💠 #واقعیت_یا_جذابیت؟ l فصل دوم
🔸#واقعیت_حسینی_جذابیت_یزیدی
3⃣1⃣ جلسه هشتم بخش دوم
✳️ ویژگی یهودیان امت
🔸یهودیان خودشان را دردانههای خدا میپندارند.
خداوند میفرماید من یک علامت دارم که معلوم میکند که آیا کسی دردانهی من هست یا خیر.
قُلْ يَآ أَيُّهَا الَّذِينَ هَادُوٓا إِنْ زَعَمْتُمْ أَنَّكُمْ أَوْلِيَآءُ لِلَّهِ مِنْ دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ (سوره جمعه، آیه۶)
هرکس دردانهی من است عاشق ملاقات با من است، هر کس که عاشق من است عاشق مرگ است. اما آن ها هرگز مرگ طلب نمیکنن . از مرگ خوششان نمیآید.
🔹خداوند در آیه ۹۶ سورهی بقره فرمود، "یَوَدُّ اَحدهم لو یُعَمِّرَ اَلفَ سَنه" ، هرکدام دوست دارند هزار سال زندگی کنند.
.
🔸خداوند در سوره جمعه میفرماید یهودیان ولیّ من نیستند که اگر بودند از مرگ خوششان میآمد و این علامت بارز یهودیان است.
🔹خداوند در آیه ۵۲ سوره مائده میفرماید، "فی قلوبهم مرض" . این چه بیماری است؟
اختلال دلبستگی به مادیات سندرمش ترسیدن از مرگ است.
⭕️اختلالی که یهود را شاخص کرده است، دل بستن به دنیا و مادیات میباشد.
🔸آیهی آخر سورهی جمعه میفرماید؛ روز جمعه است و پیامبر(ص) مشغول خواندن خطبه نماز جمعه هستند. فردی از بیرون بساط ارزانفروشی را اعلام میکند. مردم وسط سخنرانی پیامبر (ص) که متوجه میشوند جنس ارزان است همگی بیرون میروند. و تَرَکوکَ قائماً، پیامبر (ص) ایستاده و مشغول خواندن خطبه هستند. با این حال پیغمبر (ص) را رها کردند و سوی جنس ارزان رفتند.
این همان سندرم یهودی صفتی است.
🔹در سوره مجادله میفرماید: پیامبر من، هرچه رایگان درس دادی کافی است. از این به بعد هرکس مشتاق است باید پول بپردازد. کسانی که صبح می آمدند و غروب به زور بیرونشان می کردند دیگر خبری از هیچکدام نشد.
یک نفر صبح می رفت کارگری و غروب پولش را صدقه میداد و خدمت پیامبر(ص) میرفت.
🏴 محرم ۹۸
📢 صوت جلسه
✅ @Aminikhaah
#توییت
آقای رئیس جمهور، وعده گشایش اقتصادی یک هفتهای داد.
چندی بعد وعده تعطیلی زیارت اربعین در سال جاری را داد.
به نظر شما علت چیست که وعده اولش را هیچکس وقعی ننهاد، ولی همه تحقق وعده دوم را باور دارند؟!
https://twitter.com/Aminikhaah/status/1305790519814037504?s=09
✅ @Aminikhaah
سیره زندگی امیرالمومنین و حضرت زهرا.mp3
6.79M
🎙 #پادکست
🔸الگوگیری از روح حاکم بر زندگی اهلبیت علیهمالسلام
📌برگرفته شده از جلسه #ازدواج_دو_دریا
✅ @Aminikhaah
💠 #واقعیت_یا_جذابیت؟ l فصل دوم
🔸#واقعیت_حسینی_جذابیت_یزیدی
4️⃣1️⃣ جلسه هشتم بخش سوم
📍ماجرای حضرت موسی (ع) و قوم یهود
فرعون غرق شد و اوضاع زندگی بنی اسرائیل بهبود یافت. حضرت موسی (ع) به قومش فرمود، اینجا ارض مقدسی است و قوم ظالمی در آن هستند. اگر برویم و درگیر شویم و آنجا را بگیریم بر کل زمین حکومت خواهیم کرد. این ها گفتند: آنها قوم ظالمی هستند و تا از آنجا خارج نشوند وارد آن زمین نمی شویم. دو نفر گفتند وعده ی خدا را جدی بگیرید. اصلا نمیخواهد بروید و بجنگید. نترسید، تا پشت در بروید و در را باز کنید، فرار می کنند. گفتند ما می ترسیم. تو و خدایت برو ما همینجا نشستهایم. حضرت موسی (ع) گله کرد و گفت خدایا من کاری از دستم برنمی آید. خدا فرمود تا ۴۰ سال باید در این بیابانها بمانند، در این زمینها سرگردان باشند. (سوره مائده آیات ۲۰ تا ۲۶)
که آخر هم حضرت موسی (ع) در این ۴۰سال از دنیا رفت و قوم بنی اسرائیل هم آواره ماندند. یهودیان امت بی وطن شدند.
🔸 مهمترین ویژگی یهودیان امت این دو خصلت است، هم می ترسند و هم می ترسانند.
آنها میگویند: جنگ می شود، تحریم می شوید. اعدام میکنند. این ویژگی یهود امت است. الْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدِينَة (سوره احزاب آیه ۶۰) ، دشمن بیرون مینشیند و اینها در داخل میترسانند.
🔻مردم شام یزید را دوست داشتند ولی مردم کوفه دوست نداشتند. چه شد که به قتل اباعبدالله (ع) تن دادند؟
به مردم کوفه گفتند، یا حسین که مرگ است یا زندگی. مردم گفتند زندگی.
دوقطبی ها را ببینید. که متخصص این امر (ایجاد دو قطبی) یهودیاناند.
مردم کوفه اگر می ایستادند هم امام حسین (ع) کشته نمیشد هم خودشان کشته نمی شدند هم یزید نابود میشد.
در مورد امام حسن (ع) هم همین شد. شعار دادند البُقِیَ میخواهیم زنده بمانیم. جالب این است آنجا دوقطبی سازی نبود.امام حسن (ع) سخنرانی کردند وگفتند یا باید با معاویه بیعت کنیم که میشود ذلت یا باید بایستیم بجنگیم. همه گفتند البُقی میخواهیم زنده بمانیم (یهودیان امت).
📌یک قاعده:
یزید برای ما جذابیت ندارد ولی زنده ماندن جذابیتش از با حسین ماندن بیشتر است. اینجور آدمها حسین را میکشند.این قاعده ی همیشه ی تاریخ است،یا حسین یا زندگی.
🔹عدم ترس از مرگ در سیره ی امام حسین (ع)
امام حسین (ع) از خواب بیدار شدند. حضرت علی اکبر (ع) دیدند پدرشان ناراحتاند. حضرت فرمودند الان که پلکم روی هم رفت صدایی شنیدم ملکی گفت این کاروانی که دارند می روند همه به سمت مرگ میروند و همه کشته خواهید شد. حضرت علی اکبر گفت: پدر جان مگر ما برحق نیستیم؟ فرمود: بلی پسرم. قسم به کسی که برگشتم به سمت اوست ما برحقیم. حضرت علی اکبر عرضه داشت : پس برای چه از مرگ بترسیم.
🏴 محرم ۹۸
📢 صوت جلسه
✅ @Aminikhaah
🔸آیتالله صانعی؛ و کلیشهی بدعتگذار _ نواندیش!
🔹آیت الله صانعی در ۹۹/۶/۲۱ در گذشت. به دعای مقام معظم رهبری، خدایش غریق رحمتش کند.
🔹ماجرای فتاوای غیرمشهور ایشان از سال ۱۳۸۸ با اعلام عدم صلاحیت مرجعیت ایشان توسط جامعه مدرسین حوزه علمیه خبرساز شد.
اظهارنظرهای مختلفی آن زمان درباره این موضع جامعه مدرسین گرفته شد؛ برخی با تأکید #بدعتگذار بودن ایشان و ناعادلانه و غیرعقلانی فتاوای ایشان، موضع جامعه مدرسین را شجاعانه و قاطعانه خواندند و برخی نیز این کار را احجاف در حق #فقیهی_نواندیش و سیاسی و حکومتی کردن منصب مرجعیت و اختلال در نظم طبیعی حوزه های عملیه قلمداد نمودند.
🔹 در هر صورت، از منظر مدیریت دانش، اختلاف مبانی و روش فقاهتی ایشان با مبانی و شیوه متداول فقها، زمینه خوبی برای خودآگاهتر کردن چارچوبهای فقاهت موجود و مشخص کردن حدود و ثغور آن است.
🔹تفاوت نگاه آیت الله صانعی را باید در روشهای زیر جستجو کرد:
➖ حاکمیت و توسعهی کاربرد قاعده نفی عسر و حرج و سرایت آن به احکام وضعی مانند محرمیت در نظر مرد نسبت به دخترخوانده خود.
➖ حاکمیت و توسعهی کاربرد قاعده عدالت و ارجاع به عرف امروزین برای فهم معانی و مصادیق آن،
➖استفاده گستره از قاعده سهولت شریعت که در نگاه ایشان متفاوت از قاعده نفی عسر و حرج است و ایشان در فتوای خود در به بلوغ رسیدن دختران در ۱۳ سالگی تطبیق کرده اند.
➖ تلاش برای انطباق احکام شرعی با رویه ها و ارتکازات عقلایی عصر کنونی در حقوق بشر.
🔹این اختلاف روشی، ایشان را به مبانی و قواعد خاصی در موارد زیر رسانیده که تأثیر گسترده ای در فتاوای ایشان داشته است:
➖ عدم دخالت جنسيت در مسائلی مانند مرجعیت، رهبری جامعه، قضاوت، شهادت، دیه، قصاص و امامت جماعت و جمعه،
➖کرامت و حرمت ذاتی انسان
➖ محوریت حقوق مردم و مدخلیت اراده آنها در مشروعیت حکومت
➖ تباین میان کافر و غیر مسلمان
➖ مجال رخصت در اجرای حدود و تعزیرات در دوره غیبت
➖ نظام حقوق زن و مرد در بستر خانواده، مانند محدودیت مرد در متعه و ازدواج مجدد.
و ...
🔹متأسفانه بخش قابل توجهی از جامعه علمی ما، به دلیل غلبه نگاه سیاسی چه در رد و چه در تأیید، عاجز از بهرهگیری از این اختلاف نظرها و رشید و بارورتر کردن خود است تا جایی که میتوان گفت به نوعی با یک #ماستمالی علمی مواجه هستیم؛ همان اتفاقی که درباره دیدگاههای صاحبنظرانی مانند طالقانی، مهدی حائری یزدی، منتظری، آذری قمی، موسوی اردبیلی و هاشمی رفسنجانی به وقوع پیوست و اکنون شاهد هستیم که کسانی صرفاً در تمجید و ترویج آنها سخن می رانند و کسانی دیگر یا سراسر نفی میکنند و یا ترجیح می دهند با سکوت خود نقشی در انتشار مطالب نادرست نداشته باشند!
🔹یادم هست در همان حول و حوش سال ۸۸ متنی از جامعه مدرسین دیدم که به صورت فنی، دلائل بطلان روش فقاهتی مرحوم آیت الله صانعی را ذکر کرده بود که بنده خیلی پسندیدم. هرچه امروز در اینترنت گشتم آن را پیدا نکردم. البته هم اکنون نیز مقالات خوبی در سایت آیتالله برای دفاع از مواضع علمی ایشان وجود دارد.
🔹موضع علمی شخص بنده این است که روش فقاهت جناب آیتالله صانعی در نهایت به عرفی شدن فقاهت سنتی و انفعال جامعه شیعه در برابر هژمونی علمی و رسانهای تمدن غرب میانجامد، ولی در عین حال معتقدم عدم طرح مباحث اختلافی و چالشی ایشان و امثال ایشان در مجامع علمی، ضررش در دراز مدت برای عقلانیت و جامعه شیعی به مراتب بیشتر است.
📆 تاریخ نگارش: ۱۳۹۹/۶/۲۵
✍ به قلم حجتالاسلام علی محمدی
✅ @Aminikhaah