❖﷽❖
#رابطه_امام_حسین_و_امام_زمان_عج
وَنُرِيدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ
ﻭ ﻣﺎ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﺳﺘﻴﻢ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺳﺮﺯﻣﻴﻦ ﺑﻪ ﻧﺎﺗﻮﺍﻧﻲ ﻭ ﺯﺑﻮﻧﻲ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ، ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎﻱ ﺑﺎﺍﺭﺯﺵ ﺩﻫﻴﻢ ، ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﭘﻴﺸﻮﺍﻳﺎﻥ ﻣﺮﺩم ﻭ ﻭﺍﺭﺛﺎﻥ [ ﺍﻣﻮﺍﻝ ، ﺛﺮﻭﺕ ﻫﺎ ﻭ ﺳﺮﺯﻣﻴﻦ ﻫﺎﻱ ﻓﺮﻋﻮﻧﻴﺎﻥ ] ﮔﺮﺩﺍﻧﻴﻢ .
(قصص/ ۵)
🌤✨🌤✨🌤✨
📜علیبنابراهیم (رحمة الله علیه)- أَنَّ اللَّهَ أَخْبَرَ رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) وَ بَشَّرَهُ بِالْحُسَیْنِ قَبْلَ حَمْلِهِ وَ أَنَّ الْإِمَامَهًَْ تَکُونُ فِی وُلْدِهِ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَهًِْ ثُمَّ أَخْبَرَهُ بِمَا یُصِیبُهُ مِنَ الْقَتْلِ وَ الْمُصِیبَهًِْ فِی نَفْسِهِ وَ وُلْدِهِ ثُمَّ عَوَّضَهُ بِأَنْ جَعَلَ الْإِمَامَهًَْ فِی عَقِبِهِ وَ أَعْلَمَهُ أَنَّهُ یُقْتَلُ ثُمَّ یَرُدُّهُ إِلَی الدُّنْیَا وَ یَنْصُرُهُ حَتَّی یَقْتُلَ أَعْدَاءَهُ وَ یُمَلِّکَهُ الْأَرْضَ وَ هُوَ قَوْلُهُ وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْض...
📝علیّبنابراهیم (رحمة الله علیه)- خدای علیم قبل از انعقاد نطفه امام حسین (علیه السلام) رسول (صلی الله علیه و آله) خود را به وجود حسین (علیه السلام) و اینکه مقام امامت تا روز قیامت نصیب فرزندان وی خواهد شد، بشارت و مژده داده بود. آنگاه آن حضرت (صلی الله علیه و آله) را از آن مصائبی که به حسین (علیه السلام) و فرزندانش (علیهم السلام) خواهد رسید، آگاه نموده بود. [و اینکه] مقام امامت را در عوض آن مصائب به فرزندانش خواهد داد. خداوند به پیغمبر (صلی الله علیه و آله) خود خبر داده بود که حسین (علیه السلام) کُشته خواهد شد. سپس خدا او را به دنیا بازمیگرداند و وی را یاری میکند تا دشمنان خود را به قتل برساند و زمین را ملک او خواهد کرد. و این است منظور این آیه که میفرماید: وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۱، ص۱۴۲ بحار الأنوار، ج۴۳، ص۲۴۶/ القمی، ج۲، ص۲۹۶
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#رابطه_امام_حسین_و_امام_زمان_عج
إِنَّا لَنَنْصُرُ رُسُلَنا وَ الَّذينَ آمَنُوا فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ يَوْمَ يَقُومُ الْأَشْهادُ
ما به يقين پيامبران خود و كسانى را كه ايمان آوردهاند، در زندگى دنيا و [در آخرت] روزى كه گواهان به پا مىخيزند يارى مىدهيم.
(غافر/ ۵۱)
🌤✨🌤✨🌤✨🌤
📜الصّادق (علیه السلام)- ذَاکَ وَ اللَّهِ فِی الرَّجْعَهًِْ أَمَا عَلِمْتَ أَنَّ أَنْبِیَاءَ کَثِیرَهًًْ لَمْ یُنْصَرُوا فِی الدُّنْیَا وَ قُتِلُوا وَ الْأَئِمَّهًَْ (علیهم السلام) مِنْ بَعْدِهِمْ قُتِلُوا وَ لَمْ یُنْصَرُوا فِی الدُّنْیَا وَ ذَلِکَ فِی الرَّجْعَهًِْ.
🕊امام صادق (علیه السلام)- به خدا سوگند! آن [نصرت و یاری] در رجعت است. آیا نمیدانی که پیامبران بسیاری در دنیا یاری نشدند و کشته شدند و امامان پس از آنان هم کشته شدند؟ آن [نصرت الهی] در رجعت است».
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۳، ص۴۲۸ بحارالأنوار، ج۱۱، ص۲۷
📜الباقر (علیه السلام)- نَحْنُ الْأَشْهَاد.
امام باقر (علیه السلام)- وَ یَقُولُ الأَشْهَادُ؛ ما گواهان هستیم.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۳، ص۴۲۸ بحارالأنوار، ج۲۳، ص۳۵۱
📜الصّادق (علیه السلام)- قَالَ أَبُوعَبْدِاللَّهِ (علیه السلام) فِی قَوْلِهِ تَعَالَی یَوْمَ تَرْجُفُ الرَّاجِفَةُ تَتْبَعُهَا الرَّادِفَةُ قَالَ الرَّاجِفَهًُْ الْحُسَیْنُبْنُعَلِیٍّ (علیه السلام) وَ الرَّادِفَهًُْ عَلِیُّبْنُأَبِیطَالِبٍ (علیه السلام) وَ أَوَّلُ مَنْ یَنْفُضُ عَنْ رَأْسِهِ التُّرَابَ الْحُسَیْنُبْنُعَلِیٍّ (علیه السلام) فِی خَمْسَهًٍْ وَ سَبْعِینَ أَلْفاً وَ هُوَ قَوْلُهُ تَعَالَی إِنَّا لَنَنْصُرُ رُسُلَنا وَ الَّذِینَ آمَنُوا فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ یَوْمَ یَقُومُ الْأَشْهادُ.
❤️امام صادق (علیه السلام)- آن روز که زلزلههای وحشتناک همه چیز را به لرزه درمیآورد، و بهدنبال آن، حادثه دوّمین [صیحهی عظیم محشر] رخ میدهد. (نازعات/۷-۶) الرَّاجِفَةُ حسینبنعلی (علیه السلام). و الرَّادِفَةُ علیّبنابیطالب (علیه السلام) است. نخستین کسی که در رجعت از قبر بیرون میآید و خاک از سر و روی خود میتکاند حسینبنعلی (علیه السلام) است که با هفتادوپنج هزار نفر برانگیخته میشوند. إِنَّا لَنَنْصُرُ رُسُلَنا وَ الَّذِینَ آمَنُوا فِی الحَیاةِ الدُّنْیا وَ یَوْمَ یَقُومُ الْأَشْهادُ.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۳، ص۴۲۸ بحارالأنوار، ج۵۳، ص۱۰۶
📜الباقر (علیه السلام)- الْحُسَیْنُبْنُعَلِیٍّ (علیه السلام) مِنْهُمْ وَ لَمْ یُنْصَرْ بَعْدُ ثُمَّ قَالَ وَ اللَّهِ لَقَدْ قُتِلَ قَتَلَهًُْ الْحُسَیْنِ (علیه السلام) وَ لَمْ یُطْلَبْ بِدَمِهِ بَعْدُ.
❣امام باقر (علیه السلام)- امام باقر (علیه السلام) آیه: إِنَّا لنَنصُرُ رُسُلنَا و الذِینَ آمَنُوا فِی الحَیَاةِ الدُّنْیَا و یَومَ یَقُومُ الأَشْهَادُ را تلاوت کرد و فرمود: «امام حسین (علیه السلام) یکی از آنها بود که کشته شد و او تاکنون یاری نشده است. به خدا قسم! اگرچه قاتلان امام حسین (علیه السلام) کشته شدهاند، امّا هنوز خونخواهی آن حضرت صورت نگرفته است».
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۳، ص۴۲۸ بحارالأنوار، ج۴۵، ص۲۹۸/ کامل الزیارات، ص۶۳/ البرهان
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#رابطه_امام_حسین_و_امام_زمان_عج
وَلَمَنِ انتَصَرَ بَعْدَ ظُلْمِهِ فَأُولَٰئِكَ مَا عَلَيْهِم مِّن سَبِيلٍ
ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺳﺘﻢ ﺩﻳﺪﻧﺸﺎﻥ [ ﺑﻪ ﺣﻜﻢ ﺣﻖ ﻭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻗﻮﺍﻧﻴﻦ ﺍﺳﻠﺎم ] ﺩﺭ ﻣﻘﺎم ﺍﻧﺘﻘﺎم ﺑﺮﺁﻳﻨﺪ ، ﺍﻳﺮﺍﺩﻱ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﻴﺴﺖ [ ﻭ ﺩﺭ ﺷﺮﻉ ﻣﻘﺪﺱ ﻣﺠﻮﺯﻱ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻛﻪ ﺣﻖ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺎﻃﻞ ﻛﻨﻨﺪ . ]
(شوری/ ۴۱)
🌤✨🌤✨🌤
📜الباقر (علیه السلام)- وَ لَمَنِ انْتَصَرَ بَعْدَ ظُلْمِهِ یَعْنِی الْقَائِمَ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) وَ أَصْحَابَهُ فَأُولئِکَ ما عَلَیْهِمْ مِنْ سَبِیلٍ وَ الْقَائِمُ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) إِذَا قَامَ انْتَصَرَ مِنْ بَنِی أُمَیَّهًَْ وَ مِنَ الْمُکَذِّبِینَ وَ النُّصَّابِ هُوَ وَ أَصْحَابُهُ وَ هُوَ قَوْلُ اللَّهِ إِنَّمَا السَّبِیلُ عَلَی الَّذِینَ یَظْلِمُونَ النَّاسَ وَ یَبْغُونَ فِی الْأَرْضِ بِغَیْرِ الْحَقِّ أُولئِکَ لَهُمْ عَذابٌ أَلِیمٌ.
📝امام باقر (علیه السلام)- وَ لَمَنِ انْتَصَرَ بَعْدَ ظُلْمِهِ، ابوحمزه ثمالی از امام باقر (علیه السلام) روایت میکند که فرمود:
🌠«آن کس که انتقام میگیرد بعد از آنکه به وی ظلم شده؛ قائم آل محمّد (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و یاران او هستند. فَأُولئِکَ ما عَلَیْهِمْ مِنْ سَبِیلٍ؛ و کسی را بر ایشان راهی نیست».
و فرمود: «چون قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قیام کند خود و یارانش از بنیامیّه و دروغگویان و دشمنان اهل بیت انتقام میگیرند، إِنَّمَا السَّبِیلُ عَلَی الَّذِینَ یَظْلِمُونَ النَّاسَ وَ یَبْغُونَ فِی الْأَرْضِ بِغَیْرِ الحَقِّ أُولئِکَ لَهُمْ عَذابٌ أَلِیمٌ».
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۳، ص۶۵۰ بحارالأنوار، ج۵۱، ص۴۸/ القمی، ج۲، ص۲۷۸
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#شهادت_امام_حسن_عسکری_علیه_السلام
#حدیث_مهدوی
📜٢٣٧-أحمد بن عليّ الرازي،عن محمّد بن عليّ،عن عبد اللّه بن محمّد بن خاقان الدهقان،عن أبي سليمان داد بن غسان البحراني قال:قرأت على أبي سهل إسماعيل بن عليّ النوبختي[قال:]مولد محمّد بن الحسن بن عليّ بن محمّد بن عليّ الرّضا بن موسى بن جعفر الصادق بن محمّد الباقر بن عليّ بن الحسين بن عليّ بن أبي طالب صلوات اللّه عليهم أجمعين ولد عليه السّلام بسامرّاء سنة ستّ و خمسين و مائتين،أمّه صقيل و يكنّى أبا القاسم،بهذه الكنية أوصى النبي صلّى اللّه عليه و اله أنّه قال:
اسمه كاسمي و كنيته كنيتي،لقبه المهدي و هو الحجّة و هو المنتظر و هو صاحب الزّمان عليه السّلام.
قال إسماعيل بن عليّ:دخلت على أبي محمّد الحسن بن عليّ عليه السّلام في المرضة الّتي مات فيها و أنا عنده،إذ قال لخادمه عقيد-و كان الخادم أسود نوبيّا قد خدم من قبله عليّ بن محمّد و هو ربّي الحسن عليه السّلام-فقال[له]:
يا عقيد أغل لي ماء بمصطكىّ،فأغلى له،ثمّ جاءت به صقيل الجارية أمّ الخلف عليه السّلام.
فلمّا صار القدح في يديه و همّ بشر به فجعلت يده ترتعد حتّى ضرب القدح ثنايا الحسن عليه السّلام.فتركه من يده و قال لعقيد:
ادخل البيت فإنّك ترى صبيّا ساجدا فأتني به.
قال أبو سهل:قال عقيد:فدخلت أتحرّى فإذا أنا بصبيّ ساجد رافع سبابته نحو السّماء فسلّمت عليه فأوجز في صلاته،فقلت:إنّ سيّدي يأمرك بالخروج إليه.
إذا جاءت أمّه صقيل فأخذت بيده و أخرجته إلى أبيه الحسن عليه السّلام.
قال أبو سهل:فلمّا مثل الصبيّ بين يديه سلّم و إذا هو دريّ اللّون و في شعر رأسه قطط مفلّج الأسنان،فلمّا رآه الحسن عليه السّلام بكى و قال:
يا سيّد أهل بيته اسقني الماء فإنّي ذاهب إلى ربّي،و أخذ الصّبيّ القدح المغلّي بالمصطكىّ بيده،ثمّ حرّك شفتيه،ثمّ سقاه فلمّا شربه قال:هيّئوني للصّلاة،فطرح في حجره منديل فوضّأه الصّبيّ واحدة واحدة و مسح على رأسه و قدميه،فقال له أبو محمّد عليه السّلام:
أبشر يا بنيّ فأنت صاحب الزّمان،و أنت المهديّ و أنت حجّة اللّه على أرضه و أنت ولدي و وصيّي و أنا ولدتك و أنت محمّد بن الحسن بن عليّ بن محمّد بن عليّ بن موسى بن جعفر بن محمّد بن عليّ بن الحسين بن عليّ بن أبيطالب عليهم السّلام.
ولّدك رسول اللّه صلّى اللّه عليه و اله و أنت خاتم[الأوصياء]الأئمّة الطّاهرين و بشّر بك رسول اللّه صلّى اللّه عليه و اله و سمّاك و كنّاك،بذلك عهد إليّ أبي عن آبائك الطّاهرين صلّى اللّه على أهل البيت،ربّنا إنّه حميد مجيد.
و مات الحسن بن عليّ من وقته صلوات اللّه عليهم أجمعين.
📝ابو سليمان داوود بن غسان بحرانى گفته:به ابو سهل اسماعيل بن على نوبختى سلام كردم،او به من گفت:ولادت[م ح م د]فرزند امام حسن عسكرى فرزند امام هادى،فرزند امام جواد،فرزند امام رضا،فرزند امام كاظم،فرزند امام صادق فرزند امام باقر،فرزند امام سجاد،فرزند امام حسين،فرزند امير المؤمنين كه سلام و صلوات خداوند نثار آنها باد،در سامرا و سال ٢٥٦ ه ق اتفاق افتاد،نام مادرش صقيل و كنيهاش ابالقاسم است كه پيامبر اكرم صلّى اللّه عليه و اله به اين كنيه وصيّت كرده و فرمودند:
اسم او مثل اسم من و كنيهاش كنيه من است،به مهدى ملقب شده است،او حجّت خدا و منتظر و صاحب الزمان عليه السّلام است.
🕯اسماعيل مىگويد:من در همان بيمارى كه منجر به شهادت ابى محمّد حسن بن على عسكرى عليهما السّلام شد در خدمتشان بودم كه حضرت به خادمشان عقيد كه غلامى سياه از غلامان شهر نوبه بود و قبلا هم به امام هادى خدمت كرده و تربيت يافته دست امام حسن عسكرى عليه السّلام بود،فرمودند:مقدارى آب مصطكى برايم بجوشان.
عقيد آب را جوشاند،بعد صقيل مادر امام زمان عليه السّلام آب را به خدمت حضرت آورد.
وقتى كه كاسه را به دست او داد و خواست آن را بياشامد،دست مباركش لرزيد و كاسه به دندان حضرت خورد،آب را كنار گذاشت و به عقيد فرمود:
داخل خانه شو،آنجا پسرى را مىبينى كه در حال سجده است،او را بياور.
عقيد گفت كه وارد خانه شدم و خانه را گشتم،ناگهان بچهاى را ديدم كه در سجده است و انگشت شهادت را به سمت آسمان بلند كرده بود.خدمت ايشان سلام كردم،او هم نمازش را مختصر كرده و به اتمام رساند،عرض كردم:مولاى من امر مىفرمايند كه شما بيرون بياييد.در همين حين مادرش صقيل آمد و دست ايشان را گرفته و به محضر پدر بزرگوارشان امام حسن عسكرى عليه السّلام برد.
ابو سهل مىگويد:وقتى كه طفل در پيش روى حضرت ايستاد و سلام كرد،ديدم كه رنگش مانند درّ بود،موهاى سياه و كوتاهى داشت و دندانهاى مباركش از هم جدا بودند.
✅وقتى امام حسن عسكرى عليه السّلام ايشان را ديد،گريه كرد و فرمودند:اى آقاى اهل بيت من!من به سوى پروردگار مىروم،به من آب بده و سيرابم كن.بعد پسربچه[حضرت صاحب الزمان عليه السّلام]كاسه جوشيده مصطكى را به دست گرفت و لبهاى مباركش را حركت داد و بعد آن را به ايشان خورانيد،و پس از آنكه حضرت آب را ميل كردند، فرمودند:براى نماز آمادهام كنيد.
دستمالى در آغوش ايشان پهن كردند و فرزندشان حضرت را وضو داد،صورت و دستهايش را شسته و سروپاى حضرت را مسح كرد.
💎امام حسن عسكرى عليه السّلام خطاب به او فرمودند:پسرم!بشارت باد بر تو كه صاحب الزمان هستى،تو مهدى و حجّت خدا در زمينى،تو فرزند و وصى من هستى،من پدر تو هستم و تو[م ح م د]فرزند حسن،فرزند على،فرزند محمّد،فرزند على،فرزند موسى،فرزند جعفر،فرزند محمّد باقر،فرزند على،فرزند حسين،فرزند على فرزند ابى طالب عليهم السّلام هستى.
رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله تو را متولد كرده است[تو از ذريه و اولاد رسول خدا هستى]و تو خاتم اوصيا[و]خاتم ائمّه طاهرين هستى و حضرت رسول بشارت تو را داده و به اسم و كنيه تو را ناميده است،آنچه را كه به تو گفتم عهدى است كه پدرم از پدران طاهرينش كه صلوات خدا نثار اهل بيت باد به من سپرده بود.پروردگار ما حميد و مجيد است.
امام حسن عسكرى عليه السّلام در همانوقت از دنيا رحلت فرمود.صلوات اللّه عليهم اجمعين.
📘 کتاب الغیبة، صفحه 482
شیخ طوسی
@Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#رابطه_امام_حسین_و_امام_زمان_عج
📜خطبه امام حسین ع در شب عاشورا و خبر دادن از آینده اسلام
و عن أبيسعيد سهل بن زياد: حدثنا الحسن بن محبوب: حدثنا ابنفضيل، حدثنا سعد الجلاب، عن جابر، عن أبيجعفر عليهالسلام قال:
قال الحسين بن علي عليهماالسلام لأصحابه قبل أن يقتل: ان رسول الله صلي الله عليه و آله قال : يا بني! انک ستساق الي العراق، و هي أرض قد التقي بها النبيون، و أوصياء النبيين، و هي أرض تدعي «عمورا» و انک تستشهد بها و يستشهد معک جماعة من أصحابک لا يجدون ألم مس الحديد، و تلا: (قلنا يا نار کوني بردا و سلاما علي ابراهيم) تکون الحرب عليک و عليهم، [بردا و] سلاما.
فأبشروا، فوالله لئن قتلونا، فانا نرد علي نبينا.
ثم أمکث ما شاء الله، فأکون أول من تنشق عنه الأرض، فأخرج خرجة يوافق ذلک خرجة أميرالمؤمنين عليهالسلام، و قيام قائمنا، و حياة رسول الله صلي الله عليه و آله.
ثم لينزلن علي وفد من السماء من عندالله، لم ينزلوا الي الأرض قط.
و لينزلن الي جبرئيل و ميکائيل و اسرافيل، و جنود من الملائکة.
و لينزلن محمد، و علي، و أنا، و أخي، و جميع من من الله عليه في حمولات من حمولات الرب، خيل بلق من نور، لم يرکبها مخلوق.
ثم ليهزن محمد صلي الله عليه و آله لواءه، و ليدفعنه الي قائمنا مع سيفه.
ثم انا نمکث من بعد ذلک ما شاء الله، ثم ان الله يخرج من مسجد الکوفة عينا من دهن، و عينا من لبن، و عينا من ماء.
ثم ان أميرالمؤمنين عليهالسلام يدفع الي سيف رسول الله صلي الله عليه و آله، فيبعثني الي الشرق و الغرب ، و لا آتي علي عدو الا أهرقت دمه، و لا أدع صنما الا أحرقته حتي أقع الي الهند، فأفتحها.
و ان دانيال و يونس، يخرجان الي أميرالمؤمنين عليهالسلام، يقولان: صدق الله و رسوله. و يبعث معهما [الي البصرة] سبعين رجلا، فيقتلون مقاتلتهم و يبعث بعثا الي الروم، فيفتح الله لهم.
ثم لأقتلن کل دابة حرم الله لحمها حتي لا يکون علي وجه الأرض الا الطيب، و أعرض علي اليهود، و النصاري، و سائر الملل، و لأخيرنهم بين الاسلام و السيف، فمن أسلم مننت عليه، و من کره الاسلام أهرق الله دمه.
و لا يبقي رجل من شيعتنا الا أنزل [الله اليه] ملکا، يمسح عن وجهه التراب، و يعرفه أزواجه، و منازله في الجنة، و لا يبقي علي وجه الأرض أعمي، و لا مقعد، و لا مبتلي الا کشف الله عنه بلاءه بنا أهل البيت.
و لتنزلن البرکة من السماء الي الأرض، حتي أن الشجرة لتقصف بما يريد الله فيها من الثمر، و ليأکلن ثمرة الشتاء في الصيف، و ثمرة الصيف في الشتاء.
و ذلک قول الله تعالي: (ولو أن أهل القري آمنوا و اتقوا لفتحنا عليهم برکات من السماء و الأرض ولکن کذبوا) .
ثم ان الله ليهب لشيعتنا کرامة لا يخفي عليهم شيء في الأرض و ما کان فيها، حتي أن الرجل منهم يريد أن يعلم علم أهل بيته، فيخبرهم بعلم ما يعملون .
📚الراوندي، الخرائج و الجرائح، 850 - 848/2 مساوي عنه: حسن بن سليمان، مختصر البصائر الدرجات، /37 - 36؛ الاسترآبادي، الرجعة، /70 - 67؛ المجلسي، البحار، 63 - 61/53، 82 - 80/45.
الدولة الزهرائیة عج
❖﷽❖ #رابطه_امام_حسین_و_امام_زمان_عج 📜خطبه امام حسین ع در شب عاشورا و خبر دادن از آینده اسلام و
در حديث معتبر ديگر فرمود که: حضرت امام حسين عليهالسلام در روز شهادت به اصحاب خود گفت که: حضرت رسول صلي الله عليه و آله و سلم با من ميگفت: «اي فرزند گرامي؛ زود باشد که تو را ببرند به سوي عراق، به سوي زميني که در آن جا ملاقات مينمايند پيغمبران و اوصياي ايشان يکديگر را و آن زمين را عمورا مينامند و تو در آن صحرا، شهيد خواهي شد و با گروهي از اصحاب خود که الم جراحت آهن نخواهيد يافت.»
پس اين آيه را خواند: (يا نار کوني بردا و سلاما علي ابراهيم)؛ يعني: «پس آتش حرب بر تو و بر ايشان برد و سلام خواهد بود.»
پس حضرت امام حسين عليهالسلام فرمود: «بشارت باد شما را که به نزد پيغمبر خود ميرويم و نزد آن حضرت خواهيم ماند؛ آن چه خدا خواهد. پس اول کسي که در رجعت برخواهد گشت و از قبر بيرون خواهد آمد، من خواهم بود و بيرون آمدن من موافق بيرون آمدن حضرت اميرالمؤمنين عليهالسلام خواهد بود، در هنگامي که قائم آل محمد عليهالسلام ظاهر شود. پس بر من نازل خواهد شد گروهي از آسمان که پيش از اين نازل نشده باشند و فرود آيند جبرئيل و ميکائيل و اسرافيل و لشکرهاي ملائکه و محمد و علي و برادرم با جميع ائمه عليهمالسلام که همه بر اسبان ابلق از نور سوار باشند و مخلوقي پيش از ايشان بر آنها سوار نشده باشد. پس رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم لواي خود را حرکت دهد و به دست قائم ما دهد با شمشير خود، و بدان حال مدتها در زمين بمانيم و حق تعالي از مسجد کوفه چشمهاي از روغن و چشمهاي از آب و چشمهاي از شير جاري گرداند. پس حضرت اميرالمؤمنين عليهالسلام شمشير حضرت رسالت صلي الله عليه و آله و سلم را به من دهد و به سوي مشرق و مغرب زمين فرستد که هر دشمن خدا که باشد، خونش را بريزم و جميع بتها را بسوزانم تا آن که جميع بلاد هند را فتح کنم و حضرت دانيال و يوشع زنده ميشوند و به نزد أميرالمؤمنين عليهالسلام ميآيند و ميگويند: «راست گفتند خدا و رسول صلي الله عليه و آله و سلم.»
پس حضرت با ايشان هفتاد نفر به سوي بصره ميفرستد که مخالفان بصره را به قتل رسانند و لشکري به جانب بلاد روم خواهد فرستاد که جميع آن بلاد را فتح نمايند.
پس من خواهم کشت هر حيوان حرام گوشت را تا آن که بر روي زمين نماند مگر طيب و نيکو، و بر يهود و نصارا و ساير ملل اسلام را عرض خواهم کرد و ايشان را ميان اسلام و کشته شدن مخير خواهم گردانيد؛ هر که قبول اسلام کند بر او منت خواهم گذاشت و هر که قبول نکند، خونش را خواهم ريخت و هر که از شيعيان ما در زمين باشد، خدا ملکي به سوي او خواهد فرستاد که خاک از روي او پاک کند و زنان و منزلت او را در بهشت به او نمايد و بر روي زمين کوري و زمينگيري و مبتلايي نماند؛ مگر آن که به برکت ما اهل بيت شفا يابد و برکتهاي خدا از آسمان به سوي زمين فرود آيد، به مرتبهاي که درختان آن قدر بار بردارند که شاخههاي ايشان بشکند و ميوهي زمستان را در تابستان بخورند و ميوهي تابستان را در زمستان بخورند، چنان چه حق تعالي ميفرمايد: (و لو أن أهل القري آمنوا و اتقوا لفتحنا عليهم برکات من السماء و الأرض ولکن کذبوا فأخذناهم بما کانوا يکسبون)؛ يعني: «اگر اهل شهرها ايمان بياورند و پرهيزکاري نمايند، هر آينه خواهيم گشود بر ايشان برکتها از آسمان و زمين؛ و ليکن تکذيب کردند. پس گرفتيم ايشان را به آنچه کسب کرده بودند.»
پس حضرت فرمود: «خدا خواهد بخشيد به شيعيان ما کرامتي چند که مخفي نماند بر ايشان چيزي در زمين؛ حتي آن که اگر کسي خواهد خبر خانهي خود را بداند، زمين او را خبر دهد به احوال ايشان.»
📚مجلسي، جلاء العيون، /699 - 698.
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84