eitaa logo
عارفانه
2.3هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
739 ویدیو
33 فایل
یا هو یا من لا هو الا هو همه یار است و نیست غیر از یار واحدی جلوه کرد و شد بسیار ✍️ روح‌الله صادقی تلگرام: t.me/Arefane اینستا: Arefane_1001 خرید کتاب: @rosvaa لطفا در نشر مطالب، فروارد رعایت شود🙏 پیام ناشناس: harfeto.timefriend.net/17359380248574
مشاهده در ایتا
دانلود
آقای حسنی طباطبایی نقل كردند: صبح یكی از روزهای ماه محرم پس از تشرف به حرم مطهر كریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) به زیارت شیخ جعفر آقای مجتهدی رفتم. در كنار آقای مجتهدی، كتاب گنجینة الاسرار عمّان سامانی قرار داشت. ایشان اشاره‌ای به آن كتاب كردند و گفتند: «آقاجان! عمّان سامانی در میان مرثیه سرایان حسینی، مقام و منزلت ویژه‌ای دارد.» بعد فرمودند: اصلاً دستگاه حضرت اباعبدالله (ع) یك دستگاه عجیبی است! نام مبارك ایشان هم خیلی بزرگ است. در نام مقدس حسین (ع) اسرار عجیبی نهفته است. 📚 در محضر لاهوتیان، خاطره ۲۸، ص ۱۵۱ خرید کتاب گنجینة الاسرار @Arefane | عارفانه
✍ تصویرسازی را ببینید؛ جناب عمّان سامانی در «گنجینة الاسرار» می‌گوید محبوب ازلی عزّوجلّ می‌خواست که بادۀ عشق را تقدیم مشتاقان کند: باز ساقی برکشد از دل خروش گفت ای صافی‌دلانِ دُردنوش مرد خواهم همتی عالی کند ساغر ما را ز می خالی کند ادامه...👇
همگی گردن خواهش را دراز کردند، ولی هنوز آن «سر خیلِ مخموران» و «منظورِ اصلی»؛ حسین علیه السلام، خموش و سر به زیر بود: انبیا و اولیا را با نیاز شد به ساغر، گردنِ خواهش دراز جمله را دل در طلب چون خُم به جوش لیکن آن «سر خیلِ مخموران» خموش سر به بالا یکسر از بُرنا و پیر لیکن آن «منظورِ ساقی» سر به زیر
هنوز آن جام و بادۀ عشق، مالامال بود و ساقی، منتظر: باز بود آن جامِ عشقِ ذوالجلال همچنان بر دست ساقی مال‌مال جام بر کف، منتظر ساقی هنوز الله الله، غیرت آمد غیر سوز... غیرت معشوق، غیر سوز است و منظورِ اصلیِ معشوق عزّوجلّ، کسی غیر از حسین علیه السلام نبود.
باز ساقی گفت تا چند انتظار؟ ای حریفِ لااُبالی سر بر آر... حریفِ بی‌باک ‌و بی‌پروا در عشق‌بازی، حسین علیه السلام؛ ندای ساقی را شنید: چون به موقع ساقیَش درخواست کرد پیرِ می‌خواران ز جا قد راست کرد زینت افزای بساطِ نَشأَتَین سرور و سر خیلِ مخموران، حسین گفت آن‌کس را که می‌جویی منم باده‌خواری را که می‌گویی منم و امّا در این تک‌بیت، جناب عمان سامانی، زیبایی را به نهایت رسانده است: ای قدح‌پیما در آ، هوئی بزن؛ گوی چوگانت سَرَم، گوئی بزن... @Arefane
جهت ثبت سفارش چاپ جدید کتاب گنجینة الاسرار، به این آی‌دی پیام بدهید: @rosvaa توضیحات و نمونه مطالب کتاب (کلیک کنید)
درازدستیِ شیطان ز دل‌سیاهیِ ماست چراغِ دزد به شب، خوابِ پاسبان باشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای صبا، ای پیکِ دور افتادگان؛ اشکِ ما بر خاکِ پاکِ او رسان... @Arefane
پشتِ نقابِ خندۀ از روی جبرِ من صدها هزار لشکرِ غم در تدارک است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صورت به چه رویی بِنَهَم بر دَرَت ای یار؟ من بی بَر و رو و تو تماماً بَر و رویی... @Arefane | عارفانه
اللّهم انّی اسألک مِن جمالک بأجمله و مِن رحمتک بأوسعه، أعنی الحسین علیه السلام
خدایا؛ زیباترین جمال تو و وسیعترین رحمت تو، یعنی حسین علیه‌السلام را از تو طلب می‌کنم
❖ کتاب «تشنه دانش» با موضوع «راهنمای تحصیل و دانش پژوهی بر اساس زیست نامه علامه حسن زاده آملی» در ۴۶۲ صفحه به قلم حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی به چاپ پنجم رسید. این کتاب در ویراست دوم خود مورد بررسی و تصحیح کلمه به کلمه حجت الاسلام عبدالله حسن زاده آملی، فرزند مرحوم علامه و مسئول حفظ و نشر آثار علامه قرار گرفته و از ویراست و افزودن مطالب جدید بهره‌مند است. تشنه دانش در سه بخش کلان به بررسی مدیریت تحصیل در عالم طلبگی پرداخته است. بخش یکم، «مقام‌های تحصیل»؛ راهبردهای تحصیل دانش و تدبیر آموخته‌ها: استاد، کتاب، مطالعه، پرسش، مباحثه، تکرار، قلم، تقریر، شرح، تحقیق، نقد، حاشیه نویسی، جهت گیری در قبال نظام آموزشی و مدیریت نابسامانی. بخش دوم، «منزل‌ها»؛ روحیات معنوی که تخلق دانش‌پژوه بدان ضروری است: عطش و طلب، امید(مثبت اندیشی)، همت، صبر، استقامت، اغتنام فرصت، ترویح قلب، مصاحبت، توقف و تثبت، نظم، مزاج، محاسبه، خانواده. بخش سوم، «هدف‌ها»: تحصیل علوم دینی، پروراندن عالمان دینی، ترمیم، پالایش و پیشرفت، تبلیغ، تحقق مقاصد دین. نویسنده در تمام مباحث کتاب همت بر آن داشته تا از خاطرات تحصیلی علامه حسن زاده به عنوان الگو بهره ببرد و در واقع دفتری از خاطرات تحصیلی آن بزرگمرد را جمع آوری کرده است. برخی از این خاطرات تا زمان جمع آوری در این مجموعه در جایی ثبت نشده بود و از مجموعه فایل های صوتی درس های مرحوم علامه و شاگردان ایشان جمع آوری شده است. ثبت سفارش: @rosvaa @Arefane
همیشه جای شکایت ز خلق بسیار است ولی برای تو از «خود» شکایت آوردم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عاشقان را گرچه در باطن جهانی دیگرست عشقِ آن دلدار ما را ذوق و جانی دیگرست @Arefane | عارفانه
افکن نظری بر این سگِ خویش؛ سنگم مزن و مرانم از پیش...
دوره هفت جلدی کتاب بسیار نفیس «هزار و یک کلمه» اثر حضرت علامه حسن زاده آملی(ره) «هزار و یک کلمه» در هفت جلد، کتابی است کشکول‌گونه، مشحون از مطالب ناب و نفیس قرآنی، عرفانی، فلسفی، فقهی، ریاضی، نجومی و... است که برخی کلمات از این ۱۰۰۱ کلمه، خود رساله‌ای مستقل از آثارِ نفیسِ حضرت علامه می‌باشد. به فرمودۀ استاد علامه، دو کتاب «۱۰۰۱ نکته» و «۱۰۰۱ کلمه»، دو همزاد نیک‌نهاد هستند. نویسنده، کتاب خویش را چنین معرفی میکند: «۱۰۰۱ کلمه، مجموعه ای است حاوی نفایس فنون و ظرایف علوم و نیز معارف اسلامی. "۱۰۰۱ کلمه" و "۱۰۰۱ نکته" توأمانند، یعنی هر دو اثر همزاد عدل یکدیگرند. لذا هر آنچه در وصف شمایل این گفته ایم، آن دیگری را نیز شامل است؛ چه هر نکته ای از این، کلمه ای دلپذیر است؛ و هر کلمه ای از آن، نکته ای چشمگیر. اینک زمان ظهور این مستوره نیز فرا رسیده است؛ به امید این که دو همزاد نیک نهاد، دوش با دوش یکدیگر دائرة المعارفی حاوی نفائس فنون سودمند بوده باشند.» 👈 ثبت سفارش: @rosvaa @Arefane | عارفانه
❖ کتاب «استاد و نقش آن در مراحل سیر و سلوک» در ۳۹۲ صفحه، در موضوع عرفان عملی، به قلم استاد علی عزیزیان این کتاب در شش فصل تدوین شده است: فصل اول. گفتار اول: مفهوم شناسی استاد در بُعد عام و خاص آن و بررسی واژگان بنیادین تحقیق همچون سیر، و سلوک. گفتار دوم: تبیین لزوم سیر و سلوک و ثمرات آن: کامل شدن، خروج از دام شیطان، آرامش در حیات، هم جواری با خوبان، تحقق بخشیدن به هدف آفرینش و بهره مندی از مواهب دنیوی. گفتار سوم: بررسی شش اشکال بنیادین منکرین لزوم سلوک و پاسخ به آنها. گفتار چهارم: موانع سیر و سلوک در دو بُعد موانع بازدارنده و موانع تدوام و استمرار سیر و سلوک. فصل دوم. سه گفتار در ضرورت وجود استاد و بررسی ادله موافقان و مخالفان + بررسی علل حساسیت برانگیزبودن مساله استاد گرایی فصل سوم. چهار شرط از ویژگی‌های عام استاد و هشت شرط از ویژگی‌های استاد خاص سلوک + شش راه شناسایی استاد واقعی و راه های شناسایی استادنماها. فصل چهارم. مهمترین وظایف عام و خاص استاد، و وظایف متقابل سالک. فصل پنجم. نمونه هایی از عنایت و هدایت استاد و اولیای الهی در زمان حضور و عدم حضور ولی. فصل ششم. مروری بر ۱۵ دستورالعمل مهم سلوکی و نیز توصیه هایی مطالعاتی و علمی در این باره. آی‌دی ثبت سفارش: @rosvaa @Arefane
گفتم که از اینجا به حرم راه زیاد است؛ گفتا که مگر از دل خود فاصله داری...؟ صلّی الله علیک یا اباعبدالله الحسین @Arefane | عارفانه
13.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«ما جدولی از بحر وجودیم همه» ❖ نماهنگی از بیانات حضرت علامه حسن زاده آملی در توضیح یکی از مهمترین معانی «اسم اعظم» 🌿 تقدیمی از کانال عارفانه @Arefane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گر چه دوریم، به یادِ تو قَدَح می‌گیریم؛ بُعدِ منزل نَبُوَد در سَفَرِ روحانی... @Arefane | عارفانه
به کرشمۀ عنایت، نِگَهی به سوی ما کن؛ که دعای دردمندان، ز سَرِ نیاز باشد... @Arefane | عارفانه
از ما که سیاهیم مگردان نظر خویش...
دخترِ بَدرُالدُّجی امشب سه جا دارد عزا گاه می‌گوید پدر، گاهی حَسَن، گاهی رضا @Arefane | عارفانه
غلامِ همّتِ آنم که شد غلامِ حَسَن
تصویر: دیوارنوشته‌ای در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با شعری از ریاضی یزدی یا رب به حقِّ قافله‌سالارِ انبیاء آن صدرِ کائنات که آخِر پیمبر است عقلِ نخست و صادرِ اوّل، که نامِ وی زیبِ اذان و زیور محراب و منبر است @Arefane | عارفانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ندهد فرصتِ گفتار به محتاج، کریم گوشِ این طایفه، آوازِ گدا نشنیده است صلّی الله علیک یا اباعبدالله الحسین @Arefane | عارفانه
جناب استاد عیدی، از اساتید سلوکی و از شاگردان مرحوم آیت الله سعادت پرور @Arefane
مرهم آورده‌ای، غم آوردیم یا سریع الرضا، کم آوردیم @Arefane
در كالبدِ مُرده دَمَد جان، چو مسيحا آن لب كه زمين‌بوسیِ درگاهِ رضا كرد تصویر: عتبه‌بوسی مرحوم آیت‌الله بهجت(ره) در حرم مطهر رضوی @Arefane | عارفانه