چند وقت است که شانه نزدی بر مویم
بغلم کن ولی آهسته؛ کمی پهلویم...
#رقیه_خاتون
دههی اول محرم منحصر به امام حسین علیهالسلام است، اگر انسان بتواند باید هیچ کار غیرضروری، مگر کارهای مربوط به امام حسین علیهالسلام انجام ندهد.
- آیت الله جاودان فرمودن!
دو زینبزاده میدان میروند از خیمهی زینب
دو شیری که کنار او کشیدند قد باهم
عطش با آفتابِ داغ و قاتلها تبانی کرد
توانفرساست زخم و تشنگی، سرنیزه، گرما هم
ضیافت داشتند آنجا حرامیهای بی احساس
که شمر آنجا صدا میزد سنان و حرمله را هم
فقط دو نیزه کافی نیست رسم جاهلیت بود
که اول سر زدند از تَن پس از آن اِرباًاِربا هم
بهم پیچیده شد این یک زِ هم پاشیده شد آن یک
حسین از خیمه آورده گمانم دو عبا باهم
همیشه ایندو باهم بودهاند از بچگی، حالا
به زیر تیغ تنهاشان به روی نیزه سرها هم