eitaa logo
نقد اندیشه کافران
891 دنبال‌کننده
81 عکس
18 ویدیو
2 فایل
این کانال به شبهات و شایعات اسلام ستیزان پاسخ می دهد
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔳 ادامهٔ پاسخ ●●● jvan.me/1tJ7 💢 شیخ نجفی : ‌شَاذَّةٌ مَحْمُولٌ عَلَى نَفْي الْحَدِّ، أَوْ عَلَى السُّؤَالِ عَمَّنْ عَبَث بِيَدِیهِ مَع زَوْجَتَهُ أَوْ أَمَتَهُ لَا مَعَ ذكره أَوْ غَيْرِ ذَلِكَ، أو مطرح للِاتِّفَاقِ ظَاهِرَةٌ عَلَى الْحُرْمَةِ الْمُسْتَفَادَةِ مِمَّا عَرَفَتْ و مِنْ قَوْلِهِ تَعَالَى : (الَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ) » الآية و من ‌لعن النبي صلى‌الله‌ عليه ‌و آله « الناكح كفه » ‌و من غير ذلك.. این حدیث شاذ است و بر نفی حد حمل می شود. یا اینکه آن فرد با زوجه یا کنیز خودش ملاعبه می کند نه با آلتش یا حمل می شود بر غیر این محمل ها که استمنای اصطلاحی نیستند یا اینکه حدیث خلاف اتفاق علما است حال که (اتفاق علما) ظاهرش از حرمتی که از ؛ مطالب گذشته و آیه ۵ سوره مومنون گرفته شده و سخن پیامبر (ص) : کسی که با دستش نکاح کند از رحمت به دور است و غیره ... 📚 جواهر الكلام، ج ۴۱، ص ۶۴۸ 🌐 https://goo.gl/eLqwj5 ◼️ تعریف حدیث شاذ : 🌐 https://goo.gl/VKZn3u 💢 حر عاملی : وَحَمَلَهُ الشَّيْخُ عَلى أَنَّهُ لَيْسَ عَلَيْهِ شَيْ مُوظف لَا يَجُوزُ خِلَافُهُ بَل عَلَيْهِ التَّعْزِير بِحَسَبِ مَا يَرَاهُ الْإِمَام، وَ يُمْكن حَمله عَلَى التَّقِية .. شیخ طوسی گفتند : آن فرد کاری که موجب حد می باشد را انجام نداده است بلکه باید تعزیر شود آن هم به جهت اینکه امام چنین میخواهد .. و ممکن است بر تقیه کردن حمل شود. 📚 وسائل الشيعة، ج ٢٨، ص ٣۶٣ 🌐 https://goo.gl/AxMcuq 💠 نکته : منظور از تقیه 👆 این هست که گاهی ائمه (ع) برای حفظ جان شیعیان و دفع خطر، همان فتواهای معروف اهل سنت را برای شیعیان بازگو می کردند : 💢 عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عليه‌السلام، قَالَ : سَأَلْتُهُ عَنْ مَسْأَلَةٍ فَأَجَابَنِي، ثُمَّ جَاءَهُ رَجُلٌ فَسَأَلَهُ عَنْهَا، فَأَجَابَهُ بِخِلَافِ مَا أَجَابَنِي ... زراره می گوید : از امام باقر (ع) مطلبی پرسیدم و جوابم را دادند، بعد مردی آمد و همان مطلب را از ایشان پرسید و ایشان برخلاف جوابی که به من دادند، به او گفتند. سپس مرد دیگری آمد و به او جوابی برخلاف هر دو جواب دادند! وقتی آن دو نفر رفتند، گفتم : یابن رسول الله! دو مرد از اهل عراق و از شیعیان شما آمدند و سؤالی کردند و شما هر یک را طوری دیگر جواب دادید ؟! فرمود : ای زراره ! این شیوه برای ما و شما بهتر است، چون بقای ما و مکتب ما را تضمین می کند. اگر متفق و يک رأی باشید، مردم از ارتباط ما و شما مطلع می شوند. آن وقت جان ما و شما به خطر می افتد و دیر یا زود منقرض می شویم. 📚 مرآة العقول، ج ١، ص ٢١٧ {موثق كالصحيح} 🌐 https://goo.gl/d2A6zk 4⃣ مجازات استمناء و طرق اثبات آن : 💢 شهید اوّل : وَ مِنْهَا الاسْتِمْنَاءُ بِالْيَدِ : وَ يُوجِبُ التَّعْزِيرَ، وَ رُوِيَ : أَنَّ عَلِيّاً (ع) ضَرَبَ يَدَهُ حَتَّى احْمَرَّتْ وَ زَوَّجَهُ مِنْ بَيْتِ الْمَالِ، وَ يَثْبُتُ بِشَهَادَةِ عَدْلَيْنِ وَ الْإِقْرَارِ مَرّةً ديگر از اسباب عقوبات متفرقه استمناء با دست بوده و حكم آن اينست كه موجب تعزير مى‌باشد و در روايتى وارد شده كه امام علی (ع) بدست استمناء كننده بقدرى زدند تا سرخ گرديد و سپس او را از بيت المال زن دادند. اين فعل از دو راه ثابت مى‌شود : ١ ـ با شهادت دو مرد عادل ٢ ـ با يك بار اقرار 📚 اللمعة الدمشقية، ج ١، ص ٢۶۴ 🌐 http://bit.ly/2ITNdur 💢 شیخ انصاری : عُقُوبَةُ الاِسْتِمْنَاءِ هِي التَّعْزِيرَ بِلَا إشْكَالٍ، وَالتَّعْزِيرَاتِ بِصُورَةِ عَامَّةِ أَمْرِهَا بِيَدِهِ الْحَاكِم الشَّرْعِيّ - الإِمَام عَلَيْهِ السَّلَام أَوْ نَائِبِهِ - لَكِنْ يَنْبَغِي أَنْ لا تَصِلَ إِلَى مِقْدَار الْحَد مجازات فرد استمنا کننده بدون اشکال، تعزیر است، و محدوده تعزیرات به شکل کلی به دست حاکم شرع است، امام (ع) یا نائبش. اما سزاوار است که به مقدار حد نرسد 📚 الموسوعة الفقهية، ج ٣، ص ٩۶ 🌐 http://bit.ly/2xCwRFe 💢 علامه حلی : مَنِ اسْتَمْنَى بِيَدِهِ عُزِّرَ، وَ تَقْديره مَنُوطٌ بِنَظَرِ الْإِمَامِ، وَ فِي رواية أَنَّ عَلِيّاً (عليه السّلام) ضَرَبَ يَدَهُ حَتَّى احْمَرَّتْ وَ زَوَّجَهُ مِنْ بَيْتِ الْمَال، وَ هُو تَدبِير اسْتَصْلَحَهُ لَا إِنَّهُ مِنْ لَوَازِمِ هر کس که با دستش استمنا کند تعزیر می شود، و مقدار مجازات آن، به نظر امام بستگی دارد. و در روایتی آمده که علی (ع) روی دست چنین شخصی زد تا اینکه سرخ شد و با خرج بیت المال برایش زن گرفت و این تدبیری بود برای اصلاح آن شخص نه اینکه از لوازم باشد. 📚 شرائع الإسلام، ج ۴، ص ١٧۶ 🌐 https://goo.gl/52kqae 💢 نظر علمای دیگر : 📚 شیخ مفید، المقنعة، ج ۱، ص ۷۹۱ 🌐 https://goo.gl/Ebyqgc 📚 شریف مرتضی، الانتصار، ج ۱، ص ۵۱۵ 🌐 https://goo.gl/yCTNfd 📚 ابن حمزة طوسی، الوسيلة، ج ۱، ص ۴۱۵ 🌐 http://bit.ly/2Jecakq @Antikafaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کافران با فتوای مضحک وهابیت، با اسلام و شیعیان می جنگند ! استمناء با هندوانه 😑 @Antikafaar
نقد اندیشه کافران
کافران با فتوای مضحک وهابیت، با اسلام و شیعیان می جنگند ! استمناء با هندوانه 😑 @Antikafaar
🔥فتوای وهابی های بی عقل درباره استمناء🔥 jvan.me/1tJL 1⃣ ابن قیم : و إن قور بطیخة أو عجینا أو أدیما أو نجشا فی صنم إلیه فأولج فیه فعلى ما قدمنا من التفصیل قلت و هو أسهل من استمنائه بیده .. اگر کسى هندوانه یا خربزه را گِرد بِبرد، یا سوراخى در خمیر، پوست دباغى شده، یا مجسمه ایجاد نموده و سپس آلتش در آن داخل کند، بنابر آن چه پیش از این گفتیم، راحت‌تر از خود ارضائى با دست است 📚 بدائع الفوائد، ج ۴، ص۱۴۷۲ 🌐 jvan.me/1txn 🌐 jvan.me/1txo 2⃣ عَبْدُ الرَّزَّاقِ قَالَ: أَخْبَرَنَا ابْنُ جُرَیْجٍ قَالَ: قَالَ عَمْرُو بْنُ دِینَارٍ: 👈 ما أَرَى بِالِاسْتِمْنَاءِ بَأْسًا عمرو بن دینار می گفت : در عمل استمناء اشکالی نمی بینم 📚 مصنف عبد الرزاق، ج ٧ ، ص ٣٩٢ 🌐 http://bit.ly/2J0nmAY 🔳 فتواهای دیگر : 🌐 https://goo.gl/Vh5kLQ 🔵 بی دین ها، این فتواها👆 را از سایت شیعه می گیرند و بر علیه شیعه به کار می برند تا افراد نا آگاه را فریب بدهند! حال آنکه در عقیده تشیع این کار است 🌐 http://bit.ly/2xROP6E ❇️ از طرفی : ١ـ این حرفها با عقاید و عمل مردم اهل سنت سنخیتی ندارد. ٢ـ علمای دیگرشان فتوای دیگری دارند که فاصله زیادی با فتوای مسخرهٔ فوق دارد : 3⃣ شوکانی وَ لَا شكَّ أنَّ فِي هَذَا الْعَمَلِ هجنة، وَ خِسَّةِ وَ سُقُوطِ نَفْسٍ، وَ طرح حِشْمَة، وَ ضَعْف هِمَّة، وَ كن الشَأْن فِي تَحْرِيمِه، فَإِنَّ مَنْ حَرَّمَ شَيْئًا لَمْ يَنْتَهِضُ الدَّلِيل عَلى تَحْرِيمِه كَانَ مِنَ الْمُتَقَوِّلِينَ عَلَى اللَّهِ مَا لَمْ يَقُلْ شکی نیست که این عمل {استمناء} از نظر اخلاقی، زشت، و نشانهٔ فرومایگی و سقوط نفس و ضعف اراده است و این عمل شأنیت تحریم را دارد، ( اما نمی توان فتوا به تحریم داد) اگر کسی فعلی را حرام اعلام کند که دلیلی (یعنی روایت) برای حرمتش نباشد، او از جمله افرادی است که بر خدا حرف می بندند .. 📚 الفتح الرباني، ج ٧، ص ٣٣٨۶ 🌐 https://goo.gl/trpBJC 4⃣ در منبع دیگر چنین آمده : «الاِسْتِمْنَاءُ بِالْيَدِ إنْ كَانَ لِمُجَرَّدِ اسْتِدْعَاءِ الشَّهْوَةِ فَهُوَ حَرَامٌ فِي الْجُمْلَةِ، لِقَوْلِهِ تَعَالَى : ... { آیات ۵ تا ٧ سوره مومنونَ} ... وَالْعَادُونَ هُمْ الظَّالِمُونَ الْمُتَجَاوِزُونَ، فَلَمْ يُبِحِ اللَّهُ سُبْحَانَهُ وَتَعَالَى الاِسْتِمْتَاعَ إلاَّ بِالزَّوْجَةِ وَالأْمَةِ، وَيَحْرُمُ بِغَيْرِ ذَلِكَ. وَ فِي قَوْلٍ لِلْحَنَفِيَّةِ، وَالشَّافِعِيَّةِ، وَالإْمَامِ أَحْمَدَ: أَنَّهُ مَكْرُوهٌ تَنْزِيهًا. وَإِنْ كَانَ الاِسْتِمْنَاءُ بِالْيَدِ لِتَسْكِينِ الشَّهْوَةِ الْمُفْرِطَةِ الْغَالِبَةِ الَّتِي يُخْشَى مَعَهَا الزِّنَى فَهُوَ جَائِزٌ فِي الْجُمْلَةِ، بَل قِيل بِوُجُوبِهِ، لأِنَّ فِعْلَهُ حِينَئِذٍ يَكُونُ مِنْ قَبِيل الْمَحْظُورِ الَّذِي تُبِيحُهُ الضَّرُورَةُ، وَمِنْ قَبِيل ارْتِكَابِ أَخَفِّ الضَّرَرَيْنِ. وَ فِي قَوْلٍ آخَرَ لِلإْمَامِ أَحْمَدَ : أَنَّهُ يَحْرُمُ وَلَوْ خَافَ الزِّنَى، لأِنَّ لَهُ فِي الصَّوْمِ بَدِيلاً، وَ كَذَلِكَ الاِحْتِلاَمُ مُزِيلٌ لِلشَّبَقِ. وَ عِبَارَاتُ الْمَالِكِيَّةِ تُفِيدُ الاِتِّجَاهَيْنِ : الْجَوَازَ لِلضَّرُورَةِ، وَالْحُرْمَةَ لِوُجُودِ الْبَدِيل، وَ هُوَ الصَّوْمُ استمنا کردن به وسیله دست اگر برای صرف شهوت باشد اجمالا حرام است به این خاطر که خدا فرمود : { آیه ۵ تا ٧ سوره مومنون} انها همان ظالمان و متجاوزانی هستند که تجاوز می‌کنند از حدود الهی پس خداوند بهره ‌بردن جنسی را مجاز نکرد مگر به وسیلهٔ همسر و کنیز، و غیر از آنها را حرام نمود حنفیه، شافعیه و امام احمد حنبل قولی دارند، که این کار مکروه است و اگر استمنا به وسیله دست، برای خاموش کردن شهوت فراوانی باشد که همراه با آن ترس از مرتکب شدن زنا وجود دارد پس این کار اجمالا جایز می شود بلکه گفته شده این کار واجب می شود؛ به این خاطر که انجام دادن این کار، از قبیل آن کار ممنوعی است که ، آن را مباح کرده و از قبیل دفع افسد به فاسد می شود قول دیگری از امام احمد حنبل نقل شده که این کار حرام است هر چند ترس از ارتکاب زنا هم وجود داشته باشد چون روزه گرفتن، بدل این کار است (می تواند بدون ارتکاب استمنا، از ارتکاب زنا جلوگیری کند) همچنین محتلم شدن خاموش کننده آتش شهوت است و عبارات مالکیه دارای دو وجه است : اول جواز به خاطر ضرورت و دوم حرمت به خاطر وجود بدل که همان روزه است.. 📚 الموسوعة الفقهية، ج ۴، ص ٩٨ 🌐 http://bit.ly/2IZDOBi 5⃣ سوال : چطور شد که آنها ازدواج موقت را مطلقا حرام اعلام کرده اند، اما خود ارضایی را با آن همه پیامد های بد جسمی و روحی (در مواقع ضرورت) جایز بلکه واجب می دانند ! ✔️ نیاز انسان، مستمر و دائمی است، نه مقطعی و لحظه ای. 💥 فلسفه ازدواج موقت : 🌐 t.me/Antikafaar/1370 @Antikafaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔥 شایعه سخیف کافران و وهابی ها 🔥 ‼️ جواز خود ارضایی در کتاب شیعه !! 🔳 بررسی روایت اول : 1⃣ eitaa.com/Antikafaar/316 2⃣ eitaa.com/Antikafaar/317 🔳 بررسی روایت دوم : 1⃣ eitaa.com/Antikafaar/318 2⃣ eitaa.com/Antikafaar/319 3⃣ eitaa.com/Antikafaar/321 🔳 ارائه فتوای مضحک وهابیت : 1⃣ eitaa.com/Antikafaar/327 @Antikafaar
خطرناک تر از انسان های سنگ دل انسان هایی هستند که است امـــا عملشان متضاد شعارشان...!! @Antikafaar
🔳 سعی کن کسی که تو را می بیند، آرزو کند مثل تو باشد . از ایمان سخن نگو ! بگذار از نوری که بر چهره داری ، آن را احساس کند. از عقیده برایش نگو ! بگذار با پایبندی تو آن را بپذیرد. از عبادت برایش نگو ! بگذار آن را جلوی چشمش ببیند . از اخلاق برایش نگو ! بگذار آن را از طریق مشاهده ی تو بپذیرد . از تعهد برایش نگو ! بگذار مردم با اعمال تو خوب بودن را بشناسند ! " الگوی زیبایی برای دیگران باش " @Antikafaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥 شهید مطهری : من بر خلاف بسیاری از افراد، از تشکیکات و ایجاد شبهه‌هائی که در مسائل اسلامی می شود با همه علاقه و اعتقادی که به این دین دارم به هیچ وجه‌ ناراحت نمیشوم . بلکه در ته دلم خوشحال میشوم . زیرا معتقدم و در عمر خود به تجربه مشاهده کرده‌ام که این آئین مقدس آسمانی در هر جبهه از جبهه‌ها که بیشتر مورد حمله و تعرض واقع شده، با نیرومندی و سرفرازی و جلوه و رونق بیشتری آشکار شده است. خاصیت حقیقت همین است که شک و تشکیک به روشن شدن آن کمک میکند، شک، مقدمه یقین، و تردید، پلکان تحقیق است. در رساله زنده بیدار از رساله میزان العمل غزالی نقل میکند که : " . . گفتار ما را فائده این‌ بس باشد که ترا در عقاید کهنه و موروثی بشک میافکند. زیرا شک پایه‌ تحقیق است و کسی که شک نمیکند درست تأمل نمیکند. و هر که درست ننگرد خوب نمی‌بیند و چنین کسی در کوری و حیرانی بسر میبرد" . بگذارید بگویند و بنویسند و سمینار بدهند و ایراد بگیرند ، تا آنکه‌ بدون آنکه خود بخواهند وسیله روشن شدن حقایق اسلامی گردند 📚 نظام حقوق زن در اسلام، ج ١، ص ۵۵ 🌐 http://bit.ly/2l0hhtN 💠 کانال نقد اندیشه کافران : 💥 http://eitaa.com/joinchat/2674196480C5978fa023f 💥 ‌
‍ ●➼‌┅═❧═┅┅───┄ ﷽ 🌎سنگ نوشته مزار آنه ماری شیمل (Annemarie Schimmel شرق شناس بزرگ آلمانی و استاد دانشگاه هاروارد در 1967 تا 1992) روایتی از علیه السلام: 📄«النَّاسِ نِیَامٌ فَإِذَا مَاتُوا انْتَبَهُوا» "مردم در خوابند، هنگامی که بمیرند بیدار می‌شوند" 🌐 ویکیپدیا انگلیسی https://en.m.wikipedia.org/wiki/Annemarie_Schimmel ═════════┅┄‌ 📚 تشیع :شریف الرضی، خصائص الأئمة ع، ص ١١٢، 📚اهل سنت: المناوي، التوقيف على مهمات التعاريف جلد : ١ صفحه : ٢۶٧ https://goo.gl/x1yBdm 💠 کانال نقد اندیشه کافران : 💥 http://eitaa.com/joinchat/2674196480C5978fa023f 💥 ‌