💠 امام رضا علیه السلام
هر کس مرا زیارت کند،
روز قیامت سه جا به داد او میرسم:
✅ هنگام دادن نامه اعمال
✅ هنگام عبور از پل صراط
✅ هنگام سنجش اعمال
📚 عیون اخبار الرضا ج2،ص 255
ولادت با سعادت #امام_رضا علیه السلام مبارک
─┅═ঊঈ🌸ঊঈ═┅─
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
#پشیمانی_عایشه_ازجنگ_جمل
♨️ ابن عبد ربه در عقدالفرید میگوید پس از جنگ جمل روزی ام اوفی که از قبیله عبدالقیس بود و از قبیله وی صدها مرد با شهرت مانند حکیم بن جبله، را لشکر عایشه کشته بودند به نزد عایشه رفت و گفت: ای مادر مومنان درباره مادری که فرزند خردسال خویش را به قتل برساند چه می گویی؟!
🔻 گفت آتش دوزخ بر وی لازم است!
❌ پرسید: درباره مادری(مقصودش عایشه است) که از فرزندان بزرگسال خود ۲۰ هزار نفر را به خاک و خون بکشاند چه میگویی؟!
🔻 عایشه فریاد برآورد این دشمن خدا را بیرون کنید!
✅ حادثه جنگ جمل با همه عظمت و هولناکی اش همچون کوهی گرانبار بر ذهن و فکر عایشه فشار می آورد در تمام دوران حیات او اثر خویش را از دست نداده بود و ما در گذشته سخنانی از عایشه نقل کردیم که نشانه ندامت و پشیمانی شدید از مشارکت در این جنگ بود...
📘 بخش های از کتاب نقش عایشه در تاریخ اسلام جلد سوم ص ۲۴۴
📦سفارش این کتاب, تعداد بسیار محدود باقی مانده است👇🏻
@Aghayabnalhasan
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
هدایت شده از رفیق شفیق
💠 حدیث 💠
📣 عَلِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ عَنْ عَلِیِّ بْنِ مَهْزِیَارَ قَالَ قُلْتُ لِأَبِی جَعْفَرٍ [علیه السلام] جُعِلْتُ فِدَاكَ زِیَارَةُ الرِّضَا [علیه السلام] أَفْضَلُ أَمْ زِیَارَةُ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ الْحُسَیْنِ [علیه السلام ] فَقَالَ زِیَارَةُ أَبِی أَفْضَلُ وَ ذَلِكَ أَنَّ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ [علیه السلام] یَزُورُهُ كُلُّ النَّاسِ وَ أَبِی لَا یَزُورُهُ إِلَّا الْخَوَاصُّ مِنَ الشِّیعَةِ. الكافی، ج4، ص584، باب فضل زیارة أبی الحسن الرضا علیه السلام.
📝 روایت شده از علی بن ابراهیم از پدرش از علی بن مهزیار که به امام جواد [علیه السلام] عرض کردم فدای شما شوم آیا زیارت امام رضا [علیه السلام] افضل است یا زیارت ابی عبدالله الحسین [علیه السلام] ؛ ایشان فرمودند : زیارت پدرم امام رضا [علیه السلام] از زیارت امام حسین [علیه السلام] افضل است؛ زیرا امام حسین [علیه السلام] را عامّه و خاصّه زیارت می کنند، ولی پدرم را جز خاصّه [شیعیان دوازده امامی] زیارت نمی کنند.»
🎊 ولادت با سعادت امام ثامن امام رئوف علی بن موسی الرضا علیه آلاف تحیة و الثناء را تبریک عرض می نماییم.🎊
📍 "کانال اطلاع رسانی و نشر آثار استاد ادیبی لاریجانی"
🔗 eitaa.com/adibi_larijani
🔰دشمنی با #حضرت_علی(ع)
📖أَفَمَن كَانَ مُؤْمِنًا كَمَن كَانَ فَاسِقًا لَّا يَسْتَوُونَ.
آیا مومن همانند فاسق است؟ نه ، هرگز برابر نیستند.[سجده/۱۸]
🔻ابن عباس گوید:
علی(ع) و ولید بن عقبه معارضه کردند. ولید گفت: من نیزه ام از تو تیز تر ، زبانم از تو رسا تر و جایگاهم در سپاه از تو فراگیر تر است.
علی(ع) گفت: ساکت شو ، ای فاسق❗️
و خداوند این آیه را فرستاد:
أَفَمَن كَانَ مُؤْمِنًا كَمَن كَانَ فَاسِقًا لَّا يَسْتَوُونَ...
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
⛔️ جعل اخبار نادرست درباره ی امیرالمومنین (ع)
▪️جعل حدیث پس از وفات پیامبر (ص) شروع شد اما فرمان رسمی و عمومی در مورد جعل حدیث ، صادر نگشته بود. در عصر معاویه ، مسأله جعل و ساخت روایات ، به صورت یک دستور رسمی و دولتی ، از مقام خلافت صادر شد. کار از این مسئله بالاتر رفت ، زیرا دستگاه خلافت در برابر این کار ، پاداش و مزد سنگین نیز پرداخت کرد.
▪️ابن ابی الحدید ، دانشمند معتزلی شافعی ، از استاد خویش (ابوجعفر اسکافی) نقل می کنند :
معاویه گروهی عظیمی از صحابه و تابعین (شاگردان صحابه در علم حدیث) را استخدام کرد تا اخبار و روایاتی نادرست و قبیح در مورد علی (ع) جعل کنند ، که مایه ی شکست و طعن آن حضرت باشد و مردم را به برائت از وی بکشاند. برای این کار نیز ، مزد های کلان قرار داد تا رغبت ها را برانگیزد و دنیاپرستان بدان شائق شوند. اینگونه کسان نیز آنچه او می خواست و می پسندید ، ساختند. از جمله ی این افراد در میان صحابه ؛ ابوهریره و عمروعاص و مغیره بن شعبه و از تابعین ؛ هرچه بن زبیر را می توان نام برد.
📚نقش ائمه در احیای دین ص۴۳۷
✅ کانال علامه عسکری 🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
🔰 دوری از معارف امامان اهل بیت و پیروان ایشان ، عامل مهمی برای تحریف اسلام در نوشته های همه ی اسلام شناسان شرق و غرب شده است.
📚نقش ائمه در احیای دین ص ۴۶۷
✅ کانال علامه عسکری 🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde121169
▫️برای بنده ، خواندن احادیث جعلی و دروغین و تحریف شده ، یک ریاضت روحی است. در مقابل ، آن قدر از خواندن احادیث صحیح پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) لذت می برم که نمی توانم آن را توصیف کنم.
▫️ای کاش می توانستیم عمر را تنها صرف بررسی احادیث درست و صحیح کنیم. اما چه کنیم که تا بت شکسته نشود ، خداوند پرستیده نخواهد شد و تا احادیث جعلی شناخته نشود ، احادیث صحیح بازشناسی نمی شود.
📚نقش ائمه در احیای دین ص ۴۵۳
✅ کانال علامه عسکری 🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde121169
💡باستان شناسی در دین
🔹ما اگر بخواهیم به شهری باستانی برسیم و حدود و ثغور آن را بدانیم و خصوصیاتش را دریابیم ، با وجود آوار قرن های متمادی بر بالای آن ، امکان ندارد و راهی نیست جز اینکه آن را از زیر این همه آوار و خاک و لایه که در طول قرون ، رویش را پوشانیده است ، بیرون آوریم. و البته این کار ، رنجی طاقت فرسا و خبرگی و اطلاعی فراوان می خواهد.
🔹اسلامی که پیامبر آورده بود ، زیر آوار احادیث جعلی و دروغین دفن شده است. و ما برای شناخت اسلام نیز یک نوع باستان شناسی لازم داریم.
📚نقش ائمه در احیای دین ص ۴۵۳
✅ کانال علامه عسکری 🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde121169
هدایت شده از رفیق شفیق
💠 امام جواد عليه السلام:
مَوْتُ الاْنْسانِ بِالذُّنُوبِ أكْثَرُ مِنْ مَوْتِهِ بِالاْجَلِ، وَ حَياتُهُ بِالْبِرِّ أكْثَرُ مِنْ حَياتِهِ بِالْعُمْرِ.
♻️ فرارسيدن مرگ انسان ها، به جهت معصيت و گناه، بيشتر است تا مرگ طبيعي و عادي، همچنين حیات (طولانی شدن عمر )به وسيله نيكي و إحسان به ديگران بيشتر است از حیات طبیعی(طول عمر عادی ).
كشف الغمّه، جلد 2، صفحه 350
⛔️عوامل تحریف اسلام به دست زورمندان :
▪️جلوگیری از نشر و نوشتن احادیث پیامبر
▪️شکستن شخصیت پیامبر به عنوان مبین قرآن
▪️حدیث سازی در ابعاد گوناگون اسلام
📚نقش ائمه در احیای دین ص۴۷۱
✅ کانال علامه عسکری 🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde12116
❌روایات مکتب خلفا در کتب وزین مکتب اهل بیت (ع)
👌یک نمونه :
▪️اولین اسمی که نگارنده (علامه عسکری) در کتاب «صد و پنجاه صحابی ساختگی» ، بیش از هفتاد صفحه درباره ی او بحث کرده ، نام «قعقاع بن عمرو تمیمی» است ، که «سیف بن عمر» زندیق (شاید به همراه زنادقه ی دیگر) ، او را ساخته است.
👈سازندگان این نام (قعقاع بن عمر تمیمی) او را جزء صحابه ای که پس از پیامبر اکرم (ص) به گرد امام علی (ع) در آمده و از شیعیان خاص او شده است ، معرفی کرده ، آمد تا بدآموزی هایی که می خواهند نسبت به امام و خواص او انتشار دهند ، نشر دهند. مانند آن که امام علی (ع) را فریب دادند تا جنگ جمل به پا شد و پس از آن حضرت از آن جنگ و خون هایی که در آن جنگ ریخته شد ، پشیمان گشته و اظهار ندامت هم فرمود. و در زیر این نام ، نسبت های ناروایی به مالک اشتر و دیگر اصحاب امام دادند و دروغ هایی به آنان بستند.
▪️این مطالب بیشتر از ۱۲ قرن ، در مصادر اسلامی مکتب خلفا (اهل سنت) نشر شد و تا آنجا مشهور گشت که شیخ طوسی ، نام او را در رجال خود ، در شمار اصحاب امام علی (ع) ذکر نمود و دیگر علمای رجال بعد از ایشان مانند ؛ اردبیلی در «جامع الرواة» و قهپایی در «مجمع الرجال» ، همان فرمایش شیخ طوسی را در مولفات خود نقل کرده اند و مامقانی در ترجمه ی آن در کتاب خود «تنقیح المقال» ، پس از نقل فرمایش شیخ طوسی می فرماید :
در «اسدالغابه» آمده :
برای این قعقاع در قتال با فرس در قادسیه و غیر آن ، اثری عظیم بود. وی از شجاع ترین مردم بود و عظیم ترین اثر را داشت. در جنگ های امام علی در جمل و غیره ، با وی بود. امام علی او را نزد طلحه و زبیر فرستاد ، وی با ایشان کلامی نیکو گفت که مردم به صلح نزدیک شدند.... .
👈تا اینجا «مامقانی» از «اسدالغابه» نقل کرده و علامه شوشتری نیز در «قاموس الرجال» ، آن خبر ها را از «اسدالغابه» آورده است. و چون به «اسدالغابه» رجوع می کنیم ، می نگریم که وی از «استیعاب» ابن عبدالبر ، نقل کرده است. و چون به «استیعاب» رجوع می کنیم ، می نگریم وی ، از «سیف بن عمر» نقل کرده است. بنابراین دانشمندان علم رجال ، در ترجمه ی «قعقاع» ، هیچ مدرکی جز روایت های همان «سیف بن عمر» زندیق نیافتند.
📚نقش ائمه در احیای دین ص۵۵۳
✅ کانال علامه عسکری 🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
⚠️اهمیت حدیث شناسی
🔻علمای مکتب اهل بیت (ع) ، آن دقت کامل را که در بحث های فقهی برای نقل حدیث به کار می برند ، در دیگر بحث ها عمل نمی کنند و در نتیجه ، بر بعضی کتب مکتب خلفا (اهل سنت) اعتماد کرده ، چیز هایی را از آن نقل می فرمایند که سبب آشفتگی و ایراد و اشکال بر اینگونه منقولات می گردد.
از جمله ، پاره ای حدیث ها و داستان هاست که از زنادقه به کتاب های مکتب خلفا (اهل سنت) راه یافته.
🔻البته راه علاج این آشفتگی ، آن است که دانشمندان و محققان حوزه های علمیه ، به سایر علوم اسلامی همان مقدار اهمیت بدهند که تا به امروز به علم فقه داده اند.
چنانکه در اعصار گذشته ، بزرگان حوزه های علمیه در رشته های مختلف تألیف و تدریس داشته اند. مثلا شیخ مفید کتاب «جمل» ، سید مرتضی کتاب «تنزیه الانبیاء» ، شیخ طوسی کتاب «تلخیص الشافی» و علامه حلی بیست و یک کتاب در علم امامت تألیف فرمودند.
واضح است وقتی که مرجع عصر و رئیس حوزه ی علمیه ، توجه به سایر علوم اسلامی داشته باشد و در این رشته تألیف و تدریس کند ، تحرک حوزه نیز همان گونه خواهد شد.
📚نقش ائمه در احیای دین ص ۵۶۲
✅ کانال علامه عسکری 🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695