چهلسالگیوبوسهشیطان.mp3
1.44M
🔶 چهل سالگی و بوسه شیطان
«فَاعْتَصِمْ بِحَبْلِ اَللَّهِ اَلْأَوْثَقِ وَ هُوَ اَلاِلْتِجَاءُ وَ اَلاِضْطِرَارُ بِصِحَّةِ اَلاِفْتِقَارِ إِلَى اَللَّهِ فِي كُلِّ نَفَسٍ»
امام صادق (ع)، بحارالأنوار، جلد۶۹، صفحه۱۲۴
«یَا أَيُّهَا النَّاسُ أَنتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَى اللَّهِ»(فاطر،۱۵)
📚 بخشی از بیانات آقای #محمدحسینرحیمی
🔗 http://eksir.org/
📢 «مدرسه معارف علامه طباطبایی» را دنبال کنید:
تلگرام: https://t.me/allaamehwisdom
اینستا: https://www.instagram.com/allaamehwisdom
ایتا: https://eitaa.com/AllaamehWisdom
توییتر: https://twitter.com/allaamehwisdom
بله: https://ble.ir/allaamehwisdom
آپارات: https://www.aparat.com/allaamehwisdom
🔶 مراقبه
مراقبه مراتب دارد؛ مراتب عالی دارد که اگر انسان به آن نقطه نمیتواند برسد، باید سیری را در پیش بگیرد تا به آن اوج برسد. در آیه شریفه داریم «مَا يَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلَّا لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيدٌ»(سوره ق، آیه ۱۸)؛ خداوند تبارک و تعالی چون محیط بر انسان و تمام موجودات است، احاطه خداوند به گونهای است که مخلوقات بلا تشبیه مانند حبابهای روی آب هستند؛ یعنی بلا تشبیه، بلا تشبیه، بلا تشبیه، خداوند به منزله آب است و مخلوقات به منزله حباب هستند. مراقبه و درک محضر به این معنا که انسان بفهمد که حبابی در احاطهی آب هست، و کوچکترین خطایی باعث میشود که او از درون منفجر شود.
مراقبه در این مرحله، به این معناست که انسان درک کند، آن جایی که علم و اختیار دارد، از خوف خداوند تبارک و تعالی، دست از مخالفت با او بردارد. «وَ إِنْ کانَ ذِکرا وَ لکنْ ذِکرُهُ عِنْدَ حَلالِهِ وَ حَرامِهِ»(اصول کافی، ج۲، ص۱۴۵) یاد خدا در حلال و حرام؛ امیرالمؤمنین در دعای صباح میفرماید «مَنْ ذا یَعْرِفُ قَدْرَكَ فَلا یَخافُكَ» چه کسی هست که تو را بشناسد و خوف تو او را نگیرد؟ «وَ مَن ذا یَعْلَمُ ما اَنْتَ فَلا یَهابُكَ» چه کسی هست که بداند تو چی هستی، و هیبت تو او را نگیرد؟
مراقبه یعنی درک محضر؛ درک اینکه در حضور خداوند تبارک و تعالی است؛ اگرچه فرشتگان موکل خداوند، «کراماً کاتبین»، در بعضی جاها حاضر نباشند؛ خودش حاضر و ناظر است. گویا روایت از امیرالمؤمنین است که در جایی که زن و شوهر بخواهند با هم خلوت داشته باشند، خداوند متعال بخاطر حیایی که دارد، به فرشتگان میفرماید از ایشان فاصله بگیرید؛ بعد به امام عرض کردند، اگر مرتکب معصیت بشوند چه؟ حضرت فرمود، خدای متعال خودش نزدیکتر است؛ چیزی از خدا پنهان نیست! اگر آنها نیستند، خدا که هست! «وَهُوَ مَعَكُمْ أَيْنَ مَا كُنْتُمْ». درک محضر، یعنی واقعا حضور خداوند تبارک و تعالی را حس کند؛ نه خیالی!
لفظ مراقبه از «رقیب» میآید؛ یعنی فرد مراقب رقیب است! مراقب آن حقیقتی است که کنارش است. درک فعل، غیر از درک ذات است. به عنوان مثال اگر شما بیرون از اینجا، صوت مرا بشنوید؛ صوت، فعل من است؛ و این فرق دارد با اینکه اینجا حضور داشته باشید و فعل را همراه با فاعل ببینید؛ صوت را همراه با گوینده ببینید. زلزله و آتشفشان را همراه فرستندهاش ببینید. این مرحله عالی مراقبه است.
مرحله پایینترش این است که انسان اگر درک محضر ندارد و نمیتواند خداوند متعال را حاضر ببیند؛ فعل خدا را حاضر ببیند. یعنی هر چه در عالم می بیند، از خوبی و بدی، همه را فعل خدا ببیند؛ «اللَّهُ خَالِقُ كُلِّ شَيْء»(زمر،۶۲). هر فعلی فاعلش خداست؛ اگر خدا را نمیتواند ببیند، لااقل فعل خدا را ببیند. درک محضر ندارد، درک محضر فعل خدا را داشته باشد. این هم به مؤمن آرامش میدهد. تعبیر امام صادق(ع) است که «أَعْظَمُ اَلنَّاسِ رَاحَةً»(الکافي، جلد۵، صفحه۸۱) اگر کسی به این نقطه برسد، که هر فعلی را از خدا ببیند، او از همه راحتتر زندگی میکند. چون میبیند «أرحم الراحمین» دارد تدبیرش میکند؛ اگر بلا یا نوازش است، از خداست.
در مرحله پایینتر و ضعیفتر، فردی که مراقبه دارد، مراقب اعمالش هست. مراقب است که اعمالش در راستای رضایت خداوند و اهلبیت(ع) باشد. اینکه در دعا میخواند «اللّٰهُمَّ إِلَيْكَ أَسْلَمْتُ نَفْسِي»(دعای امامسجاد(ع) در دفع ضرر جن و انس)، آیا نگاهش که جلوهای از نفسش هست، را تسلیم خدا کرده؟ کلامش، خوراکش، خوابش مطابق رضایت خداوند هست؟ این مراقبه، توجه به فعل خودش است؛ که فعلش مورد رضایت هست یا نیست؟
پس مرحله عالی مراقبه این است که خداوند تبارک و تعالی را حاضر و ناظر ببیند؛ مرحله پایینتر این است که همه چیز را فعل خدا ببیند؛ و مرحله ضعیفتر این است که فعل خودش را مطابق رضایت خدا قرار دهد. بین این مراحل، مراتب زیادی هست؛ ولی کسی که میخواهد شروع کند، باید از مراتب پایین شروع کند؛ برای او درک محضر مقدور نیست.
مرحوم استاد سعادتپرور میفرمودند در مرحله اول توجه به این حقیقت داشته باشیم که خدا هست، و ناظر بر اعمال ماست، بصورت کلی، وإلا درک محضر و ناظر بودن را نمیتوانیم داشته باشیم؛ و اینکه هر کاری میخواهیم بکنیم، نیت کنیم که خدایا تو حاضر هستی، و تو میخواهی که من این کار را انجام بدهم، من میخواهم ثواب و پاداشی به من بدهی، و پاداشم را بعد از این دنیا به من بده، تا نتیجه اخروی داشته باشد. این قدم اول است که کار را برای نتیجه اخروی انجام بدهیم، نه نتیجه مادی و دنیوی! تا عملی که میکنیم را خالص انجام بدهیم. تا به مراتب رضایت و درک محضر برسیم.
📚 بخشی از بیانات یکی از شاگردان سلوکی مرحوم سعادتپرور(ره)
📢 «مدرسه معارف علامه طباطبایی» را دنبال کنید:
تلگرام: https://t.me/allaamehwisdom
اینستا: https://www.instagram.com/allaamehwisdom
ایتا: https://eitaa.com/AllaamehWisdom
توییتر: https://twitter.com/allaamehwisdom
بله: https://ble.ir/allaamehwisdom
آپارات: https://www.aparat.com/allaamehwisdom
🎥 مشروح جلسات استاد #مجاهدی در سالهای گذشته را میتوانید در صفحه «مدرسه معارف علامه طباطبایی» در «آپارات» ملاحظه بفرمایید:
🔗 https://www.aparat.com/allaamehwisdom
شرح چهل حدیث امام خمینی ره | حدیث ششم | جلسه اول | استاد مجاهدی
https://aparat.com/v/e1p4R
شرح چهل حدیث امام خمینی ره | حدیث ششم | جلسه دوّم | استاد مجاهدی
https://aparat.com/v/ZipCc
شرح چهل حدیث امام خمینی ره | حدیث ششم | جلسه سوّم | استاد مجاهدی
https://aparat.com/v/aTp1W
شرح چهل حدیث امام خمینی ره | حدیث ششم | جلسه چهارم | استاد مجاهدی
https://aparat.com/v/Djn03
شرح چهل حدیث امام خمینی ره | حدیث ششم | جلسه پنجم| استاد مجاهدی و توصیه های اخلاقی و عبادی ماه رجب
https://aparat.com/v/YTimZ
شرح چهل حدیث امام خمینی ره | حدیث سوم | استاد مجاهدی
https://aparat.com/v/NymSE
شرح دعای ۲۴ صحیفه سجادیه | استاد مجاهدی | جلسه اول
https://aparat.com/v/pq8LX
شرح دعای ۲۴ صحیفه سجادیه | استاد مجاهدی | جلسه دوم
https://aparat.com/v/fUEq2
شرح دعای ۲۴ صحیفه سجادیه | استاد مجاهدی | جلسه سوم
https://aparat.com/v/t2hrS
شرح دعای ۲۴ صحیفه سجادیه | استاد مجاهدی | جلسه چهارم
https://aparat.com/v/InsVY
شرح دعای ۲۴ صحیفه سجادیه | استاد مجاهدی | جلسه پنجم
https://aparat.com/v/J3TeS
روایتگری استاد مجاهدی از قیام ۱۹ دی و واپسین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی
https://aparat.com/v/Z0VgK
توصیه های استاد مجاهدی به رهروان و ملتزمان به سیر و سلوک الی الله
https://aparat.com/v/fAmkM
📢 «مدرسه معارف علامه طباطبایی» را دنبال کنید:
تلگرام: https://t.me/allaamehwisdom
اینستا: https://www.instagram.com/allaamehwisdom
ایتا: https://eitaa.com/AllaamehWisdom
توییتر: https://twitter.com/allaamehwisdom
بله: https://ble.ir/allaamehwisdom
آپارات: https://www.aparat.com/allaamehwisdom
🔶 مقام فقر
یک عبارت نورانی در المیزان دارد، آنجا فرموده است: یک مقامی برای انسان در نظر گرفته شده بود که این مقام را به آن دست پیدا نمیکرد إلا با ورود در این دنیا. آن مقام، مقام فقر بود که در آن عالم، متوجه این مقام نمیتوانست بشود؛ لاجرم باید میآمد در این دنیا، گرفتار این عالم ماده میشد ولو به این قیمت که از هزاران نفر، یک نفر بشود امام حسین علیه السلام. چون در دستگاه خدا کار با کیلو و وزن نیست، همانطوری که در دستگاه ما کار با کیلو و وزن نیست. ما در دستگاه خودمان با وزن که کار نداریم. ما با کِیف کار داریم، نه کم.
یک اثری در کمال انسان هست که یک انسان کامل را قرآن یک امت حساب می کند «إِنَّ إِبْراهيمَ كانَ أُمَّةً قانِتاً لِلَّهِ حَنيفاً ». خدا که به وزن کار ندارد. آنجا که ریشه کفار را می کند، یک نسل را برانداخته، هشتاد نفر سالم ماندند، می گوید: «فَقُطِعَ دابِرُ الْقَوْمِ الَّذينَ ظَلَمُوا وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمينَ». دابر، یعنی ریشه کندن. اینها علف هرز بودند، قرآن می گوید: اینها علف هرز بودند، «فَقُطِعَ دابِرُ الْقَوْمِ الَّذينَ ظَلَمُوا».َ پس اینجا یک کیفیتی در کار است که با کمیت سر و کار ندارد و آن کیفیت کمال انسان است و کمال انسان در مقام فقر است. اگر مراجعه کردید به ادعیه، چیزی غیر از این را پیدا کردید بفرمایید. ادعیه غیر از این نیست، همه جا اظهار فقر شده است.
مقام فقر چیست؟
مقام فقر همان مقام توحید است. مقام فقر؛ یعنی اینکه به اینجا برسد که ببیند هیچ چیزی در درون خودش و خارج از خودش، از آنِ خودش نیست. جایگاه شیطان هم همین جاست. شیطان کارش این است که بگوید -این فرمایش حضرت علامه است در المیزان- ایشان میفرماید که شیطان گر چه کارهای متعددی میکند، ولی یک کار اساسی میکند و آن کار اساسی این است که میگوید: تو مستقلی، کل عالم دور تو هم مستقلاند!
در حالیکه دستورات انبیاء، یک دستور اساسی دارد که جمیع دستورات فرعی به این دستور اساسی بر میگردد که آن محور قرآن و توحید است. همان توحید که میخواهد بگوید: نه تو مستقلی، نه عالم دورِ تو؛ در پیچ و خم زندگی و حوادث و ماجراهایی هم که اتفاق میافتد، همه حوداث اینطوری است.
آقای قاضی فرموده است: این یک مقامی است که انسان باید احساسش کند. بعد ایشان فرموده است: اگر کسی این مقام را احساس کرد، از جمیع آنچه که در دنیاست، از دنیا و مافیها، احساس این مقام برایش لذتبخشتر است. حالا این چطوری میشود؟ آن احساسی است که دیگر نمی شود بیان کرد. چون کسی که خودش چشیده است، این جوری فرموده است!
#علامهطباطبایی #رسائلسبعه #المیزان
📚 بخشی از بیانات آقای #محمدحسینرحیمی
🔗 http://eksir.org/
📢 «مدرسه معارف علامه طباطبایی» را در پیامرسان بله دنبال کنید:
https://ble.ir/allaamehwisdom
زندگی با امام.mp3
1.25M
🔶 زندگی با امام علیهالسلام
امام حسین(ع) همین الان با ما وحدت دارد؛ امام مثل نفس و روح ماست، و ما نسبت به امام مثل بدن نسبت به روح هستیم.
📂 بخشی از بیانات آقای #محمدحسینقدوسی
#درمکتبعلامهطباطبایی
📢 «مدرسه معارف علامه طباطبایی» را دنبال کنید:
تلگرام: https://t.me/allaamehwisdom
اینستا: https://www.instagram.com/allaamehwisdom
ایتا: https://eitaa.com/AllaamehWisdom
توییتر: https://twitter.com/allaamehwisdom
بله: https://ble.ir/allaamehwisdom
آپارات: https://www.aparat.com/allaamehwisdom
🎥 مشروح جلسات استاد #مجاهدی در سالهای گذشته را میتوانید در صفحه «مدرسه معارف علامه طباطبایی» در «آپارات» ملاحظه بفرمایید:
🔗 https://www.aparat.com/allaamehwisdom
شرح چهل حدیث امام خمینی ره | حدیث ششم | جلسه ششم | استاد مجاهدی
https://aparat.com/v/OSLCu
شرح چهل حدیث امام خمینی ره | حدیث ششم | جلسه هفتم | استاد مجاهدی
https://aparat.com/v/G4xlB
شرح چهل حدیث امام خمینی ره | حدیث ششم | جلسه هشتم | استاد مجاهدی
https://aparat.com/v/EHWcJ
شرح صحیفه سجادیه | دعای سوم | جلسه اول | استاد مجاهدی
https://aparat.com/v/KdZh7
شرح صحیفه سجادیه | دعای سوم | جلسه دوم | استاد مجاهدی
https://aparat.com/v/x6nHf
شرح صحیفه سجادیه | دعای سوم | جلسه سوم | استاد مجاهدی
https://aparat.com/v/SXmW6
شرح صحیفه سجادیه | دعای سوم | جلسه چهارم | استاد مجاهدی
https://aparat.com/v/HzJeW
شرح صحیفه سجادیه | دعای سوم | جلسه پنجم | استاد مجاهدی
https://aparat.com/v/LiYZX
شرح صحیفه سجادیه | دعای سوم | جلسه ششم | استاد مجاهدی
https://aparat.com/v/40OkE
بیان سه حدیث شریف از امام جواد علیه السّلام | استاد مجاهدی
https://aparat.com/v/KAc02
📢 «مدرسه معارف علامه طباطبایی» را دنبال کنید:
تلگرام: https://t.me/allaamehwisdom
اینستا: https://www.instagram.com/allaamehwisdom
ایتا: https://eitaa.com/AllaamehWisdom
توییتر: https://twitter.com/allaamehwisdom
بله: https://ble.ir/allaamehwisdom
آپارات: https://www.aparat.com/allaamehwisdom
15.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مربی توحید
#سورهحمد یک مربی توحیدی است.
#هدفخلقت
📂 استاد #مجاهدی #تفسیر #قرآن #فاتحةالکتاب
بیستوهفت آذر نود و چهار
📢 «مدرسه معارف علامه طباطبایی» را دنبال کنید:
تلگرام: https://t.me/allaamehwisdom
اینستا: https://www.instagram.com/allaamehwisdom
ایتا: https://eitaa.com/AllaamehWisdom
توییتر: https://twitter.com/allaamehwisdom
بله: https://ble.ir/allaamehwisdom
آپارات: https://www.aparat.com/allaamehwisdom
🔶 حقیقت زیارت اربعین (۱)
زیارت اربعین که از شاخصههای مؤمن است، یک جنبه بینالمللی و جهانی دارد، از باب توجه دادن به جایگاه شیعه و معصومین(علیهمالسلام) به خصوص امام حسین(علیهالسلام) و اینکه ایشان یک حقیقت زنده است؛ و هر چه زمان میگذرد، بشریت به ظهور نزدیک میشود و این راهپیمایی از علائم ظهور است.
در رابطه با اینکه انسان چه جوری در این اربعین استفاده بکند، اربعین و غیر اربعین ندارد. مؤمن به دنبال معرفت بیشتر نسبت به امام است. از آقای بهجت پرسیدند و ایشان هم قاعدتا از روایت استنباط کرده بودند، که کی میشود خدمت امام زمان سلامالله علیها مشرف شد؟ ایشان هم فرمودند موقعی که رسیدن و نرسیدن یکی باشد. آن وقتی که خدمت امام هم برسی، وظیفهات همان است که قبلش بوده، و بعدش هست. اینقدر تشخیص وظیفه مشکل است، که به تعبیر ایشان کمر اولیای خدا در تشخیص وظیفه شکست است. مهم این است که انسان بداند که رضایت امام در چیست!
حرکت حقیقی اربعین، حرکت به سوی امام است. معرفت امام و معرفت به منویات امام «المسارعین الیه فی قضا حوائجه» آن کسی که به سوی شناخت امام میرود، و به سوی شناخت منویات امام میرود؛ او در حال حرکت به سوی امام و اربعین حقیقی است، و روندهی حقیقی اوست. «ما تقدم من ذنبه و ما تأخر»(پيامبر اکرم، الوافي، جلد۵، صفحه۱۰۶۸) چه فرج زود باشد، چه فرج دیر باشد، او به سوی امام میرود؛ این تعبیری که از خود معصوم سلامالله علیه است.
انسان در روز اربعین به اعتبار اینکه از شاخصههای مؤمن هست، به طرف کربلا مشرف میشود؛ ولی برای ما شاخص مشخص کردند، اهلبیت فرمودند که اگر کسی سه سال چهار سال نرود، مثلا سال پنجم باشد و امکان رفتنش هم باشد، سهولت در رفتن باشد ولی نرود، به ما اهلبیت جفا کرده است. چون تجلی خداست؛ به سوی او نرفتن یعنی به سوی خدا نرفتن؛ او را نخواستن یعنی خدا را نخواستن.
نکتهی مهم این است که حقیقت امام حسین -نه امام زمان، خودِ امام حسین- شخصِ امام حسین سلامالله علیه، زنده است؛ ولو به حسب ظاهر شهید شده، و به حسب ظاهر زیر پای آن حیوانات رفته، و مدفنشان در کربلاست؛ ولی حقیقت امامت، حقیقت زنده است؛ و حقیقت شمر و حقیقت یزید و حقیقت معاویه زنده است.
همین الان که دارم صحبت میکنم، -همین الان را به اقتضای زمان عرض میکنم- همان التهاب هست؛ یعنی همین الان شمر میخواهد شرایطی فراهم بشود، زنده بشود، و امام عصر خودش را بکشد. هر امامی، در هر عصری که باشد. همین الان امام حسین سلامالله علیه کأنّه میخواهد که دوباره بیاید در این عالم ماده، و دوباره زیر دست و پا برود، دوباره خودش را فدا بکند. اینکه هر چقدر به روز عاشورا و ظهر عاشورا نزدیکتر میشویم، التهابی در قلوب مؤمنین به وجود میآید که «لاَ تَبْرُدُ أَبَداً»، هیچ وقت برودت پیدا نمیکند(سرد نمیشود)؛ چون حقیقت دارد.
ادامه دارد ...
📚 بخشی از بیانات یکی از شاگردان سلوکی مرحوم سعادتپرور(ره)
📢 «مدرسه معارف علامه طباطبایی» را دنبال کنید:
تلگرام: https://t.me/allaamehwisdom
اینستا: https://www.instagram.com/allaamehwisdom
ایتا: https://eitaa.com/AllaamehWisdom
توییتر: https://twitter.com/allaamehwisdom
بله: https://ble.ir/allaamehwisdom
آپارات: https://www.aparat.com/allaamehwisdom
🔶 حقیقت زیارت اربعین (۲)
امام یک حقیقت زنده است؛ امام حسین را عرض میکنم، نه امام زمان که هم زنده ظاهری هست، هم زنده حقیقی. پیغمبر اکرم، حضرت زهرا، امیرالمؤمنین، یک حقیقت زنده هستند. مظهر حیّ الهی هستند؛ و الان هم در آن عالم، هویتشان همان هویتی است که در این عالم بوده است. روز عاشورا روز اوج فداکاری است؛ پس همان التهاب در وجودشان هست. این که شیعیان و مؤمنین دعوت شدند به ظهور، و رفتن به سوی ظهور ... نه اینکه مداحی بخوانیم؛ من نمیگویم اینها نباشد، اینها سر جای خودش؛ طعام باشد، مداحی باشد، مجالس باشد، اربعین باشد، همه جای خودش؛ ولی غرض اینها نیست، و با اینها غرض تأمین نمیشود. شاید بعضاً با این جلسات و با این سخنرانیها و با این مجالسِ مداحی، غربت حضرت بیشتر هم بشود. حجاب بین ما و بین امام علیهالسلام غلیظتر هم بشود.
تا موقعی که ظهور محقق نشود، نمیتوانیم در رکاب باشیم؛ حتی اگر در رکاب باشیم، نمیتوانیم عاشقانه شهید بشویم؛ «اَلْمُسْتَشْهَدِينَ بَيْنَ يَدَيْهِ طَائِعاً غَيْرَ مُكْرَهٍ»(زیارت امامزمان بعد از نماز صبح)، شهید میشود در رکاب حضرت، ولی اکراه دارد؛ حواسش نیست، دلش نیست، چون در طول زندگیاش با امام زندگی نکرده است؛ در طول زندگیاش با قرآن و ادعیه و روایات، و وجود امام مأنوس نبوده است.
در روز اربعین انسان وظیفه دارد که التزام ظاهری داشته باشد، به اینکه از خانه بیرون برود، حرم مشرف بشود، پیادهروی جمکران مشرف بشود، حضرت عبدالعظیم مشرف بشود، مشهد برود؛ ولی گاهی یک نفر فکر ریشهای میکند، میرود یک قدم به سمت اصل مطلب بر میدارد؛ ولو به حسب ظاهر گریه نکند، ولو به حسب ظاهر در فلان مجلس شرکت نکند، ولو به حسب ظاهر اشکی نریزد؛ چون اصل این است که راهپیمایی اربعین در وجود ما شکل بگیرد، و ما جزء روندگان بسوی اربعین باشیم، و این با معرفت امام به دست میآید.
هر کس به اندازه نگاه خودش، و به اندازه اعتقاد خودش، از عملکردها سود میبرد. امکان دارد یکی مثل علامه طباطبایی باشد، که خیلی از مجالس نرفتند یا شاید یک بار هم راهپیمایی اربعین نرفتند؛ -گرچه یکی از بزرگان شاید خواب دیدند، گفتند که چطور به این مقام رسیدی؟ فرمودند از گریه بر سیدالشهداء علیهالسلام- ولی یک کاری انجام دادند که آن کارشان، نسبت به این راهپیمایی بسیار بسیار با ارزشتر هست.
آنچه اهمیت دارد این است که امامت وجود خودمان را بشناسیم، که سرشار از اسماء و صفات حق تعالی است؛ و قبولِ ولایت اهلبیت عصمت و طهارت، که کأنّه بالفعل همهی اینها را در وجود ما تعبیه کردند و به ودیعه گذاشتند، تا امام درون خودمان را بشناسیم، و به دنبال احیاء و اقامهی امامت درون خودمان باشیم.
📚 بخشی از بیانات یکی از شاگردان سلوکی مرحوم سعادتپرور(ره)
📢 «مدرسه معارف علامه طباطبایی» را دنبال کنید:
تلگرام: https://t.me/allaamehwisdom
اینستا: https://www.instagram.com/allaamehwisdom
ایتا: https://eitaa.com/AllaamehWisdom
توییتر: https://twitter.com/allaamehwisdom
بله: https://ble.ir/allaamehwisdom
آپارات: https://www.aparat.com/allaamehwisdom
🎥 مشروح جلسات استاد #مجاهدی در سالهای گذشته را میتوانید در صفحه «مدرسه معارف علامه طباطبایی» در «آپارات» ملاحظه بفرمایید:
🔗 https://www.aparat.com/allaamehwisdom
شرح و تفسیر سوره مبارکه قریش | استاد مجاهدی | جلسه اول
https://aparat.com/v/oSp3H
شرح و تفسیر سوره مبارکه قریش | استاد مجاهدی | جلسه دوم
https://aparat.com/v/phd63
شرح و تفسیر سوره مبارکه کوثر | استاد مجاهدی
https://aparat.com/v/FaLTs
شرح و تفسیر سوره مبارکه ماعون | استاد مجاهدی
https://aparat.com/v/1cNSY
شرح صحیفه سجادیه | دعای چهارم | جلسه اول | استاد مجاهدی
https://aparat.com/v/vP9m2
شرح صحیفه سجادیه | دعای چهارم | جلسه دوم | استاد مجاهدی
https://aparat.com/v/cEHY5
شرح صحیفه سجادیه | دعای چهارم | جلسه سوم | استاد مجاهدی
https://aparat.com/v/iSnQI
شرح صحیفه سجادیه | دعای چهارم | جلسه چهارم | استاد مجاهدی
https://aparat.com/v/SBg9Z
شرح چهل حدیث امام خمینی ره | حدیث ششم | جلسه نهم | استاد مجاهدی
https://aparat.com/v/zAhML
شرح چهل حدیث امام خمینی ره | حدیث ششم | جلسه دهم | استاد مجاهدی
(معجزه اربعین حسینی)
https://aparat.com/v/xypdh
📢 «مدرسه معارف علامه طباطبایی» را دنبال کنید:
تلگرام: https://t.me/allaamehwisdom
اینستا: https://www.instagram.com/allaamehwisdom
ایتا: https://eitaa.com/AllaamehWisdom
توییتر: https://twitter.com/allaamehwisdom
بله: https://ble.ir/allaamehwisdom
آپارات: https://www.aparat.com/allaamehwisdom
🔶 حدیث ششم از کتاب چهل حدیث، اثر ماندگار حضرت امام خمینی قدسسره به موضوع محبت دنیا و آثار عجیب ترک محبت دنیا پرداخته است؛ استاد #مجاهدی با توجه به مضمون این حدیث اشارهای به ابعاد تازهای از زندگی حضرت علامه طباطبایی رحمتالله علیه کرده و به مجاهدتهای علمی ایشان که در نهایتِ سختیِ معیشت نزدیک به هجده ساعت در روز به جهاد علمی مشغول بودند، پرداخته و به برخی از حالات روحانی آن عبد صالح خدا که جامع بسیاری از کمالات علمی و نفسانی بودند توجه میدهند:
🔗 https://www.aparat.com/v/LXH5p
📢 «مدرسه معارف علامه طباطبایی» را در آپارات دنبال کنید:
https://www.aparat.com/allaamehwisdom
14.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ... که هستی همه در نیستی است!
«... وَ بَشِّرِ الصَّابِرِينَ(۱۵۵) الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ(۱۵۶)»
#سورهبقره
«إِنَّ لِلَّهِ عِبَاداً عَامَلُوهُ بِخَالِصٍ مِنْ سِرِّهِ فَشَكَرَ لَهُمْ بِخَالِصٍ مِنْ شُكْرِهِ ...»
امیرالمؤمنین(علیهالسلام) بحار الأنوار، جلد۷۵، صفحه۶۴
نیستم، نیست، که هستی همه در نیستی است
هیچم و هیچ، که در هیچ نظر فرمایی
#امامخمینیره #دیوانشعر
📂 بخشی از بیانات آیتالحق مرحوم #جعفریتهرانی رضوانالله علیه
بیستم اسفند هشتادوسه
♠ رحلت جانسوز پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) را تسلیت میگوییم. ♠
📢 «مدرسه معارف علامه طباطبایی» را دنبال کنید:
تلگرام: https://t.me/allaamehwisdom
اینستا: https://www.instagram.com/allaamehwisdom
ایتا: https://eitaa.com/AllaamehWisdom
توییتر: https://twitter.com/allaamehwisdom
بله: https://ble.ir/allaamehwisdom
آپارات: https://www.aparat.com/allaamehwisdom