eitaa logo
گاه نگاشته ها / علی رئیسی
166 دنبال‌کننده
375 عکس
69 ویدیو
581 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
4. نکته دیگر در ضرورت توجه به مناسک محرم، «اقتصاد محرم»، «اقتصاد نذر»، و «اقتصاد احسان» در کشور و بلکه در جوامع شیعی و حتی برخی از جوامع سنی مذهب است. امروزه کسانی که در مورد وضعیت اقتصادی کشور نگران‌اند و نسبت به اقشار آسیب‌پذیر دغدغه‌مند هستند، کارکردهای اقتصادی محرم، مثل تولید پارچه سیاه و خیاطی پیراهن و روسری و ...، ابزارهای صوتی، انواع لامپ‌ها، انواع سی‌دی و دی‌وی‌دی، انواع اجاق کپسول‌های آشپزی، انواع فرش و موکت برای حسینیه‌ها، انواع قربانی‌ها همچون گاو، گوسفند و شتر (فقط یک مورد از اقتصاد دستۀ هشتم محرم حسینیۀ زنجان را ببینید)، انواع حبوبات و چای و زعفران و روغن و سبزی و پیاز و غیره، و امروزه انواع ظروف پلاستیکی و غیره را باید درنظر بگیرند. اقتصاد محرم آنقدر جدی است که مدت‌هاست چینی‌ها این بازار را به درستی شناسایی کرده‌اند و در حال سرمایه‌گذاری در بازار محرم و صادرات کالاهای محرم به کشورهای اسلامی از جمله ایران هستند. بدین‌سان کسانی که دغدغه‌های بازار و اقتصاد جامعه را هم دارند نباید فراموش کنند که بخشی از اقتصاد مردمی متعلق به قاطبۀ جامعه مذهبی ایران در ایام محرم است و تعطیلی محرم، در عمل تعطیلیِ بخش مهمی از اقتصاد کشور در این دو ماه خواهد بود. 5. همان‌طور که پیش از این تأکید داشته‌ام باید مساجد محور نظافت و بهداشت در محله باشند و ائمه جماعات مساجد هم از فرهنگ سلامت در محله باید پشتیبانی کنند و به فقیران سلامت در محله سرکشی و رسیدگی کنند. در ایام محرم حسینیه‌ها و هیئات مذهبی هم می‌توانند در تأمین فرهنگ سلامت در محله نقش مکمل را داشته باشند و بخشی از کارکردهای محرم امسال‌شان را بر توسعه فرهنگ بهداشت و مراقبت از خود و بلکه مراقبت روحی و البته بهداشتی از دیگران (امر به معروف و نهی از منکرهای بهداشتی) و استمرار کمک‌های ایمانی و همدلی قرار دهند. در این باره همان‌طور که هیئات مذهبی هر ساله گونه های شورانگیزی از عزاداری و اشعار جدید فاخر و سبک‌های نوی نوحه خوانی را طراحی و اجرا می‌کنند، امسال می‌توانند در سطوحی بالاتر در مورد کارکردهای جدید اجتماعیِ هیئات و حسینیه‌ها و اقدامات مربوط به نظام سلامت و صحت نیز مبتکرانه عمل کنند و با الهام از فرهنگ اربعین به مصافی متفاوت با ویروس کرونا و ویروس‌های پیرامونی آن بروند. دراین صورت محرم نه تهدیدی برای سلامتی مردم، بلکه فرصت و ظرفیتی‌ خواهد بود برای شتاب سلامت در جامعه و رهایی از وضعیت کرونایی. انشاءالله @Habibollah_Babai
فضیلت روز و دعای عرفه.mp3
5.64M
🔰 سخنرانی استاد عبدالحسین خسروپناه با موضوع فضیلت روز و دعای 🆔 @khosropanah_ir
آسیب های فرقه حلقه.pdf
1.21M
جزوه استاد سالاری مرتبط با نشست تخصصی «بررسی و نقد عرفان حلقه» ۴۴
✍️ پاسخ آیت‌الله فاضل‌لنکرانی به یادداشتی در رابطه با شبهه عدم سرایت ایمان و کفر درحقوق شهروندی آیت الله محمّدجواد فاضل‌لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، به یادداشت آقای دانیال نمازی در رابطه با شبهه عدم سرایت ایمان و کفر در حقوق شهروندی پاسخ داده است که متن آن به این شرح است:👇 hawzahnews.com/news/912125 @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
غدیر منادی وحدت.pdf
30.34M
💎 ویژه نامه با بیش از 30 عنوان مقاله و مصاحبه از سوی هفته نامه افق حوزه منتشر شد. •┈┈••✾••┈┈• @HawzahNews | خبرگزاری حوزه
Davoodi.mp3
4.22M
💯🔊 🔰 پاسخ به پرسش های (بخش اول) 📌 دانلود فایل صوتی پاسخ به پرسشی در باب اسناد داستان غدیر‌، از منابع مهم اهل سنت؛ که نشان می دهد اصل این ماجرا ، نه تنها متواتر ، بلکه فوق تواتر است! 🎙حجت الاسلام دکتر عضو هیات علمی پژوهشگاه 📻 رادیو اندیشه دریچه ای به سوی دانایی 🆔 @iictchannel
عنوان:رویکردهای سه گانه بزرگان تاریخ اهل سنت به غدیر مقاله علمی پژوهشی نگارنده: سید مرتضی حسینی منبع:نورمگز،مگ ایران،ثقلین ✍️واحد پژوهش حوزه علمیه حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
عنوان:پژوهشی در شأن،ترتیب و زمان نزول آیات غدیر مقاله علمی پژوهشی نگارنده: عزت الله مولایی نیا،محمودرصا توکلی محمدی منبع:نورمگز،مگ ایران،سایت علوم انسانی ✍️واحد پژوهش حوزه علمیه حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸غدیر؛ وصل شدن به خداوند🔸 وصل شدن به خدا چگونه است؟ مثالی می‌زنم. شبکۀ تولید برق، هفتاد هزار ولت است. توان چراغ‌های معمولی 220 ولت است که باید از چندین ترانس بگذرد تا به شبکۀ هفتاد هزار ولتی برسد. وقتی این برق تنزل کرد تا به 220 ولت رسید، آن موقع می‌توانی لامپ روشن کنی و می‌گویی این چراغ، وصل است. چون وصل است نور می‌دهد. این اتصال اگر از یک جایی قطع شد، چراغ هست اما روشن نمی‌شود و نور نمی‌دهد! «ولایت» مثل برق است. «نماز»، مثل چراغ است. خدا از ما نور می‌خواهد. شبکۀ ولایت در نماز که چراغ است، ایجاد نور می‌کند. شبکه ولایت در روزه که مثلا یخچال است، ایجاد خنکی می‌کند. شبکه ولایت در حج، ایجاد حرکت می‌کند. شبکه ولایت در زکات، ایجاد اقتصاد می‌کند. اما می‌گویی شبکه ولایت است که کار می‌کند. نماز، روزه، حج، جهاد و‎... ابزارند مثل ابزارهای الکتریکی! اما آن چیزی که ابزارهای الکتریکی را فایده‎دار می‌کند، شبکه برق است. در غدیر آمدند ترانس جدیدی نصب کردند و گفتند تاکنون از ترانس پیغمبر صلی الله مستقیماً برق می‌گرفتید؛ ماموریت ایشان پایان یافت. از این پس از طریق ترانس علی علیه‎السلام، به ولایت الله وصل شوید.این کار را کردند که نماز، روح و معنا داشته باشد، حیات داشته باشد و محبت‎آفرین باشد. در سقیفه آمدند اصل نماز را قبول کردند، حج، روزه، جهاد و زکات را قبول کردند اما ولایت و شبکه اتصال را حذف کردند! نتیجه این قطع اتصال، عدم پذیرش و عدم کارایی حج و جهاد و نمازشان شد که مصیبت‌های فراوانی برای اسلام درست کرد و درست می‌کند! از روزی که شبکۀ ولایت قطع شد مصیبت وارد اسلام شد. نگاه کن عالم را؟ از روز هجده ذیحجه تا بیست‎وهشت صفر مجموعاً هفتاد روز می‌شود! در این هفتاد روز چه اتفاقی افتاد. ولایت قطع شد. بعد از رحلت و قطع ولایت تا به حال که هزار و اندی سال می‌گذرد چه اتفاقی افتاد؟ هفتاد روز سقوط، با هزار سال جبران نمی‌شود! شما تا حالا برای احیای ولایت سیصد هزار شهید داده‎اید. بیش از دو برابر آن جانباز داده‎اید. این‎همه شکنجه و مجاهدت‎های فراوان، این‎همه کشته‎های شب و روز در عراق و سوریه و لبنان و پاکستان و افغانستان! این‎همه مجاهدت هم نتوانسته‎است آن هفتاد روز را جبران کند! @haerishirazi