eitaa logo
انجمن مدرسان بیانیه گام دوم
8.9هزار دنبال‌کننده
6.8هزار عکس
3.9هزار ویدیو
416 فایل
«در هر جایی که جبهه حقی از #نصرت‌الهی و مؤمنین محروم مانده است، به روشنی می‌توان ردپای #بی‌تحلیلی و بی‌تدبری مردم در مسایل گوناگون را پیدا کرد.» ١٣٨٧/٠٢/٢٠ رهبر حکیم انقلاب اسلامی ویژه اعضای انجمن‌ مدرسان‌ بیانیه گام دوم انقلاب مدیر کانال: @analyst
مشاهده در ایتا
دانلود
✴️ زمان: چهارشنبه هفته جاری مکان: شهر دامغان ثبت‌نام مجازی: 🇮🇷 @Analyst
✴️ بیانات حضرت علامه مصباح یزدی در دیدار شورای مرکزی جبهه پایداری ۹۸/۰۳/۳۱ ✳️ باید بنایمان بر این باشد که افراد را بشناسیم. 🔸مسأله‌ی سهم‌خواهی یعنی دنیاطلبی! سهم‌خواهی چیست؟! یعنی اگر من می‌دانم فردی از یک گروه دیگر اصلح است [به او ر‌أی ندهم بلکه به هم‌گروهی خود رأی بدهم. اما] چرا او را انتخاب نکنم؟! فردا خودم بخواهم رأی بدهم اگر به او رأی ندهم چه حجتی پیش خدا دارم؟! 🔸فرض کنید حتی در بین فردی بود که من دانستم که او اصلح از کاندیدای ست؛ چه حجتی دارم که به او رأی ندهم؟! من باید به اصلح رأی بدهم. ✳️ اعلام موضع درباره ائتلاف گروهها ✅1⃣ اگر برای این باشد که بنشینند واقعا در بین خودشان را انتخاب کنند. اگر فرض کنید یکی دو مورد اختلاف شد -چون راه دیگری برای تشخیص وجود ندارد- با اکثریت آراء انتخاب شود. اگر بنا بر این است ‌أهلاً و سهلاً! ✅2⃣ معنای [دوم] این است که [دو گروه] همدیگر را تخریب نکنند؛ احترام بگذارند به دیگران؛ [بگویند:] سلیقه آن‌ها فلان شخص است؛ سلیقه‌ی ما شخص دیگری است. یعنی جلوگیری از عمل منفی و تخریب! ✅3⃣ [معنای سوم] دوره گذشته است. این، کار عاقلانه‌ای نیست. از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود! ⭕️سوال: آیا ممکن است شرایطی پیش بیاید که با اینکه می‌دانیم که کاندیداهای ما در این ائتلاف (به معنای سوم) رأی نمی‌آورند؛ باز هم در این شرکت کنیم؟ ✅ بله؛ ممکن است اما از فرض‌های است! اگر شرایطش پیش آمد برای اینکه حرفمان را بزنیم و اتمام حجت کنیم وارد می‌شویم. ✳️ دیگر برای چه کنیم؟!/ اصل بر این است که را پیدا کنیم! 🔸اصل بر این است که با رعایت ادب و احترام، بدون تهمت زدن و بدون شایعه سازی، به صورت دوستانه سعی کنیم با گروه‌های دیگر بنشینیم و تک تک بررسی کنیم که واقعا در میان مجموع این مثلا صد نفر از گروه‌های مختلف، چه کسانی ؟ 🔸یکی یکی آنها را با هم مقایسه کنیم هرکدام بهترند را همه قبول کنیم. اگر این است اهلاً و سهلاً خیلی خوب! ✳️ اگر [در برخی موارد و بعد از این بررسی‌ها به نتیجه نرسیدیم و به ناچار رسیدیم که باید را پذیرفت باز هم قبول می‌کنیم، به خاطر که در سایر موارد هست. اما اگر بنا شد که قولی بدهند اما بعد بزنند زیرش! دیگر برای چه اعتماد کنیم؟! 💢 🇮🇷 @Analysts
☀️ ظهرنوشت ☀️ امتحان کنیم! 🔹 چند روز پیش داخل کوچه در حین پیاده روی به دو دخترخانمِ ۱۳ الی ۱۴ ساله برخوردم که از نظر حجاب شرعی اصلا وضعیت مناسبی نداشتند. ایستادم و با ملایمت و خوش رویی تمام خطاب به یکی از آنان گفتم: سلام دخترخانم! گفت: سلام! گفتم: احوال شما خوبه؟ گفت: خیلی ممنون گفتم: چرا حجاب تون خوب نیست؟ با همین یک جمله ی ساده، این بنده ی خدا جا خورد و خجالت زده شد و با خنده رویی [به اتفاق دوستش] اقدام به بهبود وضعیت حجاب خود کرد. گفتم: امری با بنده ندارید؟ گفت: خیر! گفتم: خدانگهدار! همانطور که مبهوت و خجالت زده بود گفت: خداحافظ! 😊 به همین سادگی 😊 امتحان کنیم! @abarshagerd @Analysts
اتفاق دیپلماتیک مهمی در تهران روی داد. وزیر مشاور در امور خاورمیانه انگلیس که در راستای سیاست متوقف کردن ایران برای عمل نکردن به تهدیدات برجانی اش به تهران سفر کرده بود، با عالیرتبه ترین مقام ایرانی که موفق به مذاکره شد، عباس عراقچی و کمال خرازی بود. او وقتی دید کسی در تهران بیشتر تحویلش نمی گیرد، ۱۰ نفر را واسطه کرد تا دستکم بتواند با بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان مذاکره کند که دستکم دست خالی به لندن بازنگردد. هر سه مقام ایرانی نیز با تندترین و محکمترین ادبیات ممکن با طرف انگلیسی صحبت کردند. یک منبع آگاه به کانال اخبار سوریه گفته است که وزیر مشاور انگلیسی هر چه تلاش کرد که وزیر امورخارجه ایران را ملاقات کند، نتیجه نگرفت و حتی دیدارش با عراقچی کوتاه بوده است. به نظر می رسد موضع گیری ضدایرانی و غیراصولی مقامات انگلیسی در مورد حادثه نفتکش ها و همچنین در مورد پهپاد سرنگون شده امریکایی که تبعیت کورکورانه از واشنگتن تلقی می شود، عامل دربه دری اندرو موریسون در تهران بوده است، نکته ای که این منبع آگاه آن را تایید کرد. 📡 تحلیلگران انقلاب @Analysts ناگفته ها را در اینجا بخوانید👆
hedayat 01-04-98.doc
552.4K
💠نشریه الکترونیکی /شمار6 🔻 هادیان و مسئولان سیاسی کشور ✴️سؤال: تفاوت قبل و بعد از انقلاب چیست؟ 💠یادداشت سیاسی(6) ✳️نقاط قوت انقلاب اسلامی(1) 🔹نویسنده: دکتر ابوذر یاسری ✳️ به تحلیلگران انقلاب بپیوندید: 💠 @Analysts @meyarpb ایتاوسروش sapp.ir/seyre_motale_basij سیر مطالعاتی بسیج
hedayat 01-04-98.pdf
1.39M
💠نشریه الکترونیکی /شمار6 🔻 هادیان و مسئولان سیاسی کشور ✴️سؤال: تفاوت قبل و بعد از انقلاب چیست؟ 💠یادداشت سیاسی(6) ✳️نقاط قوت انقلاب اسلامی(1) 🔹نویسنده: دکتر ابوذر یاسری ✳️ به تحلیلگران انقلاب بپیوندید: 💠 @Analysts @meyarpb ایتاوسروش sapp.ir/seyre_motale_basij سیرمطالعاتی بسیج
🍀ترساندن مومنین از دشمن از ویژ گیهای افراد نفودی دشمن است آلعمران (3): آيه 173] الَّذِينَ قالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزادَهُمْ إِيماناً وَ قالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ (173) مؤمنان كسانى هستند كه (چون) مردم (منافق) به ايشان گفتند: بى شك مردم (كافر مكّه) بر ضد شما گرد آمده (و بسيج شده) اند، پس از آنان بترسيد، (آنها به جاى ترس) بر ايمانشان بيافزود و گفتند: خداوند ما را كفايت مىكند و او چه خوب نگهبان و ياورى است. 🌱🌟نكته: عوامل تبليغاتى دشمن و برخى از مردمان ساده انديش و ترسو، به رزمندگان و مجاهدان تلقين و نصيحت مىكنند كه دشمن قوى است و كسى نمىتواند حريف آنان بشود، پس بهتر است درگير جنگ نشويد. امّا مسلمانان واقعى، بدون هيچ ترس و هراسى، با آرامش خاطر و با توكّل به خداوند راه مبارزه را ادامه میدهند 🌙امام خامنه ای در مراسم بیست‌ و چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) ۱۳۹۲/۰۳/۱۴ در باور به خدا، امام مصداق این آیه‌ی شریفه بود: «الّذین قال لهم النّاس انّ النّاس قد جمعوا لکم فاخشوهم فزادهم ایمانا و قالوا حسبنا الله و نعم الوکیل» . «حسبنا الله و نعم الوکیل» را امام با همه‌ی وجود ادا میکرد و از بن دندان به آن معتقد بود. امام به خدای متعال اعتماد داشت، به وعده‌ی الهی یقین داشت، برای خدا حرکت کرد و کار کرد و حرف زد و اقدام کرد و میدانست که «ان تنصروا الله ینصرکم» وعده‌ی الهی است و حتمی و تخلف‌ناپذیر است. در باور به مردم، امام بزرگوار، ملت ایران را به معنای حقیقی کلمه میشناخت. امام اعتقاد داشت که این ملت، ملتی است با ایمان عمیق، باهوش و شجاع؛ که اگر پیشوایان لایقی در میان آنها پیدا شوند، این ملت میتواند مثل خورشید در میدانهای مختلف بدرخشد؛ امام این را قبول داشت. اگر یک روز عنصر نالایقی مثل شاه سلطان حسین موجب شد که ملت ایران در لاک خود فرو بروند، اما در روز دیگری، مرد شجاعی مثل نادرقلی - بدون آن القاب و عناوین - وقتی در میان مردم ظاهر میشود و با شجاعت، پیشوائی مردم را به عهده میگیرد، این ملت میتواند میدان حرکت افتخارآمیز خود را از دهلی تا دریای سیاه گسترش دهد. نمونه این گونه از عوامل تبلیغاتی دشمن را در کلیپ زیر مشاهده کنید.👇👇 ✳️ به تحلیلگران انقلاب بپیوندید: 💠 @Analysts
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✴️نکته قرآنی: عوامل تبليغاتى دشمن و برخى از مردمان ساده انديش و ، به رزمندگان و مجاهدان تلقين و نصيحت مىكنند كه دشمن قوى است و كسى نمىتواند حريف آنان بشود، پس بهتر است تسلیم شويد. امّا مسلمانان واقعى، بدون هيچ ترس و هراسى، با آرامش خاطر و با توكّل به خداوند راه را ادامه میدهند و روز به روز میشوند.. ✳️به شبکه انقلاب بپیوندید: ✳️@Analysts
بیانیه گام دوم زمینه ای برای تمدن سازی همایش مقدماتی تربیت مدرس بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مؤسسه آماج گستر آرکا و با تدریس اساتید دکتر علیرضا صدرا و دکتر ابوذر یاسری در شیراز برگزار شد. لینک خبر همایش خبرگزاری مهر yon.ir/tx0Di
✳️ توسعه وابسته به کاهش قدرت سیاسی می انجامد دکتر یاسری در همایش تبیین بیانیه گام دوم: آنها که از راهبرد استفاده نمیکنند، علم سیاست را نمی دانند. دشمن تا مادامی که نفعشان باشد هستند و وقتی منافع رفع شود، از بین می برند. غربی ها یک رفتاری با خودشان دارند و مثلا رفتاری که با یمن دارند با انگلیس و فرانسه انجام نمی دهند. این استاد دانشگاه افزود: دو راهکار داریم که در علوم سیاست هم این تفکر را برای جهان سوم نشان می دهند و آن اینکه همیشه سواری دهیم، اما راهکار دوم این است که مقاومت کنیم و ما هم بشویم مثل خودشان. با این روش معادلات برهم می خورد. پس فرمولی که برای ما قدرت ایجاد می کند، مقاومت است. پس اسلام بدون به هیچ دردی نمی خورد دکتر یاسری با این سوال که مقاومت زائیده چیست؟ خاطرنشان کرد: وقتی به رژیم های گذشته برمیگردیم و به قدرت و پیشرفت می رسیم، آنجاها بوده که مقاومت بوده و جاهایی که ضعیف بودیم، جاهایی بوده است که زمامدار قائل به این نبوده که خودش می تواند روی پای خود بایستد و متکی به دیگران بوده است. به گفته وی، بزرگترین کاری که امام راحل و انقلاب اسلامی انجام دادند، و ملی است در مقابل ذلتی که به ملت تزریق می شد. پس اسلام بدون خودباوری به هیچ دردی نمی خورد. یاسری معتقد است که مقاومت کار ملتی است که به خودباوری رسیده است و «ما می توانیم» ریشه همه عزت هاست؛ و ناکامی ها به "ما نمی توانیم" برمی گردد. yon.ir/GEzeE @Analysts
✴️دبیرخانه دائمی بیانیه گام دوم انقلاب ‌در سپاه ‌استان فارس تشکیل شد‌ به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی سپاه فجر استان فارس تخصصی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با حضور دکتر علیرضا صدرا از اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران و دکتر ابوذر یاسری استاد دانشگاه امام حسین (ع) در استان فارس برگزار شد. سردار سید هاشم غیاثی در حاشیه برگزاری این همایش با تاکید بر اینکه سپاه باید در موضوع تحقق اهداف و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یک نهاد پیشرو باشد، گفت: باید عزم خود را بر تحقق مطالبات مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (مدظله العالی) متمرکز کنیم و برای تربیت جوانان مومن و انقلابی از هیچ تلاشی چشم پوشی نکنیم. وی با بیان اینکه نخبگان سپاه و بسیج و اساتید انقلابی و متعهد دانشگاه مخاطبان این همایش یک روزه کشوری هستند، گفت: همایش تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در استان فارس یک گام ابتدایی برای تشکیل اتاق‌های فکر و برگزاری دوره بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در آینده نزدیک است. فرمانده سپاه فجر افزود: در راستای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دبیرخانه دائمی به همراه یک موسسه علمی - پژوهشی برای پشتیبانی از برنامه‌های علمی، تخصصی و اجرایی این بیانیه در سپاه فجر استان فارس تشکیل شده است. yon.ir/e2X1n
«یاران انقلاب» در دامغان گرد هم می‌آیند گردهمایی فرهنگی اجتماعی به همت شبکه اجتماعی یاران انقلاب دامغان برگزار می شود. این برنامه به مناسبت گرامیداشت شهدای هفتم تیر و هفته حقوق بشر آمریکایی عصر امروز چهارشنبه 5 تیرماه برگزار میگردد. نقش دولت جوان و حزب اللهی در کاهش‌ آسیب های اجتماعی محور این گردهمایی ست و دکتر ابوذر یاسری استاد دانشگاه امام حسین(ع) در این برنامه سخنرانی خواهند کرد. http://hvasl.ir/news/71310 @Analysts
به اهتمام اندیشکده مطالعات آمریکای پژوهشکده شهید صدر دانشگاه جامع امام حسین(ع) و با همکاری دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار می شود: 🚨 🚦 دوره کشوری (۵ الی ۱۱ مرداد ماه، شبانه روزی، آبعلی) 🔸جهت ، شماره تماس، نام، مقطع و رشته تحصیلی، نام دانشگاه یا حوزه محل تحصیل و شهر محل سکونت خود را به آی‌دی @poshtiban_id یا شماره ارسال نمائید. به بپیوندید: @Analysts
محرمانه 📊 دولت روحانی، پس از دولت هاشمی‌رفسنجانی، رکورددار شد؛ نرخ تورم رسمی، از ۳۷ درصد هم گذشت دیروز مرکز آمار اعلام کرد: "نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به خرداد ۹۸ به ۳۷/۶ درصد رسید که نسبت به ماه قبل ۳/۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد" طبق آمار رسمی همین مرکز، در سال جاری و در طی ۳ ماه گذشته، هر ماه به طور میانگین حدود ۳.۵ درصد به تورم اضافه شده است. سازش بیشتر است به بپیوندید: @Analysts
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ پاورپوینت مبانی قرآنی نظریه مقاومت @Analysts ✳️برای استفاده ائمه محترم مساجد و سخنوران هیئات مذهبی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🚨 ایران گرسنه تر است یا آمریکا❓ به آمارهای زیر توجه کنید👇👇 💠 طبق گزارش سازمان ملل در سال ۲۰۱۸، ایران طی ۳۰ سال گذشته توانسته است تا میزان ۸۵ درصد از جمعیت فقرای خود را بکاهد. 🔰 ایران با وجود تمام مشکلات و گرانی‌ها در رده بیست و دومین کشور دنیا به لحاظ درآمد قرار دارد👌 mshrgh.ir/934256 🔵 تهران ارزان ترین شهر در میان کلانشهرهای ارزان غرب آسیا قرار دارد. khabaronline.ir/news/1239895 ⛔️ مهمتر از تمام این آمارها نیز، گزارش رسمی GHI (Global Hunger Index) در سال ۲۰۱۸ است که نشان می‌دهد که ایران اسلامی در شاخص گرسنگی، از بین ۱۱۹ کشور در 👈 رتبه ۲۴ جهان قرار دارد و با نمره ۷.۳ خود در جایگاه کشورهای با 👈«پایین‌ترین حدّ گرسنگی» قرار گرفته است. در گزارش GHI همچنین می‌خوانیم که جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۰۰ تاکنون در تمام شاخص‌های معضل گرسنگی، شاهد کاهش بوده تا به رتبه «پایین‌ترین حدّ گرسنگی» فعلی رسیده است. 5_https://www.globalhungerindex.org/iran.html 🚨 با اینهمه، آمریکا یکی از بزرگترین کشورهای گرسنه جهان است.☠️ mshrgh.ir/944980 💠 در آمریکا 17 میلیون کودک هرروز گرسنه به مدرسه می روند 📗 مانیفست فقر، ناویس اسمیلی، ص 167. 🔻 اگر دولت آمریکا بخواهد ما می توانیم مبالغی را در نمازجمعه ها و فطریه ها و صدقات ایرانیان را برای کمک به یانکی ها جمع آوری کنیم. باشد که هیچ آمریکایی از گرسنگی نمیرد🙏 به بپیوندید: 🆔 @Analysts
🔴اگر شاه هم ۴۰ سال فرصت داشت به همینجا نمی‌رسیدیم؟ 🔸فرد هالیدی در کتاب "توسعه سرمایه‌داری در ایران" می‌گوید: 🔻 در دهه ۴۰ اجاره بها حدود ۶۰ درصد از حقوق و دستمزد مردم بود. تا سال ۵۲ پانزده برابر افزایش یافت. در سال ۵۳ مجددا دویست درصد رشد کرد و در سال ۵۴ هم صد درصد دوباره افزایش یافت‼️ به بپیوندید: 🆔 @Analysts
✴️ همزمان با موج جدید تحریمهای تکراری آمریکایی #۱۰_طرح_ضد_آمریکایی در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد. لازم به یادآوری است، این طرحها در طراحی گردیده است. ✴️ به بپیوندید: 🆔 @Analysts
رمانی از یک نویسنده صاحب سبک و باسواد که آخرین نوشته اش مفتون و فیروزه واقعا با اینکه حجم بالایی داره و دو جلدی هم هست خیلی خوب استقبال شد. اما رمانی تاریخی با تمی عاشقانه در فضای زمان قاجار هست... 💠قابل تهیه از مرکز کتاب وارثین با قابلیت ارسال به تمام نقاط کشور با ارسال پیام به: @BookMan (👈 کلیک کنید) ⬅️ به بپیوندید: @Analysts
☸ خسارات مذاکرات سازشکارانه هسته ای معمر قذافی از همان روزی که در سال ۱۹۶۹ توانست کنترل لیبی را به دست بگیرد، به دنبال دست یابی به فناوری هسته ای بود و همواره در اختیار داشتن انحصاری بمب اتم توسط رژیم صهیونیستی در منطقه را محکوم می کرد. با توجه به اِعمال محدودیت های فراوان از سوی کشورهای غربی، تلاش های قذافی برای دستیابی به این فناوری ۳۰ سال به طول می انجامد و پس از کش وقوس های فراوان در اکتبر ۲۰۰۰ میلادی اولین سانتریفیوژ لیبی با موفقیت آزمایش می شود.۱1 [10]کشورهای غربی با اِعمال تحریم گسترده ضد لیبی درنهایت موفق شدند لیبی را در سال ۲۰۰۳ به پای میز مذاکره بکشانند. پس از ۹ ماه مذاکره پنهانی میان لیبی، انگلیس و آمریکا، قذافی اعلام کرد که برنامه هسته ای، شیمیایی و موشک های بالستیک خود را در ازای رفع تحریم ها تعطیل می کند. این کشور همچنین متعهد به اجرای کامل پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) شد و پذیرفت که به بازرسان اجازه بررسی تمامی این برنامه ها را بدهد.[11] در ۳۰ آوریل ۲۰۰۳، لیبی (تحت فشارهای خارجی) مسئولیت حادثه لاکربی را بر عهده می گیرد و متعهد می شود که ۲.۷ میلیارد دلار غرامت به خانواده ۲۷۰ قربانی این حادثه پرداخت کند. این اما پایان کار نبود و در ۸ ژانویه ۲۰۰۴ نیز لیبی متعهد می شود که ۱۷۰ میلیون دلار غرامت به بازماندگان قربانیان حادثه بمب گذاری خطوط هوایی فرانسه پرداخت کند.[12] با اجرای کامل تعهدات لیبی، همگی منتظر برداشته شدن تحریم های غرب ضد لیبی بودند. اما سفیر آمریکا در سازمان اعلام کرد که اگرچه آمریکا مانع برداشته شدن تحریم های سازمان ملل ضد لیبی نمی شود، اما تحریم های آمریکا ضد لیبی به خاطر نقض حقوق بشر در این کشور و نقش لیبی در منازعات منطقه ای در آفریقا سر جای خود باقی خواهد ماند.[13] لیبی که به امید برداشته شدن تحریم ها با غربی ها سازش کرده بود، نه تنها به هدف خود نرسید، بلکه چند میلیارد دلار غرامت پرداخت کرد و برنامه هسته ای و بالستیکی خود را نیز از بین برد. چندین سال بعد، نه نامی از معمر قذافی باقی بود، نه دیگر لیبی کشوری بود امن و پایدار برای مردمان خود. [10] http://www.pircenter.org/kosdata/page_doc/p۱۸۱۳_۲.pdf [11] http://www.nuclearfiles.org/menu/key-issues/nuclear-weapons/issues/proliferation/libya/۲۰۰۴-۰۴-۲۲_disarming-libya-wmd_RS۲۱۸۲۳_fas_org.pdf [12] http://edition.cnn.com/۲۰۰۴/WORLD/africa/۰۲/۱۰/libya.sanctions.facts/index.html?iref=allsearch [13] https://www.theguardian.com/uk/۲۰۰۳/sep/۱۲/lockerbie.libya 🔯 برای مشاهده مطالب بیشتر در این‌باره به کانال بپیوندید: 🇺🇸 @Saazesh
🔲 استاد و مربی گرانقدر و برجسته کشور دكتر غلامرضا مدبر عزيزي پس از سالها تلاش و مجاهدت علمی و فرهنگی در جوار آستان قدس امام رضا علیه آلاف التحیات والثناء، به دیدار محبوب خویش شتافت. ▪️ایشان در سال ۱۳۳۵ در شهرستان فردوس خراسان جنوبی متولد شد. وی در سال ۱۳۵۴ وارد تربیت معلم شد و اولین روزهای خدمتش را به عنوان معلم در سه قلعه فردوس مشق عشق کرد. ▪️روح کنجکاو وی مشوق رفتن او به رشته فلسفه شد و دکترای خود را در رشته عرفان از دانشگاه آزاد تهران و تحت هدایت استاد دکتر ابراهیمی دینانی دریافت کرد. دكتر مدبر از چهره هاي فرهنگي شناخته شده در سطح كشور است كه در سي سال گذشته نقش پررنگی در گسترش فرهنگ قرآنی داشته است. ▪️وی متخصص در ادبيات، فلسفه، عرفان و استاد مراكز حوزوي و دانشگاهي فردوس و داراي مكتوب در موضوعات قرآني، تربيتي، فلسفي، عرفاني، اخلاقي و ديگر علوم بود كه از آن‌ها هشت كتاب و بيش از بيست مقاله در نشريات و فصلنامه هاي علمي كشور چاپ و منتشر شده است. ◽️ كتاب استاد از طرف نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها‌ مستقر در قم، به گروههای آموزشي معارف اسلامي دانشگاه‌ها و مراكز علمي سراسر كشور هديه و ارسال شده است. ▪️دکتر مدبر عزیزی بارها به عنوان مدرس نمونه، پژوهشگر نمونه، مفسر نمونه و استاد ممتاز فرهنگي تبليغي مورد تشويق قرار گرفته بود. ▪️وی معلم را «متربی» ای می‌دانست که همواره باید تا آخرین لحظات عمر خود در کسب دانش تلاش کند. او نگاه دانشجو-معلمان به شغل معلمی را نگاهی عرفانی می‌دانست و معتقد بود نگاه معلم باید عرفانی باشد نه  کلامش. معلم باید پیامبر باشد و چراغ علم را در درون خودش روشن نگه دارد. ◽️روح بلندش در معیت نبی اعظم(ص) و اهل بیت مکرم(ع) و به ویژه میهمان امام الرئوف علیهم السلام باد.
✴️ کتابهای مرحوم استاد گرانقدر دکتر غلامرضا مدبر عزیزی ❇️ یادی از معلم شهید یوسف قویم انتشارات فجر اسلام تهران، ۱۳۶۶ ❇️ شاعرآسمانی انتشارات سخن گستر مشهد، ۱۳۸۴، ۴ بخش عمده و هر بخش متشکل از چند فصل: بخش اول نگاهی بر شعر و شخصیت حافظ بخش دوم تفسیر شش غزل معروف و عرفانی از حافظ بخش سوم شرح قریب 40 بیت از ابیات مشکل نیمه اول دیوان حافظ بخش چهارم طاووس عرش که تطبیق غزلیات و ابیاتی از حافظ است بر خصوصیات و اوصاف حضرت امام عصر (عج) ❇️ عرفان صدر المتألهین انتشارات سخن گستر مشهد، ۱۳۸۶، پنج بخش عمده: بخش اول مروری بر زندگی و اندیشه و آثار صدرالمتألهین بخش دوم معرفی عرفان صدرالمتألهین بخش سوم: مبداء معاد، صراط که شرح نظریات و آرای عرفانی ملاصدرا در این سه مقوله است که حجم اصلی کتاب را به خود اختصاص می˜دهد بخش چهارم: برداشت˜های عرفانی صدرالمتألهین از آیات قرآن کریم است. بخش پنجم: تأملاتی پیرامون قرابت و همدلی فلسفه و عرفان. این کتاب در سال ۱۳۸۷ از طرف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها به تمام کتابخانه˜های گروه˜های معارف اسلامی دانشگاه˜های سراسر کشور هدیه شده است. ❇️ مدیریت قرآنی انتشارات سخن گستر مشد، ۱۳۸۶، سه بخش: بخش اول اهداف حکومت و مدیریت در اسلام بخش دوم وظایف و اوصاف مدیران قرآنی که حجم اصلی کتاب را به خود اختصاص داده و متشکل از ده فصل است. بخش سوم: سیاست، اجتماع، ولایت ❇️ عرفان ابراهیم خلیل انتشارات سخن گستر مشهد، ۱۳۸۷، چهار بخش عمده و هر بخش متشکل از فصل˜های متعدد: بخش اول: مقدمه ای بر شناخت شخصیت حضرت ابراهیم (ع) بخش دوم: ابعاد عرفان ابراهیم خلیل که متشکل از دوازده فصل است که در فصل دوازدهم تحت عنوان حج جلوه جاویدان عرفان ابراهیم (ع) بطور مشروح به ابعاد مختلف و راز و رمزها و فلسفه˜ی هر یک از مناسک حج پرداخته شده است. بخش چهارم؛ عرفان خاتم الانبیاء که نقطه اوج اکمال و اتمام عرفان حضرت ابراهیم علیه السلام می˜باشد بطور مشروح مورد تبیین قرار گرفته است. ❇️ در آتش اشتیاق این کتاب که در سال 1390 توسط انتشارات سخن گستر مشهد چاپ و منتشر شده است شرحی است بر بعضی از ابیات و داستان˜های حکمی تربیتی و عرفانی مثنوی مولوی که مشتمل بر هفت فصل است که در فصل اول به معرفی مولوی و مثنوی پرداخته شده و در بقیه˜ی فصل ها به ترتیب منتخباتی از دفترهای شش گانه­ی مثنوی مورد شرح و تفسیر قرار گرفته است. ❇️ ولایت الهیه˜ی امیرالمؤمنین علیه السلام این کتاب که در سال 1393 توسط انتشارات سخن گستر مشهد چاپ و منتشر شده است مشتمل بر هفت فصل و قریب هفتصد صفحه می˜باشد. که موضوع اساسی و عمیق و پیچیده˜ی ولایت کلیه˜ی الهیه˜ی امیرالمؤمنین و وجود نوری آن حضرت و نقش آن در هرم تشکیل دهنده˜ی هستی مورد شرح و تبیین قرار گرفته و مباحث عمیق تفسیری فلسفی عرفانی بر کلیه˜ی فصل˜های این کتاب سایه انداخته است. عناوین فصل˜های کتاب : فصل اول: هرم هستی فصل دوم: مقام فقر و فنا و تواضع امام علی علیه السلام فصل سوم: مقام توحیدی امام علی علیه السلام (سیر در مراتب توحید تا مقام ولایت) فصل چهارم: مقام ولایت امام علی علیه السلام فصل پنجم: بازتاب انوار ولایت الهی در ابعاد وجودی امام علی علیه السلام فصل ششم: ولیّ مطلق الهی آماج غم ها، ستم ها و فتنه ها فصل هفتم: بازتاب جاودانه˜ی امامت امیرالمؤمنین علیه السلام ✴️ کتاب˜های چاپ نشده: ❇️ تأثیر فلسفه˜ی اسلامی بر فلسفه˜ی غرب به روایت ژیلسون این رساله ترجمه و شرح بخشی از کتابی به زبان انگلیسی به نام تاریخ فلسفه˜ی مسیحی است که فیلسوفی فرانسوی به نام اتین ژیلسون آن را تألیف نموده است و در آن به شایستگی و انصاف به این واقعیت که علم و تمدن مغرب زمین به شدت وام دار دانشمندان اسلامی و ایرانی بخصوص ابن سینا است اعتراف نموده و شاهد مثال˜های فراوانی در این زمینه نقل نموده است. این کتاب پایان نامه˜ی کارشناسی ارشد استاد در رشته˜ی فلسفه˜ی غرب دانشگاه تهران می˜باشد که در سال˜های 1368 و 1369 تألیف یافته است. ❇️ کلیات فلسفه˜اسلامی در این کتاب مباحثی درباره˜ی وجود ، معانی و تعابیر مختلف از فلسفه ، مقولات عشر ، قانون علیت و اصول مترتب بر آن ، حدوث و قدم – مواد ثلاث (وجوب ، امکان ، امتناع) وحدت و کثرت – وجود ذهنی – اقوال حکما درباره˜ی علم باریتعالی – شرح ابیاتی از منظومه˜ی سبزواریو فصل آخر کتاب به معرفی آثار و اندیشه˜های دو فیلسوف بزرگ مسلمان ؛ شیخ الرئیس ابوعلی سینا و صدرالمتألهین اختصاص یافته است. این کتاب در سال 1369 تألیف یافته
❇️ مقالات فلسفی این کتاب مجموعه˜ی ۱۲ مقاله˜فلسفی است. عناوین مقالات عبارت است از: مقاله˜ی اول : پژوهشی درباره˜ی ماهیت و وظیفه˜ی فلسفه و فیلسوف مقاله˜ی دوم : افلاطون و افلوطین(پژوهشی درباره تأثیر فلسفه افلاطون بر تفکّرات افلوطین) – مقاله­ی سوم : افلاطون و نظریه˜ی معرفت – مقاله˜ی چهارم : رابطه˜ی جدول مقولات کانت با اصل تضاد هگل – مقاله˜ی پنجم : شرح عبارتی از کانت: « بدون داده˜های حسی مقولات فاهمه بی محتوا و بدون مقولات فاهمه داده˜های حسی نابیناست» – مقاله˜ی ششم: منظور از پدیدار شناسی روح در فلسفه˜ی هگل – مقاله˜ی هفتم : رابطه˜ی بین احکام از لحاظ طولی و عرضی در جدول مقولات کانت – مقاله˜ی هشتم: بهره مندی آگوستین از فلسفه˜ی افلاطون و افلوطین – مقاله˜ی نهم: تحلیلی از کوژیتوی دکارت (می اندیشم پس هستم) – مقاله˜ی دهم : نحله˜ی اصالت تسمیه˜ی اکّام – مقاله˜ی یازدهم: اعتراض چهارم ؛ اشکالات فلسفی آرنو بر فلسفه˜ی دکارت – مقاله˜ی دوازدهم: چگونگی علم خدای تعالی به متغیرات از دیدگاه جلال الدین دوانی تاریخ نگارش این مقالات بین سال˜های 1363 تا 1368 می˜باشد. ❇️ جبر و اختیار مباحثی درباره˜ی ابطال دلایل قائلین به جبر مطلق و اختیار مطلق و توضیح امر بین الامرین و تبیین معنای حقیقی قضا و قدر و سرنوشت – 1367 ❇️ آشنایی با مکاتب عقیدتی سیاسی غرب تعریف و توضیح اومانیسم – سیانتیسم – هیستوریسیسم – اگزیستانسیالیسم – رفرمیسم – رادیکالیسم – لیبرالیسم – سوسیالیسم – ناسیونالیسم – اینترناسیونالیسم – کازموپولیتیسم – اندویدوالیسم – فاشیسم – نازیسم – امپریالیسم – صهیونیسم – سکولاریسم – پلورالیسم – پروتستانتیسم – پوزیتیویسم – آمپریسم – راسیونالیسم – 1388 ❇️ سیر آرای کلامی در تاریخ تفکر اسلامی مباحثی درباره˜ی علم کلام و معرفی فرقه˜های کلامی خوارج – مرجئه – قدریه – جبریه – معتزله – حنابله – اشاعره – کرامیّه – ماتریدیه – سلفیه – ابن تیمیه و پیروان او – وهابیت – زیدیه – اسماعیلیه – قرامطه – اخوان الصفا – فاطمیان – نزاریه – دروزیه – شیخیه – 1388 ❇️ مبادی فقه و اصول تعریف و توضیح اصطلاحات عمده­ و قواعد علم اصول و طرح مباحث اصلی آن و معرفی بزرگان علم اصول و علم فقه و کتاب­های آن ها– 1373 ❇️ مقدمات تفسیر (آشنایی با علوم قرآنی) مباحثی درباره˜شناخت قرآن، عدم تحریف قرآن، اعجاز قرآن، نزول قرآن – شأن نزول – جمع و تدوین قرآن – محکم و متشابه – تأویل و تنزیل – ناسخ و منسوخ – ظاهر و باطن ، تفسیر قرآن – معرفی تفاسیر مهم اهل سنت و شیعه 1369 ❇️ عرفان حمد و توحید تفسیر سوره مبارکه حمد و سوره توحید 1371 ❇️ آیات شاخص شرح و تفسیر بیست آیه از آیات قرآن کریم که هریک در موضوعی خاص شاخص است. 1389 ❇️ مناظرات قرآنی طرح ایرادات و شبهاتی که دشمنان قرآن بر آیاتی از قرآن وارد کرده اند و پاسخ به آنها -1390. ❇️ مقالات اخلاقی مجموعه نه مبحث اخلاقی اس: اهمیت علم اخلاق – اصل کرامت در اخلاق – اصل تقوی – اصل استقامت – اصل اعتدال – شناخت دام ها و شگردهای شیطان – اصل اخلاص – ذکر و ثمرات آن – یاد مرگ 1368. ❇️ شرحی بر منطق الطیر 1370 ❇️ ترجمه منازل السائرین ترجمه متن اصلی کتاب منازل السائرین خواجه عبدالله انصاری 1372 ❇️ شرح الاسماء ترجمه فصل˜های 42 تا 47 کتاب شرح الاسماء الحسنی از حکیم مولی هادی سبزواری که شرح دعای جوشن کبیر به شیوه ای عمیق فلسفی عرفانی می˜باشد 1372 ❇️ پرتوی از فصوص الحکم ترجمه˜ی فص˜های مربوط به حضرت نوح – ادریس – اسحاق و حضرت اسماعیل از کتاب فصوص الحکم می˜باشد. فصوص الحکم تألیف محیی الدین بن عربی از کتاب˜های بسیار غامض و پیچیده و عمیق در عرفان نظری است. 1372 ❇️ مبانی عرفان و تصوف (دفتر اول و دوم) یک دوره­ مختصر عرفان که اکثر مباحث و موضوعات عرفانی بازبانی ساده و مختصر مطرح و عرفای مشهور معرفی و سیر تحول و تطوّر عرفان در قرون مختلف مورد توضیح و تبیین قرار گرفته است. 1369 ❇️ شاعر آسمانی، جلد دوم شرح و توضیح ابیات مشکل نیمه دوم دیوان حافظ 1385 ✴️ مقالات ❇️ تأملاتی در مقوله˜نماز، ۱۳۵۶ ❇️ حقوق زن در اسلام (پاسخ ها و دفع شبهه هایی که بر حقوق زن در اسلام اقامه شده است) آبان ماه 1357 ❇️ مقام عظیم علم و عالم در اسلام مهرماه 1357 ❇️ جایگاه رفیع فریضه امر به معروف و نهی از منکر در اسلام آذرماه1357 ❇️شهادت ؛ بالاترین کرامت الهی مقاله در دو قسمت در نشریه هشدار (نشریه مسلمانان مبارز فردوس) دی ماه 1357 ❇️ ره آوردهای یک نظام اسلامی نشریه هشدار دی ماه 1357 ❇️ قطع رابطه با آمریکا پیوند بستن با قرآن نشریه اسوه (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فردوس) شماره 3 31/1/1359