جمال آفتاب-جلد۳.pdf
9.06M
#دانلود_کتاب
❇️عنوان: #جمال_آفتاب_و_آفتاب_هر_نظر
♦️شرح عرفانی دیوان حافظ
🔸برگرفته از جلسات اخلاقی
علامه سید محمد حسین طباطبایی
📝تالیف و تدوین : آیت الله علی سعادت پرور (پهلوانی تهرانی)
3⃣جلد ۳
@emtedade_hekmat
جمال آفتاب-جلد۲.pdf
10.33M
#دانلود_کتاب
❇️عنوان: #جمال_آفتاب_و_آفتاب_هر_نظر
♦️شرح عرفانی دیوان حافظ
🔸برگرفته از جلسات اخلاقی
علامه سید محمد حسین طباطبایی
📝تالیف و تدوین : آیت الله علی سعادت پرور (پهلوانی تهرانی)
2⃣جلد ۲
@emtedade_hekmat
جمال آفتاب-جلد۱.pdf
9.82M
#دانلود_کتاب
❇️عنوان: #جمال_آفتاب_و_آفتاب_هر_نظر
♦️شرح عرفانی دیوان حافظ
🔸برگرفته از جلسات اخلاقی
علامه سید محمد حسین طباطبایی
📝تالیف و تدوین : آیت الله علی سعادت پرور (پهلوانی تهرانی)
1⃣جلد ۱
@emtedade_hekmat
جمال آفتاب-جلد۵.pdf
8.08M
#دانلود_کتاب
❇️عنوان: #جمال_آفتاب_و_آفتاب_هر_نظر
♦️شرح عرفانی دیوان حافظ
🔸برگرفته از جلسات اخلاقی
علامه سید محمد حسین طباطبایی
📝تالیف و تدوین : آیت الله علی سعادت پرور (پهلوانی تهرانی)
5⃣جلد ۵
@emtedade_hekmat
جمال آفتاب-جلد۱۰.pdf
11.26M
#دانلود_کتاب
❇️عنوان: #جمال_آفتاب_و_آفتاب_هر_نظر
♦️شرح عرفانی دیوان حافظ
🔸برگرفته از جلسات اخلاقی
علامه سید محمد حسین طباطبایی
📝تالیف و تدوین : آیت الله علی سعادت پرور (پهلوانی تهرانی)
🔟جلد ۱۰
@emtedade_hekmat
جمال آفتاب-جلد۷.pdf
8.1M
#دانلود_کتاب
❇️عنوان: #جمال_آفتاب_و_آفتاب_هر_نظر
♦️شرح عرفانی دیوان حافظ
🔸برگرفته از جلسات اخلاقی
علامه سید محمد حسین طباطبایی
📝تالیف و تدوین : آیت الله علی سعادت پرور (پهلوانی تهرانی)
7⃣جلد ۷
@emtedade_hekmat
جمال آفتاب-جلد۶.pdf
8.68M
#دانلود_کتاب
❇️عنوان: #جمال_آفتاب_و_آفتاب_هر_نظر
♦️شرح عرفانی دیوان حافظ
🔸برگرفته از جلسات اخلاقی
علامه سید محمد حسین طباطبایی
📝تالیف و تدوین : آیت الله علی سعادت پرور (پهلوانی تهرانی)
6⃣جلد ۶
@emtedade_hekmat
یک افزونه جالب برای گوگل کروم
با این افزونه می تونید در ایات و روایات و کتابهای مرکز نور، بدون نیاز به نرم افزار علوم اسلامی جستجو کنید:
@IRANfaramarz 👈
https://chrome.google.com/webstore/detail/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%D9%86%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8/plfnniakmgpjfdmocjplofcmlkicfkgo?hl=fa
کافیست یک کلمه ای رو در مرورگرتون، انتخاب کنید و راست کلید کنید و از قسمت نوریاب، کلمه انتخاب شده خودتون رو در آیات و روایات یا کتابهای نور، جستجو کنید.
یک وب سایت خوب برای تقویت عربی
http://3asafeer.com/
@iranfaramarz
💠 کتاب «درباره شر»
در این مجموعه، در جلد نخست نگاههای سنتی و در جلد دوم رویکردهای مدرن را از نظر خواهیم گذارند. در جلد نخست که به بازتاب واکنشهای سنتی به مسئله شر اختصاص دارد، در آغاز مقدمۀ سرپرست مجموعه را می خوانیم که به مرور کلی ادبیات مسئلۀ شر می پردازد. پس از آن دو روایت تحلیلی و تازه از «برهان شر» آمده است تا با اصل برهان شر از راه تقریرهای تازۀ آن آشنا شویم. سپس پای سخن «فیلسوفان کلاسیک» همچون هایدگر، مکبرَیِر، فروید و یونگ و «الاهیات ادیان» شامل «تئودیسه یهودی»، «تئودیسه مسیحی»، «تئودیسه اسلامی» و «تئودیسه هندی» مینشینیم. در آخر علل و عوامل «ناکامی تئودیسههای سنتی» را از نظر متفکران مدرن پی¬گیری میکنیم. میخوانیم که از نظر اندیشمندان مدرن سه نوع نقد «گفتمانی»، «اخلاقی» و «اگزیستانسی» به اندیشمندان سنتی وارد است. در جلد دوم که به بازنمایی پاسخهای جدید میپردازد، گزیدهای از کوششهای خلاقانه و تحولخواه «الاهیاتهای مدرن» در پاسخ به مسئله شر آمده است: «الاهیات خدای گشوده»، «الاهیات پویشی»، «الاهیات اعتراض»، «الاهیات شکاکانه»، «الاهیات تحلیلی»، «الاهیات روایی»، «الاهیات صلیب»، «الاهیات شبانی»، «الاهیات اگزیستانسی»، «الاهیات عملگرایانه» و «الاهیات فمینیستی». این نمونهها خواندنی و آموختنی هستند. کتاب در دو جلد با حجم 1500 صفحه از سوی انتشارات کتاب طه در تابستان 98 منتشر شده است.
🔹 دربارۀ مقالات
شصت مقالۀ این مجموعه را در یک کتاب به زبان اصلی نمی توان یافت. مقالات از منابع گوناگون گردآوری و در کنار هم چیده شده اند. راز گردهم آوری و چیدمان این شصت مقاله در یک مجموعه انتقادهایی است که این آثار به پاسخ های الاهیات سنتی به مسئله شر وارد دانسته اند و در پی آن از الاهیات سنتی به الاهیات مدرن گذر کرده اند.
🔹دربارۀ مترجمان و ویراستار
نعیمه پورمحمدی، سید محمد حسین صالحی، مهدی خسروانی، محمد حقانی فضل، حمید هاشمی کهندانی، پریسا شکورزاده، کوثر طاهری، احمدرضا هاشمی، طیبه حقانی فضل، کوثر موسوی، سعیده میرصدری و فهیمه زعفرانی مترجمان این مجموعه هستند. سید محمدحسین صالحی ویراستار زبانی و ادبی کل مجموعه است.
🔹دربارۀ سرپرست مجموعه
نعیمه پورمحمدی، استادیار فلسفه دین در دانشگاه ادیان و مذاهب در قم، آثار متعددی در باب مسئلۀ شر در شکل مقاله، سخنرانی علمی در دانشگاه های خارجی، کارگاه، تدریس و راهنمایی پایان نامه در پروندۀ علمی خود دارد. سرپرستی این مجموعه (شامل انتخاب مقالات و مترجمان، نظارت بر کار مترجمان و ویراستار، فصل بندی کتاب، نگارش چکیده برای مقالات، نگارش مقدمه کتاب و ترجمه بخش عمده ای از مقالات) بر عهدۀ او بوده است. پیش-تر کتاب ایمان و اخلاق (انتشارات دانشگاه ادیان 90) و کتاب جهان معلول ساز (انتشارات توانمندان، 98) به تألیف او و کتاب بازگشت به عقل (انتشارات علمی فرهنگی 90) و درباره خدا (انتشارات علمی فرهنگی 93) به ترجمه او منتشر شده است.
چگونه حدیث پژوه شویم؟
مصاحبه با عبدالهادی مسعودی
به نظرم پژوهش کلاً رکود دارد و مختص حدیث و حوزه نیست؛ در دانشگاه هم علاقه بیشتر اساتید به تدریس است تا تحقیق. شاید علتش این باشد که ادبیات ایران ادبیاتی شفاهی است و دست به قلم نبودهایم. ما بیشتر حرف میزنیم تا بنویسیم. ما از استناد یک شیء به خودمان میپرهیزیم. شاید هم به دلیل سختی پژوهش باشد.
برای ادامه مصاحبه به لینک زیر مراجعه کنید
http://www.andishvaran.ir/fa/ShowNews.html?DataID=6342
💠فضل الرحمان؛ نماد تلاش اهل سنت در برابر غول مدرنیته
#اندیشه_اجتماعی_مسلمین
🔸نام فضل الرحمان ملِک (1988-1919)؛ فیلسوف و متفکر برجسته پاکستانی برای نواندیشان و دینپژوهان ایرانی نیز آشناست. سال 1385 نشریه «مدرسه» که متعلق به طیف فکری دکتر سروش بود، در شماره چهارم خود پروندهای را به آرای این متفکر پاکستانی اختصاص داد. اخیرا نیز آرش نراقی؛ پژوهشگر فلسفه به اندیشههای فضل الرحمان متوجه شده و چند سخنرانی را در خصوص آرای وی در باب اصلاح اندیشه دینی و بازسازی مکانیسم وحی ایراد کرده است. سال گذشته نیز دو کتاب «اسلام و مدرنیته» و «مضامین اصلی قرآن» از نوشتههای فضل الرحمان ترجمه و منتشر شد.
🔸فضل الرحمان که سکولاریسم را الحادی و ضد دینی میدانست (اسلام و مدرنیته، ص 15)، میکوشید با نگاهی تاریخی به دین از دو گونه سنت اسلامی سخن بگوید: سنت نبوی و سنت زنده. سنت نبوی در اندیشه فضل الرحمان همان اعمال و رفتار نبی مکّرم اسلام(ص) است. این اعمالِ پیامبر اکرم به اقتضای شرایط جامعه عربستان در آن زمان صورت پذیرفته است. اما فضل الرحمان میگفت که که انسان امروز در مواجهه با هجمه مدرنیته و سکولاریسم نیازمند «سنت زنده» است. سنت زنده همان است که عالمانِ دینی باید با شناخت روح و معنای اصلی از سنتِ نبوی برای بشر امروز استنباط و استخراج کنند (تحول در سنت آغازین، ص 206). او معتقد بود که ضعف روشهای اجتهادی اهل سنت، علت اقبال جوامع اسلامی به سکولاریسم است (اسلام و مدرنتیه، ص 29).
🔸دومین ایده دینپژوهانه فضل الرحمان به «نظریه دو حرکتی» مشهور است. به باور وی برای بنا کردن مجموعهای اصیل و قابل اجرا از قوانین اسلامی، باید دو حرکت فکری انجام شود؛ نخست اینکه میبایست از احکام اجراییِ قرآن به فهم روح کلی پیام اسلام نائل آمد. در ثانی با شناخت این روحِ کلی و پیام اصلیِ قرآن، باید احکام جدید را برای دنیای امروز استنباط کرد (اسلام و مدرنیته، ص 20). فیالمثل ما در جزء جزء آیات قرآن میتوانیم روح عدالت، اخلاق و برابری را نظاره کنیم. با تأسی به این حکم کلی میبایست احکام ما برای بشر جدید هم یک حکم اخلاقی، برابر و عادلانه باشد. به تعبیر فضل الرحمان، امروز نمیتوان برخی احکام را عیناً و جزء به جزء عملی ساخت و در جامعه اجرا کرد، زیرا این امر ممکن است مانع از تحقق بسیاری از اهداف قرآن شود (تاثیر مدرنیته بر اسلام، ص 127). این ایده در میان شیعیان نیز مطرح شده است. از جمله به تازگی حیدر حبالله؛ دینپژوه شیعه لبنانی با اشاره به برخی سخنان آیتالله سیستانی در کتب و دروس اصولیاش گفته که این فقیه برجسته معاصر نیز همانند استاد مطهری و برخی دیگر از فقهای شیعه معتقد است میتوان از اصل قرآنی عدل در استنباطهای فقهی نیز بهره گرفت.
🔸فضل الرحمان اگرچه نخستین مؤلف یک کتاب مستقل درباره فلسفه ملاصدرا به زبان انگلیسی محسوب میشود، اما گویا چندان با آرای فقهای شیعه سر و کار نداشته است. وی پس از بیان این ایدهها در پاکستان تحمل نشد و جریانهای بنیادگرا و پیروان ابوالأعلی مودودی به ستیز با وی برخاستند . او مجبور شد از پاکستان به آمریکا مهاجرت کرده و در دانشگاههای غرب به فعالیت بپردازد.
_به نقل از کانال راوی
@daghdagheha