eitaa logo
Aminikhaah_Media
75.4هزار دنبال‌کننده
294 عکس
216 ویدیو
165 فایل
The #Aminikhaah_media Official Channel. کانال رسمی @aminikhaah نشر آثار صوتی دروس #حوزوی دروس #دانشگاهی سلسله #منابر کلاس های تخصصی متن سخنرانی ها و کلاس ها تبلیغ و تبادل نداریم🚫 ارتباط: توجه : کانال توسط ادمین اداره می‌شود @Amini_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
شبکه ي تصور - عاشورا 97.mp3
20.59M
💠 | آیا این علی را می شناسید؟ 🔔 @Aminikhaah_Media
💠 🔷 جلسه دوم 🔶 بخش سوم 🔶 در زمان امام حسن مجتبی (ع) فشار مردم برای نجنگیدن و اعلام خستگی آنها از شرایط موجود ، باعث شد حضرت از سر ناچار با معاویه براساس شروطی که مطرح شد بیعت کند آن وقت دوباره همین مردم امام را سرزنش کردند که تو با این صلح مایه ذلت مومنین شده ای! خودشان در مقابل معاویه کم آوردند و عقب نشینی کردند و بعد خودشان به خاطر صلح و اعتراض ناله سر دادند. بعضی ها فکر می کنند اگر جلو دشمن کوتاه بیایند منفعتی برایشان دارد درحالی که اصلا اینطور نیست. باید محکم بود. اولین ویژگی یاران پیغمبر این بود که سست نبودند. آیت الله جوادی آملی در تفسیر تسنیم (جلد ۱۵ صفحه ۷۰۳) در ارتباط با آیه : فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَكَانُوا ۗ وَاللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ(آل عمران:۱۴۶) «پس براى آنچه در راه خدا به آنان رسيد، نه سستى كردند و نه ناتوان شدند و نه تن به ذلّت دادند و خداوند صابران را دوست دارد» تفاوت سه کلمه " وَهن" " ضعف " و "استکانت" را اینطور بیان می کند: وَهن ترسیدن از تهاجم دشمن است. اسم جنگ که می آید جا می زند ، تا می گویند سایه جنگ ، فورا دست و پایش را گم می کند! و هر چه دارد و ندارد را خودش تقدیم می کند! دشمن تا جایی که شما برایش سود داشته باشید نگه تان می دارد ، وقتی برایش ایجاد هزینه کنید دیگر دست از حمایت شما بر می دارد. طفلان مسلم را به بدترین نحو سر برید برد مجلس ابن زیاد تا پاداش بگیرد اما دستور داد سر خودش را هم ببرند. حالا به این آدم بگویی برو به امام حسین کمک کن میگوید نه آنجا بروم کشته می شوم! حماقت یعنی همین ، نمی داند اگر در جبهه حق کشته نشوی ، در جبهه باطل کشته می شوی !.. همه ی آنهایی که برای ظالم و ظاغوت نوکری کردند از این می ترسیدند که اگر ولی خدا را کمک کنند برایشان هزینه دارد. روایت هست هر کس در کمک کردن به ولی خدا کم بگذارد خدا او را مبتلا می کند به دشمن خدا در حالی که هیچ چیز هم نصیبش نمی شود. تا توان دارید باید از ولی خدا حمایت کنید ، و در این راه باید خستگی ناپذیر باشید ، نه سستی به خرج دهید و نه جا بزنید. اگر این طور بود در قیامت حسرت زنده نیستید. 🔔 @Aminikhaah_Media
💠 🔷 جلسه سوم 🔶 بخش اول 🔶 گفتیم در آیه : فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَكَانُوا ۗ وَاللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ(آل عمران:۱۴۶) «پس براى آنچه در راه خدا به آنان رسيد، نه سستى كردند و نه ناتوان شدند و نه تن به ذلّت دادند و خداوند صابران را دوست دارد» "وَهن" یعنی ترسیدن از تهاجم دشمن. "ضعف "یعنی احساس سستی به خاطر کمی عدد خودمان و کثرت دشمن. یک وقت هست آدم مرحله وَهن را رد می کند. از تهاجم و تهدید نمی ترسد. اما همین که لشکر دشمن را دید دچار ضعف می شود. یعنی وهن ندارد اما ضعف دارد ، از جنگ نمی ترسد اما مدام با خودش میگوید بجنگیم چه فایده دارد؟! تعدادشان را بببین ! امکاناتشان را ببین ! یعنی این آدم در میدان حضور دارد حتی میجنگد اما به کاری که می کند ایمان و اعتقاد ندارد و به نظرش بی فایده است و احساس ضعف می کند. گاهی هم وَهن و ضعف ندارد اما احساس استکانت می کند. "اِستکانت" یعنی؛ خضوع در برابر رقیب. در دل و ذهنش این احساس را دارد که آنها بهتر هستند. ضعف پیدا نکرده است ، چون ضعف خودش را در عمل نشان می دهد. از سر ضعف موضع نگرفته است. از سر ضعف عقب نشینی نکرده است. ولی در دلش احساس عظمت و قدرت نمی کند. میگوید قبول دارم حق با خداست. با پیغمبر است. با امام حسین است. ولی یعنی ما می خواهیم جلوی ابرقدرت بایستیم؟! رشد علمیشان را ببین! تکنولوژی را ببین! امکانات را ببین! اینها باعث میشود انسان به مرور دچار فرسایش شود و تا آخر خط نتواند بیاید. انسان تا وقتی که سطح علاقه ها ، سطح درک و سطح تعلقش پایین باشد زود جا می زند و خسته می شود. هرچه علاقه به سمت عالَم ماده برود ، و هدف پول ، قدرت ، ریاست ، شهرت و... بشود انسان شکست پذیرتر و آسیب پذیرتر خواهد بود. این خاصیت عالَم ماده است. دلی که به اینها تعلق پیدا می کنند سست است و زود خسته و دل زده میشود. چنین کسی هم الکی خوشحال میشود و هم الکی ناراحت . می شنود فلانی با فلانی دست دادند فورا دلش خوش میشود .می ریزد در خیابان و می رقصد! بعد از مدتی میگویند فلانی گفته پاره می کنم! فورا ناراحت میشود و ناله می کند که بدبخت شدیم. کلا جوگیر و آماده به فنا هستند ، تمام عکس العمل هایشان هیجانی است. آدمی که در تخیلات زندگی می کند خیلی آسیب پذیر است. در مورد ازدواج هم همین طور است. این که بعضی ها زود دل می بندند ، زود دل می کَنند ، زود عاشق میشوند زود نفرت پیدا می کنند و زود از هم خسته می شوند ، برای این است که سطح علاقه ها پایین است. به عنوان مثال کسی که چشمش به دنبال رنگ و لعاب است ، با دیدن یکی زیباتر از همسرش زود جا می زند. یک بخشی از کنترل چشم به خاطر همین است. کنترل چشم فقط نگاه به نامحرم نیست ، میگوید به امکاناتی که به این و آن داده ایم نگاه نکن چون از آخرتت جا می مانی: وَلَا تَمُدَّنَّ عَيْنَيْكَ إِلَىٰ مَا مَتَّعْنَا بِهِ أَزْوَاجًا مِنْهُمْ زَهْرَةَ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا لِنَفْتِنَهُمْ فِيهِ ۚ وَرِزْقُ رَبِّكَ خَيْرٌ وَأَبْقَىٰ(طه:۱۳۱) «و هرگز به متاعى كه ما به گروهى از آنها داده‌ايم، چشم مدوز كه (اين) شكوفه و جلوه‌ى زندگى دنياست (و ما مى‌خواهيم) تا آنها را در آن بيازمائيم و (به يقين) روزىِ پروردگارت بهتر و پايدارتر است» فضای رقابتی دلزدگی می آورد ، خستگی و افسرگی می آورد ، باعث میشود چشمت دنبال دارایی دیگران باشد و مدام خسته و بی حس و غمگین باشی و به دنبال اهداف خودت نروی! فکر می کند زندگی مردم همین عکسهایی است که در اینستاگرام می گذارند. زندگی همه رنگی است و فقط زندگی او سیاه و سفید است. این قاعده را در زندگی بدانید که هر چه دارید از آن بهتر هم هست. وقتی ازدواج کردید یکی از حاجت هایی که به اهل بیت و خدا مطرح می کنید باید این باشد ؛ باید از خدا بخواهید هرچه علاقه ، هرچه زیبایی هرچه کمالات نسبت به زن ها/مردها ی عالم می شود داشت را در همسر خودم قرار بده! یک مرد باید بداند از زن او خوشگل تر و کدبانو تر و خوش اخلاق تر و با کمالات تر هست. اما او باید چشم خود را حفظ کند با نگاه نکردن به دیگران همسرش در چشم خودش بهترین بماند. چون اگر بهتر از دارایی خود را دید از آنچه که دارد دلسرد میشود. 🔔 @Aminikhaah_Media
نظام تقديم 33.mp3
4.62M
🔈 #تاثیر_درک_مهندسی_خلقت_بر_معنویت 📢 #پارت_سوم - #نظام_تقدیم 🔊 جلسه سی و سوم #ملکوت_اعمال / 33 📅97/09/06 #مشهد #دانشگاه_فردوسی 🔔 @Aminikhaah_Media
پرديس انديشه 08.mp3
22.32M
🔈 #پردیس_اندیشه 🔊 #تحلیل_مغالطه / 8 📅97/09/07 #مشهد #دانشگاه_فردوسی 🔔 @Aminikhaah_Media
💠 🔷 جلسه سوم 🔶 بخش دوم 🔶 ذات دنیا اینطور است که همیشه شنیدی هایش از دیدنی هایش قشنگتر است. درحالی که بهشت ، دیدنی هایش از شنیدنی هایش قشنگتر است. در دنیا همه نسبت به هم حسرت می خورند و هیچ کس از حال کس دیگر خبر ندارد. همه از چیزی که دارند شاکی هستند. پیامبر اکرم ص فرمود: إِنَّ الزَّاهِدَ فِي الدُّنْيَا يَرْتَجِي وَ يُرِيحُ قَلْبَهُ وَ بَدَنَهُ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَة «زاهد و بی‌ اعتنای به دنیا جسم و جانش در دنیا و آخرت در آسایش است.» کسی که نسبت به دنیا بی رغبت باشد قلب و بدنش آرامش و نشاط دارد. وَ الرّاغِبَ فیها یتعِبُ قَلبَهُ وَ بَدَنَهُ فی الدُّنیا وَ الآخِرَة «خواهان دنیا، در دنیا و آخرت روح و بدنش در سختی است.» کسی که نسبت به دنیا راغب است جسمش هم خسته است. هرچه استخر ، آرایشگاه ، شهر بازی ، شمال ، سفر خارج و .. می رود باز هم افسرده است و سر حال نمی شود. فکر می کند مکان جسمش را جابجا کند مشکلش حل می شود در حالی که نمی داند باید مکان دل را عوض کرد. بعضی ها فالوورشان زیاد شود خوشحال می شوند کم شود غمگین می شوند. از آنها تعریف کنند سرحال اند ، فحش بخورند به جنون می رسند. دل را از دنیا بیرون بیاورید و به سمت آخرت ببرید تا در دنیا دلزده و دلمرده نباشید. خستگی های ما یا از خوبی های دنیاست یا از بدی های آن. جفتش خستگی آور است. بدی ها رنج است و این رنج خستگی آور است. خوبی ها هم خستگی دارد چون باید مدام تلاش کنید تا آن را نگه دارید. به هر خوبی برسید باز یک خوبی بهتر و بالاتر از آن هست. همه ی دنیا یعنی سختی کشیدن. فقط برای جبهه حق هم اینطور نیست برای همه همین طور است. هر وقت احساس کردید خسته شده اید بدانید مسیر باطل هم شرایطش همین است: وَلَا تَهِنُوا فِي ابْتِغَاءِ الْقَوْمِ ۖ إِنْ تَكُونُوا تَأْلَمُونَ فَإِنَّهُمْ يَأْلَمُونَ كَمَا تَأْلَمُونَ ۖ وَتَرْجُونَ مِنَ اللَّهِ مَا لَا يَرْجُونَ ۗ وَكَانَ اللَّهُ عَلِيمًا حَكِيمًا(نسا:۱۰۴) «و در تعقيب دشمن سستى نكنيد، اگر شما رنج مى‌كشيد، همانا آنان نيز همان گونه كه شما رنج مى‌بريد رنج مى‌برند، در حالى كه شما چيزى (امدادهاى غيبى و بهشت) از خداوند اميد داريد كه آنان اميد ندارند، و خداوند دانا و حكيم است.» این آیه خیلی زیباست ، می خواهد بفهمید دنیا همه اش در سختی است و همه هم سختی دارند. یک نفر سختی های دنیا را تحمل می کند تا نمیرد. یکی دیگر سختی ها را تحمل می کند که عزت پیدا کند، حکومت مهدوی و عدل الهی را تشکیل بدهد و مرگش ختم به شهادت باشد. قرآن می گوید این یک امتیاز و ارزش است: وَتَرْجُونَ مِنَ اللَّهِ مَا لَا يَرْجُونَ «در حالى كه شما چيزى (امدادهاى غيبى و بهشت) از خداوند اميد داريد كه آنان اميد ندارند» اصلا جهاد است که آدم را از خستگی در می آورد. منظور این نیست که ما طرفدار جنگ هستیم. جهاد هم فقط جنگ نیست. به جملات امام خمینی توجه کنید. بی نظیر است. این تفکر ، دقیقا یک هفته بعد از جنگ این حرفها را زده می گوید: «علاوه اصل جنگ، که واقع میشود، ولو تحمیلی است این جنگ، لکن جنگ وقتی که واقع میشود، انسان را از آن خستگی و از آن چیزهایی که سست میکند انسان را، از آن سستیها و خستگیها بیرون می آید و فعالیت میکند و جوهرۀ انسان، که باید همیشه متحرک و فعال باشد، بروز میکند. در استراحت و در راحت و در این امور، انسان هی کسل میشود، هی خمود میشود، قوای انسان خمود میشود، خصوصاً آنهایی که به عیّاشی عادت دارند یا به رفاه عادت دارند، آنها دیگر بدتر خواهند شد. لکن وقتی که جنگی در کار می آید و حماسه ای وجود پیدا میکند و تاریک میشود شب و روشن میشود روز و توپ انداخته میشود و اینها، انسان را از آن حال خمودی و از آن حال سستی بیرون میکند و انسان آن واقع خودش را، که فعال است و متحرک، آن واقع را بروز میدهد» این تفکرها متعلق به چه سبک زندگی است؟ امام خمینی (ره) نه تنها از جنگ و تحریم نمی ترسد بلکه اینها را فرصتی برای شکوفایی می بیند. میگوید جهاد نباشد خسته میشوید. اگر احساس خستگی می کنید، بروید در زندگی جهاد کنید حل می شود! 🔔 @Aminikhaah_Media
💠 🔷 جلسه سوم 🔶 بخش سوم 🔶 یکی دیگر از چیزهایی که انسان را خسته می کند اهداف کوتاه مدت و پیروزهای مقطعی است. اهداف کوتاه مدت داشته باش؛ اما پیروزی های کوتاه مدت برایت شیرین نباشد. اهداف مقطعی شما را اشباع می کند و وقتی به آن رسیدید دیگر نمی دانید باید چه کار کنید! خستگی بعد از پیروزی از خستگی بعد از شکست خیلی بدتر است. امام خمینی جمله ی دیگری هم دارند که خیلی جالب است. امام اول انقلاب درست چند روز بعد از رفراندم میگوید من از یک چیزی می ترسم: «اگر خدای نخواسته این روحیه را از دست بدهیم، خودمان را حالا پیروز بدانیم و هر کدام برویم سراغ کار خودمان - انسان تا توی راه دارد می‌رود قدرت دارد؛ این کاروانها تا توی راه دارند می‌روند قدرت دارند و وقتی به منزل رسیدند قدرتشان تمام می‌شود؛ روحیه انسان هم اینطوری است: شما سوار اتومبیل شدید و از شهری به شهری رفتید، اگر انسان مقصدش ده فرسخ است، در سرِ نُه فرسخی رو به خستگی می‌رود؛ وقتی می‌رسد آنجا، دیگر افتاده است - ما اگر اعتقادمان این باشد که پیروز شدیم دیگر رو به سستی می‌رویم و ما [هنوز] پیروز نشدیم. ما مانعها را حالا یک مقداری رفع کردیم، ریشه‌هاشان هم هنوز باقی است. صحیفه امام خمینی » جلد ۶ » صفحه ۴۹۳ چقدر این انسان فهمیم است ، امام(ره) یکی از شخصیت های برجسته تاریخ شیعه است. اما رهبر شدنش حجاب شده و نمیگذارد متوجه ذکاوت ، بصیرت ، علم و فهم معنوی رفیعی که داشته است بشویم! می خواهد بگوید انقلابمان یک انقلاب سیاسی بود. ساختار را توانستیم تغییر بدهیم شاه رفت یک آدم خوب آمد اما؛ انقلاب آموزشی نکردیم. انقلاب فرهنگی نکردیم. انقلاب اقتصادی نکردیم. حقوق پنجاه میلیونی و بانکداری ربوی یعنی ما هنوز پیروز نشده ایم. خیلی ها هم اینها را نمی فهمند و همین که نمی فهمند آدم را خسته می کند. در طول تاریخ شاهد این هستیم که شیعه مواضع اهل بیت را نمی فهمید وبعضاً اعتراض می کرد. روش سیاست ورزی ائمه با هم متفاوت بود. جایی که انتظار می رفت سکوت کنند فریاد می زدند و جایی که انتظار می رفت موضع علنی بگیرند سکوت می کردند. گاهی همین یاران و نزدیکان ، از روی نفهمی و عدم درک ،ائمه را توهین وتمسخر می کردند. به عنوان مثال معنای غریب الغربا که در مورد امام رضا (ع) به کار می رود برای این نیست که می گویند امام رضا(ع) از شهر و خانواده دور افتاد چون موسی بن جعفر(ع) هم سالها از خانواده دور بود اما به او غریب الغربا نگفتند. امام رضا (ع) غریب الغربا بود چون شیعه ایشان را نمی فهمید.   ایشان در دوره ی هارون الرشید که دوره ی ابرقدرتی بنی عباس بود به امامت رسید! بلافاصله بعد از اعلام امامت ، حضرت در مقابل هارون الرشید موضع علنی گرفت ،به همین دلیل حتی یاران نزدیک هم به ایشان اعتراض می کردند. محمّد بن سنان گفت تو خود را با اين كار مشهور كردى درحالی که از دم شمشير هارون خون ميچكد. بعضی ها گفتند شما با این کار همه را هلاک می کنید. یک عده گفتند شما هم باید مثل پدر و جدت ساکت باشید و تقیه کنید. حضرت جوابشان را اینطور داد : جواب من همان جوابى است كه پيامبر اكرم فرمود كه اگر ابو جهل يك مو از سر من كم كرد بدانيد من پيامبر نيستم من نيز ميگويم اگر هارون يك مو از سرم كم كرد بدانيد امام نيستم. دوران هارون را که رد کردند و به دوره ی مأمون رسیدند امام سکوت کرد. حالا مجدد یاران می آمدند و اعتراض می کردند حالا که قدرت داری چرا سکوت کردی؟ وقتی حضرت ولایت عهدی را با شروط قبول کردند همه صدایشان درآمد و رسماً به حضرت توهین می کردند که اشرافی شده است. اینجاست که می گوییم وقتی هیچ کس نمی فهمدت خسته نشو! امام رضا تنها امام ما بود که حتی شهادتش روشن نبود ، ایشان جوری شهید شدند که شیعه نفهمد امام شهید شده است ، خودش نمی خواست کسی باخبر شود. در ماجرای کاخ و مسموم شدن حضرت هیچ کس جز  ابا صلت از ماجرا خبر نداشت. جالب اینجاست که امام رضا به ابا صلت هم اینجوری می گوید که من رفتم وقتی برگشتم و دیدی عبا را روی سر کشیده ام دیگر با من حرف نزن. یعنی حضرت حتی با خود ابا صلت هم دارد با کُد حرف می زند و نمی گوید مرا مسموم کرده اند. دلیلش این بود که در آن زمان شیعه احساساتش تبلور کرده و هیجانی بود و اگر از شهادت امامش با خبر می شد قیام می کرد و این موجب می شود مأمون همه را قتل عام کند. اول حضرت را دفن کردند بعد به مردم خبر دادند که امام رحلت کرده اند. فقط اباصلت خبر داشت چه اتفاقی افتاده است که او هم بلافاصله بعد دفن حضرت ، یک سال و نیم به زندان افتاد. بعد از یک سال و نیم شیعیان کم کم فهمیدند امام رضا را شهید کرده اند. اینجور بود که شیعه حفظ شد. اما فهمیده نشدن واقعا خستگی آور است. همان گونه که پیغمبر و اهل بیت کم نمی آوردند و جا نمی زدند ، همراهان ایشان هم باید همین منش و روش را ادامه دهند. 🔔 @Aminikhaah_Media
زندگي به سبک بندگي 03.mp3
12.41M
🔈 #زندگی_به_سبک_بندگی 🔈 مروری بر حدیث عنوان بصری 🔊 جلسه سوم 📅97/09/07 #مشهد 🔔 @Aminikhaah_Media
🔵 ‌ کارگاه در توییتر 1⃣ جلسه اول 🌐 توییتر یک رسانه ی نخبگانی است و از فضای عامیانه به دور است. توییتر یک نوع بنکداری رسانه ای است،یعنی یک جمع نخبگانی دور هم جمع میشوند و مانند یک صنف شغلی است ، بنابراین جذابیت عامیانه ندارد. 🌀 توییتر به معنای جیک جیکِ گنجشکان است ،اهداف توییتر ابتدا این بود توییت علاوه بر کوتاه بودن، آهنگین هم باشد، یعنی یک متنِ کوتاهِ آهنگین ،که مورد دوم یعنی آهنگین بودن میسر نشد. برای درک این موضوع مطالعه غررالحکم حضرت امیر ع پیشنهاد میشود زیرا در کنار محتوای جذاب و جریان ساز، کاملا آهنگین است. 🔷 توییتر فضایی است برای متحد شدن و اجماع در یک موضوع. همچنین مناسب است و ظرفیت فوق العاده ای در جهت دارد این موج سازی های رسانه ای ابتدا در توییتر شروع می شود سپس در رسانه هایی همچون اینستاگرام و تلگرام ادامه می یابد به این علت توییتر تاثیر گذار تر از سایر رسانه هاست‌. 🌐 در توییت نویسی و دایره واژگانی فرد اهمیت بالایی دارد و جذابیت توییت به خلق واژگان جدید است که برای پیشرفت در این زمینه مطالعه و حکمت های حضرت امیر توصیه میشود. 🌐 برای عوض شدن فضای توییت نویسی از حالت سیاسی ، پیشنهاد میشود در موضوعات دیگری همچون طنز ، خانوادگی ، تربیتی و... هم کار کنید. 🌀 برای تقویت دایره واژگانی مطالعه کتاب ، به ویژه کتاب پیشنهاد میشود ، زیرا فرد باید به اصطلاحات علمی و اصطلاحات ادبی مسلط باشد. 🔶 در توییت نویسی سعی در ساده سازی و کلمات داشته باشید و عین کلمات را به کار نبرید و از عبارات جدید استفاده کنید تا برای مخاطب جذاب باشد.‌ 🔶 معادل به روز کلمات را پیدا کنید که گاهی علمی است و گاهی ادبی برای مثال میتوان عبارت" نظام نظارت همگانی" را جایگزین عبارت" امر به معروف و نهی از منکر " کرد. ✅ بهتر است اصطلاحات کلی علوم مختلف مثل علوم سیاسی ، علوم تربیتی و.... را بدانیم. 🌐 بعد از اینکه یک موضوع را ترند کردیم ظرفیت ایجاد میشود برای و ؛ مطالبه گری را از سطوح پایین میتوان شروع کرد مثلا از دانشکده ها. ✅ در فضای توییتر باید قدرت گزینش داشته باشیم و بدانیم چه مطالب و چه افرادی را باید دنبال کنیم تا دچار اتلاف وقت نشویم. 🔷 در مبحث مخاطب شناسی این نکته وجود دارد که هر متنی مخاطب خاص خود را دارد که آن مخاطب هم باهوش هست و هم لزوما همفکر و پیرو ما نیست اما می توان این مخاطب را با استدلال قانع کرد. 🔔 @Aminikhaah_Media
🔵 کارگاه در توییتر 2⃣ جلسه دوم ✅ امیر مومنان (ع) میفرمایند: کلامت را کن تا جایی که زیبا به نظر برسد. 🔷 کار رسانه برای مخاطب است. 🌐 یکی از عوامل جذابیت متن، بودن آن است، طوری که پایان توییت شما برای مخاطب قابل حدس نباشد. همچنین بخش های مختلف متن ازجمله: کلمات، سیاق، موضوع، موضع، نتیجه گیری، نیز غیر قابل پیش بینی باشد. 🌀 از نکات مهم در توییت نویسی، نترسیدن از اظهار نظر در مورد مسائل مختلف است، اینکه فرد از در مورد توییت خود باکی نداشته باشد و موضوع مورد نظر خود را مطرح کند. 🔶 در انتخاب کلمات و جملات باید دقت لازم را داشته باشیم تا زمینه جبهه مخالف را ایجاد نکنیم و به اصطلاح سوژه نشویم. 🔷 از بکارگیری جملاتی که ممکن است و غلط مخاطب را در پی داشته باشد پرهیز کنیم. ✅ یکی از نکات مورد توجه در توییت نویسی استفاده از متنی است که فضایی و دارد تا مخاطب ارتباط خوبی با توییت برقرار کند. 🔶 در توییت نویسی می توانیم و را با متن خود ترکیب کنیم، به صورت یک جمله، طوری که بین متن ما و روایت هیچ فاصله ای نباشد، در این روش نیاز به استناد هم نیست. 🔷 یکی از موضوعات جذاب در نوشتن، روتوش کردن روایات تاریخی و قرآنی است، یعنی روایات را با مطرح کنیم. 💠 زمانی که قصد توییت نویسی در مورد موضوعی را داریم لازم است روی بحث مورد نظر فکر کنیم و همچنین از آن موضوع داشته باشیم. 🌐 اگر میخواهیم در مورد شخصیت های مختلف توییت بنویسیم باید به صورت کامل با افکار و روحیات فرد مورد نظر آشنا باشیم. 🔔 @Aminikhaah_Media