eitaa logo
علامه عسکری
5.2هزار دنبال‌کننده
608 عکس
111 ویدیو
23 فایل
🏫کانال علامه عسکری 💠 جهت ارتباط و سفارش کتاب های علامه عسکری و استاد جاودان 👈 @A721374Z 💫
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 نامه امیرالمؤمنین علیه السلام به مالک اشتر #سردار_حاجی_زاده 🌿کانال علامه عسکری @Allameaskari
⚫️ ایام فاطمیه ‍ 💢مبارزه حضرت زهرا سلام الله علیها با حکومت وقت💢 🕯رحلت پیامبر اکرم از بزرگترین حوادث در تمام دوران حیات اسلام بود. اولین حادثه ماجرای سقیفه بود که بلافاصله پس از رحلت رسول اکرم اتفاق افتاد و نقش تعیین کننده ای در تمام ادوار آینده اسلام داشت. ❌در این حادثه اصلی ترین اصول جاهلیت عرب یعنی و حیات دوباره یافت. ✅خاندان پیامبر عهده دار مبارزه با این جاهلیت دوباره بودند. آنچه را که صدیقه طاهره دختر بزرگوار پیامبر در این دوران کوتاه انجام داد کاملا در این راستا بود و هدفی به غیر از محکوم کردن وضع موجود نداشت. و اینکه 👈🏻ایشان برای خویش در خانه خودش برگزید یکی از جریانات مهم این مقابله برشمرده می شود. 📗 برگرفته از کتاب دختر پیامبر اثر استاد جاودان 🔶 @Allameaskari 🔶
🔅اثبات امامت اهل بیت با استفاده از منابع اهل سنت 📖 در کتاب صحیح مسلم و ده ها کتاب معتبر دیگر اهل سنت مانند ؛ مسند احمد و سنن دارمی و سنن بیهقی و مستدرک الصحیحین ، روایت کرده اند : ▪️زید بن ارقم گوید : در بین راه مکّه و مدینه ( در سفر بازگشت از حجه الوداع ) در کنار آبگیری که 《خُم》نام داشت ، پیامبر (ص) در میان مردم چنین خطبه خواند : ای مردم آگاه باشید ، من بشری هستم ، نزدیک است مرا (به عالم بقا ) بخوانند و من اجابت دعوت حق کنم. من دو چیز گرانمایه در میان شما به میراث می گذارم : 《کتاب خدا》 که در آن هدایت و نور می باشد.آن را رها نکنید و بدان چنگ زنید. سپس فرمود : و 《اهل بیت من》《خاندان من》!! شما را در مورد اهل بیتم ، یاد آور خدا می شوم !! [ این کلام را سه بار تکرار فرمود ] 👈( طبق نسخه ی مستدرک ، پیامبر اضافه می فرماید ) : هشیار باشید که شما پس از من با این دو باز مانده ، چگونه رفتار می کنید!! این دو هرگز از هم جدا نخواهند شد تا در حوض کوثر بر من وارد شوند. ▪️با تکیه بر همین گفتار اخیر پیامبر است که ما معتقد هستیم یکی از امامان اهل البیت (ع) _ که تعدادشان نیز در روایات معتبر دیگر تعیین شده _ باید چنان عمر طولانی داشته باشد که تا پایان جهان زنده بماند و در نتیجه همدوش و قرین کتاب خدا برای همیشه در جامعه ی بشری موجود باشد تا طبق فرموده ی پیامبر (ص) ، در مورد عدم جدایی آنها (قرآن و اهل بیت) راست آید. ▪️در این روایت ، پیامبر اکرم (ص) اهل بیت خویش را در کنار قرآن قرار داده و هدایت را بدست ایشان و قرآن می داند و چنگ زدن به دامان آنها را موجب نجات قطعی از گمراهی و ضلالت می شناسد.با توجه به همین اصل یعنی در کنار قرآن قرار گرفتن اهل بیت پیامبر ، امامت آنها نیز اثبات می شود. 📚ولایت علی (ع) در قرآن و سنت ص ۷۳ ✅مطالب درباره علامه عسکری🔰 http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
❌ چرا تمامی احادیث ائمه (ع) ، سندی واحد دارند و احادیث آنها با هم از یک ریشه بر خاسته و از یک یگانگی کاملی با هم بر خوردارند⁉️ 🔆 زیرا دوازده امامِ اهل البیت (ع) ، احادیث و حکم مسائل را از کتاب امام علی بن ابی طالب (ع) که نام آن《جامعه》بود ، نقل می کردند که گاهی اوقات در متن حدیث به کتاب امام علی (ع) تصریح می شد و گاهی نیز همین حکم را بدون اینکه نامی از کتاب امام علی (ع) ببرند ، بیان می داشتند. 🔻در امالی شیخ طوسی و بصائر الدرجات و.. آمده است : ( احمد بن محمد علی ) فرزند امام باقر (ع) از پدران بزرگوار خود روایت کرده است : رسول خدا (ص) به حضرت علی (ع) فرمود : 《آنچه که می گویم ، بنویس》 حضرت علی (ع) پرسید : ای رسول خدا ، از آن می ترسی که فراموش کنم؟ فرمود :《فراموش نمی کنی و از این جهت بر تو بیمی ندارم. من از خدا خواسته ام که این علوم را در حافظه ات ، حفظ نماید و دچار فراموشی ات نفرماید.بلکه برای شرکایت [ در امر امامت ] بنویس.》 حضرت علی (ع) پرسید: ای پیغمبر خدا ، شرکای من چه کسانی هستند؟ رسول خدا (ص) جواب داد : 《امامانی از نسل تو هستند که به برکت آنها ، باران رحمت بر امّتم می بارد و بواسطه ی آنها دعایشان مستجاب می شود و به یُمن وجود آنهاست که خدا بلا ها و آفات را از امّتم بر طرف می گرداند و به خاطر آنها رحمت الهی از آسمان نازل می شود.》 آنگاه با انگشت مبارک خود ، به امام حسن (ع) اشاره نمود و فرمود : 《این نخستین آنهاست》 سپس اشاره به امام حسین (ع) کرد و فرمود : 《امامان از نسل او می باشند》 🔻ابو بصیر خدمت امام صادق رسید و از کتاب《جامعه》سوال کرد و امام فرمود : صحیفه ای به درازای هفتاد ذراع و به املای پیامبر (ص) است که همه ی مطالب آن یک به یک ، از دو لب مبارک ایشان بیرون آمده و علی (ع) آن را به خط خود نوشته است.《در آن صحیفه از هر حلال و حرامی و از هر آنچه که مردم به آن نیاز داشته و دارند ، سخن آمده است حتی دیه ی یک خراش سطحی بر پوست بدن》 آنگاه امام از ابوبصیر اجازه گرفت و بر شانه اش فشاری وارد کرد و فرمود :《حتی دیه ی این را !!》. 🔻این کتاب دست به دست ، بعد از شهادت هر امام ، به امام دیگر می رسید یعنی در حال حیات هر امام وصیت می شد که به امام بعدی برسد. به همین علت است که امام صادق (ع) فرمود : حدیث من ، حدیث پدرم می باشد و حدیث پدرم ، حدیث جدّم. و حدیث جدّم ، همان حدیث حسین است و حدیث حسین ، حدیث حسن است و حدیث حسن ، حدیث امیرالمومنین _ است و حدیث ایشان _ حدیث رسول خدا و حدیث رسول خدا ، سخن خدای عزّ وجلّ می باشد. 🔻و در حدیثی دیگر ، امام صادق (ع) به (حفص بن بختری) فرمود : 《آنچه از من شنیده ای ، می توانی آن را از جانب پدرم روایت کنی و آنچه را که از من شنیده ای ، مُجازی تا از جانب رسول خدا (ص) روایت کنی》. ✍ بدین طریق امام اهل بیت ، امت اسلامی را آگاه می کردند که وارثان پیغمبر در علوم و معارف اسلامی هستند و این علوم را امام علی (ع) به خط خود و املاء رسول خدا (ص) در کتابی ویژه ، مدوّن ساخته است. 📖 ولایت علی (ع) در قرآن و سنت ص ۱۵۷ الی ۱۷۳ ✅مطالب درباره علامه عسکری🔰 http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
هدایت شده از پند نامه
✅ شهیدی که حاج قاسم شهید عزیز این روزها، وصیت کرد کنار او دفنش کنند. 💠 شهید یوسف الهی 📦 جهت تهیه کتاب زندگینامه شهید یوسف الهی به آورس زیر پیام دهید👇🏻 @Aghayabnalhasan http://eitaa.com/joinchat/2054750225Cbba925a3ed
⚠️آیا تشکیل حکومت اسلامی وظیفه ی پیامبران و امامان است؟ ▫️در زمینه ی تشکیل حکومت اسلام و بر پا کردن حکومت عدل ، وظیفه ی فردی و شخصی برای پیامبر و امام ، وجود ندارد. ممکن نیست که بگوییم ؛ پیامبر یا وصیّ او باید به پا خیزد و همّت کند و خود به تنهایی و شخصا ، حکومت را بر پا کند. نه❗️این چنین چیزی ، نه ممکن است و نه واجب❗️ ▫️حکومت امر شخصی و عمل فردی نیست که بر پا کردن آن بر شخص امام یا هر فرد دیگری ، به تنهایی وظیفه و واجب باشد و معلوم است که چون چنین کاری شدنی و ممکن نیست ، پس وظیفه و واجب هم نخواهد بود. 👈 تشکیل حکومت اسلامی ، یک فعل اجتماعی و یک واجب جمعی است و باید در آن جمع ، مردم مسلمان و معتقد ، پای به میدان گذارند و بدون حضور مردمانی که بتوان با آن حکومت و دولتی تشکیل داد و کشوری اداره کرد ، نه ایجاد حکومت ممکن است و نه وظیفه واجب خواهد بود. ▫️یکی از مهمترین دلایل ، آیه ۲۵ سوره حدید است ؛《که وظیفه ی تشکیل حکومت عدل را بر عهده ی مردم می نهد》 لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ 👈 یعنی همه ی مردم مسلمان وظیفه دارند که حکومت عدل را ، به پا کنند.همه باید در این بر پایی ، همراهی و پایمردی کنند. ▫️امام هم ، همین وظیفه را دارد ، البته او وظیفه ی امامت را به عهده بگیرد ، او باید رهبری کند و دیگران ، هر کدام بخشی را به عهده بگیرند‌.بار حکومت بر دوش همگان است ، هر کس به اندازه ی توان خود. 📚عاشورا چگونه و چرا ؟ ✅مطالب درباره علامه عسکری🔰 http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
📚 🚫 بعد وفات رسول خدا عباس عموی پیامبر از حضرت امیرالمومنین خواست تا دستش را برای بیعت جلو بیاورد اما حضرت قبول نکرد چرا؟!! اگر بیعت میکرد ممکن بود مردم بگویند عباس عموی پیغمبر با علی بیعت کرده ماهم برویم با علی بیعت کنیم❗️ 🔶از عباس و ابوسفيان كه بگذريم، جمعى از اصحاب پيغمبر (ص) نيز به نفع على (ع) كار می كردند و طرفدار با او بودند، لكن على بن ابى طالب (ع) به واسطه اهتمامى كه نسبت به آماده كردن پیکر مطهر رسول خدا (ص) داشت، فكرش از انديشه خلافت منصرف شده، راضى نشد كه بدن رسول خدا (ص) ميان خانه بر زمين باقى بماند و خود مشغول گرفتن بيعت براى خويش باشد! ⚠️ به همين علّت عبّاس بعدها حضرت را ملامت‏ نمود كه چرا از گرفتن بيعت خوددارى كرده است ✅ حقيقت امر اين است كه نه نظر عبّاس درست بود، و نه ملامت‏ش بجا! زيرا اگر رسول خدا (ص) پسر عموی خود را براى ولايت تعيين كرده بود بيعت كردن يا نكردن چيزى را از حق على (ع) ضايع نمی كرد. ✅ مسلمانان اگر می خواستند خواسته پيغمبر (ص) را انجام دهند، به وى نسبت هذيان گفتن نمی دادند! چنانچه كنيم رسول خدا (ص) نسبت به امر خلافت بعد از خودش بی تفاوت بوده باشد {همانطور که بعضی از مسلمانان این گونه می گویند} در اين صورت عبّاس حق نداشت با اين تدبير حق انتخاب را از ديگران سلب نمايد! 🔶به هر حال، اگر على (ع) آن روز نصيحت عمويش را قبول می كرد، همان اعتراف به اشتباهى را كه درباره بيعت ابوبكر نمودند و لغزش‏ش «1» ناميدند ، درباره على (ع) نيز می‌گفتند! آن وقت بود كه مخالفين چنان آتش جنگى روشن می کردند كه به ساليان دراز خاموش شدنى نبود. زيرا آنها كسانى بودند كه نمی خواستند و دوست نداشتند افتخار نبوّت و خلافت هر دو نصيب بنى هاشم گردد. —--------------------------------- 🖊 پ ن : ۱. منظور نظريّه عمر درباره بيعت ابوبكر است که بيعت با ابوبكر را لغزش ناميده است. ♻️کتاب عبدالله بن سبآ ص 108 📗حقایق تاریخی در کانال علامه عسکری 🔰 http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
🔰پیامبران و امامان چه وظایفی دارند؟ 🔅وظیفه ی پیامبران و امامان ، به چند مرحله قابل تقسیم است : ▪️وظیفه ی اولیه و اصلی و تعطیل ناشدنی آنها به عنوان پیامبر و وصیّ ، تبلیغ و رساندن دین خدا به مردم است که باید با استفاده از تمام توان خود اسلام را به مردم برسانند. باید به مردم بگویند و بفهمانند : 《خدای جهان یکی است》؛ بگویند و بفهمانند : 《قیامتی هست ، بهشت و جهنم ، عقاب و ثواب ، حساب و عدالت هست》؛ بگویند و بفهمانند : 《خلافت و امامت و نماز و روزه از جانب خدا و دستور خداست》؛ و... . این وظیفه هیچ شرطی ندارد و مردم با آنها باشند یا نباشند ، حمایت کنند یا نکنند ، دست هایشان را در گوش بگذارنند و یا به دقت گوش کنند ، فرقی نمی کند!! بر پیامبران و امامان واجب است که احکام و دستورات را به هر نوع ممکن مردم برسانند و 《بلاغ مبین》باشند. ▪️تعلیم و تربیت مردم ؛ این وظیفه در صورتی واجب است که حداقل و تنها یک نفر به پیامبر بپیوندد.پس در این مرحله حتیّ یک نفر هم تربیت را قبول کند و دستورات او را بپذیرد ، برای شروع کار کفایت می کند. ▪️تشکیل دولت و حکومت اسلامی ؛ طبق آیه ۲۵ سوره ی حدید ، وظیفه تشکیل حکومت عدل را بر عهده ی مردم قرار می دهد ، یعنی همه ی مردم مسلمان وظیفه دارند که چنین حکومتی را به پا کنند. تشکیل حکومت امر شخصی و عمل فردی نیست که تنها بر پیامبران و امامان واجب باشد بلکه یک فعل اجتماعی است و یک واجب عینی است.امام هم همین وظیفه را دارد اما باید راس حکومت و امامت را بر عهده بگیرد. ⚠️نمونه ی تاریخی آن ؛ در جریان بیعت با حضرت علی (ع) بود که در خطبه شِقشِیه فرمود : 《سوگند به آن خدایی که دانه را شکافت و انسان را خلق کرد ؛ اگر حاضر نمی شدند آن کسان که با من بیعت نمودند و اعلام نصرت و یاری نمی کردند که بدین ترتیب حجت بر من تمام شود و اگر نبود عهدی که خدا از علما و دانشمندان گرفته تا راضی نشوند بر سیری ظالم و گرسنه ماندن مظلوم ؛ هر آینه ریسمان و مهار شتر خلافت را بر کوهان آن می انداختم [ تا هر که خواهد برای خود بگیرد ] و آخر آن را به جام اولش سیراب می کردم [ یعنی چنان که پیش از این نسبت به آن کنار بودم ، اکنون هم کناره می گرفتم ... 》 📚عاشورا چگونه و چرا؟ ✅مطالب درباره علامه عسکری🔰 http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
✅بیانات استاد فاطمی نیا در مورد شخصیت علامه عسکری 🔸استاد فاطمی نیا: علامه عسکری بود . کتب ایشان فوق العاده است و اصلا ندارد. 🔸ایشان یک وقتی به من فرمودند من صد وپنجاه صحابی ساختگی در تاریخ اسلام کشف کردم آب از آب تکان نخورد. ⚠️ولی طه حسین وجود امرؤ القیس را تکذیب کرد شد عمید الادب العربی! 👈جای تاسف است واقعا ببینید استعمار دارد چکار می کند. ظهور استعمار فقط به این نیست که یک جوان را گمراه کند،استعمار به اشکال مختلف ظهور و بروز دارد. ✅مطالب درباره علامه عسکری🔰 http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
4_580047767255122501.mp3
4.91M
وعده به امام زمان و عمل به وعده 💢بسیار شنیدنی ☑️مطالب در مورد علامه عسکری🔰 http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
☑️ بریده ای از کتاب عبد الله بن سبا 📓 سه صفحه از این کتاب ⚫️ در جریان هجوم به خانه وحی چند نفر در آنجا متحصن بودند @Allameakari
هدایت شده از علامه عسکری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 #فاطمیه 📹رهبرانقلاب:امیرالمؤمنین این روزها با سینه پراز غم با عزیزه خودوداع میکند ⚠️دل او پرازغم است اما اراده‌اش ‌کم نشده ⛔️غمهایی که کوهها را میشکند،انسان مؤمن رانمیتواندبشکند ☑️ @Allameaskari
چرا خدای سبحان از ذریه نسل آدم پیمان گرفته است ⁉️ 📖 خدای سبحان در سوره اعراف آیه /۱۷۳-۱۷۲ میفرمایید : 🔻و اذ اخذ ربک من بنی آدم من ظهور هم ذریتهم و اشهدهم علی انفسهم الست بربکم قالوا بلی شهدنا ان تقولوا یوم القیمة انا کنا عن هذا غافلین • او تقولوا انما اشرک آباونا من قبل و کنا ذریة من بعدهم افتهلکنا بما فعل المبطلون • آنگاه که پروردگارت از فرزندان آدم ، ذریه و نسلشان را بیرون کشید . و آنان را گواه خودشان گرفت و فرمود : آیا من پروردگار شما نیستم ؟ گفتند : آری ، گواهی می دهیم .این برای آن بود که در روز قیامت نگوئید ما از این مسئله ناآگاه بودیم ، یا نگوئید پدران ما مشرک شدند و ما از نسل بعدی آنانیم .آیا ما را به خاطر آنان هلاک می کنی ؟! هیچ کس نمی تواند بگوید : چون پدران من در تاریکی ظلم و شرک ،و تاریکی انکار خالق به سر بردند ، من هم به ناچار از آنان پیروی می کردم . ناچاری در کار نیست ، زیرا ، خداوند رحمان با فرستادن پیامبران ، برای تذکر غافلان و نا آگاهان ، حجت را بر مردمان تمام کرده است . چنانچه به خاتم پیامبرانش فرمود : فذکر انما انت مذکر • لست علیهم بمصیطر • پس تذکر بده ، که تو تنها ، تذکر دهنده ای . تو بر آنان مسلط نیستی .( غاشیه ٫ ۲۱ و ۲۲) خدای متعال آنان را بر خودشان گواه گرفت تا در روز قیامت نگویند ما متوجه ربوبیت و پروردگاری تو نبودیم ! دلیلی برای ما نیاوردی ، عقول ما را هم به کمال نرساندی تا این ربوبیت را دریابیم ! تا نگویند : اِنّما اَشرَکَ آباوُنا مِن قَبلُ وَ کُنّا ذُرِّیَّه مِن بَعدِهِم پدران ما مشرک بودند و ما در حالی به دنیا امدیم که چیزی را درک نمیکردیم ، و آنان بودند که ما را به سوی مرام خودشان جهت دادند ، ما هم در اثر تربیت ایشان ، پرورش یافتیم ، پس گناه ، گناه آنان است ، و آثار و تبعات آن هم برایشان ! 📚عقاید اسلام در قرآن ج۱ ص ۱۷ ، ۲۸ ، ۲۰ و ۲۱ ✅مطالب درباره علامه عسکری🔰 http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴بمناسبت ایام فاطمیه 📺 فیلمی‌کوتاه از علامه عسکری و جریان مکاشفه ایشان 🏴 @Allameaskari
آیا اینکه ما بگوییم در محیط بدی بودیم پس آدم بدی شدیم این عذر از ما مورد قبول است؟⁉️ 🔆 جواب علامه عسکری در کتاب عقاید ایشان ❇️ مردم پیش از کشف نیروی برق و الکتریسته در تاریکی محض به سر میبردند. به خاطر غریزه تحقیق و کنجکاوی که در ذات آنها به امانت داده شده بود، فرزندانشان به کشف نیروی برق دست یافتند. دیگر کشفیات بشر هم،درهر دوره و نسلی که گذشتگان به آن دسترسی نداشته اند،از این قبیل است. ❇️ بدین سبب، همانگونه که نسل بشر تاریکی دنیای مادی خود را با تحقیق روشن نمود، میتوانست تاریکی کفر پدرانش را نیز پشت سر گذارده و از نور پیامبران روشنی بجوید. پس،هیچ کس نمیتواند بگوید: چون پدران من در تاریکی ظلم و شرک، و تاریکی انکار خالق به سر بردند، من هم به ناچار از آنان پیروی میکردم❗️ ناچاری درکار نیست، زیرا،خداوند رحمان با فرستادن پیامبران، برای تذکر غافلان و ناآگاهان، حجت را برمردمان تمام کرده است. چنانکه به خاتم پیامبرانش فرمود:فَذَکِّر اِنَّما أَنتَ مُذَکِّر*لَستَ عَلَیهِم بِمُصَیطِر*پس تذکر بده،که تو تنها تذکر دهنده ای. تو بر آنان مسلط نیستی. ❇️خداوند برای رد این پندار و اثبات اینکه انسان میتواند با محیطی که درآن پرورش یافته و زندگی میکند، به مخالفت برخیزد، در قرآن نمونه و مثال آورده👇🏻 🍃1انبیاء/۵۳_۵۱ 🍃2شعراء/74_69 🍃3یونس/78_77 🍃4مائده/104 🍃5لقمان/21_20 🍃6زخرف/22_19 ۲۳_۲۵ ❇️ مثال خداوند برای کافران: زن نوح و لوط ❇️ مثال خداوند برای مؤمنان: زن فرعون،مریم دختر عمران(تحریم/12_10) ❇️ آسیه زن فرعون در خانواده ای کافر زندگی میکرد او زن کسی بود که ادعای ربوبیت داشت. اگر به سمت کفر گرایش پیدا میکرد. به گمان خود (الهه) به حساب می آمد. ولی همه اینها را رد کرد و تنها به پروردگار ایمان آورد او از فرعون (مدعی ربوبیت)بیزاری جست و گفت:خدایا!مرا از فرعون و کارهائی که می کند رهائی بخش.و مرا از جماعت ستمکار نابخرد(قوم خودم)خلاصی ده. و در برابر آنها ایستاد تا در راه پروردگار به شهادت رسید. 💠‌ اینان همه در راه پیروی از خواسته دل و هوای نفس، اینها را برگزیدند نه از جبر محیط! در حالیکه زن فرعون در مخالفت با هوای نفس، با شوهر و خانواده و قوم خویش به مبارزه برخاست تا فرمان پروردگارش را پیروی کند.(هود/43_42) 💠 مریم،دختر عمران برخلاف زن نوح و لوط پروردگارش را تصدیق کرد. 💢 کفار قریش ملائکه را اناث و ماده می پنداشتند.و می گفتند:ما پدرانمان را بر این روش یکپارچه و متحد یافتیم و بر مسیر آنها راه می یابیم. ❇️ خدای سبحان در جواب کفار قریش میفرماید:ما در هیچ شهری پیامبر بیم دهنده ای برای ترساندن مردم نفرستادیم مگر آنکه مستکبر آن دیار گفتند: ما پدرانمان را بر دینی که داریم یک دل یافته ایم و ما هم بر مسیر آنان رفته و به ایشان اقتدا میکنیم. ✅ درنتیجه: جبر محیط و خانواده بی معنی است. این خانواده و محیط نیستند که انسان را به کفر و ایمان وا می دارند بلکه تنها تمایل به عادات و گرایش به پیروی از محیط است که چون در آدمی پیدا شود اورا از حق منحرف می کند. ✅ تعصب قومی و گروهی که برخاسته از جهل و نادانی است چنین خواسته هائی را در جان انسان می نشاند و اورا بدانجا می کشاند که با فطرت پاک و سلیم خدادادی اش_که راهنمای او در شناخت خدای خالق و پروردگار پژهش گر است_ به ستیز و مخالفت بر میدخیزد. 📚منبع:کتاب عقاید اسلام در قرآن کریم جلد1 🔆صفحات:(28_29_21_22_23_27) 🔰http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
🔰 مردم شناسی شهر کوفه ▫️از آن زمان که امیرالمومنان علی (ع) شهر کوفه را به عنوان مرکز خلافت برگزید ، این سرزمین مبدا تحولات سیاسی آن دوره گردید. شهر کوفه در سال هفدهم هجری ، در زمان خلیفه دوم و پس از فتح مدائن ، بنیان گردید.لشکریان مسلمان برای نزدیک بودن به مرزهای ایران و حفظ حالت آماده باش جهت اعزام های فوری به سرزمین های شرقی ، در شهر های کوفه سکنا گزیدند و از این رو به آن 《کوفه الجند》می گفتند. ▫️غنائم ارزشمند و ثروت کلانی که از این جنگ ها عاید مسلمانان می شد ، انگیزه ای بود تا بسیاری از اعراب مسلمان ، به اتفاق خانواده های خود ، از نقاط مختلف دنیای اسلام ، به این شهر مهاجرت نمایند.کم کم جمعیت قابل توجهی از قبایل گوناگون عرب ، با انگیزه هایی کاملا مادی در نقاط مختلف کوفه ساکن شدند که اصلی ترین منبع درآمد آنها ، غنایم جنگی بود. مجاورت کوفه با مرز های ایران سبب شد که اندک اندک جمعیتی از عجمان نیز به این شهر مهاجرت نمایند.... ‌. ▫️خوی قبیلگی کوفیان و تنوع و تعدد (طایفه ای) آنها مانع آن می شد که به آسانی به حکم وحدت آمیز یک امیر تن دهند و دنیاگرایی آنها در مواقع حساسی اثر منفی خود را گذاشت و قلوب اولیاء الهی را جریحه دار ساخت.کلمات امیرالمومنین در جای جای نهج البلاغه و سخنان امام حسن (ع) و امام حسین (ع) ، در مواجهه با کوفیان ، گویای این حقیقت است.... ‌. 📚 کتاب پس از ۴۰ سال نگاهی به زندگی امام مجتبی در ۴۰ سال بعد از رحلت پیامبر اکرم جهت سفارش این کتاب👇🏻 @Aghayabnalhasan ✅مطالب درباره علامه عسکری🔰 http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
💠 📜 نمایی از فهرست کتاب راز ماندگاری قرآن اثر تازه چاپ شده از آثار آیت الله جاودان 🔹 جهت سفارش 👇🏻 @aghayabnalhasan ✅ مطالب درباره علامه عسکری🔰 http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
🇮🇷 بمناسبت آغاز 🇮🇷 گوشه ای از مجاهدت های مجاهدان راستین 🇮🇷 داستانی از شهید آیت الله حاج شیخ فضل الله نوری 💠 داستان ملاقات شیخ فضل الله رحمه الله و پهلوی اول خذله الله 👇🏻👇🏻👇🏻 @Allameaskari
💠 داستانى از آيت اللّه سيّد حسن مدرس رحمه‏ الله‏ از زبان علامه عسکری 🔶با يك واسطه داستانى از مرحوم مدرس براى شما نقل می کنم. اوائل سلطنت رضا شاه بود، او كارهايى مى‏كرد كه (با توجه به آشفتگى حكومت قبلى يعنى قاجار) توجه مردم را به خودش جلب كرد و برخى از مردم از اين كارها اظهار خرسندى می كردند؛ اما مرحوم مدرس كه پى به تزوير و دوروئى رضا شاه برده بود با او مخالفت مى‏كرد. گروهى تلاش می کردند تا ما بين مرحوم مدرس و رضا شاه ايجاد تفاهم كنند، در همين راستا قرار شد مرحوم مدرس را به ديدن رضا شاه ببرند (آن زمان از ميدان بهارستان تا سعدآباد درشكه رفت و آمد می کرد). در ميدان بهارستان با درشكه‏ چى بر سر قيمت و كرايه تا سعدآباد به توافق نرسيدند. قيمتى را كه درشكه‏ چى می گفت پانزده ريال بود؛ ولى مرحوم مدرس می فرمود براى اين ملاقات ده ريال بيشتر نمی دهم، اين شخص (رضا شاه) پانزده ريال نمی ارزد.😂 🔷آن شخصى كه همراه مرحوم مدرس بود (و ماجرا را براى من نقل كرد) به‏ درشكه‏ چى گفت: باقى مانده را من می دهم. با هم به كاخ سعدآباد رفتند، براى مرحوم مدرس چايى آوردند، ايشان لب به چاى نزد، رضا شاه با قاشق چاى خورى مقدارى از چاى را خورد (يعنى درون چاى سم نيست بخور) رضا شاه رو كرد به مرحوم مدرس و گفت: چرا با من مخالفت می كنى؟ مرحوم مدرس فرمودند: چون كه شما را انگليسی ها روى كار آوردند. ✅اما از الآن بيا و شاه ايران شو، براى مملكت خودت كار كن، به فكر مردم باش، اگر تو شاه ايران شوى (نه نوكر بيگانه كه تقريبا شرط مُحال بود) من از تو و قصرت محافظت می کنم. رضا شاه گفت: به تو هم انگليسی ها پول می دهند تا با من مبارزه كنى! مرحوم مدرس فرمودند: به جدّم قسم! پيرزن‏ها بقچه بسته ‏هايشان را به من می دهند تا با تو مبارزه كنم. 📖به نقل از کتاب مرزدارمکتب اهل بیت از استاد ادیبی ❇️کانال علامه عسکری🔰 🆔 @Allameaskari
💠 ✅ اول متعلم خصوصی قرآن در نزد پیامبر امیرالمومنین بود 📖 برگی از تاریخ 💢امیرالمومنین زمانی ۴۰ صبح در نمازشان سوره اعلی تلاوت فرمودند. منافقان پشت سر حضرت گفتند که ایشان سوره دیگری را بلد نیست! حضرت جواب دادند... 📓بریده ای از کتاب راز ماندگاری قرآن کریم اثر استاد جاودان ✅مطالب درباره علامه عسکری🔰 http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
📩 نامه پرفسور جیمز رابسون به علامه عسکری و تقدیر از نوع روش تحقیقی علامه در کتاب عبد الله بن سبأ 💢جیمز ریسن: «روش بحث شما در بررسى بعض مطالبى كه «سيف» روايت كرده بسيار جالب است. بدين ترتيب كه اول روايت‏ هاى سيف‏ بررسى شده ،سپس آن‏ها را با روايت‏ هاى ديگران مقايسه نموده‏ ايد. اين مقايسه دقيق هم روى مطالب و روايت‏ هاى سيف انجام گرفته است، و هم روى سند آن‏ها و نشان می دهد كه سيف غالباً از مردانى ناشناخته- راويان مجهول- نقل كرده و آنگاه اين سؤال پيش می آيد كه چرا نويسندگان ديگر از هيچ يك از آن راويان روايت نكرده‏ اند. فلذا شخص به اين نتيجه می رسد كه سيف خود آن راويان را ساخته است. اين اتهام نسبت به سيف يك اتهام جدى و يك نتيجه‏ گيرى منطقى از مقايسه روايت‏ هاى سيف با روايت‏ هاى ديگران می باشد ... من خيلى سپاس‏گذار و خرسندم كه اين فرصت را داشته‏ ام كه وقت زيادى براى مطالعه اين بحث‏ها صرف كنم كه براى من كاملا متقاعد كننده است! و اطمينان دارم كه تمام كسانى كه اين كتابها را با فكرى باز و روشن مطالعه نمايند، اين قدرت بحث را تمجيد خواهند كرد.» «*» 📝 (*) پروفسور جيمس ریسن رئيس گروه تحقيق در زبان عرب در دانشگاه گلاسگو و دبير انجمن خاور شناسان آن دانشگاه و همچنین استاد كرسى زبان عربى در دانشگاه منچستر مى باشد. 📚كتاب‏هاى او عبارتند از «مقايسه فرهنگ اسلام با اديان ديگر» و «مقدمه بر علم حديث» و «ترجمه و حاشيه بر مشكاة المصابيح» در چهار مجلد و ... 📗نقش عایشه در تاریخ اسلام، مقدمه ترجمه جلد سوم از استاد جاودان 🆔 @Allameaskari