eitaa logo
انجمن مدرسان بیانیه گام دوم
9.2هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
4هزار ویدیو
417 فایل
«در هر جایی که جبهه حقی از #نصرت‌الهی و مؤمنین محروم مانده است، به روشنی می‌توان ردپای #بی‌تحلیلی و بی‌تدبری مردم در مسایل گوناگون را پیدا کرد.» ١٣٨٧/٠٢/٢٠ رهبر حکیم انقلاب اسلامی ویژه اعضای انجمن‌ مدرسان‌ بیانیه گام دوم انقلاب مدیر کانال: @analyst
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺قیام حسین(ع) مجوز قیام علیه خلافت (اسلام غیر علوی) و نافی مشروعیت آن قیام عاشورا و از بین بردن «مشروعیت» نظریه خلافت و نشان دادن ضعف ها و تناقصات فکری و سیاسی آن 🔻 🏴 eitaa.com/analysts 🏴 rubika.ir/analysts_ir 🍃
🔺کاروان خودرویی تاسوعا و عاشورا از مقابل لانه شیطان بزرگ ساعت ۹ صبح 🔻 🏴 eitaa.com/analysts 🏴 rubika.ir/analysts_ir 🍃
شب ششم محرم1443.mp3
11.02M
🔺ضرورت پرداختن به بحث‌های سیاسی و ابتلاءات روز جامعه در مجالس سیدالشهدا علیه‌السلام 🔻 🏴 eitaa.com/analysts 🏴 rubika.ir/analysts_ir 🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺تغییر نسبت جمعیت پیروان اسلام نسبت به ۶ دین برتر جهان از سال ۱۹۴۵ تا به امروز ببینید از بعد از انقلاب اسلامی (۱۹۷۹م.) چگونه پارامتر مهم با در حال جابجایی است. اکنون خودتان به راحتی می توانید را پیش بینی کنید. 🔅 🔅 🏴 @kharej2025 🏴 eitaa.com/analysts 🏴 rubika.ir/analysts_ir 🍃
🔺ما در ره عشق نقض پیمان نکنیم گر جان طلبد دریغ از جان نکنیم عالم اگر از یزید لبریز شود ما پشت به سالار شهیدان نکنیم 🔻 🏴 eitaa.com/analysts 🏴 rubika.ir/analysts_ir 🍃
🔺 انسانی است که در عصر و غلبه نیافتن، با مرگ خویش بر دشمن می شود و اگر دشمنش را نمی‌کشد، او را رسوا می‌کند و حسین(ع) چنین کرد. 🔻 🏴 eitaa.com/analysts 🏴 rubika.ir/analysts_ir 🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺تحلیل روبوسی ولی امر مسلمین با مولوی سمیع الحق که عده ای به اشتباه او را رهبر طالبان معرفی می‌کنند 🔻 🏴 eitaa.com/ANALYSTS 🍃
انجمن مدرسان بیانیه گام دوم
🔺تحلیل روبوسی ولی امر مسلمین با مولوی سمیع الحق که عده ای به اشتباه او را رهبر طالبان معرفی می‌کنند
🔺 روبوسی ولی امر مسلمین با مولوی سمیع الحق که مروجان تشیع لندنی به اشتباه او را رهبر طالبان معرفی می کنند عده ای از جریانات منتسب به تشیع لندنی با انتشار کلیپ روبوسی چندسال گذشته رهبر معظم انقلاب با مولوی سمیع الحق، آنرا دیدار با رهبر طالبان معرفی می کنند. راجع به این کلیپ نکات زیر تقدیم می گردد. 1️⃣ مولانا سمیع الحق مؤسس مدرسه دارالعلوم حقانیه و رهبر جمعیت علمای اسلام و رئیس شورای دفاع پاکستان است. وی در میان طالبان افغان و پاکستانی از نفوذ زیادی برخوردار است. اما این بدان معنا نیست که وی به لحاظ تشکیلاتی رهبر گروه طالبان و یا سرکرده ی آنان باشد. 2️⃣ در مورد دعوت سمیع الحق به اجلاسی در تهران باید بگوییم گرچه جمهوری اسلامی با طالبان و افکار و عملکرد آنان مخالف است، اما به دنبال جلوگیری از همراهی آنان با داعش و افتادن آنها به این عرصه است. زیرا طالبان با همه افراطی گری و دیدگاههای خاص، با برخی مواضع و و عملکرد آنها بوده و خود را از آنان جدا می دانند. از این رو جمهوری اسلامی تلاش می کند که از گرایش و همراهی احتمالی این دو جریان در افغانستان بکاهد و این در راستای حفظ امنیت کشور و کاهش تهدیدات است. و گذشته از این سمیع الحق، سرکرده و رهبر طالبان نیست که دعوت از وی به معنی به رسمیت شناختن طالبان و افکار و عملکرد آنها باشد. بله نفوذ وی در میان طالبان پاکستان و افغانستان قابل انکار نیست و همین مسئله، دلیل و انگیزه جمهوری اسلامی ایران برای دعوت از وی بوده است. بدیهی است که بسیاری از افکار و باور های افرادی مانند سمیع الحق درباره ی جمهوری اسلامی ایران و همچنین کلیت تشیع، قطعا اشتباه بوده و برخی از این تصورات معلول عملکرد انحرافی برخی منتسبین به تشیع و شبکه های ماهواره ای به ظاهر شیعی یا همان به تعبیر رهبر انقلاب، می باشد. جمهوری اسلامی بر اساس راهبرد کلان خود در خود را موظف می بیند در راستای کم کردن اختلافات و و انگیزه های تفرقه افکنانه، علما و شخصیت های اسلامی در سرتاسر جهان را در این جهت با خود همسو نماید و افکار ناصحیح آنان پیرامون تشیع را اصلاح نماید تا از این رهگذر نقش بی بدیلی در حفظ وحدت، جلوگیری از جنگ های فرقه ای و حفظ خون شیعیان در کشورهایی نظیر پاکستان و افغانستان ایفا نماید. 3️⃣ ملاقات ولی امر مسلمین با مولانا سمیع الحق نیز در روند اجلاس مذکور به وقوع پیوسته و رهبری طبق سنت حسنه خود بعد از اتمام سخنرانی دقایقی به میان مدعوین آمده و با آنان ملاقات های کوتاه و عمومی داشته است که سمیع الحق نیز در بین مدعوین بوده و طبیعی است لحظاتی با وی نیز ملاقاتی انجام گرفته است. مقصود این که ملاقات رهبری انقلاب با وی ملاقاتی رسمی، دو جانبه و با هدف خاصی بلکه وی نیز مانند سایر مدعوین به نشست مورد تفقد رهبر معظم انقلاب قرار گرفته اند. همین دیدار چند ثانیه ای، وسیله ای برای بدخواهان نظام اسلامی و معتقدین به شده است که آن را طعنی برای نظام اسلامی بدانند در حالی که دعوت از فرد مذکور و تفقد رهبری از وی دقیقا در راستای سیاست راهبردی نظام اسلامی در نزدیک نموده دل های گروه های مختلف اسلامی به همدیگر و نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است. لینک کلیپ🔻 https://eitaa.com/Analysts/13017 🔻 🏴 eitaa.com/ANALYSTS 🍃
طالبان برای مرکز پژوهشها.pdf
821.4K
🔺جنبش طالبان و مواضع قدیم و جدید آن ▫️کاری از: اساتید و پژوهشگران مرکز فرقه‌شناسی قم 🔻 🏴 eitaa.com/ANALYSTS 🍁
🔺اسلام اموی، حذف شهادت به رسالت رسول خدا(ص) و مکتب یکتاپرستی را هدف گرفته بود مطرف بن مغیره می گوید: ▫️پدرم مغیره، به دربار معاویه رفت و آمد داشت و کشورداری و درایت او را همواره می ستود. شبی از نزد معاویه آمد و غمگین بود. از ناراحتی غذا نخورد و من گمان می کردم که حادثه ای روی داده است. ▫️پرسیدم: چرا امشب شما را غمگین می بینم؟ مگر چه شده است؟ ▫️گفت: به معاویه گفتم: تو به آرزو رسیدی، ای کاش بساط مهر و عدل می گستردی چون سن تو زیاد شده است و کاش به بنی هاشم هم رحم و محبت می کردی چون دیگر در نزد آنان چیزی نمانده است. ▫️وقتی که معاویه سخنان مرا شنید، گفت: هیهات، هیهات، ابوبکر، حکومت کرد و رفت و با اینکه نیکی کرد ولی پس از مرگ نامش هم مرد. عمر حاکم شد و رفت و عثمان حاکم شد و رفت و چیزی از آنان نماند ولی «محمد» هر روز نامش پنج نوبت در مناره ها ذکر می شود. پس با این حساب، چه چیزی برای ما می ماند. نه من هرگز راحت نمی شوم مگر این نام هم دفن شود. ▫️الصحیح من سیره النبی (ص)، ج۱، ص۲۴، چاپ ده جلدی به نقل از شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، ج۵، ص۱۲۹ و ص۱۳۰؛ مروج الذهب، ج۳، ص۴۵۴، الموفقیات، ص۵۷۷، کشف الغمه، ج۲، ص۴۴، قاموس الرجال، ج۹، ص۲۰. 🔻 🏴 eitaa.com/analysts 🏴 rubika.ir/analysts_ir 🍃
🔺کشتی کربلا شکست خورده یا پیروزمند؟ وقتی قافله کربلا به مدینه بازگشت عدّه زیادی از مردم به استقبال آن رفته، شیون کرده و نفرین بر بنی امیه فرستادند. ولی بعضی از منافقان مثل ابراهیم بن طلحه، زخم زبان می زدند. او با امام سجّاد علیه السلام ملاقات و عرض کرد: «یابْنَ رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله مَنِ الغَالِبُ؟» ای پسر رسول خدا (ص) چه کسی در کربلا پیروز شد؟ امام سجاد (ع) پاسخ دادند: «زمانی که وقت نماز شد، اذان و اقامه بگو، پیروز را می شناسی.» مفهوم پاسخ امام سجاد (ع) این است که تو خیال می کنی در کربلا نبرد برای حکومت بود، تا بگویی بنی امیه غالب شد و به حکومت رسید؟ نه، نزاع برای و یکتاپرستی بود. بنی امیه طرفدار مکتب ، و بنی هاشم و خاندان پیامبر (ص) خواستار بودند، اکنون ببین کدام مکتب حاکم است آیا مکتب آنها یا مکتب ما؟ وقتی اذان و اقامه گفتی می فهمی غالب کیست. شکست بنی امیه و پیروزی مکتب امام حسین (ع) از کلید خورد. این پیروزی دارای است: 1⃣ اوّلین جرقّه علیه حکومت بنی امیه، عصر عاشورا، در خود کربلا زده شد. در مقاتل آمده است که زنی از قبیله بکر بن وائل برخاست و شعار خون خواهی در مقابل این جنایت را سر داد: «فَخَرَجَتْ امْرَأَةٌ مِنْ آلِ بَکرِبْنِ وَائِل فَقَالَتْ: یا لَثَارَتِ رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله». 2⃣ در کوفه همه مردم وقتی اسیران را شناختند، اشک‌ها جاری شد و به قدری مسئله عمیق بود که حضرت زینب (س) در خطبه ای فرمود: «خدا فریادتان را خاموش نکند و اشک چشمتان خشک نشود.» از این خطبه معلوم می شود که اهل کوفه گریه می کردند. 3⃣ چند روز بعد، ابن زیاد فاتحانه در کوفه بر منبر نشست و خواست به امام حسین (ع) جسارت کند، در این موقع «عبداللَّه بن عفیف» نابینا، از شیعیان علی (ع) از میانه مجلس برخاست و گفت: «انت الکذّاب و ابن الکذّاب» تو کذاب و پسر کذاب هستی. و اجازه نداد که ابن زیاد صحبت کند و مجلس به هم ریخت. 4⃣ در شام خطبه امام سجّاد (ع) کار را به جایی رساند که یزید خود را تبرئه کرده و گفت: خدا روی ابن زیاد را سیاه کند «قَبَّحَ اللَّهُ ابنَ مَرْجَانَة» و اوّلین مجلس رسمی امام حسین (ع) در شام برپا شد و کسانی که پیش از این جشن و شادمانی برپا کرده بودند، فهمیدند چه خبر است؛ یزید هم از ترس، دستور برگرداندن اسیران را به مدینه صادر کرد. بعد از این ایام، قیام های مختلفی شروع شد و شعار همه آنها خون خواهی امام حسین (ع) بود، تا به قیام ابومسلم خراسانی رسید که شعار او: «الرضا لآل محمد صلی الله علیه و آله» بود. اکنون از تاریخ می پرسیم که این زمان چه کسی پیروز است؟ بعد از ۱۳۸۲ سال و وقوع انقلاب عاشورایی ایران و استحکام و گسترش پیام حسینی چه دسته‌جات با عظمتی در سراسر جهان برگزار می شود. در شام که سالیان دراز پایتخت حکومت بنی امیه بود، همه آثار آنها محو شده است، امّا دختر سه ساله امام حسین (ع) چنین تشکیلات با عظمتی دارد. اینجاست که می فهمیم آنچه برای خدا و در راه خداست جاودانی است و آنچه برای هوا و هوس و شیطان است زود فانی می شود. ▫️روایت امام سجاد به نقل از: امالى شيخ طوسى، ص۶۶؛ مقتل الحسين مقرّم، ص۳۷۵. 🔻 🏴 eitaa.com/analysts 🏴 rubika.ir/analysts_ir 🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 دستور بسیار مهم اربعین زیارت عاشورا از روز عاشورا تا اربعین 🍃طبق دستور استاد سیدعلی آقا قاضی(ره) 🍁 راوی: استاد محمدتقی فیاض‌بخش 🍃از شاگردن مرحوم آیت الله سعادت پرور 🍂دستور العمل مرحوم علامه طباطیایی (ره) از استادشان آیت الله قاضی (ره) در انجام زیارت عاشورا به مدت یک اربعین بدین ترتیب بود که شخص در صبح روز عاشورا و در مجلس واحد ابتدا نماز زیارت عاشورا را زیر آسمان بخواند و سپس زیارت عاشورا را همراه با صد لعن و صد سلام کامل به همان حال بخواند و زیارت را تمام کند. 🍃سپس از روز یازدهم محرم، هر صبح نماز و زیارت عاشورا را به همان نحو تا ابتدای صد لعن بخواند و یک بار هم لعن بخواند و سپس به سراغ امور روزانه‏‌اش برود و تا هنگام غروب و به تدریج ۹۹ لعن و ۱۰۰ سلام را بگوید و تا غروب آفتاب زیارت را تمام کند. 🍂بدین ترتیب گویی که شخص در تمام طول روز مشغول زیارت عاشورا بوده است. اگر انسان این کار را چهل روز، یعنی تا روز اربعین، ادامه دهد بسیار مطلوب است و اثرات بسیار عجیبی دارد. این برکات قطعا برکات شناختی و معرفتی است زیرا بدون معرفت راهی به ملکوت نیست. چنانکه مرحوم حداد از شاگردان آیت الله قاضی (ره) گفته اند: «درک من از مقام توحید، اثر زیارت عاشوراست.» 🏴 @jelvehnooralavi 🏴 eitaa.com/analysts 🍃
🔺هدف شهادت اباعبدالله (ع) انتقال کدام شناخت بود؟ آیا این شناخت در منابر و مداحی وجود دارد؟ انجمن مدرسان بیانیه گام دوم🔻 🏴 eitaa.com/analysts 🍃
💠 هدف شهادت حسین(ع)؛ انتقال فرمول غلبه بر دشمن مسلط با عده اندک بود 🔹 تاسوعای ۱۴۰۰ هدف از قیام و شهادت عزتمندانه حسینی در «زیارت اربعین»، نجات بندگان خدا از «نادانی» از طریق ارائه «شناخت‌ی نجات‌بخش» بیان شده است: «و بذل مهجته فیک، لیستنقذ عبادک من الجهالة و حیرة الضلالة؛ و حسین(ع) خون قلب مطهر خویش را در راه خدا اهدا نمود تا بندگان او را از نادانی و حیرت گمراهی نجات دهد.» اکنون، پرسش بسیار مهم پیش روی ما این است: ⁉️ آیا این کدام است که جز به بهای ریخته شدن خون قلب مطهر پسر رسول خدا (ص) به دست نمی آید؟ 🔹برای یافتن پاسخ این پرسش، نگاهی به شرایط عصر اباعبدالله (ع) و نیز جهت گیری ها، سخنرانی‌ها، به ویژه سخنان گرانسنگ حضرت در گفت‌وگو با سایر افراد در طول حرکت و قیام می تواند ما را به پاسخ نزدیک نماید. 🔹پس از رحلت پیامبر اعظم(ص)، سه مدل (الگو) از اسلام در جهان اسلام شکل گرفت: 1️⃣ اسلام علوی 2️⃣ اسلام اموی 3️⃣ اسلام کوفی 🔹اسلام اموی همان بود که پس از فتح مکه و تسلط یافتن اسلام، برای بقاء خود و استمرار مبارزه با اسلام، پوشید. آیات متعددی از قرآن حکیم ناظر به منافقین است. همان کفر در لباس دین است. «ابوسفیان» در حالی اسلام آورد که به فرزندانش وصیت کرد: «قدرت را از بنی هاشم بگیرید و چون گویی آن را بین خود دست به دست کنید.» معاویه پسر ابوسفیان به نقل مغیره، از یاران او، هدف خویش را حذف نام رسول خدا (ص) از مأذنه ها قرار داده بود؛ هدفی که جز با انهدام نبوت و توحید تحقق نمی یافت. و سرانجام یزید، نوه ابوسفیان، در اشعاری کفرآمیز، به انکار نبوت و توحید، علنا تصریح نمود: «لعبت هاشم بالملک فلا خبر جاء و لا وحی نزل؛ بنی‌هاشم با حکومت بازی کردند و الا نه پیامی [از خداوند] آمده و نه وحی ای نازل شده است.» 🔹البته این تفاوت در روش سردمداران اسلام اموی وجود داشت که، ابوسفیان و معاویه از دستگاه فریب رسانه‌ای پیچیده ای بهره می گرفتند که مقابله با آن دشوار بود، اما یزید از آغاز حکومتش، اولا، آشکارا به فسق و فجور اشتغال داشت و لب به اشعار کفرآمیز می گشود. ثانیا، در حالی‌که انتصاب او توسط پدرش بر پایه روش سلطنت موروثی و برخلاف مفاد صلح معاویه و امام حسن(ع) بود، با این وجود، صراحتا علیه مخالفین از جمله امام حسین(ع) شمشیر کشید. 🔹بدین سان، «اسلام نفاق‌آمیز اموی» به محوریت یزید علیه «اسلام ناب علوی» به رهبری حسین (ع) دست به شمشیر برد. فرمان یزید به والی مدینه این بود: «از حسین (ع) بیعت بگیر و اگر بیعت نکرد سرش را بفرست.» در برابر نقشه و طرح ریشه دار اسلام اموی، دو راهبرد در جهان اسلام شکل گرفت: 1️⃣ که برخاسته از اندیشه قرآن حکیم و اسلام علوی بود. آیات قرآن مشحون از عدم رکون و تسلیم در برابر فشارهای جبهه کفر است: «و لا ترکنوا إلی الذین ظلموا فتمسکم النار؛ در برابر ستمگران تسلیم نشوید که آتش شما را فرا خواهد گرفت.» 2️⃣ برخاسته از دستگاه محاسباتی نادرست اسلام کوفی. 🔹باور اسلام کوفی، این بود که تسلیم و سازش با اسلام اموی، لااقل جانشان را حفظ و دنیای ایشان را تأمین می کند. که در ادامه خواهیم گفت این باور، ساده اندیشانه و فاقد شناخت درست جبهه مقابل بود. 🔹اما اندیشه و تفکر اسلام علوی مبتنی بر شناخت دقیق جبهه مقابل در این سخن امام حسین(ع) نهفته است که: «هرکس با من بیاید به شهادت می‌رسد و کسی‌که مرا یاری نکند روی سعادت (اخروی-دنیوی) را نخواهد دید.» پایه منطقی و مستدل راهبرد مقاومت در این جمله گنجانده شده است: «هزینه سازش از هزینه مقاومت بیشتر است.» 🌀 واقعه کربلا و مقاومت عزتمندانه امام حسین(ع) و پیروان مکتب اسلام علوی، حامل دو نتیجه گرانسنگ است: 1️⃣ راهبرد مقاومت، موجب پیروزی مکتب توحید و نابودی امویان و شکل گیری قیام های پیروزمندانه به نام اهل بیت (ع) علیه حاکمیت اموی گردید. پیروزی هایی غرورآفرین و سراسر زیبایی که منشأ آن، مقاومت عزتمندانه روز عاشوراست. راوی دقیق و حکیم کربلا زینب کبری(س) در توصیف مقاومت عاشورایی حسین(ع) و یارانش، آنگاه که یزید پرسید: رفتار خدا با برادرت را چگونه دیدی؟ چنین فرمود: «و ما رأیت الا جمیلا؛ و من جز زیبایی ندیدم.» که این سبک روایتگری باید الگوی باشد. 2️⃣ راهبرد سازش، زمینه‌ساز بسط قدرت یزید و در نتیجه موجب کشتار وسیع کوفیان توسط حاکم سفاکی چون حجاج بن یوسف ثقفی، تجاوز به نوامیس مردم سازشکار مدینه و به منجیق بستن مسجدالحرام و مردم مکه توسط لشکر اموی گردید. 🔹آیا این فرجام، جز صحت پیش‌بینی اباعبدالله (ع) بود؟ درس بزرگ کربلا اینست: نتیجه تسلیم و سازش با کفر، افزایش فشار و دست نیافتن به سعادت است! 🔻 🏴 eitaa.com/ANALYSTS 🏴 rubika.ir/analysts_ir 🍃
💠 هدف شهادت حسین(ع)؛ انتقال فرمول غلبه بر دشمن مسلط با عده اندک بود 🔹 تاسوعای ۱۴۰۰ 🌀 واقعه بزرگ کربلا، اگر چه در سال ۶۱ هجری واقع شد، لکن پیام روشن و بلند آن: ارائه فرمول آزموده‌شده «پیروزی و پیشرفت» در ازای راهبرد مقاومت برای همه عصرها و نسل ها است. 🔹فرمولی که بارها در تاریخ، امتحان پس داده است. امروز می توان فتوحات راهبرد حسینی را در گستره نظام بین المللی مشاهده نمود. 🔹پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی که ریشه در ظهر عاشورای خرداد ۴۲ دارد و استحکام و اقتدار روزافزون آن در برابر فشارهای مختلف جبهه کفر 🔹گسترش مقاومت در برابر دشمن مسلط، در بخش عظیمی از جهان اسلام 🔹شکست ابهت و همینه پوشالی جبهه کفر و ایجاد قطب قدرت جدید بر مبنای استراتژی توحیدی «لا یظلمون و لا یظلمون»؛ نفی سلطه گری و سلطه پذیری 🔹نواختن سیلی‌های بزرگ بر گونه استکبار جهانی و اجبار دشمن به عقب نشینی تاریخی از منطقه ژئواستراتژیک غرب آسیا 🔹و به عنوان آخرین آزمون راهبرد سازش، باید به افزایش فشار و فقر در دو دولت اخیر ایران و افغانستان اشاره کرد. 🔹رهبر حکیم انقلاب اسلامی که رهبری معنوی مبارزان جبهه مقاومت را در منطقه وسیع و استراتژیک تنگه باب‌المندب (یمن) تا دریای مدیترانه (سوریه، لبنان) به عهده دارند، در دیدار تاریخی شان با دولت دوازدهم، موفقیت این دولت صرفا در بخش‌هایی که به ملت خویش تکیه کرد و شکست دولت در بخش هایی که به وعده بیگانگان اعتماد کرد را دانستند. 🔹و این عبرت، همان فرمول و درس اصلی واقعه‌ی عاشورا برای جهان اسلام و عالم بشریت است. خلق زیباترین صفحات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تاریخ بشر در نیمروز کربلا محصول دست رد عباس بن علی(ع) بر امان نامه پوشالی دشمن بود. 🔹چنانکه این رفتار سیاسی، محصول عمق بصیرت قرآنی اصحاب عاشورایی امام (ع) بود. آنجا که خداوند حکیم می فرماید: «و قاتلوا ائمة الکفر إنهم لا أیمان لهم و با سران کفر مبارزه کنید زیرا آنها به سوگند (عهد و پیمان‌نامه) خویش پای‌بند نیستند.» 🔹برای استوار شدن این فرمول حیاتی در ذهن و فکر مردم، مسئولان و نخبگان جوامع اسلامی، باید مضامین تبلیغی و ترویجی عاشورا دقیقا منطبق بر پیام حقیقی و اصلی تولید و توزیع گردد. 🔹این مهم نیازمند ساماندهی عرصه تبلیغ محرم و نهضت گسترده «تواصی» است. 🔹امید که کربلا در منابر، مراثی و مداحی، صرفا کربلای غمبار، مصیبت زده و شکست خورده‌ی ۱۳۸۲ سال قبل نباشد، بلکه از فرصت کم نظیر محرم برای «روایت فتح کربلا» و تبیین فرمول تاریخی مقاومت به عنوان راهبرد غلبه بر کفر مسلط بهره گرفته شود؛ فرمول انقلاب شکوهمند اسلام علوی و حسینی؛ و فرمول پیشرفت انقلاب تا تحقق تمدن نوین اسلامی. 🔻 🏴 eitaa.com/analysts 🏴 rubika.ir/analysts_ir 🍃
21.mp3
4.3M
🇮🇷🍁 🍁 📢 💠 موضوع: در برابر جنگ رسانه ای دشمن چه اموزشی از زینب کبری (س) بگیریم؟ 🎙 کارشناس برنامه: دکتر ابوذر یاسری 📛 ویژه هادیان سیاسی و سخنرانان 🏴 eitaa.com/meyarpb 🏴 eitaa.com/analysts 🍁 🇮🇷🍁