Anti_liberal🚩
🔸 علت خلقت شیطان 🔹استاد فرحزاد #درس_اخلاق @Antiliberalism
8.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 خدا میرسونه!
🔹استاد ماندگاری
#درس_اخلاق
@Antiliberalism
Anti_liberal🚩
❇️راه علاج : گرم کردن مغز و قلب است به روشهای مختلف و در کنار تدابیر با هم و تغییر تغذیه از سرد به
❇️ اگر بلافاصله بعد از غذا بخوابیم چی میشه؟
▪️جذب اخلاط ناصالح به کبد
▫️ایجاد بیماری پوستی و مفاصل
▪️حرکت بخارها به سمت مغز
▫️دیدن خواب پریشان
▪️آسیب به سیستم گوارشی
✨ خوابیدن بلافاصله بعد از غذا، سبب جذب اخلاط ناصالح و خام به کبد و اندامها میشود و ایجاد بیماری میکند، به خصوص سبب بیماریهای پوستی و مفاصل میشود؛
⬅️ چرا که این دو اندام از همهی اندامها ضعیفترند
✨ بنابراین اخلاط ناصالح به آنها میریزند و سبب بیماری و آسیبپذیری آنها میشوند
✨ ضمن اینکه، بخارهای حاصل از هضم ناقص به مغز میرود و رویاهای پریشان ایجاد میکند، در این وضعیت سیستم گوارش نیز آسیب میبیند
#طب_سنتی
@AntiLiberalism
Anti_liberal🚩
🌹🕊🌹🕊🌹 شرمنده ام... یڪجان بیشتر ندارم تا در راھ ولۍعصر و نائب برحقش امامخام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷لاله اے ڪه پس از۱۶سال پژمرده نشد🌷
ارزش بارها دیدن وتفڪررادارد👌👌
شهیدے ڪه سرباز عراقے رابه شدت به گریه آورد.
#محمدرضاشفیعی🌹🍃
#شهیدانه🕊🕊
@Antiliberalism
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💭برای اولین بار؛ سخنرانی بدون حجاب مریم رجوی درباره آزادی بیان! =]🍂
#طنـــز
@Antiliberalism
Anti_liberal🚩
•✵𖣔✨⊱سـلامبࢪابراهیـم⊰✨ 𖣔✵• #قسمـــت70 تسبيحات دوازدهم مهر 1359 است. دو روز بود كه ابراهيم مفقو
︎
•✵𖣔✨⊱سـلامبࢪابراهیـم⊰✨ 𖣔✵•
#قسمــت71
تسبيحات
كنار يك تپه محاصره شــديم، نزديك به يكصد عراقــی از بالای تپه و از
داخل دشت شليك ميكردند.
ما پنج نفرهم دركنار تپه در چالهای سنگر گرفتيم و شليك ميكرديم.
تا غروب مقاومت كرديم، با تاريك شدن هوا عراقیها عقبنشينی كردند.
دو نفر از همراهان ما كه راه را بلد بودند شهيد شدند.
از سنگر بيرون آمديم، كسى آن اطراف نبود. به پشت تپه و ميان درختها
رفتيم.
در آنجا پيكر شهدا را مخفی كرديم. خسته و گرسنه بوديم. از مسير غروب
آفتاب قبله را حدس زدم و نماز را خوانديم.
بعد از نماز به دوســتانم گفتم: برای رفع اين گرفتاریها با دقت تســبيحات
حضرت زهرا (سلام الله علیها) را بگوئيد.
بعد ادامه دادم: اين تسبيحات را پيامبر، زمانی به دخترشان تعليم فرمودند كه
ايشان گرفتار مشكلات و سختی های بسيار بودند.
بعد از تسبيحات به سنگر قبلی برگشتيم. خبری از عراقیها نبود. مهمات ما
هم كم بود.
يكدفعــه در كنــار تپه چندين جنــازه عراقی را ديدم. اســلحه و خشــاب
و نارنجكهــای آنها را برداشــتيم. مقداری آذوقه هم پيــدا كرديم و آماده
حركت شديم. اما به كدام سمت!؟
هوا تاريك و در اطراف ما دشــتی صاف بود. تســبيحی در دست داشتم و
مرتب ذكر ميگفتم. در ميان دشــمن، خستگی، شب تاريك و... اما آرامش
عجيبی داشتيم!
نيمههای شب در ميان دشت يك جاده خاكی پيدا كرديم. مسير آن را ادامه
داديم.
به يك منطقه نظامی رسيديم که دستگاه رادار در داخل آن قرار داشت.
راوی:امیرسپهرنژاد
زنـدگۍنامھشهیـدابࢪاهیمهادۍ💜✨
@Antiliberalism
44.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📀 رسوایی وحشتناک حامد اسماعیلیون / فرقه رجوی رسما از کانال اسماعیلیون فرمان براندازها را به دست گرفت
⬛️ #حامد_اسماعیلیون را میتوان از چهره هایی دانست که صابون دشمنی اش مستقیم و غیر مستقیم بر تنِ تک تک ایرانیان خورده است.
◼️ از کسانی که در حوزه دارویی با مشکل رو به رو هستند تا آنهایی که دغدغه ای جز ورزش و فوتبال ندارند.
◾️ حالا تصاویر و فیلم هایی منتشر شده که نشان میدهد اسماعیلیون به شکل ویژه تری از سوی فرقه ی تروریستی #رجوی برای اینکه فرمان رهبری اعتراضات و #برانداز ها به دست تروریست ها بیاید را به اثبات می رساند.
@AntiLiberalism
Bishe shiran.8.3.mp3
10.72M
📀 بیشه ی شیران اعلام موجودیت کرد / کابوس جدید در قلب فلسطین / جام جنگ به اسرائیل تعارف خواهد شد؟
⬛️ مهم / گروه جدیدی به نام بیشه شیران در #فلسطین اشغالی اعلام حضور کرده اند.
◼️ گروهی که درگیری مسلحانه در حیاط خلوت #رژیم_صهیونیستی را رقم زده اند.
◾️ این گروه این روزها فیلم ها و تصاویری را منتشر کرده که نشان میدهد اراده ای جدید برای جنگی متفاوت تر با رژیم صهیونیستی در دستور کار قرار گرفته است...
#آقای_تحلیلگر
@AntiLiberalism
Anti_liberal🚩
✨🍃 در سال ششم هجرى، مسلمانان با طىّ هشتاد فرسخ راه از مدينه به مكّه آمده بودند تا حج بگذارند، ولى كا
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃
☀️روزمان را با قرآن شروع میکنیم☀️
🌺 سوره مائده آیه ( ۳)👇
حُرِّمَتْ عَلَيْكُمُ الْمَيْتَةُ وَالْدَّمُ وَلَحْمُ الْخِنْزِيرِ وَمَا أُهِلَّ لِغَيْرِ اللّهِ بِهِ وَالْمُنْخَنِقَةُ وَالْمَوْقُوذَةُ وَالْمُتَرَدِّيَةُ وَالنَّطِيحَةُ وَمَا أَكَلَ السَّبُعُ إِلاَّ مَا ذَكَّيْتُمْ وَمَا ذُبِحَ عَلَي النُّصُبِ وَأَن تَسْتَقْسِمُواْ بِالأَزْلاَمِ ذَلِكُمْ فِسْقٌ الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُواْ مِن دِينِكُمْ فَلاَ تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلاَمَ دِيناً فَمَنِ اضْطُرَّ فِي مَخْمَصَةٍ غَيْرَ مُتَجَانِفٍ لِّإِثْمٍ فَإِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ (3)
بر شما، (خوردن گوشت) مردار، خون، گوشت خوك و حيوانى كه به نام غير خدا ذبح شود، و حيوانى (حلال گوشت) كه بر اثر خفه شدن، يا كتك خوردن، يا پرت شدن، يا شاخ خوردن بميرد، و نيم خورده درندگان حرام شده است مگر آنكه (قبل از كشته شدن به دست درّنده،) به طور شرعى ذبح كرده باشيد. همچنين حرام است حيوانى كه براى بت ها ذبح شده يا به وسيله ى چوبه هاى قمار تقسيم مى كنيد. همه ى اينها نافرمانى خداست. امروز، (روز هجده ذى الحجّه سال دهم هجرى كه حضرت على عليه السلام به فرمان خدا به جانشينى پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله منصوب شد) كافران از (زوال) دين شما مأيوس شدند، پس، از آنان نترسيد و از من بترسيد. امروز دينتان را براى شما كامل كردم، و نعمت خود را بر شما تمام نمودم، و اسلام را به عنوان »دين« برايتان برگزيدم. پس هر كه در گرسنگى گرفتار شود، بى آنكه ميل به گناه داشته باشد، (مى تواند از خوردنى هاى تحريم شده بهره ببرد.) همانا خداوند، بخشنده و مهربان است.
🌺 تفسیر نور(آیت الله قرائتی)👇
✨- اسلام، دينى جامع است و همه ى نيازهاى طبيعى و روحى انسان را مورد توجّه قرار داده و نظر صريح مى دهد. «حُرّمت»
- نقش غذا در سلامت جسم و روح، به حدّى است كه در قرآن، بارها بر آن تأكيد شده است. «حُرّمت عليكم...»
- در نظام توحيدى، ذبح حيوان هم بايد رنگ الهى داشته باشد، وگرنه حرام مى شود. «و ما اُهل لغيراللّه به»
- اگر حيوان مضروب يا شاخ خورده، يا پرت شده ودريده شده هنوز رمقى در بدن دارد و آن را ذبح كرديد حلال مى شود. «الاّ ما ذكّيتم»
- با همه ى مظاهر شرك، در هر شكل، بايد مبارزه كرد. «و ما ذبح على النصب»
- گرچه گوشتى كه از راه تيرها وچوبه هاى قمار تقسيم مى شود حرام است، ولى به نظر مى رسد نه گوشت خصوصيّتى دارد ونه وسيله تقسيم وچوبه هاى تير، بلكه هر درآمدى از راه قمار حرام است. «أن تستقسموا بالازلام»
- مهم ترين روزنه ى اميد كفّار، مرگ پيامبر بود كه با تعيين حضرت على عليه السلام به رهبرى، آن روزنه بسته شد. «اليوم يئس...»
- اگر رهبر غدير در جامعه باشد، مسلمانان نبايد ترسى داشته باشند. «فلاتخشوهم»
- اگر دشمن خارجى هم شما را رها كند، دشمن داخلى وجود دارد كه بايد با خشيت از خدا به مقابله او رفت. «فلاتخشوهم واخشونِ»
- اگر مسلمانان از خط رهبرى غدير دست برنمى داشتند، هيچ خطرى، از سوى كفّار متوجّه آنان نمى شد. «فلاتخشوهم»
- كفّار، از دينِ كامل مى ترسند، نه دينى كه رهبرش تسليم، جهادش تعطيل، منابعش تاراج و مردمش متفرّق باشند. «اليوم يئس... اليوم أكملت لكم دينكم»
- اگر كفّار از شما مأيوس نشده اند، چه بسا نقصى از نظر رهبرى در دين شماست. «اليوم يئس... اليوم اكملتُ»
- دين بدون رهبر، كامل نيست. «أكملت لكم دينكم»
- قوام مكتب به رهبرى صحيح است و تنها با وجود آن، كفّار مأيوس مى شوند، نه با چيز ديگر. «اليوم يئس الّذين كفروا... اليوم اكملت لكم دينكم»
- همه ى نعمت ها بدون رهبرى الهى ناقص است. «اليوم...أتممت عليكم نعمتى»
- نصب على عليه السلام به امامت، اتمام نعمت است، «اتممت عليكم نعمتى» و رها كردن ولايت او كفران نعمت و ناسپاسى نعمت، عواقب سوئى دارد. (19) «فكفرت بأنعم اللّه فأذاقها اللّه لباس الجوع والخوف بما كانوا يصنعون»
- اسلام بى رهبر، مورد رضاى خدا نيست. «اليوم رضيتُ لكم الاسلام»
- اضطرار غير اختيارى، مجوّز مصرف حرام است، پس انسان نبايد به اختيار خود را مضطر كند. «اُضطُرّ» (فعل مجهول است.)
- قانونى كامل است كه به همه ى حالات و شرايط انسان توجّه داشته باشد، مخصوصاً حالت اضطرار و مخمصه. آرى، در احكام اسلام، بن بست نيست. «فمن اضطرّ»
- شرايط ويژه ى اضطرار، نبايد زمينه ساز گناه و آزاد سازى مطلق شود، بلكه بايد به همان مقدار رفع اضطرار اكتفا كرد. «غير متجانف لاثم»
- از تسهيلاتى كه براى افراد مضطرّ قرار داده مى شود سوء استفاده نكنيم. «غير متجانف للاثم» امام باقرعليه السلام در تفسير اين جمله فرمودند: «غير متجانف» كسى است كه عمداً به سراغ گناه نرود. (20)
------‐-----
19) نحل، 112.
20) تفسير برهان، ج 1، ص 447.
#قرآن
@Antiliberalism
🌺نکتھها👇👇👇
✨🍃در آيه ى اوّل گذشت كه بهره گيرى از گوشت چهارپايان، حلال است، مگر آنچه تحريم آن بعداً بيان شود. اين آيه، ده مورد از گوشت هاى حرام را بيان كرده است.
«مُنخَنِقة»، حيوانى است كه خفه شده باشد، چه به دست انسان يا حيوان، يا خود بخود. «مَوقوذَة»، حيوانى است كه با ضرب و شكنجه جان دهد. رسم عرب آن بوده كه بعضى حيوانات را به احترام بت ها آنقدر مى زدند تا جان دهد و اين كار را نوعى عبادت مى پنداشتند. (15) «متردّية»، حيوان پرت شده از بلندى و «نطيحة»، حيوانى كه بر اثر شاخ خوردن مرده باشد.
🍃✨تحريم آنچه كه در اين آيه مطرح شده است، در سوره هاى انعام و نحل و بقره آمده است ولى در اين آيه، نمونه هاى مردار (خفّه شده، كتك خورده، شاخ خورده و...) بيان شده است.
✨🍃امام باقرعليه السلام فرمودند: ولايت، آخرين فريضه الهى است سپس آيه ى «اليوم اكملت لكم دينكم» را تلاوت نمودند. (16)
بت ها، مجسمه هايى بود كه شكل داشت، امّا «نُصُب»، سنگ هاى بى شكلى بود كه اطراف كعبه نصب شده بود و در برابرش قربانى مى شد و خون قربانى را بر آن مى ماليدند.
غدير در قرآن
دو مطلب جداى از هم در اين آيه بيان شده است، يك مطلب مربوط به تحريم گوشت هاى حرام، مگر در موارد اضطرارى و مطلب ديگر مربوط به كامل شدن دين و يأس كفّار كه اين قسمت كاملاً مستقلّ است،
به چند دليل:
✨الف: يأس كفّار از دين، به خوردن گوشت مردار يا نخوردن آن ارتباطى ندارد.
✨ب: رواياتى كه از طريق شيعه و سنى در شأن نزول آيه آمده، در مقام بيان جمله ى «اليوم يئس الّذين كفروا» و «أليوم اكملت لكم دينكم» است، نه مربوط به جملات قبل و بعد آن، كه درباره احكام مردار است.
✨ج: طبق روايات شيعه وسنّى، اين قسمت از آيه: «اليوم اكملت...» پس از نصب علىّ بن ابى طالب عليهما السلام به امامت در غديرخم نازل شده است.
✨د: غير از دلائل نقلى، تحليل عقلى نيز همين را مى رساند، چون چهار ويژگى مهم براى آن روز بيان شده است:
1- روز يأس كافران،
2- روز كمال دين،
3- روز اتمام نعمت الهى بر مردم،
4- روزى كه اسلام به عنوان «دين» و يك مذهب كامل، مورد پسند خدا قرار گرفته است.
✨🍃حال اگر وقايع روزهاى تاريخ اسلام را بررسى كنيم، هيچ روز مهمى مانند بعثت، هجرت، فتح مكّه، پيروزى در جنگ ها و... با همه ى ارزشهايى كه داشته اند، شامل اين چهار صفت مهم مطرح شده در اين آيه نيستند. حتّى حجّةالوداع هم به اين اهميّت نيست، چون حج، جزئى از دين است نه همه ى دين.
* امّا بعثت، اوّلين روز شروع رسالت پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله است كه هرگز نمى توان گفت روز اوّل بعثت، دين كامل شده است.
* امّا هجرت، روز فرار پيامبرصلى الله عليه وآله به فرمان خداست، روز حمله ى كفّار به خانه پيامبر است نه روز يأس آنان.
* امّا روزهاى پيروزى در جنگ بدر وخندق و... تنها كفّارى كه در صحنه ى نبرد بودند مأيوس مى شدند، نه همه كفار، در حالى كه قرآن مى فرمايد: «اليوم يئس الّذين كفروا...» همه كفار مأيوس شدند.
* امّا حجّةالوداع كه مردم آداب حج را در محضر پيامبرصلى الله عليه وآله آموختند، تنها حج مردم با آموزش پيامبر كامل شد، نه همه ى دين در حالى كه قرآن مى فرمايد: «اليوم اكملت لكم دينكم»
* امّا غديرخم روزى است كه خداوند فرمان نصب حضرت على را به جانشينى پيامبرصلى الله عليه وآله صادر كرد، تنها آن روز است كه چهار عنوان ذكر شده در آيه «اكملت، اتممت، رضيت، يئس الّذين كفروا» با آن منطبق است.
* امّا يأس كفّار، به خاطر آن بود كه وقتى تهمت وجنگ وسوءقصد بر ضد پيامبر، نافرجام ماند، تنها اميد آنها مرگ پيامبرصلى الله عليه وآله بود. نصب علىّ بن ابى طالب عليهما السلام به همه فهماند كه اگر آن حضرت پسرى مى داشت، بهتر از على نبود وبا مرگ او دين او محو نمى شود، زيرا شخصى چون علىّ بن ابى طالب عليهما السلام جانشين پيامبرصلى الله عليه وآله و رهبر امّت اسلام خواهد بود. اينجا بود كه همه ى كفّار مأيوس شدند.
* امّا كمال دين، به خاطر آن است كه اگر مقرّرات وقوانين كامل وضع شود، لكن براى امّت و جامعه، رهبرى معصوم وكامل تعيين نشود، مقرّرات ناقص مى ماند.
* امّا اتمام نعمت، به خاطر آن است كه قرآن بزرگ ترين نعمت را نعمت رهبرى وهدايت معرّفى كرده است، اگر پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله از دنيا برود ومردم را بى سرپرست بگذارد، كارى كرده كه يك چوپان نسبت به گله نمى كند. چگونه بدون تعيين رهبرى الهى نعمت تمام مى شود.
* امّا رضايت خداوند، براى آن است كه هرگاه قانون كامل ومجرى عادل بهم گره بخورد رضايت پروردگار حاصل مى شود......
#قرآن #تفسیر
@Antiliberalism
.....اگر هر يك از اكمال دين، اتمام نعمت، رضايت حقّ و يأس كفّار به تنهايى در روزى اتفاق افتد، كافى است كه آن روز از ايّام اللّه باشد. تا چه رسد به روزى مثل غدير، كه همه ى اين ويژگى ها را يك جا دارد. به همين دليل در روايات اهل بيت عليهم السلام عيد غدير، از بزرگ ترين اعياد به شمار آمده است.
✨🍃آثار اشيا، گاهى مترتّب بر جمع بودن همه اجزاى آن است، مثل روزه، كه اگر يك لحظه هم پيش از اذان، افطار كنيم، باطل مى شود، از اين جهت كلمه «تمام» به كار رفته است: «اتمّوا الصيام الى الليل» و گاهى به گونه اى است كه هر جزء، اثر خود را دارد، مثل تلاوت آيات قرآن، كه كمالش در تلاوت همه ى آن است و هر قدر هم خوانده شود، ثواب دارد. گاهى بعضى اجزا به گونه اى است كه اگر نباشد، يك مجموعه ناقص است، هر چند همه ى اجزاى ديگر هم باشد، مثل خلبان و راننده كه هواپيما و ماشين بدون آنها بى ثمر و بى فايده است.
✨🍃رهبرى و ولايتِ حقّ هم چنين است، چون انسان را با خدا گره مى زند و بدون آن، آفريده ها و نعمت ها به نقمت تبديل مى شود وانسان را به خدا نمى رساند.
✨🍃در آيه 109 بقره، تمايل كفار نسبت به انحراف مسلمانان از راه خودشان مطرح شده است. خداوند فرمان داد: شما اغماض كنيد تا امر الهى برسد. پس مسلمانان منتظر حكم قاطعى بودند كه كفّار را مأيوس سازد، تا اينكه آيه ى «اليوم اكملت...» نازل شد.
✨🍃نگاهى به تغذيه در اسلام
اسلام مكتب عدل است، نه مثل غربى ها افراط در مصرف گوشت را توصيه مى كند، و نه مثل بودايى ها آن را حرام مى داند، و نه مثل چينى ها خوردن گوشت هر حيوانى را به هر شكلى جايز مى داند. در اسلام براى مصرف گوشت، شرايط و حدودى است، از جمله:
✨الف: گوشت حيوانات گوشتخوار را نخوريد وداراى آلودگى هاى مختلف ميكربى وانگلى و... هستند.
✨ب: گوشت درندگان را نخوريد، كه روح قساوت و درندگى در شما پيدا مى شود.
✨ج: گوشت حيواناتى كه موجب تنفر عمومى است، مصرف نكنيد.
✨د: گوشت حيوانى كه هنگام ذبح، نام مبارك خدا بر آن گفته نشده، نخوريد.
✨ه : گوشت مردار را نخوريد. چون هنگام مرگ حيوان، خون پيش از هر چيز ديگر فاسد شده و ايجاد نوعى مسموميّت مى كند، از اين رو حيواناتى كه خفّه شده، شاخ خورده، پرت شده، كتك خورده و دريده شده كه جان دادنشان همراه با بيرون آمدن كامل خون نيست، در اسلام خوردن آنان حرام است. (17)
✨🍃از همه ى حيوانات حرام گوشت، فقط نام خوك در اين آيه آمده، چون مصرف آن رواج داشته است.
✨🍃امام صادق عليه السلام درباره ى گوشت مردار فرمود: كسى به آن نزديك نشد مگر آنكه ضعف ولاغرى وسستى وقطع نسل وسكته ومرگ ناگهانى او را گرفت.
✨🍃خونخوارى رسم جاهليّت بود. اين كار، سبب قساوت قلب و بى رحمى مى شود، تا حدّى كه خطر كشتن فرزند يا پدر و مادر را به همراه دارد. خونخوار، رفيق ودوست نمى شناسد. (18) لذا خوردن خون حرام است، امّا تزريق آن اشكالى ندارد.
🍃سؤال: آيا اجازه ى كشتن حيوانات براى مصرف گوشت آنها، با رحمت الهى سازگار است؟
✨پاسخ: اساس آفرينش بر تبديل وتحوّل است. خاك، گياه مى شود، گياه، حيوان مى گردد و حيوان به انسان تبديل مى شود ونتيجه ى اين تبديل ها، رشد است.
-----🌹🌹🌹
15) تفسير قرطبى.
16) كافى، ج 1، ص 289.
17) تفسير نمونه، ج 4، ص 259.
18) تفسير الميزان.
#قرآن #تفسیر
@Antiliberalism