هدایت شده از Aminikhaah🇱🇧
💠 «امام خمینی» از منظر «عارف بی بدیل مرحوم آیت الله العظمی بهجت ره»
🔷 حجت الاسلام و المسلمین محمدی ری شهری در کتاب زمزم عرفان می نویسد:
🔶 آیت الله بهجت ، در یکی از دیدارهایم با ایشان ، به رویائی ازخود درباره پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی اشاره کردند.
ایشان فرمودند: "قبل از پیروزی انقلاب خواب دیدم که شاه به سید جوانی خیلی احترام می کرد . در عالم رویا فهمیدم که پس از شاه ، او خواهد بود. پس از پیروزی انقلاب ، دیدم که همانطور شد ؛ ولی قیافه آقای خمینی با آن جوان تطبیق نمی کرد ؛ اما وقتی عکس جوانی ایشان را آورند دیدم عینا همان است .
در عالم رویا آن جوان چیزی گفت که از آنچه می گویم ، معلوم میشود . پس از انقلاب آقای خمینی گفت : «هر کس در برابر انقلاب بایستد ،هلاک میشود » ؛ و بدین سان ، آنچه در خواب دیده بودم ، تعبیر شد. "
🔶 آیت الله بهجت به این جانب (ری شهری) فرمودند :
اسراری از آقای خمینی می دانم که تاکنون به کسی نگفته ام و پس از این هم نخواهم گفت!
پیش از فوت حضرت امام چندین بار اقدام کردم که ملاقاتی میان آقا و امام صورت گیرد . یکبار خیلی اصرار کردم و گفتم : ایشان دوستتان بوده! خوب است همدیگر را ببینید.
ایشان فرمود :
" تو چه می دانی که همین دیشب با هم چه گفتگوئی داشتیم !"
گفتم این را ایشان هم می دانند ؟ فرمود :
" بله ایشان هم می دانند! "
🔶 امام خمینی دو روز قبل از وفات ( پنجشنبه 11/ 3/ 1368 ) در حالیکه در بستر بیماری بود در عالم مکاشفه با آیت الله بهجت ، با لبخند،خداحافظی کرد . آیت الله بهجت در این باره فرمودند :
" هنگامی که آقای خمینی در بیمارستان بود ، چند روز قبل از وفاتش ، پنجشنبه بعد از نماز صبح ، در حالیکه خواب نبودم ، دیدم ایشان زیبا ،خوشرو ، و با لبخند ، از جلوی من گذشت . چهره اش از عکس او زیباتر بود . بعد از چند روز که خبر وفات ایشان منتشر شد، متوجه شدم که ایشان آمده از من خداحافظی کند. خوشحال بود برای آنکه کارش تا آخر درست بوده و از آنچه انجام داده پشیمان نیست ؛بلکه کارش ناجح بوده است ."
✅ @Aminikhaah
💠 خرمشهرها در پیش است...
🔶 این جملات رهبر حکیم انقلاب ، دو سال و هشت ماه پیش بیان شده. دوباره با دقت بخوانید:
🔹 جوانان عزیز! آینده برای شماست؛ شمایید که باید این تاریخ را با عزتش نگه دارید.
خرمشهرها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی، در میدانی که از جنگ نظامی سختتر است؛ البته ویرانیهای جنگ نظامی را ندارد، بالعکس آبادانی به دنبال دارد اما سختیاش بیشتر است. ۹۵/۳/۳
🔶 در جنگ نظامی ، بعثی های عراقی و ایرانی ، از ویرانی خرمشهر آغاز کردند تا با ترساندن از ویرانی تهران ، کار انقلاب را یکسره کنند.
امروز ، خرمشهرهای دیگری در حال وقوع است. بعثی های ایرانی و غیر ایرانی ، اقتصاد و فرهنگ را ویران کرده اند تا با وعده آبادانی ، کار انقلاب را یکسره کنند.
این جنگ ، نه سر و صدا و دود و آتش محسوس دارد نه خیانت بعثی هایش را به راحتی می توان فریاد کرد. رزمنده های این عرصه ، روزی صد بار ترور می شوند و هر یکی که زمین می خورد ، جای آنکه ده نفر به کمک آیند ، صد نفر از همرزمانش می گریزند!
خرمشهر امروز ، پالرمو است. مجمع تشخیص و مجامع اهل تشخیص ، می توانند جهان آرای این میدان باشند. اگر نبودند ، نوبت جوانان است که آتش به اختیار ، "این تاریخ را با عزتش نگه دارند."
ویرانی های خرمشهر امروز ، نوید آبادانی هایی است که "مُرجفون" وعده می دهند. خطرناک تر از صف گوشت یخ زده در ازای ارائه کارت ملی ، دعوت به صفی است که در آن خرمی شهر ، در ازای ازاله هویت ملی می فروشند.
پیش قراولانی که پیشاپیش ، هویتشان را پیش فروش کرده اند ، تاجران ورشکسته سکانس پایانی اند ، اگر جوان ها غافل نشوند از اینکه "خرمشهرها در پیش است..."
✅ @Aminikhaah
هدایت شده از وحید یامین پور
🔺️ناشر محترم به مناسبت دهه فجر کتاب را با ۲۵ درصد تخفیف عرضه کرده. لینک زیر را لمس کنید 👇
http://yon.ir/6WXR6
هدایت شده از کتاب خوب📚
📚
🔸️رهبر انقلاب: معرفی شیخ انصاری به جهان اسلام یک فریضه و تکلیف است.
⭕
برای شناختن شخصیت محوری داستان "نخل و نارنج" این بیانات رهبر حکیم را ببینید:
.
🔹️رهبر معظم انقلاب:
مطرح کردن تمامی ابعاد شخصیت شیخ مرتضی انصاری برای دنیای اسلام ضروری است. بزرگان و علمای اسلام، شیخ مرتضی انصاری را شیخ الاعظم میخوانند زیرا هیچکس درباره عظمت مقام علمی شیخ اندک تأملی ندارد، بنابراین معرفی وی به #جهان_اسلام به عنوان قله رفیع علم و تقوا و نیز تبیین و تحلیل نقش آن شیخ بزرگوار در حفظ هیمنه و عظمت دین و کلیت وحدت اسلامی در مقابل معاندین و مخالفین، یک فریضه و تکلیف است.
بینش و شعور معنوی و استقامت روحی شیخ مرتضی انصاری بسیار با عظمت است؛ #شیخ_انصاری از مفاخر #روحانیت اسلام است و ما باید خصوصیات ممتاز وی را تبیین کنیم تا بیش از گذشته عظمت روحانیت و حوزههای علمیه و استقلال حوزهها مشخص شود.
#رهبر_انقلاب
#شیخ_مرتضی_انصاری
🔺️کتاب "نخل و نارنج" داستان زندگی و زمانهی شیخ انصاری فردا(سهشنبه) ساعت ۱۵ رونمایی میشود. در مراسم رونمایی کتاب هم عرضه خواهد شد.
آدرس: انتهای خیابان سمیه، حوزه هنری، تماشاخانه مهر
#نخل_و_نارنج
#داستان #رمان
📗📘📙
@ketabe_khoob
هدایت شده از Aminikhaah🇱🇧
💠 مطلب زیر در تاریخ ۲۸ اسفند ۹۶ به اشتراک گذاشته شد.
دوباره #بازنشر می دهم.
طی ماه های آینده نیز چند بار بازنشر داده خواهد شد. ان شاء الله!
👇👇👇👇
هدایت شده از Aminikhaah🇱🇧
💠 لبه سقوط یا سکوی پرواز؟!
🔷 فتنه ها بد نیست ؛ منافقان را رسوا می کند. به شرط آنکه مومنان ، قوام و انسجام داشته باشند.
علی علیه السلام با سه طایفه «قاسطین» و «ناکثین» و «مارقین» مواجه بود ؛ ولی آنکه کمر حکومت او را شکست ، سست عنصری کوفیان بود.
حال و هوای این روزهای جمهوری اسلامی ، مشابهات زیادی در تاریخ دارد. التهاب این روزها ، بارها و بارها تاریخ را به طپش انداخته. تاریخ را که می خوانی ، می بینی مشتی از خروار خروار فتنه ای که انقلاب از آن عبور کرده ، انقلاب ها را به باد داده.
این روزهای انقلاب به شبهای گرم عملیات می مانَد. همه افراد و احزابی که از صدر انقلاب زخم و کینه ای را حمل کرده اند امروز بر پا ایستاده اند و مترصد قیام اند.
از ملی گراها و سلطنت طلب ها و منافقین ، تا تَکراری ها و بهاری ها و لندن نشین ؛ تا پرچم سفیدانِ پست برق نشین ؛ تا درویشانِ شمال شهر نشین ؛ همه خود را نشان داده اند و قلب نظام را نشانه گرفته اند.
انقلاب های پیشین ، اگر با هزار زحمت خود را به اینجا می رساندند ، تاب گذر از این گردنه نداشتند. اما انقلاب اسلامی ایران ، از این پیچ تاریخی به سلامت خواهد گذشت و تاریخ را در فصلی جدید متولد خواهد نمود. گواه و شاهد این حرف ، شهیدان دهه هفتادی و روشنایی ذهن و قلم عناصر حزب اللهی است.
جنبش های مومنانه پیشین با این جنس فتنه ها نابود شدند ؛ چون فاقد قوام مومنانه ای بودند که قیام های کافرانه را پس می زند. ایرانیان اما از مردم حجاز و کوفه برترند. ایرانیان ، قوم بشارت داده شده قرآنند که «إِنْ تَتَوَلَّوْا يَسْتَبْدِلْ قَوْماً غَيْرَكُمْ ثُمَّ لا يَكُونُوا أَمْثالَكُم» (محمد / 38)
این روزها ، زیر پای انقلاب را که ببینی دلهره سقوط پیدا می کنی. ولی دلگرم باش که این بالها ، توان پریدن تا بی کران دارد. تا روشنای صبح چیزی نمانده ...
✅ @Aminikhaah
💠 یکی از اعضای مجمع تشخیص ، هنگام رای گیری درباره پالرمو از جلسات خارج می شود تا بین هیچ یک از دو گروه موافق و مخالف تعریف نشود. مبنای این رفتار این است که اگر طیف مخالف پالرمو شکست خورد ، از شکست خوردگان به حساب نیاید و زبانش برای اعتراض به هر دو طیف باز باشد. هر کدام هم پیروز شد ، نتواند او را ملامت کند.
این رفتار ، برایم این آیه را تداعی کرد:
🔷 الَّذينَ يَتَرَبَّصُونَ بِكُمْ فَإِنْ كانَ لَكُمْ فَتْحٌ مِنَ اللَّهِ قالُوا أَ لَمْ نَكُنْ مَعَكُمْ وَ إِنْ كانَ لِلْكافِرينَ نَصيبٌ قالُوا أَ لَمْ نَسْتَحْوِذْ عَلَيْكُمْ وَ نَمْنَعْكُمْ مِنَ الْمُؤْمِنين (نساء / 141)
🔶 همان منافقان كه در انتظار فرصتند تا اگر فتحى از ناحيه خدا نصيب شما شود خود را از شمادانسته، مى گويند: مگر ما با شما نبوديم و اگر نصيب كافران شود به آنان مى گويند: مگر نبود كه ما رهنمودهاى خود را به شما قبولانديم و نمى گذاشتيم به دين مؤمنين بگرويد.
🔶 سوال این است که بعضی ها کِی وقت کردند این قدر منافق شوند؟!
✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇱🇧
فاطمه و افکار عمومي 01.mp3
11.96M
🔈 #فاطمه_و_افکار_عمومی
📢 جلسه اول
#فاطمیه97
📅97/11/16
#مشهد
🔔 @Aminikhaah_Media
💠 جماعتی #دلواپس امروز بودند. توهین و تحقیرشان کردید. نتیجه این شد که کل ملت ، دلواپس فردا شدند.
✅ @Aminikhaah
این متن ، سال ۹۱ نگاشته شده است. اما گویا هنوز تازگی دارد...
💠 شهدای بی قطعه
🔶 تقدیم به زندگانی که خمینی ، ۱۲ بهمن ۵۷ بر مزار آنان دولت تعیین کرد.
🔷 دهه فجر با همه شیرینی هایش کم کم به خاطره ای تکراری تبدیل شده. این را از رویکرد صدا و سیما هم می شود فهمید. دیگر آن صحنه ها و حادثه هایی که دهه هفتاد و حتی دهه هشتاد از تلویزیون می دیدیم ، برفکی شده. به جای آن ، جشنواره فجر؛ هر سال جذاب تر و پر رنگ تر. خوف این دارم که کم کم ، دهه فجر بشنویم و اول ، یاد جشنواره فجر بیفتیم.
برای اینکه از تکاپوی انقلابی میانه زمستان جا نمانیم ، کاراکترهای دست نخورده می خواهیم. یکی از موضوعات بکر و گمنام ، ماجرای شهدای انقلاب است. موضوعی که سالهای سال ، برای دهه فجرها و نسلهای نوزای انقلاب ، قصه های ناشنیده دارد.
شهدای انقلاب ؛ همانها که گلزار ندارند. همانها که حتی قطعه ای مجزا ندارند. همانها که در بهشت زهرای تهران ، باید با رنج ، از میان مردگان ، پیدایشان کنی. نام ، به قبر دارند ؛ ولی از گمنام ها گمنام ترند. همانها که حتی روی دستها نرفتند و اهل محلشان هم به تشییعشان نیامدند. همانها که دسته دسته از کف خیابان جمع شدند و روی سینه هایشان به جای فرزند روح الله ، نوشتند : "ناشناس".
اینها همانهایی اند که جای ژسه و خمپاره ، گل در دست داشتند. نه از عراقی خونین شدند و نه از آمریکایی؛ سرباز جوان شهر ، برادر کشی کرد.
گناهی نداشتند؛ جز عشق روح الله. روح پاکشان ، حتی به سیرابیِ وصال 12 بهمن هم مهلت نیافت. اما خمینی ، چه عاشقانه و سراسیمه ، دهه فجر طوفانی اش را با شهدای انقلاب آغاز کرد.
شهدای انقلاب اسطوره های ستم کشیده اند. همان ها که زیر چکمه و اتو و فحش ، گاهی شوک برق چشیدند و گاهی وارونه آویخته شدند. در میانشان هستند کسانی که به دست جلّاد ساواک ، تکه تکه شدند و مُثله گشتند. چه بسیارشان در میان دریاچه نمک جا گرفته اند. چه زیادند از ایشان که قبرهایشان یافت نشد . اگر شکنجه گران دستگیر شده نبودند ، بسیاری از همین قبرها هم ناشناخته می ماند. بسیارشان بدون اطلاع بستگان به بستر خاک رفتند؛ چه بسا غسل و کفنی هم نداشته باشند.
دهه فجر ، تبلور خنده های زمستانی شهدای انقلاب است. در بهار آزادی ، جای شهدا خالی!
✅ @Aminikhaah
💠 #دوراهی_وظیفه_و_نتیجه
🔷 خلاصه جلسه ششم/قسمت اول
🔶 نسبت وظیفه و نتیجه
امام قبل از پیروزی انقلاب در آبان 57،اول سخنرانی خود می گویند ، ما دو گونه تشخیص وظیفه داریم:
1- یک دسته از آن اینگونه است که آدم باید نتیجه را در نظر بگیرد و بعد اقدام کند.
2- دسته ای دیگر از آن نیز اینگونه است که نتیجه را نباید در نظر گرفت و فقط باید اقدام کرد.
بعد از این می فرمایند انقلاب ما از آن وظایفی بود که اصلا ما نباید نتیجه ای برای آن لحاظ کنیم و ما وظیفه داشتیم انقلاب کنیم حتی اگر همه ما کشته شویم!
سپس می فرمایند:
«حضرت سید الشهداء قیام کردند بر ضد یزید؛ و شاید و همان طور هم بود که خوب، اطمینان به این بود که موفق به اینکه یزید را از سلطنت بیندازند نشوند.. .»
یعنی امام حسین ع هم می دانستند حرکتشان نتیجه ظاهری که مدنظر حضرت است را ندارد ، با این حال قیام کردند.
=>پس ما هم اگر یقین داشته باشیم که همه کشته می شویم ، باز هم باید قیام کنیم.
سپس در ادامه سه اصل مهم انقلاب را اینگونه معرفی می کنند:
«... يكى نبودن محمد رضا خان و اين سلسله، سلسله پهلوى؛
و يكى نبودن اصل رژيم سلطنتى؛
و يكى هم استقرار حكومت عدل اسلامى، جمهورى اسلامى؛ »
💠 انقلاب کردید برای چه؟!
🔶امام خمینی ره در ادامه می فرمایند:
«... چه شد؟ يك تكليف را ادا كرديم... «چه شد» يعنى چه؟ خوب تكليف ماست. ما حالا نماز داريم مى خوانيم، يك كسى بگويد خوب شما بيست ـ سى سال نماز خوانديد چه شد؟! خوب من بيست سال نماز، اطاعت خدا كردم. «چه شد» كدام است؟! من اطاعت خدا را كردم. خدا گفته بكن، من هم كردم...اين يك چيزى است كه لازم است بر ما. بر مسلمين است كه اين كار را بكنند. منتها توانستيم اين كار را انجام بدهيم كه الحمد للَّه؛ هم تكليفمان را ادا كرديم هم به مقصد رسيديم. نتوانستيم عمل بكنيم به تكليفمان عمل كرديم؛ نماز خوانديم. حالا «چه شد» يعنى چه؟ خوب نماز خواندم، مبارزه و معارضه اى با ظلم كرديم، با ظالم كرديم؛ با كسى كه مى خواسته يك مملكتى را خراب كند و خراب كرده است و همه مصالح مسلمين را زير پا گذاشته و به كفار داده است، با اين جنگ و نزاع كرديم؛ خون داديم؛ خون گرفتيم؛ همه اين كارها را كرديم اما تكليف بوده است كه كرديم. رسيديم به مقصدْ الحمد للَّه، نرسيديم به مقصدْ تكليفمان را ادا كرديم. هيچ باكى از اين مطلب نداريم و ان شاء اللَّه میرسيم؛ ان شاء اللَّه.»
💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید.
👇👇👇👇
بخش اول: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/711
بخش دوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/728
بخش سوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/745
@Aminikhaah
💠 صیانت از انسانیت
🔷 امشب شبکه نسیم ، در برنامه "هزار داستان" خانواده مومنی را به تصویر کشید که به رغم داشتن یک فرزند ، فرزند معلولی را از بهزیستی به منزل آورده بودند و مادرانه و پدرانه ، پای رنج های بزرگ کردن او ایستاده بودند. مادر محجبه و موقر "رضا" با صلابت و صلا ، رفتارش را محصول معارف ناب شیعی می دانست.
امروز خبری از حجاز منتشر شد که درنده ای وهابی ، کودک شش ساله ای را به جرم شیعه بودن در برابر مادرش سر برید.
برای نشان دادن کارنامه انقلاب اسلامی ، همین مقایسه عینی بین این دو واقعه کفایت می کند.
در زمانه ای که گاوهای شیرده ، با شاخ تیزشان مظلوم کشی می کنند و گاوداران وحشی ، در میدان مظلوم کشی ، پارچه قرمز می گردانند ، به جرات می توان ادعا کرد نظام اسلامی ایران ، تنها حکومت و تنها مردمی را دارد که در ریختن خون هیچ کودکی در هیچ جای عالم مشارکت ندارد.
انقلاب ایران ، تبلور مکتبی است که امثال "عرب شیبانی" ها را پرورش می دهد. انقلابی است که جهان "گرگ ها" و "میش ها" را به عالم انسانیت دعوت می کند.
اگر خمینی و شهدا و مردمانش نبودند ، زمینی ها شوقی فوق گرگ و میش بودن نداشتند. خمینی ، هوس انسان بودن را زنده نگه داشت. به همین دلیل انتخاب و انقلاب او تا ابد خواهد ماند.
تا انسان و انسانیت هست ، انقلاب هست. رنج های کنونی انقلابی ها ، هزینه های رهایی از "گاو شیر ده" بودن است. تا شکسته شدن شاخ و شانه ها چیزی نمانده.
✅ @Aminikhaah
هدایت شده از LIBANIRAN
عشق به رهبر
شیعیان لبنانی (اکثرا حزب اللهی ها) عاشق رهبری هستند. یکبار در مراسم اهدای جوایز مسابقات قرآن در حال عکاسی بودم، معاون سید حسن سخنران بود و درباره نماز و اهمیت آن صحبت می کرد. برای رعایت ادب و احترام در نماز مثال آورد و گفت وقتی به دیدار شخص بزرگی بروید خودتان را مرتب می کنید عطر می زنید با احترام می ایستید. فکر کنید شما را ببریم ملاقات سید القائد... این را که گفت سالن ترکید بلند شدند، هلهله کشیدند، صلوات فرستادند، دست زدند، اشک ریختند، خصوصا خانمها. در این حد. طرف نگفت می بریم، گفت تصور کنید ببریم!
@libaniran
💠 #دوراهی_وظیفه_و_نتیجه
🔷 خلاصه جلسه ششم / قسمت دوم
🔶کار رسانه ای ، برای پیشبرد انقلاب
سپس امام به ضرورت کار رسانه ای برای پیشبرد انقلاب اشاره می کنند که خود این نکته ، ترکیب معجون آمیزی از وظیفه گرایی و نتیجه گرایی است:
« ... يعنى كمك شما در اينجا تبليغات است مقابل تبليغاتى كه شاه و دستگاه شاه و روزنامه نويسهايى كه از شاه [مزد] مى گيرند و اجير او هستند تبليغات كردند به اينكه اين مردم هرج و مرج طلب هستند، اينها ـ عرض مى كنم كه ـ يك مردم وحشى هستند، اينها [واپسگرا] هستند، از اين حرفها زياد زدند، شماها وقتى تماس مى گيريد با رفقايتان، با اشخاصى كه هستند تماس مى گيريد ... تظاهرات مى توانيد بكنيد، تظاهر بايد بكنيد. تماس با اشخاص كه غفلت كرده اند از اين امور داريد مى گيريد، هر جا يك عده اى را از همين اروپاييها ديديد يا از امريكايى [ها] ديديد، چند نفر بلند شويد فوراً بگوييد بابا مسئله ايران اين طورى است، مردم ايران اين را مى گويند، مردم ايران وحشى نيستند، مردم ايران مردم مترقى اى هستند كه مى گويند ما آزادى مى خواهيم؛ ما نمى خواهيم كه امريكا مالمان را ببرد. كسى بگويد مال ما را امريكا نبرد، اين آدم وحشى است؟!... .»
🔶 نگاه صفر تا صدی
نکته خیلی مهمی که در نگاه امام به وظیفه و نتیجه وجود دارد این است که نتیجه را صفر تا صدی می بینند و نه صفر یا صدی. فطرت عالم بر این است که همه چیز به تدریج و مرحله مرحله حاصل می شود و هیچ چیز دفعی نیست:
«ما البته نمى توانيم حاكمى مثل حضرت امير پيدا كنيم كه حكومت كند، كه وضع زندگى اش آن طور باشد، ... خوب ما مى خواهيم كه اين حكومت خائن برود؛ يك حكومتى كه خائن نباشد، نه آن طور (مثل حکومت حضرت علی) باشد، ما نمى توانيم آن طور پيدا بكنيم اما يك حاكمى كه خائن نباشد، مال ملت را اين طور تفريط نكند... مى خواهيم اين طورى نباشد. يك همچو حكومتى خيلى زياد هم پيدا مى شود، و يك همچو اشخاص شريفى در ايران زياد است... .»
💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه کنید.
👇👇👇👇
جلسه سوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/745
جلسه چهارم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/753
✅ @Aminikhaah
💠 دهه هفتاد و هشتاد ، جریان لیبرال سعی داشت امام و رهبری را منفک و متفاوت از هم نشان دهد و با اسم "امام" روبروی "آقا" بایستد.
یکی دو سالی است هر چه دارند علیه امام رو کرده اند و تا جایی که توانسته اند به امام حمله کرده اند.
این رسوا شدگی دو خاصیت دارد. یکی اینکه نفاق و دروغ شعار سال ۸۸ را نشان می دهد که فریاد می زدند: "اگر خمینی زنده بود با ما بود."
دیگر اینکه یکسانی حقیقت "امام" و "آقا" را نمایان می کند که بیعت و آرمانی که مردم در سال ۵۷ با "خمینی" داشتند ، چهل سال دست نخورد و "خامنه ای" مهم ترین رکن انقلاب که آرمان و هدف آن است را زنده نگه داشت.
✅ @Aminikhaah
💠 #دوراهی_وظیفه_و_نتیجه
🔷 خلاصه جلسه ششم/ قسمت سوم
🔶قانون گرایی امام ره
امام خیلی قانونی بحث می کنند. می گویند اگر اسلام را کنار بگذاریم ، طبق قانون اساسی شاه حق حکومت داری ندارد!
چون مردم باید مشارکت داشته باشند. این شاه و پدرش را مردم انتخاب نکردند.
ایشان میفرمایند:
«.. سلطنت محمد رضا اولًا كه چون سلطنت پدرش خلاف قانون بود و با زور و با سرنيزه تأسيس شده بود، مجلس غير قانونى است، پس سلطنت محمد رضا هم غير قانونى است.. اين ملتى كه سرنوشت خودش با خودش بايد باشد در اين زمان مى گويد كه ما نمى خواهيم اين سلطان را. وقتى كه اينها رأى دادند به اينكه ما سلطنت رضا شاه را، سلطنت محمد رضا شاه را، رژيم سلطنتى را نمى خواهيم، سرنوشت اينها با خودشان است. اين هم يك راه است از براى اينكه سلطنت او باطل است... .» (صحيفه امام، ج6، ص: 11 - 13)
به همین دلیل وقتی امام به بهشت زهرا رفتند ، بحث خدا را مطرح نکردند. فرمودند چون مردم من را قبول دارند ، من در دهان این دولت می زنم:
«ما مى گوييم كه خود آن آدم، دولت آن آدم، مجلس آن آدم ـ تمام اينها غير قانونى است و اگر ادامه به اين بدهند، اينها مجرمند و بايد محاكمه بشوند، و ما آنها را محاكمه مى كنيم. من دولت تعيين مى كنم! من تو دهن اين دولت مى زنم! من دولت تعيين مى كنم! من به پشتيبانى اين ملت دولت تعيين مى كنم! من به واسطه اينكه ملت مرا قبول دارد ... » (صحيفه امام، ج6، ص: 16 - 17)
امام براساس این که مردم ایشان را قبول داشتند ، رفراندوم گذاشت ، بعد پیروز شد.
این یعنی حرکتی کاملا قانونی.
امام فرمودند که ما از نهضت مان سه تا هدف داشتیم:
1- نبودن محمدرضا خان و سلسله پهلوی
2- نبودن اصل رژیم سلطنتی
3- استقرار حکومت عدل اسلامی
بعد میفرمایند که هرچه تلاش هم کنیم ، این هدف آخری محقق نمیشود.یعنی بالاخره در حکومت ما دزدی ، اختلاس و فساد هست. تا وقتی که به پیروزی نهایی و استقرار کامل اسلام برسیم.
💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه کنید.
👇👇👇👇
جلسه پنجم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/758
جلسه ششم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/761
✅ @Aminikhaah
💠 وقتی برای #کودک_همسری مثنوی هفتاد من کاغذ می نویسند و در قبال #کودک_کشی لالمونی می گیرند ، یاد جانوران دست آموزی می افتیم که آنچه استاد قتل و غارت گفت بگو می گویند!
✅ @Aminikhaah
💠 بنی اسرائیل موسی ع ، چهل سال به تیه و حیرت مبتلا شدند. خدا دید اینها را به موسی ع بازگشتی نیست. سر به نیستشان کرد.
اسرائیل فرعون ، چهل سال به امت روح الله گرفتار شد. خدا دید اینها را از روح الله بازگشتی نیست. فرعونیان را سر به نیستشان خواهد کرد.
#گام_دوم
✅ @Aminikhaah
💠 #دوراهی_وظیفه_و_نتیجه
🔷 خلاصه جلسه ششم/ قسمت چهارم
🔶همانطور که گفتیم امام فرمودند ، یک قسم از مسائل اینگونه اند که آدم باید نتیجه را در نظر بگیرد و بعد اقدام کند.
« در همه مسائلى كه انسان اقدام مى كند يك جورش اين طور است كه يك قسم از مسائل اين طور است كه، انسان بايد ملاحظه كند كه در اين عملى كه مى كند نتيجه حاصل مى شود، نمى شود؟ آيا مى رسد به اين مقصدى كه دارد، نمى رسد؟ اگر مطمئن شد كه به آن مقصد مى رسد اقدام مى كند، اگر مطمئن نشد اقدام نمى كند. يك قسم از مسائل اين طورى است... .» (صحيفه امام، ج5، ص: 18)
گفته اند که اگر احتمال عقلایی دادید که به آب نمی رسی ، تیمم کن ، تکلیف تو همین است.
یا درمورد امر به معروف و نهی از منکر گفته اند که اگر یقین داری که تاثیر ندارد ، نتیجه نخواهد داشت ، اینجا وظیفه نداری.
و قسم دیگری از مسائل اینگونه است که نتیجه را نباید درنظر گرفت و فقط باید اقدام کرد. یعنی اصل این است که وظیفه را انجام داد ، اگر چه احتمال بدهد که نتیجه ای حاصل نشود و لازم نیست که علم به این پیدا کند که نتیجه مطلوب حاصل میشود یا نه؟ و انسان به دنبال این است که به آن تکلیفی که بر عهده اش هست ، عمل کند.
=>بعد میفرمایند که زیر بار ظلم و ذلت نرفتن به این شکل است.
یعنی آقا اصلا فرض کن که داد بزنی ، نتیجه ای به همراه ندارد ، مهم نیست! باید به وظیفه عمل کرد.
🔶 مقایسه حکومت شاه با حکومت معاویه
امام حکومت معاویه را با حکومت شاه اینطور مقایسه می کنند:
« الآن وضع اين حكومت اين است، براى اينكه غاصبانه مسندى را گرفته است و يك سلطنت غاصبانه دارد مى كند ـ همان طورى كه معاويه سلطنت غاصبانه مى كرد، اين هم سلطنتِ غاصبانه است - همان طورى كه ائمه جور اين طور بودند ـ مثل معاويه و امثال اينها ـ و تكليف مسلمين بود بر اينكه اين را از آن مقامى كه دارد كنار بزنند و حكومت را دست آن كسى كه بايد و شرع مقدس تعيين كرده است تسليم بكنند، الآن هم بر مسلمين اين مطلب واجب است؛ لازم است. ما هم يكى از افراد مسلمين هستيم كه بر ما هم واجب است كه جديت كنيم و اين را از اين مقام پايين بياوريم. احتمالش را هم مى دهيم كه موفق بشويم؛ لازم نيست يقين بكنيم. ما احتمال اين معنى را مى دهيم. بلكه بيشتر از احتمال الآن هست در كار كه با اين نهضتى كه مسلمين كرده اند و همه با هم فرياد مى زنند كه ما نمى خواهيم اين را، اين مطلب درست بشود و سقوط پيدا بكند ان شاء اللَّه.
و بر فرض اينكه حالا ما نتوانيم، زورمان به او نرسد، همان است كه حضرت امير هم نتوانست... موفق نشدند به اينكه معاويه را از حكومت كنار بزنند. ما از اينكه يك عده اى از ما كشته بشود يا ما يك عده اى از آنها را بكشيم باكى نداريم، براى اينكه ما روى تكليف داريم عمل مى كنيم... ما مكلفيم كه با اينها معارضه و مبارزه بكنيم. اگر يك وقتى هم دستمان برسد، دست به تفنگ مى بريم و معارضه مى كنيم... ودر اين اصل هيچ اشكالى براى ما نيست كه ما كشته مى دهيم.» (صحيفه امام، ج5، ص: 19 - 21)
💢 برای مطالعه متن کامل به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید.
👇👇👇👇
جلسه هفتم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/768
جلسه هشتم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/771
✅ @Aminikhaah
💠با تو چهل ساله شدیم...
🔷 کلمات بین «گیومه» نام کتاب های حضرت امام ره می باشد.
🔶 تقدیم به تو! به تو که روح خدا بودی بر این جسم بی روح زمین و زمان!
سلام به تو! به تو که چهلمین گردش زمین ، دور انقلابت را هم دیدی!
مرحبا به تو! به تو که ریشه های این درخت را در عرش نشاندی و بر فرش کشاندی!
این چهل سال ، «شرح چهل حدیث» از ماجرای گلاویزی «جنود عقل و جهل» بود. «شرح دعای سحر» تو بود که با اشک و آه ، در میدان «جهاد اکبر» شمشیر می رقصاندی.
در این چهل سال ، هر وقت ما «استفتائات» راه انسانیت برایت فرستادیم ، تو قلم به دست شدی و قدم به قدم ، «رساله توضیح المسائل» مشق کردی.
ما درگیر «استصحاب» بیکارگی و سرگشتگی بودیم ، همه زندگی مان در «کتاب البیع» و کتاب اکل و شرب خلاصه می شد. تو آمدی و با «تفسیر سوره حمد» ، ما را مسافر کوی «آداب الصلاه» و «سر الصلاه» کردی.
بگذاريد كه از بُتكده يادى بكُنم ، من كه با دست بُت ميكده بيدار شدم. هنوز مست و خراب می بارگی های خیابان شاپور و زن بارگی های شهر نو بودیم ، اگر با غزل و قصیده و رباعیِ «دیوان» به دادمان نرسیده بودی.
نه هدف داشتیم و نه وسیله ، اگر «ولایت فقیه» را به «تحریر» نکشیده بودی. رد خون آزادگان ، از فکه تا مکه ، از درعا تا صنعا ، از منامه تا مِنا ، از زاریا تا ضاحیه ، از میانمار تا میشیگان ، همه «تقریرات فلسفه» ای است که تو به بشر آموختی.
هر روز این چهل سال ، برگی از «صحیفه» توست. سفرنامه خلقی است که به شوق رساندن به سرچشمه «طهارت» ، بر مرکب «اجتهاد و تقلید» نشاندی. در این سیر چهل ساله ، هر جا «طلب و اراده» ما فروکش کرد ، به «خلل» مبتلا شدیم و از «انوار الهدایه» محروم ماندیم. اما حالا که پای نخل چهل ساله ات گرد سالخوردگی افشانده ایم ، «مناسک» کوچ تا «نجاة العباد» و «وسیلة النجاة» را خوب آموخته ایم. ما تا «مصباح الهدایه» ای چون تو داریم ، حاجتی به «تعلیقه» و «حاشیه» خار و خس ها نداریم و «رسائل» از بیگانه نمی جوییم.
با تو و آثار تو چهل ساله شدیم. تازه اول عشق است. تا همه عالَم را به «تعادل و تراجیح» نرسانیم ، آرام نمی گیریم.
✅ @Aminikhaah