eitaa logo
انجمن مدرسان بیانیه گام دوم
9هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
4هزار ویدیو
417 فایل
«در هر جایی که جبهه حقی از #نصرت‌الهی و مؤمنین محروم مانده است، به روشنی می‌توان ردپای #بی‌تحلیلی و بی‌تدبری مردم در مسایل گوناگون را پیدا کرد.» ١٣٨٧/٠٢/٢٠ رهبر حکیم انقلاب اسلامی ویژه اعضای انجمن‌ مدرسان‌ بیانیه گام دوم انقلاب مدیر کانال: @analyst
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺تبلیغات سنگین مخالفین روی یک موضوع اصلی می چرخه که میگن هیچ نرم افزار آمریکایی حاضر نیست بیاد ایران و شرایط ایران رو بپذیره! چندی پیش آذری جهرمی خبر از موافقت "توییتر آمریکایی" برای پذیرفتن شرایط ایران داده بود! 🌐 eitaa.com/ANALYSTS 🍃
🔻رویکرد کشورهای مختلف جهان درباره نظارت بر فضای مجازی ⁉️ آیا فضای مجازی در دنیا بی قانون اداره می‌شود؟ لطفا گزارش جالب و خواندنی زیر را تا انتها بخوانید 👇 https://www.farsnews.ir/news/14000508000264 🌐 eitaa.com/ANALYSTS 🍃
🔺صادرات ترکیه به سوریه ۱۳ برابر ایران در سال ۱۳۸۹ صادرات ایران به سوریه ۵۱۶ میلیون دلار بود که این میزان طی ۱۰ سال اخیر به‌طورقابل‌توجهی در دولت روحانی کاهش یافته و تا سال ۱۳۹۹ به ۱۲۳ میلیون دلار رسیده است. یعنی در ۱۰ سال قبل صادرات ایران به سوریه ۴ برابر بیشتر از امروز بوده است. کاهش صادرات ایران به سوریه درحالی است که صادرات ترکیه به سوریه در سال گذشته نزدیک به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار و ۱۳ برابر صادرات کشورمان بوده است. قابل ذکر است در سال گذشته سوریه ۴ میلیارد و ۱۴۰ میلیون دلار واردات رسمی داشته که ترکیه با تامین بیش از ۳۸ درصد آن، در رتبه اول قرار دارد. 🌐 eitaa.com/ANALYSTS 🍃
🔺به مناسبت ارتحال نویسنده محترم، جناب آقای محمدحسین فرج‌نژاد، این کتاب در اپلیکیشن‌های کتاب‌خوان طاقچه و کتابراه، به صورت رایگان، در اختیار کلیه علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. شایسته است با ذکر صلوات و قرائت حمد و سوره، روح آن مرحوم را شاد کنیم. 🔹 طاقچه: https://taaghche.com/book/32468 🔹 کتابراه: https://www.ketabrah.ir/go/b32515/b894f 🌐 eitaa.com/ANALYSTS 🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺سروسامان پیدا کردن فضای‌ مجازی، مطالبه‌ی جدی مسئولین، مردم و همه دلسوزان 🔸دکتر دکترای فرهنگ و ارتباطات عضو هیأت امنای دانشگاه امام صادق (ع) در هیچ جای دنیا، مردم اجازه نمی‌دهند به صورت بی‌نظم و ولنگار در کشورشان ورود پیدا کند. فضای مجازی فعلی، مناسب با شأن مردم نیست. در مقابل هجمه‌ی سنگین رسانه‌ای که کشور ما با آن مواجه است، داشتن ویژه انقلاب اسلامی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است. همانگونه که در صنایع موشکی و غیره خود را ثابت کردیم، در حوزه رسانه نیز باید به دنبال چنین هدفی باشیم. 🌐 eitaa.com/ANALYSTS 🍃
🔻این برنامه‌های توسعه، «برنامه» نیستند این سخن شاید عجیب و مضحک به‌نظر برسد اما یکی از فجایع برنامه‌نویسی در کشور ما این است که قانون داریم، اما به معنی واقعی کلمه نداریم. یعنی برنامه‌های پنج‌ساله توسعه ما هرگز به این شکل نبوده‌اند که دقیقا مشخص کنند کشور در این پنج‌سال کدامند و برای حل این مسائل باید از کدام نقطه، توسط کدام و از کدام ، به چه نقطه‌ای برسیم. ✔️ به بند «ت» از ماده ۴۸ قانون برنامه ششم توسعه که ناظر به مسئله برق است، دقت بفرمایید: 〽️ «دولت مکلف است... از طريق وزارت نيرو در طول اجراي برنامه نسبت به افزايش توان توليد برق تا ۲۵ هزار مگاوات از طريق سرمايه‌گذاری مؤسسات عمومی غير دولتی، تعاونی و خصوصی اعم از داخلی و خارجی و يا منابع داخلی شركت‌های تابعه يا به‌صورت روش‌های متداول سرمايه‌گذاری از جمله ساخت، بهره‌برداری و تصرف (BOO) و ساخت، بهره‌برداری و انتقال (BOT) اقدام نمايد. خريد تضمينی برق بر اساس نرخ تعيين شده توسط شورای اقتصاد خواهد بود.» ظاهر ماجرا این است که وزارت نیرو مکلف شده است از مسیر مشخص شده، ۲۵ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه کند. در طول برنامه ششم نصف این مقدار (یعنی ۱۲۵۰۰ مگاوات) به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شده و در نتیجه این کم‌کاری، شاهد مشکلات امروز هستیم. ❓اما سؤال اینجاست که آیا وزارت نیرو به تکالیف قانونی خود در برنامه ششم عمل نکرده است و باید مورد مؤاخذه و بازخواست از بابت ترک فعل قرار گیرد؟ ❗️متاسفانه پاسخ منفی است. اگر به متن قانون دقت بفرمایید، با یک کلمه دو حرفی «تا» تکلیف از روی دوش دستگاه مربوطه برداشته شده است: «تا ۲۵ هزار مگاوات». یعنی اگر یک مگاوات هم در طول ۵ سال به ظرفیت تولید برق کشور اضافه می‌شد، مصداق «تا ۲۵هزار مگاوات» بود و وزارت نیرو به تکلیف خود عمل کرده بود. این «تا ۲۵ هزار مگاوات» عملا هیچ تفاوتی از حیث تکلیف قانونی با فی‌المثل «تا ۱۰۰هزار مگاوات» ندارد و یک است. این مدل برنامه‌نویسی، نیز هست. اگر «مؤسسات عمومی غيردولتی، تعاونی و خصوصی اعم از داخلی و خارجی» به هر دلیلی حاضر به سرمایه‌گذاری در تولید برق نشدند، این قسمت از قانون نیز خاصیت خود را از دست می‌دهد. برنامه‌ای شایسته عنوان است که فی‌المثل در حوزه صنعت برق مشخص کند دقیقا چند مگاوات ظرفیت در کدام نقطه با کدام منابع مالی باید ایجاد شود. غیر از این باشد، وجود و فقدان برنامه‌ای که با صرف زمان و هزینه مادی و معنوی فراوان تدوین و تصویب می‌شود، تفاوتی به حال کشور ندارد. 🌐 eitaa.com/ANALYSTS 🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺جهان پهلوان جواد فروغی با لباس کادر درمان وارد کشور شد فروغی، دارنده مدال طلای المپیک در بدو ورود به کشور: لباس پرستاری برای من مهمترین لباس است؛ امیدوارم خدا در همین لباس و بعد در لباس ورزش یاور من باشد. 🌐 eitaa.com/ANALYSTS 🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺فیلم زیرخاکی از جلسات مهم نظام بالاخره مؤسسه تنظیم و نشر آثار رهبر انقلاب بعد از سال‌‌ها یکی از جلسات مهم نظام را منتشر کرد. جاییکه نه و نه هیچ پاسخی برای دفاع از رابطه با آمریکا نداشتند ولی را اجرا کردند و شدند. شنیده شده، رهبر حکیم انقلاب از دفترشان خواسته اند فیلم جلسات خصوصی ایشان با مسئولین منتشر شود. منتظر اقدامات سریع‌تر مؤسسه انقلاب اسلامی هستیم. 🌐 eitaa.com/ANALYSTS 🍃
🔺ارزیابی راهبردی سیاست خارجی دولت یازدهم و دوازدهم 🖌 دکتر عضو هیئت علمی دانشگاه تهران کلیدواژه‌ی اصلی بیانات رهبر انقلاب در دیدار پایانی دولت آقای روحانی با ایشان مفهوم اعتماد به غرب بود. این عدم اعتماد یک موضع سیاسی نیست، بلکه یک تجربه و ناشی از هشت سال گذشته است. نکته‌ی مهم آن است که عدم اعتماد به‌معنی نیست. رهبر انقلاب بیشترین ممکن را در قبال درخواست‌های دولت آقای روحانی برای تعامل با آمریکا نشان دادند، ولی مشکل دولت این بود که تعامل را با خوش‌بینی و اعتماد به غرب پیش برد. به‌عبارت دیگر، شکست این بخش از سیاست خارجی دولت ناشی از بود. این خطاها را در یادداشت فوق مطالعه بفرمایید. 🔻 🌐 eitaa.com/ANALYSTS 🌼🍃 🍃
انجمن مدرسان بیانیه گام دوم
🔺ارزیابی راهبردی سیاست خارجی دولت یازدهم و دوازدهم 🖌 دکتر #محمد_جمشیدی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران
ارزیابی تجربه سیاست خارجی دولت یازدهم و دوازدهم.pdf
774.5K
🔶🔹ارزیابی راهبردی سیاست خارجی دولت یازدهم و دوازدهم 🖌 دکتر عضو هیئت علمی دانشگاه تهران کلیدواژه‌ی اصلی بیانات رهبر انقلاب در دیدار پایانی دولت آقای روحانی با ایشان مفهوم اعتماد به غرب بود. این عدم اعتماد یک موضع سیاسی نیست، بلکه یک تجربه و ناشی از هشت سال گذشته است. نکته‌ی مهم آن است که عدم اعتماد به‌معنی نیست. رهبر انقلاب بیشترین ممکن را در قبال درخواست‌های دولت آقای روحانی برای تعامل با آمریکا نشان دادند، ولی مشکل دولت این بود که تعامل را با خوش‌بینی و اعتماد به غرب پیش برد. به‌عبارت دیگر، شکست این بخش از سیاست خارجی دولت ناشی از بود. این خطاها را در یادداشت فوق مطالعه بفرمایید. 🔻 🌐 eitaa.com/ANALYSTS 🌼🍃 🍃
🔺جناب ظریف درست می گوید؟ محمدجواد ظریف دیروز در حاشیه‌ی جلسه‌ی هیئت دولت با قاطعیت تمام ادعا کرده است که: «من شهادت می‌دهم هیچ‌یک از مذاکره‌کنندگان به آمریکا اعتماد نکردند.» به منظور واکاوی این مدعای بزرگ برجامی، چند عرصه‌ی را با یکدیگر به نظاره می‌نشینیم تا با تأمل و تعمق در آن‌ها بتوانیم میزان صحت یا سقم مدعای مذکور را بسنجیم. 🔹مؤلفه‌های برنامه‌ی هسته‌ای ایران 🔹وجود عبارات مبهم و تفسیرپذیر 🔹سازوکار حل اختلافات آقای ظریف در ۲۹ شهریور ۹۳ در مصاحبه با خبرنگار شبکه PBS آمریکا اظهار می‌کند: «ما محدودیت‌هایی را که پرزیدنت اوباما برای وادار کردن کنگره به لغو تحریمها با آن مواجه است درک می‌کنیم و همانطور که ما نمی‌پذیریم آنها از ما امری غیرممکن را بخواهند، ما هم از آن‌ها نمی‌خواهیم که اقدامی غیرممکن انجام دهند. ما در امور داخلی آمریکا دخالت نمی‌کنیم، اگر اوباما به ما قول می‌دهد که کاری بکند، ما آن را می‌پذیریم و به قولش احترام می‌گذاریم». متن کامل این یادداشت و اسناد آن را در کانال بخوانید🔻 🌐 eitaa.com/ANALYSTS 🌼🍃 🍃
انجمن مدرسان بیانیه گام دوم
🔺جناب ظریف درست می گوید؟ محمدجواد ظریف دیروز در حاشیه‌ی جلسه‌ی هیئت دولت با قاطعیت تمام ادعا کرده ا
🔶🔹جناب ظریف درست می‌گوید؟ 🗣 محمدجواد ظریف دیروز در حاشیه‌ی جلسه‌ی هیئت دولت با قاطعیت تمام ادعا کرده است که: ⬅️ من شهادت می‌دهم هیچ‌یک از مذاکره‌کنندگان به آمریکا اعتماد نکردند. 🔺به منظور واکاوی این مدعای بزرگ برجامی، چند عرصه‌ی را با یکدیگر به نظاره می‌نشینیم تا با تأمل و تعمق در آن‌ها بتوانیم میزان صحت یا سقم مدعای مذکور را بسنجیم. 🔹مؤلفه‌های برنامه‌ی هسته‌ای ایران: براساس بند نخست از متن توافق ژنو(توافق ژنو، توافق مادر بوده و دو توافق لوزان و برجام بر پایه و اساس آن نگاشته شده‌اند)، مذاکره‌کنندگان کشورمان پذیرفته‌اند که مؤلفه‌ها و ابعاد فعالیت‌ها هسته‌ای ایران تماما می‌بایست با طرف‌های مقابل(در رأس آن‌ها آمریکا) به توافق برسد، وگرنه ایران نمی‌تواند برنامه‌ی غنی‌سازی داشته باشد(a mutually defined enrichment programme). به عبارت دیگر، براساس برجام، من‌بعد پیش‌فرض آن است که ایران هیچ حقی برای داشتن برنامه‌ی هسته‌ای ندارد، مگر آن میزان که با طرف مقابل به توافق و تفاهم برسد. بنابرین، گفتمان و امیال طرف مقابل به طور رسمی مورد اصالت و اعتماد قرار می‌گیرد. این بدان معناست که از جانب مذاکره‌کنندگان ایران، 👈اعتماد👉 لازم در این زمینه به طرف آمریکایی برای اعطای سهم کافی به کشورمان وجود داشته است. 🔹وجود عبارات مبهم و تفسیرپذیر: توافقی که مدعی حل یک منازعه‌ی طولانی است، قاعدتا نباید حاوی عباراتی باشد که می‌تواند منشأ مناقشات جدید گردد. این یکی از بدیهی‌ترین ویژگی‌های یک توافق عادی و معمولی است. برجام از این حیث، به هیچ وجه نمره‌ی قابل قبولی دریافت نکرده است، به طوری که دست‌کم در ۳۰ مورد، تعابیر مبهم و مشکک در متن به وضوح دیده می‌شود که عملا راه را برای تفاسیر یک‌جانبه و تحمیل مطالبات زیاده‌خواهانه از سوی غربی‌ها هموار می‌کند. از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: nature - programme - exclusively peaceful -encouraging - concerns - full implementation - successful implementation - as appropriate - if appropriate - appropriate action - national laws - facilitate 🔹سازوکار حل اختلافات: سازوکار تعبیه شده در برجام برای حل اختلافات، بلاشک در طول تاریخ بشریت نه کم‌نظیر، بلکه «بی‌نظیر» است؛ 👈👉 براساس بند ۳۷ از این توافق، در صورت نقض صریح برجام از سوی آمریکا، حتی اگر ایران قصد شکایت و پیگیری آن را داشته باشد، پس از دوره‌ای معین، به جای آمریکا، این «ایران» است که مجازات خواهد شد، و این در حالی است که ایران کماکان باید به تعهدات خود عمل نماید!!! به بیان روشن‌تر، ایران هیچ اهرم حقوقی‌ای به منظور اِعمال فشار به طرف‌های مقابل برای انجام تعهداتشان در اختیار ندارد و صرفا ناچار است به متعهد بودن آمریکا و اروپا به مُفاد برجام امیدوار باشد، 👈اعتماد👉 کند و دست به دعا بردارد! و دیگر هیچ! 🔻اختتامیه: حسن‌ختام این یادداشت، جملاتی است از جناب ظریف که از معمای اعتماد یا عدم اعتماد گروه مذاکره‌کننده به آمریکا به وضوح پرده بر می‌دارد. در حالی که جان کری وزیر خارجه‌ی اسبق آمریکا صریحا بی‌اعتمادی کامل خود را نسبت به ایران ابراز می‌کند (او می‌گوید: Its not about trust. verify, verify, verify)، جناب آقای وزیر خارجه این چنین به امضاکننده‌ی سند حمله‌ی اتمی به ایران؛ یعنی «اوباما» ادای احترام کرده و قول وی را محترم می‌شمارد: ❌ آقای ظریف در ۲۹ شهریور ۹۳ در مصاحبه با خبرنگار شبکه PBS آمریکا اظهار می‌کند: «ما محدودیت‌هایی را که پرزیدنت اوباما برای وادار کردن کنگره به لغو تحریمها با آن مواجه است درک می‌کنیم و همانطور که ما نمی‌پذیریم آنها از ما امری غیرممکن را بخواهند، ما هم از آن‌ها نمی‌خواهیم که اقدامی غیرممکن انجام دهند. ما در امور داخلی آمریکا دخالت نمی‌کنیم، اگر اوباما به ما قول می‌دهد که کاری بکند، ما آن را می‌پذیریم و به قولش احترام می‌گذاریم». (خبرگزاری ایرنا - شماره‌ی خبر: ۸۱۳۲۳۰۷۶) @abarshagerd 🔻 🌐 eitaa.com/ANALYSTS 🌼🍃 🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺آسیب‌شناسی قبله‌نمای غربی دولتمردان ضرورت آگاهی ملی به کرونای سیاسی «اعتماد به غرب» در ایران معاصر ذات انقلاب اسلامی ضدغربی است. نشناختن چنین امری از سوی مدیران ارشد نظام، یعنی برخی دولتمردان در شناخت اصول اوّلیه‌ی انقلاب اسلامی ضعیف‌اند! برخی از مدیران ارشد در«تراز» انقلاب اسلامی نیستند. این موضوع نشان می‌‌دهد که تاریخ صدر اسلام و نهضت مشروطه ممکن است تکرار شود. آیا بی‌اعتمادی به غرب در سطح «استراتژی» است و یا صرفاً «تاکتیک» مقطعی نظام است؟ عبرت‌گرفتن از بی‌اعتمادی به غرب در سطح جناحی نباید تاریخ مصرف داشته باشد، چراکه تقلیل آن به جناح‌های سیاسی آن را از حالت شاخص و معیار خارج می‌کند. 🔻متن کامل یادداشت: https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=48379 🌐 eitaa.com/ANALYSTS 🌼🍃 🍃
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 🌀 تحلیل موضوع آمریکا در قبال حمله به نفت کش صهیونیست ها این تجربه جدیدی نیست از دوره دولت سازندگی چوب اعتماد به غرب را می خوریم 🔹دکترابوذر یاسری گفت و گو با خبر رادیو یکشنبه 11 مرداد 1400 🌐 eitaa.com/ANALYSTS 🌼🍃 🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺آیا آقای روحانی نمی‌دانست که نمی‌شود به غرب اعتماد کرد؟! یا می‌دانست و ...؟! 🌐 eitaa.com/ANALYSTS 🌼🍃 🍃
🔶🔹 زنجیره بدعهدی غرب از مصدق تا دولت دوازدهم 🔻روایت آقای صفار هرندی از دیدار سال ۹۱ اعضای مجمع تشخیص مصلحت با رهبر انقلاب 🔺حضرت آقا اشاره کردند که عوامل پشت دوربین بیرون بروند. معلوم بود که می‌خواهند وارد یک موضوع خاصی بشوند و سطح محرمانه‌بودن آن به‌گونه‌ای است که مصلحت نیست بعضی‌ از آقایان باشند. خطاب به آقای هاشمی گفتند این حرف‌ها چیست که این روزها مطرح می‌کنید. ظاهراً مرحوم هاشمی به‌صورت تفصیلی در ضرورت ارتباط با آمریکا مصاحبه‌ کرده بود و حرف‌هایی زده بود. آقای هاشمی گفت من زمان حضرت امام هم مسائلی که به نظرم می‌رسید مصلحت است، می‌گفتم و خیلی وقت‌ها امام هم می‌پذیرفت. آقا سریع فرمودند که امام رابطه‌ی با آمریکا را نپذیرفتند. حضرت آقا می‌خواستند بگویند که لااقل این یک مورد که امام نپذیرفت را شما چه اصراری برای مطرح‌کردنش دارید. بعد یک رفت‌وبرگشت کلامی بین حضرت آقا و آقای هاشمی شد. البته آقای هاشمی خیلی محترمانه و مؤدبانه پاسخ می‌داد و معلوم بود که آقای هاشمی توقع نداشت که حضرت آقا این موضوع را علنی کنند؛ چون من شنیدم که در جلسات خصوصی حضرت آقا به ایشان از این حرف‌ها زده بودند و از این بحث‌ها با هم داشتند؛ امّا این جلسه برای اوّلین‌بار در منظر جمعی بود و حضرت آقا می‌‌خواستند که این جمع شاهد باشند. 🔍 ادامه یادداشت👇 https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=48387 🔻 🌐 eitaa.com/ANALYSTS 🌼🍃 🍃
مراتب وحدت تمدّن ساز و الگوی محسباتی آن.pdf
215.6K
🌀 مراتب وحدت تمدّن ساز و الگوی محاسباتی آن در دیپلماسی جهان اسلام برگرفته از منظومه‌فکری رهبرمعظّم انقلاب ✍ مجید بیشه دکتری مدیریت منابع انسانی دانشگاه علامه طباطبائی (ره) 🌐 javann.ir/004R3p 🔻 🌐 eitaa.com/ANALYSTS 🌼🍃 🍃