#معرفی_آثار
💢پیامبر از روی غضب و خشم دیگران را لعن کرده است❗️❗️❗️❗️
🔶در روايت(دروغین) ديگر كه صحيح مسلم از عايشه نقل می كند، می بينيم:
«دو مرد بر پيامبر وارد شدند و صحبت هايى با او كردند. من نفهميدم كه چه گفتند، امّا پيامبر اكرم از صحبتها سخت به غضب درآمد و لعنت و ناسزا نثارشان ساخت. بعد از اينكه از محضرش بيرون رفتند، گفتم: اگر به كسى خيرى برسد، به اين دو تن هرگز خيرى نخواهد رسيد. گفت: براى چه؟ مگر چه شده است؟ من گفتم: از آنجا كه شما اين دو تن را لعنت كرديد و دشنام داديد. فرمود:
👈🏻نمی دانى كه من با خداى خودم چه شرطى كردهام. من شرط كردهام و گفته ام: بار الها! من بشرم، هر مسلمانى را كه دشنام دادم يا لعنت كردم، اين لعنت و ناسزاى مرا براى او زكات و پاكيزگى قرار بده و او را در برابر لعنت من پاك و پاكيزه بنما.»
✅حال شما بياييد بعد از اين احاديث، از معتبرترين مدارك نقل كنيد كه پيامبر معاويه را لعنت كرده است! اين لعنت باعث پاكى او خواهد بود! شما بگوييد كه پيامبر ابوسفيان يا ديگرى را لعن نموده، چه اثر منفی اى خواهد داشت؛ اين لعنت فضيلت است، نه رذيلت! افتخار است، نه عيب و ننگ!
📚برگرفته از کتاب نقش ائمه در احیای دین اولین کتاب پیشنهادی برای مطالعه آثار علامه عسکری
📚کانال علامه عسکری
☑️ @Allameaskari
هدایت شده از سیدالعلماء
🌺 سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم؛ (۲۳ #ربیع_الاول ۲۰۱ ق)
🔺بزرگان ما نظیر #ملاصدرا برای حل مشکلاتشان #متوسل به حضرت #معصومه در #قم میشدند.
🔺خدایا به آبروی حضرت فاطمهی معصومه سلام الله علیها ـ که الحمدلله در #ایران در خدمتش مشرّفیم ـ و جدهاش #زهرا سلام الله علیها، #ظهور و فرج فرزندشان را نزدیک بفرما.
✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
@seyedololama
💠سخن استاد سعید ایوب از اندیشمندان اهل سنت که رهیافت به روشنایی و حقیقت را مرهون مطالعه آثار علامه عسکری می داند.
📒 @Allameaskari
#بیانات
📩 نامه پرفسور جیمز ریسن به علامه عسکری و تقدیر از نوع روش تحقیقی علامه در کتاب عبد الله بن سبأ
💢جیمز ریسن: «روش بحث شما در بررسى بعض مطالبى كه «سيف» روايت كرده بسيار جالب است. بدين ترتيب كه اول روايتهاى سيف
بررسى شده ،سپس آنها را با روايتهاى ديگران مقايسه نموده ايد. اين مقايسه دقيق هم روى مطالب و روايتهاى سيف انجام گرفته است، و هم روى سند آنها و نشان می دهد كه سيف غالباً از مردانى ناشناخته- راويان مجهول- نقل كرده و آنگاه اين سؤال پيش می آيد كه چرا نويسندگان ديگر از هيچ يك از آن راويان روايت نكرده اند. فلذا شخص به اين نتيجه می رسد كه سيف خود آن راويان را ساخته است. اين اتهام نسبت به سيف يك اتهام جدى و يك نتيجه گيرى منطقى از مقايسه روايتهاى سيف با روايتهاى ديگران مىباشد ... من خيلى سپاسگذار و خرسندم كه اين فرصت را داشتها م كه وقت زيادى براى مطالعه اين بحثها صرف كنم كه براى من كاملا متقاعد كننده است، و اطمينان دارم كه تمام كسانى كه اين كتابها را با فكرى باز و روشن مطالعه نمايند، اين قدرت بحث را تمجيد خواهند كرد.» «*»
📝 (*) پروفسور جيمس ریسن رئيس گروه تحقيق در زبان عرب در دانشگاه كلاسگو و دبير انجمن خاور شناسان آن دانشگاه و استاد كرسى زبان عربى در دانشگاه منچستر مى باشد.
📚كتابهاى او عبارتند از «مقايسه فرهنگ اسلام با اديان ديگر» و «مقدمه بر علم حديث» و «ترجمه و حاشيه بر مشكاة المصابيح» در چهار مجلد و ...
📗نقش عایشه در تاریخ اسلام، مقدمه ترجمه جلد سوم از استاد جاودان
🆔 @Allameaskari
#بیانات
🔊افق دید یک عالم دینی چگونه باید باشد⁉️
💠علامه عسکری:
🔻ما مسلمانانی در آفریقا داریم که اصلا از اولاد ائمه اطهار علیهم السلام هستند اما اسم شیعه را نمی دانند. یکی از آن ها یک وقت با من برخورد کرد و شیعه شد و رفت و تشیع را آنجا منتشر کرد. بله ما به نشر عقاید شیعه کمک نمیکنیم.
🔻ما باید از همه امکانات از روشنایی خورشید گرفته تا نور ماه استفاده کنیم تا اعتقادات شیعه را تبلیغ کنیم، اما در این زمینه کوتاه آمدیم.
📝اینکه عالمی مانند علامه عسکری با دست خالی و به تعبیری با جیب خالی اینقدر تحقیق و مطالعه و پژوهش داشته که میدانسته در چه دنیایی زندگی می کند و در دنیا از آفریقا و اروپا و ...چه خبر است بسیار نکته مهمی است و می تواند برای ما الگو باشد.
📌ایشان یک وقتی می فرمودند من برای دیدن یک نسخه خطی از کتابی به لندن رفتم، مسئول آن کتاب خانه که به چند زبان مسلط بود مرا می شناخت!
🖋ولی ما چقدر از اطرافمان در اقصی نقاط دنیا اطلاع داریم❗️
📰به نقل از مجله اخبار شیعیان شماره 10
@Allameaskari
#بیانات
📚#کتاب_دخترپیامبر
🍂قبر حضرت صدیقه سلام الله علیها در کجاست؟!🍂
حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام هنگام دفن حضرت زهرا سلام الله علیها:
السلام علیک یا رسول الله! عنی و عن ابنتک النازلة فی جوارک و السریعة اللحاق بک
🍁سلام بر توای رسول خدا و از طرف دخترت که در همسایگی و جوار تو فرود آمده، دختری که زود به تو ملحق شده است.
💢اولین سندی که مساله جایگاه قبر دختر پیامبر را به وضوح روشن می کند، کلماتی است که از امیرالمؤمنین در هنگام دفن دختر پیامبر حضرت صدیقه طاهره به پیامبر اکرم خطاب شده است. البته این کلام برای ابراز شکوه و شکایت از امت به محضر پیامبر اکرم است نه تعیین مدفن ایشان اما در ضمن کلام از دفن شدن ایشان در جوار پیامبر به صراحت سخن به میان می آید...
ادامه دارد
📜کتاب دختر پیامبر ص 132
جهت سفارش
@Aghayabnalhasan
📗کانال علامه عسکری
🇮🇷 @Allameaskari
❌سوال بسیار مهم
💢چرا مسلمانان جهان با آن که کتاب واحد و پیامبر واحد دارند در بین خود مسلمانان بسیار اختلاف وجود دارد و چندین فرقه در دین اسلام وجود دارد؟! چرا بعضی از ممالک اسلامی ضد طاغوت زمان و بعضی دیگر با طاغوت دست دوستی و برادری داده اند! با وجود کتاب واحد چرا مشی و رفتار متفاوت در بین مسلمانان و ممالکشان دیده می شود؟!
💠 جواب ریشه ای و اساسی این سوال را علامه عسکری در کتاب "قرآن الکریم در دو مکتب " خودشان مفصل آورده اند.
🔸خیلی خلاصه آن این است و بسیار جالب است بدانیم که قرآنی که بر پیامبر نازل می شده است به همراه آن تفسیرش هم نازل می شد مثلا در قرآن داریم شجره ملعونة(اسراء 60) ، در ذیل این آیه وحی می آمد که منظور از این شجره ملعونه بنی امیه است.
🔹اما این وحی، قرآن نبود بلکه تفسیر قرآن بود که پیامبر به صورت جداگانه می فرمودند که کنار هر آیه تفسیر و تبیین آن هم حتما کتابت شود.
🔸یا مثلا در آیه یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک(مائده67) در وحی بیانی یا همان تفسیر این آیه آمده بود که بلغ ما انزل الیک فی عَلیّ یعنی مسئله جانشینی و انتصاب علی را تبلیغ کن ای رسول ما.
⭕️اما بعد از رحلت رسول خدا در سقیفه چه شد؟!
❌خلیفه اول گفت: از رسول خدا چیزی نقل نکنید و بگویید کتاب خدا بین ما و شما هست...
🔻به این ترتیب قرآن را از تفسیرش جدا کردند یعنی قرار نبود قرآن اینگونه باشد که کسی بخواند و نفهمد حق با علی است و هزاران حرف دیگر را نفهمد...
😨تمام احادیث رسول خدا (وحی بیانی) را از نزد مردم جمع کردند و سوزاندند!
اما هدف چه بود؟!
❗️عدم بیان فضائل اهل بیت و پنهان ماندن زشت کاری برخی افراد جناح حاکم در زمان رسول خدا ...
🔸اما تا به الآن چه بلایی بر سر اسلام آمد با این کار ؟!
همین است که میبینیم اتفاق افتاده... در طول زمان چه بلاها که با احادیث جعلی بر سر قرآن و تفسیرش نیاوردن و جوامع را منحرف نکردند و این شد که بنام اسلام با طاغوتیان زمان پیمان می بندند و هزاران جرم و جنایت را علیه برادران مسلمان خود انجام می دهند...
#یمن
#آل_سعود
#دواعش
#طاغوت
♨️کانال علامه عسکری♨️
🆔 @Allameaskari
#مبارزات_علامه_عسکری
🔶تهاجم به جای تدافع
🔹علامه عسکری می فرمودند چرا ما باید منتظر باشیم تا مارا متهم کنند و به ما حمله کنند تا ما دفاع کنیم یا نکنیم و همیشه منفعل باشیم.
✔️به اصطلاح امروزی می فرمودند توپ را در زمین حریف بیندازید و دشمنان و مخالفین را مشغول کنید.
✔️خود ایشان سبک عملیشان اینگونه بود. کتاب عبدالله بن سبا از آن ضرباتی بود که تا هنوز اثرات آن در ملت ها و مسلمانان سایر کشور ها از استاد و دانشجو باقی مانده است و باعث شیعه شدن و مستبصر شدن کثیری از آن ها شده است.
💠علامه عسکری🔰
@Allameaskari
💢روایت دروغین دیگری که به پیامبر نسبت می دهند💢
📚 نقش ائمه در احیای دین ج1 ص166
...روايت سوم نيز از عايشه روايت شده است كه می گويد:
«پيامبر اسيرى را به نزد من آورد. بعد از رفتن آن حضرت، به خاطر بی توجّهى من، اسير فرار كرد. پيامبر بازگشت و از من پرسيد كه اسير چه شده؛ گفتم: به صحبت كردن با زنان مشغول شدم و او فرار كرد! فرمود: چرا؟ خداوند دو دست تو را قطع كند. سپس بيرون رفته در ميان مردم اعلام كرد تا او را پيدا نمودند. امّا من در فكر بودم كه با اين نفرين پيامبر، ناگزير دست من بريده خواهد شد. همچنان به دستهايم می نگريستم كه كدام قطع خواهد گرديد و در اين انديشه غرق بودم! پيامبر به خانه آمد و وضع مرا مشاهده كرد كه دستهايم را زير و رو می كنم، و بدانها نظر می نمايم. فرمود: چه شده؟ مگر ديوانه شدهاى كه دستهايت را حركت می دهى؟ گفتم: شما مرا نفرين كردى، من دست هايم را زير و رو می كنم و بدانها می نگرم كه كدام يك از آنها قطع خواهد شد! در اين هنگام پيامبر روى به آسمان نموده حمد و ثناى ربّانى گفت و آنگاه عرضه داشت:
خداوندا! من بشرم، و آنچنان كه ساير مردم خشمناك می شوند، من هم غضب می كنم. اگر در چنين حالتى مؤمن يا مؤمنه اى را مورد نفرين قرار دادم، آن نفرين و لعنت را براى او پاكى و پاكيزگى قرار بده!»
📘مسند احمد ج 6 ص 52
📗سفارش کتاب نقش ائمه در احیای دین 👈🏻 @aghayabnalhasan
📚کانال علامه عسکری
☑️ @Allameaskari
#هرجمعه_حکایتی_ازبزرگان
🔶مقام والای شیخ مرتضی زاهد رحمة الله علیه
🔷جناب حجت الاسلام و المسلمین آیت الله حاج شیخ محمود یاسری تهرانی که شرح احوالش در جلد 4 ص 593 گذشت در روز چهار شنبه بیست و سوم محرم 1394 قمری حکایت کرد برای این مولف که مرحوم حجت الاسلام حاج شیخ مرتضی زاهد (معروف به حمام گلشنی و پدربزرگ استاد جاودان) فرمود: آقای آسید کریم محمودی والد حاج سیدعلی محمودی مداح معروف به جورابی معاصر که از متشرفین خدمت حضرت ولی عصر عجل الله فرجه الشریف بود گفت شب جمعه ای در صحن شریف حضرت عبد العظیم (ع) خدمت حضرت رسیدم فرمود سید کریم بیا برویم به زیارت جدم حضرت رضا علیه السلام.
🔹پس چند قدم برداشته خود را در صحن حضرت رضا علیه السلام دیدم پس به حرم مشرف و زیارت کرده و با همان کیفیت یعنی طی الارض به طهران آمدیم حضرت فرمود بیا برویم به قبر سیدعبدالکریم پس تا به قبر رسیدیم دیدم آقا سیدعبدالکریم از قبر بیرون آمده و به استقبال حضرت ولی عصر روحی له الفداء شتافت.
و پس از عرض ارادت و اخلاص به من فرمود آسید کریم سلام مرا به حاج شیخ مرتضی زاهد رسانیده و بگو شرط رفاقت همین است که مرا یاد نکنی و به دیدن من نیایی؟! پس حضرت ولی عصر عجل الله فرجه فرمود آسیدعبدالکریم حاج شیخ مرتضی را معذور دار چون گرفتار و مریض احوال است و نمیتواند بیاید من به جای او به دیدن تو خواهم آمد.
💥نگارنده گوید تعجب نکنید عزیزان من ازین حکایت و استبعاد و انکار ننمایید. اولا مقام مومن حقیقی و متقی و واقعی و عالم ربانی و سید صالح مانند آیت الله آقا سید عبدالکریم لاهیجی مزبور بالاتر از اینهاست. امام صادق علیه السلام فرمود: اگر به درختی که ریشه آن در اعماق زمین فرو رفته است فرمان دهد اطاعت او می نماید.
و ثانیا قدم مبارک همایونی حضرت ولی عصر حجة بن الحسن المهدی عجل الله فرجه الشریف این اثر و برکت را دارد که به تن مرده جان می دهد چنانکه گفته شده
همچون مسیح جان به تن مردگان دمد
گر بگذرد نسیم سحر گه زکوی تو
کتاب گنجینه دانشمندان ج6 ص62 تا 66
✅ @Allameaskari
علامه مصباح یزدی:
حال که روزهای آخرعمرم رامیگذرانم وطمع پست ندارم،صادقانه میگویم،بعدائمه اطهاردرطول تاریخ اسلام،رهبری به این جامعیت نداشتیم.
@Allameaskari
🍂حمله به خانه وحی
#بیانات
#عبدالله_بن_سبأ
ص131
💥و امّا درباره كيفيت هجوم به خانه فاطمه، و جريانى كه بين مهاجمين و متحصّنين گذشت چنين می نويسد: عدّه اى از مهاجرين، از جمله على بن ابى طالب و زبير از بيعت مردم با ابوبكر خشمگين شدند و با سلاح به سوى خانه فاطمه رفتند.
👈🏻به ابوبكر و عمر گزارش داده شد كه جمعى از مهاجرين و انصار در خانه فاطمه دختر رسول خدا (ص) با على بن ابى طالب (ع) گرد آمده اند و نيز گزارش دادند كه مقصود از اين اجتماع اين است كه با على بيعت كنند.
🔻ابوبكر به عمر بن خطّاب مأموريت داد كه برود و آنان را از خانه فاطمه بيرون بياورد و به وى گفت: چنانچه مقاومت كردند و از بيرون آمدن خوددارى نمودند با آنان جنگ كن. عمر با شعله آتشى كه همراه داشت و آن را به قصد آتش زدن خانه فاطمه برداشته بود، به سوى آنها حركت كرد.
🍂فاطمه چون اين وضع را بديد فرمود: اى پسر خطّاب آمده اى كه خانه دختر پيامبر را آتش بزنى؟ عمر گفت: آرى، مگر آن كه با امّت هماهنگ بشويد و بيعت كنيد.
📒(1). الرياض النضره، ج 1، ص 167، ابو بكر جوهرى بنا به روايت ابن ابى الحديد، ج 1، ص 132، و ج 6، ص 293؛ و تاريخ خميس، ج 1، ص 188.
(2). يعقوبى در تاريخ خود، ج 2، ص 105.
(3). ابن شحنه، ص 112، حاشيه كامل و ابن ابى الحديد، ج 2، ص 134
📗کانال علامه عسکری🔰
🔅 @Allameaskari
#بیانات
📚 #سقیفه
💢اگر حضرت امیر علیه السلام پیش از آنکه ابوبکر و عمر به طرف سقیفه حرکت کنند به آنجا می رفت و زودتر از انصار و مهاجرین بیعت می گرفت بنابرآنچه در تاریخ آمده هیچ گاه امر حکومت از اهل بیت گرفته نمی شد و شاهد این همه مصیبت در تاریخ اسلام نبودیم از سوزاندن خانه وحی گرفته تا شهادت یک به یک ائمه هدی❗️ اما چرا حضرت امیر علیه السلام این کار را نکرد؟!
✅اما جواب خود حضرت امیرالمومنین👈🏻
عكس العمل اهل بيت (ع) بعد از سقيفه
يعقوبى می گويد:
❌گروهى دور على (ع) را گرفتند و خواستند با او بيعت كنند. حضرت على (ع) به آنان فرمود: «فردا صبح، با سرهاى تراشيده، همينجا حاضر شويد». امّا، چون صبح شد، از آن عدّه، بجز سه نفر، كسى حاضر نشد «1».
❌از آن پس، على (ع)، شب هنگام، فاطمه (س) را بر چهارپايى می نشاند و به در خانه هاى انصار مىبرد و از آنان می خواست تا وى را در بازپس گرفتن حقّش يارى دهند. فاطمه (س) نيز آنان را به يارى على (ع) می خواند. امّا، انصار در پاسخ ايشان می گفتند: اى دختر پيامبر (ص)، ما با ابوبكر بيعت كرده ايم و كار از كار گذشته است. اگر پسر عمويت، براى به دست گرفتن زمام خلافت، بر ابوبكر پيشى گرفته بود، البتّه ما ابوبكر را نمی پذيرفتيم.
على (ع) در پاسخ آنان فرمود: «أ فكنت اترك رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله ميتا في بيته لم اجهّزه و اخرج الى النّاس انازعهم في سلطانه؟» يعنى: آيا (انتظار داشتيد) من جنازه پيامبر خدا (ص) را، بدون غسل و كفن، در خانه اش رها می كردم و براى به دست گرفتن خلافت و جانشينى او با مردم درگير می شدم؟!
🔲 فاطمه (سلام الله علیها) نيز اضافه كرد: «ابو الحسن آنچه را كه شايسته بوده انجام داده است، ولى مردم كارى كرده اند كه، سالها بعد، خدا به حسابشان خواهد رسيد و بايد جواب گوى آن باشند.
📖 (1). تاريخ يعقوبى 2/ 126؛ شرح نهج البلاغه ابن ابى الحديد 2/ 4.
❇️کانال علامه عسکری🔰
🆔 @Allameaskari
#معرفی_کتاب
#قسمت_اول
یکی ازدست آوردها و نوآوريهاي علمي در آثار علامه عسکری (ره) كتاب « القرآن الکریم و روایات المدرستین»
میباشدكه در سه جلد نشر یافته است .
مرحوم علامه در جلد اول این کتاب بحثهای مقدماتی علوم قرآني رامطرح مي سازند، ایشان در آغاز این جلد جامعه عربی جاهلی را اعم از نظام قبیلگی، اقتصادی و اجتماعی که مکان نزول قرآن بوده مورد بررسی قرار دادهاند.
در بحثهای بعدی به تاریخ نزول قرآن،
ویژگی های آیات مکی،
تأثیرگذاری آیات در بزرگان قریش پرداختهاند
و در بخش پایانی کتاب بحث اصطلاحات قرآنی را مطرح مینمایند.
ایشان به بررسی اصطلاحاتی پرداختند که در صدر اسلام مطرح بوده و استعمال میشده است ولي امروزه معنای آن تغییر يافته است که این تغییر در معنا، در فهم مانيز اثرمي گذارد .
به عنوان مثال میتوان به لفظ قاری اشاره کرد، آنچه امروزه از لفظ قاری فهمیده میشود با آنچه که از استعمال این لفظ در زمان پیامبر (ص) فهمیده میشده متفاوت است.
ما امروز لفظ قاری را در مورد کسی استفاده میکنیم که آیات قرآن را با صدای زیبا میخواند، اما در زمان پیامبر لفظ قاری و مُقرء درموردكساني استعمال میشده که علاوه برحافظ بودن، قرآن را با تفسیرش میدانستند.
@Allameaskari
#معرفی_کتاب
#قسمت_دوم
✅ جلد دوم القرآن الکریم و روایات المدرستین ـ که کتاب سال هم شناخته شد ـ
به بررسی تاریخ قرآن از دیدگاه مکتب خلفاء میپردازد و روایات آنها را با دقت به نقد میکشاند
و با کشف تعارض در آرای آنان نظرات دیرینه آنها را پیرامون قرآن کریم به چالش میکشاند و در پایان به حل مسئله میپردازد.
مباحثی درباره :
روایات متناقض پیرامون بسم الله الرحمن الرحیم که آیا جزء سوره محسوب میشود یا خیر؟،
ويا روایاتی درباره جمع آوری قرآن که آیاجمع آوري قرآن، در زمان خلفا بوده و یا اینکه درزمان رسول خداصلي الله وعليه وآله وسلم جمع آوري آن صورت گرفته؟
و نیز از بحثهای مهم علوم قرآني كه دراين كتاب مطرح شده است مسأله اختلاف قرآئت است كه آيا براستي ریشه این اختلافات در کجاست؟
و آیا حقیقتاً در زمان پیامبر صلی الله علیه وآله و سلم ایشان برخی از آیات را با وجوه گوناگون قرائت میکردند؟
به عنوان مثال آيا پيامبر درنمازها و يا قرآئت قرآن، آيه مباركۀ «مالك يوم الدين»رابه دوصورت «مالك»و «مَلِك»تلاوت مي كردند؟!! ويا آيه آخر سوره توحید«ولم يَكُنْ لَهُ كُفُوَاً أَحَد» را با چهار وجهی که امروزه نقل میکنند میخواندند؟!
ايشان در اين كتاب بخشي رابه اين موضوع اختصاص داده اند و ريشه اختلاف قرآئت رابررسي مي نمايند كه اين بحث درزمان پيامبر مطرح نبوده و بعدها طرح گرديده است.
@Allameaskari
#معرفی_کتاب
#قسمت_سوم
مرحوم علامه عسكري در جلد سوم كتاب القرآن الكريم وروايات المدرستين:
به نقدو بررسي روایاتی مي پردازد که برخی ازعلمای شیعه آن روايات را درباره تحريف قرآن نقل نموده اند.
ایشان در این جلد تک تک روایاتي را كه صاحب كتاب «فصل الخطاب»درمورد نقيصه قرآن نقل كرده،هم ازحيث سند وهم از حيث متن، موردنقدو بررسي قرارداده است .
فرضاً ایشان در جایی میفرماید:
این روایت در اصل از کتب مکتب خلفا به اینجا منتقل شده است.
ايشان به ريشه يابي اين مساله نيز مي پردازند كه چگونه برخي از دانشمندان ما به نقيصه درقرآن معتقدشدند،
نويسنده اين سطوربه ياد دارد كه مرحوم استادمي فرمودند:
برخي بزرگان به خاطر عدم تفكيك بين وحي قرآني ووحي بياني، دچار اين اشتباه شده اند
مثلادرآيه شريفه
«ياايها الرَّسُول بَلِّغْ ما أُنزِلَ اليك من ربك»
در وحي غيرقرآني ياهمان وحي بياني عبارت
« في علي»آمده است
ايشان مي فرمود:
به يكي از نويسندگان معاصر كه قائل به كمي درقرآن بود گفتم چرااين حرف را مي زني؟
درجواب گفت:
« نام زيد درقرآن باشد ونام علي درقرآن نباشد»!!!
جهت سفارش کتاب که به زبان عربی موجود است به آیدی زیر پیام دهید.فقط جلد اول به طور خلاصه ترجمه دارد.
@Aghayabnalhasan
@Allameaskari
#معرفی_کتاب
⭕ قرآن کریم و روایات مدرستین
✅تاثیر ادبی آیات مکی بر قریش و استماع پنهان آن
📚قسمت هایی از کتاب «قرآن در دو مکتب» علامه عسکری
🔷 ابن هشام و دیگران روایت می کنند :
🔹ابوسفیان و ابوجهل و اخنس شبی بیرون آمدند تا مخفیانه آیات قرآن را بشنوند . در حالی که رسول خدا در منزل خود به نماز ایستاده بود هر کدام از آنان بدون اطلاع دیگری به گوشه ای ایستادند و تا صبح قرآن را گوش دادند . در راه بازگشت به هم رسیدند و یکدیگر را سرزنش کردند و گفتند «تکرار نکنید که اگر سفیهان شما را ببینند دچار تردید می شوند آن گاه به راه خود رفتند. اما شب دوم نیز آمدند و باز هم گوش دادند تا هوا روشن شد. یکدیگر را دیدند و توصیه پیشین را یادآور شدند و رفتند. شب سوم نیز آمدند و قرائت قرآن را شنیدند . در پایان یکدیگر را دیدند و گفتند از هم جدا نشویم تا پیمان ببندیم که دیگر چنین نکنیم.آنان پیمان بستند و از هم جدا شدند.
🔅آفتاب که برآمد اخنس عصا برداشت و نزد ابوسفیان رفت. و گفت ای ابا حنظله درباره آنچه از محمد شنیدی چه نظری داری؟
ابوسفیان گفت: ای اباثعلبه چیزهایی شنیدم که هم خود آن ها و هم مرادش را فهمیدم و چیزهایی شنیدم که نه خود آن ها و نه مراد آن ها را فهمیدم.
اخنس گفت سوگند می خورم که من هم چنین هستم.
آن گاه نزد ابوجهل رفت و گفت: ای اباحَکم نظرت درباره آنچه از محمد شنیدی چیست؟
🔻ابوجهل گفت چه شنیدم! ما با قبیله بنی مخزوم با قبیله بنی عبد مناف رقابت کردیم اطعام کردند اطعام کردیم. امداد کردند یاری کردیم بخشش کردند بخشش کردیم تا در رقابتی سخت همانند دو اسب شرط بندی مساوی و موازی شدیم اما اکنون می گویند ما پیامبری داریم که از آسمان به او وحی می شود ! این سخن را چگونه باور کنیم؟ بخدا سوگند هرگز به او ایمان نمی آوریم و تصدیقش نمی کنیم.
اخنس برخاست و رفت.
💢این اثرگذاری قرآن کریم فقط از بعد ادبی و جاذبه لفظی سبب شد قریشیان با تمام توان بکوشند تا حاجیان بیت الله را از شنیدن قرائت قرآن رسول الله بازدارند.
#علوم_قرآنی
✅کانال علامه عسکری
🆔 @Allameaskari
#مرحوم_علامه_عسگری با سه عنصر اندیشه بزرگ و انگیزه فراوان و درد دینی که داشتند،
به سراغ شناخت صحیح دین رفته و با استفاده از روشهای نو به موفقیتهایی دست یافتند و باید در نظر داشت کسی به این توفیقات علمي دست يازيده که اشتغالاتي در کارهای #سیاسی و اجتماعی آن روزعراق نيزداشته است ودر آن كارهانيز موفقیتهای بزرگ را كسب نموده است.
به عنوان نمونه تاسیس محیطهای آموزشی و پرورشی از کودکستان تا دبیرستان و سرانجام دانشکده اصول دین،و يا تأسيس مراكزدرماني وياشركت درتأسيس حزب الدعوه الاسلاميه نمونه هايي از کارهای ایشان است.
مرحوم #آيت_الله_خويي پس ازنشر كتاب تحقيقي 150 صحابی ساختگی فرمودند:
من تعجب میکنم که ايشان با این همه کار چگونه فرصت کارهای تحقیقی و علمی را دارد.
@Allameaskari
کتاب #عبدالله_بن_سبا
تعبیر مرحوم علامه شیخ #محمد_جواد_مغنیه که در نامۀ خود چنین مینویسد:
« من به پیروی از علمای تشیع به وجود #عبدالله_سباء معترف بودم
ولی رفتارش را سبک و ننگین دانسته و گفتارش را انکار می کردم.
علامه عالی قدر آقای #سید_مرتضی_عسکری این بنا را از اساس ویران کردند
و با تحقیقات عمیق خود اثبات فرمودند که عبدالله بن سبا افسانهای بیش نیست
اگر بگویم کتاب عبدالله بن سبأ تنها کتاب عربی است که تاریخ را بر پایه دانش بررسی کرده و در آن غور نموده مبالغه نکردم.》
#علم
✅ @Allameaskari
#جایگاه_کتاب_احادیث_امامومنین_عایشه
#قسمت_اول
#علامه_عسکری (ره) میفرمودند:
#عايشه بانقل اين روایات،
رسول اكرم صلي الله وعليه وآله وسلم را از جایگاه و مقام والايي که دارد پایین آورده
و آن شخصيت #ملكوتي و #عرشي را به موجود #عادي و #فرشي تبديل مي كند.
متأسفانه #مستشرقين هم براي شناخت پيامبر اسلام به اين گونه روايات مراجعه مي كنند
وخواهد شد آنچه شد !!
یکی از اثرات اين روایات کتاب #آیات_شیطانی است.
اگر #آیات_شیطانی نوشته میشود ثمره آن روایاتی است که #عايشه وديگران از اسلام و پیامبر اسلام بیان کرده اند
و يا #کاریکاتورهای_موهنی که علیه پیامبر کشیده شد در واقع تصویر آن بیاناتی بوده است که از اين گونه روايات به دست مي آيد.
@Allameaskari
#جایگاه_کتاب_احادیث_امامومنین_عایشه
#قسمت_دوم
#علامه_عسگری (ره) میفرمودند:
غیر شیعه پیامبر را از احادیث #عایشه میشناسد
و آن پیامبری که در این روایات است قابل #ایمان آوردن نیست.
تصويري كه #عايشه در اين روايات از پيامبر به خواننده مي دهد،
پیامبری است که معاذالله در مجلس #شراب مینشیند،
در مجالس #رقص #عایشه را به دوش می گيرد تامنظره رقص را تماشاكند
و يا در عادات ماهانه با عایشه همبسترمي شود!!
مواردي که همگي بااصل و متن دین سخت مغايرت داردوآيات قرآن به خلاف آنچه كه عايشه نقل كرده، حكم مي كند.
@Allameaskari
علامه عسکری
#جایگاه_کتاب_احادیث_امامومنین_عایشه #قسمت_دوم #علامه_عسگری (ره) میفرمودند: غیر شیعه پیامبر را از
💢راز #تعدد_زوجات_پیامبر
🚫مسئله ای که معاندان و بی خبران به آن خرده می گیرند . جواب مفصل را در کتاب نقش عایشه در تاریخ اسلام بخوانید
💠 بیان حکمت این عمل رسول خدا نیاز به مقدماتی بس طولانی دارد که این نوشته را گنجایش آن نیست اما به طور خلاصه به عنوان مقدمه میگوییم از انجا رسول اکرم لا ینطق عن الهوی یعنی حرفی از روی هوی هوس نمیزند و معصوم از خطا و اشتباه است هم چنین هیچ فعلی را از روی هوی و هوس مرتکب نمی شود و این را باید اولا اعتقاد کنیم. در ادامه در مورد تحلیل علت تعدد زوجات می گوییم:👈🏻
👈🏻اولا علامه عسکری در کتاب نقش عایشه در احادیث و تاریخ اسلام می فرمایند برای درک صحیح جریانات تاریخی ،مسائل و اتفاقات آن ،یک چیز بسیار مهم وجود دارد و آن شناخت آن #زمانه و #برهه از تاریخ است که می خواهید تحلیلش را بدانید. به طوری که باید طوری مردم آن زمان، خلقیات، آداب و رسومشان را بفهمیم که انگار با آن ها زندگی کردیم.
👈🏻دوما عصری که رسول خدا در آن میزیسته همانطور که درپست های قبل هم اشاره شد عصر شکستن حرمت زن و بی احترامی به زن و ارزش قائل نبودن به زنان بوده است. اززنده به گور کردن دختران گرفته تا استفاده و بهره های نامشروع و درآمدزایی به وسیله زنان.
👈🏻سوما جامعه آن زمان و مردمانش به گونه ای بودند که به راحتی زنان خود را طلاق داده و بی سرپرست و بی پناه رهایشان می کردند یا اینکه در جنگ ها همسرانشان شهید می شدند و خانواده آن ها بی سرپرست و بی پناه می شدند و لازم بود پیامبر تدبیری برای جمعیت این زنان بی پناه که کم کم و رفته رفته جمعیتشان زیاد می شد بیندیشند.
👈🏻چهارما بسیاری از زنانی که پیامبر با آن ها ازدواج نمود در طول حیات پیامبر و بسیار زودتر از ایشان وفات کردند یعنی سنشان بیشتر از پیامبر بوده و نازا هم بودند.
💥علامه در این کتاب جریان ازدواج پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله با هرکدام از همسرانش را مجزا بررسی می کند که به ما به ذکر سه مورد از آنها برای اختصار کلام بسنده می کنیم:
🔹زینب دختر خزیمه
زينب، دو شوهر پيش از پيامبر كرده بود شوهر دوم او در احد شهيد شد پيامبر او را خواستگارى فرمود وى امر خودش را به پيامبر (ص) واگذارد پيامبر (ص) در ماه رمضان سال سوم هجرت با وى ازدواج فرمود زينب پس از هشت ماه كه در خانه پيامبر زيست در ماه ربيعالاول سال چهارم وفات كرد.
🔹ازدواج پیامبر با ام المومنین ام سلمه: نامش هند دختر ابواميه مخزومى و مادرش عاتكه دختر عامر مخزومى است، ام سلمه نخست همسر ابوسلمه عبدالله فرزند عبدالاسد مخزومى بود. اين زن و شوهر هر دو در مكه اسلام آوردند و هنگامى كه آزار كفار قريش در مكّه بر مسلمانان طاقت فرسا شد، رسول خدا به ايشان دستور فرمود به حبشه مهاجرت كنند. ام سلمه در حبشه فرزندان خود را به دنيا آورد سپس ايشان به مكّه بازگشتند و چون پيامبر از مكّه به مدينه مهاجرت فرمود ابوسلمه زن و فرزند خود را سوار بر شترى كرد و مهار شتر را بدوش گرفته رهسپار مدينه گرديد و سپس ابو سلمه همسرش در جنگ احد زخم برداشت و شهید شد. ام سلمه بی سرپرست ماند رسول خدا پس از وفات ابوسلمه امّ سلمه را كه بانوى سالمند و نازا بود به عقد خود درآورد، و با اين عمل خود، آن بانوى سالمند را كه ديگر خود و فرزندانش سرپرست و نان آورى نداشتند، تحت حمايت و سرپرستى خود قرار داد.ام المؤمنين ام سلمه، در زمان خلافت يزيد فرزند معاويه، و پس از شهادت امام حسين بن على عليهما السلام بدرود حيات گفته است.
👈🏻همچنین ازدواج حضرت با جویریه حارثی که داستان مفصلی دارد موجب ایمان آوردن قوم این زن به اسلام شد.
#نشرحداکثری
#شبهه
✅پیشنهاد می کنیم کتاب نقش عایشه در تاریخ اسلام را مطالعه نمایید.
📝 جهت سفارش کتاب👈🏻@Aghayabnalhasan
🔶کانال علامه عسکری پاسخگویی شبهات اعتقادی تاریخی شما🔰
🆔 @Allameaskari
علامه عسکری
💢راز #تعدد_زوجات_پیامبر 🚫مسئله ای که معاندان و بی خبران به آن خرده می گیرند . جواب مفصل را در کتاب
💢ازدواجی دیگر از رسول خدا صلوات الله علیه وآله و حکمت خداوندی آن
📚 برگرفته از کتاب نقش عایشه در احادیث تاریخ اسلام
🔶صفيه دختر حى
🔸صفيه دختر حی بن اخطب، از سلاله هارون برادر حضرت موسى (ع) است. مادرش بره دختر سموال از طايفه بنى قريظه است.
صفيه در ابتدا به سلام فرزند مشكم شوهر كرد و سپس از او طلاق گرفت و به عقد كتانه فرزند ربيع از يهوديان بنی نظير درآمد. ربيع در جنگ خيبر بدست مسلمانان كشته شد. پس از جنگ خيبريان به اسارت مسلمانان درآمدند، و رسول خدا صفيه را كه جزء اسراى جنگى بود به خود اختصاص داد و چون در سيماى او آثارى از كبودى مشاهده كرد علت آنرا جويا شد و صفيه در پاسخ حضرت داستان خود را چنين بيان داشت:
شبى در خواب ديدم كه ماهى از مدينه برآمد و در دامان من قرار گرفت. بامدادان خواب خود را براى ربيع شوهرم بازگو كردم. او از اين خواب من سخت بهم آمد بر سرم فرياد كشيد وگفت:
- آرزو دارى كه همسر پادشاهى شوى كه در مدينه ظهور كرده است؟! و چنان سيلى به صورتم زد كه بر اثز آن صورتم بود شد. و اين، اثر آن ضربت است.
رسول خدا پس از شنيدن داستان صفيه به او فرمود:
- اگر اسلام را قبول كنى ترا به همسرى خود می پذيرم، و اگر به يهوديت خود پايبند باشى ترا آزاد می كنم تا به قوم و قبيله خود بازگردى.
- پيش از آنكه مرا به اسلام بخوانى به آن ايمان آوردهام، از طرفى پدر و مادرى هم كه ندارم و با يهوديانم نيز سر و كارى نيست كه مرا در پذيرش كفر و ايمان به خود وا می گذارى، خدا و پيامبرش از آزادى و بازگشت به سوى خويشانم برايم بسى ارزنده ترند.
پس رسول خدا دستور داد تا عده وفات نگه دارد، آنگاه او را به عقد خود درآورد و در مدينه در محله عاليه و در خانه يكى از افراد قبيله بنی حارثه منزل داد.
عايشه بطور پنهانى در حالى كه نقاب به چهره داشت از صفيه ديدن كرد. رسول خدا از او پرسيد:
- صفيه را چگونه زنى يافتى؟
- او را زنى يهودى ديدم.
- به صفيه چنين مگو كه او اسلام آورده و اسلامش نيكو است.
صفيه پيغمبر خدا را از صميم قلب دوست داشت و از ابراز اين علاقه قلبى خوددارى نمی كرد. از وظاهر اين محبت و دوستى اينكه وقتى كه رسول خدا در بستر بيمارى افتاده بود و همسرانش پيرامون او جمع شده بودند، صفيه با حالتى مضطرب و نگران خطاب به پيغمبر خدا گفت:
بخدا قسم آرزو دارم كه دردت به جان من بيفتد.
ديگر همسران پيغمبر با شنيدن سخن صفيه، به چشم و ابرو به يكديگر اشاره كرده سخن او را حمل بر تظاهر و خودنمائى كردند .. اين حركت دوراز انصاف آن بانوان از چشم رسول خدا پنهان نماند روى اين اصل خطاب به آنان فرمود:
- برويد دهانتان را آب بكشيد!{یعنی غیبت کردید} پرسيدند:
- چرا؟
- از ايما و اشاره تان به صفيه!!! قسم بخدا كه او راست می گويد، و هر چه گفت از ته دلش گفت.
صفيه به سال پنجاه و دوم از هجرت در زمان خلافت معاويه در مدينه در گذشت و در قبرستان بقيع بخاك سپرده شد.1
1-طبقات ابن سعد ج 8 ص 120
🔶کانال علامه عسکری پاسخگویی شبهات اعتقادی تاریخی شما
🆔 @Allameaskari