#توییت
کرونایی که بازار و مسکن و اشتغال و فرهنگ و ... را گرفته، نتیجه رعایت نکردن فاصلهگذاری با دشمنان ملت است.
https://twitter.com/Aminikhaah/status/1275236087250792449?s=09
✅ @Aminikhaah
امام صادق علیهالسلام :
تُقْبَضُ فِیهَا امْرَأَةٌ مِنْ وُلْدِی اسْمُهَا فَاطِمَةُ بِنْتُ مُوسَى وَ تُدْخَلُ بِشَفَاعَتِهَا شِیعَتِی الْجَنَّةَ بِأَجْمَعِهِمْ.
در قم بانویی از فرزندان من که نامش فاطمه دختر موسی (ع) است از دنیا میرود، بانویی که به شفاعت او همه شیعیانم داخل بهشت میگردند
مستدرک سفینه البحار، ص ۵۹۶
✅ t.me/Aminikhaah_en
✅ Instagram.com/aminikhaah_en
✅ @Aminikhaah
💠شرح #خطبه_متقین(جلسه بیست و یکم)
🔻تقوا در متقین
🔸حضرت امیرالمومنین(علیه السلام)در رابطه با متقین میفرمایند:
وَ لَا يَدْخُلُ فِي الْبَاطِلِ وَ لَا يَخْرُجُ مِنَ الْحَقِ،
انسان با تقوا، داخل در باطل نمیشود و از حق خارج نمی شود،شاید بتوان گفت این جامع ترین تعریف در رابطه با "تقواست."
🔹"تقوا"یعنی کنترل و مراقبت،مراقبت از اینکه انسان ذره ای پایش را از حق جدا نکند و ذره ای به سمت باطل کشیده نشود.
🔸شاخص این امر حضرت امیرالمومنین علی(علیهالسلام )هستند،
(علی مع الحق والحق مع العلی)منطق و مرام و تفکر امیرالمومنین (علیهالسلام) برای ما شاخص "حق" است.
این منطق و تفکر همانی است که در نهج البلاغه بروز و نمود پیداکرده است،
در کلمات امیرالمومنین(علیه السلام) نمود پیدا کرده ،در ادعیه ایشان است،مثل دعای کمیل،مناجات شعبانیه،این ها همه ادعیه امیرالمومنین (علیهالسلام) است.
آن نظام ارزشی ای که در این منطق حاکم است، در این گفتارحاکم است، انچه در این سیره دیده میشود شاخص "حق" است.
به هر میزان که انسان بدین نزدیک شود به حق نزدیک شده است و به هر میزان از این دور شود از حق دور شده است و وارد باطل شده است.
🔻تشخیص حق از باطل به واسطه ی "تقوا"
🔸دوران آخرالزمان خاستگاه فتنه است و هر چقدر ما به دوران ظهور حضرت ولیعصر(عجل الله) نزدیک تر شویم این فتنه ها بیشتر و ریزش ها شدیدتر میشود.
🔹فتنه از چه حیثی است؟
حق و باطل برای انسان مشتبه میشود و انسان نمی تواند حق و باطل را بدرستی تشخیص دهد.
انسانی که تقوا دارد میتواند حق و باطل را تشخیص دهد.
چگونه تشخیص بدهیم؟
1⃣بدانیم منطق امیرالمومنین(علیه السلام)چیست.
2⃣ حق شاخص دیگری دارد که به ما کمک می کند،
پیامبر اکرم(صل الله علیه وآله)خطاب به ابوذر فرمودند:
اَلْـحَقُّ ثَقيلٌ مُرٌّ وَ الْباطِلُ خَفيفٌ حُلْوٌ،
حق هم تلخ هست هم سنگین است باطل هم شیرین است هم سبک است.
🔸خیلی مسائل هست که جذابیت سطحی و ظاهری دارد این ها عمدتا از جنس باطل است.اگر چیزی از جنس حق باشد معمولا آثارش زود بازده نیست و جذابیت ها و آثارش ظاهری و آنی نیست.
🔹گاهی انسان احساس میکند مسیر را اشتباه می رود،میگوید اگر درست می روم پس چرا بد میبینم؟چرا سختی پیش می اید؟
ما از هنگامی که نماز خوان شدیم فشار در زندگیمان بیشتر شد.این مشخص میشود شاخص دست آدم نیست.
انسان، که در مسیر حق قرار میگیرد تلخی ها و سختی می آیند، چون میخواهد روح انسان بارور شود و به نتیجه برسد.
صوت گفتگو
#شرح_نهج_البلاغه
✅ @Aminikhaah
شیعه امیرالمومنین.mp3
6.19M
🔹آیا ما شیعه امیرالمومنین(ع) هستیم؟؟؟
✅ مجموعه پادکست های موضوعی و مطالعاتی بر محور سلسله مباحث #شه_شناس
#پادکست
✅ @Aminikhaah
🌐 http://eitaa.com/zamene_ahoo
حضرت معصومه1.mp3
668.9K
🔸#برش
🔹شفاعت حضرت معصومه سلاماللهعلیها
✅ @Aminikhaah
💠شرح #خطبه_متقین(جلسه بیست و دوم)
🔻قرآن خواندن در شب
🔸امیرالمومنین (علیهالسلام) در رابطه با ویژگی متقین میفرمایند:
أَمَّا اللَّيْلَ فَصَافُّونَ أَقْدَامَهُمْ، تَالِينَ لِأَجْزَاءِ الْقُرْآنِ،شب ها را روی پا می ایستند و اجزایی از قرآن را تلاوت می کنند.
🔹این فرمایش چند بخش دارد؛
1⃣متقین شب زنده دار هستند.و شب ها را برای عبادت و انس با خدای متعال می گذارند.
🔸بسیار خوب است که ما مقداری از شب را برای مناجات و عبادت و خصوصا برای انس با قرآن تخصیص بدهیم.قرآن خواندن در شب و سحر فیض و اثر دیگری دارد.
شب ها مشغله انسان کمتر است و وقت نجوای با خالق است، در طول روز با مخلوق گفت و شنود داشتیم و شب، هنگام گفت و شنود با خداست.
گفتن ما با دعاست که عرض حاجت به خداوند متعال می کنیم و شنیدنمان با قرآن خواندن است.
🔹سحر ها اگر دعا وخواندن قرآن داشته باشیم با خداوند متعال گفت و شنود داریم.
این عمل در تقرب به حق تعالی اینقدر اثر دارد که در قرآن کریم داریم:
ومِنَ اللَّيْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نَافِلَةً لَكَ عَسَىٰٓ أَنْ يَبْعَثَكَ رَبُّكَ مَقَامًا مَحْمُودًا(اسرا ٧٩)؛اگر کسی تهجد در شب داشته باشد اینقدر مقرب به درگاه خداوند میشود که میتواند به مقام محمود و مقام شفاعت برسد و دیگران را هم شفاعت کند.
2⃣متقین در شب زنده داری هایشان ایستاده قرآن میخوانند.
🔸در برنامه خواندنِ قرآن بهتر است ما مقداری از قرآن را ایستاده بخوانیم،که طبق این فرمایش امیرالمومنین (علیهالسلام)در ایستاده قرآن خواندن اثر خاصی است.
صوت گفتگو
#شرح_نهج_البلاغه
✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇱🇧
دمو سه دقیقه در قیامت 59 - @Aminikhaah.mp3
1.17M
🔉 #تیزر جلسه ۵۹ سه دقیقه در قیامت
🔸جمعه ساعت ۱۰ منتظر باشید
🔔 @Aminikhaah_Media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸#کلیپ
✅ پرسشی که بنظر میرسد در سبک زندگی فراموش شده است
👈 برای دریافت در کیفیتهای مختلف، اینجا کلیک کنید
✅ @Aminikhaah
💡🎥eitaa.com/zamene_ahoo
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروز اعدام مرجع منحرف
🏴ابوجعفر محمدبنعلى شلمغانى
🏴معروف به ابن ابی العزاقر لعین
🏴با توقیع و حکم حضرت بقیةالله
🏴درپی ادعای بابیت شلمغانی خبیث
💠رهبرانقلاب
‼️پس از آغاز دوران غيبت و به ويژه بعد از انتهاء دوره ۷۴ساله غيبت صغرى و انقطاع كامل شيعيان از امام غائب، يكى از خطراتى كه كليت مكتب اهل بيت را تهديد میكرد اين بود كه اشتباه و انحراف كسانى از منسوبين به اين مكتب، چيزهايى را از آن كاسته يا به آن بيافزايد، و يا بر اثر كم رنگ شدن مرزبندىهاى اصولى مكتب، خطوط انحرافى با آن آميخته و انحرافات مسلكهاى اعتقادى يا مذهبهاى جعلى با حقايق آن ممزوج گردد. در دوران حضور امام، هرگاه چنين چيزى پيش میآمد، شخص شخيص امام، مركز مطمئنى بود كه همه چيز با آن اندازهگيرى و دربارهى آن قضاوت مىشد. پس از تا امام در ميان مردم بود اشتباهات، ديرى نمىپاييد و آن پيشواى معصوم خطاهاى عمده را در مقطع حساس تبيين مىكرد. شعيه مطمئن بود كه اگر در خط كلى مكتب، از سويى زاويهى انحرافى پديد آيد بالاخره حجت آشكار خواهد شد. در تاريخ دوران زندگى ائمه به نام اشخاصى بر میخوريم كه به خاطر احداث بدعتى يا ترويج عقيدهى باطلى، صريحاً از سوى ائمه مورد طعن و رد قرار گرفتهاند، مانند ابن ابى العزافر معروف به شلمغانى، كه اين مورد در دوران غيبت صغرى اتفاق افتاده است که به خاطر عقيدهيى منحرف حضرت او را مورد طرد و لعن قرار دادهاند تا از نفوذ عقيده انحرافى آنان در ميان توده شيعه مانع میگردد. و از اين قبيل موارد در تاريخ مناسبات ائمه(ع) با اصحاب معاصرينشان بسيار است. ۷۲/۱/۲۸
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
💠شرح #خطبه_متقین(جلسه بیست و سوم)
🔻یکی بودن حرف و عمل
🔸در روایات داریم اگرکسی حرف و عملش باهم یکی نباشد، از ویژگی منافقین است.اما "متقین" حرفشان با عملشان یکی است.
🔹این یعنی چی؟
یعنی اگر چیزی گفتیم بیست و چهار ساعته در حال انجام هستیم!؟هیچوقت هیچ مانعی پیش نمی آید و متقین هرچه که گفتند در زندگیشان همه را عمل میکنند.ممکن است من سفارش کنم با بچه ها خوب رفتار کنید خود من بچه نداشته باشم،
این چطور میشود عمل به آنی که می گویم نمی توانم بکنم؟
این قول و عمل یک قاعده ای دارد؛
🔸اگر بنده یک چیزی را بنا ندارم که به آن عمل کنم و اصلا درگیر این نیستم که به آن عمل کنم یا اصلا اعتنایی به آن ندارم
این را نگویم یعنی سفارش نکنم،این میشود ویژگی انسان های باتقوا.
🔹خیلی وقت ها ممکن است خودم نرسم که عمل کنم،اتفاقا یکی از اساتید می گفتند برخی کارها را اگر میبینی خودت خیلی اهلش نیستی به بقیه بگو که آن ها انجام دهند،وقتی میبینی بقیه انجام می دهند خودت در انجام آن کار جدی تر میشوی.
مثلا ایشان میفرمودند ؛اگر انسان در نماز شب سست است به دوستانش بگوید بخوانند ،بعد وقتی از دوستانش میپرسد میبیند همه میخوانند اتفاقا خودش هم در خواندن نماز شب جدی تر می شود.
این قول با عمل تناسب دارد چون من میخواهم عمل کنم،حرفی را میزنم که دوست دارم عمل کنم والان بخاطر شرایطم بخاطر ضعفم نمی توانم به آن عمل کنم.
🔸این سبقت نگرفتن عمل از قول وقول از عمل،
البته اگر عمل سبقت بگیرد که بهتر است،یعنی انسان خیلی چیزها را نمیگوید و عمل می کند و این خیلی خوب است ولی اینکه خیلی چیزها را میگوید و عمل نمی کند این خیلی بد است.
🔻در بین بزرگان ما این ویژگی به وضوح دیده میشد.
🔹برای مثال مرحوم شیخ طوسی کتاب مصباح المتهجد را نوشتند.
این کتاب مانند مفاتیح الجنان شامل دعا و زیارت و ذکر و نماز است.
ایشان اول یک دور کل کتاب را در طول سال عمل کرده بودند بعد برای چاپ داده بودند.
🔸مرحوم شیخ عباس قمی هم برای مفاتیح الجنان همین کار را کرده بودند.
🔹همین استادی که ذکر خیر کردم میفرمودند؛ زمانی سر جلسه ی درس بودیم و استاد روایاتی در باب فضیلت مواسات با دیگران برای ما میخوانند،
که خوب است انسان به فکر برادر مومنش باشد،ایشان درس را متوقف کردند و رفتند و بعد از یک ربع با یک عبا آمدند،گفتیم اقا این چیست؟
گفتند من درمورد مواسات حرف زدم دیدم در خانه دوعبا دارم، یک عبا در خانه اضافه داشتم آن را آوردم بدهم به شما،این همین است که انسان بنا دارد که عمل کند.
🔸بین معده ی جسم و معده ی روح یک شباهتی است،معده ی روح همان مرکز ادراک و دریافت ما از معارف و حقایق وعلم است.
معده ی جسم، ما وقتی بلع می کنیم هضم خودش صورت میگیرد،
ولی معده ی روح به اینصورت نیست،ما یک بلع داریم که این علم میشود، ویک هضم دارد که خودمان باید انجامش دهیم.
هضمش میشود "عمل"
آن چیزی را که یاد گرفتیم اگر عمل کنیم این با وجود ما عجین میشود و از آن استفاده می کنیم.
🔹جمع بین حدیث(انْظُر اِلي ما قالَ و لا تنظُرْ الي مَنْ قال)ببین چه میگوید، مهم نیست چه کسی میگوید و اینکه میگویند عالم بی عمل(خیلی اوقات ما نکته ای را میدانیم بلدیم ولی به آن عمل نمی کنیم اما سفارشش می کنیم)
🔸گاهی مطلبی بصورت رهگذری به گوش ما میرسد، مثلا یک بیلبوردی با یک توصیه خوبی در خیابان میبینیم ،اینجا لازم نیست بررسی کنیم این بیلبورد را چه کسی نوشته و هزینه آن به عهده چه فردی بوده است
اما یک وقت میخواهیم از محضر عالمی به عنوان یک شاگرد استفاده کنیم،
زانو بزنیم،یعنی برای او ارزش واحترام قائل باشیم و دائما از او یاد بگیریم،
این موقع باید توجه کنیم،
پس گاهی نیاز نیست وسواس به خرج داد اما در مبحث شاگردی باید وسواس به خرج داد.
صوت گفتگو
#شرح_نهج_البلاغه
✅ @Aminikhaah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تصویری
🔸سخنان جالب آیت الله جوادی آملی درباره برکات قم
✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah🇱🇧
💠 #کفتارهای_سیاسی
🔷 هنگامی که طلحه و زبیر ، خط نقض پیمان را پی می گرفتند ، علی ع با چشمانی بینا و تیز ، تحریکات و تحرکاتشان را رصد می کرد و آماده اقدام متقابل می شد.
عده ای به علی ع گفتند: با این کارها ، بستر جنگ را فراهم می آوری.
امیرالمومنین ع فرمود:
🔶 وَ اللَّهِ لَا أَكُونُ كَالضَّبُعِ تَنَامُ عَلَى طُولِ اللَّدْمِ حَتَّى يَصِلَ إِلَيْهَا طَالِبُهَا وَ يَخْتِلَهَا رَاصِدُهَا
به خدا قسم به مانند كفتار نيستم كه با آهنگ ملايم مى خوابد تا شكارچى در رسد و غافلگيرش نموده شكارش كند.
🔻 نهج البلاغه ، خطبه ۶
🔷 این تشبیه از چند جهت قابل توجّه است:
«کفتار» حضور دشمن را احساس مى کند ولى با زمزمه هاى او به خواب مى رود. در نتیجه ، اسیر و ذلیل می شود.
«کفتار» در خانه و لانه خود شکار مى شود.
«کفتار» حتّى بدون کمترین مقاومت در چنگال دشمن گرفتار مى گردد و به دام مى افتد.
در ادبیات سیاسی گفتمان علوی ، مسئولان واداده و خواب زده ، کفتارهای عرصه سیاست اند که هر چه کنار لاشه ها جسور و پر جنب و جوش اند ، در تقابل با صیاد حیله گر ، رام و دلآرام اند.
در تبلیغ نظریه "مقاومت در برابر دشمن قوی پنجه" ، چهره کریه کفتارهای سیاسی ، بُرد مضاعفی به گفتمان مقاومت خواهد بخشید.
✅ @Aminikhaah
💠 گرامی میداریم یاد همه شهدای 7 تیر را به ویژه شهید عبدالحمید دیالمه که این روزها خلا امثال او به شدت احساس می شود.
👇👇👇👇
هدایت شده از Aminikhaah🇱🇧
4_5947013650223989734.mp3
8.86M
💠 #پادکست | دیالمه استثنا نیست ...
🔶 همه بیست و پنج ساله ها باید اینگونه باشند.
✅ @Aminikhaah
💠شرح #خطبه_متقین(جلسه بیست و چهارم)
🔻آزمایش متقین
🔹حضرت علی (علیه السلام)در رابطه با متقین میفرمایند: نُزِّلَتْ انْفُسُهُمْ مِنْهُمْ فِى الْبَلَاءِ كَالَتِي نُزِّلَتْ فِى الرَّخَاءِ
همهی انسانها هر لحظه در حال آزمایش هستند، اما ویژگی متقین این است که؛ در انواع و اقسام آزمایشات حال یکسانی دارند.
🔸برخی آزمایشات تلخ است و برخی شیرین است.
برخی فکر میکنند که تنها هنگامی که یک خانم بد اخلاقی شوهرش را تحمل می کند یا یک آقا بد دهنی خانمش را تحمل می کند، تنها این ها آزمایش الهی است.
نه آن خانمی هم که شوهر خیلی خوش اخلاق است، این هم آزمایش الهی است، آیا شکر این را بجا میآورد؟
🔹حضرت سلیمان ع هنگامی که ماجرای بلقیس پیش آمد و تختش را آوردند گفتند:َ " هَذَا مِنْ فَضْلِ رَبِّي لِيَبْلُوَنِي أَأَشْكُرُ أَمْ أَكْفُرُ " (سوره نمل آیه ۴۰) این ابتلا الهی بود که من توانستم تخت او را از آنجا به اینجا بیاورم.
🔸متقین بر این باورند که همه چیز ابتلا است.
حضرت در خطبه همام میگویند؛ اینها نفسشان را در یک منزلی (منزل ابدیت،عالم بقا) قرار دادند، دیگر در این مادیات و رفت و آمدها در عالم؛
1⃣ چه هنگامی که چیزی گیرشان میآید
2⃣ چه آن موقعی که چیزی از دست میدهند
حالشان فرقی نمیکند.
متوجهاند که اینها ابتلاست و در نتیجه حال اینها عوض نمیشود.
آدمی که این گونه است همه را از جانب خداوند میداند.
هیچ نگرانی بابت این رفتوآمدها ندارد، چه چیزی بدست آورد و چه چیزی را از دست بدهد هر دو را امتحان خداوند میداند.
💠 عاشقم بر قهر و بر لطفش به جد //بو العجب من عاشق این هر دو ضد
💠 ناخوش او خوش بود در جان من//جان فدای یار دلرنجان من
🔹هنگامی که امام(ره) از فرانسه به ایران میآیند خبرنگار سوال میکند آقا چه حسی دارید؟
امام میفرمایند: هیچی.
بعضی از ضد انقلابها که نادان بودند همین را دست گرفتند که ایشان هیچ حسی نداشتهاند، درصورتی که این علامت عبودیت امام است.
🔸ماجرای دیگری هم هست، شهید حاج آقا مصطفی خمینی میفرمودند؛ وقتی هم که امام را تبعید کردند (چون امام را سوار هواپیما کرده بودند و به عراق فرستاده بودند) هنگامی که امام(ره) به فرودگاه بغداد رسیدند هیچ پولی در جیب امام نبود هیچ پولی هم در جیب اقا مصطفی نبوده است، آقا مصطفی میگوید دیدم امام راحتاند و هیچ باکی ندارند، آمدند کنار خیابان در فرودگاه بغداد نشستند تا خدا فرجی برساند، بعد یکی از مقلدین ایشان که اهل کویت بود امام را دید و سوار ماشین کرد وبه کاظمین برد و مهمانشان کرد.
🖊 این همان است که در فرودگاه مهرآباد که چند میلیون آدم منتظرشان بودند با زمانی که در فرودگاه بغداد هیچ پولی در جیبشان نبود هیچ فرقی برایشان نداشت، این همانی است که امیرالمومنین علیه السلام در مورد متقین فرمودند.
صوت گفتگو
#شرح_نهج_البلاغه
✅ @Aminikhaah
💠 گزارش ذبح 9 گوسفند در ماه ذی القعده و رساندن به خانواده های نیازمند به مدد کمک های بی شائبه شما عزیزان
👇👇👇👇👇
@maaooon
💠شرح #خطبه_متقین(جلسه بیست و پنجم)
🔻 نبود هوای نفس در روابط اجتماعی
🔸(لَيس تَباعُدُهُ بكِبرٍ و عَظَمَةٍ ، و لا دُنوُّهُ بمَكرٍ و خَديعَةٍ )این آخرین کلامی بود که جناب همام شنید و بعد از شنیدن این جمله جان به جان افرین تسلیم کرد.
فردی به امیرالمومنین(علیه السلام) گفت: اگر باید واقعا چنین اثری داشته باشد، چرا روی خود شما اثر نگذاشت؟حضرت فرمودند؛ هر کسی یک اجلی دارد.
🔹این فرمایش امیرالمومنین (علیه السلام)ناظر به این است که متقین نزدیک شدن و دور شدنشان در روابط اجتماعی (وقتی به کسی جذب میشوند و وقتی نسبت به کسی دفع میشوند و دور میشوند)براساس هوای نفسشان و نفسانیت نیست بر اساس حب و بغض شخصی نیست؛
"بلکه براساس حب و بغض الهی است"
🖊این خیلی نکته ی مهمی است و شاید بتوان گفت سخت ترین بخش خطبه متقین برای عمل کردن همین بخش است.
🔸گاهی من با افرادی ارتباط دارم، این افراد شان اجتماعی دارند رفاقت با این افراد باعث آبروی من میشود، میتوانم با این افراد عکس بگیرم و در فضای مجازی پخش کنم،امشب با فلانی بودیم، دیروز فلان جا با فلان فرد بودیم،این شماره ها را در گوشی خود دارم این ها با من دوست هستند،این افراد تولدم را تبریک گفتند.
🔹اما بعضی ها هم هستند شان اجتماعی ندارند اما در عین حال انسان های مومن،آدم های صالحی هستند؛نه پولی دارند نه شهرتی و نه قدرتی دارند. در اینجا خیلی سخت است اگر انسان بخواهد نزدیک شدنش با مکر و طمع نباشد و دور شدنش با کبر و عظمت نباشد.
🔸گاهی از افرادی دور میشویم احساس میکنیم شان اجتماعی من را رعایت نکردند.مثلا من رئیس این افراد بودم این افراد کارگر من، زیردست من بودند،
با من شوخی کردند یا این کلمه را به کار بردند.
چه اشکالی دارد اگر این ها برای تقوا و دیانت من آسیب ندارند،اتفاقا خیلی اوقات این افراد برای تقوا و دیانت من مفید هم هستند.
🔹روایت داریم انسانی که با فقرا و مساکین هم نشین باشد،اگر شانی برای خودش قائل است این هم نشینی اورا از تکبر دور میکند،در او تواضع ایجاد میکند و معنویت و اخلاص می آورد.
🔸ما احساس میکنیم اگر مدیر کل هستیم فقط باید مهمانی هایی را برویم که در آن مدیر کلان هستند یا کسانی را دعوت کنیم که مدیر کل باشند.
در دید بازدیدهای نوروز مشاهده می کنیم که اگر ده خانواده هستند ویک خانواده وضعیت معیشتی ضعیفی دارد و مناطق حاشیه ای شهر سکونت دارد،آن نُه خانواده ی دیگر که طبقه ی متوسط روبه بالا هستند باهم رفت و آمد دارند ولی خانه ی آن خانواده ی ضعیف نمیروند واو را دعوت نمی کنند.
این خیلی بد است و نشانه ی دوری از تقوای الهی است.
🔹سوره آل عمران (آیه ۲۰۰)
يَآ أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُون
خداوند در این سوره میفرمایند؛ ای کسانی که ایمان آوردید صبر داشته باشید و یکدیگر را به صبر دعوت کنید و رابطه با هم داشته باشید بعد میفرماید،و "تقوا"داشته باشید.
🔻این تقوای بعد از رابطه به چه معناست ؟َ
🔸یعنی اصل رابطه باشد اما آن رابطه بر مبنای "تقوا"باشد.
صوت گفتگو
#شرح_نهج_البلاغه
✅ @Aminikhaah