eitaa logo
✍️ عمل صالح
175 دنبال‌کننده
67 عکس
26 ویدیو
0 فایل
وَ أَدخِلني بِرَحمتِکَ في عِبادِک الصّالحینَ _ آیه ۱۹ سوره نمل مرا به رحمت خویش در {صف} بندگانت که صالح‌اند وارد کن هر عملی که در راه خدا و برای تکامل انسان باشد و سبب دوری از شرک و کفر و نفاق و شیطان گردد، عمل صالح به حساب می آید.
مشاهده در ایتا
دانلود
رسانه‌ی در اشغال "رسانه‌ی در اشغال" به مراتب بدتر از "سرزمینِ در اشغال" است. این رسانه، اشغالِ سرزمین را نفی می کند و ظلم و ستم ها را گزارش نمی کند. ظالم را تطهیر می کند و جلاد را مظلوم جلوه می دهد. و متاسفانه عده ای آن‌را باور می کنند. مهدی‌پور ۲۴ آذر ۱۴۰۳
اسرائیل بازنده جنگ رسانه ای رسانه هم قدرت است، هم قدرت مطلوب خود را ایجاد می کند و هم زمینه را برای حذف قدرت های مخالف خود فراهم می کند. صهیونیست ها بعد از اشغال فلسطین برای تسلط بر افکار عمومی جهان و هدایت آن، بتدریج و با صرف هزینه های هنگفت، قدرت‌های رسانه ای بزرگی را در کشورهای غربی تاسیس کردند و تقریبا همه رسانه های موجود جهان را هم اشغال کردند، رسانه‌ی در اشغال به مراتب بدتر از سرزمینِ در اشغال است. چرا که این رسانه، اشغالِ سرزمین را نفی می کند و ظلم و ستم ها را گزارش نمی کند. ظالم را تطهیر می کند و جلاد را مظلوم جلوه می دهد. صهیونیست‌ها طی سال‌های اشغال فلسطین با این قدرت رسانه ای خود همه اقدامات نامشروع خود را موجه جلوه می دادند؛ تمام اتفاقات دنیا را تحت نظر داشتند؛ دولت ها را کنترل می کردند؛ مانع شکل گیری جنبش های آزادیبخش در جهان می شدند؛ دیکتاتورها را سرکار می آوردند تا با جنبش های آزادیبخش خشن‌ترین برخوردها را داشته باشند و به کمک آنها همه تحرکات را در عرصه بین المللی تحت نظر داشتند و مانع شکل گیری قدرت‌های نظامی و پیشرفت‌های علمی بالاخص در کشورهای مسلمان می‌شدند. صهیونیست‌ها هیچ نگرش ضد اسرائیلی را در هیچ کجای دنیا تحمل نمی کردند و بشدت با جنبش هایی که خصوصا رنگ و بوی دینی داشتند مقابله می کردند، زیرا همه ادیان الهی بالاخص دین اسلام را مانعی جدی برای تداوم آقایی و سروری خود بر دنیا می دانستند. این بود که صهیونیست ها توانستند با جنگ رسانه ای و البته با کمک شبکه های اطلاعاتی و مداخلات نظامی بالغ بر هفت دهه فلسطین را در اشغال خود داشته باشند‌. اما انقلاب اسلامی ایران در همین شرایط سخت و با شعارهای ضداستکباری و ضد اشغالگری به بار نشست و با تقویت قدرت نظامی و پیشرفت‌های علمی و افزایش آگاهی‌های عمومی در عرصه سیاسی جهان، شروعی بود برای اضمحلال این قدرت رسانه ای استکباری و در نهایت محو و نابودی هژمونی این رژیم جعلی. رهبر انقلاب در نامه خود خطاب به جوانان غربی می‌فرماید: "شما اکنون در طرف درست تاریخ ــ که در حال ورق خوردن است ــ ایستاده‌اید." آری امروز ما در نقطه ای از تاریخ ایستاده ایم که رسانه های تحت اشغال و نفوذ صهیونیستی دیگر قادر به اداره افکار عمومی جهان حتی در کشورهای مبدا مثل آمریکا و اروپا هم نیستند و کارایی خود را از دست داده اند، لذا می توانیم ادعا کنیم که بازنده این جنگ پرهزینه و بزرگ رسانه‌ای نه ایران و جنبش های آزادبخش و افکار عمومی دنیا که رژیم نامشروع اسرائیل است و این جنبش ضد اشغالگری که در دنیا آغاز شده و بسرعت در حال رشد و توسعه هست، می رود تا بساط این رژیم جعلی را جمع کند و ان‌شاءالله تا چند سال آینده هیچ نشانه ای از این رژیم کودک کش در کره خاکی نخواهد ماند. ان‌شاءالله مهدی پور ۱ آذر ۱۴۰۳
"آدم غرب‌زده" در نگاه جلال آل احمد آدم غرب‌زده هُرهُری مذهب است. به هیچ چیز اعتقاد ندارد. یک آدم التقاطی است. نان به نرخ روز خور است. خودش باشد و خرش از پل بگذرد، دیگر بود و نبود پل هیچ است. نه ایمانی دارد، نه مسلکی، نه مرامی، نه اعتقادی‏  به خدا نه به بشریت. نه در بند تحول اجتماع است و نه در بند مذهب. همیشه کنار گود است. هیچ‌وقت از خودش مایه نمی‌گذارد. کتاب غرب‌زدگی
بصیرت چیست؟ وقتی گرگ حمله می‌کند، با صدای بلند حمله می کند؛ و شما هم فرصتی برای واکنش دارید. اما وقتی موریانه هجوم می‌آورد، از همان ابتدا بی سر و صدا، به جان دارایی تان می افتد. زمان می برد تا به هدف برسد. ایستادن در برابر گرگ، شجاعت می‌خواهد! دفع خطر موریانه، بصیرت!   بصیرت، سواد نیست،  "بینش " است.   بصیرت یعنی اینکه نگاهت به "شخصیت" ها نباشد; بلکه همواره به "شاخص"ها چشم بدوزی! بصیرت یعنی اینکه بدانی حتی مسجد, می تواند "مسجد ضِرار" باشد و پیامبر (صلی الله علیه و آله) آن را خراب کند و به زباله دانیِ شهر تبدیل نماید! بصیرت یعنی اینکه قرآنِ روی نیزه تو را از قرآنِ ناطق منحرف نکند! بصیرت یعنی اینکه بدانی جانباز صفین (شمر) می تواند قاتل حسین (علیه السلام) در کربلا باشد! بصیرت یعنی اینکه بدانی در جنگ با فتنه نمی توانی آغازگر باشی اما تا ضربه نهایی, نباید از پا بنشینی! بصیرت یعنی اینکه نگذاری فتنه گران، شیرت را بدوشند یا بر پشتت سوار شوند! بصیرت یعنی اینکه "مالک اشترها" را به تندروی و "ابوموسی اشعری" ها را به  اعتدال, نشناسی! بصیرت یعنی اینکه بدانی  معاویه ها، به سست عنصرهای سپاهِ علی (علیه السلام) دل بسته اند! بصیرت یعنی اینکه بدانی تاریخ, تکرار می شود، نه با جزئیاتش، بلکه با خطوط کلی اش نویسنده ناشناس
سقوط نتیجه اعتماد به غرب در فتنه‌ها و غربال‌های قبل از ظهور، آزمون های جدی در پیش داریم لذا ریزش‌هایی رخ می دهد و حقیقت افراد آشکار و منافقین رسوا می شوند. متاسفانه بسیاری از سیاست‌مداران امروز ما، نه تنها از مقاومت حمایت نکردند و نمی کنند چه‌ بسا سابقه خیانت به مقاومت را هم داشته باشند. علاوه بر آن ما ساده‌لوحانی داریم که وعده‌ های دشمن را باور می‌کنند و تلاش می کنند به دشمن اثبات کنند که دنبال جنگ نیستند. نقش و انگیزه همسایگان و دشمنان منطقه ای هم بازی در پازل دشمن دیرینه اسلام و ایران هست. ملتی هم که از لحاظ فکری و اعتقادی پایه‌های محکمی ندارد، در برابر جنگ رسانه ای دشمن تاب نمی‌آورد و در نهایت میدان را خالی می‌کند. این‌ها همان اتفاقاتی است که در سوریه رخ داد و اگر هوشیار نباشیم ممکن است در ایران هم رقم بخورد. اما اینجا ایران است. مهدی پور ۲۱ آذر ۱۴۰۳
پشیمانی یعنی "می توانست اما نخواست" و اکنون "می خواهد اما نمی تواند" پشیمانی از تصمیم و عمل گاهی در گذر زمان اتفاق می افتد اما مواردی هم بلافاصله یا با فاصله زمانی کم رخ خواهد داد مثل آنچه که در سوریه شاهد آن هستیم. مردم سوریه اکنون از خودشان می پرسند: چرا تجربه را تجربه کردند چرا اشتباه لیبی، عراق و مصر را تکرار کردند چرا به حرف دلسوزان گوش نکردند چرا از سر لجبازی راه بدون سرانجام را انتخاب کردند چرا صلاح کشور و خود و فرزندان خود را در نظر نگرفتند چرا کشورشان را به دست خودشان نابود کردند چرا راه را برای این همه کشته و قتل و جنایت باز کردند چرا و چرا و چرا . . . اما الآن دیگر فرصتی برای برگشت نیست و هر اقدام اصلاحی نیازمند هزینه بسیار و زمان طولانی می باشد. اکنون وقت آن است که درست بیندیشیم و درست انتخاب کنیم. مهدی‌پور ۲۲ آذر ۱۴۰۳
ایراد بنی‌اسرائیلیِ دولتی ها این ضرب المثل برای افرادی به کار گرفته می‌شود که ایرادهای بیجا می‌گیرند و به عبارتی لجباز هستند. این افراد حق را قبول نمی‌کنند و مانند قوم بنی اسرائیل که از موسی (ع) ایراد می گرفتند؛ لجبازی می‌کنند.  در حقیقت ایراد بنی اسرائیلی یک بهانه جویی است که به دلیل و مدرک نیاز ندارد، زیرا اصل بر ایراد گرفتن است. فکر می کنم کاری که این روزها دولتی ها دارند با قانون عفاف و حجاب می کنند، از این دست باشد. مهدی پور ۲۳ آذر ۱۴۰۳
حاکمیت دین در آخرالزمان از سال‌های خیلی دور و به بتدریج و در طی زمان بالغ بر ۸۰۰ اندیشکده توسط صهیونیست ها در جهان راه اندازی شده تا مانع حاکمیت دین بر جهان شوند، زیرا دین از هر نوعش اعم از موسوی و مسیحی و اسلامی مانع رفتارهای ضد بشریت آنها می شود. صهیونیست‌ها بعد از این همه کار علمی و پژوهشی و صرف هزینه های هنگفت و بکارگیری دانشمندان بسیار، اکنون جسته و گریخته و در محافل علمی و پژوهشی خود اعتراف می کنند که نمی توانند مانع حاکمیت دین در دنیا شوند و بزودی حاکمیت دین بر کل دنیا اتفاق خواهد افتاد. نکته جالب ماجرا این است که ایران را دلیل این اتفاق مهم می دانند و می گویند قدرت بسیج شوندگی مردم ایران ناشناخته است و نمی توانند مانع آن شوند و همین قدرت سبب حاکمیت دین آن هم از نوع اسلام بر سراسر جهان می شود. امروزه به لطف انقلاب شکوهمند اسلامی، دین اسلام همه دنیای غرب را هم فراگرفته است، اخبارش این روزها با وجود سانسورهای شدید صهیونیست ها به گوش می رسد و نوید دنیای متفاوتی را می دهد، دنیای بدون صهیونیست و سرشار از مهر و محبت و صفا و صمیمیت که درمان همه دردهای بشریت امروز است. ان‌شاءالله مهدی‌پور ۲۳ آذر ۱۴۰۳
خطر تکثیر منافقان دانا در اخرالزمان حضرت علی علیه السلام فرمودند: دو گروه از مردم دنيا پشت مرا شكسته اند: - گروهى كه به زبان دانا و در نهان فاسقند - و گروهى كه نادان و پارسايند آن يكى با زبان خود فسق خويش را پوشيده مى دارد و اين يكى با زهد خويش نادانى خود را. بنا بر اين از عالم تبهكار و پارساى نادان پرهيز كنيد كه اينان مايه فتنه هر فريب خورده اند و من شنيدم رسول خدا صلی الله علیه و آله مى فرمود: اى على! هلاك امت من به دست منافقان داناست. روضه الواعظین ج۱ص۶ أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج
به بهانه وفاق یک گرگ و شتری به خاطر بالا بودن اجاره‌ها، مشترکا خانه ای را اجاره کرده بودند، هر روز صبح بچه‌ها را توی خانه می‌گذاشتند و خودشان دنبال تهیه‌ی غذا می رفتند. یک روز که گرگ زودتر و دست خالی برگشته بود، یکی از بچه‌ شترها را خورد. وقتی سر و کله‌ی شتر از دور پیدا شد، گرگ زود جلو دوید و در حالی که سعی می‌کرد توی صداش نگرانی پیدا باشد، گفت: رفیق یکی از بچه‌های ما نیست. شتر با هول و ولا گفت: از بچه‌های من یا بچه های تو؟ گرگ قیافه‌ی حق به جانبی به خودش گرفت و گفت: باز که از اون حرفا زدید! ما که بنامون بر وفاق بود، من و تو ندارد؛ یکی از بچه‌های "ما". شتر که هیچ وقت این قدر قانع نشده بود، دیگر چیزی نگفت و زندگی همچنان به خوبی و خوشی ادامه پیدا کرد، فقط بدی‌اش این بود که هر چند وقت یک بار یکی از بچه‌ شترها گم می‌شد، شتر ناراحت می‌شد‌، اما چون عوضش" وفاق"شان سر جاش بود، چیزی نمی‌گفت. امیرالمونین علی عليه السلام : كَثرَةُ الوِفاقِ، نِفاقٌ. وفاقِ زياد، [نشانه] نفاق است. غرر الحكم
جامعیت حکومت دینی حکومت دینی جامعیت دارد و ادله محکم‌ بسیاری وجود دارد که اثبات می کند حکومت دینی بهترین نوع حکومت در تاریخ است‌. مصداق جدی این ادعا حکومت چند ساله امیرالمومنین است که بسیاری از مورخین و جامعه شناسان معتقدند حکومت چند ساله حضرت علی نمونه ای در تاریخ ندارد. اما به عللی چند حکومت دینی دچار مشکلات فراوانی می شود، به شرح زیر: ۱- اکثر مردم عدالت اسلامی را برنمی تابند کما اینکه عدل علی سبب شهادتش شد. ۲- دین دشمن دیرینه ای به نام یهود دارد که مانع حاکمیت دین در جامعه می شود. ۳- به دلیل کارشکنی دشمنان دین، اغلب در حاکمیت دینی مشکلات حکومتی بسیاری بروز می کند. ۴- بسیاری از مردم خواسته یا ناخواسته در دام رسانه ای دنیای فاسد امروز می افتند و بشدت متاثر از فضای رسانه ای ساخته و پرداخته صهیونیست ها هستند. ۵- با قرآن که کلام خداست می‌شود بسیاری از حوادث و مشکلات را تحلیل کرد اما متاسفانه اغلب با کلام خدا هم بیگانه ایم. ان‌شاءالله در زمان حیات ما اتفاقات قشنگ حکومت دینی را خواهیم دید، با نابودی اسرائیل و دستگاه رسانه ای پرحجم و فراگیرش که همه همتش برای اثبات همین حرف است که حکومت دینی کارایی ندارد، اسلام حاکم کل جهان خواهد شد و مردم لذت زندگی در حاکمیت دین را لمس خواهند کرد. ان‌شاءالله مهدی پور ۲۵ آذر ۱۴۰۳
اتفاق اهل نفاق رونقی ندارد! به بهانه اتفاقات این روزهای جهان عارفی به اتفاق همراهان از خرابه ای می گذشت، از قضا در خرابه چند سگ در کنار هم خوابيده و سر در کنار هم نهاده بودند. يکی از همراهان گفت: اين سگان چه اتحادی دارند و چه خوش در کنار هم خفته اند. عارف گفت: اگر می خواهی از اتحاد و دوستی آنان بدانی، تکه ای گوشت در پيش آنان بينداز، آنگاه خواهی دانست که چگونه به همديگر خواهند پريد. اهل دنيا نيز همين گونه اند، تا وقتی که مالی در ميان نيست با هم يارند اما چون پای مال دنيا و قدرت به ميان آيد، چون سگان به هم می پرند؛ پس اتفاق اهل نفاق رونقی ندارد. مهدی‌پور