الدولة الزهرائیة عج
❖﷽❖ #دولت_کریمه_امام_عصر_عج قَالَ رَبِّ فَأَنظِرْنِي إِلَىٰ يَوْمِ يُبْعَثُونَ ﮔﻔﺖ : ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ
📝امام صادق (علیه السلام)- از عبدالکریمبنعمرو خَثعمی گوید: از امام صادق (علیه السلام) شنیدم میفرمود: «ابلیس [به خداوند] عرض کرد: أَنْظِرْنِی إِلی یَوْمِ یُبْعَثُونَ؛ ولی خداوند از [پذیرش] اینخواستهی او خودداری کرده و فرمود: فَإِنَّکَ مِنَ المُنْظَرِینَ* إِلی یَوْمِ الْوَقْتِ المَعْلُومِ؛ وقتی روز معیّن و معلوم برسد، ابلیس - لعنهًْ الله - بر تمام پیروانش از زمان خلقت آدم (علیه السلام) توسّط خدا تا روز معیّن معلوم ظاهر میشود و این آخرین بازگشت است که امیرالمؤمنین (علیه السلام) دارد.
❣پس گفتم: «آیا امیرالمؤمنین (علیه السلام) چندین بازگشت دارد»؟ فرمود: «بله! چندین و چند بازگشت و هیچ امامی در هیچ قرنی نیست، مگر اینکه نیکوکار و زشتکار در روزگارش با او رجعت میکنند تا خدا مؤمن را بر کافر غلبه دهد. وقتی روز معیّن معلوم رسید، امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) با یارانش و ابلیس با یارانش بر میگردند و وعدهگاه آنان در زمین از اراضی فرات است که به آن «روحاء» گفته میشود و نزدیک گونه شماست. پس چنان جنگی با هم میکنند که از روزی که خدا جهانیان را خلق نمود، جنگی به مانند آن رخ نداده است گویا من یاران امیرالمؤمنین (علیه السلام) را میبینم که صد قدم به عقب رفتهاند، و گویا میبینم که قسمتی از پاهایشان در آب فرو رفته است. پس در این هنگام خداوند جبّار و ملائکه در سایهای از ابرها هبوط میکنند و کار تمام میشود و رسول خدا (صلی الله علیه و آله) روبهروی اوست و در دستانش چیزی نورانی است. پس وقتی ابلیس به آن نظر میکند، به عقب برگشته و پشت میکند. پس یارانش به او میگویند: «کجا میخواهی بروی؟ تو که داری پیروز میشوی»؟ إِنِّی أَری ما لا تَرَوْنَ؛ من چیزی میبینم که شما نمیبینید (انفال/۴۸) إِنِّی أَخافُ اللهَ رَبَّ الْعالَمِینَ؛ من از خداوندیکه پروردگار عالمیان است، بیم دارم. (حشر/۱۶) در آن حال پیامبر (صلی الله علیه و آله) خود را به او رسانده و با نیزه، ضربهای میان دو کتفش میزند که در اثر آن، ابلیس و تمامی پیروانش به هلاکت میرسند؛ از آن پس تنها خداوند عزّوجلّ پرستش شده و چیزی شریک او قرار داده نمیشود؛ و امیرالمؤمنین (علیه السلام) چهلوچهارهزار سال حکومت میکند تا جایی که یک مرد از شیعیان علی (علیه السلام) هزار فرزند پسر از صلب خویش متولّد میسازد در آنهنگام دو باغ نزدیک مسجد کوفه و اطراف آن به ارادهی خداوند آشکار میشوند».
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۷، ص۴۹۶ بحارالأنوار، ج۵۳، ص۴۲/ البرهان
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#بعد_از_ظهور
📜[٧٤٠]٥-عليّ بن إبراهيم،عن أبيه،عن عبد اللّه بن عبد الرّحمن الأصمّ، عن أبي عبد اللّه البزّاز،عن حريز قال:
قلت لأبي عبد اللّه عليه السّلام:جعلت فداك ما أقلّ بقاءكم أهل البيت و أقرب آجالكم بعضها من بعض مع حاجة النّاس إليكم؟!فقال:إنّ لكلّ واحد منّا صحيفة فيها ما يحتاج إليه أن يعمل به في مدّته،فإذا انقضى ما فيها ممّا أمر به عرف أنّ أجله قد حضر.فأتاه النّبيّ صلّى اللّه عليه و آله و سلّم ينعى إليه نفسه و أخبره بما له عند اللّه و أنّ الحسين عليه السّلام قرأ صحيفته الّتي أعطيها،و فسّر له ما يأتي بنعي و بقي فيها أشياء لم تقض،فخرج للقتال و كانت تلك الأمور الّتي بقيت أنّ الملائكة سألت اللّه في نصرته،فأذن لها و مكثت تستعدّ للقتال و تتأهّب لذلك حتّى قتل فنزلت و قد انقطعت مدّته و قتل عليه السّلام،فقالت الملائكة:يا ربّ أذنت لنا في الانحدار و أذنت لنا في نصرته،فانحدرنا و قد قبضته،فأوحى اللّه إليهم:أن الزموا قبره حتّى تروه و قد خرج فانصروه و ابكوا عليه و على ما فاتكم من نصرته فإنّكم قد خصّصتم بنصرته و بالبكاء عليه،فبكت الملائكة تعزّيا و حزنا على ما فاتهم من نصرته،فإذا خرج يكونون أنصاره.
❓حريز گفته است:به حضرت صادق عليه السّلام عرض كردم:جانم به فدايت!با وجود نياز مردم به شما چقدر عمر اهل بيت اندك است و اجل هريك به ديگرى نزديك؟
✅فرمود:براى هركدام از ما دفترى است كه آنچه نياز دارد تا در روزگارش به آن عمل كند در آن است.
و وقتى فرمانهايى كه در آن است به پايان رسيد مىداند كه اجلش رسيده است.
آنگاه پيامبر-درود خدا بر او و بر خاندانش-به نزدش آمده،به نزديك بودن مرگش و به آنچه نزد خداوند دارد خبر مىدهد.
✴️و همانا حسين عليه السّلام در دفترى كه به او داده شده بود آنچه را تا مرگ به او مىرسيد،خواند.
و در آن چيزهايى مانده بود كه حتمى نشده بود.آنگاه براى جنگ خارج شد.
💎و آن چيزهايى كه مانده بود اينكه فرشتگان از خداوند يارى اش را خواستند.پس به آنها اجازه داد.
و آنان منتظر شدند تا براى جنگ آماده شوند.
تا[حسين عليه السّلام]كشته شد.
آنان فرود آمدند در حالى كه زمان او عليه السّلام سپرى شده و كشته شده بود.
🕯پس فرشتگان عرض كردند:پروردگارا به ما اجازۀ فرود آمدن و يارىاش را دادى و ما فرود آمديم ولى تو روحش را گرفته بودى.
📿خداوند به آنان وحى كرد كه:در كنار قبرش باشيد تا ببينيد كه بيرون آمده پس يارىاش كنيد.
و[اينك]بر او و بر از دست دادن يارىاش بگرييد كه شما به يارى و گريه بر او اختصاص داده شدهايد.
پس فرشتگان در عزا و اندوه بر از دست دادن يارىاش گريستند.
و هنگامى كه[در ايام رجعت از قبرش]خارج شود آنان ياوران او خواهند بود.
📙 اصول کافی -جلد 1، صفحه 611
محمدبن یعقوب کلینی
@Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#بعد_از_ظهور
[سورهى نحل] [آيهى ٣٩]
وَ أَقْسَمُوا بِاللّهِ جَهْدَ أَيْمانِهِمْ
لا يَبْعَثُ اللّهُ مَنْ يَمُوتُ
بَلى وَعْداً عَلَيْهِ حَقًّا
وَ لكِنَّ أَكْثَرَ النّاسِ لا يَعْلَمُونَ
(و(آنان)با تأكيد،به خداوند سوگند ياد كنند كه
خداوند هرگز كسى را كه بميرد زنده نخواهد كرد.
بلى،البتّه وعدهاى است كه بر او حقّ است؛
و ليكن بيشتر مردمان نمىدانند.)
🌤✨🌤✨🌤✨🌤
📝[113]محمّد بن يعقوب،بإسناده عن سهل:عن محمّد،عن أبيه،عن أبي بصير،قال:قلت لأبي عبد اللّه عليه السّلام[قوله تبارك و تعالى]: وَ أَقْسَمُوا بِاللّهِ جَهْدَ أَيْمانِهِمْ لا يَبْعَثُ اللّهُ مَنْ يَمُوتُ،بَلى وَعْداً عَلَيْهِ حَقًّا وَ لكِنَّ أَكْثَرَ النّاسِ لا يَعْلَمُونَ قال:
فقال لي:
«يا أبا بصير ما تقول في هذه الآية؟»[قال]قلت:إنّ المشركين يزعمون و يحلفون لرسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم أنّ اللّه لا يبعث الموتى.قال:فقال:
«تبّا لمن قال هذا![سلهم:]هل كان المشركون يحلفون باللّه أم باللاّت و العزّى؟»قال:قلت:جعلت فداك!فأوجدنيه،قال:فقال لي:
«يا أبا بصير لو قد قام قائمنا بعث اللّه إليه قوما من شيعتنا قباع سيوفهم على عواتقهم فيبلغ ذلك قوما من شيعتنا لم يموتوا فيقولون:بعث فلان و فلان و فلان من قبورهم و هم مع القائم عليه السّلام فيبلغ ١ذلك قوما من عدوّنا،فيقولون:يا معشر الشّيعة ما أكذبكم!هذه دولتكم و أنتم تقولون فيها الكذب؟!لا و اللّه ما عاش هؤلاء و لا يعيشون إلى يوم القيامة-قال:-فحكى اللّه قولهم[فقال]: وَ أَقْسَمُوا بِاللّهِ جَهْدَ أَيْمانِهِمْ لا يَبْعَثُ اللّهُ مَنْ يَمُوتُ .»
📜محمّد بن يعقوب:به سند خود از سهل،از محمّد،از پدرش،از ابو بصير روايت كرده كه گفت:به حضرت ابو عبد اللّه صادق عليه السّلام عرضه داشتم:اينكه خداوند-تبارك و تعالى-مىفرمايد:(و آنان با مبالغه و تأكيد،به خداوند سوگند ياد كنند كه خداوند هرگز كسى را كه بميرد زنده نخواهد كرد.بلى،البتّه وعدهى الهى حقّ است؛و ليكن بيشتر مردمان نمىدانند)منظور چيست؟فرمود:
«اى ابو بصير،دراينباره،چه نظرى دارى؟»عرض كردم:مشركان مىپندارند و سوگند مىخورند براى رسول اكرم صلّى اللّه عليه و آله و سلم كه خداوند هرگز مردگان را زنده نخواهد كرد.آن حضرت فرمود :
👌«نابود باد كسى كه چنين سخنى مىگويد.(از آنها بپرس كه)آيا مشركان به اللّه قسم مىخوردند يا به لات و عزّى؟»ابو بصير مىگويد:گفتم:فدايتان شوم!پس(معنى آيه را)برايم بيان فرماييد.فرمود:
✴️«اى ابو بصير،هنگامى كه قائم ما به پا خيزد،خداوند گروهى از شيعيان ما را براى او برانگيزد و زنده كند كه بند شمشيرهاشان بر روى شانههاست .چون اين خبر به قومى از شيعيان ما كه نمرده باشند برسد،به يكديگر گويند:فلانى و فلانى و فلانى از قبرهايشان برانگيخته شدند و با قائم عليهالسّلاماند.اين سخن به گوش گروهى از دشمنان ما برسد.آنها گويند:اى شيعيان!چه قدر دروغگوييد!اين دولت و حكومت شماست و شما دروغ مىگوييد!نه و اللّه،اينها كه شما مىگوييد زنده نشدهاند و زنده نخواهند شد تا روز قيامت.اين است كه خداوند گفتار آنها را حكايت كرده[و فرموده] است:(و آنان با مبالغه و تأكيد،به خداوند سوگند ياد كنند كه خداوند هرگز كسى را كه بميرد زنده نخواهد كرد.).»
[١١٥]عنه،بإسناده:عن أبي عبد اللّه صالح بن ميثم،قال:سألت أبا جعفر عليه السّلام عن قوله :
✨ وَ لَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ طَوْعاً وَ كَرْهاً قال:
«ذلك(حين يقول عليّ عليه السّلام:أنا أولى النّاس)بهذه الآية:
✨ وَ أَقْسَمُوا بِاللّهِ جَهْدَ أَيْمانِهِمْ لا يَبْعَثُ اللّهُ مَنْ يَمُوتُ،بَلى وَعْداً عَلَيْهِ حَقًّا[وَ لكِنَّ أَكْثَرَ النّاسِ لا يَعْلَمُونَ]
لِيُبَيِّنَ لَهُمُ الَّذِي يَخْتَلِفُونَ فِيهِ وَ لِيَعْلَمَ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّهُمْ كانُوا كاذِبِينَ .»
🔖از اوست كه به سند خود از ابو عبد اللّه صالح بن ميثم روايت كرده كه گفت:از حضرت ابو جعفر امام باقر عليه السّلام دربارهى فرمودۀ خداوند:
❓(و حالآنكه هركه در آسمانها و زمين است، خواهوناخواه تسليم او شده است)پرسيدم.فرمود: ♥️«آن(هنگامى است كه حضرت على عليه السّلام فرمايد:جايگاه من جايگاه شايستهترين افراد)در اين آيه است:(و آنان با مبالغه و تأكيد،به خداوند سوگند ياد كنند كه خداوند هرگز كسى را كه بميرد زنده نخواهد كرد.بلى،البتّه وعدهى الهى حقّ است؛[و ليكن بيشتر مردمان نمىدانند]تا برايشان آنچه را در آن اختلاف مىكردند بيان سازد و تا كافران كاملا به دروغگويى خود پى ببرند).»
📜[١١٦]و عنه،بإسناده،عن سيرين قال:كنت عند أبي عبد اللّه عليه السّلام إذ قال:
«ما يقول النّاس في هذه الآية:
✨وَ أَقْسَمُوا بِاللّهِ جَهْدَ أَيْمانِهِمْ لا يَبْعَثُ اللّهُ مَنْ يَمُوتُ)؟»
قال:يقولون:لا قيامة و لا بعث و لا نشور،فقال:
«كذبوا و اللّه،إنّما ذلك إذا قام القائم عليه السّلام و كرّ معه المكرّون،فقال أهل خلافكم:قد ظهرت دولتكم يا معشر الشّيعة،و هذا من كذبكم،تقولون :رجع فلان و فلان و فلان،لا و اللّه لا يبعث اللّه من يموت،أ لا ترى أنّه قال :[إنّهم قالوا]: وَ أَقْسَمُوا بِاللّهِ جَهْدَ أَيْمانِهِمْ ؟كان المشركون أشدّ تعظيما باللاّت و العزّى من أن يقسموا بغيرها،فقال اللّه عزّ و جلّ:
✨بَلى وَعْداً عَلَيْهِ حَقًّا لِيُبَيِّنَ لَهُمُ الَّذِي يَخْتَلِفُونَ فِيهِ وَ لِيَعْلَمَ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّهُمْ كانُوا كاذِبِينَ.
✨ إِنَّما قَوْلُنا لِشَيْءٍ إِذا أَرَدْناهُ أَنْ نَقُولَ لَهُ:كُنْ،فَيَكُونُ .»
📝از اوست،به سند خود،از سيرين آورده كه گفت:در محضر امام ابو عبد اللّه صادق عليه السّلام شرفياب بودم كه آن حضرت پرسيد: «مردم دربارهى اين آيه چه مىگويند:(و آنان با مبالغه و تأكيد،به خداوند سوگند ياد كنند كه خداوند هرگز كسى را كه بميرد زنده نخواهد كرد)؟»(مخاطب)پاسخ داد:
مىگويند:(سخن كافران اين است):هيچ قيامتى و برانگيخته شدنى و پراكندهشدنى نيست.فرمود:
💎«به خدا سوگند،دروغ مىگويند.همانا اين وقتى است كه قائم عليه السّلام به پا خيزد و آنان كه اهل #رجعت باشند،به خدمت آن حضرت بشتابند.
مخالفان شما خواهند گفت:اى شيعيان!دولت شما آشكار شد و اين از دروغهاى شماست كه مىگوييد:فلان و فلان بازگشتهاند.نه،قسم به خدا كه خداوند كسى را كه مرد،به اين دنيا بازنخواهدآورد .آيا نمىنگرى كه او فرمود:(و آنان با مبالغه و تأكيد،به خداوند سوگند ياد كنند)؟
تعظيم و احترام مشركان به لات و عزّى بيش از آن بود كه به چيزى جز آنها سوگند ياد كنند.پس خداى-عزّ و جلّ-فرمود:(بلى،البتّه وعدهى الهى حقّ است تا براى آنان بيان سازد آنچه را در آن اختلاف مىكنند و تا آنان كه كفر ورزيدهاند،بدانند كه دروغگو بودهاند.
💫همانا هرگاه ما به امر نافذمان چيزى را اراده كنيم،گوييم:موجود باش؛پس همان لحظه موجود خواهد شد).»
📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 250
سیدهاشم بن سلیمان بحرانی
@Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#بعد_از_ظهور
📜 على بن ابراهيم روايت كرده است در تفسير اين آيه كريمه: «ووصينا الإنسان بوالديه إحسانا حملته أمه كرها ووضعته كرها» يعنى: «وصيت كرديم ما انسان را به والدين او به نيكى. حامله شد به او مادر او از روى كراهت و وضع كرد اورا از روى كراهت.»
💠 حضرت فرمود: مراد از والدين حسن و حسين عليهما السلام [هستند].
🕊آن كسى كه حمل و وضع او از روى كراهت بود، حضرت امام حسين عليه السلام است، زيرا كه حق تعالى بشارت داد رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم را به ولادت حسين و به آن كه امامت فرزندان او خواهد بود تا روز قيامت.
🌺پس خبر داد آن حضرت را به آنچه خواهد رسيد به حضرت امام حسين عليه السلام و به فرزندان او. در عوض اين مقرر فرمود كه امامت در فرزندان او باشد؛ خبر داد كه حضرت امام حسين عليه السلام كشته خواهد شد؛ حق تعالى اورا در رجعت به دنيا برخواهد گردانيد؛ يارى خواهد كرد اورا تا دشمنان خود را بكشد؛ او را پادشاه جميع روى زمين گرداند؛ چنانچه حق تعالى فرموده است كه: «ونريد أن نمن على الذين استضعفوا في الأرض ونجعلهم أئمة ونجعلهم الوارثين» 1 يعنى: «مىخواهيم كه منت گذاريم بر آنها كه ضعيف گردانيدهاند ايشان را در زمين و بگردانيم ايشان را امامان و بگردانيم ايشان را وارثان زمين.»
🌤باز فرموده است كه: «ولقد كتبنا في الزبور من بعد الذكر أن الأرض يرثها عبادي الصالحون» 2. يعنى: «به تحقيق كه ما نوشتيم در «زبور» بعد از «تورات» آن كه زمين را به ميراث خواهند برد بندگان شايسته من.» پس حضرت فرمود: «بشارت داد خدا پيغمبرش را كه اهل بيت او پادشاه زمين خواهند شد به دنيا رجعت خواهند كرد و دشمنان خود را خواهند كشت.»
💢پس حضرت رسالت صلى الله عليه و آله و سلم فاطمه عليها السلام را خبر داد به ولادت حسين عليه السلام و شهيد شدن او. پس حامله شد به او با كراهت. پس حضرت فرمود كه: «هرگز ديده اى كسى را كه بشارت دهند اورا به پسرى و حامله شود به او با كراهت؛ يعنى: او مغموم شد و كراهت داشت از او، به سبب شنيدن قتل او و در وقت وضع حمل نيز كراهت داشت به سبب اين.»
💎ميان ولادت امام حسن عليه السلام و حامله شدن امام حسين عليه السلام به قدر يك طهر فاصله بود. امام حسين عليه السلام در شكم مادر شش ماه ماند و مدت شير خوردنش بيست و چهار ماه بود. براى اين حق تعالى فرموده است كه: «مدت حمل او و بازگرفتن او از شير سى ماه بود.
1. سوره قصص/ آيه 5.
2. سوره انبياء/ آيه 105.
📚مجلسى، جلاء العيون،/ 479
@qoranvamamhoosein
❖﷽❖
#بعد_از_ظهور
📜در تفسير عياشى اين روايت بسند ديگر هم از فيض بن ابى شيبه نقل شده است.
و هم در كتاب مزبور از جابر بن يزيد جعفى از حضرت امام محمد باقر عليه السّلام نقل كرده كه در تفسير
✨ «يا أَيُّهَا الْمُدَّثِّرُقُمْ فَأَنْذِرْ»
🌠 فرمود: مقصود از «مدثر» محمد صلّى اللّه عليه و آله و آمدن آن حضرت در زمان رجعت است كه مردم را از نافرمانى خدا برحذر ميدارد.
🌠و در آيۀ ديگر كه خدا ميفرمايد:
✨«إِنَّها لَإِحْدَى الْكُبَرِنَذِيراً لِلْبَشَرِ» نيز مقصود پيغمبر است كه در رجعت بدنيا بازگشته بشر را از معصيت خدا برحذر ميدارد،
🌠و هم در آيه ديگرى كه مىفرمايد:
✨«وَ ما أَرْسَلْناكَ إِلاّ كَافَّةً لِلنّاسِ»
مقصود آن حضرت است كه خدا او را در رجعت براى هدايت و تأمين حوائج تمام مردم جهان برانگيخته مىگرداند.
📚مهدی موعود، صفحه 1189
علامه محمدباقر مجلسی
@Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#بعد_از_ظهور
📜 از زراره روايت مىكند كه گفت: از حضرت صادق عليه السّلام از رجعت و امثال اين امور مهم سؤال كردم.
حضرت فرمود: اين را كه ميپرسيد هنوز وقت آن نرسيده است.
خداوند ميفرمايد:
✨«بَلْ كَذَّبُوا بِما لَمْ يُحِيطُوا بِعِلْمِهِ وَ لَمّا يَأْتِهِمْ تَأْوِيلُهُ»
🕊يعنى:... بلكه آنها آنچه را كه با علم خود بآن احاطه نداشتند، دروغ پنداشتند در صورتى كه (دروغ نيست) و هنوز (موقع) تأويل آن نرسيده است.
📙مهدی موعود، صفحه 1187
علامه محمدباقر مجلسی
@Aldolatahalzahraeyah
هدایت شده از ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
راهنمای هشتک های مقتل امام حسین ع
دوستان با زدن هشتکهای مورد نیاز مطالب خود را ببینید.
#پاسخ_به_سوالات_و_شبهات
با زدن هشتک بالا می توانید پاسخ به سوالات مقتل را ببینید. ضمنا دوستانی که سوال مقتل دارند در آی دی استاد وارد شده سوال کنند. سوالاتی که جنبه ی عمومی دارد و تکراری نباشد روی کانال قرار می گیرد.
آی دی برای پرسش سوال مقتل
@m_h_tabemanesh
کانال ضامن اشک در ایتا
https://eitaa.com/zameneashk1
مبلغ امام حسین ع باشیم
پست را منتشر کنید