فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سوال شده بود که چرا اقبال به اکانت علی کریمی این همه بالاست؟
🔹😂 با دقت بخونین👇
🧐 اکانت @alikarimi_ak8 رو با ابزار @Botometer که در دانشگاه ایندیانا آمریکا توسعه پیدا کرده، چک کنین.
نتیجه جالبه:
از بین 200 فالوور تصادفی این اکانت، فقط 13 اکانت رفتار طبیعی دارند و حدود 95% باقیمانده فیک و ربات هستند!😁
این رو همه میتونن خودشون برن تست کنن
@Analysis_admins
🛢 قیمت نفت خام به ۹۰ دلار در بشکه رسیده است.
یعنی لیتری 56.6 سنت.
دلار امروز در بازار آزاد حدود ۶۴ هزار تومان است.
لذا نرخ صادرات نفت خام در هر لیتر حدوداً ۳۶۲۴۶ تومان است.
پس قیمت تمام شده هر لیتر بنزین، نفت سفید و گازوئیل پس از پالایش و حمل و نقل و توزیع حداقل ۴۰ هزار تومان در لیتر است.
✅آنوقت ما این فرآوردهها را به قیمتهای زیر عرضه میکنیم:
✅ نفت سفید لیتری ۱۵۰ تومان یعنی بشکهای 23,836 تومان معادل حدوداً یک سوم دلار!!
✅قیمت هر لیتر گازوئیل یارانهای ۳۰۰ تومان معادل 47673 تومان یعنی کمتر از یک دلار در هر بشکه!
✅ هر لیتر گازوئیل آزاد ۶۰۰ تومان یعنی بشکهای 95,346 تومان یعنی کمتر از یک و نیم دلار در هر بشکه!
✅ هر لیتر بنزین سهمیهای ۱۵۰۰ تومان یعنی بشکهای معادل 238365 تومان یعنی بشکهای حدود 3.7 دلار
✅ قیمت بنزین آزاد لیتری ۳۰۰۰ تومان یعنی بشکهای کمتر از ۷ و نیم دلار!
✅آن را با قیمت نفت خام بشکهای ۹۰ دلار مقایسه کنید.
✍️ دکتر محمد حسن قدیری ابیانه
📆 ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
🛢
🛢 قیمت نفت خام به ۹۰ دلار در بشکه رسیده است.
یعنی لیتری 56.6 سنت.
دلار امروز در بازار آزاد حدود ۶۴ هزار تومان است.
لذا نرخ صادرات نفت خام در هر لیتر حدوداً ۳۶۲۴۶ تومان است.
پس قیمت تمام شده هر لیتر بنزین، نفت سفید و گازوئیل پس از پالایش و حمل و نقل و توزیع حداقل ۴۰ هزار تومان در لیتر است.
✅آنوقت ما این فرآوردهها را به قیمتهای زیر عرضه میکنیم:
✅ نفت سفید لیتری ۱۵۰ تومان یعنی بشکهای 23,836 تومان معادل حدوداً یک سوم دلار!!
✅قیمت هر لیتر گازوئیل یارانهای ۳۰۰ تومان معادل 47673 تومان یعنی کمتر از یک دلار در هر بشکه!
✅ هر لیتر گازوئیل آزاد ۶۰۰ تومان یعنی بشکهای 95,346 تومان یعنی کمتر از یک و نیم دلار در هر بشکه!
✅ هر لیتر بنزین سهمیهای ۱۵۰۰ تومان یعنی بشکهای معادل 238365 تومان یعنی بشکهای حدود 3.7 دلار
✅ قیمت بنزین آزاد لیتری ۳۰۰۰ تومان یعنی بشکهای کمتر از ۷ و نیم دلار!
✅آن را با قیمت نفت خام بشکهای ۹۰ دلار مقایسه کنید.
✍️ دکتر محمد حسن قدیری ابیانه
📆 ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
🛢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قدیری ابیانه:📺 با واقعی شدن قیمتهای سوخت قاچاق سوخت متوقف شده، ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم بهبود پیدا میکند.
💵 رانت ۴۳۰ هزار میلیارد تومانی در ارز ۲۸۵۰۰ تومانی.
سال گذشته ۲۰ میلیارد دلار ارز ۲۸۵۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی اختصاص یافته است.
اگر دلار آزاد را ۵۰ هزار تومان در نظر بگیریم یعنی در هر دلار ۲۱۵۰۰ تومان رانت وجود دارد.
یعنی ۴۳۰ هزار میلیارد تومان.
این مبلغ یعنی به ازای هر ایرانی ۴۲۱ هزار تومان در هر ماه.
تا این رانت وجود دارد امضاهای طلایی هم وجود دارند و با امضاهای طلایی فساد هم بیداد میکند!
اگر ارز را آزاد اختصاص دهند و بجایش به هر ایرانی ماهیانه ۴۲۰ هزار تومان از این بابت پرداخت کنند هم به نفع مردم است و هم جلوی یک چنین رانت و فساد عظیمی گرفته میشود.
هدایت شده از کدام الگوی معیشت؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
2⃣ موشن گرافی ارزش پول
@ecooooooo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ادعای عجیب پروفسور استیو هانکه ، استاد اقتصاد دانشگاه جانز هاپکینز :
ایران میتواند در کمتر از ۲۴ ساعت میتوان تورم ایران را صفر کند !!!
او میگوید : مردم ایران به طور تاریخی عاشق طلا هستند
ارزش حقیقیِ پول در بیان شهید صدر
اگرچه اسکناس مثلی است ولی مثل آن تنها اسکناس نیست بلکه آن چیزی است که بیانگر ارزش آن است. بنابراین اگر بانک هنگام ادای دین مبلغی که بیانگر ارزش پول دریافتی است بپردازد ربا محسوب نمیشود و ارزش حقیقی بر اساس طلا و توسط نرخ مبادله پول با طلا تعیین میشود.
📚سید محمدباقر صدر، البنک اللاربوی فی الاسلام، ص ٢٤٧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📈نمودار ارزش پول های رایج جهان
هر کدام از چهار پول رایج جهان در 100 سال گذشته چقدر توانسته اند ارزش خود را حفظ کنند ؟
❌ دلار 0.31%
❌پوند 0.08%
❌ین 0.005%
✅طلا 100%
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توضیحات کامل و دقیق دکتر مهدی عسگری
🏅برای رهایی از سیطره دلار و خلق پول بانک ها، باید پول اعتباری را به پول با ارزش ذاتی تبدیل کنیم.
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔸آیت الله سید محمد مهدی میرباقری:
آیت الله حائری، مبارزی سالک و فقیهی نظریه پرداز بود.
ایشان مبارزی بود که همه عمر مبارزه را با سلوک گره زده بود؛ امتیاز مبارزه او این بود. انسانی متفکر و نواندیش بود و هروقت با او هم صحبت میشدیم کلام نویی داشت. اهل فهم پشت صحنهها و عبور از ظواهر بود. اما در عین حال عالمی بود که وقتی نظریهپردازی میکرد نظریه او ارزش علمی داشت؛ هم از نظر فقهی و هم از نظر موضوعشناسی.
بحثهایی که درمورد پول اسلامی انجام دادهاند حقیقتا ارزش مطالعه دارد.
(سخنرانی آیت الله میرباقری در مجلس ترحیم آیت الله حائری شیرازی 96/10/1 . مدرسه عالی شهید مطهری. تهران)
@haerishirazi
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔸آیت الله میرباقری:
آیت الله حائری معتقد بودند بدون پول اسلامی نمیتوان جلوی ربا را گرفت
مرحوم آیتا... حائری حاصل تفکرات طولانی خود را در یک نظریه علمی درباره پول اسلامی جمعبندی کرد و معتقد بود تا پول، اسلامی نشود با این پول اعتباری نمیتوان جلوی ربا را گرفت و تا آخرین لحظات با قاطعیت میفرمود پشتوانه این پول و مقدار خود این پول هم مجهول است و معامله با آن هم باطل است و باید کاری کرد تا پول از مجهول بودن خارج شود.
بحثهایی که درمورد پول اسلامی انجام دادهاند حقیقتا ارزش مطالعه دارد.
علامت استواری و ثباتقدم ایشان همین است [که باوجودیکه] نمیتوانست سخن بگوید اما تمام قوای خود را جمع کرد تا درمورد پول اسلامی صحبت کند. فرمود این را دنبال کنید، دغدغه من این بود که این راه را به آخر برسانم اما نشد. اگر پول، اسلامی نشود، نمیشود جلوی ربا را گرفت و بانکداری را اسلامی کرد. حقیقتاً هم درست است، این صورتهایی که برای اسلامی کردن هست قابلیت عملیاتی شدن ندارد و تا به حال هم نشده و ما دچار این فاجعه عظیم هستیم. ندیدم کسی به اندازه ایشان به این آسیب مهم اجتماعی حساس باشد.
(سخنرانی آیت الله میرباقری در مجلس ترحیم آیت الله حائری شیرازی 96/10/1 . مدرسه عالی شهید مطهری. تهران)
@haerishirazi
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
پول رایج جهانی و احیای پول اسلام.pdf
858.5K
جزوه «پول رایج جهانی و احیای پول اسلام»
آیت الله حائری شیرازی
@haerishirazi
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
در اسلام پول نباید کار بکند.pdf
834.7K
جزوه «در اسلام پول نباید کار بکند»
آیت الله حائری شیرازی
@haerishirazi
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸راهکار عملی تخلص از ربا و تأسیس پول اسلامی🔸
📌 همه می دانند تا مدتی قبل، محضرها قبول نمی کردند که طلا، صداق و مهریه واقع شود و عقدی که بر روی مقداری طلا بعنوان صداق منعقد شده، باطل است. وقتی چرایی قضیه رو سوال می کردند محضرها می گفتند: اقایان [مراجع] می گویند: طلا در بازار هر روزی قیمتی دارد. پس وضع و قیمتش مشخص نیست؛ طلا را قیمت کنید و پول رایج معادل آن را صداق قرار دهید. حال وقتی می گوییم روی اسکناس نوشته شود: «در مقابل این اسکناس مقدار مشخصی از طلا، کالا پرداخت می شود، مثلا سه گرم و ثلث گرم طلا در مقابل آن کالا پرداخت می شود»، دراینجا چند نکته فهمیده می شود:
1. اینکه پشتوانه اسکناس کالا است و طلا نیست. چون نگفتیم در مقابل اسکناس، طلا پرداخت می کنیم.
2. علت اینکه باید مقدار کالایی معادل اسکناس مشخص باشد، برای آن است که کالا مجهول نباشد و گرنه معامله با اسکناسی که مشخص نیست چقدر کالا در تعهد اوست، باطل است؛ چون غرری است.
3. تمام پولهای رایج جهانی، پشتوانه تولید ناخالص ملی دارد و مقدار آنچه در مقابل اسکناس از این پشتوانه قرار می گیرد مجهول است. تعجب اینجاست پولی که ارزشش مجهول است، واحد اندازه گیری ارزشها شده است؛ مثل آنکه عربستان متولی حقوق بشر باشد!
📌 پول اسلام «مال» است؛ اما پول رایج جهانی مال نیست بلکه «اعتبار» است. قرض بی بهره در پولی که مال است میسر است. پولی که اعتبار است امکان قرض بدون بهره در آن نیست؛ چون وقتی از اعتبار کم می شود از مالیّت کم شده است و به قرض دهنده ظلم شده است. ولی وقتی پول، مال باشد اگرچه آن مال در بازار گران تر یا ارزان تر شده باشد، از مالیّت کم نشده است. اگر مالی را ده ساله و صد ساله و بیشتر قرض دهید نیز از مالیت کم نمی شود. صد سال قبل یک تن برنج قرض کرده اید و امسال پس می دهید؛ نه به شما ظلم شده است و نه به طرف مقابل. قرآن می گوید: «لکم رئوس اموالکم لا تظلمون و لا تظلمون». چون این برنج، مال است، در طی این صد سال فرق نکرده است.
📌 ما نمی گوییم [الزاماً] پشتوانه ی پول، طلا باشد؛ ما می گوییم پشتوانه ی پول، کالا باشد، اما مقدار پشتوانه کالا با طلا وزن شود. وقتی مقدار کالای پشتوانه را روی پول ننوشته اید، پول مال نمی شود بلکه اعتبار است. ولی وقتی روی پول، مقدار پشتوانه کالا را می نویسید، پول، کالا می شود. شما در مقابل اسکناس، کالا تعهد کرده اید، اما مقدار کالا را با طلا مشخص می کنید. طلا پشتوانه ی پول اسلامی نیست. طلا، سنگ وزنه است نه پشتوانه. لذا لازم نیست به اندازه اسکناس، طلا در خزانه انبار کنیم. لازم نیست اگر کسی اسکناس آورد طلا دریافت کند. به او می گویید ما تعهد کرده ایم به این اندازه طلا به شما کالا بدهیم.
📌 اگر شما بخواهید دینار اسلام را احیاء کنید، روی پول این جمله را می نویسید: «ما در مقابل این اسکناس، به مراجعه کننده، به اندازه ارزش سه گرم و سه دهم گرم طلا، کالا می دهیم». در این صورت اسکناس شما دینار است. هزار دینار به کسی قرض می دهید و او ده سال دیگر هزار دینار می دهد. این می شود قرض الحسنه. اما حجم اسکناسِ مُجاز، به اندازه تولید ناخالص ملی شما است. دارایی کشور را بر ارزش اسکناس تقسیم می کنیم تا حجم اسکناس مجاز مشخص شود.
📌 چه بانک ها تعطیل شود و این پول رایج، از گردش خارج شده باشد، چه نشده باشد، شما می توانید کارتان را شروع کنید. اعلام کنید مقدار کالای مورد تعهد در اسکناس، به قیمت طلای رایج جهانی اندازه گیری می شود. اینکه تاکید می کنم طلای رایج جهانی، برای آن است که پول، قدرت بین المللی پیدا کند و پولِ بین الملل اسلام باشد. بانک مرکزی متولی پول ملی است، شما می توانید متولی پول بین المللی باشید. منتهی پول بین المللی شما، به تدریج پول ملی بانک مرکزی را بدون هیچ زحمتی خارج از گردش می کند. شما طرح جنگتان را به دانشگاه های جنگ عالم و حتی وابسته های نظامی عالم عرضه نکردید. اگر کرده بودید به شما می خندیدند و شما را دست می انداختند. آنها وقتی «خروجی» را دیدند سر تعظیم فرود می آورند. در مسئله پول هم همین اتفاق می افتد، منتظر نظر موافق آنها نباشید.
والسلام
محی الدین حائری شیرازی
06/06/1396
@haerishirazi
علّتِ اوّل این است که «فقه» که کار اصلىِ ماست، به زمینههای نوظهور گسترش پیدا نکرده، یا خیلی کم گسترش پیدا کرده است. امروز، خیلی از مسائل وجود دارد که فقه باید تکلیف اینها را معلوم کند؛ ولی معلوم نکرده است. فقه، توانایی دارد؛ لیکن روال کار طوری بوده است که فاضلِ محقّقِ کارآمد، به این قضیه نپرداخته است؛ مثل قضیهی پول. اصلاً پول چیست؟ درهم و دینار که این همه در ابواب مختلف فقهی - مثل زکات و دیات و مضاربه - اسم آنها آمده، چیست؟ باید به موضوع درهم و دینار پرداخت و باید تکلیف آن روشن شود. خیلی راحت است اگر ما عملیات بانکی - غیر از مسألهی پول - و ودیعه گذاریها را تحت عنوان قرض و آن هم قرض رَبَوی بگذاریم و دورش را خط بکشیم! آیا جای این نیست که قدری بیشتر در عمقش فرو برویم و ببینیم که آیا واقعاً قرض است یا خیر. ما در بانک پول میگذاریم و به بانک قرض میدهیم؛ بانک از ما قرض میگیرد. چه کسی این را قبول دارد؟ شما در بانک ودیعه میگذارید؛ قرض که به او نمیدهید.
از این قبیل مسائل زیاد است. بحث ارزش پول در هنگام تورّمهای سرسامآور و سنگین - نه آن تورّمی که بهطور قهری در حرکت عمومی هر جامعه وجود دارد و موجب رشد است - چه میشود؟ بدون تورّم، جامعه به رکود خواهد انجامید. آن موارد را نمیگوییم. منظور، این تورمهای بیست و سیوپنجاه درصدی و تورّمهای سه رقمی است که از این هفته تا آن هفته، از ارزش پول کم میشود. در این حالتها، قضیهی پول چه میشود؟ بدهکاریهای پولی و قرضهایی که از هم میگیریم چه میشود؟ اگر شش ماه پیش صد تومان از شما قرض گرفتیم و حالا میخواهیم بدهیم، آن صد تومان با صد تومان حالا فرق دارد. بالاخره تکلیف این مسأله، در فقه باید روشن شود. باید برای این کارها، مبنا درست کرد. البته انسان میتواند کار خودش را به اطلاقات و عمومات، آسان کند؛ اما مسائل این گونه حل نمیشود.
بیانات رهبری
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3962
ادامه دارد ...آ
هدایت شده از تدبیر نیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله حائری شیرازی رحمه الله :
شاخص نماینده ی اصلح برای مجلس خبرگان رهبری .
وقتی مطرح می شود پول اسلامی .
بتواند در دانشگاههای نیوروک و واشگتن و لندن اثبات کند پول اسلام لعل است .
اما پولی که غرب خلق کرده خضب است .
این به درد خبرگان می خورد
هدایت شده از دکتر قدیری ابیانه
📊 تکرار منطق منحط دلار جهانگیرق
آقای دکتر صمصامی گفته قیمت دلار ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان است.
این همان منطق منحط ارز جهانگیری هست.
تفکر او مضر به حال اقتصاد کشور و عملا به نفع مافیا، قاچاقچیان، رانتخواران، ثروتمندان و به ضرر فقرا و مردم است.
او از تهران نامزد دور دوم انتخابات مجلس است
آماده مناظره با او و همفکرش آقای جبرائیلی هستم.
✍️ دکتر محمد حسن قدیری ابیانه
📆۲۰ فروردین ۱۴۰۳
14030119_44058_128k.mp3
51.12M
صوت بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رمضانی دانشجویان
۱۴۰۳/۰۱/۱۹
وقتی شهید فرج نژاد در یک تصادف کشته شدن ،ترور آلارم مشخصات ایشون به همراه کتاب یهودی شناسیشون رو در صفحه اش کار کرد
#هشدار
📌تردید در نیت هنگام روزه
▫️سؤال: به جهت عارض شدن ضعف در حال روزه و بدون ضرری بودن ادامه آن، تصمیم گرفتم افطار کنم ولی چیزی نخوردم و بعد از آن روزه را ادامه دادم؛ آیا روزه آن روز را باید قضا کنم؟
▫️جواب: بنابر احتیاط واجب باید روزه آن روز را قضا کنید.
📌مشقت داشتن روزه به دلیل شغل
▫️سؤال: اگر روزه گرفتن برای کسی به دلیل نوع شغلی که دارد، مشقت داشته باشد و نتواند روزه را به پایان برساند؛ آیا می تواند از ابتدای صبح، روزه نگیرد؟
▫️جواب: باید از هنگام اذان صبح، روزه را نیت کند و هرگاه در طول روز ادامۀ روزه، طاقت فرسا و غیرقابل تحمل شد، می تواند افطار کند و در زمان مناسب، قضای آن را بگیرد.
📌 اشتباه در تشخیص ضرر و قضای روزه
▫️سؤال: شخصی که در ماه مبارک رمضان به دلیل خوف از ضرر، روزه نگرفته است و با ادامه این خوف تا رمضان آینده، قضای روزه را هم نمی گیرد و فدیه پرداخت می کند؛ آیا پس از آن که متوجه شود که روزه ضرر نداشته است، باید آن را قضا کند؟
▫️جواب: بنابر احتیاط واجب قضا کند.
📌مقدار و مبلغ فطریه
▫️جواب: مکلف باید برای خودش و کسانی که نان خور او هستند، هر نفری یک صاع (تقریباً سه کیلو) گندم یا جو یا خرما یا کشمش یا برنج یا ذرت و مانند این ها به مستحق بدهد و اگر پول یکی از این ها را هم بدهد کافی است.
ضمنا مبلغ زکات فطره امسال (۱۴۰۳) به قیمت گندم برای هر نفر، «شصت و پنج هزار تومان» و به قیمت برنج برای هر نفر « یکصد و هشتاد هزار تومان» اعلام شده است.
📌کمک به مردم غزه از طریق وجوهات شرعی
▫️سؤال: آیا میتوان وجوهاتی نظیر خمس و یا کفاره (عمدی و یا عذری) و یا زکات فطره را جهت کمک و یاری مردم مظلوم غزه اعطاء کرد؟
▫️جواب: از صدقات مستحبی و تبرعات به مردم مظلوم غزه کمک کنيد.
📌پرداخت زکات فطره قبل از شب عید
▫️جواب: بنابر احتیاط واجب جایز نیست اما می تواند آن مبلغ را به عنوان قرض* به فقیر بدهد و سپس شب عید فطر آن را به عنوان فطریه حساب کرده و بدهی او را تسویه کند.
* به عنوان مثال به فقیر گفته شود این قرض است و او هم به عنوان قرض قبول کند.
📌 زمان ادای زکات فطره
▫️جواب: از غروب شب عید فطر می تواند فطریه را بپردازد یا کنار بگذارد و بنابر احتیاط واجب، مکلف باید فطریه را پیش از نماز عید بپردازد، ولی اگر نماز عید نمی خواند، می تواند دادن فطریه را تا ظهر به تأخیر بیندازد و در صورتی که آن را از مال خود جدا کرده و کنار گذاشته، تأخیر در پرداخت چنانچه برای غرض عقلایی باشد و سهل انگاری محسوب نشود، اشکال ندارد و اگر کنار نگذاشته باشد نیز بنا بر احتیاط واجب ساقط نمی شود و باید با قصد قربت و بدون نیت ادا و قضا، فطریه را بپردازد.
📌پرداخت کارت به کارت زکات فطره
▫️ درباره «کارت به کارت کردن زکات فطره» به سه نکته باید توجه داشت:
۱- اگر فقیری که قرار است برای او کارت به کارت کند، در شهر خودش باشد، اشکال ندارد و به محض کارت به کارت کردن، زکات فطره ادا می شود.
۲- اگر بخواهد به شهر دیگری غیر از شهری که در آن ساکن است کارت به کارت کند، مقام معظم رهبری (دام ظله) فرمودند که این کار نوعی انتقال محسوب شده و خلاف احتیاط است.
۳- از معظم له در خصوص پولی که به عنوان زکات فطره کنار گذاشته شده و قصد دارد که به فقیر خاصی در شهر خودش پرداخت کند ولی به دلیلی به فقیر مد نظر دسترسی ندارد، سوال شد که آیا می تواند پول کنار گذاشته را برای خودش بردارد و به جای آن از پول حساب خود، به کارت فقیر واریز کند؟ فرمودند: این مقدار اجازه داده می شود.
📌 پرداخت زکات فطره به چند فقیر
▫️ سؤال: ما یک خانواده ۵ نفری هستیم آیا من که نان آور خانواده هستم میتوانم مجموع فطریه خانواده را نصف کرده، نیم آن را که دو و نيم صاع میشود به یک فقیر و نيم دیگر را به فقیر دیگر بدهم؟
با توجه به اینکه فطریه یکی از اعضای خانواده نصف میشود و علماء فرمودهاند به هر فقیر نباید کمتر از یک صاع* داده شود آیا عمل فوق صحیح است؟
▫️جواب: اگر کمتر از یک صاع به فقیر داده نشود عمل فوق صحیح است.
* مقدار صاع تقریبا سه کیلو، گندم یا جو یا خرما یا کشمش یا برنج یا ذرت و مانند اینها می باشد.
#زکات_فطره
#مقدار_زکات_فطره
@Analysis_admins