eitaa logo
بصیرت، پاسخ به شبهات و شایعات
6.3هزار دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
6.2هزار ویدیو
9 فایل
بصیرت، روشنگری پاسخ به شبهات و شایعات شبهه از شما، پاسخ از ما مامکلف به تکلیفیم، نه نتیجه بروز ترین کانال پاسخ به شبهات و شایعات روز دنیای مجازی ارتباط با ادمین 👇👇 @Aliomidiani
مشاهده در ایتا
دانلود
3.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸دوسال پیش دقیقا در چنین روزی (۱۵اردیبهشت) حسن روحانی کاندیدای ریاست جمهوری چنین گفت اکنون ایشان رییس جمهورند نظر شما چیست؟ @Antishobhe
3.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸سیستم آموزش و پرورش، دانشگاه تربیت معلم، حراست و گزینش آموزش و پرورش کشور موفق شدند مدیران و معلمانی برای مدارس تربیت کنند که برای بچه دبستانی، یا حتی دبیرستانی ترانه‌‌ای با مصرع «بیا بیا قرش بده سکسی» و «وای بدن رو ببین جوون بابا» پخش کنند 🔹حقیقتا دستاورد کمی نیست.. علیرضا ملوندی | #ما۳۰ #آAntishobhe
3.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥⛔️ در مدارس سراسر ایران. .. بیا بیا قرش بده سکسی، واسه همه زنگ زدنات مرسی / آی روحانی واسه همه گند زدنات مرسی ⚠️ از شعار انرژی هسته ای حق مسلم ماست در مدارس رسیدیم به بیا بیا قرش بده سکسی واسه همه زنگ زدنات مرسی واسه همه کادوهات مرسی ✖️✖️ولله بمیرید رواست @Antishobhe
باسلام🙏 شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِی أُنْزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ هُدًی لِلنَّاسِ وَ بَینَاتٍ مِنَ الْهُدَی وَ الْفُرْقَانِ رمضان، ماه عبادت، ماه نیایش و ماه بندگی‌های خالصانه فرا رسید و خداوند متعال فرصت حضور در بهترین ماهش را بر ما ارزانی داشت تا با بهره‌گیری از تعالیم جان‌بخش الهی و تأسی از سیره‌ی پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) بتوانیم غبار تن را در زلال چشمه‌های پر برکت این ماه بشوییم و از لابه‌لای لحظه‌های ناب دعا و سجاده‌هایمان لذت نزدیکی به معبود را در حد وسع و توانمان درک ‌نمائیم. اینجانب حلول ماه مبارک رمضان، ماه رحمت، برکت و غفران را محضریکایک دوستان تبریک عرض می‌نمایم و برایتان قبولی طاعات و عبادات را آرزومندم. التماس دعا @Antishobhe
۱۳۹۸/۲/۱۷ ⬅️ ۱رمضان۱۴۴۰ 🌸🌸🌸🌸 ✨ حکمتی از نهج‌البلاغه حضرت علی«ع» 📖 موضوع: ▫▫▫ وَ كَانَ ( عليه السلام ) يَقُولُ:  مَتَى أَشْفِي غَيْظِي إِذَا غَضِبْتُ أَ حِينَ أَعْجِزُ عَنِ الِانْتِقَامِ فَيُقَالُ لِي لَوْ صَبَرْتَ أَمْ حِينَ أَقْدِرُ عَلَيْهِ فَيُقَالُ لِي لَوْ عَفَوْتَ . ⭕و درود خدا بر او، فرمود:  ⬅چون گيرم، كِى آن را فرو نشانم ؟ در آن زمان كه انتقام ندارم، كه به من بگويند. «اگر كنى بهتر است» يا آنگاه كه دارم ؟ كه به من بگويند: «اگر عفو كنى است». ▫▫▫ ‼ نکات : ✅ امام«ع» در اين گفتار حكيمانه به ترک انتقام ، و در پيش گرفتن روش صبر و عفو مى كند. ✅ اين يک واقعيت است كه انسان در برابر ظلم و ستمى كه بر او مى رود دو حالت دارد: 1⃣ گاه مى خواهد بگيرد; اما توان آن را ندارد و چه بسا به پرخاشگرى و گفتن سخنان درشت و تهديد شخص ظالم بر خيزد . 2⃣ و گاه با او شود; اما هنگامى كه ناتوانى خود را مى بيند عقب نشينى مى كند. ✅ اگر توان بر انتقام داشته باشد و طرف مقابل در برابر ضعيف و ناتوان گردد همين كه دست به انتقام بلند مى كند مردم به او مى گويند: شايسته است عفو كنى كه عفو است. ✅ امام«ع» مردم را به فراخواند سرچشمه جنگ هاى خونين و گسترده و دامنه دار مى شود. ✅ عفو امام«ع» از خويش «عبدالرحمان ملجم مرادى» كه به فرزندان خود سفارش كرد آب و غذا و وسيله استراحت اين زندانى را فراهم كنند و فرمود: اگر بمانم خود مى دانم با او چگونه رفتار كنم و اگر شما هم عفو كنيد بهتر است و اگر لازم به شد تنها را با يك ضربه وى را قصاص كنيد همان گونه كه او يك ضربه بر من وارد كرد. ✅ اميرمؤمنان علی«ع» اين درس را از استادش پيامبر اكرم«ص» آموخته بود كه نمونه روشن آن حضرت در داستان است، که حتی از قاتل عمویش حمزه«ع» هم گذشت . ✅ يكى از صفات بهشتيان و پرهيزگاران را كظم غيظ (فرو خوردن خشم) و سپس عفو و گذشت مى شمارد و مى فرمايد: و شتاب كنيد براى رسيدن به آمرزش پروردگارتان; و بهشتى كه وسعت آن، آسمان ها و زمين است; و براى پرهيزگاران آماده شده است. (همان) كسانى كه در توانگرى و تنگدستى، انفاق مى كنند; و خشم خود را فرو مى برند; و از خطاى مردم درمى گذرند; و خدا نيكوكاران را دوست دارد». ⛔ البته عفو و گذشت در مورد كسانى است كه از عفو نكنند و بر جنايات خود نيفزايند، همان گونه كه در حديثى از اميرمؤمنان«ع»آمده است: «الْعَفْوُ عَنِ الْمُقِرِّ لا عَنِ الْمُصِرِّ; عفو درباره كسى است كه اقرار به خود كند (و پشيمان باشد) نه از كسى كه مى ورزد». 📚 حکمت۱۹۴_ (اخلاقی، اجتماعی) ترجمه مرحوم استاد محمد دشتی. کانال بصیرت،پاسخ به شبهات وشایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
پرسش: بزرگترین تلاش دشمن این است که بگوید دین از سیاست جداست تا فضا برای حکومت امثال معاویه فراهم شود، اما برخی در استدلال میگویند: سیاست کثیف هست همانطور که آیت الله بهجت از آن دوری میکردند، آیا این درست است؟ چطور امکان دارد شخص برجسته ای مانند آیت الله بهجت چنین عقیده ای را داشته باشد؟ پاسخ شبهه: 1⃣همان طور که خود شما هم در سوال اشاره نموده اید هر کسی با تصور درست از دین و سیاست به اتحاد و عینیت این دو پی می برد و اذعان خواهد کرد که سیاست بخشی از دین است، و در صورت جدا کردن آن، دینی که بر جای میماند، جز دینی مرده که زمینه را برای افرادی چون معاویه و یزید خواهد گشود. لذا نسبت دادن نظریه جدایی دین از سیاست به آیت الله بهجت(ره) هرگز صحیح نبوده و ناشی از جهل به افکار و سیره ایشان است. 2⃣برای پاسخ ابتدا باید سیاست را معنا کرد، اگر سیاست را به معنای حضور در بخش های اجرایی و نظارتی حکومت بدانید، بله، ولی روشن است که چنین تعریفی از سیاست درست نیست، این یک مغالطه است که شکل گرفته، این که «عدم ورود به سیاست های اجرایی» یعنی «قائل شدن به جدایی دین از سیاست»!، در این صورت همه مراجع به جز رهبری، و عامه مردم از جمله من و شما هم معتقد به جدایی دین از سیاست خواهیم بود! چون به مسائل سیاسی ورود به این معنا پیدا نکرده ایم!! می بینید که چقدر مغالطه روشنی در این ادعا شکل گرفته است 3⃣علت این که مرحوم آیت الله بهجت(ره) ظهور و بروز سیاسی کمتری داشتند، نه به این خاطر است که سیاست را از دین جدا می دانشتند، بلکه به این خاطر است که به شدت از شهرت گریزان بودند و از هر چه که موجب توجه مردم به ایشان می شد به شدت پرهیز داشتند، لذا اهل بیانیه تلویزیونی و جلسات اینچنینی نبودند و در مسجد کوچکی نماز می خواندند، پس این از تواضع ایشان، و بی رغبتی به دنیا بوده است، نه اعتقاد به جدایی دین از سیاست. کانال بصیرت،پاسخ به شبهات وشایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه: "حضرت محمد(ص) فرمود:هرکس سوره فتح رادرشب اول ماه رمضان سه باربخواند خداونددرهای رزق وروزی راتارمضان سال بعد به روی او می گشاید .به دیگران هم بگویید. .............................. هركسی سوره نصر و سوری یس را در روز اول ماه رمضان بخواند درطول سال خوشحال و مسرور خواهد بود. نشركنید و پاداش آن برای شما. " پاسخ شبهه: 1. در فضیلت و خواصی که در منابع دینی برای سوره "فتح" آمده چنین مطلبی مشاهده نشد و نزدیکترین مورد فرمایش زیر از امام صادق (ع) است : هر کس شب اول ماه رمضان سوره فتح را قرائت نماید تا سال آینده همین روز در حفظ و حراست الهی خواهد بود . http://quran.anhar.ir/fazilat-278.htm 2. با جستجوی کلید واژه های متن در پایگاه اطلاع رسانی حدیث شیعه ، چنین مطلبی مشاهده نشد . http://www.hadith.net/ 3. در فضیلت و خواصی که در منابع دینی برای سوره "نصر" آمده چنین مطلبی مشاهده نشد . http://quran.anhar.ir/fazilat-343.htm 4. در فضیلت و خواصی که در منابع دینی برای سوره "یس" آمده چنین مطلبی مشاهده نشد . http://quran.anhar.ir/fazilat-174.htm 5. در اعمال شب اول و روز اول ماه رمضان نیز این موارد ذکر نشده است . http://www.aviny.com/mafatih/motoon/Mafatih037.aspx 6. قرائت آیات و سوره های قرآن در هر زمانی آثار و برکات زیادی دارد و در برخی موارد فضیلت خاصی برای آنها نقل شده است که برای آگاهی از این موارد حتما باید به منابع معتبر رجوع کرد . برای آگاهی از اعمال مستحب این ایام به لینک بند قبل مراجعه فرمایید . کانال بصیرت،پاسخ به شبهات وشایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه: اینکه بعضی دوست دارند خودآزاری کنند و با روزه خودشون رو شکنجه بدن خیلی مهم نیست، مهم اینه که دیگر آزاری هم می‌کنند و نمی‌زارند دیگران هم آب و غذا بخورند!! پاسخ شبهه: 🔹 ابتدا یادآوری می شود که یکی از شیوه های عملیات روانی و ذهنیت سازی، است. این به این معنا است که دشمن، در ادبیات رسانه‌ای و تبلیغاتی خود، برای زیبا جلوه دادن یک عمل زشت از برچسب های زیبا و برای یک امر دینی از برچسب منفی استفاده می‌کند. در این شبهه نیز برای منفی نشان دادن روزه از برچسب و استفاده شده است. در حالیکه اگر بناست هرگونه عملی که نوعی سختی در آن است، شکنجه محسوب شود، رژیم غذایی توصیه شده توسط پزشکان، سختی‌ها و زحمت‌های یک ورزشکار برای رسیدن به قله های افتخار و.... همه را باید شکنجه دانست. مشکل این شبهه‌افکنان این است توصیه های رژیمی پزشکان را (مخصوصا اگر غربی‌ها گفته باشند) مفید میدانند، اما توصیه خالق پزشکان را شکنجه می‌دانند. 🔹اما در مورد قسمت دوم اولا کسی مانع خوردن و آشامیدن افرادی که نمی‌خواهند روزه بگیرند، نیست، آنچه ممنوع است، روزه خواری است ثانیاً بارها گفته شده که هرچیز رنگ قانون گرفت، برای همه لازم الاجرا است، چه آنکه قانون را قبول داشته باشیم، چه نداشته باشیم. آیا هرکسی، (حتی اگر دکترای مدیریت شهری داشته باشد) میتواند به بهانه‌ی اینکه محل فلان چراغ قرمز مناسب نیست، از چراغ قرمز عبور کند؟ هرگز. چون نتیجه‌ای جز هرج و مرج ندارد. ممنوعیت غذا خوردن در روزهای ماه مبارک رمضان هم یک قانون الهی است که توسط همه پرسی مردمی رنگ قانون به خود گرفته و مسلما ارزشش نسبت به قانونی که مثلاً استاد وضع کرده و خوردن خوراکی را سر کلاس ممنوع می‌کند، کمتر نیست. به تعبیر دیگر عده‌ای هستند که محدودیت‌ها و قوانین بشری حتی در فجیع ترین شکل آن، (مانند ممنوعیت حجاب توسط رضاخان یا حتی همین الان در مدارس و ادارات دولتی کشور متمدن! فرانسه یا ممنوعیت تحقیق در مورد صحت هولوکاست و...) اشکالی ندارد، اما هرگونه دستور الهی با یک برچسب منفی مورد تاخت و تاز قرار می‌گیرد. کانال بصیرت،پاسخ به شبهات وشایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
🔴 پنج برداشت نادرست از احکام: 1⃣عمل به وظیفه یا میل: برخی از افراد احکام الهی را به گونه ای عمل می کنند که می خواهند، نه بر اساس ادای تکلیف یا وظیفه! اگر روزه گرفتن برایشان ضرر داشته باشد به جهت عادت روزه می گیرند و به وظیفه کاری ندارند. اگر در شرایط بیماری و سفر باید نماز بخوانند، نمی خوانند و می گویند: در چنین شرایطی عبادت و نماز دلنشین نیست. جایی که باید با تیمم نماز بخوانند، نمی خوانند. جایی که باید با لباس نجس نماز بخوانند، برای اینکه برایشان دلنشین نیست نمی خوانند. در جایی که نباید احتیاط کنند، احتیاط می کنند و در مواردی که باید احتیاط کنند همچون حق الناس، احتیاط نمی کنند. 2⃣ بهانه های بی اساس: بسیاری از افراد با کوچکترین بهانه ای، از انجام وظایف شرعی خود سر باز می زنند، در اینجا به چند نمونه اشاره می نماییم. چون خداوند حاجت مرا نداد، نماز نمی خوانم! چون فلان پیش نماز، گرفتاری مرا برطرف نکرد، دیگر در نماز جماعتش شرکت نمی کنم! چون نتوانستم غسل کنم، نماز نخواندم! چون خجالت کشیدم، غسل واجب را ترک کردم! چون درس یا امتحان داشتم، روزه نگرفتم! چون کارت دعوت به مجلس گناه داده بودند، رفتم! چون همسرم خواسته، این چنین می پوشم! چون در محیط کار حقوق کافی نمی دهند، سوء استفاده و کم کاری کردم! چون از برخی مذهبی ها بدرفتاری دیدم، مذهب را کنار گذاشتم! چون زندگیم تامین نمی شد، به دنبال مال حرام (ربا، رشوه، کم فروشی) رفتم! و... 3⃣ قرائت: بسیاری از مردم نسبت به معیار و مفهموم قرائت، تصور نادرستی دارند. به عنوان نمونه، در نماز باید کلمه ها فضای دهان را پر کند و نشانه اش این است که دست کم خودمان صدای خودمان را بشنویم، نه این که کلمه ها را از ذهن بگذرانیم یا فقط لب ها را حرکت دهیم.1 و یا این که بر خلاف تصور بسیاری از مردم، با نگاه کردن به آیه سجده دار، سجده واجب نمی شود، زیرا تلفظ زبانی، سجده را واجب می کند، نه نگاه به آیه. 1. توضیح المسائل محشی ج1 ص550 4⃣ چیزهایی که روزه را باطل می‌‌کند: 1. خوردن و آشامیدن 2. آمیزش جنسی 3. کاری کند که منی از او بیرون آید/استمنا 4. دروغ بستن به خدا و پیامبر و ائمه (علیهم السلام) 5. رسانیدن غبار غلیظ به حلق 6. فرو بردن تمام سر در آب 7. با حال جنابت یا حیض یا نفاس به اذان صبح رسیدن 8. اماله (تنقیه) با چیزهای روان 9. عمداً قی کردن/استفراق نکته: موارد چهارم تا ششم بنابراحتیاط واجب مبطل است.1 1. رساله آموزشی آیت الله العظمی خامنه ای 5⃣ نیت روزه رمضان: برخی ها تصور می کنند برای گرفتن روزه واجب رمضان حتما باید هر روز نیت کنند. در حالی که می توان در شب اول تا قبل از اذان صبح، نیت همه ماه را یکجا انجام داد. متن دقیق رساله: انسان می‌تواند در هر شب از ماه رمضان برای روزه فردای آن نیت کند و همچنین جایز است که شب اول ماه، نیت روزه همه ماه را بنماید. توضیح المسائل بهجت م1264 کانال بصیرت،پاسخ به شبهات وشایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈