eitaa logo
انجیل اهل‌ البیت علیهم‌السلام
1.1هزار دنبال‌کننده
183 عکس
84 ویدیو
33 فایل
🌺در اینجا بدنبال آشنا شدن و کسب معارف با یکی از بهترین ذخایر معنوی و مادی هستیم 💐با ارسال مطالب کانال به دوستان خود شما هم خادم صحیفه سجادیه باشید 🖋ارتباط با ما @BamaarefeSahife
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ احْمِلْنِي بِكَرَمِكَ عَلَى التَّفَضُّلِ ، وَ لَا تَحْمِلْنِي بِعَدْلِكَ عَلَى الِاسْتِحْقَاقِ ، فَمَا أَنَا بِأَوَّلِ رَاغِبٍ رَغِبَ إِلَيْكَ فَأَعْطَيْتَهُ وَ هُوَ يَسْتَحِقُّ الْمَنْعَ ، وَ لَا بِأَوَّلِ سَائِلٍ سَأَلَكَ فَأَفْضَلْتَ عَلَيْهِ وَ هُوَ يَسْتَوْجِبُ الْحِرْمَانَ . پروردگارا بر محمد و آل پاكش درود فرست و (كرم كن و) به فضل و احسان خود بار بر دوشم نِه، نه به عدل و استحقاق اى خدا من اول كس نيستم كه به درگاه كرمت به قدم شوق و رغبت آمد و از فضل به او عطا كردى در صورتى كه او (به نافرمانى تو) مستحق منع عطاى تو بود و من اول سائلى نيستم كه از تو درخواست كرد و تو در حقش فضل و كرم نمودى در صورتى كه او مستوجب حرمان بود (۱) سوال‌چطور از فضل‌الهی‌بهره‌مندشویم❓ ✅خدای متعال دارای دوگونه فضل میباشد فضل عام : ... وَلَٰكِنَّ اللَّهَ ذُو فَضْلٍ عَلَى الْعَالَمِينَ(۲) و فضل خاص :که مختص به مؤمنین می‌باشد وَاللَّهُ ذُو فَضْلٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ(۳) همه انسانها از فضل الهی(مانند رحمت خدای متعال) بهره‌مند هستند لکن تفاوت در نحوه و عوامل بهره‌مندی از فضل الهی است که درقرآن به برخی از آنها اشاره شده است : 1⃣سعی و تلاش در آیاتی از قرآن رزق و روزی مادی به فضل الهی تعبیر شده است و از طلب آن به ابتغاء (طلب وپی‌جویی با تلاش) تعبیر شده است از کاربرد واژه ابتغاء در این آیات استفاده می‌شود که اصلی ترین عامل برای کسب روزی که فضل الهی است کار و تلاش است؛ در آیاتی که روزی انسانها در دریا که به فضل الهی تعبیر شده که انسان با صید وکشتیرانی (تلاش کردن) آنرا بدست می‌آورد اللَّهُ الَّذِي سَخَّرَ لَكُمُ الْبَحْرَ لِتَجْرِيَ الْفُلْكُ فِيهِ بِأَمْرِهِ وَلِتَبْتَغُوا مِن فَضْلِهِ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻛﺴﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭﻳﺎ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺭﺍم ﻛﺮﺩ، ﺗﺎ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺍﻭ ﻛﺸﺘﻲ ﻫﺎ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺭﻭﺍﻥ ﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﺗﺎ ﺍﺯ ﻓﻀﻞ ﺍﻭ [ﺭﻭﺯﻯ] ﺑﺠﻮﻳﻴﺪ ﻭ ﺷﺎﻳﺪ ﺳﭙﺎﺳﮕﺰﺍﺭﻱ ﻛﻨﻴﺪ.(۴) 2⃣ شهادت فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِم مِّنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ (۵) این آیه شریفه شادمانی شهیدان را به‌سبب برخورداری از نعمتهای بهشتی و فضل الهی گزارش میکند 👈عوامل دیگری هم برای دریافت فضل الهی در قرآن وجود دارد مانند: دعا، تقوا، شکر گذاری 📙۱)دعای۱۳فراز۲۰ 📘۲)سوره بقره ۲۵۱ 📗۳)سوره آل عمران ۱۵۲ 📕۴)سوره جاثیه ۱۲، فاطر ۱۲ 📒۵)سوره آل عمران۱۷۰ 👇👇👇👇👇👇👇 🆔eitaa.com/joinchat/3066036324Cc96665fed8
✴️سوالی دیگر باتوجه به این فراز از دعا مطرح می‌شودکه آيا مکلفین که تکالیف الهي را انجام می‌دهند مستحق ثواب الهی هستند یا اینکه ثواب از روی تفضل خدای متعال به مکلفین است که انشاءالله به این سوال به اختصار پاسخ خواهیم داد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انجیل اهل‌ البیت علیهم‌السلام
✴️سوالی دیگر باتوجه به این فراز از دعا مطرح می‌شودکه آيا مکلفین که تکالیف الهي را انجام می‌دهند مستح
1⃣عده اى از آن جهت که خداوند بندگان را به تکالیف مشقت آور مکلف کرده، بنده را مستحق دریافت این پاداش ها دانسته و اعطاى پاداش را بر خداوند واجب دانسته اند . 👈برخى مستند این مدعا را آیاتى دانسته اند که اعطاى پاداش الهى را در مقابل عمل بنده قرار داده است ؛ مانند « فَـ ٔمِنوا بِاللّهِ و رُسُلِهِ و اِن تُؤمِنوا و تَتَّقوا فَلَکُم اَجرٌ عَظیم ». ( آل عمران 179 ) 👈 مستند دیگر، تعبیر از « ثواب » به « اجرت » در این آیه و آیات مشابه است و اجرت بر عوض در مقابل عمل اطلاق مى گردد . 👈برخى نیز استحقاقى بودن پاداش را از آیاتى استفاده کرده اند که در دادن پاداش، ظلم را از خداوند نفى مى کند ؛ مانند « اِنَّ اللّهَ لا یَظـلِمُ مِثقالَ ذَرَّةٍ و اِن تَکُ حَسَنَةً یُضـعِفها » ( نساء 40 )، زیرا هنگامى ظلم محقق مى شود که فردى حق دیگرى را که اداى آن لازم است ندهد. 🌿ادامه دارد ... لطفا در مطالب ارسالی دقت شود
انجیل اهل‌ البیت علیهم‌السلام
1⃣عده اى از آن جهت که خداوند بندگان را به تکالیف مشقت آور مکلف کرده، بنده را مستحق دریافت این پاداش
2⃣در مقابل، گروهى، پاداش هاى خداوند را تفضّلى دانسته و گفته اند: انسان و همه اعمال او ملک خداوند است، از این رو وى در مقابل انجام اعمال، حقى بر عهده خداوند ندارد .اینان نیز به آیاتى تمسّک کرده اند که پس از بیان برخى پاداش ها، آن را فضل الهى مى شمرد ؛مانند « کَذلِکَ و زَوَّجنـهُم بِحورٍ عین * یَدعونَ فیها بِکُلِّ فـکِهَةٍ ءامِنین * لا یَذوقونَ فیهَا المَوتَ اِلاَّ المَوتَةَ الاولى و وَقـهُم عَذابَ الجَحیم * فَضلاً مِن رَبِّکَ ذلِکَ هُوَ الفَوزُ العَظیم ». ( دخان 54 ـ 57 ) 🍀ادامه دارد ...
انجیل اهل‌ البیت علیهم‌السلام
2⃣در مقابل، گروهى، پاداش هاى خداوند را تفضّلى دانسته و گفته اند: انسان و همه اعمال او ملک خداوند است
🌸✨﷽✨🌸 3⃣ بعضى هم از برخى آیات استفاده کرده اند که بیشتر ثواب تفضّل است و تنها اندکى از آن که در مقابل انجام تکلیف قرار دارد استحقاقى است؛ مانند « فَاَمَّا الَّذینَ ءامَنوا و عَمِلوا الصّــلِحـتِ فَیُوَفّیهِم اُجورَهُم و یَزیدُهُم مِن فَضلِهِ » ( نساء 173؛ نیز نور / 38؛ فاطر 30 ) که مراد از کامل دادن اجرت: « فَیُوَفّیهِم اُجورَهُم » پاداش استحقاقى است و مقصود از مقدارى که خدا اضافه مى کند: " و یَزِیدَهُم مِن فَضلِهِ‌‌ " پاداش تفضلی است . 👈همچنین در تفسیر آیه « لِلَّذینَ اَحسَنوا الحُسنى و زیادَةٌ » ( یونس 26 ) گفته شده که « الحُسنى » ثواب استحقاقى و « زیادَةٌ » ثواب تفضّلى است 🍀ادامه دارد....
🌸✨﷽✨🌸 4⃣برخى هم یک قسمت از 10 قسمت پاداش را که خداوند براى انجام کار نیک عطا مى کند :« مَن جاءَ بِالحَسَنَةِ فَلَهُ عَشرُ اَمثالِها » ( انعام / 6، 160 ) استحقاقى و 9 قسمت دیگر را تفضّلى دانسته اند . ◽️در این میان، اهل معرفت گرچه در ابتدا رحمت خدا را به رحمت وجوب و رحمت امتنان قسمت کرده و قسم اول را در مقابل اعمال عبد و قسم دوم را منّتى از جانب خدا دانسته اند که بر اعمال بندگان متوقف نیست؛ ولى با این همه گفته اند: از آنجا که خداوند خود بر بندگان منت نهاده و بر خویش واجب ساخته تا پاداش اعمال آن ها را بدهد، رحمت وجوب نیز به رحمت امتنان بازمى گردد بنابراین مى توان همه پاداش ها را تفضلى دانست.(۱) 👈این فراز از صحیفه و فراز اول از دعای ۱۰ اَللَّهُمَّ إِنْ تَشَأْ تَعْفُ عَنَّا فَبِفَضْلِكَ‌ ، وَ إِنْ تَشَأْ تُعَذِّبْنَا فَبِعَدْلِكَ‌(خداوندا اگر خواهى ما را ببخشايى،از احسان توست و اگر بخواهى ما را عذاب كنى،از عدالت توست) به این مطلب اشاره می‌کند که ثواب الهی از روی استحقاق بنده نیست بلکه از روی کرم و فضل خدای متعال است ۱)📚دانشنامه قرآن کریم 👇👇👇👇👇👇👇 🆔eitaa.com/joinchat/3066036324Cc96665fed8
🌸✨﷽✨🌸 🔰اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ‌ ، وَ اِجْعَلْ آبَاءَنَا وَ أُمَّهَاتِنَا وَ أَوْلاَدَنَا وَ أَهَالِيَنَا وَ ذَوِي أَرْحَامِنَا وَ قَرَابَاتِنَا وَ جِيرَانَنَا مِنَ اَلْمُؤْمِنِينَ وَ اَلْمُؤْمِنَاتِ‌ مِنْهُ فِي حِرْزٍ حَارِزٍ، وَ حِصْنٍ حَافِظٍ، وَ كَهْفٍ مَانِعٍ‌، وَ أَلْبِسْهُمْ مِنْهُ‌ جُنَناً وَاقِيَةً‌، وَ أَعْطِهِمْ عَلَيْهِ أَسْلِحَةً مَاضِيَةً‌ . خداوندا بر محمّد و خاندانش درود فرست و پدران، مادران،فرزندان،خانواده،خويشان،نزديكان و همسايگان ما از مردان و زنان باايمان را، از(شرّ)او در جايگاهى محكم و دژى نگهدارنده و پناهگاهى بازدارنده قرار ده و بر اندام آنان زره‌هاى بازدارنده از آزار و اذيّت او بپوشان و سلاح‌هاى برنده بر ضدّ او به آنان عطا فرما 🔰اَللَّهُمَّ وَ اُعْمُمْ‌ بِذَلِكَ‌ مَنْ شَهِدَ لَكَ بِالرُّبُوبِيَّةِ‌، وَ أَخْلَصَ لَكَ بِالْوَحْدَانِيَّةِ‌ ، وَ عَادَاهُ لَكَ‌ بِحَقِيقَةِ اَلْعُبُودِيَّةِ‌ ، وَ اِسْتَظْهَرَ بِكَ عَلَيْهِ فِي مَعْرِفَةِ اَلْعُلُومِ‌ اَلرَّبَّانِيَّةِ‌. خداوندا و همۀ اين خواسته‌ها را در حقّ هر كه به پروردگارى‌ات گواهى داد،و به يگانگى‌ات اخلاص ورزيد،و به سبب حقيقت بندگى تو،با او دشمنى كرد، و در راه شناخت علم‌هاى خدايى از تو يارى خواست تا بر ضدّ او اقدام كند را،اجابت فرما 📗دعای ۱۷ فراز ۱۰ و۱۱
✅در فراز دهم اين دعا حضرت براي پدران و مادران، همسايه ها و اقرباء و... دعا مي كند و در فراز يازدهم براي همه كساني كه به وحدانيت خدا شهادت داده و نسبت به خداوند حق بندگي را رعايت نموده، دعا فرموده است. در حقيقت حضرت در ضمن اين فراز از دعا به یک مطلب مهم اجتماعي اشاره نموده است: 🔻خود محوري در انسان صفت بسيار مذمومي است كه او را از ديگران جدا مي سازد. انسان آن چه را براي خود مي خواهد بايد براي ديگران هم بخواهد چرا که این سفارش دین عزیز اسلام می‌باشد 👈 امام علیه السلام در این فراز به تأسی از قرآن در دعای خود براي همه دعا می‌کند برای این منظور در اغلب دعاهایی که از پیامبران و مؤمنان در قران نقل شده است از الفاظ جمع استفاده شده : مانند این آیه شریفه : رَبَّنَا ... وَاعْفُ عَنَّا وَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَا أَنتَ مَوْلَانَا فَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ «ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ! ... ﻭ ﺍﺯ ﻣﺎ ﺩﺭﮔﺬﺭ ﻭ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﻴﺎﻣﺮﺯ ﻭ ﺩﺭ ﺭﺣﻤﺖ ﺧﻮﺩ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻩ! ﺗﻮ ﻣﻮﻟﺎ ﻭ ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ ﻣﺎﻳﻲ، ﭘﺲ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﺮ ﮔﺮﻭﻩ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﭘﻴﺮﻭﺯ ﮔﺮﺩﺍﻥ!» (سوره بقره آیه ۲۸۶) و یا در این آیه شریفه : الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا إِنَّنَا آمَنَّا فَاغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ [ﻫﻤﺎﻥ] ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻣﻲ ﮔﻮﻳﻨﺪ: «ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ! ﺑﻪ ﺭﺍﺳﺘﻲ ﻛﻪ ﻣﺎ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﻳﻢ، ﭘﺲ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﺒﺨﺶ ﻭ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻋﺬﺍﺏ ﺩﻭﺯﺥ، ﻧﮕﺎﻩ ﺩﺍﺭ!» (سوره آل عمران آیه۱۶) 👈 یکی از آثار دعا برای دیگران آن است که باعث می‌شود دعای انسان مورد اجابت قرار گیرد قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص‌ إِذَا دَعَا أَحَدُكُمْ فَلْيَعُمَّ فَإِنَّهُ أَوْجَبُ لِلدُّعَاءِ.(ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، الشیخ الصدوق‌ جلد۱ ص۱۶۲) 👇👇👇👇👇👇👇👇 🆔eitaa.com/joinchat/3066036324Cc96665fed8
🌸✨﷽✨🌸 🔰اَللَّهُمَّ إِنَّا نَعُوذُ بِكَ مِنْ نَزَغَاتِ اَلشَّيْطَانِ‌ اَلرَّجِيمِ‌ وَ كَيْدِهِ‌ وَ مَكَايِدِهِ‌، وَ مِنَ اَلثِّقَةِ بِأَمَانِيِّهِ‌ وَ مَوَاعِيدِهِ وَ غُرُورِهِ وَ مَصَايِدِهِ‌ (۱) خدایا! به تو پناه می‌بریم از فتنه‌انگیزی‌های شیطان رانده‌شده و از نیرنگ و مکرهایش و از اینکه به دروغ‌ها و وعده‌ها و فریب‌کاری و دام‌هایش اطمینان کنیم 👈 واژه نَعُوذُ به لحاظ ادبی فعل مضارع می‌باشد و دلالت بر استمرار می‌کند از این لفظ این معنا استفاده میشود که این پناه بردن به خدای متعال باید همیشگی باشد نه مقطعی و نه موقت باشد چون دشمنی شیطان دائمی است این دشمنی اقتضاء می‌کند که همیشه به خدای متعال پناه ببریم چرا که دشمنی شیطان بنابر تعبیری که در قرآن کریم وجود دارد همیشگی وتا روز قیامت این دشمنی ادامه خواهد داشت : قَالَ فَٱخۡرُجۡ مِنۡهَا فَإِنَّكَ رَجِيمٞ وَإِنَّ عَلَيۡكَ لَعۡنَتِيٓ إِلَىٰ يَوۡمِ ٱلدِّينِ قَالَ رَبِّ فَأَنظِرۡنِيٓ إِلَىٰ يَوۡمِ يُبۡعَثُونَ(۲) خدا] گفت: از آن [جايگاه] بيرون رو كه بى ترديد تو رانده شده اى؛ و حتماً لعنت من تا روز قيامت بر تو باد گفت: پروردگارا! مرا تا روزى كه مردم برانگيخته مى شوند، مهلت ده 🔻ادامه دارد ... 📙۱)دعای ۱۷ فراز ۱ 📗۲)سوره ص آیات ۷۷_۷۹ 👇👇👇👇👇👇👇👇 🆔eitaa.com/joinchat/3066036324Cc96665fed8
🌸✨﷽✨🌸 🔰اَللَّهُمَّ إِنَّا نَعُوذُ بِكَ مِنْ نَزَغَاتِ اَلشَّيْطَانِ‌ اَلرَّجِيمِ‌ وَ كَيْدِهِ‌ وَ مَكَايِدِهِ‌، وَ مِنَ اَلثِّقَةِ بِأَمَانِيِّهِ‌ وَ مَوَاعِيدِهِ وَ غُرُورِهِ وَ مَصَايِدِهِ‌ (۱) خدایا! به تو پناه می‌بریم از فتنه‌انگیزی‌های شیطان رانده‌شده و از نیرنگ و مکرهایش و از اینکه به دروغ‌ها و وعده‌ها و فریب‌کاری و دام‌هایش اطمینان کنیم 👈تعبیر "إِنَّا نَعُوذُ بِكَ خدایا به تو پناه می‌بریم " این فقره از فراز نورانی ، می‌تواند به این معنا اشاره کند که دشمنی شیطان با ابزارهای متفاوتی که امام علیه السلام بعضی از آنها را در این فراز نام می‌برند قوی است که به کمک الهی می‌توان با او مقابله کرد حضرت در فراز دیگری از این دعا می‌فرمایند : وَ أَلْهِمْنَا مَا نُعِدُّهُ‌ لَهُ‌ و آنچه را که باید علیه او آماده کنیم، به ما الهام کن(۲) گویا انسان به تنهایی نمیتواند با این دشمن مقابله و از خود دفاع کند ... انسان به تنهایی نمی‌تواند به دشمنی با کسی برود که برای اغوای انسان قسم خورده است " قَالَ فَبِعِزَّتِكَ لَأُغۡوِيَنَّهُمۡ أَجۡمَعِين " گفت: به عزتت سوگند همۀ آنان را گمراه مى كنم (۳) 🔻ادامه دارد ... 📗۱) دعای ۱۷ فراز ۱ 📙۲) دعای ۱۷ فراز ۷ 📘۳) سوره ص آیه ۸۲ 👇👇👇👇👇👇👇 🆔eitaa.com/joinchat/3066036324Cc96665fed8
🌸✨﷽✨🌸 🔰اَللَّهُمَّ إِنَّا نَعُوذُ بِكَ مِنْ نَزَغَاتِ اَلشَّيْطَانِ‌ اَلرَّجِيمِ‌ وَ كَيْدِهِ‌ وَ مَكَايِدِهِ‌، وَ مِنَ اَلثِّقَةِ بِأَمَانِيِّهِ‌ وَ مَوَاعِيدِهِ وَ غُرُورِهِ وَ مَصَايِدِهِ‌ خدایا! به تو پناه می‌بریم از فتنه‌انگیزی‌های شیطان رانده‌شده و از نیرنگ و مکرهایش و از اینکه به دروغ‌ها و وعده‌ها و فریب‌کاری و دام‌هایش اطمینان کنی(۱) 🔸واژه " نَعُوذُ " به جهت ادبی فعل مضارع متکلم مع الغیر می‌باشد به‌معنای پناه می‌بریم 🔸مطلب دیگری که می‌توان از این قسمت از فراز نورانی استفاده کرد آن است که این پناه بردن باید همگانی باشد نه شخصی وفردی چراکه دشمنی شیطان برای شخص و یا اشخاص و یا گروهی خاص نیست بلکه دشمنی شیطان بنابر نص صریح قرآن کریم ، همگانی و برای همه انسانها است(۲) تنها یک گروه مستنی می‌باشند و آنها هم مخلَصین هستند (۳) 🔹بنابراین همه انسانها باید از شر شیطان به خدای متعال پناه ببرند 📙۱)دعای ۱۷ فراز ۱ 📘۲)... إِنَّ الشَّيْطَانَ لِلْإِنسَانِ عَدُوٌّ مُّبِينٌ ﺑﻲ ﮔﻤﺎﻥ ﺷﻴﻄﺎﻥ، ﺩﺷﻤﻨﻲ ﺁﺷﻜﺎﺭ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺳﺖ(سوره یوسف آیه ۵) 📗۳) قَالَ رَبِّ بِمَا أَغْوَيْتَنِي لَأُزَيِّنَنَّ لَهُمْ فِي الْأَرْضِ وَلَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ [ﺍﺑﻠﻴﺲ] ﮔﻔﺖ: «ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ! ﺑﻪ ﺳﺒﺐ ﺁﻥ ﻛﻪ ﻣﺮﺍ ﮔﻤﺮﺍﻩ ﺳﺎﺧﺘﻲ، ﻣﻦ ﻫﻢ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ [ﺑﺪﻱ ﻫﺎ ﺭﺍ] ﺑﺮﺍﻳﺸﺎﻥ ﻣﻲ ﺁﺭﺍﻳﻢ ﻭ ﻫﻤﻪ ﺭﺍ ﻓﺮﻳﺐ ﺧﻮﺍﻫﻢ ﺩﺍﺩ. إِلَّا عِبَادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِينَ ﻣﮕﺮ [ﺁﻥ ] ﺑﻨﺪﮔﺎﻧﺖ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺧﺎﻟﺺ ﺷﺪﮔﺎﻧﻨﺪ.(سوره حجر آیات۳۹ و۴۰) 👇👇👇👇👇👇👇👇 🆔eitaa.com/joinchat/3066036324Cc96665fed8