eitaa logo
Aminikhaah🇱🇧
38.1هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
540 ویدیو
309 فایل
«حافظ از دست مده دولت این کشتی نوح ورنه طوفان حوادث ببرد بنیادت» 🌹امام خامنه ای: سه کار عمده بر عهده‌ی روحانیون است: «هدایت فکری و معنوی»، «هدایت سیاسی» و «خدمات اجتماعی و غمخواری و خدمت‌رسانی به مردم». صوت جلسات: @Aminikhaah_media ارتباط: @Amini_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠شرح (جلسه هفدهم) 🔻فاصله از طمع 🔹حضرت علی(علیه‌السلام)در رابطه با صفات متقین میفرمایند؛ هرج من الطمع متقین خودشان را از آلودگی نسبت به طمع نجات داده اند. 🔸طمع مراتبی دارد؛ طمع نسبت به دنیا، خیلی از تقوا فاصله دارد. در سیره ی بزرگان این مساله زیاد دیده شده است، که اگر در محله ای می‌خواستند محل را تعریض کنند وخانه هارا خراب کنند، به محض اینکه خبر دار میشدند، پیشقدم میشدند در آن محله حتی به قیمت کمتر، میگفتند ما میخواهیم به بیت المال خیلی بابت خرید این خانه ها خسارت وارد نشود. آن ها به کمترین قیمتی که میشد خانه را می‌فروختند و زودتر هم از آنجا نقل مکان می کردند. با اینکه انسان در این شرایط به طمع می افتد، کمی دیرتر بفروشد ،کمی در فشار بگذارد،به بالاترین قیمت بفروشد.این ها در این موقعیت ها اهل طمع نبودند. 🔹اگر قیمت در حال بالا رفتن است و جنس ها در حال گران شدن هستند.بنده جنسی را به قیمتی خریده ام و یک مقیاسی هست برای خرید و فروش، آن را لحاظ می کنم و میفروشم. اینکه بعدا من همین را چقدر باید بخرم که گناه آن مشتری نیست که او این مابه تفاوت را پرداخت کند.این طور مواقع طمع در ما تحریک میشود. 🔸فردی به کسی قولی داده بود و گفته بود فلان وسیله را در اختیارتان می گذارم.در همان ایام قیمت آن به طور سرسام آوری بالا رفت.اطرافیان گفته بودند هنوز میخواهی این را تحویل فلانی بدهی!؟ خیلی گران شده است.گفته بود من قول داده ام. در روایت داریم «الْمُؤْمِنُونَ عِنْدَ شُرُوطِهِمْ» مومن است و قولش ،اینجور مواقع طمع خیلی انسان را اذیت میکند. 🔹در زمان امام صادق(علیه السلام)قحطی شده بود و مردم گندم نداشتند. حضرت به خادمشان گفتند:«ما چقدر گندم داریم؟»خادم گفته بود:«آقا خیلی ذخیره داریم(فکر کرده بود حضرت مثل خودش فکر میکنند)حضرت فرمودند :«همه را به بازار ببر و بفروش.»خادم خیلی تعجب کرد و گفت:«آقا الان همه دنبال گندم میگردند شما میگویید این گندم را ببرم و بفروشم؟» حضرت فرمودند:« من میتوانم به فرزندانم نان گندم بدهم اما دوست دارم خداوند ببیند من چگونه با مردم رفتار میکنم،از فردا هم مثل مردم رفتار میکنیم اگر گندم داشتند گندم میخوریم اگر نداشتند ماهم مثل بقیه جو میخوریم.» این میشود آن روحیه ای که از طمع فاصله دارد. صوت گفتگو @Aminikhaah
کسی که با الفبای دین و فلسفه اسلامی آشنا باشد می‌داند پس از مرگ، هیچ عمل قلبی و قالبی از انسان صادر نمی‌شود و هر چه هست، تجلی اعمالی است که در دنیا آفریده. «توبه مشرک پس از مرگ» ، طنز کودکانه و خطرناکی است. https://twitter.com/Aminikhaah/status/1273943311171096579?s=09@Aminikhaah
‏شنیده ها حاکی از آن است که قاضی فراری به محض ورود به عالم برزخ توبه کرده است و توبه او نیز پذیرفته شده است. از شما ایرانی عزیز درخواست می شود حق و حقوق از دست رفته خود را کان لم یکن تلقی فرمایید. https://twitter.com/Aminikhaah/status/1274032803185930240@Aminikhaah
💠یکی از شاخص شناخت وجود عقل در ما @Aminikhaah
💠شرح (جلسه هجدهم) 🔻خشوع در عبادت 🔸(وَ خُشُوعاً فِي عِبَادَةٍ) خشوع در عبادت یکی از ویژگی های متقین است و یکی از مواردی که ما باید از خداوند متعال بخواهیم همین ویژگی است زیرا از ویژگی های بسیار ممتاز است. 🔹وَاسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ ۚ وَإِنَّهَا لَكَبِيرَةٌ إِلَّا عَلَى الْخَاشِعِين(آ یه 45 سوره بقره) نماز سنگین است الا برای خاشعان،اگر فردی اهل خشوع باشد از نماز لذت می برد. شاید بتوان گفت معادل فارسی خشوع همان حضور قلب است.همان توجه قلبی،که انسان عبادتی را انجام بدهد بدون آنکه برایش سنگین باشد و از آن عبادت لذت ببرد. 🔸در روایت وارد شده است که امیراامومنین(علیه السلام) فردی بودند که هنگام وضو گرفتن رنگ از صورتشان می پرید،کسی که هنگامِ حمله همه ی لشکر دشمن به سمتش از جایش تکان نمی خورد،به محضِ اینکه صدای اذان را می شنید و وضو می گرفت و آماده می شد برای نماز رنگ صورتش می پرید. امام حسین(علیه السلام)فرمودند که وقتی موذن اذان می گفت ما می دیدیم که پدرمان گریه می کند و ما از اشک او، اشکمان جاری می شد و آن حالتی که امیرالمومنین(علیه السلام) داشتند باعث می شد که ما هم دگرگون شویم. 🔻راه حل برای داشتن خشوع در عبادت چیست؟ 🔹رابطه ی مستقیمی بین قلب و جوارح(اعضای بدن) انسان وجود دارد. هرچقدر قلب خشوع پیدا کند جوارح هم تحت تاثیر قرار میگیرند و هرچقدر هم انسان با جوارح، خودش را به خضوع بیاورد(خشوع ویژگی قلب است و خضوع ویژگی جوارح است)خشوع هم ایجاد میشود. 🔻چکاری انجام دهیم تا از عبادت لذت ببریم و خشوع داشته باشیم؟ 🔸یکی از چیزهایی که میتواند به ما کمک کند رعایت آداب است. برای مثال یکی از آداب نماز،اول وقت خواندن ان است، که مرحوم ایت بهجت(ره) می فرمودند؛ خود نماز اول وقت به مرور باعث حضور قلب در نماز می شود. همین اعمال مستحبی که انجام می دهیم آدابش را رعایت نماییم. برای مثال میخواهیم دعای جوشن کبیر را شب های قدر بخوانیم گاهی انسان با کراهت و وضعیت بدی(دراز کشیده) دعا را میخواند! انسان ده فراز را بخواند اما با توجه باشد. 🔹یک نکته ی کلیدی، خود توجه به اهل بیت(علیهم السلام) اثر گذار است. مثلا اگر بنده با شنیدن روضه ی حضرت علی اصغر(علیه السلام) حالم دگرگون میشود یا دیگری با توسل به حضرت زهرا(سلام الله علیها)، از این کانال وارد شویم اول حالمان را دگرگون کنیم و بعد طلب عفو از خداوند متعال بنماییم. صوت گفتگو @Aminikhaah
راز اصلاح در این جمله است: به جای آنکه در تصمیمات و فعالیت ها، رای آوردن در "دوره بعدی مجلس" را مد نظر داشته باشید، پذیرفته شدن در "دوره بعدی زندگی" را مد نظر داشته باشید. https://twitter.com/Aminikhaah/status/1274319315676868609?s=09@Aminikhaah
اصل مطلب درباره آقای این است که بسیاری حرف های ایشان ، جزئش خوب است ولی ترکیبش مشکل دارد. به این مثال دقت کنید: بیش از ۸۰ درصد کسانی که کرونا گرفتند ، خوب شدند. وزارت بهداشت و دستگاه های رسانه ای می توانند این واقعه را دو مدل گزارش کنند که منجر به دو نوع عملکرد متضاد می شود. ۱. مردم! راحت هر جا دوست دارید بروید و اصلا در قید و بند ماسک و دستکش و فاصله اجتماعی نباشید. اکثر کسانی که کرونا گرفته اند ، آخرش خوب شده اند و فقط عده کمی هستند که به گرفتاری حاد دچار می شوند. ۲. مردم! درست است که تعداد کمی با کرونا از دنیا رفته اند. ولی ممکن است شما هم با سهل انگاری ، جزء همان دسته اندک باشید. پس تا جایی که می توانید مراقب باشید. دعوا بر سر خلود مشرک و ابدیت جهنم و ... و نقل اقوال عرفا و بزرگان ، بازی رسانه ای است تا این حرف اصلی شنیده نشود. مشکل اصلی جناب آقامیری دقیقا همین جاست که امیدواریم سریعا در مسیر اصلاح قدم بردارند. https://twitter.com/Aminikhaah/status/1274561782158409734?s=09@Aminikhaah
💠شرح (جلسه نوزدهم) 🔻متقین با مخالفانشان هم به آرامی رفتار میکنند. 🔸امیرالمومنین (علیه السلام) ویژگی منحصربفردی برای متقین بیان می کنند که شاید در هیچ جای دنیا و در هیچ مکتب اخلاقی بدین نحو همچین گزاره ای نداشته باشیم. اصل این مطلب از ایه قرآن است.در سوره مبارکه مائده آیه مبارکه ۸ (لَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰٓ أَلَّا تَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ)اگر از جماعتی کینه ای دارید،بیزاری یا نفرتی دارید این سبب نشود که شما رفتاری غیر از رفتار عادلانه انجام دهید، بعد میفرمایند؛ عدالت داشته باشید،عدالت به تقوا نزدیک تر است. زمینه ی تقوا با عدالت فراهم میشود. 🔹انسان باید دائما به حریم ها ومرز ها توجه داشته باشد.خصوصا هنگامی که از چیزی خوشش می آید و یا از چیزی بدش می آید، در این مواقع انسان دیگر توجهی به حریم ها ندارد،از حریم ها و حدود براحتی عبور میکند. اگر از فردی، از مجموعه ای، از یک جریان سیاسی، از یک قوم یا قبیله ای خوشمان بیاید، با دامنه ی وسیعی با آنها برخورد می کنیم و میتوانیم از خیلی اشتباهات بزرگ بگذریم، حال اگر از یک جماعتی بدمان بیاید کوچکترین مسائلی که زیر میکروسکوپ باید دیده شوند هم به چشممان بزرگ می آید و سرِ همان هم بیشترین چالش ها را داریم. 🔸حضرت امیرالمومنین(علیه‌السلام) در ساعات پایانی عمرشان به اهل خانه گفتند شما به ابن ملجم افطار دادید؟سحری دادید؟ بعد حضرت از غذایی که خودشان می خوردند به ابن ملجم دادند. بعد فرمودند؛ اگر من زنده بمانم خودم میدانم با او چه کنم، اگر به شهادت رسیدم(ضربة بضربه)، بابت ضربه ای که به من زده، او یک ضربه به من زده شما هم یک ضربه بزنید، و این سبب نگردد با همه ی خوارج درگیر شوید و بخواهید همه را بکشید.این ها تمامش برای ما درس است. 🔻مثالی از این خصلت در یکی از تربیت شدگان مکتب امیرالمومنین(علیه‌السلام) 🔹شهید بهشتی با بنی صدر خیلی چالش داشت وبنی صدر واقعا از ظلم وتهمتی نسبت به شهید بهشتی فروگذار نبود، اینطور که نقل شده در زمان انتخابات که او به هر حال رقیب انتخاباتی به حساب می آمد و بنی صدر رقیب حزب جمهوری بود، در همان ایام همسر بنی صدر را در یک میتینگ سیاسی با یک اوضاع بدی دستگیر کرده بودند،شهید بهشتی خیلی تشر زده بودند و به این افراد گفته بودند که این ایامِ انتخاباتی است و این کاری که شما میکنید به ضرر خود بنی صدر تمام میشود، در این ایام انتخابات،درست است همسر او یک خطای قانونی انجام داده است و مشکلاتی دارد ولی اکنون وقت پردازش به این مسئله نیست و تسویه حساب سیاسی است و گفته بودند آزادش کنند و بعد از انتخابات رسیدگی شود. 🔸 روز سخنرانی معروف بنی صدر در دانشگاه تهران در اسفند ۵۹، که همه اش توهین به شهید بهشتی بود و طرفداران شهید بهشتی را هم با یک شعار خیلی بدی میزدند و پرت میکردند بیرون، شهید بهشتی مشغول دیدن سخنرانی از تلویزیون بودند، یکی از اطرافیان توهینی به بنی صدر میکند، شهید بهشتی خیلی ناراحت و عصبانی میشوند و میفرمایند مگر من صدبار نگفتم پیش من کسی حق ندارد از کسی بدگویی کند.در حالی که همان لحظه آن آقا داشته درمورد شهید بهشتی حرف میزده وتوهین میکرده. "رعایت این مرزها همان تقواست." 🔹ما چه مقدار در رفت و آمدهای خانوادگی مان این مسائل را رعایت می کنیم؟ اگر انسان این مرز ها را رعایت نکند چه آن موقعی که به کسی علاقه دارد چه آن وقتی که از کسی بدش می آید اگر از این مرزها رد شود، به تعبیر امیرالمومنین(علیه‌السلام)،اَلْبَغْيُ سَائِقٌ إِلَى اَلْحَيْنِ،این سبب عاقبت به شری میشود، باعث این میشود که انسان لحظه ی آخر نتواند با ایمان و تقوا از دنیا برود. صوت گفتگو @Aminikhaah
هدایت شده از آلاءشاپ
🔰 «ادب حضور» مجموعه‌ای پنج جلدی است که به آداب و مراقبات مهم‏ترین ‏ایّام سال در نزد اهل معنا می‏ پردازد؛ اوقاتی که در فرهنگ اهل بیت(ع)، فرصتی ویژه برای سیر و توحیدی معرفی شده ‏اند. این ایّام عبارتند از: سه ماه ارجمند ، و ، و ایام (ع) در محرم و صفر. کتاب حاضر تحت عنوان اسرار اربعین موسوی٬ عصاره‏ دستورات اخلاقی و عبادی و همچنین معارف توحیدی پیرامون ماه و دهه اول ماه که میقات چهل روزه خدا سبحان و حضرت (ع) است می باشد. دستورات و نکات در این مکتوبه بنا بر مکتب تربیتی (ره)، است. ویژگی مهم این کتاب آن است که مؤلف، برخی ظرایف و لطایفی را که گرد آورده خود مستقیماً و سینه به سینه از محضر اساتید اخلاق و سیر و سلوک، به ویژه مرحوم دریافت نموده اند و لذا بسیاری مطالب آن در کتب مشابه ذکر نشده است. قیمت کتاب : ۱۱٬۰۰۰ تومان ⬅️⬅️ برای تهیه کتاب به آی دی سفارش کانال که در توضیحات آمده پیام بدهید. 👇 @paranesh_book
| تفسیر آیت الله جوادی آملی از عدم پذیرش معذرت ظالمین در قیامت https://twitter.com/Aminikhaah/status/1274400268638134273@Aminikhaah
💠شرح (جلسه بیستم) 🔻کظم غيظ در سيره ى متقين 🔸کظم غیظ در اکثر اوقات تعبیر به فروخوردن خشم میشود. این تعبیر،تعبیر غلطی نیست اما خیلی هم واضح نیست. واژه ی کظم، واژه ی خیلی لطیفی است، معمولا در زبان عربی هنگامی که یک سقا سر مشک را محکم می بندد تا آبی به بیرون چکه نکند و نریزد به این حالت کظم میگویند. حالتی که مراقبت میشود تا چیزی بیرون نریزد. 🔹کظم غیظ عبارت است از اینکه؛ هنگامی که انسان عصبانی می شود و دچار غیظ(شدیدترین حالت عصبانیت در انسان)میشود،این را مدیریت کند،به تعبیر بهتر میتوان گفت چیزی از خشم و عصبانیت خودش بروز ندهد. 🔸عموما انسان در آن لحظات عصبانیت، سریع شروع می کند به تصمیم گیری کردن و معمولا غلط ترین تصمیم ها، تصمیم هایی است که در مواقع عصبانیت گرفته میشود، چون این تصمیم، اولین، یعنی ساده ترین و مخرب ترین تصمیم است، و معمولا هنگامی که انسان در عصبانیت تصمیم می گیرد بعد به شدت پشیمان می شود و در صدد جبران بر می آید اما خیلی اوقات قابل جبران نیست. 🔻ايا وجود خشم در مابيهوده است؟ 🔹خشم را خداوند در وجود ما قرار داده است و چیز خوبی است. انسان محبتی دارد که باید در( رُحَمَآءُ بَيْنَهُم) بروز کند. و خشمی دارد که باید در (اَشِدّاءُ عَلَی الْكُفّار)بروز کند. 🔸در سیره ی امیرالمومنین (علیه‌السلام) ما هردو را میبینیم، ایشان هم "اَشِدّاءُ عَلَی الْكُفّار" وهم "رُحَمَآءُ بَيْنَهُم" هستند. این نشان میدهد غضب یکی از امکاناتی است که ما باید در راستای زندگی از آن استفاده کنیم. و متقین آن را مهارش می کنند تا جایی بیهوده هدر ندهند و در جای خودش از آن استفاده بهینه می کنند. 🔹امیرالمومنین( علیه‌السلام) نماد کظم غیظ هستند. وقتی ایشان به قدرت رسیدند می‌توانستند با کسانی که سال ها ایشان را خانه نشین کرده بودند خصوصا با کسانی که راس قدرت بودند و موقعیت و مسئولیتی داشتند تسویه حساب کنند. اما حضرت این کار را نکردند.بلکه آنقدر مراعات حق را میکردند که برخی از طرفدارانشان را از دست دادند و حتی در فتنه هایی که همان ابتدای حکومت شکل گرفت این ها دشمنان حضرت شدند و عليه امیرالمومنین (علیه‌السلام) جنگ راه انداختند. حضرت در مقابل همین افراد در جنگ، رفتند و با ان ها گفت و گو کردند و پدرانه نصیحتشان کردند. 🔸در رابطه با مردم کوفه هم حضرت همیشه کظم غیظ کردند. خود حضرت میفرمودند من میتوانم با شمشیر شما را راه بیاندازیم میتوانم از اهرم های فشار استفاده نمایم، برای اینکه شما سر به زیر شوید، مطیع شوید ولی من از این اهرم ها استفاده نمی کنم من میخواهم تقوای شما،شما را وادار کند که مسئولیت پذیر باشید. 🔹نهایت اهرم فشاری که امیرالمومنین(علیه‌السلام) استفاده کردند چه بود؟ در روزهای پایانی عمرشان دیگر خیلی از دست مردم ناراحت و عصبانی شدند. امدند منبر وخطاب به مردم فرمودند؛ من از دست شما خسته شدم، حرف گوش نمی دهید و فرمودند؛ من امروز بعد از نمازصبح پیغمبر اکرم(صل الله علیه وآله) را در رویا دیدم و به برادرم رسول خدا گفتم، یا رسول الله من از دست این مردم خسته شدم پیغمبر(صل الله) به من فرمود؛ علی جان این ها را نفرین کن.حال ببینید نفرین امیرالمومنین (علیه‌السلام) چه بود؟ مثلا نفرین کردند این ها خانه خراب شوند؟بیماری واگیر دار در بینشان شیوع پیدا کند؟آبشان مسموم شود؟ حضرت فرمودند؛ نفرین کردم و از خداوند خواستم که مرا از شما بگیرد. این نفرینی بود که امیرالمومنین (علیه‌السلام) برای مردم کوفه کردند. و نفرین حضرت باز برای مردم این بود که خود حضرت از صحنه حذف شوند نه آنکه بخواهند برای مردم آسیب آنچنانی شکل بگیرد. "این ها همه نماد کظم است." صوت گفتگو @Aminikhaah
💠تفاوت عقلانیت و شیطنت @Aminikhaah
‏کرونایی که بازار و مسکن و اشتغال و فرهنگ و ... را گرفته، نتیجه رعایت نکردن فاصله‌گذاری با دشمنان ملت است. https://twitter.com/Aminikhaah/status/1275236087250792449?s=09@Aminikhaah
امام صادق علیه‌السلام : تُقْبَضُ فِیهَا امْرَأَةٌ مِنْ وُلْدِی اسْمُهَا فَاطِمَةُ بِنْتُ مُوسَى وَ تُدْخَلُ بِشَفَاعَتِهَا شِیعَتِی الْجَنَّةَ بِأَجْمَعِهِمْ. در قم بانویی از فرزندان من که نامش فاطمه دختر موسی (ع) است از دنیا می‌رود، بانویی که به شفاعت او همه شیعیانم داخل بهشت می‌گردند مستدرک سفینه البحار، ص ۵۹۶ ✅ t.me/Aminikhaah_enInstagram.com/aminikhaah_en@Aminikhaah
💠شرح (جلسه بیست و یکم) 🔻تقوا در متقین 🔸حضرت امیرالمومنین(علیه السلام)در رابطه با متقین میفرمایند: وَ لَا يَدْخُلُ فِي الْبَاطِلِ وَ لَا يَخْرُجُ مِنَ الْحَقِ، انسان با تقوا، داخل در باطل نمیشود و از حق خارج نمی شود،شاید بتوان گفت این جامع ترین تعریف در رابطه با "تقواست." 🔹"تقوا"یعنی کنترل و مراقبت،مراقبت از اینکه انسان ذره ای پایش را از حق جدا نکند و ذره ای به سمت باطل کشیده نشود. 🔸شاخص این امر حضرت امیرالمومنین علی(علیه‌السلام )هستند، (علی مع الحق والحق مع العلی)منطق و مرام و تفکر امیرالمومنین (علیه‌السلام) برای ما شاخص "حق" است. این منطق و تفکر همانی است که در نهج البلاغه بروز و نمود پیداکرده است، در کلمات امیرالمومنین(علیه السلام) نمود پیدا کرده ،در ادعیه ایشان است،مثل دعای کمیل،مناجات شعبانیه،این ها همه ادعیه امیرالمومنین (علیه‌السلام) است. آن نظام ارزشی ای که در این منطق حاکم است، در این گفتارحاکم است، انچه در این سیره دیده میشود شاخص "حق" است. به هر میزان که انسان بدین نزدیک شود به حق نزدیک شده است و به هر میزان از این دور شود از حق دور شده است و وارد باطل شده است. 🔻تشخیص حق از باطل به واسطه ی "تقوا" 🔸دوران آخرالزمان خاستگاه فتنه است و هر چقدر ما به دوران ظهور حضرت ولیعصر(عجل الله) نزدیک تر شویم این فتنه ها بیشتر و ریزش ها شدیدتر میشود. 🔹فتنه از چه حیثی است؟ حق و باطل برای انسان مشتبه میشود و انسان نمی تواند حق و باطل را بدرستی تشخیص دهد. انسانی که تقوا دارد میتواند حق و باطل را تشخیص دهد. چگونه تشخیص بدهیم؟ 1⃣بدانیم منطق امیرالمومنین(علیه السلام)چیست. 2⃣ حق شاخص دیگری دارد که به ما کمک می کند، پیامبر اکرم(صل الله علیه وآله)خطاب به ابوذر فرمودند: اَلْـحَقُّ ثَقيلٌ مُرٌّ وَ الْباطِلُ خَفيفٌ حُلْوٌ، حق هم تلخ هست هم سنگین است باطل هم شیرین است هم سبک است. 🔸خیلی مسائل هست که جذابیت سطحی و ظاهری دارد این ها عمدتا از جنس باطل است.اگر چیزی از جنس حق باشد معمولا آثارش زود بازده نیست و جذابیت ها و آثارش ظاهری و آنی نیست. 🔹گاهی انسان احساس میکند مسیر را اشتباه می رود،میگوید اگر درست می روم پس چرا بد میبینم؟چرا سختی پیش می اید؟ ما از هنگامی که نماز خوان شدیم فشار در زندگیمان بیشتر شد.این مشخص میشود شاخص دست آدم نیست. انسان، که در مسیر حق قرار میگیرد تلخی ها و سختی می آیند، چون میخواهد روح انسان بارور شود و به نتیجه برسد. صوت گفتگو @Aminikhaah
شیعه امیرالمومنین.mp3
6.19M
🔹آیا ما شیعه امیرالمومنین(ع) هستیم؟؟؟ ✅ مجموعه پادکست های موضوعی و مطالعاتی بر محور سلسله مباحث @Aminikhaah 🌐 http://eitaa.com/zamene_ahoo
💠 دختر رحمت است و پسر نعمت @Aminikhaah