eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.1هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.7هزار ویدیو
300 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
"شناخت شب قدر و درك فضيلت آن" 🔰 در روايتى، صد بار خواندن سوره دخان، تا شب بيست و سوّم، براى شناخت اين شب، آمده است و در روايت ديگر آمده است كه به جاى آن مى توان هزار بار سوره قدر خواند. 🔅 در اقبال روايتى آمده است كه گرچه صحّت آن ثابت نشده ولى به خاطر اهميت زياد آن و به اميد صحّت و ثبوت آن در واقع ، سزاوار است به آن عمل شود. و آن روايتى است از ابن عبّاس ‍ كه مى گويد: به رسول خدا (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم) عرض كردم: رسول خدا! درود و سلام خدا بر تو. خوشا به حال كسى كه شب قدر را ببيند. فرمودند: ابن عبّاس! آيا نمازى به تو ياد ندهم كه در صورت به جا آوردن آن در هر شب، بيست بار و بيشتر شب قدر را ببينى؟ عرض كردم: بفرماييد درود خدا بر تو. فرمود: يك نماز چهار ركعتى بعد از نماز مغرب و قبل از نماز وتر به جا مى آورى، در هر ركعت يك بار فاتحة الكتاب و سه بار سوره جحد و سه بار سوره توحيد مى خوانى و بعد از سلام سيزده بار أستغفراللّه مى گويى. به حقّ كسى كه من را به پيامبرى برانگيخت، كسى كه اين نماز را به جا آورد و در آخر آن سيزده بار تسبيح بگويد و از خدا آمرزش بخواهد، شب قدر را خواهد ديد. و روز قيامت شفاعت او در مورد هفتصد هزار نفر از امّتم قبول مى شود. و خداوند او را و پدر و مادرش را مى آمرزد. اگر خدا بخواهد. 🌐 منظور از بيست بار ديدن شب قدر و بيشتر در اين روايت به روشنى معلوم نيست و ممكن است منظور اين باشد كه پاداش او بهتر از لذّت بيست بار ديدن شب قدر است... "مرحوم آیت اللّه میرزا جواد آقای ملکی تبریزی (رحمه اللّه)" 📜المراقبات، فصل دهم، شناخت شب قدر و درك فضيلت آن، ص 140 و 141 @Arshiv_Gholam
"افطارى دادن و خوردن" ✅ از كارهاى مهم در اين ماه افطارى دادن به روزه داران است كه پاداش آن را در سخنان پيامبر (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم) شنيدى. ⚠️ و مهمترين مطلب در آن اخلاص نيّت و بهجا آوردن آداب الهى است و اين كه انگيزه او فقط به دست آوردن رضايت او باشد، نه اظهار شرف دنيايى يا آخرتى يا تقليد يا پيروى از عادات مرسوم. 🔰 و بايد در خالص كردن عمل خود از اين قصدها همّت نموده و نيّت خود را امتحان كند و از پوشش هاى هواى نفس ‍ و شيطان مطمئن نشده و در اين مورد و در مورد اصل افطار و تعيين مؤمنينى كه مى خواهد دعوت كند، و تعيين غذايى كه براى افطار مصرف مى كند، و روش برخورد با ميهمان ها از خداوند كمك بخواهد؛ زيرا كيفيت هر كدام از موارد مذكور به نيّت و قصد وابسته است و اهل بيدارى راه هاى ورود شيطان را در آن دانسته و از انجام اوامر او اجتناب و به دنبال دستور مولاى خود و خوشنودى مالك دين و دنياى خود حركت نموده و با رسيدن به قبول و پاداش هاى او رستگار شده و به بالاتر از آرزو و خواسته هاى خود مى رسند. ♻️ و همينطور بايد در خالص كردن نيّت براى قبول دعوت افطارى ديگران همّت و تلاش كند؛ زيرا گاهى انسان مخلص از قبول كردن دعوت مؤمنين و حضور در مجلس او و افطار با او به اندازه اى منتفع مى شود كه ديگران با عبادتى بسيار طولانى به اين مقدار سود نمى برند. ⭕️ به همين جهت اولياء با پند گرفتن از عمل آدم و ابليس، در پى خالص كردن عمل بودند نه زياد كردن آن. عبادت چند هزار ساله آن ناپاك رد شد ولى يك توبه خالصانه آدم قبول شده و باعث انتخاب و برگزيدن او شد. "مرحوم آیت اللّه میرزا جواد آقای ملکی تبریزی (رحمه اللّه)" 📜المراقبات، فصل دهم، افطاری دادن و خوردن، ص 142 @Arshiv_Gholam
monajat 13.mp3
زمان: حجم: 2.91M
🎙از ما جفا بسیار دیدی و وفا نه🎙 🕯 بخشی از مناجات شب سیزدهم ماه رمضان ۱۴۰۱ @Arshiv_Gholam
roze 13.mp3
زمان: حجم: 2.4M
🎙توسّل به امام باقر (علیه السّلام)🎙 🕯 بخشی از روضه شب سیزدهم ماه رمضان ۱۴۰۱ @Arshiv_Gholam
Abbasi (24).mp3
زمان: حجم: 2.05M
🎙اظهار دارایی🎙 💠 با سیلی صورت خود را سرخ نگه داریم... 🔴 استاد عبّاسی ولدی @Arshiv_Gholam
Abbasi (25).mp3
زمان: حجم: 4.29M
🎙جشن عروسی🎙 💠 عروسی جایگاه دینی دارد؟ با چه کیفیتی؟ 🔴 استاد عبّاسی ولدی @Arshiv_Gholam
نشسته ام که برای دلم هوار کنم جواب کرده طبیبم، بگو چه کار کنم؟ اجازه هست بگویم چقدر خسته شدم اجازه هست که نفرین به روزگار کنم؟ نگاه کن چقدر رنگ و روی من زرد است چگونه این همه پاییز را بهار کنم؟ برای باختنم هیچ در بساطم نیست ولی دوباره هوس کرده ام قمار کنم چقدر ساده مرا گیسویت به بند کشید خدا نیاورد آن روز را فرار کنم اگر دو چشم تو، یعنی دو تا غزالت را خدا به من بدهد، شیر را شکار کنم من عاشق تو، تو معشوق من، بفرمایید از این دو تا به کدامینش افتخار کنم؟ من عاشق تو نبودم که آخر عمری کنار زلف تو تسبیح اختیار کنم! ببین در آب خودت را و حق بده بعداً نمی توانم اگر گریه را مهار کنم از این به بعد حلالت نمی کنم بروی چقدر پنجره را خرج انتظار کنم؟ ببین چگونه گرفتار کرده اید مرا بگو چه کار کنم من بگو چه کار کنم؟! نه پای رفتن دارم، نه روی رفتن، آه! خدا نخواست از این دردسر فرار کنم بزرگ نیستم أمّا فقط اجازه بده که سر فدای شمای بزرگوار کنم "علی اکبر لطیفیان" @Arshiv_Gholam
کوهی از هیزم رسید و بی نهایت سرخ شد محبط وحی الهی از حرارت سرخ شد مرد سجّاده نشین رکعت به رکعت سرخ شد صورت شهر مدینه از خجالت سرخ شد دوزخی ها بی اجازه سمت جنّت آمدند دور تا دورش مغیره زاده ها حلقه زدند بی حیاها وحشیانه دست جمعی ریختند ناگهانی و شبانه دست جمعی ریختند از در و دیوار خانه دسته جمعی ریختند با طناب و تازیانه دسته جمعی ریختند دور دست و گردن آقا طناب انداختند از سر سجّاده او را با شتاب انداختند خوب شد چون دختری این بار آسیبی ندید مادری پشت در و دیوار آسیبی ندید پهلویی از ضربه ی مسمار آسیبی ندید سینه ی گنجینة الأسرار آسیبی ندید خوب شد چون بین آتش مادری دیگر نسوخت صورتی سیلی نخورد و معجری دیگر نسوخت دختری جامانده بود از کاروان و نا امید نیمه شب از ترس بر خار مغیلان می دوید عدّه ای نامرد و بی احساس او را می زدند رو به روی نیزه ی عبّاس او را می زدند @Arshiv_Gholam
"امامت جماعت و وعظ" 💯 از كارهاى مهم در اين ماه براى اهل علم، امامت جماعت و وعظ مى باشد. آنچه به طور اختصار درباره اين دو مى توان گفت اين است كه اگر عالم، قوىّ و مجاهد بوده و از كسانى باشد كه مدّتى با نفس خود جهاد كرده، و در طول جهاد راه هاى پنهان نفوذ شيطان و پوشش هاى هواى نفس را پيدا كرده نبايد امامت جماعت و وعظ را به كلّى رها كند؛ زيرا اين دو، مورد اهتمام شرع است. به خصوص وعظ. زيرا هيچكدام از كارهاى خوب فايده وعظ را نداشته و تمامى اعمال خير نتيجه وعظ است. ⭕️ و سخن گفتن به طور مفصّل در اين مورد و ذكر فوايد آن از عهده اين كتاب خارج است. 🔰 عالم بايد با جدّيت در جهت اخلاص نيّت، و صدق در اخلاص تلاش نمايد؛ زيرا آفات وعظ و امامت نيز خيلى زياد است و كمتر از فضايل و فوايد آن نيست. 🔆 بنابراين پس از مراقبت كامل، اگر انگيزه خود را خالص ديد، اقدام كند. و اگر ديد برعكس است، يا هم براى خدا و هم براى غير اوست يا نفهميد كه مخلص است يا نه، بايد آن را ترك و به تحصيل صدق و اخلاص بپردازد. 💠 و اگر در به دست آوردن صدق در اخلاص راستگو باشد، خداوند به حكم اين آيه "و آنان كه در راه ما تلاش و كوشش ‍ كردند، آنان را حتماً به راه خويش هدايت مى كنيم" او را هدايت مى كند. "مرحوم آیت اللّه میرزا جواد آقای ملکی تبریزی (رحمه اللّه)" 📜المراقبات، فصل دهم، امامت جماعت و وعظ، ص 143 @Arshiv_Gholam
"آزمايش و اخلاص در امامت و وعظ" براى شناخت نيّت خالص در امامت جماعت بايد خود را بيازمايد. مثلا: 1⃣ خود و ميل خود را به امامت ملاحظه كرده و بنگرد كه آيا به خاطر دوستى مقام و عزّت امامت به آن راغب است يا به خاطر امر خدا و خوشنودى او. 🔸اگر ديد در صورتى كه مأمومين او كم يا كسانى كه از امامت او اطّلاع دارند، كم مى باشند ميل او هم به امامت كمتر است يا ببيند رغبت او به امامت اعيان و اشراف و پادشاهان بيش از رغبت او به امامت ديگران است، بايد بداند قصدش يا خالص براى جاه و مقام است يا مخلوط با آن. 🔹و اگر نفس و شيطانش ميل او را آراسته و به او بگويند: ميل تو به زيادى مأمومين به خاطر زيادى ثواب و از جهت ترويج دين و بزرگداشت شعائر خداوند است، نبايد با اين وسوسه فريب بخورد مگر زمانى كه صدق قصد خود را در به دست آوردن ثواب بيشتر، بررسى نمايد. 2⃣ يا اين كه فرض كن، اگر امامت يك يا دو نفر را كه به جهات مختلفى به رضايت خداوند نزديك تر و پاداش آن، از امامت انبوهى از مردم بيشتر است را داشته باشى، آيا رغبت و ميل تو در اين صورت به اين جماعت كم، بيشتر از جماعت زياد است، يا نه؟ 🔸شناخت صدق نيّت در ترويج دين و بزرگداشت شعائر از اين راه نيز ميسر است كه فرض كنى اين مطلب، با امامت شخص ديگرى بيش از امامت تو تحقّق پيدا مى كند. (بخصوص زمانى كه تو نيز به او اقتدا كرده اى) و ببينى آيا رغبت تو به ترويج و بزرگداشت در اين صورت، با زمانى كه تو امام جماعت بودى، تفاوت دارد يا نه؟ 🔹و اگر نفس و شيطان باز وسوسه كند كه ميل تو، به ترويج با امامت خودت به اين جهت است كه مى خواهى سعادت اين عبادت نصيب تو شود، نه ديگران؛ زيرا عابدين در اين عبادت با هم مسابقه مى دهند، باز هم تا موقعى كه صدق نيّت را آزمايش ننموده اى از صدق اين نيّت مطمئن نشو. 🔻و امتحان اين نيّت هم به اين ترتيب است كه فرض كنى، اگر به ديگرى اقتدا كنى و اين ترويج و بزرگداشت تحقّق پيدا كند، آيا رغبت تو به اقتدا نمودن بيش از امامت خواهد بود يا خير؟ ▪️امر صدق و اخلاص باريك تر از مو و بر بسيارى از عاملين مدّت هاى طولانى پوشيده مانده و با اتّفاق رويدادى ارشاد شده اند. ▫️از بعضى از علماى بزرگ تر نقل شده است كه سى سال در صف اوّل نماز جماعت حاضر مى شد، بعد از سى سال به خاطر مانعى نتوانست به صف اوّل برسد و در صف دوّم ايستاد و گويا از اين كه او را در صف دوّم مى ديدند، خجالت مى كشيد. اين جا بود كه فهميد مواظبت او بر صف اوّل همراه با رياء بوده است. به همين جهت تمام نمازهاى اين مدّت را قضاء كرد. 🔘 برادرم! به اين عالم مجاهد بنگر و در مقام والاى او در تلاش و كوشش تأمّل كن كه چگونه در اين مدّت طولانى هميشه در نماز جماعت در صف اوّل حاضر بود و عهده دار امامت جماعت نشد و آنگاه به خاطر اين شبهه نماز سى سال را قضا كرد. و از اين مطلب به عظمت كار و اهتمام زياد گذشتگان در اخلاص و تلاش پى ببر. 🔺وعظ نيز مانند امامت است. علاوه بر اين كه وعظ نيز خود آفات بسيار دقيقى دارد و اكثر آن از آفات زبان به شمار مى آيد. آفاتى كه بزرگان نتوانسته اند از آن دورى كنند و به همين جهت سكوت را اختيار كرده و آن را مطلقا بهتر از سخن دانسته اند، با اين كه سخن قطعاً بهتر از آن است؛ زيرا تمامى خيرات با سخن گفتن به وجود آمده، و با كلام است كه خير در ميان مردم جارى مى گردد. "مرحوم آیت اللّه میرزا جواد آقای ملکی تبریزی (رحمه اللّه)" 📜المراقبات، فصل دهم، آزمایش و اخلاص در امامت و وعظ، ص 143 و 144 @Arshiv_Gholam
sine zani 14.mp3
زمان: حجم: 7.7M
🎙سیّدنا العطشان حسین جان🎙 "حجّت الإسلام قربانی" 🕯 بخشی از سینه زنی شب چهاردهم ماه رمضان ۱۴۰۱ @Arshiv_Gholam
Abbasi (26).mp3
زمان: حجم: 3.33M
🎙مقابله با عرف🎙 💠 وظیفه ما در قبال تغییر عرف و آداب و رسوم و به وجود آمدن ارزش های جدید چیست؟ 🔴 استاد عبّاسی ولدی @Arshiv_Gholam