eitaa logo
انجمن علمی دانشجویی فتح
92 دنبال‌کننده
43 عکس
25 ویدیو
2 فایل
⭕انجمن علمی دانشجویی مدیریت جهادی فتح آماده دریافت پیشنهادات و انتقادات شما بزرگواران است . 👤ارتباط با ما : @MiladMoradi84
مشاهده در ایتا
دانلود
📮 | 🔻 «در جنگ نرم، شما جوانهای دانشجو، افسران جوان این جبهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌اید... افسر جوان در صحنه است؛ هم به دستور عمل میکند، هم صحنه را درست می‌‌‌‌‌‌‌‌‌بینید؛ با جسم خود و جان خود صحنه را می‌‌‌‌‌‌‌‌‌آزماید. لذا اینها افسران جوانند؛ نقشش این است.» 🗓 | ۱۳۸۸/۰۶/۰۸ ══°✦ ❃ ✦°══ 🌱 @Anjoman_Fath
انجمن علمی دانشجویی فتح
☕️ | #کافه_مدیریت 🎬 | فیلم #منصور 📝 | داستان فیلم : تیمسار #ستاری با جدیت به دنبال هواپیماهای جنگ
☕️ | 🎬 | فیلم 2⃣ | ▫️بدون شک سوای از قضاوت درباره آمار فروش منصور- که البته در این زمینه هم به توفیقات خوبی رسیده است- این حجم از واکنش مردمی نسبت به این فیلم در فضای مجازی مؤید این است که مردم تا چه اندازه تشنه دیدن منصورها پشت میزهای مدیریتی‌اند. مردم از مشاهده مدیر چنبره زده روی سفره انقلاب بدشان می‌آید، مدیری که اتفاقاً برای نوکری کردن، سرباز به خدمت می‌گیرد و ابایی ندارد از اینکه اموال دولتی از ماشین تا نیروی انسانی را صرف رفاه خانواده خود کند. ▫️«منصور» کدام جای خالی را می‌خواهد پر کند؟ سینمای ایران در تمام سال‌های پس از انقلاب، هیچ‌گاه انقلابی نبود و برخلاف آنچه از آن انتظار می‌رفت روی مدار گفتمان آن جلو نرفت. به خصوص در سال‌های پایانی دهه هشتاد و سرتاسر دهه نود که آثار آپارتمانی آن بیشتر روی مدار خیانت حرکت می‌کرد. ▫️پرده‌های سینمای ایران در تمام 43 سالی که از انقلاب گذشت به ندرت آرمان‌های انقلابش را به نمایش درآورد و یا اگر جسته گریخته خواست به سمت این مقصد حرکت کند، اغلب در دام سفارشی‌سازی افتاد و اسیر کلیشه‌ها شد. ▫️اما «منصور» به خوبی توانسته روایتی از آنچه به عنوان گفتمان «ما می‌توانیم» در جامعه مطرح می‌شود را نمایش دهد. منصور سعی ندارد تا با حلوا حلوا گفتن دهان را شیرین کند، بلکه سختی‌های تکیه بر توان داخلی را نشان می‌دهد. «منصور» به مخاطبش می‌گوید اتفاقا خیلی از اهل شعار و بعضا صف اول نشین‌ها در مسیر تحقق شعارها و آرمان‌های انقلاب چه سنگ‌اندازی‌ها که نمی‌کنند. ▫️این همان جای خالی در سینمای ایران در عصر پس از انقلاب است که «منصور» می‌تواند نقطه آغازی برای پر کردن آن باشد. تداوم این آغاز هم البته وابسته به میزان استقبال مخاطب از چنین آثاری است. هرچند که در سوی مقابل مخاطب هم به درستی حق دارد که مطالبه دوری از کارهای سرهم بندی شده و پر از کلیشه را از فیلمساز بخواهد. ══°✦ ❃ ✦°══ 🌱 @Anjoman_Fath
📜 | ویژگیهای و در نهج البلاغه 🔎 | توجه به کارکنان 🔸در نامه 53 به مالک اشتر فرموده اند: «آنگاه به حد وافی نیازمندی های آنان را تامین کن که این خود امکان می دهد که در اصلاح خویش بکوشند و از تصرف در اموالی که در اختیارشان می باشد بی نیاز گردند، حجت را بر آنان تمام می کند که عذری برای مخالفت با امر تو یا خیانت به امانت تو نداشته باشند.» ══°✦ ❃ ✦°══ 🌱 @Anjoman_Fath
انجمن علمی دانشجویی فتح
☕️ | #کافه_مدیریت 🎬 | فیلم #منصور 📝 | داستان فیلم : تیمسار #ستاری با جدیت به دنبال هواپیماهای جنگ
☕️ | 🎬 | فیلم 3⃣ | (پایانی) ▫️شاید عنوانی که فرمانده ارتش چند روزِ قبل به هنگام تماشای "منصور" انتخاب کرد زیبنده این فیلم سینمایی باشد؛ "مصائب یک فرمانده"! چرا که در جای جای فیلم تلاش‌های منصور ستاری را می‌بینیم که طی سال‌های جنگ برای مجهز کردن نیروهای هوایی ارتش ایران از هیچ تلاشی دریغ نکرد.  ▫️او که فرماندهی این نیرو را بر عهده دارد، به قول خودش ارتش لشکری شده که سلاحی ندارد. ستاری به دنبال هواپیما و ادوات جنگی به درد بخور است تا بتواند نیروی هوایی را مجهز کند اما با تحریم‌هایی رو به روست که باید خودش شخصاً آنها را حل و فصل کند. در این میان دلالان هم هستند که چوب لای چرخ او می‌گذارند و از همه بدتر، خودی‌های داخل نظام‌اند که چشم دیدن او را ندارند و دل خوشی از فرماندهی او نیز ندارند. ▫️فیلم در واقع به عملیات پشت پرده یکی از بزرگترین و قدرتمندترین بخش‌های ارتش اشاره دارد. ما در کل مدت زمان تقریباً دو ساعته فیلم، شاهد درگیری‌های ستاری و گروهش برای مجهز کردن نیروی هوایی‌ایم و پی می‌بریم که چه بدبختی‌هایی کشیده شده تا نیروی هوایی ایران بتواند در جنگ این‌چنین مقتدر باشد. ▫️شخصیت‌های فرعی هم به درستی پرداخت شده‌اند. مثل مهندس صناعی که تقریباً نقطه عطف فیلم بود و با ورود و تصمیماتش کمک شایانی به تیمسار ستاری کرد و کاراکترهایی مثل سرهنگ صفدری و... به درستی پرداخت و معرفی شدند. فیلم از لحاظ کارگردانی قابل قبول است و تداوم در بیشتر پلان‌ها رعایت شده است. گاهاً دوربین روی دست فیلمبرداری شده و به خوبی تصویربردار با درک صحیح قاب‌ها و پلان‌های خوبی فیلمبرداری کرده است.  ▫️فیلم منصور در قهرمان‌سازی شخصیت اصلی خود، خوب عمل می‌کند. محسن قصابیان که به عنوان بازیگر اصلی فیلم در نظر گرفته شده، تقریبا در همه دقایق و سکانس‌های فیلم حضور دارد و شاید نهایتا در پنج دقیقه از فیلم او را نبینیم. این حجم حضور قهرمان در پرده نقره‌ای، بالاخره جواب داده و کاری کرده که بتوانیم ستاری را بیشتر بشناسیم. فیلمساز به درستی این قهرمان را یک سوپرمن معرفی نمی‌کند و ضعف‌های او را نیز نشانمان می‌دهد. ▫️ما با یک فرمانده نیروی هوایی طرفیم که از زنش حرف حساب می‌برد و مرد خانه است. او در فیلم هم یک فرمانده با ابهت است که پلمپ دادستانی را با یک میله می‌شکند و از آن به عنوان «یک مشکل ساده» یاد می‌کند و هم مردی میانسال است که در خانه مانند یک پسربچه پرشور و هیجان عاشق ماکت‌های هوایپمایش است و با آنها سرگرم می‌شود. نشان دادن انواع خصوصیات اخلاقی ستاری و شادی‌ها و غصه‌هایش و حتی کل‌کل‌هایش در گفتگو با مردم عادی، کاری کرده که این قهرمان قابل لمس باشد. ══°✦ ❃ ✦°══ 🌱 @Anjoman_Fath
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸يا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلى رَبِّكِ راضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي عِبادِي وَ ادْخُلِي جَنَّتِي... . . ‌. ══°✦ ❃ ✦°══ 🌱 @Anjoman_Fath
☕️ | 🎬 | فیلم 🔻داستان فیلم : این فیلم داستان واقعی کریس گاردنر سیاه پوست، خرده فروش اسکنرهای پزشکی در سال ۱۹۸۱ است که به همراه همسرش لیندا و پسر کوچکش، کریستوفر، در سانفرانسیسکو زندگی بسیار سختی دارند. وضع مالی کریس بسیار بد است. او که توانایی پرداخت اجاره خود را ندارد، صاحبخانه‌اش بیرونش کرده و از این رو لیندا نیز او را ترک می‌کند. کریس که هم باید پدر خوبی باشد و هم خرج کریستوفر را تأمین کند، دچار مشکل شده است. کریس سعی می‌کند در شرکتی استخدام شود و از سویی باید کریستوفر را حفظ کند؛ مبارزه سختی برای زندگی کردن پیش روی کریس قرار دارد... ══°✦ ❃ ✦°══ 🌱 @Anjoman_Fath