eitaa logo
اندیشناک | محمدی‌نیا
460 دنبال‌کننده
479 عکس
156 ویدیو
25 فایل
درباره ما: سه محور اصلی در کانال اندیشناک: 1. سایبرپژوهی بنیادین 2. دشمن‌آگاهی 3. اقتصادسیاسی ایران خیلی پست نمی‌ذاریم، شلوغش کنیم. ارتباط با ادمین: محمد محمدی‌نیا عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه (گروه غرب‌شناسی) @mohamadinia
مشاهده در ایتا
دانلود
به نزدیکان خود وصیت کرد روی سنگ مزار مطهرش فقط یک قید به اسمش اضافه کنند؛ سرباز قاسم سلیمانی! به نظرم میاد، کامل‌ترین ظهور «العبد» در صحنه اسلام سیاسی، اجتماعی این واژست؛ «سرباز»
کتاب-صعود-چهل-ساله-۱.pdf
17.9M
📙 این کتاب بهترین اثری است که تاکنون در مورد دستاوردهای خیره کننده انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته، منتشر شده است. 🔰این کتاب محصول یک کار پژوهشی بسیار گسترده، توسط ۱۷ استاد دانشگاه و چندین دانشگاه و مؤسسه پژوهشی است ✅ و آنچه آن را بر دیگر آثار مشابه برتری می بخشد، آن است که تمام منابع و رفرنس های آماری، منحنی ها و اعداد و ارقام کارکردی آن، بین المللی و برگرفته از منابع خارجی است؛ مراجعی که نوعا با نظام جمهوری اسلامی، مخالف؛ بلکه دشمن اند. @jz_news
شیوه موفق آموزش تطبیقی تاریخ انقلاب فرانسه، انقلاب مشروطه انگلستان، انقلاب اکتبر روسیه، جنبش عدالتخوهی و مشروطه ایرانی و انقلاب اسلامی: «و لن تجد لسنةالله تبدیلا و لن تجد لسنةالله تحویلا» یعنی سنتهایی وجود دارد و تبدیلها و تحولهایی به‌وجود میآید. مثلا امروز قضایای مشروطه برای ما کاملا قابل درس‌گیری و درس‌آموزی است. چون بنده در برهه‌ای از سالهای زندگی‌ام با مسائل و قضایای مشروطه خیلی انس داشته‌ام و کتابها و گزارشهای متعدد را نگاه میکردم، امروز که نگاه میکنم، میبینم این قضایا و حوادث خیلی به هم نزدیک است. همچنین عوامل در انقلابهای گوناگون دنیا؛ مثلا انقلاب کبیر فرانسه یا انقلابهای دیگر، مشابه است. عوامل مشابه است و نتایج مشابهی را هم میدهد. مثلا در انقلاب کبیر فرانسه عامل مخربی وجود داشته که ما جلو این عامل مخرب را در این‌جا گرفتیم و نگذاشتیم، میبینیم آن نتایج مترتب نشد، یا عاملی وجود داشته که آن‌جا تخریب ایجاد کرده، ما این‌جا جلو آن را نگرفتیم، میبینیم عینا همان تأثیر و همان زیان را در این‌جا هم به‌طور مشابه داشته است. دیدار رهبری با مدیران صدا و سیما 15/11/1381 https://eitaa.com/toward_IRAN_1440
هند، یک نمونه‌ قابل بررسی قبل از انقلاب، زمان جوانی ما، اسم کشور زیمبابوه به رودزیا تغییر داده شد. آمدند کشور را گرفتند، روی منابع دست گذاشتند، انسان‌ها را تحقیر کردند، برده گرفتند و ده‌ها بلا بر سر مردم آوردند؛ آخر هم اسم خودشان را روی آن کشور گذاشتند؛ یعنی این کشور متعلق به ماست! هند یک نمونه‌ی دیگر آن است. اگر کتاب «نهضت آزادی هند» را - که حدود سی و پنج سال پیش بنده آن را ترجمه کردم - ببینید، نشان می‌دهد که در شبه قاره‌ی هند چه شده است. بنابراین مسأله ی استعمار، یک نمونه از تجربه‌ی غربی است. بیانات رهبری در دیدار دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های استان کرمان 19/02/1384 انتشار این کتاب در محافل دینی، فکری و مبارزاتی آن دوره، بازتابی نمایان و نسبتاً گسترده‌ داشت. به‌طور مشخص این پژوهش‌ مورد توجه تنی چند از اندیشمندان بزرگ اسلامی کشور قرار گرفت. به عنوان نمونه، استاد شهید آیت‌الله مطهری در حاشیه‌ای که بر صفحات اولیه‌ی یکی از نسخ این کتاب نوشته، آورده است: در روزهای ۴۸/۵/۲۷ الی ۴۸/۶/۱، این کتاب که از سوی مؤلف و مترجم اهدا شده است، در مشهد مطالعه شد. بسیار کتاب مفید و لازمی است و در موضوعاتی مانند این موضوع زیاد باید نوشته و به همین خوبی باید تجزیه و تحلیل شود. فجزاه‌الله عن الاسلام و المسلمین خیر الجزاء. مرتضی مطهری ۴۸/۶/۱. در واقع برگزیدن پژوهش در تاریخ تعامل مسلمانان با نهضت رویارویی با استعمار انگلیس در هندوستان، انتخابی هوشمندانه بود، زیرا تنوع دینی و قومی نژادی موجود در این کشور، فرایند مبارزه را دشوارتر می‌سازد و با دشوارتر شدن مبارزه، شیوه‌های آن هم به تناسب، بسیار ظریف‌تر و دقیق‌تر خواهد بود و طبعاً ارائه الگوی تعامل مسلمانان با چنین حرکت شکننده، دشوار و در عین حال پرتنوعی می‌توانست در آن شرایط بس کارآمد باشد. لینک دانلود رایگان متن کامل کتاب: https://ketaabonline.com/wp-content/uploads/2019/12/مسلمانان-در-نهضت-آزادی-هندوستان-سیدعلی-خامنه-ای.pdf
تاریخ آموزش و پرورش اسلام و ایران، علیمحمد الماسی، نشر امیرکبیر تاریخ موسسات تمدنی جدید در ایران، حسین محبوبی اردکانی، نشر دانشگاه تهران روند اعزام دانشجو در ایران، علیمحمد حاضری، نشر سمت کتابای فوق رو، در خلال مطالعه تاریخ مشروطه ایران، برای کسی ک دغدغه بازاندیشی در تعلیم و تربیت رسمی ما داره، مناسب دیدم
و قال الشیطان لما قضی الامر، إن الله وعدکم وعدالحق و وعدتکم فأخلفتکم و ما کان لی علیکم من سلطان إلا أن دعوتکم فاستجبتم لی، فلاتلومونی و لوموا أنفسکم... إنی کفرت بما أشرکتمون من قبل، إن الظالمین لهم عذاب ألیم. سوره ابراهیم، آیه۲۲
هدایت شده از فتوح اندیشه
📣سلسله نشست های موسسه ؛ گروه برگزار می کند: 🔻موضوع: روش شناسی فقه نظام ولایی 👤 ارائه دهنده:حجت الاسلام و المسلین دکتر عبدالحسین خسرو پناه 👤 دبیر علمی: آقای محمد حسین فرج نژاد 🔻(به صورت حضوری و وبیناری) 🕔 22 خرداد ساعت 16:30 🏢مکان: پردیسان ،بلوار شهروند، خیابان البرز، کوچه یک، ساختمان پردیس حکمت 🌐 درگاه ورود به کلاس مجازی ♻️https://bit.ly/2YjFIpz 🆔 @Fotooh
نحوه شرکت در کلاس مجازی 1. زدن روی لینک https://bit.ly/2YjFIpz 2. انتخاب گزینه مهمان 3. انتخاب گزینه ورود به کلاس 4. زدن روی گزینه ورود نکته: بزرگواران حتما نام و نام خانوادگی کامل خود را در کلاس مجازی وارد کنند. @feghherasane
فرصت بسیار خوبیه از دست ندید اگر امکانش رو دارید مدرک معتبر هم در انتهای دوره از دانشگاه باقرالعلوم دریافت خواهید کرد.