19.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مرصاد حزب الله منتشر میکند | #انیمیشن [موشن] جشن پنبه دانه ! با حضور کوروش کویر و سایر احمقهای درجه یک ! جهت نشر حداکثری در سطح فضای مجازی | #کیفیت : عالی @meersad_ir
6.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مرصاد حزب الله منتشر میکند | #انیمیشن [موشن] جشن پنبه دانه ! با حضور کوروش کویر و سایر احمقهای درجه یک ! جهت نشر حداکثری در سطح فضای مجازی | #کیفیت : معمولی @meersad_ir
راه حسین (ع)
⭕️ نظر محسن رضایی درباره بررسی CFT و FATF در مجمع تشخیص 🔹محسن رضایی با اشاره به نظر مجمع تشخیص مصلح
💚💜❤💖:
✨﷽✨
👌 داستانک کوتاه:نماز در اول وقت...
#باورها
#احکام
#داستانها
شماره:77
#ما_که_پیامبر_اسلام_را_ندیدیم_چرا_شهادت_به_نبوتش_میدهیم؟
تو بوفه دانشگاه داشتیم ساندویچ میخوردیم,که صدای اذان از مسجد دانشگاه بلند شد.
به بچه ها گفتم:بچه ها کم کم جمع جور کنیم تا به نماز هم برسیم.
یکی از بچه ها گفت:من بعدا می خونم.
چون نیم ساعت بعد اذان تا بعد از ظهر کلاس داشتیم,
گفتم:خودت می دونی وقت خالی پیدا نمی کنی بری نمازت بخونی.
گفت:تا قبل غروب وقته.
گفتم:هر چیزی سر وقتش بهتره و خوبه.
گفت:پس چرا خدا وقت زیادی تا بعد ازظهر برا نماز گذاشته؟
گفتم:شاید وقت رو خدا برا زمان اضطراری گذاشته که کسی نرسه نمازشو اول وقت بخونه,تا نمازش قضا نشه.
گفت:باشه تسلیمم.
اذان به اشهد ان محمد رسول الله رسید.
گفتم:خو بچه ها به بلند بشیم,تا هم فضیلت اول وقت و هم ثواب نماز جماعت رو ببریم.
در حال رفتن به وضو خونه بودیم.
دوستم گفت:یه سوال,مگر این نیست که تو دادگاه شاهد باید قضیه را دیده باشه تا شهادت بده,پس چرا ما که نبوت پیامبر اسلام رو و ولایت وصیش را ندیدیم,داریم شهادت می دیم؟
گفتم:لفظ شهادت که فقط به معنای مشاهده با چشم را نداره بلکه معانی دیگری هم داره.
چون ما شهادت به وحدانیت خدا هم میدیم اما خدا را که نمی بینیم.
او گفت:یعنی چطور چیز ندیده رو شهادت می دیم؟
گفتم:ما خیلی چیزهای رو درک میکنیم و یقین به بودن اونا داریم و شهادت بر بودن آنها میکنیم با اینکه با چشم نمی بینیمش,مثل درد یا محبت یا خیلی چیزهای دیگر.
نبوت پیامبر و وصی ایشون هم با براهین و ادله های قرآنی و عقلی و روایی ثابت میشود.
و ما چون یقین به این نبوت و وصایت کرده ایم ,شهادت به این نبوت و وصایت می کنیم.
🕌دین کده🕌
╭─═ঊঈ✨✨ঊঈ═─╮
🕌 @din20m 👈عضویت
╰─═ঊঈ🍃🍃ঊঈ═─╯
راه حسین (ع)
⚫️ مراسم بیستونهمین سالگرد ارتحال آیتالله العظمی شهابالدین مرعشی نجفی، پنجشنبه ۲۶ مهرماه مصادف ب
🌺🌺🌺🌺🌺✨﷽✨
🌹🌹🌹🌹
🌻🌻🌻
🌼🌼
#نماز_جماعت
یکی از زیباترین روایاتی که ثواب نماز جماعت در آن تبیین شده است، روایت نقل شده از پیامبر خدا صلی الله علیه و آله می باشد که فرمود: «جبرئیل با هفتاد هزار ملک بعد از نماز ظهر نزد من آمد، و گفت: ای محمد! همانا خداوند سلام بر تو می فرستد و دو هدیه برای شما فرستاده که برای هیچ پیامبری تاکنون نفرستاده است، رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: آن دو هدیه چیست؟ جبرئیل فرمود:
(اول) سه رکعت نماز وتر (دو رکعت شفع- یک رکعت وتر).
(دوم) نمازهای پنج گانه به صورت نماز جماعت.
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: ای جبرئیل! نماز جماعت چه فایده ای برای امّت من دارد؟
جبرئیل فرمود: یا محمد! در نماز جماعت دو نفر اقتداء کند. خداوند برای هر یک نفر در هر یک رکعت یکصد و پنجاه (150) نماز می نویسد. زمانی که در نماز جماعت سه نفر اقتدا کند. خداوند برای هر یک نفر در یک رکعت ششصد (600) نماز می نویسد و هم چنان ثواب آن زیاد می شود به طوری که وقتی تعداد افراد از ده نفر گذشت، در این صورت اگر آسمان صفحه و کاغذ و درختان قلم و جن و انس و ملائکه نویسنده باشند، نمی توانند ثواب یک رکعت آن را بنویسند.
ای محمد! درک تکبیر اوّل نماز با امام جماعت، فضیلت دارد بر ششصد هزار حج و عمره و هفتاد هزار بار بهتر است از دنیا و آن چه در دنیا هست، و یک رکعت نماز پشت سر امام به جماعت خواندن، بهتر است از صدهزار دینار صدقه به مساکین دادن، و یک سجده مؤمن با امام در نماز جماعت بهتر است از صد بنده آزاد کردن».[1]
پی نوشت ها
[1] . بحارالأنوار، ج 85، ص 15 ..
🌐منبع:اطلاع رسانی حوزه.
🕌دین کده🕌
╭─═ঊঈ✨✨ঊঈ═─╮
🕌 @din20m 👈عضویت
╰─═ঊঈ🍃🍃ঊঈ═─╯
راه حسین (ع)
🔴 #ما_هم_به_زندان_میرویم ما هم با حسن عباسی به زندان می رویم 🔹در انتخابات ریاست جمهوری، آقای روحان
🌺🌺🌺🌺🌺✨﷽✨
🌹🌹🌹🌹
🌻🌻🌻
🌼🌼
#نماز_اول_وقت
خلاصه پرسش
ثواب نماز اول وقت را از نظر ائمه (ع) و علما بیان کنید؟
پرسش
لطفاً ثواب نماز اول وقت را از نظر ائمه (ع) و علمای بزرگ برایم به طور کامل بگویید.
پاسخ اجمالی
درباره خواندن نماز در اول وقت، آثار و ثواب های زیادی قرار داده شده است؛ مانند: دو برابر شدن ثواب نماز، مورد محبت الاهی قرار گرفتن و ... .
علما هم با توجه به همین موضوع، مردم را سفارش به انجام نماز در اول وقت نموده و آن را از اصول مهمّ سیر و سلوک و قُرب به سوی خدا و کمال انسانی دانسته اند.
پاسخ تفصیلی
درباره ثواب نماز اول وقت برخی از احادیث نقل شده از ائمه اطهار (ع) ذکر می شود:
1. یکی از اصحاب امام صادق (ع) به آن حضرت عرض کرد: یا ابا عبد اللَّه! مرا از بهترین وقت براى خواندن نماز صبح آگاه فرما. امام (ع) فرمود: هنگام طلوع فجر؛ زیرا خداوند مىفرماید: «به تحقیق که قرآن فجر مشهود است»[1]؛ یعنى، نماز صبح را هم فرشتگان روز و هم فرشتگان شب مشاهده میکنند. پس اگر بندهاى نماز صبح خود را به هنگام طلوع فجر بخواند، ثواب آن دو بار در نامه اعمال او نوشته مىشود، هم فرشتگان روز مىنویسند و هم فرشتگان شب.[2]
2. حضرت موسى بن جعفر (ع): «[عطر] نمازهاى واجب که در اول وقت و با آداب و حدود مخصوص به خود خوانده مىشوند، از برگها و ساقههاى نو رسیده و شاداب و با طراوت آس[3] خوشبوتر است. پس بر شما است که نماز [واجب] را در اول وقت آن بجاى آورید».[4]
3. زُراره از امام باقر (ع) می پرسد: خداوند کار شما را به صلاح آورد، اداى نمازها در اول وقت آن بهتر است، یا در وسط وقت، یا در آخر وقت؟ امام (ع) فرمود: در اول وقت. رسول خدا (ص) فرمود: «خداوند عزّ و جلّ، کارهاى نیک را موقعى دوست دارد که در انجام آن تعجیل شود».[5]
4. امام صادق (ع): «هر که نمازهاى واجب را در اول وقت بخواند و درست ادا کند، فرشته آن را پاک و درخشان به آسمان رساند و آن نماز فریاد زند خدا تو را حفظ کند چنانچه حفظم کردی و تو را به خدا سپارم چنانچه مرا به فرشتهاى کریم سپردى و هر که بدون عذر بعد از وقتش، آن را بدون دقت و ارتباط معنوی لازم بخواند، فرشته آن را سیاه و تاریک بالا برد و آن نماز فریاد کشد خدا ضایعت کند چنانچه ضایعم کردى و رعایتت نکند چنانچه رعایتم نکردى...».[6]
علمای بزرگ هم با توجه به این احادیث مردم را سفارش به انجام نماز در اول وقت نموده و آن را از اصول مهمّ سیر و سلوک و قُرب به سوی خدا و کمال انسانی دانسته اند.[7]
نتیجه: بر اساس روایات از ائمه اطهار (ع) و سفارش علما پسندیده این است که انسان اگر عذر شرعی نداشته باشد، نماز را در اول وقت آن بجا آورد تا مشمول آثار و ثواب آن شود.
[1] اسراء، 78:«أَقِمِ الصَّلاةَ لِدُلُوکِ الشَّمْسِ إِلى غَسَقِ اللَّیْلِ وَ قُرْآنَ الْفَجْرِ إِنَّ قُرْآنَ الْفَجْرِ کانَ مَشْهُوداً»؛نماز را از زوال خورشید (هنگام ظهر) تا نهایت تاریکى شب [نیمه شب] برپا دار و همچنین قرآن فجر [نماز صبح] را چرا که قرآن فجر، مشهود (فرشتگان شب و روز) است.
[2] کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، ج 3، ص 283، دار الکتب الإسلامیة، تهران، 1365ش.
[3] آس یا درخت مورد، از محصولات گرمسیرى است، و گویند عصاى حضرت موسى (ع) از چوب آن بوده است، همچنین به نوعى ریحان که بىاندازه خوشبوست، گفته مىشود. ر. ک: فرهنگ نفیسى، ج 1، ص 27، به نقل از: مجاهدى، محمد علی، پاداش نیکىها و کیفر گناهان، ص 112،انتشارات سرور، قم، چاپ اول، 1381ش.
[4] عاملی، شیخ حرّ، وسائل الشیعة، ج 4، ص 119، مؤسسه آل البیت (ع)، قم، 1409 ق.
[5] الکافی، ج 3، ص 274.
[6] وسائل الشیعة، ج 4، ص 123 و 124.
[7] ر.ک: موسوی (امام خمینی)، سید روح الله،آداب الصلاة، ص 108، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، تهران، چاپ هفتم، 1378ش.
🌐منبع:اسلام کوىست
.
🕌دین کده🕌
╭─═ঊঈ✨✨ঊঈ═─╮
🕌 @din20m 👈عضویت
╰─═ঊঈ🍃🍃ঊঈ═─╯
#ویژه_نامه_مهدویت
🌿اي دلا از نگار خود گله معني ندارد🍃
🌹بين معشوق و عاشق فاصله معني ندارد🍃
🌾فاصله روي سياه ماست🍂
🌾پرده غيبت گناه ماست🍁
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
امام صادق علیه السلام از امام علي عليه السلام :
🍃🍃🍃
⭐️ بهترين اعمال نزد خداوند متعال زمانيست كه بندهء مؤمن منتظر وآمادهء فرج باشد
⭐️ وكسي كه منتظر وآمادهء امر ما ( اهل بيت ) باشد،
⭐️مانند كسي هست كه در راه خدا در خون خود بغلطد .
📚منبع: الخصال : ج 2 ص 610 - 616 و 625 ب 400 ح 10
راه حسین (ع)
#اربعین 🎵اربعین باید کربلا باشم 🎤سیدمجید #بنی_فاطمه #واحد 🆔 @yaa_hossein 🏴
🌺🌺🌺🌺🌺✨﷽✨
🌹🌹🌹🌹
🌻🌻🌻
🌼🌼
#شهادتین
تفسيرتسنیم
شَهِدَ اللهُ اَنَّهُ لااِلهَ اِلاّهُوَ والمَلئِكَةُ واُولوا العِلمِ قائِمًا بِالقِسطِ لااِلهَ اِلاّهُوَ العَزيزُ الحَكيم (18)
مفردات
شهد: «شهادت»، حضور و ادراك حضوري است، كه گاه با حس است كه نازلترين مراتب درجات ادراك حضوري است؛ مانند ﴿وهُم عَلي ما يَفعَلونَ
388
بِالمُؤمِنينَ شُهود) 1 ﴿ما شَهِدنا مَهلِكَ اَهلِه) 2 و ﴿وليَشهَد عَذابَهُما طَائِفَةٌ مِنَ المُؤمِنين) 3 و زماني شهود قلبي و غيبي است، همچون ﴿كِتبٌ مَرقوم ٭ يَشهَدُهُ المُقَرَّبون) 4 همچنين گاهي بر اصل علم اطلاق ميشود، هرچند مستند حسّي نداشته باشد؛ مانند گفتار برادران يوسف: ﴿ياَبانا اِنَّ ابنَكَ سَرَقَ وما شَهِدنا اِلاّبِما عَلِمنا) 5
اصل «شهد» به معناي «حضر» در برابر سفر هم هست و تعبير ﴿فَمَن شَهِدَ مِنكُمُ الشَّهر﴾ بر افراد در خواب نيز صادق است. «شهادت» در سخن ملكه سبا: ﴿ما كُنتُ قاطِعَةً اَمرًا حَتّي تَشهَدون) 6 به معناي حضور در مشورت است.
واژه شهادت هم در موارد تحمّل رخداد به كار ميرود و هم در اداي آن. تحمل شهادت، همان ادراك حضوري است و اداي شهادت، خبر دادن از مشهود؛ و چون اداي همان يافته حضوري است، بر آن هم شهادت اطلاق و مثلاً گفته ميشود كه «فلاني شهادت داد» 7
گفتني است كه مستند شهادت در امور حسي بايد «محسوس» باشد و در امور علمي، «مبرهن»؛ و مستند شهادت اهل كشف و شهود قلبي،«مشاهدات» آنهاست. آياتي مانند ﴿وما شَهِدنا اِلاّبِما عَلِمنا) 8 بيانگر شهادت برهاني است و شهادت در اينگونه مسائل به محسوس اختصاص ندارد.
پی نوشت:
^ 1 - ـ سوره بروج، آيه 7.
^ 2 - ـ سوره نمل، آيه 49. يعني ما در صحنه حاضر نبوديم و اطلاع نداريم.
^ 3 - ـ سوره نور، آيه 2.
^ 4 - ـ سوره مطفّفين، آيات 21 ـ 20.
^ 5 - ـ سوره يوسف، آيه 81.
^ 6 - ـ سوره نمل، آيه 32.
^ 7 - ـ ر.ك: مفردات، ص468 ـ 465، «ش ه د».
389
8 - ـ سوره يوسف، آيه 81.
🌐منبع:تفسیر تسنیم.
🕌دین کده🕌
╭─═ঊঈ✨✨ঊঈ═─╮
🕌 @din20m 👈عضویت
╰─═ঊঈ🍃🍃ঊঈ═─╯