جلسه سوم.mp3
6.3M
صوت جلسه سوم سخنرانی استاد #طاهرزاده با موضوع «نقش #حکمت_متعالیه درپیدایش #انقلاب_اسلامی
و تداوم حرکت رو به جلوی آن»
مکان: مرکز آموزش تخصصی #فلسفه_اسلامی
🆔 @mtfalsafeh
4_5866235576063101071.pdf
17.86M
#کتاب ارزشمند اصول الترجمه للمحترفین
#اصول_ترجمه برای اساتید حرفه ای زبان عربی و انگلیسی
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷 کانال رسمی مرکز آموزش زبان حوزه
https://eitaa.com/joinchat/3981967394C02ccfa0627
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷 @Qomllc
🔰جزوه تدریس:🔰
📚 #تاریخ_فلسفه_اسلامی
✅ #استاد_امینی_نژاد
📝 ۴۱ جلسه (از ۴۲ جلسه)
✍تهیه و تنظیم: ابراهیم افشار
📢منتشر شده در: کانال مکتبخانه
─━━━━━━⊱💎⊰━━━━━━─
دریافت جزوه
─━━━━━━⊱🔺⊰━━━━━━─
🎶 دریافت صوت تدریس کد: ۹۶
@Jadah18
🦠 «تعطیلی حرمهای مطهر و کوئید19»
💡حرفی نو در نسبتِ
تعطیلی حرمهای مطهر
کوئید19، علوم تجربی و علوم مجرّد
📘 «دارالشفاء» کتابی جدید از دروس خارج حجتالاسلام والمسلمین استاد وکیلی +دانلود
▫️آیا واقعا بازبودن اماکن مذهبی خطر جانی قابل توجه دارد؟
▫️بررسی ادله حرمت تعطیلی حرمهای مطهر
▫️آیا اماکن مذهبی شفابخش است؟
▫️نظام اسباب و علل استثناپذیر است یا نه؟
▫️ضریب اهمیت زیارت از منظر اسلام چه مقدار است؟
▫️چالشهای دانش پزشکی مدرن کجاست؟
▫️اعتبار نداشتن آراء پزشکان در خارج از حیطه تجربه
📥 #دانلود این کتاب 256 صفحه ای به صورت #رایگان: towhid.org/1339/book
#نشر_حداکثری
#استوری #پست
☑️ @ostad_vakili
جغرافیای تشیع.pdf
6.68M
#دانلود_رایگان
#کتاب
کتاب جغرافیای تشیع
سید ابوالحسن نواب
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
سکولاریزاسیون کرونایی و انفعال حوزههای علمیه
بسیاری از نخبگان در حوزه و دانشگاه، هنوز عقلانیت پشتیبان در تعطیلی مساجد و نمازهای جمعه و اماکن متبرکه را نمیدانند و راز انفعال حوزه و تبعیت آن از تمامی دستورات دولتی و پزشکی را نیز درک نمیکنند. ای کاش بزرگواران تصمیمگیر در حوزههای علمیه، تاریخ سکولاریزاسیون در جهان غرب (و همینطور جهان اسلام) را این روزها بیشتر مرور کنند و ببینند سکولاریزاسیون نه یک فرایند فلسفی بلکه یک فرایند اجتماعی و مهمتر از آن یک فرایند روانی و احساسی بوده است (کتاب دین و نگرش نوین از استیس). آنجا که مزاج جامعه تغییر میکند و آنجا که عادتها دگرگون میشود، و آنجا که مناسک دینی و دینداری اجتماعی در شلوغی بازار متوقف میشود، اصل دینداری به صورت طبیعی به محاق میرود. هستند برخی از روحانیانی که امروز با ژست همراهی با علم و نوگرایی و با تأکید بر قاعدۀ «لا ضرر» به دینداری خانگی و معنویتهای فردیِ درانزوا توصیه میکنند، لیکن نمیدانند که سکولاریزاسیون حداقلی (یا سکولاریزاسیون مهربان) به شکل طبیعی و ناخواسته راه را برای سکولاریزاسیون حداکثری (سکولاریزاسیون نامهربان و الحادی) هموار میکند.
آنچه در این باب جالب است درک بهتر برخی از جریانات سکولار در ایران از جایگاه و اهمیت مسجد و حرم و نماز جمعه در جامعه ایران امروز است. این طیف هوشمندانه کرونا را فرصتی طلایی میدانند و برای تعلیق مناسک (و شاید حذف شریعت و ترویج طریقتهای نوظهور معنوی) از میان برخی تیشرتپوشان حوزه هم یارگیری میکنند و تأخیر و یا تعطیلی امکان مذهبی را به زبان حوزه و دانشگاه تئوریزه میکنند. از این منظر، تبلیغات منفی علیه قم و عتبات مقدسه، تبلیغ علیه روحانیت، تبلیغ علیه تولیتهای اماکن مقدسه، و حتی جوسازی علیه طب موسوم به «طب اسلامی» (با تمامی حواشیای که داشته) همه ذیل یک پروژه و برای ماموریتی واحد شکل گرفته و آن هدم و هتک دینداری اجتماعی (و حذف کارکردهای سیاسی و منطقهای و هویتی مناسک اسلامی) است. انفعال حوزه که بخشی از آن به خاطر فقدان استقلال لازمِ حوزه علمیه در برابر دولت است موجب گشته که حوزه به راحتی تحقیرها، کنایهها، و طعنههای مقامات سخنگو در دولت را تحمل کند و آنگاه به جای موضعهایی از سر قدرت و اعتبار، به سمت تیم کارشناسی دولت غش کند و با ضعفی آشکار و آزاردهنده مایه سرگشتگی و سرگردانی طیف وسیعی از مومنان در زیست دینداری شان شود. امروز به جای اینکه حوزه و متولیانِ آن امر دینداری مردم را تمشیت کنند جا را به گونه ای خالی کرده اند که دینداران و گاه طلبه های جهادی مجبورند دینداری شان را از دولت و نهادهای مربوطه گدایی کنند. حوزه اگر نتواند مسائل داخلیِ مربوط به دینداری در ایران را تدبیر کند، بیشک از نقشآفرینی در تحولات دینیِ جهان اسلام مثل حج و اربعین نیز بازخواهد ماند. آنگاه ادعای تمدنگرایی برای چنین حوزهای بیشتر یک ادعای لوکس و فیک خواهد بود تا ادعایی واقعی و اثرگذار.
@Habibollah_Babai
سیر مطالعاتی مختصر - شماره 1 .pdf
331.1K
سیر مطالعاتی مهدویت. معرفی شده توسط استاد شهبازیان