💠 #باورهای_یک_یاور
🔷 جلسه نهم
🔶 بخش هشتم
(ادامه روایت):.. ابن عباس میگوید: به خدا (با آمدن اويس و تكميل شدن عدد- هزار- كه مولا فرموده بود) اندوه من برطرف شد. (ارشاد شیخ مفید ، ترجمه رسولی محلاتی، ج1، ص 315و316)
این شهدا اسرار دارند با اهل بیت.. شهید حججی دیدید چگونه بود این شهید چه ایمانی داشت؟ چه باوری داشت؟ چه قلب منوری داشت به ایمان.. حالا این شهدا روز قیامت به یک نفر غبطه می خورند، امام سجاد فرمود : عموی من عباس روز قیامت درجه ای دارد که همه شهدا به ایشان غبطه می خورند.
امام سجاد ع در ضمن حدیثی می فرمایند:.. رَحِمَ اللَّهُ الْعَبَّاسَ فَلَقَدْ آثَرَ وَ أَبْلَى وَ فَدَى أَخَاهُ بِنَفْسِهِ حَتَّى قُطِعَتْ يَدَاهُ فَأَبْدَلَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَ بِهِمَا جَنَاحَيْنِ يَطِيرُ بِهِمَا مَعَ الْمَلَائِكَةِ فِي الْجَنَّةِ كَمَا جَعَلَ لِجَعْفَرِ بْنِ أَبِي طَالِبٍ وَ إِنَّ لِلْعَبَّاسِ عِنْدَ اللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى مَنْزِلَةً يَغْبِطُهُ بِهَا جَمِيعُ الشُّهَدَاءِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ؛ خدا عمويم عباس را رحمت كند كه جانبازى كرد و خود را فداى برادر كرد تا دو دستش قطع شد و خدا در عوض به او دو بال داد كه به وسیله آنها با فرشتگان در بهشت پرواز میکند، چنانچه به جعفر بن ابى طالب عطا كرد و براى عباس نزد خداى تبارك و تعالى مقامى است كه در قيامت همه شهداء و اولين و آخرين بدان رشك برند. (امالی صدوق ، ترجمه کمره ای ، ص462 و 463)
عموی من به جای دو دست دو بال دارد که در آسمان بهشت پرواز می کند و همه شهدا به مقام او می نگرند که چه مقامی در پیش خدا دارد؛ جان ها به فدای تو آقا جان..
🔔 @Aminikhaah_Media
💠 #فاطمه_و_افکار_عمومی
🔶 چکیده جلسات
🔷 بخش اول
🔸در روایات ، حضرت زهرا تشبیه به شب قدر شدهاند. شب قدری که در باب آن آمده است و ما ادراک ما لیله القدر در مورد حضرت زهرا سلام الله علیها نیز اینگونه است که علاوه بر قبر ایشان قدر ایشان نیز مجهول است.
محرم ، عمومی است و مظلومیت امام حسین علیهالسلام را همه میفهمند. اما حضرت زهرا سلام الله علیها اینگونه نیست بلکه فضای حماسه و روضه حضرت زهرا سلام الله علیها خاص تر است هر کسی نمی فهمد.
جهاد امام حسین علیهالسلام جنگ سخت است و همه چیز مشخص است اما در مورد حضرت زهرا سلام الله علیها اینگونه نیست.
نسبت حضرت زهرا سلام الله علیها و امام حسین علیه السلام نسبت معقول و محسوس است. کربلا تنزل فاطمی است. فاطمیه معقول است. لذا امام حسین علیه السلام شهید سقیفه است.
جهاد امام حسین به دلیل معلوم بودن ، فهم راحت تری دارد. اما جهاد حضرت زهرا سلام الله علیها جنگ نرم است. اثرات آن متفاوت است و فضای آن فضای رسانه است.
وظیفه ما این است که نسبت به تکرار عاشورا بیمه شویم که شده ایم و مرحله بالاتر از آن بیمه شدن در برابر سقیفه است که اگر به آن برسیم دیگر تا ظهور راهی نداریم.
پس مانده جنگ نرم ، گفتگو ، کنترل و به دست گرفتن اذهان و تبلیغ برای تغییر افکار عمومی.
کار حضرت زهرا سلام الله علیها مقابله در میدانی بود که در آن دشمن ذهن و افکار عمومی را در اختیار خود گرفته بود.
در جنگ نرم افرادی فرمانده اند که هوش بالایی دارند اما در جنگ سخت اینگونه نیست بلکه عملکرد مهم است همانطور که در جنگ خودمان پیداست.
در جنگ سخت عده خیلی مهم است اما جنگ نرم اینگونه نیست. همانطور که در غدیر ۳۰ هزار نفر جمع میشوند ولی چند وقت بعد ۱۲ نفر پیدا نمی شود که بر امیرالمومنین علیه السلام باشند.
در فضای لیبرالی ابتدا هزینه میکنند چهره درست می کنند و سپس وجهه را خرج میکند.
در فضای جنگ نرم حرف اول را اعتبار ، وجهه و پایگاه اجتماعی می زند.
اولین جهاد حضرت زهرا سلام الله علیها این است که از وجهه بی مثال خود در عالم اسلام خرج میکنند.
وجهه حضرت زهرا سلام الله علیها به گونه ایست که ابن ابی الحدید میگوید امیرالمومنین علیه السلام در هنگام زندگی حضرت فاطمه سلام الله علیها دارای وجهه بود که بعد حضرت زهرا سلام الله علیها دیگر وجهه ای بین مردم نداشت.
جنگ روانی بر ضد امیرالمومنین از قبل از غدیر بوده است تا جایی که پیامبر اعلام ولایت را از عرفه تا غدیر عقب می اندازد.
یکی از مشکلات امروز جامعه ما افرادی اند که وجهه و اعتبار دارند.
نماینده های امام کاظم علیه السلام پس از شهادت ایشان به دلیل ندادن پول هایی که نزد آنها بود همگی واقفی شدند و امامت امام رضا علیه السلام را رد کردند و گفتند امام کاظم غایب شده و بر میگردد. یونس بن عبدالرحمان مردم را به امام رضا علیه السلام دعوت میکند همین افراد برایش نامه میفرستند که ساکت شود و به او ده هزار دینار خواهند داد.
او پاسخ میدهد از امام کاظم ع شنیدم اگر بدعت ظاهر شد بر عالم است مبارزه با آن و اگر مبارزه نکند ایمان از بین میرود. همین وکلا چنان جوی می سازند که از امام رضا نقل جعلی می کنند که یونس زنازاده است!
در حدیث دیگر عده ای از اهل بصره نزد امام می آیند. امام یونس را به مکانی می فرستند. اهل بصره شروع به حرف زدن در مورد یونس میکنند و از او بد میگویند. حضرت سکوت می کنند تا آنها بروند. یونس از پشت پرده گریه کنان میآید و میگوید من از شما دفاع میکنم و به من این همه فحش میدهند. امام میفرمایند چرا بابت حرف هایی که به تو می زنند ناراحت میشوی وقتی امامت از تو راضی است؟ با مردم چیزهایی که میفهمند را بگو و آنهایی که نمیفهمند را نگو. اگر در دستت مروارید باشد همه بگویند مدفوع گوسفند است از تو چیزی کم می شود؟ یا اگر در دستت پشکل باشد و مردم بگویند دُر است چیزی تغییر میکند؟ یونس پاسخ داد نه. امام فرمودند این برایت مهم باشد که امامت از تو راضی است.
در اوج صدمات و آزارها چیزی که حضرت زهرا سلام الله علیها را راضی می کند این است که امام اش از او راضی است.
🔔 @Aminikhaah_Media
💠 #فاطمه_و_افکار_عمومی
🔶 چکیده جلسات
🔷 بخش دوم
🔸 یکی از سوالات مهم در باب جنگ نرم این است که چه کسی در چه زمانی نظر بدهد؟
فرق انسان با بصیرت و بی بصیرت این است که فرد با بصیرت نقشه راه را تشخیص میدهد. کسی که بصیر است اگر ببیند نقشه راه این است که حرف بزند سکوت نمی کند.
در مدینه نقشه جنگ نرم دشمن این بود که امیرالمومنین حرف بزنند و سخن گفتن حضرت زهرا سلام الله علیها در نقشه آنها نبود. حضرت زهرا سلام الله علیها بازی آنها را به هم ریختند.
این حضرت زهرا سلام الله علیها همان کسی است که حتی برای نماز جماعت به مسجد نمی آمدند. لذا هیچ کس فکر نمیکرد حضرت زهرا سلام الله علیها به میدان بیایند. آن هم تا جایی که به مسجد آمده و سخنرانی کنند.
نقشه دشمنان اهل بیت علیهم السلام این بود که حضرت علی علیه السلام به میدان بیایند و دو قطبی ایجاد شود و با توجه به کینه هایی که از حضرت علی علیه السلام بود ایشان را بکشند.
در مورد حضرت موسی و هارون علیهما السلام نیز همین گونه بود و منتظر بودند تا هارون سخن بگویند و او را بکشند (بنابر آیات قرآن).
امیر المومنین در برابر خلفا سکوت کرد در حالی که حضرت زهرا سلام الله علیها حرف زدند. همانگونه که در مورد سامری حضرت موسی علیه السلام حرف زد اما هارون علیه السلام سکوت کرد.
در مورد این سوال که رهبری چرا سکوت میکنند نیز این پاسخ وجود دارد که اولا ایشان در خلوت تذکرات شدید اللحن می دهند. ثانیا در مورد ایشان هم همین مورد وجود دارد که برای مقابله با نقشه های دشمن گاهی باید در معرض عموم سکوت کرد.
در مدینه نقشه این بود که امیرالمومنین به حرف بیاید این چنین شد که حضرت سکوت کردند و افرادی مثل سلمان و حضرت زهرا سلام الله علیها پاسخ میدادند.
چگونه باید فهمید کجا باید حرف بزنیم و کجا باید سکوت کنیم ؟
ابتدا باید سعی کرد تا نقشه را فهمید و شناخت و در برابر آن مقابله کرد یا سکوت کرد.
حضرت زهرا سلام الله علیها زمین بازی را که دشمن طراحی کرده بود می شناختند.
حضرت نقش امیر المومنین در نقشه را عوض میکنند و در مورد فدک بحث میکنند و زمین بازی را خود تعیین میکند. دوقطبی را از علی جوان و ابوبکر با تجربه به علی عالم به قرآن و ابوبکر جاهل به قران تبدیل میکند. روایت ابوبکر در مورد میراث به جا گذاشتن انبیا از زبان پیامبر را با قرآن رد میکنند و میپرسند آیا پدر من خلاف قرآن حرف زده و سپس میگویند تو که از قران نمیفهمی چطور میخواهی خلیفه رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم باشی؟
امام جواد علیه السلام می فرمایند کسی که حرف هوای نفس را گوش دهد دشمن را به نتیجه رسانده است.
ملاک سکوت و حرف زدن خلاف خواسته هوای نفس عمل کردن است.
یکی از کارهایی که حضرت زهرا سلام الله علیها سعی به انجام آن داشتند صحبت کردن و موضع گرفتن همه بود و این را از عوام و خواص خواستند. در خطبه فدکیه از عموم و در رفتن به خانه مهاجرین و انصار خواستند.
چرا باطل از حق جذاب تر است؟
زیرا باطل مجازی است و شرایط و محدودیت در آن وجود ندارد لیکن حق بنا بر واقعیت است و دارای محدودیت است. حق نیازمند مراقبت هایی است. برای حق باید برهان آورد و با عقل ، افراد را مجاب کرد و حقایق را برای آنها تبیین کرد. ولی مدل کار در باطل به شور آوردن افراد است و نیازی به تبیین ندارد.
در راه حق گول زدن نداریم اما در باطل بنابر فریب و گول زدن افراد است.
سختی کار حضرت زهرا سلام الله علیها این است که باید برای مردم همه چیز را تبیین کند.
🔔 @Aminikhaah_Media
امام برنامه ريزي.mp3
17.23M
🔈 #امام_برنامه_ریزی
📢 تحلیلی متفاوت از شخصیت امام کاظم ع
📅98/01/11
#مشهد
#هیات_انصار_الشهداء
🔔 @Aminikhaah_Media
نظام تقديم 85.mp3
8.3M
🔈 #تاثیر_درک_مهندسی_خلقت_بر_معنویت
📢 #پارت_سوم - #نظام_تقدیم
🔊 جلسه هشتاد و پنجم
#جایگاه_صدق_در_هستی / 41
📅98/01/17
#مشهد
#دانشگاه_فردوسی
🔔 @Aminikhaah_Media
نظام تقديم 86.mp3
7.63M
🔈 #تاثیر_درک_مهندسی_خلقت_بر_معنویت
📢 #پارت_سوم - #نظام_تقدیم
🔊 جلسه هشتاد و ششم
#جایگاه_صدق_در_هستی / 42
📅98/01/18
#مشهد
#دانشگاه_فردوسی
🔔 @Aminikhaah_Media
نظام تقديم 87.mp3
7.45M
🔈 #تاثیر_درک_مهندسی_خلقت_بر_معنویت
📢 #پارت_سوم - #نظام_تقدیم
🔊 جلسه هشتاد و هفتم
#جایگاه_صدق_در_هستی / 43
📅98/01/19
#مشهد
#دانشگاه_فردوسی
🔔 @Aminikhaah_Media
طرح کلي 19.mp3
15.12M
🔈 #طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
🔊 جلسه نوزدهم
📅98/01/19
#مشهد
#دانشگاه_فردوسی
🔔 @Aminikhaah_Media
نظام تقديم 88.mp3
6.9M
🔈 #تاثیر_درک_مهندسی_خلقت_بر_معنویت
📢 #پارت_سوم - #نظام_تقدیم
🔊 جلسه هشتاد و هشتم
#جایگاه_صدق_در_هستی / 44
📅98/01/20
#مشهد
#دانشگاه_فردوسی
🔔 @Aminikhaah_Media
پرديس انديشه 17.mp3
13.75M
🔈 #پردیس_اندیشه
🔊 #تحلیل_مغالطه / 17
📅98/01/21
#مشهد
#دانشگاه_فردوسی
🔔 @Aminikhaah_Media
امام ريل گذاري.mp3
9.95M
🔈 #امام_ریل_گذاری
📢 تحلیلی متفاوت از شخصیت امام سجاد ع
📅98/01/21
#مشهد
#دانشگاه_امام_رضا ع
🔔 @Aminikhaah_Media
اينگونه حرم برويم 03.mp3
12.2M
🔈 #اینگونه_حرم_برویم
🔈 جلسه سوم
📅98/01/21
#مشهد
🔔 @Aminikhaah_Media