eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
253 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ هیئت یازینب (سلام اللّه علیها) قرارگاه یارقیّه (سلام اللّه علیها) سخنرانی: شیخ غلامعلی بدرلو با نوای: کربلایی هادی خادم حسینی دوشنبه 10 خرداد 1400 ســاعتــــ 21 گلزارشهــــداء علــی بن جعفر حسینیه‌حضرت‌ زینب (سلام اللّه علیها) @yazeinaba_ir @yaroghaiehe_ir @Arshiv_Gholam
2017-12-16 232322.mp3
5.69M
🎙بگذارید بگریم به پریشانی خویش🎙 "حاج حسن خلج" @Arshiv_Gholam
2017-10-25 083910.mp3
1.81M
🎙ارباب شدی که رو به هر کس نزنم🎙 "کربلایی جواد مقدّم" @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حَدَّثَنَا أَبِي رِضْوَانُ اللَّهِ عَلَيْهِ قَالَ حَدَّثَنَا سَعْدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ هَاشِمٍ عَنْ عُبَيْدِ اللَّهِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الدِّهْقَانِ عَنْ دُرُسْتَ بْنِ أَبِي مَنْصُورٍ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ الصَّادِقُ (علیه السّلام): لَا تَمْزَحْ فَيَذْهَبَ نُورُكَ وَ لَا تَكْذِبْ فَيَذْهَبَ بَهَاؤُكَ وَ إِيَّاكَ وَ خَصْلَتَيْنِ الضَّجَرَ وَ الْكَسَلَ فَإِنَّكَ إِنْ ضَجِرْتَ لَمْ تَصْبِرْ عَلَى حَقٍّ وَ إِنْ كَسِلْتَ لَمْ تُؤَدِّ حَقّاً؛ قَالَ وَ كَانَ الْمَسِيحُ (علیه السّلام) يَقُولُ: مَنْ كَثُرَ هَمُّهُ سَقِمَ بَدَنُهُ وَ مَنْ سَاءَ خُلُقُهُ عَذَّبَ نَفْسَهُ وَ مَنْ كَثُرَ كَلَامُهُ كَثُرَ سَقَطُهُ وَ مَنْ كَثُرَ كَذِبُهُ ذَهَبَ بَهَاؤُهُ وَ مَنْ لَاحَى الرِّجَالَ ذَهَبَتْ مُرُوَّتُهُ. الأمالي(للصّدوق)، ص 543 "نائب المهدی امام خامنه ای (حفظه اللّه)" @Arshiv_Gholam
2018-01-28 100759.mp3
11.81M
🎙دود بود و دود بود و دود بود🎙 "حاج حسن خلج" @Arshiv_Gholam
2018-02-12 130629.mp3
2.03M
🎙ای نور حضرت داور یا زهرا🎙 "حاج احمد واعظی" @Arshiv_Gholam
وصيّت اين جانب به ملّت در حال و آتيه آن است كه با اراده مصمّم خود و تعهّد خود به احكام اسلام و مصالح كشور در هر دوره از انتخابات‏ِ وكلاى داراى تعهّد به اسلام و جمهورى اسلامى كه غالباً بين متوسّطين جامعه و محرومين مى‏باشند و غير منحرف از صراط مستقيم _به سوى غرب يا شرق_ و بدون گرايش به مكتب هاى انحرافى و اشخاص تحصيل كرده و مطّلع بر مسائل روز و سياست هاى اسلامى، به مجلس بفرستند. و به جامعه محترم روحانيت خصوصاً مراجع معظّم، وصيّت مى‏كنم كه خود را از مسائل جامعه خصوصاً مثل انتخاب رئيس جمهور و وكلاى مجلس، كنار نكشند و بى‏تفاوت نباشند. همه ديديد و نسل آتيه خواهد شنيد كه دست سياست ‏بازانِ پيرو شرق و غرب، روحانيون را كه اساس مشروطيت را با زحمات و رنج ها بنيان گذاشتند، از صحنه خارج كردند و روحانيون نيز بازى سياست ‏بازان را خورده و دخالت در امور كشور و مسلمين را خارج از مقام خود انگاشتند و صحنه را به دست غرب زدگان سپردند؛ و به سر مشروطيت و قانون اساسى و كشور و اسلام آن آوردند كه جبرانش احتياج به زمان طولانى دارد. اكنون كه بحمداللَّه تعالى، موانع رفع گرديده و فضاى آزاد براى دخالت همه طبقات پيش آمده است، هيچ عذرى باقى نمانده و از گناهان بزرگ نابخشودنى، مسامحه در امر مسلمين است. امام خمینی (رحمه اللّه) وصيتنامه سياسى_الهى امام خمينى(رحمه اللّه)، متن، ص 43 تا 45 @Arshiv_Gholam
عدم دخالت ملّت از مراجع و علماى بزرگ تا طبقه بازارى و كشاورز و كارگر و كارمند، همه و همه مسئول سرنوشت كشور و اسلام مى‏باشند؛ چه در نسل حاضر و چه در نسل هاى آتيه؛ و چه بسا كه در بعض مقاطع، عدم حضور و مسامحه، گناهى باشد كه در رأس گناهان كبيره است. پس علاج واقعه را قبل از وقوع بايد كرد و الّا كار از دست همه خارج خواهد شد. و اين حقيقتى است كه بعد از مشروطه لمس نموده ‏ايد و نموده ‏ايم. چه هيچ علاجى بالاتر و والاتر از آن نيست كه ملّت در سرتاسر كشور در كارهايى كه محوّل به اوست بر طبق ضوابط اسلامى و قانون اساسى انجام دهد؛ و در تعيين رئيس جمهور و وكلاى مجلس با طبقه تحصيل كرده متعهّد و روشن فكر با اطّلاع از مجارى امور و غير وابسته به كشورهاى قدرتمند استثمارگر و اشتهار به تقوا و تعهّد به اسلام و جمهورى اسلامى، مشورت كرده، و با علماء و روحانيون با تقوا و متعهّد به جمهورى اسلامى نيز مشورت نموده؛ و توجّه داشته باشند رئيس جمهور و وكلاى مجلس از طبقه ‏اى باشند كه محروميت و مظلوميت مستضعفان و محرومان جامعه را لمس نموده و در فكر رفاه آنان باشند، نه از سرمايه ‏داران و زمين خواران و صدرنشينان مرفّه و غرق در لذّات و شهوات‏ كه تلخى محروميت و رنج گرسنگان و پابرهنگان را نمى‏توانند بفهمند. و بايد بدانيم كه اگر رئيس جمهور و نمايندگان مجلس، شايسته و متعهّد به اسلام و دلسوز براى كشور و ملّت باشند، بسيارى از مشكلات پيش نمى‏آيد؛ و مشكلاتى اگر باشد رفع مى‏شود. امام خمینی (رحمه اللّه) وصيتنامه سياسى_الهى امام خمينى(رحمه اللّه)، متن، ص 46 تا 48 @Arshiv_Gholam
سرنوشت ملّت و اسلام به او بسته است. همچو نباشد كه اگر يك كسى مثلًا ميل داشت رئيس جمهور بشود و حالا احتمال مى‏دهد كه نشود، كنار برود. يا اشخاصى كه با او رفيق هستند كنار بروند و رأى ندهند. بهتر اين است كه آن هايى كه مى‏دانند كه نمى‏شوند، آن ها متّصل بشوند به بعض آن هايى كه مى‏دانند مى‏برند. تا اينكه ان شاء اللَّه يك رأى كافى تحقّق پيدا كند و ما سرشكسته نشويم به اينكه ملّت اعتنايى به اين مسائل ندارد. اعتنايى به سرنوشت خودش و سرنوشت اسلام ندارد. همه با هم به پاى صندوق برويد. مطلب ديگر اينكه پاى صندوق ها كه مى‏رويد اين طور نباشد كه با هم اختلاف پيدا بكنيد. يك مسئله‏ اى است كه براى كشور است. هر يك از اين ها كه ببرند، براى كشور لابُدّ خدمت خواهند كرد. و اگر خدمت نكنند ملّت هست و آن ها را بر كنار خواهد كرد. از اين جهت به طور خصمانه با هم رفتار نكنيد. برادر باشيد با هم. اگر يكى رئيس جمهور شد، شما هم به او اعانت كنيد. اين طور نباشد كه قبل از اينكه رئيس جمهور بشود بريزيد به جان هم. فردا پاى اين صندوق ها بريزيد به جان هم. يا بعض از قشرها شركت نكنند. من از همه قشرهاى ملّت، چه فارس، چه تُرك و چه كُرد و چه بلوچ و چه تُركمن و چه بختيار[ى‏] و چه ساير قشرهايى كه و طوايفى كه هستند در ايران، از اين ها تقاضا مى‏كنم، عاجزانه تقاضا مى‏كنم كه طورى نكنيد كه در خارج منعكس بشود كه شما يك مردمى هستيد كه تربيت اسلامى نداريد. شما يك مردمى هستيد كه با هم سر دنيا نزاع مى‏كنيد. رياست جمهور[ى‏] چيزى نيست كه شما به آن اهمّيت بدهيد. اگر رياست جمهور خوب باشد، آن است كه خدمت به ملّت مى‏كند و اگر بد باشد، آن است كه راه جهنّم را بايد بپيمايد. خيلى در صدد اين نباشيد كه براى خاطر اينكه يكى بيشتر مى‏خواهد رأى ببرد، يكى كمتر مى‏خواهد رأى ببرد به هم بريزيد و جنگ و نزاع باشد، و اسباب ناراحتى همه را فراهم كنيد. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏12، ص 127 @Arshiv_Gholam
البته دو تفكّر هست، بايد هم باشد. دو رأى هست، بايد هم باشد. سليقه ‏هاى مختلف بايد باشد، لكن سليقه‏ هاى مختلف اسباب اين نمى‏شود كه انسان با هم خوب نباشد. من عرض كردم مثل طلبه ‏ها كه با هم مباحثه مى‏كنند، آن وقتى كه مباحثه مى‏كردند جار و جنجال جورى بود كه انسان خيال مى‏كرد دشمن هم هستند، وقتى مباحثه تمام مى‏شد مى‏نشستند به دوستى كردن و انس. اگر در يك ملّتى اختلاف سليقه نباشد، اين ناقص است...اختلاف بايد باشد، اختلاف سليقه، اختلاف رأى، مباحثه، جار و جنجال اين ها بايد باشد، لكن نتيجه اين نباشد كه ما دو دسته، بشويم دشمن هم. بايد دو دسته باشيم در عين حالى كه اختلاف داريم، دوست هم باشيم. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏21، ص 46 و 47 @Arshiv_Gholam
به يارى خداوند متعال، ملّت شريف ايران با حضور گسترده خود انتخابات را در موعد مقرّر و با قدرت و قاطعيت برگزار مى‏كنند؛ و مطمئنّاً در زير موشك و بمب هم اگر قرار بگيرند، به پاى صندوق ها مى‏روند و به تكليف شرعى و الهى خود عمل خواهند نمود. و اين جانب تحت هر شرايطى در انتخابات شركت مى‏كنم. و ان شاء اللَّه دنيا خواهد ديد كه مردم عزيز ايران چگونه حماسه حضور گذشته خويش را در سراسر ميهن اسلامى تكرار خواهند كرد... ِ...همان طور كه بارها گفته ‏ام، مردم در انتخابات آزادند و احتياج به قيّم ندارند، و هيچ فرد و يا گروه و دست ه‏اى حقّ تحميل فرد و يا افرادى را به مردم ندارند. جامعه اسلامى ايران، كه با درايت و رشد سياسى خود جمهورى اسلامى و ارزش هاى والاى آن و حاكميت قوانين خدا را پذيرفته ‏اند و به اين بيعت و پيمان بزرگ وفادار مانده‏ اند، مسلّم قدرت تشخيص و انتخاب كانديداى اصلح را دارند. البته مشورت در كارها از دستورات اسلامى است. و مردم با متعهّدين و معتمدين خويش مشورت مى‏نمايند. و افراد و گروه ها و روحانيون در حدّ تذكّرات قبلى در حوزه خود مى‏توانند كانديدا معرّفى نمايند؛ ولى هيچ كس نبايد توقّع داشته باشد كه ديگران اظهار نظر و اظهار وجود نكنند... ...مردم با بصيرت و درايت و تحقيقْ كانديداها را شناسايى كرده، و به‏ سوابق و روحيات و خصوصيات دينى_سياسى نامزدهاى انتخاباتى توجّه نمايند. مردم شجاع ايران با دقّت تمام به نمايندگانى رأى دهند كه متعبّد به اسلام و وفادار به مردم باشند و در خدمت به آنان احساس مسئوليت كنند، و طعم تلخ فقر را چشيده باشند، و در قول و عمل مدافع اسلام پابرهنگان زمين، اسلام مستضعفين، اسلام رنج ديدگان تاريخ، اسلام عارفان مبارزه جو، اسلام پاك طينتان عارف، و در يك كلمه، مدافع اسلام ناب محمدى (صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم) باشند. و افرادى را كه طرفدار اسلام سرمايه دارى، اسلام مستكبرين، اسلام مرفّهين بى‏درد، اسلام منافقين، اسلام راحت طلبان، اسلام فرصت طلبان، و در يك كلمه، اسلام آمريكايى هستند، طرد نموده و به مردم معرّفى نمايند. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏21، ص 9 تا 12 @Arshiv_Gholam
اين جانب به هيچ وجه و به هيچ كس اجازه نمى‏دهم تا از سهم مبارك امام (عليه السّلام) و يا از اموال دولت و اموال دفاتر و سازمان ها و مجامع و اموال عمومى خرج انتخابات‏ كند. بايد مردم را براى شركت در انتخابات‏ تشويق كرد. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏20، ص 294 و 295 @Arshiv_Gholam
كسانى كه توجّه به دنيا دارند، نمى‏شود اختلاف نداشته باشند، هر كسى براى خودش مى‏خواهد. آنهايى كه اختلاف ندارند، آنهايى هستند كه به دنيا اعتنا ندارند، آنهايى هستند كه ارزش ها را بهش توجّه دارند، آن ها بينشان اختلاف واقع نمى‏شود. اگر همه انبياء جمع بشوند و همه اولياء جمع بشوند، با هم اختلاف نمى‏كنند، يك كلمه اختلاف ندارند، لكن اگر دو تا كدخدا در يك ده باشد اختلاف پيدا مى‏كند. اگر دو عالم باشد _روحانى واقعاً_ صد عالم روحانى باشد، ممكن نيست با هم اختلاف داشته باشند. أمّا اگر دو عالم باشد يا دو صورت عالم باشد كه بخواهد دكّان درست كند براى خودش، شكّى نيست كه‏ با عالم ديگرى كه باز آن هم همين جور است اختلاف پيدا مى‏شود. و همين طور چنانچه سران يك كشورى براى خدا كار بكنند، اين ها اختلاف نخواهند پيدا كرد و بايد توجّه كنند كه گمان نكنند كه مأمون ‏اند از اين كه به راه ابليس بروند. هيچ امرى يك دفعه نمى‏شود، به تدريج، يك قدم يك قدم انسان را مى‏كشانند به جهنّم... ...آيا تكليف ما اين نيست كه جلوى اين اختلافات را بگيريم؟ تكليف شرعى ما، تكليف عقلى ما، تكليف وجدانى ما اين نيست كه نگذاريم يك وقت _خداى نخواسته_ بين اقشار اختلاف پيدا بشود؟ او به اين است كه هواهاى نفسانى كم بشود، غير از اين راهى ندارد. اگر هواهاى نفسانى در كار باشد، اين منجر به اختلاف مى‏شود، و لو اينكه هر مقدار هم يك نفرى آدمى باشد كه به ظواهر خيلى اعتقاد داشته باشد و خيلى هم دنبال ظواهر باشد، لكن وقتى كه در قلبش هواى نفسانى باشد قهراً آن هواى نفسانى او را دنبال مى‏كند. اين هواى نفسانى در همه هست، تعرّضش نمى‏شود كرد، لكن بعضي ها مهار مى‏كنند و بعضي ها مهار نمى‏كنند. اينكه مى‏گويم در همه، يعنى همه مردم متعارف نه اولياى خدا... ...فردا ممكن است كه انتخابات‏ پيش بيايد، خوب، در موقع انتخابات‏ البته صحبت ها خواهد شد، دنبال اين نرويد كه به هواى نفسانى خودتان براى خودتان درست كنيد. مى‏خواهد يك قضيه‏ اى واقع بشود در ايران، دنبال اين نباشيد كه به نفع من باشد، آن يكى بگويد به نفع من باشد، اين مبدأ اختلاف است. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏20، ص 223 تا 227 @Arshiv_Gholam