جزئیاتی از دستگیری روح الله زم
👈 (بخش دوم) :
در بخش اول گفتیم که زم در اردن توقف کوتاهی میکند و پس از ان به عراق می اید.
دلیل توقف در اردن روشن میشود:
روح الله زم قصد ملاقات و هماهنگی با «رغد » دختر صدام در اردن داشته و و یکی از برنامه های مشخص شده برایش ،ملاقات و رایزنی با سر پل های اغتشاشگران در عراق قبل از فتنه های اخیر بوده است بخشی از این هماهنگی مربوط به تهیه خوراک مدیا( نظیر عکس و فیلم از تظاهرات در عراق ) جهت انتشار در داخل ایران با موضوع اهانت به ایران و ایرانی ها و جبهه مقاومت بوده تا با جریحه دار کردن افکار عمومی و یاداوری شعار نه غزه نه لبنان ضربه به حضور منطقه ای ایران بزنند و در گام بعدی اخرین پرده نمایش را به اجرا در بیاورند اری هدف اصلی کشاندن آشوب به داخل کشورمان بوده...
قرارشان این بوده جرقه فتنه ۹۸ در خارج زده شود و از مرزهای جنوبی وارد کشور شده و در داخل کشور عزیزمان نیز مزدورانشان آتش بیار معرکه شوند...
که به مدد خداوند و هوشیاری عناصر مومن نظام در سازمان اطلاعات سپاه تیر زهرآلود شان به سنگ خورد و انشاالله مکرشان به خودشان برمیگردد.
"یاسر ظریفی"
https://www.instagram.com/p/B4KcGOHnCE-/?igshid=zg4rrtb8ot16
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
متن شایعه:
" سه حرف آخر کوروش : تابوتم را پزشکان حمل کنند تا همه بدانند هیچ طبیبی نمیتواند جلو مرگ را بگیرد . تمام طلاهایم را در مسیر حرکتم بریزید تا مردم بدانند مال نتوانست نجاتم دهد. دست هایم را از تابوت بیرون بگذارید تا بدانند که باید با دست خالی رفت. "
پاسخ شایعه:
1. در هیچ منبع معتبری این سخنان به کوروش منسوب نشده است!
2. مشهور ترین قول ها این جملات را به اسکندر مقدونی منسوب کرده اند؛ البته به دلیل موجود نبودن منابع دست اول، نمی توان قویا به آن استناد کرد.
http://yon.ir/Alexander
http://yon.ir/Quotes
3. تنها مکتوب برجای مانده از کوروش، کتیبه استوانه ای معروف به منشور حقوق بشر کوروش است! این جملات و سایر جملات منتسب به کوروش همگی جعلی و فاقد اصالت هستند!
http://yon.ir/AsarKurosh
4. منشور معروف کوروش نیز شامل بیان بزرگی، توانمندی، نسب و فتوحات بدون جنگ خود و ستایش بت مردوک و... است و یادی از مرگ یا وصیت و نصیحتی در آن موجود نیست!
http://yon.ir/Katibeh
http://yon.ir/Mardook
http://shayeaat.ir/post/546
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
⭕️ ٧ آبان، روز رسوایی ملی گرایان و باستان گرایان متعصب!
🔸 #٧_آبان یوم الله است، روزی است که تمام آنچه که ملیگرایان متعصب علیه مذهب و متدینین ادعا میکردند رنگ میبازد! اینان که بزرگداشتهای مذهبی را نفی میکردند و خواستار هزینه کردنشان برای فقرا بودند خود به بزرگداشت #کوروش و سفر بابت آن دست میزنند!
🔹اینان که سجده کردن در برابر خداوند را مسخره میکردند، برای کوروش که در بهترین حالت احتمالا بنده خوبی بوده است به خاک میافتند!
🔸اینان که پایبندی به اسلام را ارتجاع میدانند، خود به صدها سال قبل تر از آن اظهار پایبندی میکنند!
🔹آری! ۷ آبان روز بزرگی است، روز رسوایی دروغگوهای ملیگرا است و البته اسلام با حبوطن هیچ مشکلی ندارد و آن را از خصوصیات مؤمن میداند اما این که ملیگرایی به نژادپرستی بدل شود و باعث گردد پیامبر خاتم(ص) را کنار بگذارند و به کوروش ایرانی رجعت کنند که حتی پیامبر بودنش محل تردید است، این یک #انحراف است؛ این که مدعی ملیگرایی باشند ولی به استفاده از کالای خارجی افتخار کنند این یک دروغ است. و البته صرف استفاده از کالای خارجی با افتخار کردن به آن و پُز دادن با آن بسیار متفاوت است؛ این که کسی مدعی وطنپرستی باشد ولی به ذلت در برابر مستکبرین عالم راغبتر از استقلال و عزت کشورش باشد این یک ادعای پوچ است.
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه:
"من ایرانی نیستم
چون به جای درود میگویم سلام و به جای بدرود میگویم خداحافظ
من ایرانی نیستم
چون روز کوروش بزرگ را نمیدانم (هفتم آبان ماه)، چون این روز فقط در تقویم کشور من ثبت نشده است
من ایرانی نیستم
چون عربها به من آموختند به خوراک بگویم غذا، در حالی که خودشان به آب هرزه ی شتر میگویند غذا و من هم تکرار میکنم
من ایرانی نیستم
چون عربها به من آموختند برای شمارش خودمان بجای تن از نفر استفاده کنیم که واحد شمارش حیوانات (شتر) است
من ایرانی نیستم
چون عربها به من آموختند که به جای گفتن واق واق سگ بگویم پارس که نام وطنمان است
من ایرانی نیستم
چون عربها به من آموختند دیوث یک صفت زشت است، در حالیکه نام یکی از سرداران ایرانی بوده که درحمله اعراب به ایران تعداد زیادی از سربازان عرب را به هلاکت رسانده است.
من ایرانی نیستم
چون اعراب به من آموختند بگویم شاهنامه آخرش خوش است، چون در آخر شاهنامه ایرانیان از اعراب شکست میخورند
و در پایان ...
من ایرانی نیستم
چون عرب کثافت نجس، خون هزاران برادر من را ریخت و امروز برادر من است
برادر من است
برادر من است..."
پاسخ شبهه:
1. "خداحافظ"، ترکیب 2 کلمه (خدا) فارسى و (حافظ) عربى مى باشد. پس در حالت کلى این واژه صرفا عربى نمى باشد .
کلمات "درود" و "بدرود" همچنان در بین فارسى زبانان رواج دارد، اما عرب زبانها از کلمه"فى امان الله" استفاده مى کنند، نه خداحافظ !
http://fa.m.wikipedia.org/wiki/%D8%AE%D8%AF%D8%A7_%28%D9%88%D8%A7%DA%98%D9%87%29
2. روزى بنام کوروش مصادف با 7 آبان یا 29 دسامبر، در هیچ تقویم بین المللى و یا ایرانى موجود نمى باشد!
http://old.sharghdaily.ir/news/90/08/07/15417.html
3. کلمه عربى "الغذاء" به معناى خوراک و طعام مى باشد که در زبان فارسى حمزه ان مانند املاء، انشاء و ... حذف شده است.
http://www.jasjoo.com/books/dictionary/?ask=الغذاء&langid=ar
4. واژه عربى "نفر" به معناى گروهى از انسانها است، که در قران کریم براى شمارش انسان و جن نیز بکار رفته است و لذا بحث تحقیر ایرانیان منتفی ست .
سوره: کهف، آیه: 34
سوره: الاحقاف، آیه: 29
* در فرهنگ اعراب به دلیل اهمیت شتر در زندگی آنها از نفر به عنوان واحد شمارش شتر نیز استفاده شده است .
5. حرف "پ" در عربى یافت نمى شود! پس اعراب نمی توانسته اند به ما یاد داده باشند که به میهن خود بگوییم پارس !
* تبدیل (پ) به (ف) یک دگرگونی واژگان در گذر زمان است مانند "سپید" به "سفید".
6. دیوث به معناى مردى است که نسبت به نوامیس خود غیرتى ندارد.
اما "پومپه دیوس" از سرکردگان پارتی در زمان ارد اول پادشاه اشکانیان بوده است نه ساسانیان که عمرش کفاف جنگ با اعراب را نمی داده است!
http://www.vajehyab.com/moein/دیوث
http://dic.abadis.net/Word/FaToFa/پومپه-دیوس/
7. در خصوص ضرب المثل "شاهنامه آخرش خوش است" نظرات مختلفی داده شده که تنها یکی از آنها به شکست ایران از اعراب مرتبط است!
به فرض صحت ادعا، از زمانی که فردوسی شاهنامه را سرود تا امروز اعراب از نظر فرهنگی در موفعیتی قرار نداشتند تا به رواج ضرب المثل در جامعه ایرانی بپردازند .
http://isna.ir/fa/news/92022516938
منبع:
http://shayeaat.ir/post/139
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه:
" زمانی که عرب ملخ می خورد ..... کورش به هرکس به اندازه خانواده اش گندم می داد ..... یعنی عدالت
زمانی که عرب در بیابان بز می چراند......کورش نیمی از دنیا را گرفت........ یعنی حکومت
زمانی که عرب دختر را ننگ می دانست ...... کورش به بانوی ایرانى احترام می گذاشت ..... یعنی مردم پرستی
زمانی که عرب را "ام جهل" می خواندند .... شاه کشور من اولین منشور حقوق بشر را نوشت!!!!! یعنی هنر
زمانی که عرب چوب می پرستید ..... کورش نیمی از دنیا را یکتاپرست کرد ...... یعنی وحدت
زمانی که عرب دخترش را زنده در گور میکرد ..... کورش کبیر برای دختران پارس دانشگاه ساخت !!!!!! یعنی عشق
زمانی که عرب در چادر بود ..... کشور من تخت جمشید و پاسارگاد داشت! یعنی عظمت
پس...بی غیرتی است که این پست در تمام دنیا پخش نشود... "
پاسخ شبهه:
1. قیاس ویژگیهای یک فرد شاخص و ممتاز از یک جامعه، با نقاط ضعف جامعه دیگر اساسا غلط و بی ارتباط است.
2. برای قیاس می بایست دو مورد یکسان مقایسه شوند. مثلا برترین رهبر ایرانی با برترین رهبر عرب، حال مقایسه صحیحی خواهیم داشت!
3. صرف نظر از موارد بالا خود متن نیز دارای ایراداتی است از جمله:
* همه اعراب ملخ نمی خوردند !
* در ایران هم افراد بسیاری در آن دوره و تا به حال در حال چراندن بز و دامداری هستند . این مطلب موجب افتخار است نه سر شکستگی یک ملت!
* کوروش نیمی از دنیا را یکتاپرست نکرد! زیرا اعتقاد به آزادی ادیان داشت. از جمله پس از فتح بابل و آزادی یهودیان، مردم بابل را مختار به پرستش خدایانشان کرد!
* سند نویسنده برای ادعای ساخت دانشگاه، آنهم از جنس دخترانه چیست؟!!
* نویسنده اطلاع ندارد که حتی تا امروز هم تعداد قابل توجهی از ایرانیان چادر نشین هستند! همانطور که هر منطقه ای عشایر داشته، یکجا نشین و ساختمان نیز داشته است!
* بی غیرتی آن است که افراد را با توهین اجبار به انتشار مطلبی کنند؛ آنهم مطلبی سراسر اشکال و دروغ!!
منبع:
http://shayeaat.ir/post/7
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
⭕️ هیلاری کلینتون در کتاب خاطراتش به صراحت میگوید که ما دنبال رسمیت بخشیدن به #داعش بودیم! و من برای این کار به ١١٢ کشور سفر کردم... ❗️
#صداقت_آمریکایی
#تروریست
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه:
توفیلم یوسف پیامیردختران لاوان همزمان همسرحضرت یعقوب میباشن چندین باردرفیلم تکرارشده جریانش چیه؟
پاسخ شبهه:
🔮در باره ازدواج حضرت يعقوب عليه السلام بايد گفت:
ازدواج با دو خواهر بطور همزمان از ديدگاه اسلام وبراساس آيه شريفه 23 سوره مباركه نساء كه مي فرمايد - : « «حُرِّمَتْ عَلَيْكُمْ أُمَّهاتُكُمْ....وَ أَنْ تَجْمَعُوا بَيْنَ اْلأُخْتَيْنِ إِلاّ ما قَدْ سَلَفَ إِنَّ اللّهَ كانَ غَفُورًا رَحيمًا؛ حرام شده است بر شما (ازدواج با) مادرانتان و ... و اين كه بين دو خواهر جمع كنيد(هم زمان با آن دو ازدواج كنيد) مگر آنچه در گذشته واقع شده است همانا خداوند آمرزنده مهربان است»📚(نساء، آيه 23) - ، باطل و حرام شده است.
🔮 در اين زمينه چند ونكته قابل ذكر است :👇
1⃣در برخي از تفاسير چنين آمده است «يعقوب، راحيل را پس از اينكه ليا خواهرش (همسر يعقوب) از دنيا رفت، گرفت و جمع ميان دو خواهر نكرد.» 📚(آلاء الرحمن، ج2، ص 71) بحار الانوار ج12 ص 219 س13 )
2⃣جمع بين دو خواهر كه در زمان واحد دو خواهر را در ازدواج داشت، در سنت يعقوب وجود داشت همچنان كه ازدواج برادران با خواهران در سنت آدم ابو البشر نيز موجود بود و ليكن در دين اسلام اين امور نقض شد . 📚(ترجمه الميزان، ج4، ص446)
◀️در اين باره اشاره به مطالب ذيل شايان توجه است:
◀️حرمت ذاتي و حرمت اعتباري: در مباحث اصول استنباط احكام شرعي آمده است.
احكام فقهي از جهت حرام و حلال بودن وابسته به اعتبار شارع است و تكويني نيست.
البته احكام شرعي تابع مصالح و مفاسد مي باشد. با اين تفاوت كه برخي مصالح و مفاسد به حسن و قبح عقلي متكي است و يا هميشگي و ذاتي است.
مانند حرمت شرب خمر و يا قتل بي گناه، كه مفسده آن هميشگي و ذاتي است.
اما برخي مصالح و مفاسد وابسته به زمان و مكان و يا شرط خاص است.
👈مانند صيد در روزهاي شنبه كه براي بني اسرائيل حرام شده بود.📚 (سوره نساء، آيه 154) اما در دوران قبل از آن و بعد از آن حرام نبوده و نيست.
🔮اين گونه موارد اعتباري و متغير از ابتداي آفرينش انسان ها، نمونه هايي داشته است چنان كه درباره ازدواج هابيل و قابيل با خواهرانشان، مرحوم طبرسي حديثي از امام سجاد(ع) نقل مي كند كه آن حضرت در ضمن گفتاري كه به مردي قريشي بيان داشت جريان ازدواج هابيل را با بلوزا خواهر قابيل هم چنين ازدواج قابيل را با اقليما خواهر هابيل شرح مي داد به او فرمود: اين مطلب را انكار مكن چه آن كه روش الهي بر اين جاري شده است مگر نه اين است كه خداوند زوجه آدم را از خود او آفريد و سپس براي او حلالش كرد ... .📚 (ر.ك: ميزان الحكمه، ج 4، ح 3031)
🔮علامه طباطبائي در توجيه اين نظريه مي فرمايد حكم ازدواج يك حكم تشريعي و تابع مصالح و مفاسد است و حكم تكويني نيست كه قابل تغيير نباشد زمام چنين حكمي به دست خداست از اين رو ممكن است روزي به خاطر ضرورت از جانب خدا حلال گردد.
🔮در جامعه آن روز كه فقط چند خواهر و برادر بوده اند با در نظر گرفتن مشيت خداوند عنوان فحشا صدق نخواهد كرد حال چه اشكالي دارد كه به طور موقت براي گروهي به خاطر ضرورت اين گونه ازدواج مباح باشد. 📚(براي مطالعه بيشتر ر.ك: 1. ترجمه تفسير الميزان، ج 4، ص 239؛ 2. سبحاني، جعفر، منشور جاويد، ج 4، ص 198)
🔮ازدواج هم زمان با دو خواهر نيز از اين گونه موارد است كه قبل از اسلام رايج بود. و در زمان حضرت يعقوب نيز جاري بوده است. 📚(ر.ك: بحارالانوار، ج 10، ص 76)
🔮 اما با ظهور اسلام به عنوان كامل ترين شريعت، پس از نزول آيه شريفه 23، سوره نساء، چنين ازدواجي تحريم شد. و اين خود دليلي است بر تكامل شرايع تا شريعت اسلام كه دستورات آن سزاوار اجراء، براي جامعه بشريت تا هنگام برپايي قيامت است. 📚(براي مطالعه بيشتر ر.ك: 1. تفسير الميزان، ج 4، ص 283، ط عربي؛ 2. تفسير نمونه، ج 3،
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
متن شایعه:
"آیا می دانید از بین امامان ۱۲ گانه ، ۹ تن آنها با آب انگور سمی کشته شده اند ؟ البته توجه داشته باشید که این آب انگوره ها اصلا حاوی الکل نبوده اند !!! یک ضرب الامثل هست که میگه : آدم عاقل از یک سوراخ دو بار نیش نمی خوره! یک امام اینطوری کشته میشه ، دوتا امام اینطوری کشته میشن ، دیگه حداقل از نفر سوم انتظار داریم یه ذره سنجیده تر عمل کنن ! زشته به غرآن !!! آیا امام هشتم وقتی خلیفه عباسی میخواست بهش آب انگور سمی بده ، خبر داشت که آب انگور سمی هستش ؟ اگه خبر داشته ، پس یعنی خود کشی کرده ! اگه خبر نداشته پس جریان علم لدنی ائمه و ارتباط با ملائکه و جنیان و عالم غیب چی میشه ؟!! اگر می گید این خواست خدا بوده ، پس دیگه خلیفه عباسی رو چرا بهش می گید قاتل ؟ اگر خواست خدا بوده پس به این معنی هستش که از نظر خدا زنده نبودن امام هشتم از زنده بودنش مفید تر بوده!غیر از اینه خدا وکیلی؟؟؟!
(متن شایعه خلاصه شد)
پاسخ شایعه:
1⃣. برخلاف ادعای شبهه هیچیک از ائمه(ع) با آب انگور مسموم نشدند! تنها در شهادت امام صادق(ع) و امام رضا(ع) به انگور مسموم، نه آب انگور، اشاره شده و بقیه به روشهای دیگر مسموم شده اند.
http://yon.ir/shahaadat
2⃣. هر انسانی روزی می میرد و هیچ علمی مانع مرگ نیست! امامان(ع) به همه چیز علم نداشتند بلکه هرگاه اراده می کردند، به موضوعی علم پیدا می کردند. چون علم غیب تأثیرى در تغییر حوادث عالم ندارد، تكلیف آور نیست و تكلیف ائمه مانند سایر افراد بشر، بر اساس علم عادى است.
http://yon.ir/Takliif
3⃣. علم غیب امام دو گونه است، علم به موارد حتمی و موارد غیر حتمی، که تنها در موارد غیر حتمی برای امام تکلیف و اختیار وجود دارد تا با تغییر زمینه ها برای حفظ جان خود بکوشد.
4⃣. پس ائمه(ع) در امر شهادتشان یا اراده به استفاده از علم غیب نکرده اند، یا با عواملی مانند خباثت و تصمیم قطعی خلفا، موضوع حتمی بوده و تکلیفی برای امام باقی نمی مانده است.
http://yon.ir/elmemam
. استمرار امامت ائمه(ع) در دوران قدرت دشمنان خونریزشان بهترین دلیل امدادهای الهی است؛ بعنوان مثال امام حسن(ع) بارها مسموم شدند که مشیت الهی در سایر موارد به زنده ماندن ایشان بود. امامان هم مانند سایرین مرگ محتومی دارند که امداد غیبی در این زمان موضوعیت ندارد.
http://yon.ir/masmoomiat
6⃣. قضا و قدر خداوند اگر حتمی شود، عوض شدنی نیست؛ علم امامان به زمان و مکان شهادتشان فقط علم به یک واقعه حتمی است که رضایت آن بزرگواران به این قضا و قدر موجب ترفیع درجات آنها می شود.
http://yon.ir/hatmii
7⃣. شرب خمر نه تنها در اسلام حرام است بلکه غیرمسلمانان صاحب خرد نیز بدلیل مضراتش از آن دوری میکنند؛ چه رسد به امامان معصوم که انسانهای کامل و عامل ترین مردم به احکام خداوند و از هر پلیدی پاک می باشند.
http://yon.ir/tathir
8⃣. بی اعتقادی نویسنده از محتوای شبهه پیداست اما نتیجه گیری غیرمنطقی و مغرضانه پایانی متن، دلیل روشن عناد او با دین و برگزیدگان خداوند است.
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه:
و چقدر زیباست حرف زرتشت که میگوید:
ای کاش آنقدر آب داشتم تا جهنم را خاموش میکردم
و آنقدر آتش داشتم تا بهشت را میسوزاندم
که مردم خدا را برای خودش بپرستند
نه برای بهشت و جهنم!!
پاسخ شبهه:
♦️ و چقدر زیباست که اسلام ستیزانی که به دنبال ترویج باستان گرایی و احیاء دین تحریف شده ی زرتشت هستند، هیچ گونه اطلاعی از آموزه های این دین ندارند و سخنانی را به حضرت زرتشت نسبت می دهند که با عقاید پیروان این دین منافات دارد.
👈 جهنم زرتشتی ها آتش ندارد که جناب زرتشت بخواهد آن را با آب خاموش کند!
❇️ در دین زرتشت نیز که بنا به قول مشهور حدود 600سال قبل از مسیح تأسیس شده است عقیده به معاد به وضوح بیان شده است. در این دین اعتقاد بر این است که روح بعد از جدا شدن از بدن تا روز رستاخیز وارد عالم برزخ می شود؛ تا در روز رستاخیز به جسم خود بپیوندد؛ زرتشتیان به اموری مثل صراط و میزان اعمال و بهشت و جهنم نیز اعتقاد دارند؛ ولی معتقدند که در جهنم آتش وجود ندارد. چرا که آتش از نظر آنان مقدّس است؛ به عقیده آنها جهنم محلی بسیار سرد و تاریک و کثیف و پر از حیوانات موذی است که گناهکاران را اذیت می کنند. (آشنایی با ادیان بزرگ: ص 57 تا 62)
♦️ شگفت انگیز اینکه اسلام ستیزان، سخنان پیشوایان اسلام را سرقت کرده و به افرادی مانند داریوش و کوروش و زرتشت و ... نسبت می دهند. جمله ی مذکور در متن شبهه، در اصل از سخنان حضرت علی علیه السلام گرفته شده که فرمودند:
📚 ما عَبَدْتُكَ خَوْفاً مِنْ نَارِكَ وَ لَا شَوْقاً إِلَى جَنَّتِكَ بَلْ وَجَدْتُكَ أَهْلًا لِلْعِبَادَةِ فَعَبَدْتُك (عوالی الئالی، ج2، ص11)
🙌خدایا من تو را نه از ترس آتش و نه به خاطر اشتیاق به بهشت عبادت می کنم، بلکه تو را شایسته عبادت یافته ام.
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه:
چرا امام رضا ولایت عهدی مامون رو پذیرفت ایا این پذیرفتن به معنای تایید مامون نبود
پاسخ شبهه:
🔮در کتاب سیره پیشوایان چنین امده است:
به نظر می رسد عوامل زیر در پذیرش ولایت عهدی تأثیر داشت:
1️⃣امام رضا هنگامی ولایت عهدى مأمون را پذیرفت كه دید اگر امتناع ورزد، نه تنها جان خویش را به رایگان از دست می دهدکه جان شیعیان را نیز در خطر می اندازد از این رو امام بر خود لازم دید كه جان خویش و شیعیان و هواخواهان را از گزندها برهاند، زیرا امت اسلامى به وجود آنان و آگاهى بخشیدنشان نیازدارد .
اینان بایستى باقى مى ماندند تا براى مردم چراغ راه و رهبر و مقتدا در حل مشكلات و هجوم شبهه ها باشند. آرى ، مردم به وجود امام ویارانش نیاز بسیار داشتند، چه ، در آن زمان موج فكرى و فرهنگى بیگانه بر همه جا چیره شده و در قالب بحث هاى فلسفى و تردید نسبت به مبادى خداشناسى ، كفر و الحاد را به ارمغان مى آورد؛ از این رو بر امام لازم بود كه بماند و مسئولیت خویش را در نجات امت به انجام برساند و دیدیم كه امام نیز با وجود كوتاه بودن دوران زندگیش پس از ولایت عهدى چگونه عملاً وارد این كار زار شد.
حال اگر او با رد قاطع و همیشگى ولایت عهدى ، هم خود و هم پیروانش را به دست نابودى مى سپرد، این فداكارى معلوم نیست همچون شهادت حیات بخش و گره گشاى سید شهیدان گرهى از كار بسته امت مى گشود.
2️⃣علاوه بر این ، نیل به مقام ولایت عهدى اعتراف ضمنى از سوى عباسیان به شمار مى رفت دائر بر این مطلب كه علویان نیز در حكومت سهم شایسته اى دارند.
3️⃣دیگر از دلائل قبول ولایت عهدى از سوى امام آن بود كه مردم خاندان پیامبر را در صحنه سیاست حاضر بیابند و به دست فراموشیشان نسپارند، و نیز گمان نكنند كه آنان همان گونه كه شایع شده بود فقط علما و فقهایى هستند كه در عمل هرگز به كار ملت نمى آیند.
شاید امام نیز در پاسخى كه به سوال ابن عرفه داد، نظر به همین مطلب داشت .
ابن عرفه از حضرت پرسید:
اى فرزند رسول خدا به چه انگیزه اى وارد ماجراى ولایت عهدى شدى ؟
امام پاسخ داد: به همان انگیزه اى كه جدم على علیه السلام را وادار به ورود در شورا نمود.
📚بحار الانوار،ج49 ص140
4️⃣گذشته از همه اینها، امام در ایام ولایت عهدى خویش چهره واقعى مأ مون را به همه شناساند.
همان گونه كه حوادث بعدى نشان داد، امام مى دانست كه هرگز از دسیسه هاى مامون و دار و دسته اش در امان نخواهد بود و گذشته از مقام ، جانش نیز از آسیب آنان محفوظ نخواهد ماند.
امام بخوبى درک مى كرد كه مامون به هر وسیله اى كه شده در مقام نابودى وى جسمى یا معنوى ـ برخواهد آمد.
امام رضا به صورتهاى گوناگونى براى خنثى كردن توطئه هاى مامون موضع گرفت كه مامون آنها را قبلاً به حساب نیاورده بود.
اینک به دو مورد از موضعگیری های حضرت اشاره می کنیم:
1- امام تا وقتى كه در مدینه بود از پذیرفتن پیشنهاد مامون خود دارى كرد و آن قدر سرسختى نشان داد تا بر همگان معلوم بدارد كه مامون به هیچ قیمتى از او دست بردار نمى باشد. حتى برخى از متون تاریخى به این نكته اشاره كرده اند كه دعوت امام از مدینه به مرو با اختیار خود او صورت نگرفت و اجبار محض بود.
اتخاذ چنین موضع سرسختانه اى براى آن بود كه دیگران بدانند كه امام دستخوش نیرنگ مامون قرار نمى گیرد و بخوبى به توطئه و هدف هاى پنهانیش آگاهى دارد. با این شیوه امام توانسته بود مردم را از ا هداف شوم حکو مت آ گاه سازد.
2- به رغم آنكه مامون از امام خواسته بود كه از خانواده اش هركه را كه مى خواهد همراه خویش به مرو بیاورد، ولى امام با خود هیچ كس حتى فرزندش جواد را هم نیاورد، در حالى كه آن سفر و ماموریت بسی بزرگ و طولانى بود كه مى بایست امام طبق گفته مامون رهبرى امت اسلامى را به دست بگیرد.
📚سیره پیشوایان،مهدی پیشوایی،ص515 به بعد
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه:
بسیاری از شیعیان متاسفاته ندانسته با پایان ماه صفر با ارسال یک حدیث جعلی از پیامبر که هر کس بشارت ربیع رو به من بده ........ از عزا درمیان
توجه داشته باشید که هفته اول ربیع سخت ترین روزهای اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بود و هست و ایامیه که تمام مصیبت های اهل بیت از این هفته شکل میگیره
1 غصب خلافت امیرالمومنین علی علیه السلام
2 حمله وحشیانه به بیت حضرت زهرا سلام الله علیها و امیرالمومنین
3 آتش زدن درب خانه حضرت
4 اهانت به دختر پیامبر و شکستن پهلو و بازوی ایشان
5 شهادت حضرت محسن علیه السلام
6 بستن دستهای امیرالمومنین برای بیعت و .....
فکر نمیکنم این مصایب مصیبت های کوچکی باشه که بخواهیم جشن بگیریم و شادی کنیم
ولی متاسفانه به همت وهابیون و شیعه نماهایی که دستشون تو دست ملعونیین و قاتلین اهل بیت هست این ایام تو ایران جشن و شادی برگزاره
لازم به ذکره این ایام تو کشورهایی چون عراق و ..... ایام عزا و مصیبت هست و اکثر مراجع و علما این ایام رو به عزاداری مشغولن
ان شاالله نهم ربیع ما از عزا در میاییم و روز نهم ربیع شادی میکنیم
پاسخ شبهه:
1⃣با آغاز ماه ربیع الاول شبهات مربوط به عیدالزهرا و گرفتن دهه های بدون سند و ایجاد تفرقه بین برادران اهل سنت و شیعیان که برگرفته از جریانات انحرافی چون:
خاندان شیرازی
و انجمن حجتیه
میباشد نیز شروع میشود
2⃣جشن "عیدالزهرا" یا خون به دل کردن اهل بیت (ع)؟!
جشنهای مجعول و غیراخلاقی به مناسبت نهم ربیع الاول با چند عنوان و هدف صورت میگیرد؟ ریشههای حقیقی این قشر خاص در کجاست و آیا استدلالات آنان از ارزش محکم دینی برخوردار است؟
http://goo.gl/TuJcLp
3⃣متن فتوای مقام معظم رهبری پاسخ به تمام شبهات درباره لعن کردن بعضی از افراد تاریخ اسلام است .این فتوا حاکی از بصیرت عمیق مقام معظم رهبری نسبت به شرایط کنونی جهان اسلام و تلاش صهیونیسم در ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است.خداوند بر توفیق ایشان بیفزاید.
http://www.saelin18.com/?p=2562
وحی تمام انبیازمزمه علی علی است
مهر وولای مرتضی چشم و چراغ هر دلی است
گرچه بهشتی شوم از ذکر برائت از عدو
بهتر از آن لعن عدو ، اطاعت از امر ولی است
4⃣آیا برگزاری جشن نهم ربیع الاول یا همان عیدالزهرا صحیح است ؟
عید الزهرا و جشن گرفتن نهم ربیع الاول به دو جهت میتواند باشد:
نخست آنکه سالروز به امامت رسیدن حضرت ولی عصر امام زمان(عج) است، دومین مناسبت که بین برخی از مردم به غلط مشهور شده، سالروز قتل عمر بن خطاب است.
اما نسبت به امامت امام عصر از آن جهت که هشتم ربیع الاول روز شهادت امام حسن عسکری است و از آن به بعد امامت به عهده امام زمان حضرت ولی عصر سپرده میشود، شیعیان برای به امامت رسیدن امام زمان خشنودند و جشن میگیرند. با این کار یک نوع ابراز احساسات و عرض ارادت نسبت به آن وجود شریف و مادر بزر گوارش حضرت زهرا (س) میکنند، اما در عین حال هیچ گونه توصیهای از سوی معصومین بر جشن گرفتن این روز نداریم.
دومین جهت که بین مردم به غلط مشهور گشته که سالروز قتل عمر، نهم ربیع الاول است، نیز بدون مستند و دلیل معتبر است. زیرا طبق منابع تاریخی فریقین (شیعی و سنی) عمر بن خطاب در روز بیست و سوم ذی الحجه ترور شد. پس از سه روز درگذشت. بنابر این او در اواخر ذی الحجه درگذشته است. وقتل او در ۹ ربیع الاول فاقد دلیل معتبر است. بسیاری از بزرگان شیعه براین اتفاق نظر دارند که تاریخ قتل خلیفه دوم ۲۶ یا ۲۹ ذی الحجة سال ۲۳ هـ .ق است. على بن حسين مسعودى و یعقوبی ، دو تن از مورّخان بنام شیعه همچنین همه تاریخ نگاران اهل سنت بر همین عقیده بوده اند .
http://www.soalcity.ir/node/2631
5⃣ان شاالله شیعیان حقیقی در این برهه حساس حواسشان به حمایت وحدت بین شیعه و سنی و اطاعت امر ولی خواهد بود.
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه:
زمانی که عرب دخترش را زنده در گور میکرد .....
کورش بزرگ برای دختران پارس دانشگاه ساخت..!!!!!
( این یعنی عشق )
پاسخ شبهه:
♦️ در حالیکه برخی تلاش می کنند، دوره هخامنشی و ساسانی را یک دورهی طلایی برای تاریخ ایران معرفی کنند(!) اما میبینیم که این عصر درخشان، تنها برای اشراف و شاهزادگان و موبدان درخشان بود! اما برای عامهی ملت، مملو از ظلم و ستم و تباهی بود. در این دوران #نظام_طبقاتی عجیبی بر جامعه ایرانی حاکم بود که در آن تنها شاهزادگان و موبدزادگان از حق تحصیل علم و دانش بهرهمند بودند. در این نظام اجتماعی مرز بین طبقات شدیداً کنترل میشد و هیچکس (حتی با وجود لیاقت) حق ورود به طبقهی بالاتر را نداشت. به یک نمونه که در #شاهنامه آمده است توجه کنید: 👇👇
👈 در عصر زمامداری انوشیروان خزانه ی حکومتی برای تأمین مخارج جنگ دچار کسری گردید. وزرای انوشیروان دست به تدبیر بردند تا چاره ای بیندیشند. اما هرچه کوشش کردند راه به جایی نبردند. در این میان کفشگری پرتلاش که از ماجرا باخبر شده بود برای انوشیروان پیغامی فرستاد که من حاضرم اموال خود را به شما اهداء کنم تا هزینه ی جنگ تأمین گردد بدین شرط که به فرزند من اجازه دهید تا کسب دانش کرده و دبیر شود. انوشیروان حاضر به پذیرش این مسئله نگردید و گفت : « اگر كه پسر كفش دوز دبيرى و وزيرى كند، بنابراین پسر دبير و وزير هم باید كفشدوزى کند [و این محال است!!]
🔴 يكى كفشگر بود موزه فروش
بگفتار او پهن بگشاد گوش
🔵... بدو كفشگر گفت كاى خوب چهر
نرنجى به گويى به بوذَرجُمِهر
🔴 كه اندر زمانه مرا كودكيست
كه بازار او بر لم خوار نيست
🔴... كه او را سپارم به فرهنگيان
كه دارد سرِمايه و هنگ آن
🔵... بیامد بر شاه ایران به شــب
وزان کفشگر نیز بگشاد لب
🔴.... بدو گفت شاه، اى خردمند مرد
چرا ديو چشم ترا خیره كرد
🔵 برو همچنان باز گردان شتر
مبادا كزو سيم خواهيم و در
🔴 چو بازارگان بچه گردد دبير
هنرمند و با دانش و يادگير
🔵 چو فرزند ما برنشيند به تخت
دبيرى ببايدش بخت
🔴 هنر يابد از مرد موزه فروش
سپارد بدو چشم بینا و گوش
🔵... نخواهيم روزى بدان گنج داد
درم زو مخواه و مكن رنج ياد
🔴 هم اكنون شتر بازگردان ز راه
درم خواه و از موزه دوزان مخواه
⚠️ نمونه دیگر، قتل عام مردم بیگناه برای حفظ تاج و تخت است که در متون تاریخی به وفور وجود دارد. از آن جمله میتوان به قتلعام مردم بیدفاع بلوچستان و سپس کشتار بیرحمانهی مردم گیلان به دست انوشیروان اشاره نمود. همینطور موارد متعددی از شکنجه و زجرکش نمودن مخالفین و منتقدین در تاریخ گزارش شده است.
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه:
به زرتشت گفتند زندگی خود را چگونه ساختی؟ گفت:
1. دانستم رزق مرا دیگری نمیخورد پس آرام شدم .
2. دانستم كه كار مرا دیگری انجام نمیدهد پس تلاش كردم .
3. دانستم كه پایان كارم مرگ است پس مهیا شدم .
4. دانستم كه خدا مرا میبیند پس حیا كردم .
پاسخ شبهه:
این جملات در حقیقت روایتی است که از امام علی علیه السلام به ما رسیده و ترجمه آن گاهی به کورش و گاهی به حضرت زرتشت نسبت داده می شود در حالی که درست نیست.
متن کامل روایت:
« قیل له(علی علیه السلام) على ما بنیت أمرك ؟
قال على أربع خصال :
علمت أن رزقی لا یأكله غیری فاطمأنت نفسی و علمت أن عملی لا یعمله غیری فأنا به مشغول و علمت أن أجلی لا أدری متى یأتینی فأنا أبادره و علمت أنی لا أغیب عن عین الله فأنا منه مستحی »
ترجمه:
از علی (علیه السلام) پرسیدند:
زندگی خود را چگونه بنا کردی؟ فرمود بر چهار اصل :
1. دانستم رزق مرا دیگری نمیخورد پس آرام شدم .
2. دانستم كه كار مرا دیگری انجام نمیدهد پس تلاش كردم .
3. دانستم كه پایان كارم مرگ است پس مهیا شدم .
4. دانستم كه خدا مرا میبیند پس حیا كردم .
سند روایت:
1. ورام بن ابى فراس، مجموعة ورام، ج 2 ص 9، انتشارات مكتبة الفقیه قم
2. حسن بن ابى الحسن دیلمى، إرشاد القلوب، ج 1 ص 188 ، انتشارات شریف رضى، 1412 هجرى قمری
3. ابن ابى الحدید معتزلى، شرح نهج البلاغة، ج 2 ص 96 ، انتشارات كتابخانه آیت الله مرعشى قم، 1404 هجرى قمری
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه:
"ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺷﺪ ﮐﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺩﺭﻭﻍ ﮔﻔﺘﻦ ﺭﺍ ﺁﻏﺎﺯﮐﺮﺩﻧﺪ؟
ﺯﺭﺗﺸﺖ : ﺩﺭ ﺳﺮﺯﻣﯿﻦ ﻣﻦ ﺩﺭﻭﻍ ﺣﺮﺍﻡ ﺍﺳﺖ.
ﮐﻮﺭﻭﺵ : ﻣﺮﺩ ﭘﺎﺭﺳﯽ ﺩﺭﻭﻍ ﻧﮕﻮﯾﺪ ﺣﺘﯽ ﺑﻬﻨﮕﺎﻡ ﻣﺮﮒ ...
اسلام:در سه جا دروغ نیکوست..میدان جنگ.وعده به زنان.اصلاح بین مردم
پاسخ شبهه:
1⃣گذشته از این که هیچ سندی برای اثبات این جملات از کورش و زرتشت وجود ندارد خود این جمله که، « مرد پارسي دروغ نگويد حتي بهنگام مرگ در جنگ. » خودش یک دروغ شاخدار است. چون تاریخ پر است از مواردی که مردان پارسی دروغ گفته اند؛ مگر تمام پارسیان معصوم از دروغ بوده اند؟
مگر آنکه بگویید مرادش از این جمله خبر نبوده بلکه انشاء بوده است؛ یعنی «مرد پارسی نباید دروغ بگوید حتّی به هنگام مرگ در جنگ».
اگر این معنا مراد است، پس گوینده اش عقل درستی نداشته است. چون به حکم عقل، برای نجات جان افراد، دروغ گفتن نه تنها بد نیست بلکه خوب است.
2⃣مثلاً اگر شما ببینید که می خواهند فلان انسان خوب را بدون هیچ گناهی بکشند، و بدانید که اگر شما سخنی دروغ بگویید، او از مرگ نجات می یابد، و آن سخن دروغ را نگویید، یقیناً شما هم قاتل آن فرد بی گناه محسوب خواهید شد. بلی دروغ بد است، امّا نجات ندادن جان یک انسان هم خیلی بد است. حال اگر نجات جان یک انسان فقط با گفتن دروغ امکان پذیر باشد چه کنیم؟ اگر دروغ بگوییم، کار بدی کرده ایم و اگر دروغ نگوییم باز کار بدی کرده ایم؛ چون نجات ندادن جان یک فرد، هم کار بدی است. امّا کدام بدتر است؟ دروغ گفتن یا نجات ندادن جان یک انسان؟ عاقلان دانند که نجات ندادن جان یک انسان، خیلی بدتر است. لذا بین بد و بدتر باید بد را انجام داد نه بدتر را. و شکّ نیست که بین بد و بدتر، بد را انتخاب نمودن، خودش کار خوبی است.
فرض کنید در میدان جنگ هستید. دشمن شما را اسیر کرده است. می خواهند از شما اطلاعات بگیرند. اگر سخن نگویید آنقدر شکنجه می دهند تا زبان باز کنید؛ و اگر کسی می گوید هیچ پارسی زیر شکنجه زبان باز نمی گوید، دروغ شاخداری گفته است. پس چاره ای جز دادن اطّلاعات ندارید چه با زبان خوش و چه زیر شکنجه. حال اگر اطّلاعات دروغ بدهید، دشمن شکست می خورد، امّا اگر اطّلاعات درست بدهید، خودی ها شکست می خورند و صدها و هزاران نفر از آنها کشته می شوند. خوب حالا دروغ بگوییم یا راست بگوییم؟ جواب نزد عاقلان روشن است.
3⃣برخلاف بیان متن شبهه ، اسلام امر به دروغ نکرده . بلکه در اسلام ، دروغ یکی از گناهان " کبیره " است و از آن در آیات ، روایات و احادیث ، به شدت نهی شده است و راست گویى و مبارزه با دروغ از اهمیت فوق العاده ای در تعلیمات اسلامی برخوردار است.
4⃣به طور نمونه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
مولا علی (ع) فرمودند : هیچ بدی و زشتی بدتر از دروغگویی نیست.
بحارالانوار جلد 72 صفحه 259 حدیث 23
سوره نحل آیه 116 : برخورداری کمی است در دنیا دروغ گویان را و برای ایشان عذابی دردناک است در آخرت.
امام حسن عسگری (ع) فرمودند : تمام پلیدیها و زشتیها در خانه ای نهاده شده که کلید آنها دروغگویی است. نزهة الناظر و تنبیه الخواطر صفحه 145 حدیث 13
رسول خدا (ص) در خطبه اش فرمود : از بزرگترین گناهان زبان ، دروغگویی است. بحارالانوار جلد 21 صفحه 211
مولا علی (ع) فرمودند : هیچ عاقلی دروغ نمی گوید ، و هیچ مومنی زنا نمی کند.
بحارالانوار جلد 66 صفحه 313 حدیث 7
آیات و روایات بسیاری در زمینه زشتی دروغ سخن می گویند و آیات تکان دهنده ای حتی دروغگو را در ردیف " کافران " و " منکران " آیات الهی می شمارند.
به عنوان مثال :
سوره نحل آیه 116
سوره زمر آیه 3
سوره نحل آیه 105
و احادیث و روایات دیگر که بخشی از آن در لینک زیر وجود دارد:
http://hadithban.ir/%D8%A2%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D9%88-%D8%A7%D8%AD%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D8%AB-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%BA/
5⃣همچنین می توانید به لینک زیر مراجعه کنید یا در گوگل، " سخنان جعلی کوروش " یا " سخنان جعلی منتسب به کوروش " را جستجو بزنید و خود باجملات جعلی نسبت داده شده به کوروش و زرتشت و روبرو شوید که با سند به شما نشان می دهند سخنان بی سند نسبت داده شده به کوروش و زرتشت در اصل ، از افراد دیگری منجمله امامان یا بزرگان دنیا هستند.
http://www.cloob.com/u/olker/67149827/%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%A7%D9%86_%D8%AC%D8%B9%D9%84%DB%8C_%D9%85%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%A8_%D8%A8%D9%87_%DA%A9%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%B4_1.
و:
http://oweis.ir/?p=7221
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
🔰موضع گیری کورش کبیر پیرامون #غزه ، #لبنان و #سوریه
شنیده اید و شنیدهایم که برخی از هموطنان شعار "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" سر میدهند. اما چند نکته قابل توجه:
1⃣ سیاست کورش کبیر نسبت به لبنان
کورش هخامنشی 2500 سال پیش با لشکری عظیم به سوی لبنان (فینیقیه باستان) حرکت و پس از چندماه و با صرف هزینه بسیار آن سرزمین را فتح و به خاک ایران ملحق کرد.
اسکن از سند:
goo.gl/NUUrqA
2⃣ سیاست کورش کبیر درباره غزه
او پس از لبنان به غزه هم لشکرکشی کرد. باز هم هزینهای سنگین و الحاق غزه به خاک ایران... جالب اینکه غزه در زمان کمبوجیه دوم (پسر کورش کبیر) رسماً یک پایگاه نظامی ایرانی بود.
اسکن از سند:
goo.gl/WuWSv5
3⃣ سیاست کورش کبیر در قبال سوریه
کورش 2500 سال پیش به سوریه هم لشکرکشی کرد و آن دیار را به قلمرو حکومت خود ملحق کرد.
اسکن از سند:
goo.gl/NUUrqA
goo.gl/MNwDPp
⚠️ جالب اینکه کورش پس از فتح بابل به یهودیان اجازه داد به #اورشلیم (بیت المَقدَس) برگردند و همچنین دستور داد تا معابد و اماکن یهودی در #فلسطین بازسازی شود و هزینه این بازسازیها را از خزانه شاهی و از جیب مردم ایران پرداخت کرد.
اسکن از سند:
goo.gl/qqVpYu
goo.gl/cNzAWt
💠 اسناد تاریخی نشان میدهد که کورش، در عمل شعارِ "هم غزه، هم لبنان" را سرلوحه سیاستهای خود قرار داده بود. با اینکه وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم ایران در آن دوران، نامناسب و غالباً #مردم در #فقر بودند:
goo.gl/r5f3uM
⁉️ اکنون باید پرسید چرا برخی از مدعیان فرهنگ آریایی، این شعار کورش کبیر را زیر پاهای خود انداخته اند؟!
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات وشایعات
جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
✍✍✍ #حرف
بادِ تکنولوژی چادری ها را با چادرهایشان برد...
دلت که بال نداشته باشد..
پرواز را که دوست نداشته باشی
اهل زمین می مانی..
بی آرمان ها ، بی هدف ها ، دنیاپرست می شوند..
به خودشان می آیند می بینند 30 سال 40 سال گذشته و هیچ!
و اگرنه !
چادر اگر لباس جهاد است
چرا باید چادری ها اسیر خودنمایی و دلبری بشوند..
و اگر نه!
چادر اگر یعنی به عفیفه بودن تمرین کردن..
چرا باید چادری ها را باد تکنولوژی خمیده کند...
چادری ها اگر درد دین نداشته باشند
درد دنیا به جانشان می افتد
چادری ها اگر برای خدا مسابقه ندهند!
در مسابقه ی دنیا شبانه روز سبقت میگیرند...
بیایید بگویید ما با این میل «خودنمایی» سرکش چه کار کنیم؟
بیایید بگویید ما با دل های سرسپرده به احسنت و به به های مجازی چه کار کنیم؟
و اگرنه!
چادری ها را باد تکنولوژی نمی برد ، تکنولوژی هایی که اساسش این است که زن را به نمایش مردها در بیاورد...
و اگرنه!
لایوگرفتن و پخش تصویر آرایش کرده و قهقهه و شوخی با پسرها مناسب یک خانم باحیا نیست.
والسلام
#چادرانه
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
مغرورانه به کوروش مینازند که مُنجی یهودیان شد و ایشان را از ستم بُختالنصر نجات داد و علیرغم نازیدنشان به سعدی و شعار «بنی آدم اعضای یک پیکرند ـ که در آفرینش ز یک گوهرند» آنگاه عنودانه شعار میدادند «نه غزه ، نه لبنان» و لجوجانه میگویند
«سوریه و یمن به ما چه؟»
کاش ارزنی شعور و دوزی از سواد را پشتوانه شعارهای خود میکردید!
بمناسبت بیمسمای روز کوروش
#داریوش_سجادی
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
#ایام_محسنیه
💢تاریخ دقیق شهادت (سقط شدن) فرزند حضرت زهرا(س) مشخص نیست، چگونه عده ای از 28 صفر تا هشتم ربیع را، آغاز #ایام_محسنیه میدانند؟
#دلایل_را_بخوانید
شهادت حضرت محسن و هجوم به بیت وحی از #قطعیات است ولی اینکه این اتفاق در چه زمانی افتاده است، مورد بحث است، مشهور شده که بلافاصله بعد از رحلت پیامبر(ص) ایام محسنیه یا دهه محسنیه بر پا می کنند.
✅دلایلی است که شهادت حضرت محسن را بلافاصله بعد از رحلت پیامبر(ص) زیر سوال می برد و این دلایل حاکی از آن است که اقلا بعد از یکماه پس از رحلت پیامبر(ص) و هجوم به خانه #وحی اتفاق افتاده است
از آنجا که چند هجوم به خانه وحی صورت گرفته و در حمله آخر منجر به #شهادت محسن(ع) و ضرب و شتم حضرت زهرا(س)شده، بعضی هجوم نهایی را با هجوم اول خلط کرده اند
✅به دلایل زیر در هجوم اول محسن(ع) #شهید نشده و پس از یک ماه این اتفاق افتاده است
دلیل اول: با توجه به حدیث امام صادق(ع) که حضرت زهرا(س) پس از مضروب شدن دچار #مریضی شدید شدند نشان از آن دارد که بعضی از تحرکات اجتماعی حضرت زهرا(س) قبل از #مضروب شدن اتفاق افتاده است.
بنابراین خطبه #فدکیه حضرت زهرا(س)قبل از هجومی بوده که منجر به شهادت حضرت محسن(ع) شده است چون نحوه حرکت ایشان به مسجد نشان از عدم بیماری ایشان دارد.
✅ابن ابی الحدید در توصيف چگونگي آمدن حضرت فاطمه(س) به مسجد براي ايراد خطبه فدكيه آورده است كه آن حضرت با پوشش كامل در ميان جمعي از زنان در حالي كه #چادرش بر اثر بلندي به زير پاهايش ميرفت و همچون رسول خدا(ص) راه ميرفت، به مسجد آمد. با توجه به اين تعبير كه: «ما تخرم من مشيه رسولالله؛ راه رفتنش هيچ تفاوتي با راه رفتن رسول خدا(ص) نداشت»، ميتوان چنين نتيجه گرفت كه تا هنگام ايراد خطبه، هنوز هجمهاي به خانه حضرت فاطمه(س) صورت نگرفته بود، زيرا در صورت حمله و مضروب شدنِ آن حضرت، نوعِ حركت او نميتواند معمولي باشد تا راوي آن را به راه رفتنِ رسول خدا(ص) #تشبيه كند.
✅مسئله بعدی رفتن حضرت زهرا(س) به خانه مهاجر و انصار برای جذب نیروست. بنا بر نقل سلمان فارسي، پس از غصب خلافت و فدك، اميرالمؤمنين(ع) همراه حضرت فاطمه(س) و حسنين شب هنگام به درِ خانه مهاجران و #انصار رفته و آنان را به همراهي براي بازپسگيري حق خويش فرا خواندند. از آنجا كه بنا بر روايت سلمان، پس از حمله مهاجمان به خانه حضرت فاطمه(س) و واقعه سقط جنين، آن حضرت به طور مداوم و پيوسته بستري بود
تا به #شهادت رسيد، ميتوان چنين نتيجه گرفت كه تا زمان ملاقاتهاي شبانه آن حضرت با مهاجر و انصار، هنوز حملهاي به خانه او صورت نگرفته بود؛ زيرا در صورتِ وقوع حمله، آن #حضرت ديگر توان رفتن به در خانة تعداد زيادِ مهاجران و انصار(حتي فقط اهل بدر) را نداشت.
✅دلیل دوم :اعزام #سپاه اسامه است، طبق برخي شواهد هجوم به خانه حضرت فاطمه(س) بعد از برگشت سپاه اسامه صورت گرفته است.
✅حضور #شخصی به نام بریده بن حصیب اسلمی که در جریان هجوم به منزل حضرت زهرا(س) نامش آمده و در سپاه اسامه نیز بوده است، گویای این مطلب است که این اتفاق نمی تواند در روزهای اول ماه #ربیع افتاده باشد چون سپاه اسامه تقریبا بیش از یک ماه بعداز رحلت پیامبر(ص) به مدینه باز گشت. بریده در این جریانات طرفدار حضرت علی(ع) بوده است.
📚طبری دلائل الامامة.صفحه 134
📚 ابنابي الحديد، 263
📚 سليمبن قيس الهلالی153
📚تلخيص الشافي صفحه 50 تا 78
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
🔴فوری/واکنش امروز رهبر انقلاب به حوادث عراق و لبنان
⏪ به دلسوزان #عراق و #لبنان توصیه میکنم اولویتشان را علاج ناامنی قرار دهند
👈 مردم هم مطالبات به حقی دارند؛ این مطالبات در چارچوب ساختارهای قانونی قابل تحقق است
🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز در مراسم دانشآموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش:
🔹 بزرگترین لطمهای که دشمنان میتوانند به یک کشور بزنند، این است که امنیت را از آن سلب نمایند؛ کاری که امروز در برخی کشورهای منطقه شروع کردند و امنیت را از مردم میگیرند. در دنیا بیشتر از همه، آمریکا و سرویسهای اطلاعاتی غربی با پشتیبانی پول کشورهای مرتجع منطقه دارند آشوب به پا میکنند. این بدترین دشمنی و خطرناکترین کینهورزی علیه یک ملت است.
👈 به دلسوزان عراق و لبنان توصیه میکنم اولویتشان را علاج ناامنی قرار دهند.
👈 مردمشان هم مطالباتی دارند، بحق هم هست اما باید بدانند این مطالبات در چارچوب ساختارهای قانونی [کشورشان] قابل تحقق و ممکن است. وقتی در کشوری ساختار قانونی بههم ریخت، هیچ عملی نمیشود انجام داد. وقتی در کشوری خلأ به وجود آمد، هیچ اقدام مثبتی نمیتوان کرد.
🔺 برای کشور عزیز ما هم از این فکرها کرده بودند که خوشبختانه مردم بموقع در میدان حضور پیدا کردند و خنثی شد.
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مرحوم مغروق معتقد بود باید مثل ژاپن و آلمان صنایع نظامی رو تعطیل کنیم تا پیشرفت کنیم، حالا به این خبر توجه کنید:
ترامپ در نشست خبری مشترک با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن گفت که قرار شده قراردادی برای فروش ۱۰۵فروند جنگنده اف۳۵ به ژاپن منعقد بشه
قیمت هر اف۳۵ چیزی حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰میلیون دلاره!
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
🔸سعد حريري-٦ سال پيش:
"نظام بشار اسد قطعا سقوط خواهد کرد به اذن الله"
٦ سال بعد، #سعد_حريري سقوط كرد!
#اذن_الله
سعد حریری هم رفت و بشار اسد هنوز هست
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
#فوری_مهم
پس از داعش، بعثی ها هم هوای بازگشت به عراق بر سرشان زد!!
اولین بیانیهی حزب بعث عراق!!
حزب بعث اولین ویدیوی خود را در حمایت از ناآرامیهای اخیر منتشر کرد.
در این ویدیو، فردی که بیانیه میخواند ناآرامیها عراق را "انقلاب" توصیف کرده و تظاهرکنندگان را دعوت به "سرنگونی نظام" میکند تا حکومتی جدید بر سر کار بیاید!
در پُشت سر، پرچم سابقِ عراق (در زمان حکومت صدام) دیده میشود!!
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
🔸 حسن عباسی آمد ...
🔰 حسن عباسی در بدو ورود از حمایتهای علما، دانشمندان، هنرمندان انقلابی، جوانان مؤمن انقلابی، مردم شریف، به ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران در طول این ایام تشکر و سپاسگزاری کرد و خود را بیش از پیش وامدار و رهین شهدا و خانواده معزز شهدا و ایثارگران دانست، و تاکید نمود که جهاد کبیر با قوت روزافزون ادامه خواهد یافت. ان شاءالله
🔸حسن عباسی که در ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ با شکایت وزیر اطلاعات درباره پرسش وی مبنی بر این که «چرا آمدنیوز به همه مسئولان توهین میکند اما از وزیر اطلاعات تقدیر مینماید؟!» به هفت ماه حبس محکوم شده و به زندان رفته بود، که این دوره مبتنی بر قانون، پس از طی یک سوم آن، امروز ۸ آبان ۱۳۹۸ پس از ۷۵ روز به پایان رسید. او از زحمات و لطف کادر زندان و همبندیها و هم سلولیهای خود در مدت زندان نیز قدردانی کرد.
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه:
آیا ابتدای ماه ربیع روزهایعزاداری است چون در این ایام است که خلافت غصب شد و به خانه حضرت زهرا حمله شد و فرزند ایشان سقط شد .درضمن دهه محسنیه از ۲۸ صفر تا۸ ربیع گرفته می شود آیا این کار اشکالی دارد؟
پاسخ شبهه:
🔮توجه به نکاتی چند لازم است؛
1⃣در این شکی نیست که پیامبر گرامی و اهل بیت ایشان در معرض بیشترین مصیبت ها در طول عمر شریفشان بوده اند .
امام باقر فرمود:
« شدیدترین مردم از حیث بلا و مصیبت پیامبران سپس جانشینان آنها هستند»
📚الکافی ج2 ص253
👌پیامبر گرامی فرمود:
«هیچ پیامبری به مانند من مورد اذیت و مصیبت واقع نشد»📚مناقب ابن شهر آشوب ج3 ص247
مصایب پیامبر گرامی و اهل بیت ایشان اختصاص به یک روز و دو روز نبوده است بلکه انان در تمام عمر گرفتار اذیت ها و آزارها و محاصره ها و زندان ها و پرخاشگری ها و مانند آن بوده اند.
با این وجود آیا ما باید تمام طول سال را به خاطر مصایب آن بزرگواران عزاداری کنیم و همگان را هم تشویق به آن کنیم و از شادی کردن پرهیز دهیم در حالی که خود اهل بیت چنین نکردند
2⃣در روایات متعددی امر به شادی و تفریح کردن شده است که اگر بگوییم باید تمام طول سال اندوهگین و عزادار باشیم توجیه مناسبی برای روایات شادی نخواهیم داشت .جهت اگاهی به نمایه زیر رجوع فرمایید:
https://t.me/GhararGahShayeat/3968
3⃣آنچه از روایات استفاده می شود آن است که برگزاری دهه عزاداری تنها برای امام حسین توصیه شده است و دلیلی برای برقراری دهه عزاداری برای سایر اهل بیت از روایات استفاده نمی شود .جهت آگاهی به نمایه زیر رجوع کنید؛
https://t.me/GhararGahShayeat/3815
4⃣این که بخواهیم در طول سال مردم را به بهانه های مختلف وادار به برقراری مجالس عزاداری و گریه و اندوه کنیم با آن که دلیلی خاص بر این سخن از سیره اهل بیت بدست نمی آید طولی نمی کشد که این کار سبب دوری مردم از دین و احیای شعائر الهی می شود و برای مردم نوعی دل زدگی دینی ایجاد می شود و گناه آن نیز بر گردن مسببان می باشد.
امام رضا فرمود:
«هرکس سنت ناپسندی بنیان نهد که سبب دوری مردم از دین شود گناه آن و گناه هرکسی که با عمل او گمراه شده است بر ذمه مسبب اصلی می باشد»📚بحار الانوار ج2 ص24
5⃣حضرت علی فرمود:
« خداوند از بین زمینیان ما اهل بیت را برگزیده است و شیعیان ما را برایمان برگزیده که ما را یاری می دهند و با شادی ما شاد هستند و با حزن و اندوه ما اندوهگین هستند و اموال و جان های خودشان را در راه ما بذل می کنند»📚الخصال ج2 ص635
قدر متقین از این نوع روایات آن است که شب و روز شهادت اهل بیت دارای قداست است و همگان باید احترام آن را نگه دارند و به عزاداری بپردازند اما در غیر این ساعات دلیل خاصی از روایات برای برگزاری مراسم عزاداری از اهل بیت نداریم به جز آنچه برای عزاداری کردن برای امام حسین وارد شده است.
6⃣برخی از محققان با اقامه ادله معتقدند که شهادت حضرت محسن در روز جمعه دوم ربیع الاول بوده است.📚شبهات فاطمیه ،عصیری ص444
7⃣بله در طول سال هر روز و هرشبی که بر انسان می گذرد انسان می تواند مصایب اهل بیت را برای خود بازگو کند و اشک بریزد چنان که امام صادق فرمود:
« هرکس برای مصایب ما قطره اشکی بریزد خداوند صورتش را بر آتش جهنم حرام می کند و تمام گناهانش را می بخشد »📚بحار الانوار ج44 ص285
👌اما با توجه به نکات فوق الذکر دلیلی برای اجبار مردم به برگزاری عزاداری برای اهل بیت به غیر از شب و روز شهادت آن بزرگواران نمی باشد.
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
متن شایعه:
"داریوش بزرگ:هر آیین و عقیده ای که دارید،نباید دیگران را مجبور به پذیرفتن آن کنید.هرودوت/کتاب 3/ب38
با هر که که از اهل کتاب که ایمان به الله و روز قیامت نیاورده و آنچه را الله و رسولش حرام کرده حرام نمیدانند و به دین اسلام نمیگروند.قتال و کارزار کنید تا آنگاه که با دست خود با ذلت جزیه دهند.قرآن/سوره توبه/آیه 29"
پاسخ شایعه:
1-طبق روال همیشگی باستان پرستان،متن منتسب به داریوش کاملا کذب می باشد!!
2- طبق بررسی های انجام شده در"هرودوت،جلد 3،بند 38"،جمله (هر آیین و عقیده ای که دارید،نباید دیگران را مجبور به پذیرفتن آن کنید.) یافت نشده!!!
http://yon.ir/herodot83
http://yon.ir/herodot84
3-نه تنها در منبع ارائه شده داریوش صحبتی از احترام به عقاید نکرده،حتی در آن هرودوت کمبوجیه (پدر کوروش) را به احترام به عقاید دیگر مردم دعوت کرده است!!
http://yon.ir/kambojieh
4-بر خلاف تصور نویسنده واژه «قاتلوا» در آیه: «قاتِلُوا الَّذینَ لا یُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ لا بِالْیَوْمِ الْآخِرِ وَ لا یُحَرِّمُونَ ما حَرَّمَ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ لا یَدینُونَ دینَ الْحَقِّ مِنَ الَّذینَ أُوتُوا الْکِتابَ حَتَّى یُعْطُوا الْجِزْیَةَ عَنْ یَدٍ وَ هُمْ صاغِرُونَ» به معنای کشتن نیست، بلکه به معنای جنگ و نبرد است!
5-قرآن کریم در این آیه نمیگوید اهل کتاب را به مجرد اعتقادشان بکشید! بلکه در صدد بیان یک قانون در ارتباط با شهروندانی است که در محدوده حکومت اسلامی زندگی میکنند، اما به قوانین شهروندی پایبند نیستند.
6-خداوند به پیامبرش دستور میدهد؛ با آن دسته از اهل کتاب که به خداوند و روز بازپسین ایمان نمىآورند و آنچه را خداوند و پیامبرش حرام کردهاند، حرام نمىدانند، و به دین حق نمیپیوندند، جنگ و نبرد کنید تا تسلیم حق شوند و با دست خود جزیه بپردازند.
7-اسلام به اهل کتاب تا زمانی که قوانین و احکام اسلام را محترم شمارند و دست به تحریکات بر ضد مسلمانان نزنند و تبلیغات مخالف اسلام نکنند، اجازه مىدهد که به صورت یک اقلیت سالم مذهبى با مسلمانان زندگى مسالمتآمیز داشته باشند، و یکى از نشانههاى تسلیم آنها در برابر این نوع همزیستى مسالمتآمیز، پرداخت «جزیه» است که یک نوع مالیات سرانه، میباشد.
http://islamquest.net/fa/archive/question/fa27313
✅ بخشی از تفسیر آیه 29 سوره توبه در تفسیر المیزان:
"غرض اسلام از قراردادن جزیه ، ظهور دین حق و سنت عدل است ، لذا آنان آزادند که مطابق دینشان عمل کنند، به شرط آنکه بر خلاف دین توحید عمل نکرده و مزاحم دین اسلام نباشند و این نهایت عدل و انصاف است که خداوند در باره اهل کتاب تشریع فرموده است ."
http://tadabbor.org/?page=tadabbor&SOID=9&AYID=29&TPIV=T2
✅ بخشی از تفسیر آیه 29 سوره توبه در تفسیر نمونه:
" در صورتی اجازه کنار آمدن با اهل کتاب را می دهد که آنها حاضر شوند به صورت یک اقلیت سالم مذهبی با مسلمانان زندگی مسالمت آمیز داشته باشند، اسلام را محترم بشمرند و دست به تحریکات بر ضد مسلمانان و تبلیغات مخالف اسلام نزنند، و یکی دیگر از نشانه های تسلیم آنها در برابر این نوع همزیستی مسالمت آمیز آن است که ((جزیه )) را که یک نوع مالیات سرانه است ، بپذیرند."
http://yon.ir/nemoneh
8--نابخردان ساده لوح با تفسیر آیات قرآن مطابق میل خود بدنبال اهداف ننگین خود بوده،غافل از اینکه مکرشان به خودشان برمیگردد!
🌺وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ 🌺
﴿س آل عمران-آیه 54﴾
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈