eitaa logo
انجمن مدرسان بیانیه گام دوم
8.9هزار دنبال‌کننده
6.8هزار عکس
3.9هزار ویدیو
416 فایل
«در هر جایی که جبهه حقی از #نصرت‌الهی و مؤمنین محروم مانده است، به روشنی می‌توان ردپای #بی‌تحلیلی و بی‌تدبری مردم در مسایل گوناگون را پیدا کرد.» ١٣٨٧/٠٢/٢٠ رهبر حکیم انقلاب اسلامی ویژه اعضای انجمن‌ مدرسان‌ بیانیه گام دوم انقلاب مدیر کانال: @analyst
مشاهده در ایتا
دانلود
حضور همه اعضای محترم کانال خیرمقدم عرض می کنیم. مفتخریم که مصادف با میلاد امیرالمؤمنین علیه السلام و روز ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران، کانال راه اندازی گردید. خواهشمندم هر گونه نظر و پیشنهاد را از طریق اکانت شخصی به اینجانب ارائه فرمایید.
بسم الله الرحمن الرحیم (تحلیلی از خطبه قاصعه) خطبۀ تحلیلی از علی علیه السلام به عنوان امام عصر جامعه، در رابطه با وظایف امتی است که بعضی از ایشان الگوی و صبر برای همه امت‌ها در طول تاریخ اسلام از آن زمان تاکنون شده‌اند؛ مثل سلمان، ابوذر، مقدار، عماریاسر، میثم تمار، محمد بن أبی بکر، مالک اشتر. این مجموعه، از اقتداء کنندگان به سلام الله علیها در بصیرت و صبر و ، به دور از افراط و تفریط بودند؛ به طوری که نه به دلیل افراط و تندروی، ثلمه ای به وحدت مسلمین وارد آید و نه از راه احتیاط های زائد و کوتاه آمدن در ابراز حقایق، آسیبی به حفظ ارزش ها و اصالت ها وارد شود. در مقابل این گروه، بعضی از امت در و ضعف صبر و شکیبایی، چنان شدند که با قرآن سرِ نیزه رفتن نه تنها امام خود را در میدان تنها گذاشتند که او را به پذیرفتن مجبور کردند و نتیجه را که عزل آن حضرت و نصب معاویه بود، قبول کردند. علی علیه السلام در چنین شرائطی خطبه را به عنوان تحلیلی از هر دو رویداد و بیان می فرماید. دلیل تشابه عصر آن حضرت با روشن است! عصر آن حضرت عصرِ گذر از دوره ی اِنذار نبوت و ورود به دوره ی هدایت امامت بود. اهل بَصر و صبر، عمل به عقل و قرآن را در اطاعت از امامت می دیدند؛ در حالی که دیگران به دانایی و کارایی خود غرّه شده بودند. عصرِ -امام زمان ما- ، گذر از خواب طولانی پذیرش حُکّام طاغوتی و ورود به است. دوره ی «بیداری» و «کُفر به تمام مظاهر طاغوت‌ها» و اطاعت از است. اگر مسأله سجده بر علیه السلام در ابتدای پیدایش انسان، مسأله اصلی برای امتحان فرشتگان بود و شرط قبول عبادت شش هزار سال تمکین از این عبادت کوتاه مدت بود، در عصر علی علیه السلام نیز شرط قبول جهادها در بدر، اُحد، أحزاب و حُنین، همراهی با مظهر ولایت الهی بود. در عصرِ ما هم شرط خدمت به اسلام، کُفر به پرچم های طاغوتی و گِرد آمدن همه در زیرِ لوای ولایت است. در چنین شرایطی نگاه دوباره به خطبه نقشه راه را برای ما روشن تر می کند! امیرالمومنین علیه السلام در آغاز خطبه قاصعه، رمز عبور سالم از ها را کلید می زند و می فرماید: «الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي لَبِسَ الْعِزَّ وَ الْكِبْرِيَاءَ وَ اخْتَارَهُمَا لِنَفْسِهِ دُونَ خَلْقِهِ وَ جَعَلَهُمَا حِمًى وَ حَرَماً عَلَى غَيْرِهِ وَ اصْطَفَاهُمَا لِجَلَالِهِ. وَ جَعَلَ اللَّعْنَةَ عَلَى مَنْ نَازَعَهُ فِيهِمَا مِنْ عِبَادِهِ » آنچه داروی شفابخش وحدت را به سمِّ مُهلِک تفرقه تبدیل می کند است؛ ابلیس را خیالات کبریائی و کبریای خیالی و توهّمی از پیوستن به اقیانوس فرشتگان در سجده بر آدم علیه السلام بازداشت. در عصر علی علیه السلام نیز، بیست و پنج سال اسلام را از قُطب خود خارج کردند. آنگاه که سنگ آسیاب بر قطب خود قرار گرفت اگر اهل بَصر و صبر به نصاب رسیده بودند همه موانع خُرد شده بود و همه در متنعِّم شده بودند، ولی ، آن بیست و پنج سال و آن پنج سال را به سرنوشت دیگری گرفتار کرد. در عصرِ ما هم امت بود که بَصر و صبر او را به نصاب رساند و اسلام به قُطب خود برگشت و بادِ حرکت این آسیاب بود که استخوان های نظام سلطنتی دو هزار و پانصد ساله را در هم شکست و ابرقدرتها را به زانو در آورد و اسلامِ مقاومت در مقابل طاغوت را در مقابل اسلامِ ذلّت و متابعت از طاغوت، درخشان کرد. اگر نبود این جرأت را از کجا می آورد که به دست جماعتی از فرزندان اسلام، حقِّ جماعت دیگر را غصب کند و آنها را از هستی ساقط نماید؟ چرا به فلسطینان برنگردد و چرا حقِّ مردم فلسطین از غاصبان گرفته نشود؟ چرا یکپارچگی عالم اسلام تحقق پیدا نکند؟ همه و همه به خاطر ست. به کوری چشم بدخواهان، سنگ آسیاب اسلام بر قُطب در حال چرخشی است که پرنده به گَرد آن نمی رسد و سیل است که قُطب آسیاب را به حرکت در می آورد؛ همان گونه که علی علیه السلام در خطبه شقشقیه فرمود: «إنَّ محلّی مِنها محلُّ القُطبِ منَ الرَّحی»؛ هر جا تحقق پیدا کرد، آسیاب اسلام بر قُطب ولایت الله چرخید و همه موانع زیرِ سنگ این آسیاب خُرد شد و سرزمین های اسلام یکی پس از دیگری آزاد شد، و هر جا و از پیوستن به مانع شد، از همه مراحل گذشت و بالأخره در سایه مستقر گردید. هر جا نیز رگ و غیرتی بود و از ذلّت و تحقیر فاصله گرفت، از همه مراحل گذشت تا بالأخره در سایه مستقر شد. از: استاد صفرپور، مدرس دانشگاه، شیراز @IslamicRevolutionaryAnalysts
اکانت شخصی جهت ارسال نظر و مطلب @iranshenakht
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰ببینید| رهبرانقلاب، در دیدار اخیر: #آزادی در کشور تامین شده است ⚠️ هرکس ادعا کند که بخاطر تفاوت فکر و عقیده‌اش با حکومت مورد تهدید و تعقیب قرار گرفته، دروغ می‌گوید! ☑️ @Khamenei_ir
✳️🖊 سلسه مباحث "" - شماره (۱): "شبهات مصرف کالای داخلی (۱)": کشورهای پیشرفته بر مصرف کالای داخلی اینقدر که ما تاکید داریم تاکید نداشته اند!!!"" 🚦تبیین شبهه: اگر قرار است ما پیشرفت کنیم چرا مسیر کشورهای توسعه یافته را نرویم؟! و این کشورها بر مصرف کالای داخلی تاکید نمی کنند! 📚 پاسخ: کشورهای توسعه یافته هم در گذشته بر مصرف داخلی کالا تاکید داشته اند و هم در حال حاضر هر زمان نگران تولید ملی شان باشند از مصرف داخلی مراقبت می کنند. چند مثال را عرض می کنم: 📌1) آمریکا پیش از تئوری اقتصاد جهانی- که خودش مطرح کرده است- در انزوای اقتصادی به سر می برده است که هدف اصلی آن حفاظت تولیدکنندگان خود از رقابت با تولیدکنندگان اروپایی بوده است. هم اکنون هم هر زمان تولید ملی ش را در خطر ببیند به شدت واردات را کنترل می کند، حتی اگر با قواعد سازمان تجارت جهانی (WTO که خودش پایه گذاری کرده) در تعارض باشد (آخرین مورد هم چند هفته پیش در جنگ تجاری با چین)؛ 📌 2) آلمان و فرانسه در دوره پس از جنگ دوم جهانی برای تقویت تولید ملی خود به شدت واردات را محدود کردند؛ 📌 3) یکی از رموز پیشرفت کره جنوبی، فرهنگ مصرف کالای داخلی و کراهت اجتماعی مصرف کالای خارجی بوده است؛ 📌 4) هم اکنون کشورهایی مانند هند تاکید جدی بر مصرف کالاهای داخلی دارند (پیش بینی شده است هند تا سال 2050 میلادی دومین اقتصاد بزرگ جهان باشد)؛ 📌 5) در جریان بحران مالی 2008 (که بسیاری بانک ها و شرکت های اروپایی و آمریکایی ورشکست شدند) بسیاری مصرف کنندگان اروپایی برای حمایت از تولید ملی خود از خرید کالای خارجی خودداری می کردند؛ 🎯 بدون تولید پیشرفت ممکن نیست ... و یکی از نیازهای تولید بازار است ... اگر بازار صادراتی نشد، حتما بازار داخلی و مصرف کالای داخلی .. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ✳️ دکتر حجت الله عبدالملکی ◀️ ایتا، سروش و تلگرام: @drabdolmaleki_ir ◀️اینستاگرام: https://www.instagram.com/dr.h.abdolmaleki
بدون هیچ اغراقی آتئیست‌های ایرانی بعد از خواندن گزارش منتشر شده در شبکه‌ی خبری آمریکایی سی‌ان‌ان(CNN)، باید از وجود خود شرمنده شوند. مقاله ی منتشر شده در سی‌ان‌ان(CNN) آمریکا با عنوان Muslim inventions that shaped the modern world ترجمه: اختراعات مسلمانان که جهان مدرن را شکل داد به معرفی بیش از ده اختراع مسلمانان میپردازد که جهان مدرنی که اکنون میشناسیم را شکل داده اند. با این اختراعات میتوان گفت که تقریبا تمام پیشرفت‌های علمی که اکنون در جهان مدرن وجود دارد را ابتدا بنا نهاده بودند. این ده مورد از اختراعات مسلمانان که CNN معرفی کرده است را به اختصار می آوریم(خوده سی‌ان‌ان اعلام کرده است که تعداد اختراعات بسیار بیشتر است و صرفا ده مورد را انتخاب کرده است که ما هشت مورد را می‌آوریم): 1: جراحی تقریبا هزار سال پیش دکتر مشهور الزهواری یک دایره‌المعارف مصور 1500 صفحه‌ای در زمینه‌ی جراحی منتشر کرد که برای 500 سال مرجع علوم پزشکی اروپا بوده است. همچنین او انجام اولین عملیات سزارین و ساخت اولین جفت از ابزار جراحی را نیز گزارش داده است. 2: ماشین پرنده عباس ابن فرناس اولین شخصی بود که به طور جدی برای ساختن ماشین پرنده و پرواز کردن تلاش کرده است. اون در قرن نهم یک وسیله‌ی بالدار را طراحی کرد. در مشهورترین آزمایش خود او توانست برای چند لحظه به سمت بالا پرواز کند. طرح‌های او بی‌شک صدها سال بعد الهام بخش هنرمند و مخترخ ایتالیایی لئوناردو داوینچی بوده است. 3: دانشگاه در سال 859 یک شاهزاده‌ی جوان با نام فاطمه الفریحی اولین دانشگاه که عطا کننده‌ی مدرک دانشگاهی بود را در مراکش تاسیس کرد. 4: اپتیک( علم برسسی بینایی و نور) بسیاری از مهمترین پیشرفت‌ها در زمینه‌ی اپتیک از مسلمان‌ها ناشی شده است. تقریبا هزار سال پیش ابن هیثم ثابت کرد که چشم انسان اشیا را بخاطر نوری که از آن ها بازتاب شده و وارد چشم ما میشود میبیند و بدین ترتیب نظریات اقلیدس و بطلیموس را باطل کرد که معتقد بودند نور از خوده چشم خارج میشود. این فیزیکدان بزرگ مسلمان همچنین پدیده‌ی اتاق تاریک( مربوط به عکاسی) را کشف کرد که توضیح میدهد چگونه چشم به دلیل ارتباط بین عصب بینایی و مغز، تصاویر را به صورت قائم میبیند. 5: بیمارستان‌ها بیمارستان‌ها به گونه‌ای که اکنون میشناسیم که دارای بخش‌ها و مراکز آموزشی است، از قرن نهم در مصر شکل گرفت. اولین مرکز پزشکی از این نوع، بیمارستان احمد ابن طلون نام داشت که سال 872 در قاهره تاسیس شد و از قاهره در سراسر جهان پخش شد. 6: جبر( شاخه‌ای از علم ریاضی) واژه‌ی جبر از عنوان رساله‌ی یک ریاضیدان مشهور پارسی با نام " کتاب الجبر و المقابله" گرفته شده است که ترجمه آن تقریبا میشود "کتاب استدلال و تعادل". همین ریاضیدان یعنی الخوارزمی، اولین کسی بود که مفهوم یک عدد توان‌دار را معرفی کرد. 7: مسواک محمد پیامبر (ص) اولین استفاده از مسواک را حدود هزار و چهارصد سال پیش عمومی کرد. با استفاده از شاخه‌ی درختی با نام مسواک دندان‌هایش را تمیز و نفسش را تازه کرد. مواد مشابه مسواک در خمیر دندان‌های امروزی مورد استفاده قرار میگیرد. 8: سامانه‌ی میل لنگ( مورد استفاده در موتور احتراق داخلی و دوچرخه) بسیاری از پایه‌های اتوماتیک مدرن اولین بار در دنیای اسلام مورد استفاده قرار گرفته است، از جمله سیستم انقلابی میله‌های متحرک. با تبدیل حرکت چرخشی به حرکت خطی، میل لنگ میتواند اجسام سنگین را تقریبا به سهولت بلند کند. این تکنولوژی که توسط الجزری در قرن دوازدهم کشف شد در سراسر جهان پخش شد و منجر به ایجاد همه چیز از جمله دوچرخه و موتور احتراق داخلی شد. لینک گزارش منتشر شده در شبکه‌ی خبری سی‌ان‌ان(CNN)👇 http://edition.cnn.com/2010/WORLD/meast/01/29/muslim.inventions/index.html تقریبا هر آنچه در جهان مدرن کنونی وجود دارد مدیون اسلام است اما آتئیست‌های حقیر ایرانی میگویند اسلام برای پیشرفت دنیا چه کرده است؟ @IslamicRevolutionaryAnalysts
رهبر معظم انقلاب اسلامی: حرفهای بنده موعظه نیست، لازم الاطاعه است؛ اگر اطاعت نکنید مجازات قانونی ندارد اما مجازات سختتری دارد و آن قضاوت تاریخ است! ۸۵/۵/۲۳ حمایت از کالای ایرانی https://eitaa.com/IslamicRevolutionaryAnalysts
بررسی دیدگاه برترین اقتصاددانان جهان درباره #اقتصاد_مقاومتی ۱. پروفسور لین، معاون اسبق رییس بانک جهانی (در پی ارزیابی علمی وتکمیل نظریه اقتصاد مقاومتی) @drabdolmaleki_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ببینید| رهبرانقلاب: بعضی اوقات تذکر میدهیم به مسئولین که یک جنس چرا وارد شده؟ میگویند ما نکردیم؛ بخش خصوصی واردکرد! ⛔️این جواب کافی نیست؛ دولت باید مدیریّت کند ☑️ @Khamenei_ir
🔸گفتاری «مهم» در باب نقد رهبری🔸 چرا اگر کسی به کسی نسبت زنا داد و چهار شاهد بر آن اقامه نکرد، بایستی هشتاد شلاق بخورد و شهادت او بعد از آن قبول نشود و او عندالله فاسق شمرده شود؟ در حالیکه می دانیم طرف، فساد اخلاق [را واقعاً] مشاهده کرده و برای مبارزه با فساد، [این] نسبت را داده است! هر انسانی و هر مسلمانی بر اساس انسانیت و یا اسلامیت، تحت حکم عام «کلکم راع و کلکم مسئول» [می باشد و] نسبت به دیگری، حالت داور فوتبال دارد که کارت زرد و سرخش اعتبار دارد. [ اما: ] «ان الله جعل لکل شیء حداً و جعل علی کل من تجاوز الحد حداً» (همانا خداوند برای هر چیزی حدی قرار داد و برای هرکسی که از آن حد تجاوز کند [نیز] حد قرار داده است) آنکه به دیگری نسبت زنا داد، بدلیل آنکه می خواسته با فساد مبارزه کند، کارت زرد یا سرخ خود را نشان داده است. این همان «حدّی» است که خداوند برای هر چیزی قرار داده است. زنا، محکوم بوده و «نسبت دهنده»، برای مبارزه با فساد قیام کرده. اما چون چهار شاهد ندارد، از «حدّ» تجاوز کرده است و برای متجاوز از حدّ، حدّ شلاق و مجازات های مدنی دیگر وضع شده؛ زیرا متهم، حقوق مدنی دارد. تا چهار شاهد بر علیه او شهادت ندهند، حرمت او محفوظ است و «نسبت دهنده»، حرمت شکنی کرده و «بند تسبیح» را خواسته پاره کند؛ [لذا] هشتاد شلاق و عدم قبول شهادت او، کوتاه کردن دست اوست. دیواری باید حائل میان «نقد» و «تخریب» باشد. اگر قرار است «نقد» آزاد شود، باید حد مجازات «تخریب» مشخص شود و اجراء گردد و الّا مصونیت «بند تسبیح نظام» در خطر پارگی قرار می گیرد. در ماشین، ترمز در اختیار راننده است و در فوتبال، کارت سرخ و زرد در اختیار داور است؛ [اما] در قطار، ترمز در اختیار همگان است. در ادیان الهی نیز، کارت سرخ و زرد در اختیار همگان است و همه وظیفه ی امر به معروف دارند. در قطار، هرکس بی جهت ترمز قطار را بکشد جریمۀ نقدی دارد. پس باید برای کاربران کارت های زرد و سرخ، حد و حدودی تعریف شود و برای متجاوز از حدّ، جریمه ای مقرر گردد. در مسالۀ نقد رهبری باید توجه داشت که [همانطور که] نقد و تخریب در مورد فرد، دیوارِ بلندِ هشتاد شلاق را در پی داشت؛ پس در امر رهبری، تخریب، مجازات تخریبِ همه افراد را در پی دارد؛ چون «همه» به هم می ریزند و «همه» آسیب می بینند. در فوتبال، نقد هریک از بازیکن ها امر رایجی است. اما نقد داور پیامدهای کمرشکن برای نظام فوتبال دارد. زیرا ابهت و کاریزمای شخصیت اوست که فوتبال را با ابهت و ممتاز می کند. داور باید نقش الماس را در شیشه بری داشته باشد. چندین نسل از شیشه برها از یک الماس استفاده می کنند؛ خط می اندازد و خط بر نمی دارد! آیا در جامعه هم خط انداختن و خط بر نداشتن بدلیل صلابت مسئولان است یا به حریمی است که به کمک قوانین حمایتی برای آنها قائل می شویم و یا به هر دو دلیل؟ شکی نیست که اگر صلابت خود مسئولین نباشد، صیانت قوانین حمایتی به تنهایی کارساز نیست و اگر صیانت قوانین حمایتی نباشد، صلابت به تنهایی امنیت شغلی برای مسئول فراهم نمی آورد. هرکس به فراخور اهمیت کارش نیاز به «صلابت کسبی» و «حرمت قانونی» دارد. داور را مجموعه ای از کارشناسان به صورت محرمانه نقد می کنند. اگر نقد آنها نباشد، اصلاح امر داوران و رفع کاستی های آنان، جامۀ عمل نمی پوشد و اگر رسم شود که همه داور را نقد کنند، داور شایسته، ایمنی نخواهد داشت و قبول مسئولیت نمی کند و بازیکن ها وقتی دیدند به جای نقد خودشان، نقد داور امکان پذیر است به جای اصلاح خود به تخریب داور می پردازند و اصلاح نمی شوند. «استبداد»، اصرار بر راه کج و غلط است وگرنه «صلابت» در راه صحیح، به هیچ وجه استبداد نیست. نباید فراموش کنیم که دشمن کارهای زشت خود را در قالب برنامه های قشنگ به فروش می رساند. «سمّ قاتل آزادی و شرافت» را در بسته بندی شکیل به عنوان «راه برای مبارزه با استبداد و خودکامگی» عرضه می کند. در قضیه نقد رهبری نباید جوانان فریب ظاهر قضیه را بخورند و به خاکی بروند. نگاه کنید مسأله غیبت و ظهور را. امام یازدهم مورد سؤال و نقد واقع می شود که اموالی که از طرف بزرگان شیعه خدمت ایشان ارسال شده کجا مصرف شده است؟ امام در جواب می گوید: «اگر امامت امر مستمری است و شما به آن پایبندید چرا این سؤال از اجداد من نشد؟» و از آن پس، دستور می دهد پرده سیاهی در اتاق ملاقات نصب شود و شیعیان از پشت پرده با آن حضرت گفتگو می کنند و از آن زمان غیبت آغاز شد. اخیراً که مردم از خواب غفلت بیدار شدند و امام امت به عنوان وکیل امام زمان روی کار آمد، جنگ هشت ساله این همه شهید و مجروح داد و با قبول قطعنامه پایان یافت و امام تمام مسئولیت آن را به عهده گرفت. همه خانواده شهداء و دیگران به نفع امام راهپیمایی و تجدید بیعت کردند. باید مواظب «کلمه حق یراد بها الباطل» بود. 🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 @IslamicRevolutionaryAnalysts
هدایت شده از نازکبین | آقاجانی
آیا مسئولان دیپلماسی و نظامی کشور می‌خواهند فقط نظاره‌گر حمله رژیم منحوس صهیونیستی به سربازان ایرانی مستقر در سوریه بمانند تا بر توهم و توحش سگ‌هار منطقه افزوده شود؟! ✍ سیاوش آقاجانی 🆔 @nazokbin
🔶وحشت صهیونیست ها از گسترش تظاهرات فلسطینیان 🔹در پی اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، موج اعتراضی گسترده ای در سراسر فلسطین شکل گرفت که تحت عنوان جمعه خشم هفته به هفته ادامه یافت. مصادف شدن این جمعه های خشم با «روز زمین» به عنوان نماد مقاومت فلسطین باعث شد تا تظاهرات فلسطینیان جان تازه ای بگیرد و موج جدید تظاهرات تحت عنوان جمعه بازگشت دنبال گردد. 🔗 متن کامل این گزارش را در لینک زیر مطالعه نمایید: 🔗 https://goo.gl/zLjYvE 🆔 @basirat_fa