نظام تقديم 41.mp3
3.89M
🔈 #تاثیر_درک_مهندسی_خلقت_بر_معنویت
📢 #پارت_سوم - #نظام_تقدیم
🔊 جلسه چهل و یکم
#ملکوت_اعمال / 41
📅97/09/24
#مشهد
#دانشگاه_فردوسی
🔔 @Aminikhaah_Media
مغالطه ۱ (online-audio-converter.com).mp3
22.51M
🔈 #پردیس_اندیشه
🔊 #تحلیل_مغالطه / 10
📅97/09/21
#مشهد
#دانشگاه_فردوسی
🔔 @Aminikhaah_Media
💠 #دوراهی_وظیفه_و_نتیجه
🔷 جلسه پنجم
🔶 بخش دهم
🔶اباعبدالله ع در کربلا هر چه از نتیجه بود ، خواستند.
اصلا این که حضرت می گویند خدا را میخواهم ، یعنی چه؟
یعنی من همه چیز و همه عالم را میخواهم.
واقعا هم ، حضرت همه عالم را گرفتند ، درست است؟
امام حسین ع به کم قانع نبودند.
اصحاب حضرت هم همینطور بودند.
شب عاشورا حضرت از بین دو انگشتشان به اصحاب نشان دادند. که حالا که تا همین جا هم آمدید ببینید این بهشت قطعا نتیجه همین قدمی است که برداشتید و عمل به وظیفه کردید. بهشت برای شما قطعی است.
اصحاب گفتند:
یا اباعبدالله خودتان در کجا هستید؟ آنجا را به ما نشان بدهید ، بهشت را می خواهیم چه کار؟
می بینید چقدر عجیب است و چقدر روح عظمت پیدا می کند؟
امیرالمومنین ع فرمود:
« الْجَلْسَةُ فِي الْجَامِعِ خَيْرٌ لِي مِنَ الْجَلْسَةِ فِي الْجَنَّةِ فَإِنَّ الجلسة [الْجَنَّةَ] فِيهَا رِضَى نَفْسِي وَ الْجَامِعَ فِيهَا رِضَى رَبِّي.» (عدة الداعي و نجاح الساعي، ص: 208)
من در مسجد بنشینم ، بیشتر دوست دارم تا اینکه در بهشت بنشینم.
مگر مسجد نمی روند تا بروند بهشت؟
حضرت در ادامه می فرماید:
در بهشت می نشینم خودم خوشم می آید و راضی هستم ولی در مسجد که می نشینم خدا خوشش می آید و راضی می شود.
چقدر نباید این انانیت برطرف شده باشد؟
خب بنابراین اگر در بین دو راهی نتایج قرار گرفتی که از کدام نتیجه می توانی بهتر لذت ببری ، آن نتیجه ای را انتخاب کن که خودت در آن نیستی یا کمتر هستی.
امام سجاد ع حج که می خواستند بروند ، می فرمودند:
«حَدَّثَنَا جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ الصَّادِقُ ع قَالَ: كَانَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ ع لَا يُسَافِرُ إِلَّا مَعَ رِفْقَةٍ لَا يَعْرِفُونَهُ وَ يَشْتَرِطُ عَلَيْهِمْ أَنْ يَكُونَ مِنْ خَدَمِ الرِّفْقَةِ فِيمَا يَحْتَاجُونَ إِلَيْهِ فَسَافَرَ مَرَّةً مَعَ قَوْمٍ فَرَآهُ رَجُلٌ فَعَرَفَهُ فَقَالَ لَهُمْ أَ تَدْرُونَ مَنْ هَذَا قَالُوا لَا قَالَ هَذَا عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ ع فَوَثَبُوا فَقَبَّلُوا يَدَهُ وَ رِجْلَهُ وَ قَالُوا يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ أَرَدْتَ أَنْ تُصْلِيَنَا نَارَ جَهَنَّمَ لَوْ بَدَرَتْ مِنَّا إِلَيْكَ يَدٌ أَوْ لِسَانٌ أَ مَا كُنَّا قَدْ هَلَكْنَا آخِرَ الدَّهْرِ فَمَا الَّذِي يَحْمِلُكَ عَلَى هَذَا فَقَالَ إِنِّي كُنْتُ قَدْ سَافَرْتُ مَرَّةً مَعَ قَوْمٍ يَعْرِفُونَنِي فَأَعْطَوْنِي بِرَسُولِ اللَّهِ ص مَا لَا أَسْتَحِقُّ بِهِ فَإِنِّي أَخَافُ أَنْ تُعْطُونِي مِثْلَ ذَلِكَ فَصَارَ كِتْمَانُ أَمْرِي أَحَبَّ إِلَيَّ.»
(عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج2، ص: 145)
بگردید برای من کاروانی پیدا کنید که هیچ کس مرا نشناسد.
بعد می فرمودند که بگویید می خواهیم برای خدمه کسی را استخدام کنیم.
حضرت در راه صورتشان را می بستند و به بقیه کمک و خدمت می کردند.
یک نفر امام سجاد ع را شناخت و گفت ، یابن رسول الله شما اینجا چه کار می کنید؟
حضرت فرمودند: چیزی نگو من آمده ام اینجا به بقیه خدمت کنم.
بعد گفت که شما خیلی جایگاه دارید این کار درست است؟
حضرت فرمود: می ترسم به خاطر پیامبر مرا خیلی احترام بگذارند.
وقتی که می رسیدند مکه برای حج ، همه لبیک می گفتند ولی حضرت نمی گفتند.
پرسیدند چرا لبیک نمی گویید؟
می فرمود: می ترسم بگویم لبیک و جواب بیاید لالبیک ، لاسعدیک.
به طواف کعبه رفتم به حرم رهم ندادند
که تو در برون چه کردی که درون خانه آیی؟
بعد از این ماجرا ها وقتی آن مسافر امام سجاد ع را با آن وضعیت دید ، به هم کاروانی ها گفت:
شما خجالت نمی کشید که همه کارهایتان را امام سجاد ، پسر رسول خدا انجام می دهد؟
همه وقتی حضرت را شناختند به دست و پای ایشان افتادند و گفتند که آقا به ما خود را معرفی می کردید تا بر سر پسر رسول خدا فریاد نزنیم و جهنمی نشویم.
🔔 @Aminikhaah_Media
نظام تقديم 42.mp3
5.01M
🔈 #تاثیر_درک_مهندسی_خلقت_بر_معنویت
📢 #پارت_سوم - #نظام_تقدیم
🔊 جلسه چهل و دوم
#ملکوت_اعمال / 42
📅97/09/25
#مشهد
#دانشگاه_فردوسی
🔔 @Aminikhaah_Media
انسان 250 ساله 01.mp3
7.26M
🔈 #انسان_250_ساله
📢 مروری بر کتاب انسان 250 ساله رهبر معظم انقلاب
🔊 جلسه اول
چرا باید حضرت آقا و «انسان 250 ساله» را مطالعه کرد؟
📅97/09/25
#مشهد
#دانشگاه_فردوسی
🔔 @Aminikhaah_Media
💠 #دوراهی_وظیفه_و_نتیجه
🔷 جلسه ششم
🔶 بخش اول
🔶 امام (ره) در مورد نسبت وظیفه و نتیجه یک سخنرانی مهمی دارند که خیلی منطبق با شرایط امروز است.
یعنی در آن بحبحه ای است که به امام می گویند ، آقا انقلاب کردید که چی؟
همان سوالی که الآن مطرح است.
امام قبل از پیروزی انقلاب ، آبان 57 ، زمانی که هنوز شاه از کشور فرار نکرده است ، دارند خواص و ویژگی های انقلاب را می گویند.
امام در اول سخنرانی خود می گویند ، ما دو گونه تشخیص وظیفه داریم:
1- یک دسته از آن اینگونه است که آدم باید نتیجه را در نظر بگیرد و بعد اقدام کند.
2- دسته ای دیگر از آن نیز اینگونه است که نتیجه را نباید در نظر گرفت و فقط باید اقدام کرد.
«در اين مسائلى كه ما و شما وارد هستيم، در آنكه اصولش سه تا مسأله است:
يكى نبودن محمد رضا خان و اين سلسله، سلسله پهلوى؛
و يكى نبودن اصل رژيم سلطنتى؛
و يكى هم استقرار حكومت عدل اسلامى، جمهورى اسلامى؛
در همه مسائلى كه انسان اقدام مى كند يك جورش اين طور است كه يك قسم از مسائل اين طور است كه، انسان بايد ملاحظه كند كه در اين عملى كه مى كند نتيجه حاصل مى شود، نمى شود؟ آيا مى رسد به اين مقصدى كه دارد، نمى رسد؟ اگر مطمئن شد كه به آن مقصد مى رسد اقدام مى كند، اگر مطمئن نشد اقدام نمى كند. يك قسم از مسائل اين طورى است.
يك قسم از مسائل هم هست كه انسان تكليف دارد از طرف خدا، كه اصل مطلب يك تكليفى هست. و نتايجى هم احتمال مى رود حاصل بشود، و احتمال هم مى رود حاصل نشود. در اين مسائلى كه آدم تكليف دارد كه اقدام بكند، ديگر نبايد ما در آن مسائل علم به اينكه نتيجه اى [از] آن مطلبى كه ما مى خواهيم، حاصل مى شود، اين لازم نيست علم پيدا كند؛ انسان دنبال اين است كه آن تكليفى كه به او شده، به آن تكليف عمل بكند.»
(صحيفه امام، ج5، ص: 18 ؛ سخنرانى [در جمع ايرانيان مقيم خارج درباره وجوب مبارزه با حكومتهاى ظالم]
زمان: 27 آبان 1357)
بعد از این می فرمایند انقلاب ما از آن وظایفی بود که اصلا ما نباید نتیجه ای برای آن لحاظ کنیم و ما وظیفه داشتیم انقلاب کنیم حتی اگر همه ما کشته شویم!
امام در ادامه شاه را با معاویه تطبیق می دهد و می فرماید:
«حضرت امیر ـ سلام الله علیه ـ که قیام کردند بر ضد معاویه، البته می خواستند به اینکه معاویه را از مقام خودش کنار بزنند و یک ... آدمی که فاسق است و مال مردم خور است آن را بزنندش کنار، و یک آدم صحیحی را به جای او بگذارند در شامات و سوریه و آنجاها. لکن جلوگیری از ظلم معاویه یک تکلیف شرعی بود که باید قیام کنند به این امر و به مردم بفهمانند که این ظالم است و باید این طور اشخاص دفع بشوند. و ایشان قیام کردند و منتهی به این شد که موفق نشدند به اینکه او را از مقامی که داشت [منعزلش] کنند.»
این کلام امام یعنی امیرالمومنین تا آخرین نفس در مقابل معاویه ایستادند و مقاومت کردند اما پیروز نشدند و می دانستند هم که پیروز نمی شوند.
بعد در اینجا امام معاویه را با شاه مقایسه می کنند.
«حضرت سید الشهداء قیام کردند بر ضد یزید؛ و شاید و همان طور هم بود که خوب، اطمینان به این بود که موفق به اینکه یزید را از سلطنت بیندازند نشوند.
این اخبارش هم این طور است که ایشان مطلع بودند بر این مطلب؛ در عین حال برای همین معنی که بر ضد یک رژیم ظالم قیام کنند ـ و لو اینکه کشته بشوند ـ قیام کردند و کشته دادند و کشتند و خودشان هم کشته شدند. »
یعنی امام حسین ع هم می دانستند حرکتشان نتیجه ظاهری که مدنظر حضرت است را ندارد ، با این حال قیام کردند.
« الآن وضع حاضر دولت ايران و شاه اين وضع است كه همان طورى كه ... معاويه هم امام جماعت بوده هم امام جمعه؛ آن طور نبوده است كه معاويه اصلًا نه نماز بخواند و نه روزه بگيرد، خير هم نماز مى خوانده و هم روزه مى گرفته و هم امام جماعت هم بوده؛ مى رفته مسجد و عقبش نماز مى خواندند مسلمانها؛ هم روز جمعه مى رفته نماز جمعه مى خوانده و همه اين مسائل شرعيه اى كه بوده است ـ به حَسَب صورت ـ عمل مى كرده لكن از باب اينكه يك آدم قاچاقى بوده و يك آدم ظالمى بوده و مال مردم را مى گرفته و اگر هر جور دستش مى رسيده ظلم و آدمكشى و همه اينها را داشته، حضرت امير نه اينكه اين چون نماز نمى خوانده، چون كافر بود قيام كرده بود بر ضد او؛ نخير، كافر نبود و مسلمان هم بود و اظهار اسلام هم مى كرد و لكن بر خلاف موازين اين مَسْنَد را گرفته بود؛ يك حكومت جائر بود كه بر خلاف موازين الهى مسندى را گرفته بود و در آن مسند هم به طور ظالمانه عمل مى كرد؛ از اين جهت حضرت امير قيام كرد، و لو نرسيد به نتيجه لكن تكليف را ادا كرد؛ تكليف اين بود كه با يك همچو آدمى بايد معارضه و مبارزه بكند.»
=>ما هم اگر یقین داشته باشیم که همه کشته می شویم ، باز هم باید قیام کنیم.
🔔 @Aminikhaah_Media
نظام تقديم 43.mp3
4.49M
🔈 #تاثیر_درک_مهندسی_خلقت_بر_معنویت
📢 #پارت_سوم - #نظام_تقدیم
🔊 جلسه چهل و سوم
#ملکوت_اعمال / 43
📅97/09/26
#مشهد
#دانشگاه_فردوسی
🔔 @Aminikhaah_Media
طرح کلي 12.mp3
23.29M
🔈 #طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
🔊 جلسه دوازدهم
📅97/09/26
#مشهد
#دانشگاه_فردوسی
🔔 @Aminikhaah_Media
شان عند الله.mp3
12.43M
🔈 #شان_عند_الله
📢 تحلیلی بر مفهوم «با کلاس بودن»
🔊 یک جلسه
📅97/09/26
#مشهد
🔔 @Aminikhaah_Media
نظام تقديم 44.mp3
5.25M
🔈 #تاثیر_درک_مهندسی_خلقت_بر_معنویت
📢 #پارت_سوم - #نظام_تقدیم
🔊 جلسه چهل و چهارم
#ملکوت_اعمال / 44
📅97/09/27
#مشهد
#دانشگاه_فردوسی
🔔 @Aminikhaah_Media
پردیس اندیشه 11.mp3
23.23M
🔈 #پردیس_اندیشه
🔊 #تحلیل_مغالطه / 11
📅97/09/28
#مشهد
#دانشگاه_فردوسی
🔔 @Aminikhaah_Media
زندگي به سبک بندگي 06.mp3
11.16M
🔈 #زندگی_به_سبک_بندگی
🔈 مروری بر حدیث عنوان بصری
🔊 جلسه ششم
📅97/09/28
#مشهد
🔔 @Aminikhaah_Media
نظام تقديم 45.mp3
4.56M
🔈 #تاثیر_درک_مهندسی_خلقت_بر_معنویت
📢 #پارت_سوم - #نظام_تقدیم
🔊 جلسه چهل و پنجم
#جایگاه_صدق_در_هستی / 01
📅97/10/01
#مشهد
#دانشگاه_فردوسی
🔔 @Aminikhaah_Media
💠 #دوراهی_وظیفه_و_نتیجه
🔷 جلسه ششم
🔶 بخش دوم
🔶امام چند مورد را به عنوان پیروزی های ما در این نهضت (قبل از پیروزی انقلاب) بیان می کنند:
«و بعضيها نق مى زنند كه ... [اين همه] كشته داديد، چه؟ ما تكليفمان اين است. چه شد؟ اولًا خيلى از چيزها شد. يك ملت كه يك پاسبان اگر توى بازارش مى آمد و مى گفت كه ببنديد مى بستند، با يك امر پاسبان توى بازار تهران ـ بزرگترين بازارهاى ايران ـ يك پاسبان، چند تا پاسبان مى رفت به آنها مى گفت كه ببنديد، امروز روز چهارم آبان است، مثلًا ... بايد ببنديد، بايد بيرق بزنيد، تخلف نمى كردند، اصلًا توى ذهنشان نمى آمد كه مى شود تخلف از پاسبان كرد، اگر يك صاحب منصبى با چهار تا ستاره، با سه تا ستاره مى آمد تو بازار و هر غلط كارى مى خواست بكند كسى چرا به او نمى گفت، اين نهضت مقدس اسلامى باعث اين شد كه بچه هاى كوچك هم فرياد بزنند توى خيابانها كه «مرگ بر اين سلطنت پهلوى»! اين يك تحولى حاصل شد بين مردم كه الآن پاسبان را مردم هيچ چيزى بارش نمى كنند. صاحب منصبش هم نمى كنند؛ حكومت نظامى اش هم نمى كنند. آن وقتها كه حكومت نظامى مى شد، به مجرد اينكه مى گفتند حكومت نظامى است، ديگر مردم مى رفتند سراغ كارشان؛ اصلًا ديگر دنبال اينكه معارضه اى، مبارزه اى بشود توى ذهنشان نمى آمد! امروز حكومت نظامى است، قانون حكومت نظامى خودشان مى گويند كه ـ مثلًا اعلامشان اين است به اينكه ـ بيشتر از دو نفر نبايد با هم باشند، هفتاد هزار نفر، صد هزار نفر، پانصد هزار نفر مردم مى آيند بيرون! و فرياد مى زنند و همه فريادهايشان هم بر ضد شاه است! اين يك تحولى است در يك ملت حاصل شده است؛ اين يك چيز كمى نيست.»
بعد حضرت امام از پیروزی ها و اهداف بعدی می گویند:
«در هر صورت، اينها يك كارهايى است كه شده است تا حالا، كه پله پله است البته. ما نبايد جلوى اين [نهضت] را بگيريم بگوييم ـ مثلًا ـ ما همين قدر راضى هستيم، نه. ما آن معنايى را كه دنبالش آمديم اين است كه آن مطلب آخرى حاصل بشود؛ يعنى اين مقدمات را طى بكنيم: اين نباشد و سلسله پهلوى نباشد، و رژيم شاهنشاهى نباشد، و دست امريكا و انگلستان و روسيه قطع بشود از اين مملكت، و مملكت براى خودمان باشد، و حكومت اسلامى هم ان شاء اللَّه برقرار بشود [ان شاء اللَّه حضار]. ما دنبال اين مطلب هستيم و آن قدرى هم كه از قوه مان مى آيد ما دنبال اين مى دويم. اگر توانستيم كه كار را انجام بدهيم كه الحمد للَّه توانستيم و يك خدمتى به اين ملت كرديم؛ اگر نتوانستيم تكليفمان را ادا كرديم؛ يعنى پيش خدا ديگر چيزى نيست كه ما بگوييم ما نكرديم اين كار را. عذرتراشى نكرديم. واقعاً يك مطلبى را عمل كرديم، و دستمان نرسيده نتوانستيم اين كار را بكنيم. پيش خدا آبرومنديم.
بنا بر اين ما اين مراتبى كه هست كه عبارت از رفتن اين آدم و به هم خوردن اين سلسله و ـ عرض مى كنم ـ كوتاه كردن دست اينها، اينها همه شان جزء مقاصد است؛ منتها مقصد اعلى عبارت از اين است كه يك حكومت عدلى، يك حكومت اسلامى عدلى مبتنى بر قواعد اسلامى حاصل بشود. آن مقصد اعلاى ماست. و الّا اينها همه اش جزو مقاصد شده حالا ديگر؛ و لو اين هم مقدمه آن است و ليكن خود اينها الآن جزء مقاصد هستند، و ما همان طورى كه حكومت اسلامى را مى خواهيم حكومت اين را هم نمى خواهيم. البته توى حكومت اسلامى همه اينها هست. ما اگر مى گفتيم حكومت اسلامى مى خواهيم معنايش اين بود كه اين سلسله نبايد باشد و اين رژيم نبايد باشد، و آنها هم دستشان كوتاه بايد باشد؛ چون اسلام حكومتش اين جورى است كه نبايد كسى در مملكت اسلامى تصرفى داشته باشد؛ كفار، هيچ كس، نبايد تصرف داشته باشند.
بنا بر اين، و لو اينكه اين اجمال اين مطلب را داشت، لكن ما تفصيل مطلب را گفتيم كه ما اين سه تا اصل را ... آمال و آرزويمان است.»
🔔 @Aminikhaah_Media
انسان 250 ساله 02.mp3
8.08M
🔈 #انسان_250_ساله
📢 مروری بر کتاب انسان 250 ساله رهبر معظم انقلاب
🔊 جلسه دوم
📅97/10/02
#مشهد
#دانشگاه_فردوسی
🔔 @Aminikhaah_Media
نظام تقديم 46.mp3
5.87M
🔈 #تاثیر_درک_مهندسی_خلقت_بر_معنویت
📢 #پارت_سوم - #نظام_تقدیم
🔊 جلسه چهل و ششم
#جایگاه_صدق_در_هستی / 02
📅97/10/03
#مشهد
#دانشگاه_فردوسی
🔔 @Aminikhaah_Media
طرح کلي 13.mp3
17.07M
🔈 #طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
🔊 جلسه سیزدهم
📅97/10/03
#مشهد
#دانشگاه_فردوسی
🔔 @Aminikhaah_Media
مهندسي افکار عمومي 01.mp3
19.42M
🔈 #مهندسی_افکار_عمومی
🔊 جلسه اول
📅97/10/03
#مشهد
🔔 @Aminikhaah_Media
مهندسي افکار عمومي 02.mp3
10.1M
🔈 #مهندسی_افکار_عمومی
🔊 جلسه دوم
📅97/10/03
#مشهد
🔔 @Aminikhaah_Media
نظام تقديم 47.mp3
6.04M
🔈 #تاثیر_درک_مهندسی_خلقت_بر_معنویت
📢 #پارت_سوم - #نظام_تقدیم
🔊 جلسه چهل و هفتم
#جایگاه_صدق_در_هستی / 03
📅97/10/04
#مشهد
#دانشگاه_فردوسی
🔔 @Aminikhaah_Media
🔵 کارگاه #ایجاز_نویسی در توییتر
3⃣ جلسه سوم
#⃣ همیشه از هشتگ و کلماتی استفاده کنید که جلب نظر کند. بهتر هست در متن چند کلمه متفاوت داشته باشید .
🤔 در توییتنویسی سعی کنید از زوایهی جدیدی به ماجراها نگاه کنید؛ طوری که برای مخاطب غیر منتظره باشد.
👌 از باب موافقت با جبهه مخالف وارد صحبت شوید؛ اما در نهایت موضع خود را بگویید.
⁉️ در توییت نویسی از استعاره استفاده کنید و کلمات را در فضای ذهنی دیگری ببرید.
💠 در قالب استعاره دوگانهسازی کنید، ایهام، متن را جذاب میکند.
☑️ در توییتنویسی از قالب خاطرهگویی استفاده کنید.
📣 کسی که میخواهد کار فرهنگی ـ رسانهای انجام دهد، باید از لطیفههای رایج در بین مردم خبر داشته باشد.
🗣 در توییت نویسی از ادبیات کوچه-بازاری استفاده کنید نه بیان رسمی.
⛩ وقایع تاریخی را با وقایع حال مرتبط سازی کنید برای مثال به این متن توجه کنید:
🛑 روز عاشورا یک عده با شمشیر میزدند،یک عده با نیزه، یک عده هم با سنگ یک عده هم هیچی نداشتند؛ توییت می زدند...
این متن ظرفیت و خلاقیت مرتبط سازی را نشان میدهد.
❌ همانطور که در جلسات قبل گفته شد، نهجالبلاغه را بخوانید؛ اما با ذهنیت رسانهای.
🔙 وقایعی که شبیه هم هستند را معادل سازی کنید؛ تاریخ را بخوانید ببینید امروز، شبیه چه زمانی است.
✅ ۷ روش قابل استفاده در توییت نویسی :
1⃣ ترکیب سازی
2⃣ متعادل سازی
3⃣ بزرگ نمایی
4⃣ وارونه سازی
5⃣ جایگزین سازی
6⃣ حذف کردن
7⃣ تغییر دادن
ℹ️ موضع مسئولین و افراد سیاسی را به یاد داشته باشید؛ وقتی بر عکس موضع خودشان واکنش نشان میدهند،
میتوان نقدشان کرد و...
📝 افرادی که تازه وارد توییتر شده اند
آنقدر بنویسند و خطا کنند تا به تدریج پیشرفت کنند...
از ابتدا توقع نداشته باشند عالی بنویسند.
🔔 @Aminikhaah_Media
نظام تقديم 48.mp3
5.57M
🔈 #تاثیر_درک_مهندسی_خلقت_بر_معنویت
📢 #پارت_سوم - #نظام_تقدیم
🔊 جلسه چهل و هشتم
#جایگاه_صدق_در_هستی / 04
📅97/10/05
#مشهد
#دانشگاه_فردوسی
🔔 @Aminikhaah_Media
💠 #دوراهی_وظیفه_و_نتیجه
🔷 جلسه ششم
🔶 بخش سوم
🔶امام خمینی ره در ادامه می فرمایند:
«شما خيال نكنيد كه اگر يك وقت ما نرسيديم به مقصد، گفته بشود كه خوب چه شد؟ خونها ريخت و از بين رفت و چه شد؟ اولًا شده است خيلى چيزها. اينها الآن از آن خر شيطان پايين آمده اند يك قدرى؛ و ثانياً چه شد؟ يك تكليف را ادا كرديم. اين همان است كه «خوارج» ممكن بود به حضرت امير بگويند خوب چه شد؟ شما هجده ماه جنگ كرديد چه شد؟ «چه شد» يعنى چه؟ خوب تكليف ماست. ما حالا نماز داريم مى خوانيم، يك كسى بگويد خوب شما بيست ـ سى سال نماز خوانديد چه شد؟! خوب من بيست سال نماز، اطاعت خدا كردم. «چه شد» كدام است؟! من اطاعت خدا را كردم. خدا گفته بكن، من هم كردم. «چه شد» مال اين است كه يك مسئله اى باشد كه تكليف شرعى نباشد و يك مسئله خودمانى باشد، آدم بخواهد روى مقصد [شخصى] يك كارى بكند. وقتى نشد مى گوييم چه شد.
اما وقتى كه جلوگيرى از يك بنگاه ظلمى، يك بنگاهى كه مى خواهد اصلًا اساس اسلام را از بين ببرد، اساس روحانيت را از بين ببرد، اساس مليت را از بين ببرد، مصالح مردم و مسلمين را به خطر انداخته است و از بين برده است، تكليف مسلمين اين است كه قيام كنند و اين را بَرش گردانند از اين حرفهايى كه مى زند؛ يعنى اين را بيرونش كنند از اين مملكت. و اگر دست هم رسيد بگيرندش و محاكمه اش كنند و پولهاى مردم را كه برده از او بگيرند؛ اگر هم ندارد و [ضايع] كرده است، هر ظلمى را كه كرده او را مجازاتش بكنند.
اين يك چيزى است كه لازم است بر ما. بر مسلمين است كه اين كار را بكنند. منتها توانستيم اين كار را انجام بدهيم كه الحمد للَّه؛ هم تكليفمان را ادا كرديم هم به مقصد رسيديم. نتوانستيم عمل بكنيم به تكليفمان عمل كرديم؛ نماز خوانديم. حالا «چه شد» يعنى چه؟ خوب نماز خواندم، مبارزه و معارضه اى با ظلم كرديم، با ظالم كرديم؛ با كسى كه مى خواسته يك مملكتى را خراب كند و خراب كرده است و همه مصالح مسلمين را زير پا گذاشته و به كفار داده است، با اين جنگ و نزاع كرديم؛ خون داديم؛ خون گرفتيم؛ همه اين كارها را كرديم اما تكليف بوده است كه كرديم. رسيديم به مقصدْ الحمد للَّه، نرسيديم به مقصدْ تكليفمان را ادا كرديم. هيچ باكى از اين مطلب نداريم و ان شاء اللَّه مىرسيم؛ ان شاء اللَّه.»
بعد امام به ضرورت کار رسانه ای برای پیشبرد انقلاب اشاره می کنند که خود این نکته ، ترکیب معجون آمیزی از وظیفه گرایی و نتیجه گرایی است:
« ... اين مطلب را من هر شب تقريباً تكرار مى كنم كه همه ما مكلف هستيم. اين قضيه تكليف مال يك نفر، يكى ديگر باشد يكى ديگر نباشد، نيست. من مكلفم، آقا مكلف است، آقا همه، همه كه به اين نهضتى كه در ايران شده است و الآن همهْ جوانهايشان را توى دست گرفتند و دارند مى دهند، پيرزن چند تا جوانش از بين رفته و ايستاده و گفته است كه من حاضرم همه چيز از بين برود، ما به اين نهضت بايد كمك بكنيم. اينجا مى توانيد كمك بكنيد، بايد كمك بكنيد. يعنى كمك شما در اينجا تبليغات است مقابل تبليغاتى كه شاه و دستگاه شاه و روزنامه نويسهايى كه از شاه [مزد] مى گيرند و اجير او هستند تبليغات كردند به اينكه اين مردم هرج و مرج طلب هستند، اينها ـ عرض مى كنم كه ـ يك مردم وحشى هستند، اينها [واپسگرا] هستند، از اين حرفها زياد زدند، شماها وقتى تماس مى گيريد با رفقايتان، با اشخاصى كه هستند تماس مى گيريد ... تظاهرات مى توانيد بكنيد، تظاهر بايد بكنيد. تماس با اشخاص كه غفلت كرده اند از اين امور داريد مى گيريد، هر جا يك عده اى را از همين اروپاييها ديديد يا از امريكايى [ها] ديديد، چند نفر بلند شويد فوراً بگوييد بابا مسئله ايران اين طورى است، مردم ايران اين را مى گويند، مردم ايران وحشى نيستند، مردم ايران مردم مترقى اى هستند كه مى گويند ما آزادى مى خواهيم؛ ما نمى خواهيم كه امريكا مالمان را ببرد. كسى بگويد مال ما را امريكا نبرد، اين آدم وحشى است؟! اين آدم ـ عرض مى كنم كه ـ بر خلاف موازين عمل كرده ... مى گويد كه ما آزادى مى خواهيم و استقلال مى خواهيم؟! يك مسئله اى است كه همه مردم از او مى پذيرند، به هر كس بگويند مى پذيرند از او. اينها ملتى هستند قيام كردند براى استقلال خودشان، براى آزادى خودشان؛ نمى خواهند كه ساير ممالك سلطنت بر اينها داشته باشند. تا حالا اينها خيانت كردند، اين خائنين را مى خواهند رد كنند بروند سراغ كارشان و مملكت را بسپارند دست يك دسته از اشخاصى كه امين باشند؛ لا اقل اين قدر جيبهاشان را پر نكنند!»
🔔 @Aminikhaah_Media
زندگي به سبک بندگي 07.mp3
11.7M
🔈 #زندگی_به_سبک_بندگی
🔈 مروری بر حدیث عنوان بصری
🔊 جلسه هفتم
📅97/10/06
#مشهد
🔔 @Aminikhaah_Media
نظام تقديم 49.mp3
5.65M
🔈 #تاثیر_درک_مهندسی_خلقت_بر_معنویت
📢 #پارت_سوم - #نظام_تقدیم
🔊 جلسه چهل و نهم
#جایگاه_صدق_در_هستی / 05
📅97/10/08
#مشهد
#دانشگاه_فردوسی
🔔 @Aminikhaah_Media