💠 ورود به محرم
به توصیه اساتید و بزرگان ، قبل از ورود به محرم نماز توبه (نماز یکشنبه ذی القعده) و نماز آخر ذی الحجه خوانده شود.
✅ @Aminikhaah
💠 حسین ع، عزت ایرانیان
#رشتو/
🔷 ایرانی اصیل و میهن دوست ، حتی اگر مسلمان و شیعه هم نباشد ، برای امام حسین ع عزاداری می کند.
چرا که بنی امیه ، دشمن درجه یک ایرانیان و به خون آنها تشنه بودند.
و دشمنِ دشمن ، دوست است.
ابو ریحان بیرونی می نویسد:
"قتیبه بن مسلم [که کارگزار بنی امیه بود] هر کس را که خط خوارزمی (نوعی خط فارسی) می دانست ، از دم شمشیر گذرانید. و آنان که از اخبار خوارزمیان آگاه بودند و این اخبار و اطلاعات را میان خود تدریس می کردند ایشان را نیز به دسته پیشین ملحق ساخت."
(آثار الباقیه ، ص۵۷)
این رفتارهای بنی امیه ، پس از حکومت علوی بود که ایرانیان را به بالاترین موقعیت های سیاسی و اجتماعی رسانده بود.
رفتارهای امویان آن قدر وحشیانه و غیر انسانی بود که #نهضت_شعوبیه میان ایرانیان شکل گرفت.
مهم ترین شعار نهضت شعوبیه ، "جعلناکم شعوبا" قرآن بود که عرب و عجم را یکسان می دانست. ایرانیان باستان ، به طرفداری از فرهنگ اهل بیت ع در برابر بنی امیه قیام کردند و همین ، عامل مهمی در شکست بنی امیه و پیروزی عباسیان شد.
و مختار که به خونخواهی حسین ع قیام کرد ، دوباره به ایرانیان عزت و موقعیت داد.
زیر چتر حسین ع ، ایرانیان شهروندان درجه یک شدند. پس از آنکه امویان ، آنها را چکمه لیس رئیسان کرده بودند.
این #رشته_توییت را بکوبید به صورت نادان هایی که می گویند "چرا در محرم باید برای یک عرب به سر و سینه بزنیم".
اگر کربلا و اهل بیت ع نبودند ، از ایران و ایرانی ، هیچ نشانه و هویتی نمی ماند.
https://twitter.com/Aminikhaah/status/1167616217093480448?s=19
✅ @Aminikhaah
💠 چله زیارت عاشورا
🔷 بزرگان از اهل معرفت ، بر چله زیارت عاشورا سفارش بسیار نموده اند.
این چله از روز عاشورا آغاز شده و در اربعین اباعبدالله ع به اتمام می رسد.
در این چهل روز ، زیارت عاشورا به صد لعن و صد سلام خوانده می شود و پس از سجده زیارت ، دو رکعت نماز زیارت به جا آورده می شود.
روز اول (روز عاشورا) تمام زیارت در یک مجلس ادا می شود ولی در روزهای بعد می توان بین قطعات زیارت فاصله انداخت و لعن و سلام را در حین سایر فعالیت ها به جا آورد.
در ادامه ، نسخه زیارت عاشورای مرحوم آیت الله سید علی قاضی طباطبایی تقدیم می شود.
👇👇👇
✅ @Aminikhaah
💫✨💫✨💫✨
اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ ابْنَ سَيِّدِ الْوَصِيِّينَ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ فَاطِمَةَ سَيِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا ثَارَ اللَّهِ وَ ابْنَ ثَارِهِ وَ الْوِتْرَ الْمَوْتُورَ السَّلاَمُ عَلَيْكَ وَ عَلَى الْأَرْوَاحِ الَّتِي حَلَّتْ بِفِنَائِكَ عَلَيْكُمْ مِنِّي جَمِيعاً سَلاَمُ اللَّهِ أَبَداً مَا بَقِيتُ وَ بَقِيَ اللَّيْلُ وَ النَّهَارُ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِيَّةُ وَ جَلَّتْ الْمُصِيبَةُ بِكَ عَلَيْنَا وَ عَلَى جَمِيعِ أَهْلِ الْإِسْلاَمِ وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتْ مُصِيبَتُكَ فِي السَّمَاوَاتِ عَلَى جَمِيعِ أَهْلِ السَّمَاوَاتِ فَلَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً أَسَّسَتْ أَسَاسَ الظُّلْمِ وَ الْجَوْرِ عَلَيْكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً دَفَعَتْكُمْ عَنْ مَقَامِكُمْ وَ أَزَالَتْكُمْ عَنْ مَرَاتِبِكُمُ الَّتِي رَتَّبَكُمُ اللَّهُ فِيهَا وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً قَتَلَتْكُمْ وَ لَعَنَ اللَّهُ الْمُمَهِّدِينَ لَهُمْ بِالتَّمْكِينِ مِنْ قِتَالِكُمْ بَرِئْتُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَيْكُمْ مِنْهُمْ وَ مِن أَشْيَاعِهِمْ وَ أَتْبَاعِهِمْ وَ أَوْلِيَائِهِمْ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ إِنِّي سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَ لَعَنَ اللَّهُ آلَ زِيَادٍ وَ آلَ مَرْوَانَ وَ لَعَنَ اللَّهُ بَنِي أُمَيَّةَ قَاطِبَةً وَ لَعَنَ اللَّهُ ابْنَ مَرْجَانَةَ وَ لَعَنَ اللَّهُ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ لَعَنَ اللَّهُ شِمْراً وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً أَسْرَجَتْ وَ أَلْجَمَتْ وَ تَنَقَّبَتْ و تَهَیَّأَتْ لِقِتَالِكَ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي لَقَدْ عَظُمَ مُصَابِي بِكَ فَأَسْأَلُ اللَّهَ الَّذِي أَكْرَمَ مَقَامَكَ وَ أَكْرَمَنِي أَنْ يَرْزُقَنِي طَلَبَ ثَارِكَ مَعَ إِمَامٍ مَنْصُورٍ مِنْ أَهْلِ بَيْتِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي عِنْدَكَ وَجِيهاً بِالْحُسَيْنِ عليه السلام فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ إِنِّي أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَى رَسُولِهِ وَ إِلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ إِلَى فَاطِمَةَ وَ إِلَى الْحَسَنِ وَ إِلَيْكَ بِمُوَالاَتِكَ وَ بِالْبَرَاءَةِ مِمَّنْ قاتَلَکَ وَ نَصَبَ لَکَ الحَربَ وَ بِالبَراءَةِ مِمَّن أًسَّسَ اساسَ الظُّلمِ وَ الجَورِ عَلَیکُم وَ اَبرَءُ اِلَی اللهِ وَ اِلَی رَسُولِهِ مِمَّن أَسَّسَ أَسَاسَ ذَلِكَ وَ بَنَى عَلَيْهِ بُنْيَانَهُ وَ جَرَى فِي ظُلْمِهِ وَ جَوْرِهِ عَلَيْكُمْ وَ عَلَى أَشْيَاعِكُمْ بَرِئْتُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَيْكُمْ مِنْهُمْ وَ أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ ثُمَّ إِلَيْكُمْ بِمُوَالاَتِكُمْ وَ مُوَالاَةِ وَلِيِّكُمْ وَ بِالْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِكُمْ وَ النَّاصِبِينَ لَكُمُ الْحَرْبَ وَ بِالْبَرَاءَةِ مِنْ أَشْيَاعِهِمْ وَ أَتْبَاعِهِمْ إِنِّي سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ وَ وَلِيٌّ لِمَنْ وَالاَكُمْ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاكُمْ فَأَسْأَلُ اللَّهَ الَّذِي أَكْرَمَنِي بِمَعْرِفَتِكُمْ وَ مَعْرِفَةِ أَوْلِيَائِكُمْ وَ رَزَقَنِي الْبَرَاءَةَ مِنْ أَعْدَائِكُمْ أَنْ يَجْعَلَنِي مَعَكُمْ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ وَ أَنْ يُثَبِّتَ لِي عِنْدَكُمْ قَدَمَ صِدْقٍ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ وَ أَسْأَلُهُ أَنْ يُبَلِّغَنِي الْمَقَامَ الْمَحْمُودَ لَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ وَ أَنْ يَرْزُقَنِي طَلَبَ ثَارِكُمْ مَعَ إِمَامٍ مَهْدِيٍّ ظَاهِرٍ بِالْحَقِّ مِنْكُمْ وَ أَسْأَلُ اللَّهَ بِحَقِّكُمْ وَ بِالشَّأْنِ الَّذِي لَكُمْ عِنْدَهُ أَنْ يُعْطِيَنِي بِمُصَابِي بِكُمْ أَفْضَلَ مَا يُعْطِي مُصَاباً بِمُصِيبَتِهِ مُصِيبَةً مَا أَعْظَمَهَا وَ أَعْظَمَ رَزِيَّتَهَا فِي الْإِسْلاَمِ وَ فِي جَمِيعِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي فِي مَقَامِي هَذَا مِمَّنْ تَنَالُهُ مِنْكَ صَلَوَاتٌ وَ رَحْمَةٌ وَ مَغْفِرَةٌ اللَّهُمَّ اجْعَلْ مَحْيَايَ مَحْيَا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَمَاتِي مَمَاتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ اللَّهُمَّ إِنَّ یَومَ قُتِلَ الحُسَینُ يَوْمٌ (1) تَبَرَّكَتْ بِهِ بَنُو أُمَيَّةَ وَ ابْنُ آكِلَةِ الْأَكْبَادِ اللَّعِينُ ابْنُ اللَّعِينِ عَلَى لِسَانِ نَبِيِّكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) فِي كُلِّ مَوْطِنٍ وَ مَوْقِفٍ وَقَفَ فِيهِ نَبِيُّكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ اللَّهُمَّ الْعَنْ أَبَا سُفْيَانَ وَ مُعَاوِيَةَ بنَ ابی سُفیانَ وَ يَزِيدَ بْنَ مُعَاوِيَةَ عَلَيْهِمْ مِنْكَ اللَّعْنَةُ أَبَدَ الْآبِدِينَ وَ یَومَ قُتِلَ الحُسَینُ يَوْمٌ (2
فَرِحَتْ بِهِ آلُ زِيَادٍ وَ آلُ مَرْوَانَ بِقَتْلِهِمُ الْحُسَيْنَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ . اللَّهُمَّ ضَاعِفْ عَلَيْهِمُ اللَّعْنَ مِنْكَ وَ الْعَذَابَ الْأَلِيمَ اللَّهُمَّ إِنِّي أَتَقَرَّبُ إِلَيْكَ فِي هَذَا الْيَوْمِ وَ فِي مَوْقِفِي هَذَا وَ أَيَّامِ حَيَاتِي بِالْبَرَاءَةِ مِنْهُمْ وَ اللَّعْنَةِ عَلَيْهِمْ وَ بِالْمُوَالاَةِ لِنَبِيِّكَ وَ آلِ نَبِيِّكَ عَلَيْهِ وَ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ
سپس صد مرتبه میگويى
اللَّهُمَّ الْعَنْ أَوَّلَ ظَالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تَابِعٍ لَهُ عَلَى ذَلِكَ اللَّهُمَّ الْعَنِ الْعِصَابَةَ الَّتِي جَاهَدَتِ الْحُسَيْنَ وَ شَايَعَتْ وَ بَايَعَتْ وَ تَابَعَتْ عَلَى قَتْلِهِ اللَّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمِيعاً
بعد صد مرتبه میگويى:
السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْأَرْوَاحِ الَّتِي حَلَّتْ بِفِنَائِكَ عَلَيْكَ مِنِّي سَلاَمُ اللَّهِ أَبَداً مَا بَقِيتُ وَ بَقِيَ اللَّيْلُ وَ النَّهَارُ وَ لاَ جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنِّي لِزِيَارَتِكُمْ السَّلاَمُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلَى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلَى أَصْحَابِ الْحُسَيْنِ
آنگاه مي گوئي
اللَّهُمَّ خُصَّ أَنْتَ أَوَّلَ ظَالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنِّي وَ ابْدَأْ بِهِ أَوَّلاً ثُمَّ الْعَنِ الثَّانِيَ ثُمَّ الثَّالِثَ ثُمَّ الرَّابِعَ اللَّهُمَّ الْعَنْ يَزِيدَ بنَ مُعاویَةَ خَامِساً وَ الْعَنْ عُبَيْدَ اللَّهِ بْنَ زِيَادٍ وَ ابْنَ مَرْجَانَةَ وَ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ شِمْراً وَ آلَ أَبِي سُفْيَانَ وَ آلَ زِيَادٍ وَ آلَ مَرْوَانَ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ
سپس به سجده مي روي و مي گوئي:
اللَّهُمَّ لَكَ الْحَمْدُ حَمْدَ الشَّاكِرِينَ لَكَ عَلَى مُصَابِهِمْ الْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَى عَظِيمِ رَزِيَّتِي اللَّهُمَّ ارْزُقْنِي شَفَاعَةَ الْحُسَيْنِ يَوْمَ الْوُرُودِ وَ ثَبِّتْ لِي قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَكَ مَعَ الْحُسَيْنِ وَ أَصْحَابِ الْحُسَيْنِ الَّذِينَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَيْنِ عليه السلام
✨💫✨💫✨💫
1. اگر این زیارت در روز عاشورا خوانده می شود در این قسمت بدین نحو قرائت می شود: هذا یَومٌ
2. در روز عاشورا بدین نحو قرائت می شود: هذا یَومٌ
⭐️⭐️⭐️
@Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇱🇧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آرایش جنگی بگیرید
#تصویری
✅ @Aminikhaah_Media
💠 جبهه حق ممزوج با باطل و جبهه باطل ممزوج با حق است
🔹 قدس آنلاین: در هر فتنهای یک طرف حق است که کمی هم باطل درون خود دارد و طرف مقابل نیز باطل است که کمی هم دارای حق است؛ بر همین اساس نباید تاریخ را یکطرفه بخوانیم. مثال واضح در این مورد داستان حضرت موسی(ع) و فرعون است؛ حضرت موسی(ع) دارای نقاط به ظاهر منفی نیز بوده است؛ ایشان در کاخ فرعون پرورش پیدا کرده و در زمان حضور در آنجا مرتکب قتل شده؛ ایشان حتی بیان روشن و فصیحی نداشتند؛ همانطور که قرآن کریم در مورد آن میفرماید: «وَ لا یَکادُ یُبینُ» (زخرف: 52)؛ حضرت موسی(ع) با این شرایط به سوی فرعون و قوم بنیاسرائیل میرود و ادعای پیامبری میکند. در طرف مقابل فرعون نیز تماماً منفی نیست و دارای ویژگیهای مثبتی مثل سخاوت و بخشش کمنظیر است که سبب شده مردم او را بپرستند! در چنین شرایطی تشخیص حق از باطل سخت خواهد بود.
🔸 در ماجرای مردم کوفه و امام حسین(ع) نیز همین گونه است؛ در واقع نباید مردم کوفه را 100 درصد سیاه و سپاه امام حسین(ع) را 100 درصد سفید و عاری از هرگونه عیبی بدانیم؛ مثل جناب زهیر و یا جناب حر بن یزید ریاحی که اگر راه را بر امام حسین(ع) نمیبست هیچ کدام از وقایع شهادت و اسارت امام حسین(ع)، یاران و خانواده ایشان اتفاق نمیافتاد.
بر این اساس، مردم کوفه نیز دارای ویژگیهای مثبتی بودند، در غیر این صورت امام حسین(ع) دعوت آنها را اجابت نمیکردند و مسلم بن عقیل(ع) نیز بر اساس تعهد آنها امام حسین(ع) را به کوفه فرا نمیخواند. مردم کوفه قصد کشتن امام حسین(ع) را نداشتند و براساس تجربه تاریخی خود تصور کردند همانطور که یکبار به امیرالمؤمنین(ع) و امام حسن(ع) فشار آورده و آنها را وادار به سکوت و صلح کردند، امام حسین(ع) نیز به همین طریق و بدون جنگ و خونریزی تسلیم خواهد شد.
🔹 نخستین نکتهای که میتوان در ویژگیهای مثبت مردم کوفه به آن اشاره کرد، محبت آنها به اهلبیت(ع) است؛ این شهر پایگاه سیاسی اهلبیت(ع) به شمار میرفت و بسیاری از خواص و یاران امیرالمؤمنین(ع) در کوفه زندگی میکردند؛ با همه فعالیتهایی که معاویه برای شیعهزدایی از کوفه انجام داد، باز هم این شهر پایگاه اهلبیت(ع) بوده و اکثریت قاطع جمعیت، شیعه بودند.
نکتهای که در جریان دعوت کوفیان از امام حسین(ع) باید مد نظر قرار داد آن است که آنها پس از شهادت امام حسن(ع) در سال 50 هجری تا سال 60، سه مرتبه از امام حسین(ع) دعوت کردند تا به کوفه آمده و تشکیل حکومت دهد.
🔸 نخستین مرتبه در سال 50 هجری و پس از شهادت امام حسن مجتبی(ع) است که خواص کوفه، از جمله جعدة بن هبیره، پسر عمه امام، نامهای با این مضامین به ایشان میفرستند: «أمَّا بَعدُ؛ فإن مَن قِبَلَنا مِن شیعَتِکَ مُتَطَلِّعَةٌ أَنفُسُهُم إلَیکَ، لا یَعْدِلونَ بِکَ أحَداً، وَ قَد کانوا عَرَفوا رأیَ الحَسَنِ أَخیکَ فی دَفعِ الحَربِ، وَ عَرَفوکَ باللِّینِ لأَولِیائِکَ، وَ الغِلْظَةِ عَلی أَعدائِکَ، و الشِّدَّةِ فی أمرِ اللَّهِ، فَإنْ کُنتَ تُحِبُّ أنْ تَطلُبَ هذا الأمرَ فَأقدِم علَینا، فَقَد وطَّنا أَنفُسَنا عَلی المَوتِ مَعَکَ» و از آمادگی اهل کوفه برای جنگ و شهادت در رکاب امام(ع) میگوید و ایشان را به کوفه دعوت میکند، اما حضرت خواسته آنها را نمیپذیرند و آنها را تا زمانی که معاویه زنده است، به تقیه و کادرسازی و تربیت نیرو برای آینده دعوت میکنند: «وَ أمَّا أنَا، فَلَیسَ رأیی الیومَ ذلِکَ، فالصَقوا رَحِمَکُم اللَّهُ بالأَرضِ، واکمَنوا فِی البُیوتِ، وَاحتَرِسوا مِنَ الظِّنَّةِ ما دامَ مُعاوِیَةُ حَیَّاً، فَإن یُحدِثِ اللَّهُ بهِ حَدَثاً وأنَا حَیٌّ، کَتَبتُ إِلَیکُم برأیی، وَالسَّلام».
دومین نامهای که کوفیان برای دعوت از امام حسین(ع) نوشتند زمانی بود که معاویه، یزید را به ولیعهدی خود منصوب کرد که موجب نقض مفاد قطعنامه امام حسن(ع) نیز بود، اما امام حسین(ع) بار دیگر درخواست آنها را رد کردند.
دفعه سوم، پس از مرگ معاویه بود؛ 150 طومار که هر کدام حاوی امضای سران اهل کوفه بود برای امام فرستاده شد و ایشان دعوت آنها را که سبب اتمام حجت بر امام(ع) بود، لبیک گفته و به سوی کوفه حرکت کردند.
http://qudsonline.ir/news/668969
✅ @Aminikhaah
در کانادا جماعت سلطنت طلب بر سر عزاداران حسینی فریاد می کشند و می گویند : عزاداری برای حسین ع ، تایید جمهوری اسلامی است!
انصافا دلیل خوبی است برای اینکه جمهوری اسلامی ، راه حسین را ادامه داده.
✅ @Aminikhaah
💠 مراقبات عاشورایی
مرحوم آیت الله شیخ عباس حجتی می فرمود:
تفاله های چای ای که برای سیدالشهدا ع دم می شود را در سطل زباله نریزید. هسته خرمای مجلس سیدالشهدا ع را در سطل زباله نریزید.
سفره ی مجلس را یکبار مصرف قرار ندهید که بعدش آن را به سطل زباله بریزید...
✅ @Aminikhaah
936799.pdf
913.4K
💠 عافیت طلبی ناشی از رفاه مانع یاری امام زمان
مصاحبه با روزنامه قدس
✅ @Aminikhaah
💠 چرا دل های کوفیان با حسین علیه السلام بود و شمسیرهایشان بر او؟
روزنامه قدس
✅ @Aminikhaah
04_Podcast_Moharam.mp3
2.85M
🔈 #واقعیت_یا_جذابیت؟ l فصل دوم
🔈 #واقعیت_حسینی_جذابیت_یزیدی
🔊 خلاصه جلسه چهارم
✅ @Aminikhaah
+ سال 98 در کنار رئیسی: شام را از هیئت بغل آورده اند!
+ سال 96 درباره رئیسی: اعضای ستاد ما ازشدت بی پولی شام را به ستاد رقیب می رفتند
کسی که پس از ریاست ،در رسمی ترین جلسه روسای قوا شام هیئت می دهد ،به اعضای ستادش هم می گفته بروید هیئت ها شام بخورید
کاش دروغ ،حناق داشت...
✅ @Aminikhaah
05_Podcast_moharam _98.mp3
5.1M
🔈 #واقعیت_یا_جذابیت؟ l فصل دوم
🔈 #واقعیت_حسینی_جذابیت_یزیدی
🔊 خلاصه جلسه پنجم
✅ @Aminikhaah
🔹 سیر تدریجی برخورد بازدارنده دولت با ناقضان برجام در بازه ای چند ماهه:
1. لطفا به برجام برگردید!
2. یا برگردید یا ...
3. یا برگردید یا تهدیدتان می کنیم!
4. برگردید و گرنه ما هم نقض عهد می کنیم.
5. نقض عهد می کنیم و می رویم درباره انرژی هسته ای بیشتر مطالعه می کنیم!
6. واقعا می رویم مطالعه می کنیم ها!
7. مثل اینکه شوخی گرفته اید!
8. اگر تا دو ماه دیگر برنگردید می رویم مطالعه می کنیم!
9. فعلا بروید در اتاقتان به کارهای بدتان فکر کنید تا ببینیم از چه وقت برویم و مطالعه کنیم!
✅ @Aminikhaah
06_podcast_moharam_98.mp3
2.81M
🔈 #واقعیت_یا_جذابیت؟ l فصل دوم
🔈 #واقعیت_حسینی_جذابیت_یزیدی
🔊 خلاصه جلسه ششم
✅ @Aminikhaah
💠 #واقعیت_حسینی_جذابیت_یزیدی
بخش اول از جلسه اول👇🏻
📌 یزید تربیت شده مکتب غرب است.
🔻امام حسین (ع) نماینده جریان طالب واقعیت و یزید نماینده جریان طالب جذابیت است.
🔻امام حسین (ع) با فرهنگ غرب درگیر شدند نه با یزید.
🔻#واقعیت_یا_جذابیت؟ l فصل دوم (ج1)-1
🔸 کلید کشف واقعه عاشورا و درس مهم برای امتداد این روش پرتپش جمله ایست که امام (ع) هنگامی که ولید درمدینه برای گرفتن بیعت آمد , به او فرمودند : " مِثلی لا یُبَایِعُ مِثلَه " (بحارالانوار ج44, ص324) . مثل من با مثل یزید بیعت نمیکند.
🔸 و در جایی دیگر میفرمایند: " إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ وَ عَلَى الْإِسْلَامِ السَّلَامُ إِذْ قَدْ بُلِیَتِ الْأُمَّةُ بِرَاعٍ مِثْلِ یَزِیدَ " (اللهوف، ص24).
اگر کسی مثل یزید حاکم امت اسلامی شود باید فاتحه آن امت را خواند.
⁉️ #سوال : چرا حضرت نمیفرمایند که من با یزید بیعت نمیکنم؟چرا حضرت نمیفرمایند بنی هاشم با بنی امیه بیعت نمیکند؟ بلکه حضرت میفرمایند مثل من با مثل یزید بیعت نمیکند. چرا؟؟
🔸 امام حسین (ع) نماینده، شاخص و الگوی جریانی هستند که دنبال واقعیت اند و با واقعیت زندگی میکنند و یزید نماینده یک جریان دیگر است که با واقعیت کاری ندارند و دنبال جذابیت اند.
🔸 البته که سبک زندگی یزید برای برخی آدم ها جذاب است. زیراکه با وجود چندین عمل وحشیانه یزید حتی بعد از واقعه عاشورا مانند واقعه حَرّه و به توپ بستن کعبه، مردم دست از یزید برنداشتند.البته قیام هایی شد ولی غالب مردم همچنان برسر بیعت با یزید بودند و او به سبب بد مستی هایش در یک شب پایش به جایی گرفت و ضربه مغزی شد و به درک واصل شد.
🔸شباهت بسیار زیاد صدام و یزید به یکدیگر نیز قابل توجه است.همانطوری که صدام یک مهره دست نشانده بود و به او دستور دادند که باید به ایران حمله کنی، یزید نیز عروسک خیمه شب بازی بود که به وی گفتند باید با حسین (ع) مقابله کنی.ماجرا آنجایی جالب تر میشود که در مورد صدام نمیشود به طور واضح گفت که آمریکا یا فرانسه یا آلمان یا سایر کشور های اروپایی در تصمیم اون نقش داشتند. و در مورد یزید نیز همینگونه است.
❗️یزید تربیت شده جریانیست که اسش فرهنگ غرب است.
❗️امام حسین (ع) با فرهنگ غرب درگیر شدند نه با یزید.
🔸یزید تربیت شده کلیسا است.آن هم نه کلیسایی که دارای مسیحیان واقعی حضرت عیسی (ع) است.مسیحیانی که لابالی بودند. یزید نماینده جریان بی قید است . یزید شاخص جریان لا ابالی است.
✅ امام حسین (ع) فرمودند : مثل من با مثل یزید بیعت نمیکند.
👤مصطفی امینی خواه
🚩جامعه الحسین (ع) هیئت رزمندگان اسلام- 98/6/9
📎صوت جلسه : @Aminikhaah_Media
💠 @Aminikhaah