eitaa logo
علامه ذوالفنون (حضرت علامه حسن حسن زاده آملی رفع الله درجاته)
5.1هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
972 ویدیو
35 فایل
الهی! همه گویند خدا کو؟! حسن گوید جز خدا کو؟!... 🔰متن دروس و شرح دستور‌العمل‌های اخلاقی و عرفانیِ سیر و سلوک در کلام علامه ذوالفنون ✨ 🔰قرار عاشقی ۸ صبح و ۸ شب به نیت امام هشتم 🕗 🔰نشر آثار علامه ذوالفنون حضرت علامه حسن حسن زاده آملی🌟
مشاهده در ایتا
دانلود
☫﷽☫ از نعمت سخندانى‏ آمده بر سر سخنرانى‏ زآب کوثر بشست صورت لوح‏ بهر تحریر وصف انسانى‏ که پس از ختم انبیا احمد مى نیابى بسان او ثانى‏ شویم از مشک و از گلاب دهن‏ گویم اى نور پاک یزدانى‏ محور دائرات ادوارى‏ مرکز حکمت و جهانبانى‏ لنگر کشتى جهانهایى‏ کهکشان سپهر امکانى‏ بحر لطف و سخا و ایثارى‏ ابر نیسان جود و احسانى‏ کوه حلم و وقار و تمکینى‏ سد طوفان جور و طغیانى‏ روح شهر ولایت رجبى‏ سر ماه رسول شعبانى‏ هم که شهر الله مبارک را لیلة القدر با همه شانى‏ آب اکوان و ام امکانى‏ طوبى و سدره اى و رضوانى‏ رق منشور ماسوى اللهى‏ نور مرشوش عین اعیانى‏ بر همه کائنات مولایى‏ که ولى خداى سبحانى‏ همت عارفان رهوارى‏ حجت اهل کشف و برهانى‏ دیده ام من گداى کویت را زگدایى شده است کمپانى‏ صورت از خویشتن کنى انشا به چهل خانه بهر مهمانى‏ بر کنى در ز قلعه خیبر نه به زور غذاى جسمانى‏ دست پاکت نکرد مس او را دور اندازیش به آسانى‏ تا چهل ارش قذف کرد او را همت و عزم نفس نورانى‏ کامل آنست اماته و احیا یا که قذفى نماید این سانى‏ او خلیفه است همچو مستخلف‏ بایدش بود آنچه زو دانى‏ تا قیامت کم است ار گوید کاملى شرح فعل نفسانى‏ مصطفى مرتضى شناس بود نه چو من طفل ابجدى خوانى‏ به ملاحت ملیحتر از صد یوسف مصر ماه کنعانى‏ به فصاحت هزار بار افزون‏ از هزاران هزار سحبانى‏ تو لسان اللهى که قرآن را بدرستى لسان فرقانى‏ قلب یس و سر طاهایى‏ هل اتى را عطاى رحمانى‏ حلقه باب جنت از حلقش‏ یا على آید از ثنا خوانى‏ سوره نسبت است با قرآن‏ نسبت تو به جمع روحانى‏ در میان صحابه خاتم‏ همه جسم و تو جسم را جانى‏ فص انگشتر ولایت را نقش نام تو داشت ارزانى‏ مصطفى را وصى یکتایى‏ که به عصمت و عاى قرآنى‏ فاطمه آن که بود بنت اسد کیست فرزندش شیر ربانى‏ به قضا و قدر غدیرت داد حشمت و شوکت سلیمانى‏ کیست جز تو که مولدش کعبه است‏ جز خدا کیست باعث و بانى‏ باز در خانه خدا بینى‏ آنچنان ضربتى به پیشانى‏ اولت مسجد آخرت مسجد مولد آن این محل قربانى‏ گاه توزین وزن انسانها آن تو مکیال و آن تو میزانى‏ تثنیت در امامت است غلط داند آن را ز عالى و دان شد خلافت به ظاهر و باطن‏ قسمت از رسم و راه شیطانى‏ بهر اسکات خلق نادانى‏ پگفته آمد ز حلق نادانى‏ تجزیت را چگونه ره باشد در صفایاى خاص سلطانى‏ شرط نسبت تجانس است و کجا آن تو و با فلان و بهمانى‏ صاحب عصمت و امامت با دو سه اعرابى بیابانى‏ آنچه گفتند و آنچه مى گویند برتر از این و برتر از آنى‏ در حقیقت و راى تعبیرى‏ در عبارت على عمرانى‏ حسن از فیض قدس مرتضوى‏ نیک بنموده است در افشانى ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
☫﷽☫ ای دوست ما خفتگانی هستیم که در بستر غفلت و بی خبری آرامیده ایم دنیا و زندگانی آن، در گذر و آخرت و حیات جاوید آن در پیش است لیکن با این حال مردم به دنیا عشق می ورزند و روز سختی را که در پیش دارند به باد غفلت و فراموشی میسپارند روز عبوس و دردناک که شر آن دامنگیر همه است عاقبت آن روز که در آن بواظن و اسرار آشکار میگردد فرا میرسد و هر چه در دنیا کاشته شده در آنجا درو می گردد بنگرید در ایام گذشته چه از خود به جا گذاشته اید . لوح های نفوس که از آتیه و گذشته و قبرتان خبر میدهد 📚لقاالله صحفه 11 ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
33.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☫﷽☫ فضل نبوت و مقام ولايت در رساله گرانسنگ انسان كامل از ديدگاه نهج البلاغه باب اول در اين مورد آمده است : (( در خطبه قاصعه امير المومنين عليه السلام از خود خبر مى دهد كه : اءرى نور و الرساله و اءشم ريح النبوه و نيز در همان خطبه آمده است كه حضرت نبى صلى اللّه عليه و آله به وصى عليه السلام فرمود: انك تسمع ما اسمع وترى ما ارى الا انك لست بنبى على عليه السلام را فضل نبوت نيست ولى به نور ولايت مى شنود آنچه را رسول صلى اللّه عليه و آله شنيده است و مى بيند آنچه را كه رسول مى بيند. )) پس اگر گفته شد ولى شايد نبى نباشد اين گفتار بدين معنى نيست كه آنچه را نبى به نور ولايت بدان مى رسد ولى نمى تواند بدان برسد بلكه بدين معنى است كه نبى تشريعى و رسول نيست . و چه بسا كه نبى تشريع ، در ولايت تابع او باشد، زيرا كه به حسب ولايتش ‍ اعلم و افضل از نبى اى باشد . ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
☫﷽☫ کلمه 28 رساله صد کلمه در معرفت نفس آن كه در آيات : انا عمل صالح ، يوم تجد كل نفس ما عملت من خير محضرا و ما عملت من سوء ، ما لهذا الكتاب لايغادر صغيره ولا كبيره الاحصيها و وجدوا ما عملو حاضرا و اشباه آنها نظرى صحيح اندازد، دريابد كه انساب شب و روز در مطلق اعمال و احوال خود سازنده خود است ، و هر گونه كه خود را ساخت همان گونه از اين سرا به سراى ديگر رخت بر مى بندد. ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
☫﷽☫ در روز، مشغله و آمد و شد و اسباب انصراف انسان بسیار زیاد است، بخلاف شب که هنگام آرامش است. ۞ قوله سبحانه: ﷽" انا سنلقی علیک قولا ثقیلا ان ناشئه الیل هی اشد وطئا و اقوم قیلا ان لک فی النهار سبحا طویلا". (مزمل.۶) لذا اذکار و اوراد و خلوت را در شب تاثیری خاص است که در روز نیست، به خصوص در ثلث آخر لیل. 📚 ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☫﷽☫ ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
☫﷽☫ انسان باید به جایی برسد، که چانه ی او را، عقل بگرداند، فکر و خیال او را، عقل بگرداند، خردمندی، گذشته از هضم و عقل، عبارت است از معرفت کل آنچه انسان میتواند، بداند 📚جلد2 معرفت نفس درس 176 ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
☫﷽☫ واقعه ،متن قرآن است. اصحاب کساء یا آل عَبا هر دو به یک معناست. و ریشه‌‌ی این حرف، آل عبا، اصحاب کساء، ریشه‌ی این حرف، از خبر واحد، از اخبار، از حوادث و وقایع عادی که قابل ردّ و ایراد و اعتراض و انکار و این حرف‌ها بوده باشد، این‌طوری ها نیست. داستان عَبا، واقعه‌ی اصحاب عبا و آل کساء، متن قرآن است، آیه‌‌ی مباهله است. آیه‌ی مباهله که حضرت رسول الله با طایفه‌ی نصارا مباهله کردند. مباحثه علمی پیش آمده بعد بنا بر مباهله گذاشته شد. آیه در این باره، خدای جلّ و علا به رسول الله نازل فرمود که به این‌ها بگو که بیایید مباهله کنیم تا آن کس که خلاف می‌گوید، حرفش خلاف است، دانسته شود، معلوم گردد. طایفه نصارا برای مباهله حاضر شدند. در آن زمان که رسول الله را با آن چهار تن دیدند آمدند برای مباهله، خودشان را کنار کشیدند. حاضر شدند که سالیانه پولی بدهند، جزیه‌ای بدهند، مالی بدهند و در امان اسلام و مسلمان‌ها بوده باشند، تن در ندادند به مباهله! چه شده؟ دانشمندان نصارا متوجّه شدند، فهمیدند که نمی‌توانند مباهله کنند. و آن بزرگشان، دانشمندشان گفت من کسانی را می‌‌بینم که آمدند به مباهله، بخواهند نفرین کنند، توجّه کنند، کوه‌ها را از جایش بردارند، بر می‌دارند و ما نمی‌توانیم با این‌ها مباهله کنیم. این آیه در سوره مبارکه‌‌ی آل عمران است. آیه شصت و یکم آل عمران است؛ 📚 "اَلحَقُّ مِن رَبِّکَ فَلاتَکُن مِنَ المُمتَرین فَمَن حاجَّکَ فِیهِ مِن بَعدِ ما جاءَکَ مِنَ العِلمِ فَقُل تَعالَوا نَدعُ أبناءَنا وَ أبناءَکُم" ما فرزندانمان را می‌خوانیم، شما هم فرزندانتان را بخوانید. و فرزندان پیغمبر در یوم مباهله، به اتّفاق تمام فِرَق مسلمان‌ها، به اتّفاق همه و همه، جز امام حسن و امام حسین، أبناءَنا کسی نمی‌شود و نبود. وَ نِساءَنا وَ نِساءَکُم ما زنان خودمان را می‌خوانیم، شما هم همین‌طور. کسی نبود از این طرف با پیغمبر اکرم، جز فاطمه زهرا. و أنفُسَنا وَ أنفُسَکُم که لفظ أنفُسَنا اهمیت بسزا دارد که در آیه خداوند متعال به پیغمبر می‌فرماید بگو که أنفُسَنا، علی امیرالمومنین را شخص پیغمبر، عین پیغمبر، جای پیغمبر، عِدل پیغمبر قرار داد، مقام پیغمبر قرار داد. جانشین او شناخته شده هست، ولیّ اللّه شناخته شده هست. به عنوان جنگ شیعه و سنّی نمی‌خواهم حرف بزنم که با سنّی‌ها اختلاف داریم با آن‌ها نزاع داریم. صراط مستقیم این هست، حرف این است. ما کاری به کسی نداریم، خودمان ببینیم چه کاره‌ایم حرف چیست؟ چه باید بنماییم؟ چه راهی را باید پیش بگیریم راجع به کار خودمان داریم حرف می‌زنیم، هیچ کاری به دیگری نداریم؛ 📚 "وَ أنفُسَنا وَ أنفُسَکُم ثُمَّ نَبتَهِل فَنَجعَل لَعنَةَ اللّهِ عَلَی الکاذِبین" این‌جا فرمود وَ أنفُسَنا وَ أنفُسَکُم جز امیرالمومنین کسی نبود. آن‌جا فرمود وَ نِساءَنا جز فاطمه زهرا کسی نبود و فرمود أبناءَنا جز امام حسن و امام حسین کسی نبود. حضرت صدّیقه طاهره بود و پدرش و همسرش و دو فرزندش. این‌ها هستند اصحاب کساء، آل عبا. ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
301_۲۰۲۳_۰۷_۰۹_۰۸_۱۹_۳۳_۹۶۶_۲۰۲۳_۰۷_۰۹_۰۸_۲۱_۵۰_۲۲۴.mp3
6.92M
☫﷽☫ ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
☫﷽☫ الهی از تو شرمنده ام که بندگی نکردم و از خود شرمنده ام که زندگی نکردم از خودم شرمنده ام که اثر وجودی ام برای ایشان هیچ بود. اگر پیام خدا را خوب دریافت نکردید به «فرستنده» دست نزنید «گیرنده ها» را تنظیم کنید اشکال از گیرنده است. ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☫﷽☫ خدای متعال فرمود: لذت تلاوت مناجات را از او میگیرم ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
☫﷽☫ دنیا انسان را غافل می کند و او را از خدا و مقام انسانی فراموشی می دهد و به این ترتیب انسان خیلی چیزها را زیر پا می گذارد. /ص315 ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
☫﷽☫ صبا گو آن امیر کاروان را           مراعاتی کند این ناتوان را ره دور است و باریک است و تاریک              به دوشم می کشم بار گران را به بیند این دل افسرده ام را                 به بیند این رخ چون زعفران را به بیند سربسر غم روی غم را              به بیند دم به دم اشک روان را مراعاتی کند شاید که بینم               جمال جانفزای همرهان را خوشا حال سبکباران راهش           خوشا آن  مردم روشن روان را خوشا آنکو به سر خویش دارد           حضور واقف سرو عیان را که آمد دین و دیو و مرد دینی            مثال بره و گرگ و شبان را خوش آنکو دل به دلبر داد و گفتا             ندارم من هوای این و آن را خوشا آنکس که در راه رضایش             دهن بست و نیالوده دهان را خوشا آنکس که نگرفتست گامی                          ره دونان نادان زمان را نگارا زانچه اندر سینه دارم                       ندارم قدرت نطق و بیان را بسوزان سینه ام را تاکه دودش                       بگیرد از کرانه تاکران را ویاکن جلوه ای ای دلستانم                    ستانم دلستان انس و جان را خدا را ای خور خاور شتابی                      که تاگیرد حجاب شب جهان را که شب از درد بیدار است بیمار                  نمی یابد ز دست او امان را بیا ای شب که تا اندر دل تو                      نوازم نغمه آه و فغان را ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
☫﷽☫ یک شبی که مشغول ذکر لا اله الا الله بودم دیدم که کل نظام هستی با ما یکپارچه در این ذکر همراه و همگام اند و میگویند لا اله الا الله. 📚شرح دروس معرفت نفس،ج۲،درس۱۲۲،دقیقهٔ ۲۳ ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
☫﷽☫ هيچ معرفتى چون بكار انسان نمیايد و سرمايه همه سعادتها اين معرفت است و آنكه خود را نشناخت عاطل و باطل زيست و گوهر ذاتش را تباه كرد و براى هميشه بى بهره ماند . 📚انه الحق ص 151 ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
☫﷽☫ ‌ روزى قلب که آب حیات علم است همواره از آسمان حقیقت فرو مى ریزد و حقیقة الحقائق فیّاض على الاطلاق است، کوتاهى و قصور از این سو است نه از آن سو. غرض اینکه ما نمى گیریم نه او نمى دهد. 📚 ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
☫﷽☫ سمیع و بصیر مهمترین اَسماء برای حفظ هر نظام و انتظام و گردونه‌ی اجتماع، به طور کلّی دو اسم سمیع و بصیر است؛ مثلاً اگر کارگرانِ مجموعه‌ای بدانند که رئیس ایشان به آنچه می‌گویند داناست و به آنچه انجام می‌دهند بیناست بدون تردید مراقبتی تمام و اعتنایی فراوان و اهتمامی کامل در حفظ وظائف خویش در آن مجموعه دارند. بنا بر این نافرمانی رئیس خود نمی‌کنند و از وظایف خود سرباز نمی‌زنند و از حدود خویش تجاوز نمی‌کنند. و بر همین منوال است که خدای تعالی به بندگان خویش، اسم سمیع و بصیر را گوشزد می‌کند. 📚 سدرة المنتهی/ج۱/ص۱۰۵ و ۱۰۶ ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
4_5891260490776054085.mp3
693.1K
☫﷽☫ ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
«خموشی» چون نشان آگهی آمد، از آن ترسم که گر خاموش بنشینم، ز رازم پرده برداری 🖤 سالروز وفات مرحوم خواجه ابوسعید آملی (مسمّی به حاج رضا ولایی علیه‌الرحمه) از شاگردان دیرین حضرت علامه حسن‌زاده آملی رفع الله درجاته
☫﷽☫ سخن از دوستانِ مهربانم بباید گفتنم اندر محافل نه عیسایم ولی داده خُدایم چو عیسایم حواریونِ عاقل به نامِ هر یکی در حلقه فضل شود خنصر خم از عقدِ اَنامل همه فردند در فرقِ مسائل همه زوجند در جمعِ فضائل همه طاقند در بذلِ فواضل همه جفتند در رفعِ عواضل همه کوهند اندر استقامت همه بحرند، بهرِ غرقِ باطل همه نورَند در این عصرِ ظلمت همه روحَند و دیگرها هَیاکل خدا بخشد یکایک را جزایی جزای حبّه و سبعِ سنابل... 📚دیوان اشعار. قصیده شقشقیه ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
☫﷽☫ به حکمِ محکمِ «الأرواحُ جنودٌ مجنّده» این داعی از نخست، فانی در اوصاف ملکوتی و آدابِ روحانی عالمِ ربّانی حضرتِ والدِ ماجد (رَفَعَ الله درجاته) بوده است. همان طور که به لسانِ واقف به اصل و فرع دُرِّ معرفت «الوَلَد سِرُّ أَبیه» از لُجّه ی حقیقت به ساحلِ ظهور رسید، هر یک از آقازادگان و سرورانِ گرامیِ من علاوه بر تحلّی به کمالاتِ صوری در مقاماتِ معنوی نیز مکانتی مُنیع و درجتی رفیع را حائز است (کَشَجَرَه طیبه أصلها ثابت و فرعُها فی السَّماء) کما این که لُمَعاتِ کلماتِ مرقومه ی مبارک این گوهر تابناک سِرِّ سویدایش أعنی مولای مُکرّمم از جمله شواهد متین و مُبین بر اصالتِ صحت و صداقتِ عقیدتِ اینجانب است. لذا از همان دم که گل به گلستان و جان بر جانان شد، بویِ دلاویز آن را از گلاب یافته ایم که حلقه ی ارادت به عزیزانِ خود را در گوش اخلاص نهاده ایم و در آستانه ی رضا و ولای شان آرمیده ایم، علی الخصوص که پیرایه ای بر او بستند که همایون نامه ی سرکار علی موجب مزیدِ مباهات و افتخار گردیده است. ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☫﷽☫ به رضا باش که‌ رضوانِ‌ بهشت‌ است رضا’ این دو روزَت سپری گشت چو دیروز وپری به حَسن آنچه که دادند، ندادند مگر همه از اشک بصر بوده و آه سحری ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
☫﷽☫ اجماع امّت اسلام بر این است که اصحاب کساء در روز مباهله فقط فاطمه(ع) و پدر او و شوهر او و دو فرزند او حسن(ع) و حسین(ع) بوده اند و أحدی با آنان نبوده است. کسی ادعا نکرده است که غیر از پیغمبر(ع) و وصیّ او امام امیرالمومنین علی(ع) و حضرت فاطمه کُفو امام علی و دو فرزندش حسن(ع) و حسین(ع)، دیگری در روز مباهله داخل در اصحاب کساء بوده است و با آنان شرکت داشته است؛ و اگر کسی ادعا کند بدون هیچ شک و پیکار، بر خدا و رسولش دورغ بسته است و اِفتراء زده است حمد خدای را که ما را از مُتمَسّکین به ولایت اصحاب کساء قرار داده است. در آیه‌‌ی مباهَله اَبناء و نِساء بر اَنفُس مقدّم آورده شده اند تا تنبیهی بر لطفِ مَکانَت و قُرب منزلشان بوده باشد. 📚 شرح فَصّ حِکمَةِ عِصمَتیّه فی کلمةِ فاطمیّة/ ص۱٩٣_۱٩۴ ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
15.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☫﷽☫ واقعه ،متن قرآن است. ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
☫﷽☫ آدمى كه خودش را فراموش كرد نمى گويد كه من كيستم و به فكر اين نيست كه كجائى است و از كجا آمده است ، و به كجا مى رود و مسافر به سوى كمال مطلق است . آنچنان در غفلت فرو رفته است كه روى رستگارى براى او نيست , موفق به توبه نمى شود , و به تسويف , يعنى امروز و فردا كردن , يك وقت در بستر مرگ قرار مى گيرد . 📚معرفت_نفس ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
☫﷽☫ از خاموشى گفتار زايد و از انديشه كردار لذا در ديوان راقم آمده است كه:   مهر دهن كليد دل آمد بگفت پير         حاشا گمان رود كه ترا اين مقاله چيست‏ 📚هزار_و_یک_نکته نکته 623 ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
☫﷽☫ کلمه 29 رساله صد کلمه در معرفت نفس آن كه در كسب علم و حرفه و صنعت خود تامل كند، در مى يابد كه فعل او را ظاهرى و باطنى است . ظاهر او كه قشر است با زمان متصرم است و نا پايدار، و باطن او كه لب است ملكه او گردد و متحقق و برقرار؛ و بدين ملك ، ملك و سلطان و اقتدار بر تصرف در ماده و اعمال اعمال خود كند. پس آنگاه آگاه شود كه علم و عمل جوهر و انسان سازند. ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☫﷽☫ ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
☫﷽☫ بیمار بیدار پیش از آنکه دست از جان بشوید و منادی حق را لبیک بگوید ، طبیب طلبد و درد خویش را بدو گوید و درمان جوید ؛ طبیب دل نیز باید جست ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid