eitaa logo
کانال آنتی‌شبهه
6هزار دنبال‌کننده
12.6هزار عکس
6.6هزار ویدیو
48 فایل
کانال آنتی شبهه در تلگرام: @Antishobheh گروه آنتی شبهه ایتا https://eitaa.com/joinchat/2097479691C55df9079c9 شرایط تبلیغات و تبادل👇 https://eitaa.com/sharayet_tabadolatema تب ادمینی نداریم❌❌ انتقاد پیشنهاد: @marka18385
مشاهده در ایتا
دانلود
بله. اینها شرایط حداقلی برای کسی است که میخواهد وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شود و همانطور که میبینید، اعمال چنین فیلتری بر روی داوطلبان، به هیچ وجه موجب مهندسی شدن انتخابات و دیکتاتوری و اعمال نظر 12 نفر بر 80 میلیون نفر نمی شود. ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ♦️سوال: اگر قرار بود با دعا کردن مشکلات حل شود پس نقش خود ما در زندگی چیست؟ آیا بهتر نیست انسان به جای دعا کردن با پشتکار کاری که فکر می کند درست است کار را انجام دهد؟ ❇️پاسخ: دین اسلام، دین جمع بین ظاهر و باطن است، جمع بین اموری مادی و معنوی. همان حال که خالق باد و ابر خداوند است و ریزش باران با توجه به قوانینی است که او در طبیعت قرار داده است، ولی در عین حال علت ریزش باران را ایمان و تقوای مردم بیان می کند. خداوند متعال، تمام امور این جهان را براساس نظم و حکمت خاصی تدبیر کرده و برای هر پدیده و واقعه­ای، علت­ها و اسبابی قرارداده است که رسیدن به هر هدف، جز از طریق علل و اسباب آن ممکن نیست. اوّل باید حرکت­ کرد و از خداوند خواست که این حرکت، در مسیر صحیح باشد و به حقیقت و مطلوب واقعی برسد. دعا و استعانت از خداوند در همه کارها به این معنا است. دعا وقتی مستجاب می­شود که برای رسیدن به هدف از راه فراهم آوردن اسباب و علل آن، تلاش کنیم و از خداوند متعال در جهت کمک و یاری هر چه بیشتر و به نتیجه رسیدن تلاش­ها و کوشش­ها مدد بگیریم. @Antishobheh انسانی که برای موضوعی دعا می کند تمام تصمیم و اراده خود را در جهت تحقق آن به کار می اندازد اما از جایی که تحقق امور، فقط مربوط به اراده و تصمیم ما نمی شود، و مسائل فراوان دیگری در این باره باید دست به دست هم بدهند، از خداوند که مسبّب الاسباب است می خواهیم که دیگر امور را که در اختیار ما نیست؛ در راه تحقق این خواسته، برای ما فراهم کند. اتفاقا در روایات ما بین عمل و اراده انسان با دعا کردن به خوبی جمع شده است. از طرفی به ما دستور داده شده است که برای تحقق خواسته هایمان دعا کنیم و از طرفی باید برای تحقق آن تلاش کنیم. امام صادق (ع) مى‏فرمایند: "خداوند کارى را بدون استفاده از اسباب انجام نمی دهد." در برخی دیگر از روایات کسانی را معرفی کرده است که دعایشان مستجاب نمی شود، از جمله، افرادی که به تلاش و عزم خود توجه نمی کنند و همه چیز را از خداوند می خواهند. شخصی که در راه کسب و کار، تلاشی نمی کند و از خداوند رزق و روزی می خواهد دعایش مستجاب نمی شود. بنابراین؛ دعا کردن نقش بسیار مهمی در حل مشکلات ما دارد ولی این هرگز به معنای نفی تلاش و اراده انسان در راه تحقق خواسته هایش نمی باشد. پاسخ تفصیلی https://www.islamquest.net/fa/archive/fa6286 ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ♦️سوال: 1. چه کسی سنگسار می‌شود و چه کسانی می‌تواند سنگسار را انجام دهد؟ 2. در این مجازات، اندازه سنگ‌ها چقدر باید باشد و به چه تعداد باید سنگ پرتاب شود؟ 3. اگر پرتاب سنگ انجام شد، ولی مُجرم به ‌گونه‌‌ای توانست فرار کند، آیا دوباره مجازات می‌شود؟ ۴.چرا سنگسار؟ ❇️پاسخ: پاسخ پرسش مذکور، طی چند شماره ارائه می‌گردد: 1. مجازات سنگسار(رَجم) در مورد زناکاری است که در زمان زنا، متأهل بوده و امکان دست‌رسی و ارتباط زناشویی با همسر خود را داشته باشد و این عمل زشت را با یک فرد بالغ و عاقل انجام داده باشد. اما غیر این مورد مجازات رجم ندارد. 2. این مجازات در صورتی اجرا می‌شود که عمل زنا در دادگاه صالحه ثابت شده باشد، و اگر در دادگاه ثابت نشود، یا قبل از اثبات آن زناکننده واقعاً بین خود و خدای خود توبه کرده باشد، حدّی بر او جاری نمی‌شود. و انشاء ا... توبه او نیز مورد قبول درگاه الهی است. 3. شریعت مقدس اسلام، شرایط اثبات زنا را بسیار دشوار قرار داده است، به طوری که این عمل تنها با چهار مرتبه اقرار شخص زناکننده و یا با گواهی چهار شاهد عادلِ مرد که شهادت بدهند با چشم خود این عمل(دخول) را به صورت کاملاً واضح دیده‌‌اند.بنابراین، این عمل، حتی با شهادت سه شاهد ثابت نمی‌شود. همچنین با شهادت به این‌که دیدم این دو نفر در آغوش هم هستند زنا ثابت نمی‌شود. 4. اگر چنین مجرمی با شهادت شهود جرمش ثابت شود، اول کسى که او را سنگ می‌زند خود شهود هستند، سپس سایر مردم، ولی کسى که حدّى از حدود الهى به گردن او است نمی‌‌تواند اجراى سنگسار را به عهده گیرد.البته در جامعه اسلامی که قوانینی در این زمینه وضع شده است، اجرای حدود و احکام قضایی با حاکم است و مردم در این زمینه دخالتی ندارند. 5. نحوه اجرای سنگسار به شرح زیر است: الف) ابتدا به مجرم دستور می‌دهند که غسل میت انجام دهد(همان سه غسلى که بعد از مرگ براى مرده انجام می‌شود) و بعد حنوط کند، سپس به همان شکلی که میت را کفن می‌کنند او را کفن می‌کنند. ب) مجرم را تا کمر در گودالى قرار می‌دهند و آن‌را با خاک پر می‌کنند و آن‌قدر او را سنگ می‌زنند تا بمیرد. ج) اندازه سنگ‌‌ها لازم است کوچک باشد، ولی پرتاب سنگ‌ریزه کفایت نمی‌کند. د) بعد از مردن مجرم، بر او نماز میت می‌خوانند و دفنش می‌کنند. 6. چنانچه مُجرم در حال انجام سنگسار بتواند از گودال بیرون آمده و فرار کند، اگر جرم او به وسیله شهادت شهود ثابت شده باشد، دوباره باید وی را برگردانده و مجازات را تکرار نمایند، ولى اگر جرم او به وسیله اقرار خودش ثابت شده باشد، نظر مشهور آن است که مجازات را تکرار نمی‌کنند. گفتنی است، احکام الهی بر اساس مصالح و مفاسد صادر شده، و در برخی موارد ممکن است اجرای حدود - چه در زمان حضور امام معصوم یا در زمان غیبت - بنابر دلایل و یا مصالحی موقتاً متوقف شود یا جایگزینی برای آن تعیین شود. شدت حکم بخاطر ایجاد جهت از تجاوزات جنسي در جامعه است و دین اصلاً درصدد رساندنش به مرحله اجرا نیست✘ و الا چرا بر آن گذاشت که امکان تحقق آنها عملاً سخت شود؟! مثلاً زناکار متأهل باشد و 4بار نزد قاضي اقرار کند یا 4شاهد عادل همزمان شهادت دهند 🚨یعني کسي با وجود داشتن همسر، در ملأعام(حداقل جلو4نفر)خیانت ناموسي مرتکب شود! این دقیقاً یعني اشاعه فحشاي اجتماعي اما باز معصوم درصدد اجراي حکم نیست بهانه‌تراشي مي‌کند تا حکم به مرحله اجرا نرسد، حتي دلش براي گناهکار به رحم مي‌آید زني پس از پشیماني از فحشا از امام علي مي‌خواهد مجازات و تطهیر شود. حضرت با «بهانه‌تراشي» زن زناکار را 4بار طي چند سال! پس مي‌فرستد و از اجراي حکم «طفره مي‌رود». آخر، با اصرار 4باره زن، اجراي حکم بر حاکم واجب مي‌گردد، رنگ امام علي از شدت ناراحتي دگرگون مي‌شود «زندگي‌ با یک براي مرد بدتر است؛ طلاق از عواقب آن است اما محدود به زندگي همسران نیست! زندگي یک شبکه اجتماعي‌ست، زندگي فرزندان و دیگران هم هست»  ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ⛔️شبهه: امام خمینی: اقتصاد مال‌خراست. ❇️پاسخ: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات و ضعف‌های ما که نه تنها موجب بروز گرفتاری‌های عدیده‌ای در زندگی شخصی، خانوادگی و محیطی ما شده است، بلکه مورد سوء استفاده ‎ی دشمنان [به ویژه در جنگ نرم – ضد تبلیغ] نیز قرار گرفته است، قبول و باور هر ادعای بی‌سند و مدرکی می‌باشد. اول ادعای غیر مستدل و غیر مستند را قبول می‌کنیم. اخلاق و مواضع ما مسلمانان، باید منطبق با آموزه‌های قرآنی و سیره پیامبر اکرم و معصومین سلام‌الله علیهم اجمعین باشد. خداوند متعال در کلام وحی به مؤمنین می‌آموزد که وقتی خبری برای شما می‌آورند، به ویژه اگر «فاسق» برای شما خبری آورد، خوب وارسی کنید که صحّت دارد یا ندارد، مستدل هست یا خیر؟ مستند می‌باشد یا نمی‌باشد؟ وگرنه دشمن از این جهل و نادانی شما نهایت سوء استفاده را خواهد برد و پشیمانی‌اش برای شما می‌ماند: «‌يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن جَاءكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَأٍ فَتَبَيَّنُوا أَن تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ» (الحجرات، 6) ترجمه: اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد اگر فاسقى برايتان خبرى آورد نيك وارسى كنيد مبادا به نادانى گروهى را آسيب برسانيد و [بعد] از آنچه كرده‏ايد پشيمان شويد. پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله فرمودند: اگر حدیثی از من برای شما نقل شد که با قرآن و عقل مطابقت نداشت، نپذیرید و به سینه دیوار بزنید. الف – کامل‌ترین قوانین اقتصادی در قرآن کریم و آموزه‌های اسلامی تدوین و تببین شده است و پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «لا معاش له، لا معاد له»، یعنی کسی که معاش درستی نداشته باشد، آخرت درستی نیز نخواهد داشت. بدیهی است که شخصیتی چون حضرت امام خمینی (ره) که خود عالم به قرآن، مفسر، حکیم، فیلسوف، عارف و فقیهی عالی مقام بودند، به این معارف و احکام کاملاً آگاه، عالم، واقف و نیز بصیر بودند، لذا اصلاً هرگز نفرموده‌اند که «اقتصاد مال خر است» ب – حضرت امام خمینی (ره) نزدیک به 500 مرتبه، به صورت مستقیم درباره اقتصاد صحبت کردند و به اهمیت آن تصریح نمودند و استقلال اقتصادی را ضرورت حیات و رشد بر شمردند و از وابستگی اقتصادی بر حذر داشتند که متون همه این سخنان موجود است و هرگز چنین مطلبی نفرموده‌اند. به عنوان مثال: ب/1: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در مصاحبه با خبرنگار رادیو و تلویزیون سوییس: « یکى از خیانت‌هایى که شاه به کشور ما کرده است، وابسته کردن اقتصاد ما به اجانب است. اقتصاد ما، به واسطه اعمال شاه، چه در اصلاحات ارضى که به طور کلى موجب فساد زراعت شده، و چه هزینه هاى بسیار فوق العاده اى که به طور بیهوده خرج شده، مثل خریدن سلاح‌هاى بسیار زیاد که براى ملت ما نفع ندارد که ضرر هم دارد. و براى اجانب با آن سلاح‌ها پایگاه درست شده است و ... موجب ضعف اقتصاد و پاشیدگى اقتصادى و به هم ریختن بنیادهاى اقتصادى است. مردم ما با انقلابى که شده است قادر هستند همه امور را در مجراى صحیح و مستقل قرار دهند.» (زمان: 24 آبان 1357/14 ذى الحجه 1398. مكان: فرانسه، نوفل لوشاتو) ب/2: «مسئله این است که باید به نفت نقش بایسته و حساب شده در اقتصاد کشورها و به طریق اولى کشورهاى نفت خیز داد، و به اقتصاد کشور قابلیت رشد واقعى بخشید، و نه رشد کاذب. ما سیاست نفتى خود را بر این اساس تنظیم خواهیم کرد. در این صورت است که مى توانیم به عنوان طرف مساوى درباره قیمت نفت و فرآورده‌هاى آن و قیمت کالاهایى که مى‌خریم، به آنچه عدل است عمل نماییم.» (مصاحبه [با روزنامه آلمانى دنياى سوم (اوضاع عمومى ايران قبل و بعد از انقلاب)]. زمان: 24 آبان 1357/14 ذى الحجه 1398. مكان: فرانسه، نوفل لوشاتو) ب/3: «اقتصاد ما باید متحول بشود؛ اقتصاد وابسته به اقتصاد مستقل متبدل بشود. تمام چیزهایى که در حکومت طاغوت بود و به تَبَع اجانب در این مملکت ضعیف، در این مملکت زیردست، پیاده شده بود با استقرار حکومت اسلامى و حکومت جمهورى اسلامى تمام اینها باید زیرورو بشود» (پيام راديو- تلويزيونى. زمان: عصر 12 فروردين 1358/3) ب/4: «ما امروز اگر بخواهیم با این قدرت بزرگ مواجه باشیم و در این میدان شکست نخوریم احتیاج به چند امر داریم: یکى اینکه ما اقتصاد خودمان را طورى کنیم که خودکفا باشیم.‌» (سخنرانى [در جمع كارگزاران مسجد قبا و دانشجويان مريوان]. زمان: 4 دى 1358/5) ج – آن چه که دستاویز این تحریف و شایعه قرار گرفته است، برخورد حضرت امام (ره) با جوّسازی‌ها بود. یک عده جوّ راه‌انداختند که مگر انقلاب نکردیم، پس چرا اجناسی گران شد، چرا خانه ارزان نشد، چرا چنین و چنان شد یا نشد؟! بدیهی‌است که این جوّ (که امروزه نیز با شدت وجود دارد)، گرانی، تورم، بی‌کاری و ... را
هدف نگرفته نبود، بلکه انقلاب و هدف از انقلاب را هدف گرفته بود و امام نیز پاسخ دادند که ما برای نان ، خربزه، خانه و ... انقلاب نکردیم و انسان عاقل برای این چیزها شهید نمی‌دهد. ایشان متذکر شدند که ما مثل آنان که فقط دنیا را هدف گرفته‌اند و از دنیا نیز رفاه بدن را طالبند، اقتصاد را زیربنا نمی‌دانیم. همه چیز را فدای اقتصاد نمی‌کنیم و این نگاه به انسان، غلط و ناشی از انسان‌نشناسی است. وقتی توصیف‌شان از انسان همین بدن است و انسان را حیوان ناطق، حیوان ایستاده، حیوان با شعوری بیشتر، حیوانی تکامل یافته‌ میمون و ... می‌خوانند، بدیهی است که جز حیوانیت در نظر ندارند و همه چیز را مثل خر فدای حیوانیت می‌کنند، لذا هرگز نفرمودند که «اقتصاد مال خر است»، بلکه فرمودند آنان انسان را خر تصور کرده‌اند و لذا نگاه‌شان به اقتصاد نیز کاملاً حیوانی می‌باشد: متن بیان ایشان به شرح ذیل است: «من میل دارم که همه باورشان آمده باشد که این نهضتی که از اول تا آخرش - قریب پانزده شانزده سال، طول کشید و زحمت‌ها کشیده شد، خون‌ها داده شد و جوان‌ها از دست رفت، خانه‌ها از دست رفت، خانمان‌ها خراب شد، و خصوصاً در این یکی دو سال آخر که همه شاهد بودید که چه شد، باورمان آمده باشد که این همه برای اسلام بود. هیچ من نمی‌توانم تصور کنم و هیچ عاقلی نمی‌تواند تصور کند که بگویند ما خون‌هایمان را دادیم که خربزه ارزان بشود! ما جوان‌هایمان را دادیم که خانه ارزان بشود. هیچ عاقلی جوانش را نمی‌دهد که خانه ارزان گیرش بیاید. مردم همه چیزشان را برای جوان‌هاشان می‌خواهند ... . آدم، اقتصاد را برای خودش می‌خواهد؛ خودش را به کشتن بدهد که اقتصادش درست بشود؟! این معقول نیست. یا جوان‌هایشان را به کشتن بدهند که نان ارزان گیرش بیاید؟! این یک چیز معقولی نیست. ...آنهایی که دم از اقتصاد می‌زنند و زیربنای همه چیز را اقتصاد می‌دانند از باب این که انسان را نمی‌دانند یعنی چه، خیال می‌کنند که انسان هم یک حیوانی است که همان خورد و خوراک است! منتها خورد و خوراک این حیوان با حیوانات دیگر یک فرقی دارد. این چلوکباب می‌خورد؛ او کاه می‌خورد؛ اما هر دو حیوانند. اینهایی که زیربنای همه چیز را اقتصاد می‌دانند اینها انسان را حیوان می‌دانند. حیوان هم همه چیزش فدای اقتصادش است. زیربنای همه چیزش [است‌] الاغ هم زیربنای همه چیزش اقتصادش است. اینها انسان را نشناختند اصلاً که چه هست.‌» ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ۱. این تصاویر متعلق به امام خمینی(ره) نیست و جوانی ایشان با این عکسها تفاوت دارد! https://1ea.ir/642Sz6 ۲. هر سه عکس، متعلق به جوانی فرزند ایشان مرحوم سید احمد خمینی است https://1ea.ir/1EfoMIAD https://1ea.ir/YdWPHtKr ۳. تصاویر مربوط به پیش از سال ۴۵ و وارد شدن ایشان به کسوت طلبگی می باشد. https://1ea.ir/Xwd4Hnv ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ⛔️ شبهه: فردوسی بزرگ سی سال زحمت کشید تا زبان پارسی را زنده نگهدارد اما مردمان امروز در آرامگاه او فاتحه عربی میخوانند! احمد کسروی ❇️پاسخ: 1⃣ اینکه این سخن واقعاً از کسروی صادر شده، اطمینان نداریم اما با اندیشه های قوم گرایانه ی وی، مطابقت دارد. افکار ملی گرایانه ی افراطی و برتری دادن ملیت یا زبانی بر اقوام و زبان های دیگر، از جمله دسیسه های جبهه ی استعمار است و کسروی نیز از نخستین تئوریسین های آن به شمار می رود. 2⃣ زبان فارسی، فراز و فرود بسیاری را تجربه کرده است، و در این میان نقش فردوسی در پویایی آن انکارناپذیر است.  فردوسی، با خلق شاهنامه و به نظم کشیدن داستان های کهن ایران، خدمت بزرگی به فرهنگ ما ایرانیان کرده است اما اینگونه نیست که، اگر فردوسی نبود زبان فارسی به سبب تسلط اعراب و یا گسترش زبان عربی از بین می رفت. چراکه این زبان حتی پیش از وی زبانی زنده، شیوا، شیرین و پرگوینده بوده و زبان عربی نیز زبان دین ما و در دروه ای در ایران،زبان اصحاب علم و هنر بوده است. 3⃣ این سخن از کسروی یا هرکس دیگر بوده باشد،یقیناً بر پایه ی این بیت منسوب به فردوسی استوار شده است "بسی رنج بردم در این سال سی عجم زنده کردم بدین پارسی". اما آیا این بیت واقعاً سروده ی فردوسی بوده است؟ در پاسخ باید گفت: اولا )این بیت طبق پژوهش ها،در بسیاری از نسخه های کهن شاهنامه دیده نمی شود و شاید اقتباسی از این بیت شاعر باشد که گفته است: "من این نامه فرخ گرفتم به فال بسی رنج بردم به بسیار سال" ثانیاً) بیت مورد بحث، اشاره ی سراینده ،به زنده نگه داشتن "تاریخ و فرهنگ ایرانیان" است، نه زبان فارسی و زبان در اینجا به عنوان وسیله، معرفی شده است. @Antishobheh 4⃣ طبق داده های تاریخی، فردوسی مسلمان، شیعه و علاقمند به اهل بیت (ع) بوده است. اگر امروز ایرانیان مسلمان، برای شادی روان این شاعر پرآوازه، فاتحه می خوانند، چه زیانی متوجه تاریخ، تمدن و فرهنگ ایشان می شود و آیا چه آسیبی به اثر بزرگ فردوسی می رسد؟ این پرسشی است که سازندگان این یاوه گویی ها، پاسخی برای آن ندارند. 5⃣ اینقدری که دشمنان دین،از نژاد یا زبان عربی،تنفر دارند، خود فردوسی نداشته است و با اینکه خود را،ملزم به استفاده از واژگان فارسی می دانسته، اما در صورت لزوم از واژگان عربی نیز، بهره می جسته است. در متن شاهنامه، بیش از هشتصد واژه ی عربی شناسایی شده است. نتیجه: فاتحه ی عربی خواندن ایرانیان، بر سر مزار فردوسی، نه مشکلی برای زبان فارسی پیش می آورد و نه منافاتی با اندیشه ها و کوشش های فردوسی دارد. تنها مشکل اصلی اینجا، دشمنی آشکار و نهان همفکران امثال کسروی، با دین و مذهب ایرانیان است! ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ⛔️شبهه: " سلام عزیزانم فردا روز سعد اكبر است روزى كه دعا درحق فرزندان به اجابت ميرسد مخصوصاً دعاى مادر ويك نماز مخصوص دارد كه بعد از نماز صبح زمانيكه خوشيد بالا ميايد خوانده ميشود درركعت اول بعد از حمد ٣ مرتبه سوره نصر ودرركعت دوم بعد از حمد ٣ مرتبه سوره ضحى ٠٠٠بعد ازسلام نماز يك مرتبه اية الكرسى پنج تا صلوات خوانده ميشود وخداوند را به عزت وجلالش و ملايكه اش وجميع خلقش قسم ميدهيم ودر حق همه فرزندان وبعد درحق فرزندان خودمان دعا مى كنيم التماس دعا امشب تلاوت آيه29و30سوره فاطر باعث نزول بركت است. شما هم مثل من برای دوستاتون ارسال کنید. بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحِيم إِنَّ الَّذِینَ یَتْلُونَ کِتَابَ اللَّهِ وَأَقَامُوا الصَّلاةَ وَأَنْفَقُوا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرًّا وَعَلانِیَةً یَرْجُونَ تِجَارَةً لَنْ تَبُورَ ﴿٢٩﴾لِیُوَفِّیَهُمْ أُجُورَهُمْ وَیَزِیدَهُمْ مِنْ فَضْلِهِ إِنَّهُ غَفُورٌ شَکُورٌ( ۳۰) سُبحانَ الله يا فارِجَ الهَمّ وَ يا کاشِفَ الغَمّ فَرِّج هَـمّی وَ يَسّر اَمری وَ ارحِم ضَعفی وَ قِلَـّةَ حيلَتی وَ ارزُقنی حَيثَ لا اَحتَسِب يا رَبَّ العالَمين حضرت محمد(ص) فرمودند هر کسی این دعا را بین مردم پخش کند گرفتاریهایش حل شود... فقط امشب " ❇️پاسخ: @Antishobheh "اجابت دعا در حق فرزند در شب سعد اکبر و نماز خاص این شب !!" : 1⃣ مفهومی به نام " اکبر" در هیچ یک از کتب روایی از معصومین(ع) نقل نشده و اعمالی هم برای آن بیان نگردیده است! ضمن اینکه در شایعه زمان مشخصی هم برای آن تعیین نشده است! 2⃣ در باب سعد یا نحس بودن برخی ایام مانند بودن نوروز روایاتی موجود است، اما ادعا شده در متن، در کتب ادعیه شیعه مانند مفاتیح الجنان و اقبال الاعمال یافت نشد! 3⃣ روایتی از شب خاصی که دعای والدین برای فرزندان اجابت شود موجود نیست! در روایات مرتبط هم استجابت دعا محدود به هیچ زمانی نشده است! 4⃣ اعمال مستحب باید مطابق دستور و روایت باشد وگرنه بدعت محسوب شده و عمل به آن حرام می باشد! 5⃣ مطلب ادعا شده در مورد آیات ۲۹ و ۳۰ سوره فاطر یافت نشد و در خواص این آیات فقط مطلبی با موضوع رشد سود و تجارت بیان شده است! 6⃣ عبارت "سبحان الله یا فارج..." دعایی با سند مشخص نیست و ادعای رفع گرفتاری منتشر کننده آن از قول پیامبر اکرم (ص) نیز کذب و فاقد اعتبار است ! 7⃣ دروغ بستن بر دیگران از زشت‌ترین انواع گناهان کبیره است؛ زشتى افترا بسته به شأن فرد مورد اتّهام می باشد و دروغ بستن بر خدا و پیامبر(ص)، از بدترین گناهان کبیره است! ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
6.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ آموزش سریع و آسان ساخت یک نامه جعلی ! 🔻اخیرا رسانه های ضدانقلاب اقدام به نشر نامه جعلی کردند که در آن ادعا شده بود وزارت بهداشت افرادی که در شرکت می کنند را در اولویت تزریق قرار داده است. این تصویر پس از تکذیب رسمی وزارت بهداشت و اثبات جعلی بودن، تنها پس از چند ساعت از خروجی این رسانه ها حذف شد! ✅ اما این نامه های جعلی که هر چندگاهی فضای مجازی ایران را تحت تاثیر خود قرار می دهند چگونه به وجود می آیند؟ ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ امام‌صادق‌علیه‌السلام إن أحبَبتَ أن يَزيدَ اللّهُ فی عُمُرِكَ فَسُرَّ أبَوَيكَ اگر دوست دارى كه خداوند، عمرت را زياد كند، پدر و مادرت را شاد نما بحارالأنوار‌جلد74صفحه81 ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ♦️سوال: چه گناهانی را خدا نمی بخشد؟ ❇️پاسخ: هیچ گناهی وجود ندارد که حتی با توبه هم بخشیده نشود و خداوند بر اساس مهربانی و بخشندگی اش، در قرآن وعده داده که تمام گناهان را می بخشد. خداوند در یکی از آیات فرموده است: «قل یا عبادی الّذین أسرفوا علی أنفسهم لا تقنطوا مِن رحمة الله إنّ الله یغفر الذّنوب جمیعاً إنّه هو الغفور الرّحیم وأنیبوا‌إلی ربّکم»؛ «ای بندگان خدا که بر خود اسراف و ستم کرده‌اید، از رحمت خداوند نا امید نشوید که خدا همه گناهان را می‌آمرزد و او بسیار بخشنده و مهربان است و به درگاه پروردگارتان انابه کنید». اکنون بعضی از آیات واخباری که فرموده است( مثلا) آن چیز را نمی بخشد! بررسی کنیم : 1⃣خداوند در آیه دیگری از قرآن فرموده که همه گناهان را می بخشد، مگر شرک را؛ یعنی شرک به خودش را نمی بخشد؛ ولی مفسران گفته اند: مراد این است اگر با شرک از دنیا برود، بخشیده نمی شود؛ ولی اگر توبه کند، گناه شرک هم بخشیده می شود. خدا فرموده: «إِنَّ اللَّهَ لا یَغْفِرُ أَنْ یُشْرَکَ بِهِ وَ یَغْفِرُ ما دُونَ ذلِکَ لِمَنْ یَشاء»؛ «خداوند (هرگز) شرک را نمى بخشد و پایین تر از آن را براى هر کس بخواهد (و شایستگى داشته باشد) مى بخشد».آیه فوق صریحاً اعلام مى کند که همه گناهان ممکن است مورد عفو و بخشش واقع شوند؛ ولى شرک به هیچ وجه بخشوده نمى شود؛ مگر این که از آن دست بردارند و توبه کنند و موحد شوند. @Antishobheh 2⃣ در روایات می خوانیم:« اِتقوا المٌحقرات من الذنوب فانها لا تغفر »۴.[از گناهان کوچک پرهیز کنید که بخشیده نمی شود].شاید به این دلیل که در گناهان کوچک، انسان احساس شرمندگی نمی کند و لذا به فکر توبه هم نمی افتد ، بلکه جسارت و جرأت او بر تکرار آن زیاد و زمینه ای برای بخشش فراهم نمی شود.اگر کسی که مقدار کمی بدهی دارد،به طلبکار بگوید: تو که از من طلبی نداری،مقداری که می خواهی ارزشی ندارد،او طلب خود را نمی بخشد ،ولی اگر مبلغ بیشتری بدهکار باشد و نزد طلبکار آید و عذرخواهی کند ،طلبکار یا به او مهلت می دهد و یا او را می بخشد.آری،طلبکار،مقدار کم را با جسارت نمی بخشد،ولی مقدار زیاد را ممکن است با عذرخواهی ببخشد . 3⃣ در بعضی از روایات داریم که خدا چند گناه را نمی‌بخشد: ۱- عمداً نماز نخواندن. ۲- به ناحق آدم کشتن. ۳- عقوق والدین. ۴- آبرو بردن. پسر یکی از بزرگان علما که در زمان خودش استادالعلما بود، تعریف می‌کرد: «به پدرم گفتم پدر تو دریای علم هستی. اگر بنا باشد یک نصیحت به من بکنی چه می‌گویی؟ می‌گفت پدرم سرش را انداخت پایین. بعد سرش را بالا آورد و گفت آبروی کسی را نبر!» بعضی ها با زبانشان می روند جهنم.روایت داریم که می فرماید اغلب جهنمی ها، جهنمی زبان هستند ، امیرالمومنین به حارث همدانی می فرماید: اگر هر چه را که می شنوی بگویی؛ دروغ گو هستی. اکنون سر و دلیل اینکه گفته شده«بخشیده نمی شوند» : این است که: این گناهان این قدر نحس هستند که صاحبانشان گاهی موفق به توبه نمی‌شوند! ولی اگرعاملین این گناهان نیز توبه کنند ، خداوند آنها را نیز می بخشد ! پس همه گناهان، با توبه واقعی بخشیده می شوند و توبه برای همه گناهان وجود دارد و مؤثر است. گناهکار چند نوع است. عده ای گناه می کنند، بعد ناراحت و پشیمان می شوند. سوز و گداز دارند. توبه می کنند و هرگز فکر نمی کنند که روزی این توبه را بشکنند؛ اما دوباره می شکنند. دوباره، سه باره، ده باره. در حدیث داریم که این اگر در تمام توبه شکستن ها سوز و گداز واقعی داشته باشد، در نهایت بر شیطان پیروز می شود. https://b2n.ir/a83042 ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ 🚫شایعه: نبویان:آدمخواری اگر در راه ولایت باشد در حکم هفتاد سال عبادت است. اسلام احکام را معلوم کرده به گزارش فارس نیوز حجت الاسلام سید محمود نبویان که اخیرا خواستار اعدام کسانی شده بود که به اصل اعتقادی ندارند، معتقد است که می توان به روش های دیگری چون خوردن مرتدان هم متوسل شد... ❇️پاسخ: @Antishobheh توضیحات حجت الاسلام درباره حاشیه سازی و پردازی رسانه های معاند این استاد حوزه علمیه با بیان این که بنده مدت هاست با خبرگزاری فارس مصاحبه ای نداشته ام، افزود: این سایتی که از آن مطلب نقل شده جعلی است، خبرگزاری فارس با عنوان«Fars» است اما این سایت جعلی و تقلبی به صورت«Farce» نوشته می شود، از مردم عزیز می خواهیم فکر کنند که چه چیزی پیش آمده که چنین مطالبی را آن هم به دروغ منتشر می کنند. rasanews.ir/002CJR ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh