسين ابن سيّدة الاماء يطيل اللّه عمره في غيبته ثمّ يظهره بقدرته في صورة شابّ ذو اربعين سنة ذلك ليعلم انّ اللّه على كلّ شىء قدير. ✴️هر يك از ما ائمه ناگزير بيعت سلطان متجاوز زمانش بگردنش مى‌افتد، مگر قائمى كه عيسى روح اللّه پشت سر او نماز ميگذارد. زيرا خداوند متعال ولادت او را پنهان ميدارد و خودش را غائب ميگرداند، تا اينكه وقتى ظهور ميكند بيعتى در گردنش نباشد او نهمين امام از فرزندان برادرم حسين است. 📘مهدی موعود، صفحه 1066 علامه محمدباقر مجلسی @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜محدّث بزرگوار شيخ حرّ عاملى در كتاب«اثبات الهداة»به نقل از كتاب فضل بن شاذان به سند خود از عبد اللّه بن ابى يعفور آورده است كه گفت:امام ابو عبد اللّه جعفر بن محمد-صلوات اللّه و سلامه عليهما و على آبائهما و أبنائهما-فرمود: ✴️هيچ معجزه‌اى از معجزات پيغمبران و اوصيا نيست مگر اين‌كه خداوند تبارك و تعالى مثل آن را بر دست قائم ما آشكار خواهد كرد،براى اتمام حجّت بر دشمنان. 📘مکیال المکارم  - جلد1، صفحه 287 محمدتقی اصفهانی @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜 أَخْبَرَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ سَعِيدٍ عَنْ‌ هَؤُلاَءِ الرِّجَالِ‌ الْأَرْبَعَةِ‌ عَنِ‌ اِبْنِ‌ مَحْبُوبٍ‌ وَ أَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ يَعْقُوبَ‌ الْكُلَيْنِيُّ‌ أَبُو جَعْفَرٍ قَالَ‌ حَدَّثَنِي عَلِيُّ‌ بْنُ‌ إِبْرَاهِيمَ‌ بْنِ‌ هَاشِمٍ‌ عَنْ‌ أَبِيهِ‌ قَالَ‌ وَ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ‌ عِمْرَانَ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ عِيسَى قَالَ‌ وَ حَدَّثَنِي عَلِيُّ‌ بْنُ‌ مُحَمَّدٍ وَ غَيْرُهُ‌ عَنْ‌ سَهْلِ‌ بْنِ‌ زِيَادٍ جَمِيعاً عَنِ‌ اَلْحَسَنِ‌ بْنِ‌ مَحْبُوبٍ‌ قَالَ‌ وَ حَدَّثَنَا عَبْدُ الْوَاحِدِ بْنُ‌ عَبْدِ اللَّهِ‌ الْمَوْصِلِيُّ‌ عَنْ‌ أَبِي عَلِيٍّ‌ أَحْمَدَ بْنِ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ أَبِي نَاشِرٍ عَنْ‌ أَحْمَدَ بْنِ‌ هِلاَلٍ‌ عَنِ‌ اَلْحَسَنِ‌ بْنِ‌ مَحْبُوبٍ‌ عَنْ‌ عَمْرِو بْنِ‌ أَبِي الْمِقْدَامِ‌ عَنْ‌ جَابِرِ بْنِ‌ يَزِيدَ الْجُعْفِيِّ‌ قَالَ‌ قَالَ‌ أَبُو جَعْفَرٍ مُحَمَّدُ بْنُ‌ عَلِيٍّ‌ الْبَاقِرُ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ : يَا جَابِرُ الْزَمِ‌ الْأَرْضَ‌ وَ لاَ تُحَرِّكْ‌ يَداً وَ لاَ رِجْلاً حَتَّى تَرَى عَلاَمَاتٍ‌ أَذْكُرُهَا لَكَ‌ إِنْ‌ أَدْرَكْتَهَا أَوَّلُهَا اخْتِلاَفُ‌ بَنِي الْعَبَّاسِ‌ وَ مَا أَرَاكَ‌ تُدْرِكُ‌ ذَلِكَ‌ وَ لَكِنْ‌ حَدِّثْ‌ بِهِ‌ مَنْ‌ بَعْدِي عَنِّي وَ مُنَادٍ يُنَادِي مِنَ‌ السَّمَاءِ وَ يَجِيئُكُمُ‌ الصَّوْتُ‌ مِنْ‌ نَاحِيَةِ‌ دِمَشْقَ‌ بِالْفَتْحِ‌ وَ تُخْسَفُ‌ قَرْيَةٌ‌ مِنْ‌ قُرَى اَلشَّامِ‌ تُسَمَّى اَلْجَابِيَةَ‌ وَ تَسْقُطُ‍‌ طَائِفَةٌ‌ مِنْ‌ مَسْجِدِ دِمَشْقَ‌ الْأَيْمَنِ‌ وَ مَارِقَةٌ‌ تَمْرُقُ‌ مِنْ‌ نَاحِيَةِ‌ اَلتُّرْكِ‌ وَ يَعْقُبُهَا هَرْجُ‌ اَلرُّومِ‌ وَ سَيُقْبِلُ‌ إِخْوَانُ‌ اَلتُّرْكِ‌ حَتَّى يَنْزِلُوا اَلْجَزِيرَةَ‌ وَ سَيُقْبِلُ‌ مَارِقَةُ‌ اَلرُّومِ‌ حَتَّى يَنْزِلُوا اَلرَّمْلَةَ‌ فَتِلْكَ‌ السَّنَةُ‌ يَا جَابِرُ فِيهَا اخْتِلاَفٌ‌ كَثِيرٌ فِي كُلِّ‌ أَرْضٍ‌ مِنْ‌ نَاحِيَةِ‌ الْمَغْرِبِ‌ فَأَوَّلُ‌ أَرْضٍ‌ تَخْرَبُ‌ أَرْضُ‌ اَلشَّامِ‌ ثُمَّ‌ يَخْتَلِفُونَ‌ عِنْدَ ذَلِكَ‌ عَلَى ثَلاَثِ‌ رَايَاتٍ‌ رَايَةِ‌ اَلْأَصْهَبِ‌ وَ رَايَةِ‌ اَلْأَبْقَعِ‌ وَ رَايَةِ‌ اَلسُّفْيَانِيِّ‌ فَيَلْتَقِي اَلسُّفْيَانِيُّ‌ بِالْأَبْقَعِ‌ فَيَقْتَتِلُونَ‌ فَيَقْتُلُهُ‌ اَلسُّفْيَانِيُّ‌ وَ مَنْ‌ تَبِعَهُ‌ ثُمَّ‌ يَقْتُلُ‌ اَلْأَصْهَبَ‌ ثُمَّ‌ لاَ يَكُونُ‌ لَهُ‌ هِمَّةٌ‌ إِلاَّ الْإِقْبَالَ‌ نَحْوَ اَلْعِرَاقِ‌ يَمُرُّ جَيْشُهُ‌ بِقِرْقِيسِيَاءَ فَيَقْتَتِلُونَ‌ بِهَا فَيُقْتَلُ‌ بِهَا مِنَ‌ الْجَبَّارِينَ‌ مِائَةُ‌ أَلْفٍ‌ وَ يَبْعَثُ‌ اَلسُّفْيَانِيُّ‌ جَيْشاً إِلَى اَلْكُوفَةِ‌ وَ عِدَّتُهُمْ‌ سَبْعُونَ‌ أَلْفاً فَيُصِيبُونَ‌ مِنْ‌ أَهْلِ‌ اَلْكُوفَةِ‌ قَتْلاً وَ صُلْباً وَ سَبْياً فَبَيْنَا هُمْ‌ كَذَلِكَ‌ إِذْ أَقْبَلَتْ‌ رَايَاتٌ‌ مِنْ‌ قِبَلِ‌ خُرَاسَانَ‌ وَ تَطْوِي الْمَنَازِلَ‌ طَيّاً حَثِيثاً وَ مَعَهُمْ‌ نَفَرٌ مِنْ‌ أَصْحَابِ‌ الْقَائِمِ‌ ثُمَّ‌ يَخْرُجُ‌ رَجُلٌ‌ مِنْ‌ مَوَالِي أَهْلِ‌ اَلْكُوفَةِ‌ فِي ضُعَفَاءَ فَيَقْتُلُهُ‌ أَمِيرُ جَيْشِ‌ اَلسُّفْيَانِيِّ‌ بَيْنَ‌ اَلْحِيرَةِ‌ وَ اَلْكُوفَةِ‌ وَ يَبْعَثُ‌ اَلسُّفْيَانِيُّ‌ بَعْثاً إِلَى اَلْمَدِينَةِ‌ فَيَنْفَرُ الْمَهْدِيُّ‌ مِنْهَا إِلَى مَكَّةَ‌ فَيَبْلُغُ‌ أَمِيرَ جَيْشِ‌ اَلسُّفْيَانِيِّ‌ أَنَّ‌ الْمَهْدِيَّ‌ قَدْ خَرَجَ‌ إِلَى مَكَّةَ‌ فَيَبْعَثُ‌ جَيْشاً عَلَى أَثَرِهِ‌ فَلاَ يُدْرِكُهُ‌ حَتَّى يَدْخُلَ‌ مَكَّةَ‌ خائِفاً يَتَرَقَّبُ‌ عَلَى سُنَّةِ‌ مُوسَى بْنِ‌ عِمْرَانَ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ قَالَ‌ فَيَنْزِلُ‌ أَمِيرُ جَيْشِ‌ اَلسُّفْيَانِيِّ‌ اَلْبَيْدَاءَ فَيُنَادِي مُنَادٍ مِنَ‌ السَّمَاءِ يَا بَيْدَاءُ أَبِيدِي الْقَوْمَ‌ فَيَخْسِفُ‌ بِهِمْ‌ فَلاَ يُفْلِتُ‌ مِنْهُمْ‌ إِلاَّ ثَلاَثَةُ‌ نَفَرٍ يُحَوِّلُ‌ اللَّهُ‌ وُجُوهَهُمْ‌ إِلَى أَقْفِيَتِهِمْ‌ وَ هُمْ‌ مِنْ‌ كَلْبٍ‌ وَ فِيهِمْ‌ نَزَلَتْ‌ هَذِهِ‌ الْآيَةُ‌- يا أَيُّهَا الَّذِينَ‌ أُوتُوا الْكِتابَ‌ آمِنُوا بِما نَزَّلْنا مُصَدِّقاً لِما مَعَكُمْ‌ مِنْ‌ قَبْلِ‌ أَنْ‌ نَطْمِسَ‌ وُجُوهاً فَنَرُدَّها عَلى‌ أَدْبارِها الْآيَةَ‌
قَالَ‌ وَ الْقَائِمُ‌ يَوْمَئِذٍ بِمَكَّةَ‌ قَدْ أَسْنَدَ ظَهْرَهُ‌ إِلَى اَلْبَيْتِ‌ الْحَرَامِ‌ مُسْتَجِيراً بِهِ‌ فَيُنَادِي يَا أَيُّهَا النَّاسُ‌ إِنَّا نَسْتَنْصِرُ اللَّهَ‌ فَمَنْ‌ أَجَابَنَا مِنَ‌ النَّاسِ‌ فَإِنَّا أَهْلُ‌ بَيْتِ‌ نَبِيِّكُمْ‌ مُحَمَّدٍ وَ نَحْنُ‌ أَوْلَى النَّاسِ‌ بِاللَّهِ‌ وَ بِمُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ فَمَنْ‌ حَاجَّنِي فِي آدَمَ‌ فَأَنَا أَوْلَى النَّاسِ‌ بِآدَمَ‌ وَ مَنْ‌ حَاجَّنِي فِي نُوحٍ‌ فَأَنَا أَوْلَى النَّاسِ‌ بِنُوحٍ‌ وَ مَنْ‌ حَاجَّنِي فِي إِبْرَاهِيمَ‌ فَأَنَا أَوْلَى النّاسِ‌ بِإِبْراهِيمَ‌ وَ مَنْ‌ حَاجَّنِي فِي مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ فَأَنَا أَوْلَى النَّاسِ‌ بِمُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ وَ مَنْ‌ حَاجَّنِي فِي النَّبِيِّينَ‌ فَأَنَا أَوْلَى النَّاسِ‌ بِالنَّبِيِّينَ‌ أَ لَيْسَ‌ اللَّهُ‌ يَقُولُ‌ فِي مُحْكَمِ‌ كِتَابِهِ‌ - إِنَّ‌ اللّهَ‌ اصْطَفى‌ آدَمَ‌ وَ نُوحاً وَ آلَ‌ إِبْراهِيمَ‌ وَ آلَ‌ عِمْرانَ‌ عَلَى الْعالَمِينَ‌ ذُرِّيَّةً‌ بَعْضُها مِنْ‌ بَعْضٍ‌ وَ اللّهُ‌ سَمِيعٌ‌ عَلِيمٌ‌  فَأَنَا بَقِيَّةٌ‌ مِنْ‌ آدَمَ‌ وَ ذَخِيرَةٌ‌ مِنْ‌ نُوحٍ‌ وَ مُصْطَفًى مِنْ‌ إِبْرَاهِيمَ‌ وَ صَفْوَةٌ‌ مِنْ‌ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِمْ‌ أَجْمَعِينَ‌ أَلاَ فَمَنْ‌ حَاجَّنِي فِي كِتَابِ‌ اللَّهِ‌ فَأَنَا أَوْلَى النَّاسِ‌ بِكِتَابِ‌ اللَّهِ‌ أَلاَ وَ مَنْ‌ حَاجَّنِي فِي سُنَّةِ‌ رَسُولِ‌ اللَّهِ‌ فَأَنَا أَوْلَى النَّاسِ‌ بِسُنَّةِ‌ رَسُولِ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ فَأَنْشُدُ اللَّهَ‌ مَنْ‌ سَمِعَ‌ كَلاَمِي الْيَوْمَ‌ لَمَّا بَلَّغَ‌ الشَّاهِدُ مِنْكُمُ‌ الْغَائِبَ‌ وَ أَسْأَلُكُمْ‌ بِحَقِّ‌ اللَّهِ‌ وَ حَقِّ‌ رَسُولِهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ وَ بِحَقِّي فَإِنَّ‌ لِي عَلَيْكُمْ‌ حَقَّ‌ الْقُرْبَى مِنْ‌ رَسُولِ‌ اللَّهِ‌ إِلاَّ أَعَنْتُمُونَا ٣وَ مَنَعْتُمُونَا مِمَّنْ‌ يَظْلِمُنَا فَقَدْ أُخِفْنَا وَ ظُلِمْنَا وَ طُرِدْنَا مِنْ‌ دِيَارِنَا وَ أَبْنَائِنَا وَ بُغِيَ‌ عَلَيْنَا وَ دُفِعْنَا عَنْ‌ حَقِّنَا وَ افْتَرَى أَهْلُ‌ الْبَاطِلِ‌ عَلَيْنَا ٤فَاللَّهَ‌ اللَّهَ‌ فِينَا لاَ تَخْذُلُونَا وَ انْصُرُونَا يَنْصُرْكُمُ‌ اللَّهُ‌ تَعَالَى- قَالَ‌ فَيَجْمَعُ‌ اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ أَصْحَابَهُ‌ ثَلاَثَمِائَةٍ‌ وَ ثَلاَثَةَ‌ عَشَرَ رَجُلاً وَ يَجْمَعُهُمُ‌ اللَّهُ‌ لَهُ‌ عَلَى غَيْرِ مِيعَادٍ قَزَعاً كَقَزَعِ‌ الْخَرِيفِ‌ وَ هِيَ‌ يَا جَابِرُ الْآيَةُ‌ الَّتِي ذَكَرَهَا اللَّهُ‌ فِي كِتَابِهِ‌ - أَيْنَ‌ ما تَكُونُوا يَأْتِ‌ بِكُمُ‌ اللّهُ‌ جَمِيعاً إِنَّ‌ اللّهَ‌ عَلى‌ كُلِّ‌ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ فَيُبَايِعُونَهُ‌ بَيْنَ‌ اَلرُّكْنِ‌ وَ اَلْمَقَامِ‌ وَ مَعَهُ‌ عَهْدٌ مِنْ‌ رَسُولِ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ قَدْ تَوَارَثَتْهُ‌ الْأَبْنَاءُ عَنِ‌ الْآبَاءِ وَ الْقَائِمُ‌ يَا جَابِرُ رَجُلٌ‌ مِنْ‌ وُلْدِ اَلْحُسَيْنِ‌ يُصْلِحُ‌ اللَّهُ‌ لَهُ‌ أَمْرَهُ‌ فِي لَيْلَةٍ‌ فَمَا أَشْكَلَ‌ عَلَى النَّاسِ‌ مِنْ‌ ذَلِكَ‌ يَا جَابِرُ فَلاَ يُشْكِلَنَّ‌ عَلَيْهِمْ‌ وِلاَدَتُهُ‌ مِنْ‌ رَسُولِ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ وَ وِرَاثَتُهُ‌ الْعُلَمَاءُ عَالِماً بَعْدَ عَالِمٍ‌ فَإِنْ‌ أَشْكَلَ‌ هَذَا كُلُّهُ‌ عَلَيْهِمْ‌ فَإِنَّ‌ الصَّوْتَ‌ مِنَ‌ السَّمَاءِ لاَ يُشْكِلُ‌ عَلَيْهِمْ‌ إِذَا نُودِيَ‌ بِاسْمِهِ‌ وَ اسْمِ‌ أَبِيهِ‌ وَ أُمِّهِ‌ . ادامه مطلب(ترجمه)👇👇
📝جابر بن يزيد جعفىّ‌ گويد:امام باقر عليه السّلام فرمود:«اى جابر،بر زمين بنشين (خانه‌نشين باش)و دست و پائى نجنبان(فعّاليتى نكن)تا نشانه‌هائى را كه برايت ياد مى‌كنم ببينى چنانچه بدان برسى: 🔶نخستين آنها اختلاف بني عبّاس است و من در تو نمى‌بينم كه آن را دريابى ولى پس از من آن را از من روايت كن، 🔷و آواز دهنده‌اى از آسمان ندا كند 🔶 و شما را آوازى از جانب دمشق به فتح برسد، 🔷و قريه‌اى از آباديهاى شام به نام جابيه فرورود، 🔶بخشى از قسمت راست مسجد دمشق فرو ريزد، 🔷و گروهى مارقه(كه شورشيانى گمراه و بدعتگزار و گول خورده)از ناحيۀ ترك خروج كنند، 🔶و اغتشاش و بى‌قانونى روم به دنبال آن باشد، 🔷و طايفۀ ترك روى آورند تا آنكه در جزيره فرود آيند، 🔶و نيز شورشيان از روم روى آورند تا در رمله فرود آيند، 🔷پس در آن سال اى جابر در هر سرزمينى از ناحيۀ مغرب اختلاف فراوانى پديد آيد، 🔶پس نخستين سرزمينى كه ويران مى‌شود سرزمين شام باشد، 🔷سپس در آن هنگام اختلاف آنان بر سه پرچم باشد:پرچم أصهب و پرچم أبقع و پرچم سفيانى، 🔶پس سفيانى با ابقع برخورد كند و به جنگ پردازند،و سفيانى او و هر كس را كه از او پيروى مى‌كند خواهد كشت، سپس أصهب را مى‌كشد،و بعد ديگر همّتى به كار نخواهد بست مگر روى آوردن به سوى عراق،و سپاهيانش به قرقيسيا گذر كنند و در آنجا به جنگ پردازند و صد هزار تن از ستمكاران در آنجا كشته شوند، 🔷و سفيانى سپاهى به كوفه گسيل دارد كه هفتاد هزار نفر شمار ايشان باشد پس ايشان مردم كوفه را بكشند و به دار آويزند و اسير كنند، 🔶در كشاكشى اين چنين كه بر ايشان واقع شده،ناگاه پرچمهائى از جانب خراسان پديدار شود و پرچمداران منزلها را با سرعت بسيار بپيمايند و با آنان چند تن از اصحاب قائم همراه باشند 🔷 سپس مردى از موالى(غير بومى)اهل كوفه با جمعى ناتوان خروج كند،فرماندۀ سپاه سفيان ميان حيره و كوفه او را به قتل رساند و سفيانى گروهى را به مدينه روانه كند و مهدى از آنجا به مكّه رهسپار شود و خبر به فرماندۀ سپاه سفيانى رسد كه مهدى به جانب مكّه بيرون شده است،پس او لشكرى از پى او روانه كند ولى او را نيابد تا اينكه مهدى با حالت ترس و نگرانى بدان سنّت كه موسى بن عمران داشت داخل مكّه شود. 🔶آن حضرت فرمود:فرماندۀ سپاه سفيانى در صحرا فرود مى‌آيد،پس آواز دهنده‌اى از آسمان ندا مى‌كند كه«اى دشت،آن قوم را نابود ساز»پس دشت نيز ايشان را به درون خود مى‌برد و هيچ يك از آنان نجات نمى‌يابد مگر سه نفر كه خداوند رويشان را به پشت آنان بر مى‌گرداند و ايشان از قبيلۀ كلب هستند، و اين آيه در مورد آنان نازل شده:«اى كسانى كه كتاب به شما داده شده به آنچه ما فرو فرستاديم(قرآن)كه آنچه را نزد شماست (تورات و انجيل)تصديق مى‌كند ايمان آوريد پيش از آنكه چهره‌هائى را محو سازيم و آنها را به پشتهايشان برگردانيم-تا آخر آيه» .
🕯حضرت فرمود:قائم در اين هنگام در مكّه خواهد بود،پشت خود را به بيت الحرام تكيه داده و بدان پناه جسته آواز مى‌دهد:اى مردم ما از خدا يارى مى‌طلبيم،چه كسى از مردم(دعوت)ما را پاسخ مى‌گويد؟كه ما خاندان پيامبر شما محمّد هستيم،و ما شايسته‌ترين مردم به خداوند و محمّد صلّى اللّه عليه و آله مى‌باشيم،پس هر كه در بارۀ آدم با من محاجّه كند بداند كه من سزاوارترين مردم به آدم هستم؛و هر كه با من در بارۀ نوح محاجّه پردازد بداند كه من شايسته‌ترين مردم به ابراهيم هستم؛و هر كس در مورد محمّد صلّى اللّه عليه و آله با من به محاجّه برخيزد بداند كه من سزاوارترين مردم به محمّد صلّى اللّه عليه و آله هستم،و هر كس در مورد پيامبران با من محاجّه كند بداند كه من سزاوارترين مردم به پيامبران هستم،مگر خداوند در كتاب خود نمى‌فرمايد:« إِنَّ‌ اللّهَ‌ اصْطَفى‌ آدَمَ‌ وَ نُوحاً وَ آلَ‌ إِبْراهِيمَ‌ وَ آلَ‌ عِمْرانَ‌ عَلَى الْعالَمِينَ‌ »-الآيه«همانا خداوند آدم و نوح و آل ابراهيم و آل عمران را بر جهانيان برگزيد فرزندانى كه برخى از آنان از نسل پاره‌اى ديگر هستند و خداوند شنوا و دانا است» پس من يادگارى هستم از آدم و به جا ماندۀ از نوح و برگزيدۀ از ابراهيم و خلاصه‌اى از محمّد كه درود خداوند بر تمامى آنها باد. بدانيد هر كس با من در بارۀ كتاب خدا به محاجّه پردازد پس من شايسته‌ترين مردم به كتاب خداوند هستم،هان:هر كه در مورد سنّت رسول خدا با من محاجّه كند بداند كه من سزاوارترين مردم به سنّت رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله هستم،پس من به خدا سوگند مى‌دهم هر كس را كه امروز سخن مرا مى‌شنود كه حاضران[از شما]به غايبان از شما مى‌خواهم ابلاغ كند و به حقّ‌ خدا و حقّ‌ رسول او صلّى اللّه عليه و آله و حقّ‌ خودم كه مرا بر شما حقّ‌ خويشاوندى با رسول خدا است از شما مى‌خواهم كه ما را يارى نمائيد و از ما باز داريد آن كس را كه به ما ستم مى‌كند كه ما مورد وحشت و ستم قرار گرفتيم و از شهرها و فرزندانمان رانده شديم و بر ما ستم شد و از حقّمان كنار زده شديم و آنان كه بر باطل بودند بر ما نسبت ناروا بستند پس خدا را خدا را(به ياد آريد)در حقّ‌ ما،ما را خوار نسازيد و ما را يارى كنيد تا خداى تعالى شما را يارى فرمايد». ✴️آن حضرت ادامه داد:پس خداوند سيصد و سيزده نفر ياران آن حضرت را بر او گرد مى‌آورد، و خداوند آنان را بدون قرار قبلى براى او فراهم آورد بسان پاره‌هاى ابر پائيز(كه متفرّق‌اند و بعد به هم مى‌پيوندند)اى جابر اين همان آيه‌اى است كه خداوند در كتاب خود آن را ذكر كرده است كه:« أَيْنَ‌ ما تَكُونُوا يَأْتِ‌ بِكُمُ‌ اللّهُ‌ جَمِيعاً »«هر كجا كه باشيد خداوند همگى شما را گرد مى‌آورد كه خدا بر همه چيز توانا است» پس در ميان ركن و مقام با او بيعت مى‌كنند و با او فرمان و وصيّت نامه‌اى از رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله همراه است كه فرزندان آن را از پدران به ارث دريافت داشته‌اند،و قائم-اى جابر-مردى از فرزندان حسين است كه خداوند كار او را يك شبه برايش اصلاح مى‌فرمايد،پس هر چه از آن جمله بر مردم مشكل نمايد ديگر زاده شدن او از نسل رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و ارث بردن او از علماى هر عالمى پس از ديگرى بر ايشان مشكل نخواهد بود و باز اگر اينها هم جملگى بر ايشان مشكل باشد آن آواز كه از آسمان بر مى‌خيزد هنگامى كه او به نام خودش و پدر و مادرش خوانده مى‌شود ديگر مشكلى را بر ايشان باقى نمى‌گذارد». 📘غیبت نعمانی ، صفحه 395 باب14/حدیث67 @Aldolatahalzahraeyah
هدایت شده از نوای مقتل
5.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مراثی حضرت ام البنین س را در کانال توای مقتل گوش کنیم. 👇👇👇👇👇 من بکی او ابکی فله الجنة ویژه مراثی و موالید ۱۴ معصوم ع @Navaymagtal ضامن اشک مقتل امام حسین ع @zameneashk1 پاسخگویی به سوالات مقتل @m_h_tabemanesh