eitaa logo
کانال آنتی‌شبهه
6.1هزار دنبال‌کننده
12.3هزار عکس
6.3هزار ویدیو
48 فایل
کانال آنتی شبهه در تلگرام: @Antishobheh گروه آنتی شبهه ایتا https://eitaa.com/joinchat/2097479691C55df9079c9 شرایط تبلیغات و تبادل👇 https://eitaa.com/sharayet_tabadolatema تب ادمینی نداریم❌❌ انتقاد پیشنهاد: @marka18385
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ ⛔️شبهه چطور می گویید خدا مهربان و رحیم است در حالی که در سوره مائده آیه 38 دستور به قطع دست داده است!! کاری که کاملا بی رحمانه است‼️ ✅پاسخ: 👈طبعاً کسی که مورد قصاص قرار گرفته و یا حدی بر او جاری می شود، حتماً جرم سنگینی را مرتکب شده است و حقی را پایمال نموده است که در حقیقت این عمل آفتی است که باعث فساد اجتماع و جامعه می شود و برای حفظ جامعه باید با این آفت ها مبارزه کرد. رحمت الهی ایجاب می کند که در وهله اول، جامعه را از سقوط، انحطاط و انحراف و نیز از نا امنی حفظ نماید. و نیز رحمت الهی اقتضا می کند که با تشریع قوانین، موجب کم شدن جرایم شود. ازاین رو بر این باوریم که قصاص و حدود و امثال اینها نه تنها با "ارحم الراحمین" بودن خداوند مخالف نیستند، بلکه این قوانین مقتضای "ارحم الراحمین" بودن خدا است. ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
Ostad Panahian - Rahbari [FarsiMode.CoM].mp3
9.06M
﷽ ⛔️شبهه چرا رهبر انقلاب با برخی از مسئولین برخورد نمیکند؟ یک رهبر الهی در یک جامعه دینی چه محدودیت هایی دارد؟ ❇️ پاسخ استاد پناهیان👆👆👆 ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ 🔴رهبر معظم انقلاب آمران و قاتلان سردار سلیمانی باید انتقام پس بدهند ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ⛔️شبهه مقام معظم رهبری در بسیاری از سخنرانی ها فرمودند که . اما این بار در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت شهید سلیمانی فرمودند که بالاخره اینها غلطی کردند و باید انتقامش پس بدهند. چی شد یعنی بالاخره امریکا تونست غلطی بکند؟ ❇️پاسخ @Antishobheh منظور از اینکه هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند این است که به هدف اصلی شون یعنی نابود کردن جمهوری اسلامی نخواهند رسید. اما بالاخره دشمن دشمنی می‌کند و گاهی ضربه‌هایی می‌زند. کما اینکه تحریم میکند، صدام را حمایت می‌کند و... ‼️ البته این چیز واضحی است، اما بعضی وقتی حرفی برای گفتن ندارند، اصطلاحاً «ملا لغتی» شده و به کلمات گیر می‌دهند!! ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ⛔️ شبهه: وقتی فردى در بانک سپرده میذاره یعنی توانمنده و کسی که از بانک وام میگیره نیازمند.... در سوئیس، بانك ها ماهيانه یک درصد جهت حق نگهدارى پول از مشتری می گیرد، ولی سود بانکی از وام گیرنده ها نمی گیرد. در بانکهای ايران، ماهيانه سودى حدود ٢٠ درصد به سپرده ثروتمندان اضافه ميكند، در عوض ٢٨ درصد بهره از وام گیرندگان (افراد محتاج) ميگيرد یعنی: در ايران اسلامى از محتاج ميگيرند و به غنى ميدهند، ولى در سوئیس از غنى میگیرند و به نیازمند می دهند... ❇️ پاسخ @Antishobheh معمای نرخ سود بانکی روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3465 تاریخ چاپ:1394/02/03 🔺دکتر تیمور رحمانی نرخ سود بانکی یا آن‌طور که در متون درسی رشته اقتصاد می‌خوانیم «نرخ بهره»، متغیری است که از مجموعه عواملی تاثیر می‌پذیرد و بر آنها نیز تاثیر می‌گذارد. در عین حال، نرخ سود یا نرخ بهره در اقتصاد‌های آزاد متغیری است که به‌رغم فاقد روند بودن و افزایش یا کاهش پیوسته در طول زمان، دوره‌های متعددی از بالا و پایین بودن را تجربه کرده است. به‌عنوان مثال نرخ بهره موثر بین بانکی در اقتصاد ایالات‌متحده به‌عنوان مظهر اقتصاد‌های آزاد با نوساناتی در مجموع تا اوایل دهه 1980 در حال افزایش بود؛ به‌گونه‌ای که در ژوئن 1981 به حدود 19 درصد رسید، اما پس از آن به تدریج روندی نزولی اما با افزایش‌ها و کاهش‌های متعدد را تجربه کرد و درنهایت پس از شروع رکود بزرگ 2008 به شدت کاهش یافت؛ به‌گونه‌ای که در مارس سال 2015 حدود 11/ 0 درصد بود. در اقتصاد‌های دیگر نیز وضعیت‌های مشابهی راجع به نرخ بهره بروز کرده است. از این منظر، اقتصاد ایران دارای وضعیتی استثنایی نبوده و بخشی از نوسانات نرخ سود آن همانند هر اقتصادی متاثر از تحولات اقتصاد کلان و از جمله سیاست‌های پولی و مالی است. در عین حال، تردیدی نیست که نرخ سود متغیری سیاست‌گذار یا به تعبیر دیگر یک هدف میانی در سیاست‌گذاری و به‌ویژه سیاست پولی است و سیاست‌گذاری پولی در تعیین آن نقش مهمی را بازی می‌کند. 🔺در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره نیرویی برای پایین نگه‌داشتن نرخ سود بانکی وجود داشته است، گرچه نظام بانکداری بدون ربا الزاما این نتیجه را دربرندارد که باید نرخ سود بانکی پایین باشد. دلیل اصلی وجود چنین نیرویی وجود این توجیه بوده است که نرخ سود بانکی می‌تواند مشوقی برای سرمایه‌گذاری و گسترش فعالیت‌های تولیدی باشد که نرخ سود بانکی بالا مانعی برای آن است. در دهه 1360 که بانکداری در ایران کاملا دولتی بود زمینه برای چنین سیاستی فراهم بود و اجرای آن فاقد دشواری بود؛ چراکه متقاضیان تسهیلات بانکی با نرخ سود پایین از یارانه قابل توجهی برخوردار می‌شدند و بانک‌ها نیز به دلیل دولتی بودن و عدم نیاز به سود آوری مانعی برای پیگیری این سیاست نبودند، اما بر کسی پوشیده نیست که آن سرکوب مالی چه عواقب دردناکی از شیوع و گسترش رانت‌جویی و اتلاف منابع مالی به شدت کمیاب اقتصاد ایران به جای گذاشت و کمکی به رشد اقتصاد ایران نکرد. در دهه‌های 1370 و 1380 با آزادسازی در بخش مالی و بانکی اقتصاد ایران و به تدریج ظهور بانکداری خصوصی، نرخ سود بیش از پیش به شرایط و اوضاع اقتصادی مرتبط شد و منافع چشمگیری نیز به شکل جهت‌گیری منابع مالی به سوی پروژه‌های دارای توجیه اقتصادی، افزایش منافع سپرده‌گذاران، گسترش و تحول سریع خدمات بانکی برای مشتریان فراهم ساخت. با این حال، فشار برای پایین نگه‌داشتن نرخ سود به‌ویژه در بانک‌های دولتی همچنان باقی ماند و در برهه‌هایی نیز به کاهش عملی در نرخ سود بانکی انجامید؛ اما به دلیل گسترش رقابت در بانکداری کشور و پدیدار شدن بانک‌های غیر‌دولتی امکان نگه‌داشتن نرخ سود بانکی مانند آنچه در دهه 1360 متداول بود دیگر وجود نداشت و با هر حرکتی برای کاهش نرخ سود بانکی، بانک‌ها و موسسات غیر‌دولتی به ابداعاتی روی آورده‌اند تا نرخی را که شرایط اقتصادی می‌پذیرد، نگه‌دارند و ضمن حفظ و افزایش سودآوری خود مشتریان را نیز بهره‌مند و راضی نگه‌دارند. در واقع، آنچه اقتصاددان پولی معروف «گودهارت» گفته بود در اقتصاد ایران عملا رخ داد و آن اینکه برقراری هر گونه مقررات جدیدی برای کاهش بهره‌مندی بانک‌ها ازسودآوری در کسب‌و‌کار آنها به سرعت توسط بانک‌ها با ابداعاتی بی‌اثر شده و کم اهمیت می‌شود. 🔺اکنون، پس از دوره‌ای افزایش شدید نرخ سود بانکی در طول چند سال گذشته فشار جدیدی برای کاهش نرخ سود بانکی پدیدار شده و به نظر می‌رسد زمینه چینی برای نوعی کاهش دستوری یا شبه دستوری در نرخ سود بانکی را فراهم ساخته است. با وجود آنکه نرخ سود بانکی در حال حاضر هم به‌صورت اسمی و هم به‌صورت حقیقی بسیار بالا است و با وجود آنکه این نرخ
سود بالا برای جلوگیری از رونق اقتصاد کشور بدون تردید زیانبار است، اما تلاش برای کاهش شبه دستوری نرخ سود بانکی سیاستی مبتنی بر صلاحدید نیست و به جای ریشه‌یابی علت بالا بودن نرخ سود بانکی و درمان آن سعی در پاک کردن صورت مساله دارد. برای دور از منطق بودن این سیاست نکاتی چند قابل ذکر است. 🔺نرخ سود بانکی بالا حاصل عوامل مختلفی است که از میان آنها بالا بودن عدم اطمینان و ریسک و همچنین بالا رفتن نرخ تنزیل عاملان اقتصادی به دلیل کوتاه‌نگر شدن آنان در واکنش به عدم اطمینان موجود و سیاست پولی انقباضی بانک مرکزی برای کنترل تورم به‌عنوان اولویت اول سیاست‌گذاری دولت جدید نقش مهمی را بازی می‌کند. وضعیت عدم اطمینان متاسفانه تا حدی به مشکلات پرونده هسته‌ای و زورگویی قدرت‌های جهانی مربوط است و تا رفع این مشکل اثر خود را باقی می‌گذارد. با این حال، بخشی از عدم اطمینان موجود ریشه داخلی دارد و سیاست‌های ثبات بخش اقتصادی می‌تواند به رفع آنها کمک کند. سیاست‌های پولی انقباضی بانک مرکزی نیز تا حد زیادی اجتناب‌ناپذیر است و تلاش برای کاهش سریع تورم نمی‌توانسته است بدون تحمل هزینه به پیش رود و بالا بودن نرخ سود بانکی بخشی از این هزینه است که دولت جدید برای کاهش تورم بسیار بالا ناچار بوده است آن را متحمل شود. تا زمانی که این عوامل اشاره شده سببی برای بالا بودن نرخ سود بانکی هستند، کاهش دستوری آن راه به جایی نمی‌برد و صرفا به گسترش رانت‌جویی و تضعیف بانک‌های دولتی می‌انجامد، گرچه پایین آمدن نرخ تورم و برگشتن اطمینان و ثبات به اقتصاد به‌طور طبیعی و البته به‌صورت تدریجی زمینه را برای کاهش نرخ سود بانکی فراهم خواهد کرد. 🔺اگر تصور بر آن است که بالا بودن نرخ سود بانکی به‌عنوان قیمت منابع مالی بانک‌ها ناشی از قدرت انحصاری بانک‌ها و موسسات اعتباری است، آن‌گاه به دو دلیل این موضوع قابل پذیرش نیست و آن اینکه اولا امروزه نسبت به گذشته تعداد بانک‌ها و موسسات اعتباری و رقابت در صنعت بانکداری بیشتر شده است و در شرایط گسترش رقابت نمی‌توان افزایش قیمت منابع مالی بانک‌ها یا نرخ سود را ناشی از قدرت انحصاری آنها دانست و تحت قیمت‌گذاری انحصارات کاهش دستوری نرخ سود را از آنها طلب کرد. دلیل دوم آن است که اگر سودجویی بانک‌ها ریشه این افزایش نرخ سود بانکی تصور می‌شود این تنها در صورتی رخ می‌دهد که تفاوت نرخ سود تسهیلات و نرخ سود سپرده‌ها یا «اسپرد بانکی» افزایش یافته باشد، اما شواهد قابل قبولی برای این ادعا وجود ندارد. به همین دلیل است که بانک‌ها و موسسات اعتباری در شرایطی توانسته‌اند نرخ سود بالاتری برای تسهیلات خود دریافت کنند که با بالا بردن نرخ سود سپرده‌ها قادر به جذب منابع برای این تسهیلات باشند. تلاش برای کاهش دستوری نرخ سود سپرده‌ها به‌عنوان مقدمه‌ای برای کاهش نرخ سود تسهیلات در عمل فقط به سپرده‌گذاران خرد آسیب می‌رساند و سپرده‌گذاران بزرگ و بانک‌ها راه‌هایی برای دورزدن آن خواهند یافت که اقدام دستوری کاهش نرخ سود برای کمک به دریافت‌کنندگان تسهیلات را بی‌اثر می‌نماید. اگر تصور بر آن است که بالا بودن نرخ سود بانکی عاملی برای گسترش نابرابری درآمد و ثروت در اقتصاد است، کاهش دستوری آن کمکی به حل این مشکل نمی‌کند؛ چراکه کاهش دستوری آن زمینه فساد و رانت‌جویی را فراهم می‌کند و مطالعات بسیاری از جمله مطالعات نویسنده نشان می‌دهد فساد و رانت‌جویی از عوامل تشدید نابرابری است. راه‌حل اساسی مقابله با این مشکل کمک به سازمان امور مالیاتی برای کارآمد کردن نظام مالیاتی در جهت کسب درآمد بیشتر برای دولت و کاهش نابرابری درآمدی از جمله از طریق اخذ مالیات از سود بانک‌ها است و نه مختل کردن نظام بانکی. 🔺اگر تصور می‌شود رکود یا عدم رشد اقتصادی ناشی از بالا بودن نرخ سود بانکی است و کاهش دستوری آن به رفع این مشکل می‌انجامد، باید گفت رکود و رشد پایین اقتصادی دلایل متعددی دارد که بالا بودن نرخ سود یکی از آنها است و صرف کاهش نرخ سود بانکی و آن هم به شکل دستوری برای رفع این مشکل کافی نیست. بهره‌وری پایین و عدم اطمینان فراروی فعالیتهای اقتصادی در ترکیب با نامساعد بودن محیط کسب‌و‌کار از عوامل مهمی است که بدون وجود برنامه مشخص برای برداشتن آن موانع و تنها با کاهش نرخ سود بانکی کمک زیادی نمی‌کند. اگر قرار باشد نرخ سود بانکی برای رفع این مشکل کاسته شود، باید در نتیجه اجرای یک سیاست پولی رخ دهد، نه به شکل دستوری که به معنی منتفی کردن تمام منافع حاصل از بهبود نظام بانکی و اعاده تمام مشکلات گذشته ناشی از سرکوب مالی است. *دانشیار دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران http://donya-e-eqtesad.com/news/875197/ ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ⛔️شبهه در قرآن (سوره بقره آیه 282) بیان شده است که شهادت دو زن به اندازه یک مرد حساب می‌شود. و این قانون بی‌عدالتی واضحی میان مرد و زن است! ✅پاسخ: 👈 دین و شریعت اسلام یک مجموعه به هم پیوسته است. هنگامى می‌توان درباره یک حکم اسلامى نقد، بررسى و داورى صحیحى داشت که در پیکره کلی احکام آن را دید، نه به صورت عضوى جدا شده از پیکر احکام اسلامى به نقد آن نشست. کسى احکام و قوانین اسلامى را نهاده است که آفریننده آدمى است؛ همه ویژگى هاى او را مى داند. قانونِ چنین قانون گذارى، بى تردید به سود انسان است و سعادت ابدى آدمى را تأمین مى کند، هر چند ما، نتوانیم به همه حکمت ها و رموز آن قانون پى ببریم. در خصوص این شبهه نیز باید گفت که موارد شهادت یکسان نیست. در برخى از موارد حتماً باید دو مرد شاهد باشد مانند شهود هنگام طلاق؛ در حقوق مالى دو زن مى تواند به جاى یک مرد گواه باشد و در برخى احکام، فقط شهادت زن پذیرفته می‌شود، مانند عیوب داخلى زنان. ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ 🚫شایعه عدد۵رو با خطی که بنام سرپرست خانوار هست به شماره ۳۰۰۰۲۷ارسال کنید واسه مبلغ ۱۰۰تومن یارانه که قرار هست از اخر اذر ماه واریز بشه بفرستین تو گروههاتون شاید کسی واقعا نیاز داشته باشه تا ساعت۲۴ساعت امشب فرصت هست ثواب داره بفرستین ب گروههاتون 🙏🏻🙏🏻🙏🏻 ❇️پاسخ @Antishobheh ❌این پیام برای دریافت یارانه نیست ! 👈🏻ارسال عدد۵ به سامانه ۳۰۰۰۲۷برای پیوستن به طرح کمپین روستای بدون ست که با هدف حمایت از بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، فعالیت خود را آغاز کردن . http://roostaa.ir/fa/3552 ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ 🎥 شهید فخری زاده: 🔺مذاکره کنیم که چه بشود؟ 🔺اف ای تی اف را امضا کنیم که چه بشود؟ 🔺این گرگ گرگ است 🔺نباید رفت پای میز ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ⭕️مرسین زدون پدر چهل ساله انگلیسی، همسرش و دختر هجده ساله اش رو بخاطر اینکه به اونا مشکوک شده بود بطرز فجیعی سلاخی کرده و کشته. ♦️ایرانی نیست وگرنه رسانه های ضد ایرانی و عده ای ، الان تمام پدران ایرانی رو بد و خشن و این قتل رو به و اخلاقیاتمون ربط میدادند و باهاش علیه ایران و ایرانی میکردند ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ 🍃و علیک بالدّعاء لاخوانک بظهر الغیب فانّه یهیل الرّزق بر تو باد به دعا کردن برای برادرانت (از اهل ایمان) در غیاب آنها، زیرا که این کار روزی را سرازیر می‌کند.🍃 ❤️ 📚 @Antishobheh
﷽ 🔻پاسخ دفتر آیت الله سیستانی به شایعات فضای مجازی درخصوص روح الله زم: زمینه دخالت مرجعیت در امر محاکمه و مجازات زم منتفی است 🔹️در پی نشر گسترده شایعاتی در فضای مجازی که با نامه ای که نام و مهر دفتر حضرت آیت الله العظمی سیستانی را داشته به عراق دعوت شده است، دفتر حضرت آیت الله سیستانی در نجف اشرف به پرسش یکی از مومنین در این خصوص پاسخ داد: 🔹️دفتر آقای سیستانی هیچگونه اطلاعی از آمدن آقای زم به عراق نداشته و مقامات ذیربط به صورت رسمی به ایشان و سپس در تاریخ ۳۰ آبان ۱۳۹۹ به دفتر آقای سیستانی در نجف اشرف ابلاغ نمودند که هرگونه سوء استفاده از نام آقای سیستانی در جریان بازداشت آقای زم قاطعانه تکذیب می شود. و بنابر آن زمینه دخالت در امر محاکمه و مجازات ایشان را منتفی دانستند./شفقنا ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آیا رفت‌وآمدها در کاخ سفید تغییری در تفکرات آمریکا در خصوص ایران ایجاد می‌کند؟ ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ✅ تأثير شبهه در تحريف حقايق: 🔸اگر باطل در چهره اصلى‌اش ظاهر شود، بر کسى مخفى نمى‌ماند و وجدان‌های بيدار و طبع سليم انسان‌ها هرگز آن را پذيرا نمى‌شود و تنها کسانى به سراغ آن مى‌روند که دلى بيمار و فکرى منحرف دارند. انواع شبهه:⬇️ 1️⃣ هنگامى که باطل را در لباس حق بپيچند و با آرايشِ حق آن را بيارايند، غالباً کار مشکل مى‌شود و حق‌طلبان گرفتار اين فريب و نيرنگ شده و به آن روى مى‌آورند. اين يکى از شاخه‌هاى شبهه است. 2️⃣ شاخه ديگر آن است که مقدارى از حق با مقدارى از باطل آميخته گردد و چهره زشت و شوم باطل، در اين اختلاف پنهان گردد. 3️⃣ شاخه ديگر اين که باطل را از طريق توجهيات فريبنده در نظرها حق جلوه دهند بى‌آنکه باطل به حق آميخته شده باشد. 🔹از اينجا مصايب و فاجعه‌هايى که به خاطر شبهات دامنگير فرد يا جامعه می‌شود، به خوبى آشکار مى‌گردد. تاريخ بشر پر است از مشکلات و مصايبى که از طريق شبهات و وسوسه‌هاى شيطانى دامان انسان‌ها را گرفته و شيّادان و فريبکاران با ايجاد شبهات خود را بر مردم صالحِ ساده‌دل تحميل کردند. نمونه‌های تاریخی: 🔺جنگ‌هاى سه‌گانه معروفى که در بصره و صفّين و نهروان رخ داد و گروه زيادى را به کام مرگ فرو کشيد ـ که در ميان آن‌ها افراد ساده‌دلِ بسيارى بودند ـ نمونه‌هاى روشنى از سوءِاستفاده شيّادان از شبهه، براى پيشرفت مقاصدشان محسوب مى‌شود. 🔺داستان اشک ريختن بر کشته شدن عثمان و استفاده از پيراهن خونين او براى بسيج مردم، حتّى از سوى کسانى که دستِ خودشان به خون عثمان آلوده بود و سپس تحريک «اُمّ المؤمنين» و سوار کردن او بر شتر و کشاندن حرم پيامبر به ميدان جنگ، دیگر نمونه اين معنا است. 🔺بر افراشتن قرآن‌ها بر سر نيزه و شعار تسليم در برابر فرمان آن، هر چه باشد و جلوگيرى از خونريزى و برادرکشى، شبهات ديگرى بود که جنگ صفّين را به نتيجه دردناکى کشاند. 🔺در نهروان نيز، يک عدّه به‌ظاهر قاريان قرآن و نماز شب خوان‌هاى داغِ سجده به پيشانى بسته، با شعار فريبنده «لا حُکْمَ اِلاّ للهِِ»، «حکميّت تنها از آنِ خداست»، چنان بازار شبهه را داغ کردند که گروه عظيمى از بى خبرانِ غافل را به کام مرگ فرو بردند، مرگى که پايانش دوزخ و جهنّم بود! 📣 در دنياى فريبکار امروز، وضع از اين هم بدتر است؛ شعارهاى بسيار زيبا و جالب، مانند شعار آزادى و برابرى انسان‌ها و حکومت مردم بر مردم و احياى حقوق بشر و تمدّن و تعالى و پيشرفت، عناوينى هستند که تحت پوشش آن‌ها بدترين جنايات و زشت‌ترين اعمال و وقيح‌ترين کارها انجام مى‌شود. ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ 🎥سخنرانی حاج آقا ✍️موضوع : تاحالا شده امام زمان بهت نگاه کنه، لذت ببره؟ ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ حاج قاسم سلیمانی: والله از مهمترین شئون عاقبت به خیری، رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد. 💠🔘 لَتُبَلْبَلُنّ بَلْبَلةً ، ولَتُغربَلُنّ غَرْبَلةً ،حتّى يعودَ أسفلُكُم أعلاكم ، وأعلاكم أسفلَكُم ، وليَسبقنّ سَبّاقونَ كانوا قَصَّروا، وليُقَصِّرَنَّ سبّاقونَ كانوا سَبَقوا . [ بحار الأنوار : 5/218/12. ] امام على عليه السلام : همانا به يقين شما درهم آميخته وغربال خواهيد شد تا آن كه پايين است به رو آيد و آن كه بالاست به زير رود و آنان كه واپس مانده اند پيش برانند و آنان كه پيش افتاده اند واپس مانند. ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ ❇️سوال: آیا قبض روح در شب جمعه نشان از خوب بودن انسان است؟ ✅ پاسخ: ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ 🔴مجمع تشخیص پاسخ شبهات در مورد fatf را داد اطلاعیه روابط عمومی مجمع تشخیص پیرامون تمدید زمان بررسی لوایح FATF: 🔶همانگونه که دبیر مجمع درحاشیه‌ی جلسه اخیر مجمع تشخیص (۹۹/۹/۱۹)، در جمع خبرنگاران اعلام کردند، رئیس جمهوری طی نامه‌ای به رهبرانقلاب ضمن درخواست تمدید زمان بررسی لوایح "پالرمو" و "سی اف تی" مربوط به پیوستن‌جمهوری اسلامی ایران به گروه اقدام مالی (FATF) در مجمع تشخیص مصلحت نظام، از معظم له درخواست کرده‌اند که مجمع، با اضافه کردن تحفّظ جدید، شرایط الحاق به این‌معاهدات را فراهم‌کند. 🔹رهبر معظم انقلاب در پاسخ به دو درخواست‌ مذکور، صرفا با تمدید زمان بررسی این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام موافقت فرموده اند. ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
سایت رهبر انقلاب در پوستری به تحریف بیانات رهبر انقلاب واکنش نشان داد ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ 💠🔹امام موسی کاظم علیه‌السلام⇩ 《خُذ مِنَ الدُّنیا بُلغة وَلا تَدخُل فیها دُخولاً یَضُرُّ بِآخِرَتِکَ وَلا تَرفُضها فَتَکونَ عِیالاً عَلَی النّاسِ》 ↫◄ از دنیا به اندازه نیاز برگیر و آن چنان در دنیا فرو نرو که به آخرتت زیان رساند و چنان هم رهایش نکن که سربار مردم گردی 📗قصص الأنبياء، حدیث ۲۳۸ ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ مقایسه بودجه و ❌ هر سال موقع اعلام ردیف بودجه‌ها، یک عده اعتراض میکنن که فلان بنیاد یا حوزه چرا انقدر بودجه می‌گیره ❗️اما یه حساب کتاب ساده ما رو به نتیجه متفاوتی میرسونه!😐☝️ ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ۱. جمله ای که در متن به آیت الله طالقانی نسبت داده شده درواقع تهمت زدن به ایشان میباشد. ایشان چنین سخنانی بر زبان نیاورده اند. ۲. عکسی که در آن آیت الله طالقانی گوشه ای نشسته است نه بخاطر آنکه دست امام‌خمینی(ره) را نبوسد بلکه بخاطر اینست که منتظر ورود امام خمینی(ره) هستند و هنوز ایشان تشریف نیاورده بودند. ۳. به طور کلی بوسیدن دست کسی جایز نیست مگر پدر و مادر، عالم و یا کسی که با بوسیدن سر و دست او رسول الله(ص) قصد شود[سادات]. ۴. مردم دست امام‌خمینی(ره) را بخاطر ارادتی که داشتند و به نیابت از دست جد ایشان رسول الله(ص) می‌بوسیدند اما بوسیدن دستان شاه از سر اجبار و ترس بود. ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ⛔️شبهه میدانیم ریشه‌ ی بسیاری از انتقادها و جوّسازی ‌ها علیه ، و کینه است ، اما در فضای مجازی میکنند که مثلاً اگر نمیتواند را برقرار کند ، چرا کنار نمیرود؟ @Antishobheh 🔵پاسخ : ✳️اگر بخواهید بدانید و آنان را که از روی صدق سؤال ، شبهه یا نقدی دارند آگاه کنید ، علم به پاسخ ارزش دارد ، اما اگر صرفاً بخواهید به اهل عناد ، بغض و کینه پاسخی دهید ، این بحث ارزشی ندارد ، چرا که اثری ندارد . خدایی که خالق آنهاست فرمود که قلبشان بسته شده و روی چشم و گوش آنها پرده افتاده است ؛ لذا چشم دارند و نمیبینند ، گوش دارند و نمیشوند و قلب دارند و نمیفهمند ! حال آیا گمان میکنید که با پاسخ شما چیزی میفهمند یا دست از عناد و کینه بر میدارند ؟! آن چه در واقعیت میبینند را کتمان میکنند و بعد تسلیم آنچه در بیان اظهار میشود میگردند ؟ هرگز . آنها مأمور به این جوّسازی‌ ها و ضدتبلیغ ها هستند . (البقره ، 6 و 7) ♦️حب و بغض: "حبّ و بغض" ، ریشه‌ ی هر گرایشی میباشد ، چه به حق و چه باطل . هم حبّ الله و «أشَدّ حُبّاً لله» ریشه‌ ی اتخاذ مواضع الهی و حرکت در صراط مستقیم است و هم محبت دنیا و متاعش ، ریشه‌ ی تمامی مواضع جاهلانه ، مستکبرانه و فاسقانه و انحراف از مسیر حق و انجام هر فسق و فسادی میباشد ، چنانکه فرمود : «حبّ الدّنیا رأسُ کلّ خَطیئَةٍ» . خداوند متعال در قرآن کریم تصریح دارد که آنها محبوب‌ های دیگری را بجای خداوند قرار داده ‌اند و محبتشان را به آن إله‌ های کاذب اختصاص داده‌ اند ؛ محبت دنیا و متاع قلیلش را در دل دارند و ... ♦️عدالت: علم ، حکمت ، بصیرت ، تقوا و قدرت ولایت فقیه (مقام معظم رهبری) ، العیاذ بالله ، بیشتر از خدا ، رسول خدا و اولیای او نمیباشد ، اما در دنیا ظلم بوده و هست. ♦️اجرای عدالت اجتماعی: اجرای عدالت اجتماعی ، یک امر فردی نیست که گفته شود فلانی توانست یا نتوانست ، بلکه یک امر جمعی و اجتماعی میباشد . چرا خداوند متعال فرمود : «و َاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَ لَا تَفَرَّقُوا وَاذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ  ... و همگى به ريسمان خدا چنگ زنيد ، و پراكنده نشويد ؛ و نعمت خدا را بر خود ياد كنيد ... / آل‌ عمران ، 103» ؛ "حَبل الله ؛ ریسمان خدا" و نعمت خدا ، همان "ولایت" است و جمع شدن دور ولایت ، اطاعت و پیروی از ولایت و اعتصام به ولایت نیز باید بصورت جمعی باشد تا اثر جمعی و اجتماعی داشته باشد . پس اجرای عدالت ، کار فردی نیست . هر شخصی ، هر انسانی ، هر عاقلی ، هر مکلفی ، هر مسئول و مقامی و بالاخره هر یک از آحاد ملت ، باید به "ولایت" پایبند باشند و سعی در "عدالت" کنند ، تا عدالت اجتماعی پیاده شود . اگر مردم همه در میدان باشند ، با ایمان ، اخلاص ، هوشیاری و بصیرت خوب تلاش و جهاد کنند ، مدیرانی خوبی انتخاب کنند و (به جای کف و سوت) مراقب و متذکر آنان باشند ، نقش منفی دشمن داخلی و خارجی نیز کمرنگ و بیرنگ شود ... ، یک قرن طول میکشد تا جامعه بتواند به اهداف مطلوبی دست یابد و از ساختار ، قوت ، قدرت و نظام عادلانه‌ ی مقبولی برخوردار گردد . اما ضد انقلاب ، درست پس از ۳ ماه گذشت از 22 بهمن و کارشکنی های فراوان به جای همراهی با مردم ، نق زدند که «پس چه شد ؟ این نظام که نتوانست و ...» ! و البته همیشه تعدادشان اندک ، اما سر و صدا و جوّسازی‌ شان بسیار است ، چرا که تداوم حیات آنها ، منوط به ایجاد موج و موج سواری میباشد . وگرنه میدانند که اکثریت قریب به اتفاق این مردم ، جانشان را در راه خدا ، در رکاب این رهبر میدهند ، چنانکه برای امام خمینی (ره) چنین بودند ؛ و مردم میدانند که ریشه‌ های ظلم و فساد کجاست و فاسقین کیانند ؛ ♦️روش دشمنان در عرصه‌ ی ضد تبلیغ و میدان جنگ نرم: روش آنان اینست که خودشان ظلم و جنایت میکنند و بعد با انگشت اشاره ، مُحق ، مظلوم یا قربانی را نشانه میروند . این روش اختصاصی به مقام معظم رهبری (ولایت فقیه یا ...) ندارد ، حتی راجع به خداوند سبحان نیز چنین میکنند . فرعون گفت : من موسی (ع) را میکشم ، او برود از خدایش کمک بخواهد ؛ استکبار جهانی امروز همین کار را میکند ، مردمان را قتل عام می‌کند و نظام ظالمانه را بر فرهنگ ، اقتصاد و حیات مردم حاکم میکند ، بعد توسط بلندگوهای بزرگ و کوچکش ضد تبلیغ میکند که اگر خدایی هست ، پس چرا کاری نمیکند ؟ و یا میگوید : چون خدا هست ، این برتری ، چیرگی و ظلم و جنایت ما ، خواست و مشیت اوست . پس بر ما ایراد نگیرید ، اگر ایرادی هست (العیاذ بالله) به خود اوست ! چنانکه جانیان کربلا ، پس از آن جنایات گفتند : دیدی خدا با برادرا نت چه کرد ؟ یا خدا خواست که آنها را بکشد و ما را پایدار و حاکم نگه دارد و بر شما مسلط کند ! امروزه شاهدیم که مستکبرین ، که در یک دست پرچم دموکراسی را بلند کرده اند ، و در دست دیگر سلاح جنگی را به سوی مردم شلیک
میکنند و با زبان نیز داعیه حقوق بشر دارند و در ژست علمی از "ایسم"هایشان میگویند و ... ، مردمان را به خاک و خون میکشند و نام هر شخص ، گروه یا کشوری را که از خود و مظلومان دفاع نماید را تروریسم یا حامی تروریسم میگذارند! ♦️رهبری و عدالت اجتماعی: مقوله رهبری و عدالت اجتماعی نیز همینطور است . مستکبرین جامعه ، مرفهین بی ‌درد ، اهل کفر و فسق و فساد ، چپاولگران ثروتهای ملی ، خوشگذرانان کوته ‌بین و بی ‌بصیرت ... و خلاصه تشنگان قدرت و شیفتگان ثروت ، ظلم میکنند ، فاصله طبقاتی را عمق و وسعت میدهند ، فساد اخلاقی و اقتصادی را رواج میدهند ، مقابل دشمنان اسلام ، کشور و این ملت ، خم و راست میشوند ؛ مقابل لبخند ، پوزخند تحویل میگیرند و آنها را توجیه و تطهیر میکنند و ... ؛ بعد جیره‌ خواران آنها ضد تبلیغ میکنند که رهبری نتوانست! ♦️نقش مردم: یک مدیر یا کارمند سالم در بانک یا شهرداری ، هر چقدر هم مدیر ، مدبر و با تقوا باشد ، نمیتواند که همگان را تحت الشعاع قرار دهد ، مگر این که همگان خودشان بخواهند . در جامعه ‌ی ما ، مستکبران ، ظالمان ، دنیاپرستان ، جیره‌ خواران ، غرب‌ زدگان و فاسقان ، اکثریت ندارند ، اما ثروت و قدرت خود را به "رأی" مستقیم و غیر مستقیم اکثریت به دست آورده و می‌ آورند . مسئولیت و نقش رهبری (ولایت) ، رصد کردن دوست و دشمن ؛ تدوین چارچوب‌ های رشد و فلاح ؛ آگاه نمودن مردم و نشان دادن راه درست و غلط به آنهاست ؛ اما نقش مردم ، توجه ، ، تبعیت و حمایت و پیروی میباشد . رهبر که نمیتواند از آسمان نیرو بیاورد . نیروی رهبری مردم هستند و بازوان اجرایی او نیز دولت و مجلس ... هستند که به رأی مردم به صدارت و قدرت میرسند و خودشان نیز از همین مردمند و از آسمانی دیگر نیامده ‌اند . حال اگر اطلاعات ، رهنمودها ، راهکارها و تذکرات لازم در هر امری ، از سوی رهبری به مردم داده نشده باشد ، ضعف رهبری است ؛ اما اگر احیاناً اکثریتی از مردم بی توجهی کنند ، بی ‌بصیرتی کنند ، اسیر جوّ و جریان ‌سازی شوند ، از ایمان ، اسلام و اهداف و آرمانها و ارزشها فاصله بگیرند و در نتیجه افراد ذیصلاحی را انتخاب نکنند و یا مسئولین در خط حرکت نکنند ، غفلت داشته باشند ، مراقب نفوذ و ایجاد تغییر در دیدگاه‌ ها و تعاریف خود نشوند و ... که دیگر ضعف رهبری نیست . او کارش را به نحو احسن انجام داده است . رهبر که نمیتواند [و نباید] که اگر دید رییس جمهور ، وزرا ، رییس مجلس ، نمایندگان ، قضات دادگاه‌ ها ، شهرداریها ، مدیران و کارمندان بانکها ، هیئت ‌های علمی و اساتید دانشگاه‌ ها ، تولید کنندگان ، بازرگانان و مصرف کنندگان ، ارباب هنر و .. ، خوب و در مسیر کار نکردند ، همه را برکنار کند و خودش تمامی این امور اجرایی را به انجام برساند ! و تجربه نیز ثابت کرده که دقیقا و عینا رخ میدهد ؛ در امر ازدواج ، امر بهداشت ، امر امنیت ، هنر ، کار ، تولید ، مصرف ، معاملات خارجی ، سرمایه‌ گذاری خارجی .. و مهمتر از همه "فرهنگ" ، نقشه‌ ی راه را با ذکر جزئیات تدوین نموده و در اختیار میگذارد ؛ حالا اگر در برهه ‌ای ، قشری از مردم [بویژه جوانان که تعیین کننده هستند] درست و با بصیرت عمل نکردند ؛ خوب انتخاب نکردند و یا مسئولین به خط و مشیّ و چارچوبها کم توجهی کردند ... ، مشکلات بسیاری پدید میآید . گفت: «گر گِدا کاهل بود ، تقصیر صاحبخانه چیست»؟ ♦️عناد و دشمنی: دوستان و دشمنان داخلی و خارجی ، بخوبی میدانند که این نظام ، این کشور و این مردم (با تمامی مشکلات داخلی و خارجی تحمیلی یا غیر تحمیلی) ، حول محور "ولایت" سر پا مانده و با قدرت و صلابت پیش میروند ؛ صبر و استقامت و پایداری و پویایی این مردم (بویژه جوانان) بخاطر روح ایمانی ، اسلام انقلابی و معرفت و عشقشان به "ولایت" است ، وگرنه عاقبتی بهتر از سوریه ، عراق ، مصر و سرزمینهای فلسطین ، برایمان متصور نبود . از این رو ، نوک تمامی پیکانها و هدف تمامی حملات خود در جنگهای سخت و نرم را متوجه "اصل ولایت فقیه" و شخص "ولیّ فقیه" کرده ‌اند ، منتهی از آنجا که از سویی به رغم تمامی تلاشها شکست خورده و ناامید شده ‌اند و از سوی دیگر مستکبران همیشه تنبل و تن پرور و خودخواه هستند ، جوّسازی میکنند که اسلام نتوانست ؛ مسلمین نتوانستند ؛ ولیّ فقیه نتوانست ... ، حتی خدا هم نتوانست ، اسلام هم نتوانست ، قرآن هم نتوانست و .. ، پس همه خودشان کنار بروند و ما را به زحمت نیندازند ! اما ما ، با علم ، بصیرت ، شجاعت و ایمان راسخ میگوییم : «زهی خیال باطل" ؛ آن که ذاتاً رفتنی است ، رفته است و میود، "باطل" است ، نه حق . تا این مردم هستند ، این نظام نیز هست و تا این نظام هست ، ولایت فقیه هم هست ؛ و ما هیچگاه از ترس مرگ ، خودکشی نمیکنیم ، بلکه سعی ‌مان را میکنیم تا دشمن را عقب برانیم. ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا