هدایت شده از انجمن مدرسان بیانیه گام دوم
💠 دومین همایش کشوری
به زودی برگزار می شود ...
🔷🔸در زادگاه مجاهد بزرگ تاریخ معاصر
میرزا کوچک خان رهبر نهضت جنگل
✔️♦️نخبگان استان زرخیز گیلان به این نشست بپیوندید.
منتظر انقلابیون جدید هستیم.
هدایت شده از عدالت
▪️پاسخ جالب تهیهکننده سریال گاندو به #توئیت محسن هاشمی رفسنجانی!
مجتبی امینی نوشت:
🔹جناب آقای محسن هاشمی رفسنجانی!
ساخت سریالی در مورد محرومیت در سیستان و بلوچستان، ۸ سال مدیریت مرحوم هاشمی رفسنجانی و ۶ سال عملکرد دولت اصلاحات را زیر سوال میبرد. لطف صداوسیما و آبرو داریش بیش از اندازه هست!
یادتان نیست مرحوم پدر از چرخ توسعه میگفت و محرومینی که زیر این چرخ له میشوند؟! یادتان نیست مرحوم پدر در نماز جمعه از مانور تجمل میگفت؟! حالا شما یاد محرومین افتادید یا نگران سوژههای گاندوی بعد هستید؟!
#عدالت
http://eitaa.com/joinchat/1030029330C45806cf77e
انجمن مدرسان بیانیه گام دوم
▪️پاسخ جالب تهیهکننده سریال گاندو به #توئیت محسن هاشمی رفسنجانی! مجتبی امینی نوشت: 🔹جناب آقای محس
#عدالت بزرگترین نقطه ناکامی جمهوری اسلامی در گام اول در بیانیه گام دوم است.
از جمله دلایل اصلی این عقب ماندگی نیز دنباله روی مطلق دولت های جمهوری اسلامی از نطرات توسعه سرمایه داری غرب است.
نظریاتی که به افزایش شکاف طبقاتی بعد از جنگ دامن زد.
تورم عجیب و غریب این روزها نیز محصول تبعیت مطلق بدنه کارشناسی کشور و امثال دکتر نیلی از نطریات اقتصاد سرمایه داری است.
نقد این سیاستها از عهده عموم مردم و عموم نیروهای حزب اللهی کشور ساخته نیست و فقط درصد اندکی از منتقدین اقتصادی ان را تشخیص می دهند و مورد نقد قرار می دهند.
مواضع مفصل رهبر معظم انقلاب در زمان حاکمیت دولت های لیبرال مسلک سازندگی و اصلاحات و حمایت ایشان از شعار عدالت طلبانه دولت سابق نیازمند تبیین و روشنگری جدی است.
همچنین است مواضع انتقای جدی یادگار حقیقی امام راحل، مرحوم حجت الاسلام حاج سید احمد خمینی که در اثر فشار روحی این سیاست ها بعد از آخرین و تندترین سخنرانی انتقادی شان به دلیل عارضه سکته مغزی به رحمت هدا رفتند.
🔰انجمن مدرسان گام دوم
🌐 @Analysts
#عدالت در بيانيه گام دوم
در ميان توصيه هاي هفت گانه کليدي رهبري به جوانان در بيانيه گام دوم، چهارمين محور اختصاص به «عدالت و مبارزه با فساد» دارد.
مبتني بر اين بند:
«اين دو لازم و ملزوم يکديگرند. فساد اقتصادي و اخلاقي و سياسي، تودهي چرکين کشورها و نظامها و اگر در بدنهي حکومتها عارض شود، زلزلهي ويرانگر و ضربهزننده به مشروعيت آنها است؛ و اين براي نظامي چون جمهوري اسلامي که نيازمند مشروعيتي فراتر از مشروعيتهاي مرسوم و مبنائيتر از مقبوليت اجتماعي است، بسيار جدّيتر و بنيانيتر از ديگر نظامها است.»
معظمله يادآوري ميکنند که :
« #عدالت در #صدرهدفها ي اوّليهي همهي بعثتهاي الهي است و در جمهوري اسلامي نيز داراي همان شأن و جايگاه است؛ اين، کلمهاي مقدّس در همهي زمانها و سرزمينها است و بهصورت کامل، جز در حکومت حضرت وليعصر (ارواحنافداه) ميسّر نخواهد شد ولي بهصورت نسبي، همه جا و همه وقت ممکن و فريضهاي بر عهدهي همه بويژه حاکمان و قدرتمندان است. جمهوري اسلامي ايران در اين راه گامهاي بلندي برداشته است که قبلاً بدان اشارهاي کوتاه رفت؛ و البتّه در توضيح و تشريح آن بايد کارهاي بيشتري صورت گيرد و توطئهي واژگونهنمايي و لااقل سکوت و پنهانسازي که اکنون برنامهي جدّي دشمنان انقلاب است، خنثي گردد.»
در بخش پاياني اين بخش نيز رهبري تاکيد ميفرمايند که: «اينجانب به جوانان عزيزي که آيندهي کشور، چشمانتظار آنها است صريحاً ميگويم آنچه تاکنون شده با آنچه بايد ميشده و بشود، داراي فاصلهاي #ژرف است... اين سخنان در قالب سياستها و قوانين، بارها تکرار شده است ولي براي اجراي شايستهي آن، چشم اميد به شما #جوانها است؛ و اگر #زمام ادارهي بخشهاي گوناگون کشور به جوانان مؤمن و انقلابي و دانا و کاردان -که بحمدالله کم نيستند- سپرده شود، اين #اميد برآورده خواهد شد؛ انشاءالله.»
💠 #الزامات تحقق عدالت در گام دوم انقلاب
تحقق هر يک از ارزشهاي اجتماعي در جامعه نيازمند الزاماتي است که عدالت نيز از اين رويه مستثني نيست. رهبر معظم انقلاب اسلامي به برخي از اين الزمات چنين اشاره دارند:
🔹«عدالت، با من بميرم، تو بميري درست نمي.شود؛
🔹عدالت، با تعارف درست نميشود؛
🔸اولاً قاطعيت ميخواهد،
🔸ثانياً ارتباط با مردم ميخواهد،
🔸ثالثاً سادهزيستي و مردمي بودن لازم دارد
و🔸 بالاتر از همه، خودسازي و تهذيب ميخواهد؛
اين هم جزو پيش شرطها و پيش نيازهاي اجراي عدالت است.
اول، بايد خودمان را درست کنيم و يک دستي به سر و صورت خودمان بکشيم، تا بتوانيم عدالت را اجرا کنيم؛
وظيفهي من و شما اينهاست.
واقعاً بايد با ويژهخواران و فساد مبارزه کنيم.» (29/3/85)
اين الزامات بايد توسط مخاطبين بيانيه گام دوم مورد توجه قرار گيرد و براي تعيين و تحقق آن تلاش شود. به واقع اگر تحقق عدالت فريضه اي واجب و رسالتي متعالي است، تحقق مقدمات و الزامات آن نيز واجب خواهد بود. چرا که بدون تامين مقدمات تحقق اهداف ممکن نخواهد بود.
#گام_دوم مهمترين الزامات تحقق عدالت را چنين ميتوان برشمرد:
1️⃣ قوانين عادلانه
از نظر رهبر دورانديش و فرزانه انقلاب، عدالت اجتماعي بر سه رکن اساسي استوار است که معماران و طراحان نظام اجتماعي و مديران و سياستگذاران در پي ريزي بنيانها و سازمانهاي اجتماعي بايد همواره آنها را مد نظر قرار دهند:
«رکن اول، قوانين عادلانه است که به نظر معتقدان به اسلام اين قوانين عادلانه فقط قوانين اسلام است، زيرا اسلام قوانين خود را از وحي خدا مي گيرد و خدا که داناي همه اسرار و رموز عالم است قوانين جامعه اسلامي را منطبق با قوانين فطرت و طبيعت جهان قرار مي دهد. و اگر قوانين الهي اجرا بشود، عدل به معناي واقعي در جامعه مستقر خواهد شد.» (7/1/60)
لذا تلاشگران تحقق عدالت بايد تلاش نمايند تا در گام اول کاستيهاي قوانين موجود مرتفع گرديده و در نهايت قوانين عادلانه اي جامع تدوين شود تا معياري براي عمل قرار گيرد.
2️⃣ ساختار عادلانه
در ساحتي ديگر بايد به ساختارهاي ناصوابي که خود عاملي براي شکلگيري تبعيض و نابرابري است اشاره کرد که در بخشهاي مختلف بوروکراسي کشور وجود دارد و همچنان خروجي آن توزيع نابرابري است. تاثيرات اين ساختارها هم در عملکرد دستگاه اجرايي مشهود است و هم در دستگاه قضايي. راه حل آن نيز اصلاح ساختارها از طريق تدوين قوانين است که وظيفه خطير مجلس شوراي اسلامي به حساب ميآيد و تشخيص آن وظيفه دستگاههاي نظارتي است. به واقع هم فقدان قانون و هم قانون بد موجب شده تا خروجي برخي دستگاهها بطور طبيعي منافي عدالت باشد. بوروكراسي تنبل و پر پيچ و خم دستگاه اداري نيز خود به مانعي براي ايجاد رضايتمندي ملت از تحقق عدالت تبديل شده كه بايد براي آن چارهاي انديشيد. اين بوروكراسي ناكارآمد گاه آنچنان مردم را در پيچ و خمهاي خود سرگردان و معطل ميكند، كه جز نارضايتي و احساس ظلم چيزي عايد شان نميشود و عملا مانع تحقق عدالت است.
ادامه دارد ...
3️⃣ مجريان عادل و با تقوي
از نگاه حکيم فرزانه انقلاب اسلامي «رکن دوم، نيروي اجرا کننده اين قوانين است، اگر قوانين عادلانه باشد اما نيروي اجرا کننده عادل نداشته باشد از عدل اجتماعي خبري نخواهد بود. بهترين قوانين اگر مجريان شايستهاي نداشته باشد هميشه معطل خواهد ماند، همچنان که قرنهايي گذشت و قوانين اسلام در جامعه هايي که مسلمان ها در آن زندگي ميکردند اجرا نشد، به همين جهت است که از نظر اسلام مجري قوانين يعني آن مقامي که در رأس قوه اجرايي قرار مي گيرد بايد انساني عادل باشد، با تقوا و مراقبت کامل و بر قوانين و اجراي آن نظارت کند.» (7/1/60)
به واقع اين دستهاي پاک اند که خواهند توانست پاکي و درستي را براي جامعه به ارمغان بياورند. نکته تکميلي آن که تحقق اين امر را بايد در فرآيندهاي گزينش کارگزاران نظام اسلامي دنبال نمود که مهمترين آن عرصه انتخابات است. انتخابات اگر در مردم سالار ديني به فرآيند شايسته سالاري و گزينش اصلح بدل گردد، آنگاه با جرات مي توان گفت که مکانيزم تحقق عدالت در جامعه نيز نهادينه خواهد شد.
حکيم فرزانه انقلاب اسلامي در بيانيه گام دوم نسبت به خطر فساد کارگزاران چنين انذار ميدهند: «وسوسهي مال و مقام و رياست، حتّي در عَلَويترين حکومت تاريخ يعني حکومت خود حضرت اميرالمؤمنين (عليهالسّلام) کساني را لغزاند، پس خطر بُروز اين تهديد در جمهوري اسلامي هم که روزي مديران و مسئولانش مسابقهي زهد انقلابي و سادهزيستي ميدادند، هرگز بعيد نبوده و نيست؛ و اين ايجاب ميکند که دستگاهي کارآمد با نگاهي تيزبين و رفتاري قاطع در قواي سهگانه حضور دائم داشته باشد و بهمعناي واقعي با فساد مبارزه کند، بويژه در درون دستگاههاي حکومتي.»
همچنين يادآوري ميکنند: «البتّه نسبت فساد در ميان کارگزاران حکومت جمهوري اسلامي در مقايسه با بسياري از کشورهاي ديگر و بخصوص با رژيم طاغوت که سرتاپا فساد و فسادپرور بود، بسي کمتر است و بحمدالله مأموران اين نظام غالباً سلامت خود را نگاه داشتهاند، ولي حتّي آنچه هست غير قابل قبول است. همه بايد بدانند که طهارت اقتصادي شرط مشروعيت همهي مقامات حکومت جمهوري اسلامي است. همه بايد از شيطانِ حرص برحذر باشند و از لقمهي حرام بگريزند و از خداوند دراينباره کمک بخواهند»
با لحاظ اين نکته بايد گفت که يکي از مهمترين وظايف جوانان مومن انقلاب در تحقق گام دوم انقلاب اسلامي صيانت از انتخابات و تثبيت فرآيند شايسته سالاري در انتخابات خواهد بود.
4️⃣ نظارت و آگاهي مردم
مبتني بر نظرگاه رهبري مهم، «اگر بخواهيم در جامعه عدالت به معناي واقعي اجرا بشود بايد مردم در صحنه اجتماع حضور کامل داشته باشند. حقوق خود را بفهمند و اجراي عدالت را که تأمين عادلانه آن حقوق است بخواهند. به همين جهت اسلام بر روي فهم و درک مردم تکيه ميکند. اسلام نميگويد که مجري عادل باشد؛ اما مردم ميخواهند بفهمند يا نفهمند، بخواهند يا نخواهند، عدالت در حق آنان بايد اجرا شود، چنين نيست. اسلام ميگويد مردم بايد به حقوق خود واقف باشند و اگر مردم به حقوق خود واقف شدند و آن حقوق را طلب کردند اجراي عدالت يک تضمين حتمي پيدا ميکند. به همين جهت در دوران حکومت عادلانه اميرمؤمنان عليه السلام با اينکه قوانين اسلام در جامعه حاکم بود و با اينکه در رأس دستگاه حکومت، شخصي مانند علي بن ابي طالب قرار داشت که عدل مجسم بود در عين حال براي اينکه عاملان حکومت در گوشه و کنار جامعه بزرگ اسلامي از جاده عدل تخطي نکنند و حقوق مردم پايمال نشود، اميرالمؤمنين عليه السلام به هوشيار کردن مردم و آگاه ساختن آنها نسبت به حقوقشان اصرار عجيبي داشت.» (7/1/60)
اين نکته نظر برآمده از نگاه مبنايي است که رهبري به جايگاه مردم در نظام اسلامي دارند. از اين نگاه مبداء همه حرکت ها در جامعه اسلامي مردم اند. و تا مردم چيزي را نخواهند آن امر در جامعه محقق نخواهد شد و اگر هم با هر ترفندي محقق گردد دوام نخواهد آورد. لذا خواست و راي مردم مهمترين رکن ارزش هاي اسلامي – انساني از جمله عدالت است.
لذا جوانان مومن انقلابي و سازندگان فرداي جمهوري اسلامي بايد توجه نمايند که در مسير تحقق عدالت در جامعه، همراه سازي مردم و توجيه و به ميدان آوردن آنان نقش کليدي در قبات و موفقيت جريان عدالت خواهي دارد. اين مهم از طريق اعتمادسازي و تعامل مستمر با مردم، صداقت در عمل و پاسخگوي در قبال ايشان ممکن خواهد بود.
ادامه دارد ...
5️⃣ گفتمانسازي
يکي از تاکيدات رهبر معظم انقلاب اسلامي ضرورت گفتمان سازي مفاهيمي است که ميتوانند به عنوان پيشرانهاي انقلاب اسلامي عمل نمايند. اهميت گفتمان سازي در نگاه ايشان از آن جهت است که اگر ميخواهيم يک خواستهاي تحقّق پيدا کند، قدم اوّل اين است که اين خواسته را بهصورت يک گفتمان پذيرفته شده در بياوريم.(13/4/94) به واقع اگر تفکري به صورت گفتمان در آمد، اجراي آن ديگر کار دشواري نيست.(14/10/90) در نگاه ايشان گفتمان يعني يك مفهوم و يك معرفت در برههاي از زمان در يك جامعه همهگير بشود. (22/9/88) در حقيقت گفتمان يعني باور عمومي؛ يعني آنچيزي كه به صورت يك سخنِ مورد قبول عموم تلقي بشود، مردم به آن توجه داشته باشند. (15/12/92) از اين منظر گفتمان يک جامعه مثل هواست، همه تنفسش ميکنند؛ چه بدانند، چه ندانند؛ چه بخواهند، چه نخواهند. (14/10/90)
در اين نگاه گفتمان با گفتن حاصل ميشود؛ با تبيينِ لازم - تبيين منطقي، تبيين عالمانه و دور از زيادهرويهاي گوناگون - حاصل ميشود؛ با زبان صحيح، با زبان علمي و منطقي و با زبان خوش، بايستي اين مطالب را منتقل كرد. (15/12/92)
حکيم فرزانه انقلاب اسلامي گفتمانسازي را وظايف دستگاههاي فرهنگي و در ميان نيروهاي اجتماعي، وظيفه فرهيختگان کشور اعم از روحانيون و دانشگاهيان و جوانان و دانشجويان ميداند و تصريح دارند که در اين امر نقش رسانهها و بالخصوص نقش روحانيون و نقش بزرگان و اساتيد دانشگاهي حتماً نقش بارز و مهمي است. (14/10/90)
بدون شک از جمله پيشرانهاي کليدي انقلاب اسلامي عدالت و عدالتخواهي است که در اين سالها مورد تاکيد رهبر معظم انقلاب اسلامي بوده و براي تحقق عيني و گسترده آن در جامعه بايد بدنيال تبديل آن به گفتماني فراگير بود. رهبر معظم انقلاب اسلامي در دومين نشست انديشههاي راهبردي که به موضوع عدالت اختصاص داشت به اين مهم چنين اشاره ميفرمايند: «بحث عدالت بايستي به يک گفتمان نخبگاني تبديل شود. بايد اين مسئله را دنبال کنيم و پيگيري اين بحث را رها نکنيم؛ چون زمينه خيلي زياد است، نياز خيلي شديد است... امروز که ما به بحث عدالت ميپردازيم - بحث اين نشست و مطرح شدن موضوع عدالت - اين دنبالهي همان دغدغهي اساسي است؛ به اين معنا نيست که در طول سالهاي متمادي، ما عدالت را نشناختيم يا نظام جمهوري اسلامي مطلقا تعريفي از عدالت نداشته و حرکتي نکرده؛ نه، يک تعاريف اجمالي و کلي و يک قدر متيقنهائي هميشه وجود داشته؛ همه هم با آنها آشنا بودند، کارهاي زيادي هم - همين طور که عرض کرديم - انجام گرفته. ليکن امروز که ما اين را داريم مطرح ميکنيم، اولاً به اين دليل است که ميخواهيم گفتمان عدالت، يک گفتمان زنده و همواره حاضر در صحنه باشد. در ميان نخبگان، در ميان مسئولان، در ميان مردم، بخصوص در بين نسلهاي تازه، بايد عنوان عدالت و مسئلهي عدالت، به عنوان يک مسئلهي اصلي، به طور دائم مطرح باشد. يکي از اهداف اين نشست و طرح موضوع عدالت در اين نشست، اين است.» (27/2/90)
6️⃣ مجاهدت، مبارزه، ايستادگي
تحقق عدالت نيازمند ثابت قدمي در مسير حق است، چرا که در اين مسير موانع و مشکلات فراواني وجود دارد که دستيابي به عدالت را دور و غيرممکن جلوه ميکند و اين امر موجب تضعيف اراده و انگيزه عدالتخواهان خواهد شد. به همين خاطر رهبر معظم انقلاب اسلامي تاکيد دارند: «اجراي عدالت يک روح غني، يک ارادهي قوي و يک قدم ثابت لازم دارد.»(26/4/87) در اين مسير «ما به عنوان شيعه بايد اين درس را به ياد داشته باشيم که عدالت قابل اغماض و قابل معامله نيست و هيچيک از مصالح گوناگون - نه مصالح فردي و نه مصالح حکومت و کشور اسلامي - نميتواند با عدالت معامله شود» (23/8/82)
از نگاه رهبري «با زبان نصيحت، عدالت در هيچ نقطهي عالم مستقر نميشود»(30/7/81) لذاست که بايد براي تحقق آن مبارزه و مجاهدت کرد و خود را به ابزارهاي قدرت مجهز نمود. و همين امر يکي از ضرورتهاي تشکيل حکومت اسلامي است. چرا که در جهاني که قدرت و زور در اختيار ظالمان و زيادهخواهان است، عدالتخواهان اگر صاحب قدرت در قالب حکومتي مستقل و مقتدر نباشند، تلاش براي تحقق عدالت به ثمر نخواهد رسيد.
جوانان مومن امروز بايد با توجه به اين رهنمودها در مقام خودسازي انقلابي برآيد تا بتواند در جريان عظيم انقلاب اسلامي نقشآفرين باشد. طبيعي است که دستيابي به شجاعت، سواد، تدين، ابتکار و ... نيازمند مراقبت و ممارست است و يک شبه بدست نميآيد، اما ملاحظه اصلي آن است که با تعيين اين شاخصها جهتگيريها براي جوان مومن آشکار شده است و ديگر بهانه ندانستن موجه نخواهد بود. آنچه باقي مانده تمرين و تربيت اراده و همت است تا حرکت در مسير آغاز شود.
ادامه دارد ...
7️⃣ تحقق همزمان عدالت و ديگر ارزشها
عدالت ارزش مستقلي از ديگر ارزشها نيست که تحقق آن به تنهايي ممکن باشد، بلکه تحقق عدالت در گرو پيگيري ديگر ارزشهاست. اين توامان بودن تحقق ارزشها يکي از الزامات مهمي است که بايد پرچمداران گفتمان عدالتخواهي بدان توجه داشته باشند تا از افتادن در مسير انحرافي در امان بماند. حقيقت مذکور در بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي اينگونه مورد توجه و تاکيد قرار گرفته است. معظم له ميفرمايند: «اگر بخواهيم عدالت به معناي حقيقي خودش در جامعه تحقق پيدا کند، با دو مفهوم ديگر بشدت در هم تنيده است؛ يکي مفهوم عقلانيت است؛ ديگر معنويت... اگر عدالت از عقلانيت و معنويت جدا شد، ديگر عدالتي که شما دنبالش هستيد، نخواهد بود؛ اصلا عدالت نخواهد بود... عقلانيت و محاسبه، يکي از شرايط لازم رسيدن به عدالت است.» (8/6/84)
☸️ دومین همایش کشوری
23 و 24 مرداد برگزار می شود ...
♦️در زادگاه مجاهد بزرگ تاریخ معاصر
میرزا کوچک خان رهبر نهضت جنگل
با موضوعاتی همچون:
🔸منشور انقلاب سوم در حکمرانی ایرانی
🔸اندیشه تمدنساز از خرداد (42) تا خرداد (ظهور)
🔸کلید اساسی همه قفل های کشور
🔸نقد سیاست های نادرست ادره کشور
و ...
♦️بر اساس بیانیه استراتژیک گام دوم
✔️نخبگان استان زرخیز گیلان به این نشست بپیوندید.
منتظرتان هستیم.
☸️ انجمن مدرسان گام دوم
☸️ Analysts
هدایت شده از انجمن مدرسان بیانیه گام دوم
💠 امروز #وظیفه همه ما #گفتمان_سازی است.
♦️گفتمان اصلی امروز ما گفتمان بیانیه #گام_دوم انقلاب است.
امروز گفتمان بیانیه #گام_دوم انقلاب را باید در #گام_دوم انقلاب خلاصه و تبدیل به یک #گفتمان_روزمره کرد و آنقدر تکرار شود تا به #هدف برسد.
#دشمن امروز در نبرد روی زمین در مقابل جمهوری اسلامی ایران #تسلیم شده است و روی زمین حرفی برای گفتن ندارد.
امروز دشمن #گام_اول انقلاب را پذیرفته است و تمام تلاش دشمن معطوف به این شده است که اجازه ندهد جمهوری اسلامی #گام_دوم را بردارد.
🔅استاد حاج مهدی طائب
◽️متن کامل 👇
◻️rasanews.ir/002aGj
🔰 #انجمن مدرسان بیانیه گام دوم
🌐 @Analysts
🔴 تبیین علل، آثار، نتایج و پاسخ شبهات #راهبردمقاومت
در اندیشه رهبر معظم انقلاب اسلامی
💢 تحلیلگران:
حجت الاسلام احمد صادقی؛ پژوهشگر
🔸دکتر امیدی؛ مدرس دانشگاه
🔸دکتر ابوذر یاسری؛ استاد دانشگاه
💢 #شنبه ۹۸/۰۵/۱۹
ساعت 17:30تا 18:40
برنامه زنده گفتوگویسیاسی
#رادیوگفتگو
💢 این برنامه را میهمان #رادیوگفتوگو باشید ...
فایل صوتی برنامه از آرشیو زمانی رادیو گفت وگو قابل دانلود می باشد.
⭕️ Analysts
هدایت شده از انجمن مدرسان بیانیه گام دوم
☸️ دومین همایش کشوری
23 و 24 مرداد برگزار می شود ...
♦️در زادگاه مجاهد بزرگ تاریخ معاصر
میرزا کوچک خان رهبر نهضت جنگل
با موضوعاتی همچون:
🔸منشور انقلاب سوم در حکمرانی ایرانی
🔸اندیشه تمدنساز از خرداد (42) تا خرداد (ظهور)
🔸کلید اساسی همه قفل های کشور
🔸نقد سیاست های نادرست ادره کشور
و ...
♦️بر اساس بیانیه استراتژیک گام دوم
✔️نخبگان استان زرخیز گیلان به این نشست بپیوندید.
منتظرتان هستیم.
☸️ انجمن مدرسان گام دوم
☸️ Analysts
🔆 مرحوم حاج شیخ علی آقا سعادت پرور:
🔸تمام دعاهایی که از معصومین، علیهم السلام، رسیده همه یکجا کپسول شده و در ذیل دعای عرفه -الهی انا الفقیر فی غنای ...- در آمده که این بخش را، بعضی [به غلط] حذف می کنند.
@nedaysaadat
@Analysts
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 پاسخ منطقی رهبر انقلاب به یک پرسش که امروز خیلی بین حزب اللهی ها شایع شده است.
🔷 راحت باشید ولی مبارزه کنید ...
این مشکلات اقتضا و نشانه #صعود به قله هاست.
🔷 اگر نباشد باید تردید کنیم
مهم اینست که داریم حرکت می کنیم.
🔷 ... چقدر زیبا و دلنشین ...
کاش ما هم می توانستیم اینطور توضیح دهیم تا مخاطب مان آرام شوند.
🌐 @Analysts
💠 راه شهدا کجاست؟
🌷 در برنامه جهان آرا، ۱۹ مرداد۹۸، با موضوع شهدای مدافع حرم، جانباز مدافع حرم؛سلمانی (از تربیت شدگان مسجد کهنز شهریار) در این برنامه خاطره ای از شهید حسین همدانی فرمانده نیروهای ایرانی در سوریه نقل کردند که بسیار قابل توجه است:
بعد از اتمام ماموریت سردار حسین همدانی در سوریه ایشان در جمع پاسداران که بنده هم حضور داشتم حضور یافتند و پاسخگوی سوالات نفرات شدند در انتها فرمانده وقت دانشگاه امام حسین، علیه السلام، از ایشان پرسیدند که برنامه شما برای بعد از این چیست؟
🌷سردار همدانی چند ثانیه تامل کردند و گفتند بنده از قبل انقلاب #مجاهد بودم و الآن چهل سال است مجاهدم ولی بعد از این میخواهم کاری کنم که یقین دارم از این چهل سال مجاهدت #بالاتر است و اجر و ثواب بیشتری دارد و آن این است که میخواهم بروم گوشه ای از مملکت در یک پایگاه بسیج و مسجدی جمعی نوجوان و جوان را دور خودم جمع کنم و روی آنها کار تربیتی و فرهنگی کنم و برای امام زمان، صلوات الله علیه، سرباز #تربیت کنم و #یقین دارم این کار ثوابش از این چهل سال مجاهدت ارزش بیشتری دارد.
و الحقنی بالصالحین
#صالحین
💠 @Analysts
♦️ #افشاگری هستهای آیتالله یزدی⁉️‼️
♦️ آیتالله محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو شورای نگهبان به تازگی در دیدار با دادستانهای کشور، طی سخنانی گفته:
‼️«اخیراً طرحی که مورد تصویب مجلس قرار گرفته بود به شورای نگهبان آورده شد. این طرح عبارت است از آنکه دولتهای استکباری بتوانند پسماندهای انرژی اتمی خود را در کشور دفن کنند؛ استکبار همیشه این پسماندها را در کشورهای عقب مانده دفن میکند و همه میدانیم که اشعه این نوع پسماندها برای افراد کشور ضرر خواهد داشت... مجلس تصویب کرده بود که طبق توافقنامه صورت گرفته، پسماندهای سوخت اتمی میتواند در کشور دفن شود، اما بنده اعلام کردم که این مورد خلاف شرع، خلاف قانون و خلاف مصلحت است و سایران نیز این را پذیرفتند.»
‼️ اشاره آیتالله یزدی به تصویب کنوانسیون مشترک ایمنی و مدیریت پسماند پرتوزا است که چند هفته قبل به تصویب مجلس دهم رسید و دولت هم نسبت به آن نظر موافق داشت. بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در روز تصویب این طرح، درباره آن به نمایندگان مجلس گفت: «این کنوانسیون هیچ نگرانی برای ما ایجاد نمیکند؛ حدود دو سال به صورت مستمر حداقل ۱۶۰۰ ساعت کار کارشناسی با مشارکت بخشهای مختلف اعم از ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه، مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی و در کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره این لایحه صورت گرفته است. حق شرط در این کنوانسیون برای ما محفوظ است و تصویب این کنوانسیون با رأی بالا، پیامی قوی برای کشورهایی است که جمهوری اسلامی ایران را متهم به سلاح هستهای میکنند.»
‼️بحث درباره پسماندهای هستهای همواره در جهان به طور جدی وجود داشته و همانطور که آیتالله یزدی گفته کشورهایی مثل روسیه و امریکا هرگز این پسماندها را در داخل خاک خود نگهداری نمیکنند. پیش از این گزارشی توسط مقامات کشور عراق منتشر شد که نشان میداد امریکا از برخی مناطق کشور عراق برای امحای ضایعات هستهای خود استفاده میکند. در این ماجرا هم همچون برخی دیگر از توافقات دو جانبه دولت روحانی، اگر شورای نگهبان حضور نداشت، معلوم نبود چه آسیبهایی به ملت ایران میرسید.
🔰منبع: روزنامه جوان
این ره که تو میروی به #ترکستان است
@Analysts
☸ برداشت سیاسی از دیدار رهبری با جهادی ها
پنج شنبه گذشته رهبرانقلاب با تعدادی از گروه های جهادی دیدار داشتند. یک نکته حائز اهمیت از این دیدار گزارش شد که به جهت سیاسی اهمیت دارد.
1⃣ نکته اول که الحق نیز مایه مباهات است انتقاد صریح یکی از جوانان #جهادگر از رهبری است:
"شما که خودتان بحث جوانگرایی را مطرح کردید چرا برخی از انتصاب های تان جوانانه نیست؟"
اصل این انتقاد را نباید دست کم گرفت.
از دو جهت این انتقاد ارزشمند است.
اول اینکه رهبری انقلاب، آغوشی باز برای شنیدن نقدها دارد. بله جدید نیست، اما تکرارش نیز به جهت شکر دارایی یک انقلاب شیرین است.
اما موضوع مهمتر نقدی است که از زبان یک جوان جهادگر و انقلابی مطرح می شود. این نیز رشد است.
روزگاری بود که جریان انقلابی ما تصور می کرد ولایت مداری یعنی اینکه هر چه رهبری گفت، باید چشم بسته پذیرفت. ایندست افراد اگرچه ظاهر انقلابی تری دارند اما کمک شان فراتر از تکرار سخنان رهبری نیست.
اما امروز جوان مومن ما به چنان بلوغی رسیده است که #ولایت_مداری را در مدار #عقلانیت می فهمد. چنین جوانی ممکن است ابتدا چند و چون بیاورد اما وقتی مساله برایش بجهت منطقی روشن شد، دهها برابر برای فهمیدن و فهماندن ولایت، موثرتر عمل می کند.
در این باره حرف بسیار است. بگذریم.
2⃣ اما موضوع دوم #پاسخ رهبری به این انتقاد است.
پاسخ ایشان دو بخش دارد.
بخش اول اشاره ایشان به آقای فتاح است و می گویند "ایشان نه پیر است و نه جوان. اما آیا به مصلحت است که کنار گذاشته شوند؟"
و در جای دیگر می گویند "بهترین راه حل برای جوان گرایی اینست که یک رئیس جمهور جوان سرکار بیاید."
به این فهم دو برداشت کلیدی از این تعابیر می شود.
یکم. مساله اینست که ما در 40 سالگی انقلاب افرادی داریم که گرچه جوان و یا پیر نیستند، اما کوله بار تجربه اند. یک انقلاب برای اینها سپری و هزینه ها شده است تا تجربه کسب کردند. سوال اینست که آیا می توان و منطقی است که کنار گذاشته شوند؟ آیا ضرورت جوانگرایی به معنی حذف تجربه گرایی است؟
اما دوم و مهمتر اینکه رهبری توضیح می دهند مسیر جوانگرایی از حذف دستوری باتجربه ها نمی گذرد. لذا می فرماید برای رسیدن به جوانگرایی باید یک #جوان دولت بعدی را به اختیار بگیرد.
این تعبیر یعنی برای تحقق #گام_دوم و جوانگرایی نباید منتظر انتصاب و دستور و نسخه های بالا به پایین ماند. جوانگرایی یک پروسه در درون مردم سالاری است. یعنی بجای چشم دوختن به #مسئولین باید چشم به #مردم دوخت. با این گزاره، یعنی #گام_دوم را باید به سبک دیگری تحلیل کنیم؛ تحلیلی مردمی نه حکومتی.
☸ #انجمنمدرسان بیانیه گام دوم
🆔 @Analysts
☸ #نهضتجهانی گامدوم انقلاب
🆔 t.me/Gam_2_World