eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
253 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
"تفاوت افطار كنندگان" افطار نيز با تفاوت حالت روزه داران متفاوت مى شود: الف) كسى كه روزه او امساك از خوردنى و نوشيدنى و موارد مذكور در فقه است، و به خاطر ترس از عذاب يا اشتياق رسيدن به بهشت نعمت ها مى باشد و روزه خود را تكليفى از جانب خداى متعال مى داند، افطار او نيز طبعاً به خاطر از بين بردن سختى گرسنگى، و رهايى از بند تكليف، يا فقط به خاطر ميل به غذا هنگام پايان تكليف خيالى مى باشد. ب) كسى كه هنگام روزه از تمام كارها و حركاتى كه خداى متعال حرام كرده اجتناب مى كند، و هدف او به دست آوردن خوشنودى پروردگار و رسيدن به درجات بالا مى باشد، افطار او نيز _كه انجام بعضى از چيزهايى است كه در حال روزه از آن اجتناب مى نمود_ با اجازه مولايش بوده و به قصد نيرو گرفتن براى عبادت و به دست آوردن شناخت و كمالات افطار مى كند گرچه از خوردن و آشاميدن هم لذّت مى برد. ج) كسى كه در روزه خود علاوه بر موارد مذكور، از هر فكر پستى گرچه مباح نيز باشد خوددارى مى كند، افطارش نيز براى خدا و در راه خدا و و با يارى او خواهد بود. 🔸به همين جهت افطار اين گروه براى ميل به غذا و خوراكشان بيش از اندازه نبوده و آنان را از ياد حضور پروردگار باز نمى دارد. 🔹اى فقير! بنگر كه افطار و غذاى حلال تو اگر فقط به خاطر ميل به غذا باشد شبيه غذا خوردن حيوانات است؛ به خصوص اگر زياده روى نمايى. و اگر حرام باشد از حيوانات نيز پايين تر خواهى بود. ◽️ولى اگر به خاطر انجام دستور خداوند و نيرو گرفتن براى عبادت و به دست آوردن نزديكى و قرب خدا باشد، شبيه عمل پيامبران و اولياء و فرشتگان مقرّب مى باشد. اگر فرض كنيم آنان هنگام غذا خوردن لذّتى نفسانى نيز دارند ولى همين لذّت هم به همراه نيّت هاى عالى مى باشد. چنانچه نگاه آنان به اين دنيا و استفاده از آن و دخل و تصرّف در آن با كارهاى عموم مردم فرق مى كند. آنان با اين كه در اين دنيا بوده و توجّهى به دنيا ندارند به اين معنى كه آن ها نعمت ها را نگريسته ولى نه از اين جهت كه نعمت است بلكه از اين جهت كه آن ها در آن مى ديدند كه اين نعمتى است از جانب خدا و حتّى بخشنده نعمت را در اين مى ديدند، و به اين جهت لذّت مى بردند. ◾️بنابراين تو نيز نيّت خوبى را براى روزه خود انتخاب كن. "مرحوم آیت اللّه میرزا جواد آقای ملکی تبریزی (رحمه اللّه)" 📜المراقبات، فصل دهم، تفاوت افطارکنندگان، ص 138 و 139 @Arshiv_Gholam
يک قطره اشک شرم مرا "يم" حساب کرد کوثر حساب کرد، و زمزم حساب کرد آه يکى گرفت، به پاى همه نوشت ما باهم آمديم که با هم حساب کرد با اين خدا هر آنکه طرف شد ضرر نکرد يک دم صدا زديم، دمادم حساب کرد پيش کريم، دست به جيبم نمي برم خرج من است، کيسه حاتم حساب کرد کارم اگر نداشت پس اينجا چه مي کنم؟! منّت سرم گذاشت مرا هم حساب کرد مقصد عبوديت که نباشد، نمي شود حتّى روى عبادت بلعم حساب کرد معلوم بود آبرويم را نمي برد از اوّلش گناه مرا کم حساب کرد اوّل بنا نداشت حسابم کند ولى وقتى که ديد فاطمه دارم، حساب کرد ما را اگر خدا نخرد، مي خرد على بايد به روى شاه دو عالم حساب کرد اين گريه قابليت غفران نداشت که پس روى گريه هاى محرم حساب کرد فرمود "بالحسين" بگو، گفتم و خريد يعنى مرا دو مرتبه آدم حساب کرد چيزى نمانده بود که بيرونمان کنند ممنون حيدريم که درهم حساب کرد @Arshiv_Gholam
درد بسیار، مداوا گریه ارث جامانده زهرا، گریه روزها ناله و شب ها گریه آب می خورد، ولی با گریه گریه بر آب وضویش می ریخت خون دل بر سر و رویش می ریخت گریه بر شاه شهیدان خوب است گریه بر کشته ی عریان خوب است گریه بر دامن طفلان خوب است گریه بر آن لب و دندان خوب است خواسته هر سحرش گریه کند در فراق پدرش گریه کند گریه بر ناله آن مادرها گریه بر گریه آن دخترها گریه بر غارت انگشترها گریه بر واشدن معجرها رنگ مهتاب، زمینش می زد دیدن آب، زمینش می زد گریه بر ناقه نشسته سخت است گریه با پیکر خسته سخت است گریه با بال شکسته سخت است گریه با گردن بسته سخت است گریه خوب است که هر شب باشد "گریه بر چادر زینب باشد" آن که را هست پیاده نکُشید تشنه را بر لب باده نکُشید طفل را این همه ساده نکُشید ذبح را آب نداده نکشید هیچ کس آب به گودال نبُرد پدرش ذبح شد و آب نخورد آمد و دید تنی افتاده کشته ی بی کفنی افتاده شاه بی پیرهنی افتاده پاره پاره بدنی افتاده همه پروانه و شمعش کردند بوریا آمد و جمعش کردند آمد و دید کنارش پر نیست بدنش هست ولیکن، سر نیست چند انگشت، و انگشتر نیست این حسین است ولی دیگر نیست بس که با نیزه قلیلش کردند ذبح کردند قتیلش کردند "علی اکبر لطیفیان" @Arshiv_Gholam
Abbasi (21).mp3
814.6K
🎙مهریه های پایین🎙 💠 اگر مهریه کم باشد آسیب زا نیست؟ 🔴 استاد عبّاسی ولدی @Arshiv_Gholam
Abbasi (22).mp3
4.23M
🎙مهرالسنّة🎙 💠 جايگاه مهرالسّنة در سیره حضرات أهلبیت (علیهم السّلام) 🔴 استاد عبّاسی ولدی @Arshiv_Gholam
Abbasi (23).mp3
7.86M
🎙فرهنگ غلط🎙 💠 آداب و رسومی که مانع از ترویج ازدواج هستند...برای مبارزه با آن ها چه باید کرد؟ 🔴 استاد عبّاسی ولدی @Arshiv_Gholam
monajat 12.mp3
3.56M
🎙یک قطره اشک شرم مرا "یم" حساب کرد🎙 🕯 بخشی از مناجات شب دوازدهم ماه رمضان ۱۴۰۱ @Arshiv_Gholam
monajat 12.۲.mp3
9.03M
🎙دعا و مناجات مسجد زید🎙 🕯 مناجات شب دوازدهم ماه رمضان ۱۴۰۱ @Arshiv_Gholam
📿یک ماه مناجات با خدا و توسّل به محضر حضرات آل اللّه (علیهم السّلام)📿 🕯از شنبه ۱۳ فروردین (شب اوّل ماه مبارک رمضان) تا شب عید فطر ۱۴۰۱🕯 1⃣ قرائت قرآن 2⃣ حدیث خوانی 3⃣ مناجات و توسّل ⏳ زمان: به مدّت ۳ شب (پنجشنبه ۲۵ فروردین و شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱) ساعت ۲۲ 🌐 مکان: قم، بنیاد، شهرک شهید زین الدّین، خیابان ذوالفقار، خیابان آل یس، کوچه آل یس ۱، پلاک ۵۳، منزل آقای اعتمادی. "خانوادگی" @Arshiv_Gholam
از ما جفا بسیار دیدی و وفا، نه تو یاد ما بودی، ولی افسوس، ما، نه حالا که در دنیا مرا رسوا نکردی بی آبرویم می کنی روز جزا؟ نه از سفره ی جودت اگر محروم باشد جای دگر پُر می شود دست گدا؟ نه آنگونه که می خواستم بودی همیشه آنگونه که می خواستی دیدی مرا؟ نه هر طور می خواهی بسوزانی بسوزان أمّا برایت سود دارد؟ به خدا نه این یاعلیّ گفتن کم از یاربّنا نیست أصلاً مگر فرقی است ما بین شما؟! نه جنّت برای شیعیان زیباست أمّا زیباتر از راه نجف تا کربلا نه موکب به موکب اربعین عشاق جمعند امسال آیا قسمت من هست یا نه؟ ای کاش ارباب مقاتل می نوشتند سر را جدا کردند، أمّا از قفا، نه @Arshiv_Gholam
سلام ما به بقيع و بقاع ويرانش بر آن حريم که باشد ملک نگهبانش سلام ما به بقيع آن تجسّم غربت گواه بر سخنم تربت امامانش بقيع کعبه ي قدس چهار معصوم است چهار نور خدا مي دمد ز دامانش يکي است باقر از آن چهار امام که داغ او زده آتش به قلب يارانش غريب اوست که در موسم زيارت حجّ مدينه، آن همه زائر که هست مهمانش شب شهادت او يک نفر نمي ماند که اشک غم بفشاند به قبر ويرانش دري که سجده گه قدسيان بود خاکش به زائرش ندهد اذن بوسه دربانش @Arshiv_Gholam
"دعا براى درك شب قدر و فطر" 🕋 از مهم ترين دعاها در ماه رمضان، دعاى زياد براى توفيق عبادت شب قدر و شب فطر، از اوّل ماه تا رسيدن اين دو شب است. اگر در دعاى خود راست بگويد، كريم متعال دعاى او را ردّ ننموده و به اين خير بزرگ مى رسد. 💡خيرى كه در قرآن كريم آمده و سزاوار است مؤمن جهت اطمينان از رسيدن به آن، يك سال شب زنده دارى نموده و به عبادت مشغول باشد، و چرا چنين نكند در حالى كه در قرآن كريم تصريح شده است كه آن بهتر از هزار ماه است و هزار ماه بيش از هشتاد سال مى باشد. پس كسى كه عمل يك سال را به جا آورد و به پاداش هشتاد سال برسد از برندگان خوش بخت مى باشد چه رسد به اين كه با دعاى توفيق عبادت شب قدر در كمتر از يك ماه به اين پاداش دست يابد. ♦️كسى كه همّتى به اين مقدار كم نيز براى درك شب قدر در خود نبيند، ايمان او مريض است كه بايد آن را معالجه نمايد. 🔻شب عيد فطر و روز آن نيز همين قدر اهميت دارد. 💎از امام سجاد (عليه السّلام) روايت شده است كه مى فرمودند: اين شب كمتر از آن شب (يعنى شب قدر) نيست. و افراد بلندنظر همّتشان اين بود كه در اين شب فرشتگان و مقدّراتى را كه از آسمان به زمين فرود مى آيد ببينند. 🔘 بنابراين چرا ما براى توفيق عبادت اين شب همّت ننماييم؟ گرچه به خوبى نمى دانيم كدام شب است. "مرحوم آیت اللّه میرزا جواد آقای ملکی تبریزی (رحمه اللّه)" 📜المراقبات، فصل دهم، دعا برای درک اهمیت شب قدر و فطر، ص 140 @Arshiv_Gholam
"شناخت شب قدر و درك فضيلت آن" 🔰 در روايتى، صد بار خواندن سوره دخان، تا شب بيست و سوّم، براى شناخت اين شب، آمده است و در روايت ديگر آمده است كه به جاى آن مى توان هزار بار سوره قدر خواند. 🔅 در اقبال روايتى آمده است كه گرچه صحّت آن ثابت نشده ولى به خاطر اهميت زياد آن و به اميد صحّت و ثبوت آن در واقع ، سزاوار است به آن عمل شود. و آن روايتى است از ابن عبّاس ‍ كه مى گويد: به رسول خدا (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم) عرض كردم: رسول خدا! درود و سلام خدا بر تو. خوشا به حال كسى كه شب قدر را ببيند. فرمودند: ابن عبّاس! آيا نمازى به تو ياد ندهم كه در صورت به جا آوردن آن در هر شب، بيست بار و بيشتر شب قدر را ببينى؟ عرض كردم: بفرماييد درود خدا بر تو. فرمود: يك نماز چهار ركعتى بعد از نماز مغرب و قبل از نماز وتر به جا مى آورى، در هر ركعت يك بار فاتحة الكتاب و سه بار سوره جحد و سه بار سوره توحيد مى خوانى و بعد از سلام سيزده بار أستغفراللّه مى گويى. به حقّ كسى كه من را به پيامبرى برانگيخت، كسى كه اين نماز را به جا آورد و در آخر آن سيزده بار تسبيح بگويد و از خدا آمرزش بخواهد، شب قدر را خواهد ديد. و روز قيامت شفاعت او در مورد هفتصد هزار نفر از امّتم قبول مى شود. و خداوند او را و پدر و مادرش را مى آمرزد. اگر خدا بخواهد. 🌐 منظور از بيست بار ديدن شب قدر و بيشتر در اين روايت به روشنى معلوم نيست و ممكن است منظور اين باشد كه پاداش او بهتر از لذّت بيست بار ديدن شب قدر است... "مرحوم آیت اللّه میرزا جواد آقای ملکی تبریزی (رحمه اللّه)" 📜المراقبات، فصل دهم، شناخت شب قدر و درك فضيلت آن، ص 140 و 141 @Arshiv_Gholam
"افطارى دادن و خوردن" ✅ از كارهاى مهم در اين ماه افطارى دادن به روزه داران است كه پاداش آن را در سخنان پيامبر (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم) شنيدى. ⚠️ و مهمترين مطلب در آن اخلاص نيّت و بهجا آوردن آداب الهى است و اين كه انگيزه او فقط به دست آوردن رضايت او باشد، نه اظهار شرف دنيايى يا آخرتى يا تقليد يا پيروى از عادات مرسوم. 🔰 و بايد در خالص كردن عمل خود از اين قصدها همّت نموده و نيّت خود را امتحان كند و از پوشش هاى هواى نفس ‍ و شيطان مطمئن نشده و در اين مورد و در مورد اصل افطار و تعيين مؤمنينى كه مى خواهد دعوت كند، و تعيين غذايى كه براى افطار مصرف مى كند، و روش برخورد با ميهمان ها از خداوند كمك بخواهد؛ زيرا كيفيت هر كدام از موارد مذكور به نيّت و قصد وابسته است و اهل بيدارى راه هاى ورود شيطان را در آن دانسته و از انجام اوامر او اجتناب و به دنبال دستور مولاى خود و خوشنودى مالك دين و دنياى خود حركت نموده و با رسيدن به قبول و پاداش هاى او رستگار شده و به بالاتر از آرزو و خواسته هاى خود مى رسند. ♻️ و همينطور بايد در خالص كردن نيّت براى قبول دعوت افطارى ديگران همّت و تلاش كند؛ زيرا گاهى انسان مخلص از قبول كردن دعوت مؤمنين و حضور در مجلس او و افطار با او به اندازه اى منتفع مى شود كه ديگران با عبادتى بسيار طولانى به اين مقدار سود نمى برند. ⭕️ به همين جهت اولياء با پند گرفتن از عمل آدم و ابليس، در پى خالص كردن عمل بودند نه زياد كردن آن. عبادت چند هزار ساله آن ناپاك رد شد ولى يك توبه خالصانه آدم قبول شده و باعث انتخاب و برگزيدن او شد. "مرحوم آیت اللّه میرزا جواد آقای ملکی تبریزی (رحمه اللّه)" 📜المراقبات، فصل دهم، افطاری دادن و خوردن، ص 142 @Arshiv_Gholam
monajat 13.mp3
2.91M
🎙از ما جفا بسیار دیدی و وفا نه🎙 🕯 بخشی از مناجات شب سیزدهم ماه رمضان ۱۴۰۱ @Arshiv_Gholam
roze 13.mp3
2.4M
🎙توسّل به امام باقر (علیه السّلام)🎙 🕯 بخشی از روضه شب سیزدهم ماه رمضان ۱۴۰۱ @Arshiv_Gholam
Abbasi (24).mp3
2.05M
🎙اظهار دارایی🎙 💠 با سیلی صورت خود را سرخ نگه داریم... 🔴 استاد عبّاسی ولدی @Arshiv_Gholam
Abbasi (25).mp3
4.29M
🎙جشن عروسی🎙 💠 عروسی جایگاه دینی دارد؟ با چه کیفیتی؟ 🔴 استاد عبّاسی ولدی @Arshiv_Gholam
نشسته ام که برای دلم هوار کنم جواب کرده طبیبم، بگو چه کار کنم؟ اجازه هست بگویم چقدر خسته شدم اجازه هست که نفرین به روزگار کنم؟ نگاه کن چقدر رنگ و روی من زرد است چگونه این همه پاییز را بهار کنم؟ برای باختنم هیچ در بساطم نیست ولی دوباره هوس کرده ام قمار کنم چقدر ساده مرا گیسویت به بند کشید خدا نیاورد آن روز را فرار کنم اگر دو چشم تو، یعنی دو تا غزالت را خدا به من بدهد، شیر را شکار کنم من عاشق تو، تو معشوق من، بفرمایید از این دو تا به کدامینش افتخار کنم؟ من عاشق تو نبودم که آخر عمری کنار زلف تو تسبیح اختیار کنم! ببین در آب خودت را و حق بده بعداً نمی توانم اگر گریه را مهار کنم از این به بعد حلالت نمی کنم بروی چقدر پنجره را خرج انتظار کنم؟ ببین چگونه گرفتار کرده اید مرا بگو چه کار کنم من بگو چه کار کنم؟! نه پای رفتن دارم، نه روی رفتن، آه! خدا نخواست از این دردسر فرار کنم بزرگ نیستم أمّا فقط اجازه بده که سر فدای شمای بزرگوار کنم "علی اکبر لطیفیان" @Arshiv_Gholam
کوهی از هیزم رسید و بی نهایت سرخ شد محبط وحی الهی از حرارت سرخ شد مرد سجّاده نشین رکعت به رکعت سرخ شد صورت شهر مدینه از خجالت سرخ شد دوزخی ها بی اجازه سمت جنّت آمدند دور تا دورش مغیره زاده ها حلقه زدند بی حیاها وحشیانه دست جمعی ریختند ناگهانی و شبانه دست جمعی ریختند از در و دیوار خانه دسته جمعی ریختند با طناب و تازیانه دسته جمعی ریختند دور دست و گردن آقا طناب انداختند از سر سجّاده او را با شتاب انداختند خوب شد چون دختری این بار آسیبی ندید مادری پشت در و دیوار آسیبی ندید پهلویی از ضربه ی مسمار آسیبی ندید سینه ی گنجینة الأسرار آسیبی ندید خوب شد چون بین آتش مادری دیگر نسوخت صورتی سیلی نخورد و معجری دیگر نسوخت دختری جامانده بود از کاروان و نا امید نیمه شب از ترس بر خار مغیلان می دوید عدّه ای نامرد و بی احساس او را می زدند رو به روی نیزه ی عبّاس او را می زدند @Arshiv_Gholam
"امامت جماعت و وعظ" 💯 از كارهاى مهم در اين ماه براى اهل علم، امامت جماعت و وعظ مى باشد. آنچه به طور اختصار درباره اين دو مى توان گفت اين است كه اگر عالم، قوىّ و مجاهد بوده و از كسانى باشد كه مدّتى با نفس خود جهاد كرده، و در طول جهاد راه هاى پنهان نفوذ شيطان و پوشش هاى هواى نفس را پيدا كرده نبايد امامت جماعت و وعظ را به كلّى رها كند؛ زيرا اين دو، مورد اهتمام شرع است. به خصوص وعظ. زيرا هيچكدام از كارهاى خوب فايده وعظ را نداشته و تمامى اعمال خير نتيجه وعظ است. ⭕️ و سخن گفتن به طور مفصّل در اين مورد و ذكر فوايد آن از عهده اين كتاب خارج است. 🔰 عالم بايد با جدّيت در جهت اخلاص نيّت، و صدق در اخلاص تلاش نمايد؛ زيرا آفات وعظ و امامت نيز خيلى زياد است و كمتر از فضايل و فوايد آن نيست. 🔆 بنابراين پس از مراقبت كامل، اگر انگيزه خود را خالص ديد، اقدام كند. و اگر ديد برعكس است، يا هم براى خدا و هم براى غير اوست يا نفهميد كه مخلص است يا نه، بايد آن را ترك و به تحصيل صدق و اخلاص بپردازد. 💠 و اگر در به دست آوردن صدق در اخلاص راستگو باشد، خداوند به حكم اين آيه "و آنان كه در راه ما تلاش و كوشش ‍ كردند، آنان را حتماً به راه خويش هدايت مى كنيم" او را هدايت مى كند. "مرحوم آیت اللّه میرزا جواد آقای ملکی تبریزی (رحمه اللّه)" 📜المراقبات، فصل دهم، امامت جماعت و وعظ، ص 143 @Arshiv_Gholam
"آزمايش و اخلاص در امامت و وعظ" براى شناخت نيّت خالص در امامت جماعت بايد خود را بيازمايد. مثلا: 1⃣ خود و ميل خود را به امامت ملاحظه كرده و بنگرد كه آيا به خاطر دوستى مقام و عزّت امامت به آن راغب است يا به خاطر امر خدا و خوشنودى او. 🔸اگر ديد در صورتى كه مأمومين او كم يا كسانى كه از امامت او اطّلاع دارند، كم مى باشند ميل او هم به امامت كمتر است يا ببيند رغبت او به امامت اعيان و اشراف و پادشاهان بيش از رغبت او به امامت ديگران است، بايد بداند قصدش يا خالص براى جاه و مقام است يا مخلوط با آن. 🔹و اگر نفس و شيطانش ميل او را آراسته و به او بگويند: ميل تو به زيادى مأمومين به خاطر زيادى ثواب و از جهت ترويج دين و بزرگداشت شعائر خداوند است، نبايد با اين وسوسه فريب بخورد مگر زمانى كه صدق قصد خود را در به دست آوردن ثواب بيشتر، بررسى نمايد. 2⃣ يا اين كه فرض كن، اگر امامت يك يا دو نفر را كه به جهات مختلفى به رضايت خداوند نزديك تر و پاداش آن، از امامت انبوهى از مردم بيشتر است را داشته باشى، آيا رغبت و ميل تو در اين صورت به اين جماعت كم، بيشتر از جماعت زياد است، يا نه؟ 🔸شناخت صدق نيّت در ترويج دين و بزرگداشت شعائر از اين راه نيز ميسر است كه فرض كنى اين مطلب، با امامت شخص ديگرى بيش از امامت تو تحقّق پيدا مى كند. (بخصوص زمانى كه تو نيز به او اقتدا كرده اى) و ببينى آيا رغبت تو به ترويج و بزرگداشت در اين صورت، با زمانى كه تو امام جماعت بودى، تفاوت دارد يا نه؟ 🔹و اگر نفس و شيطان باز وسوسه كند كه ميل تو، به ترويج با امامت خودت به اين جهت است كه مى خواهى سعادت اين عبادت نصيب تو شود، نه ديگران؛ زيرا عابدين در اين عبادت با هم مسابقه مى دهند، باز هم تا موقعى كه صدق نيّت را آزمايش ننموده اى از صدق اين نيّت مطمئن نشو. 🔻و امتحان اين نيّت هم به اين ترتيب است كه فرض كنى، اگر به ديگرى اقتدا كنى و اين ترويج و بزرگداشت تحقّق پيدا كند، آيا رغبت تو به اقتدا نمودن بيش از امامت خواهد بود يا خير؟ ▪️امر صدق و اخلاص باريك تر از مو و بر بسيارى از عاملين مدّت هاى طولانى پوشيده مانده و با اتّفاق رويدادى ارشاد شده اند. ▫️از بعضى از علماى بزرگ تر نقل شده است كه سى سال در صف اوّل نماز جماعت حاضر مى شد، بعد از سى سال به خاطر مانعى نتوانست به صف اوّل برسد و در صف دوّم ايستاد و گويا از اين كه او را در صف دوّم مى ديدند، خجالت مى كشيد. اين جا بود كه فهميد مواظبت او بر صف اوّل همراه با رياء بوده است. به همين جهت تمام نمازهاى اين مدّت را قضاء كرد. 🔘 برادرم! به اين عالم مجاهد بنگر و در مقام والاى او در تلاش و كوشش تأمّل كن كه چگونه در اين مدّت طولانى هميشه در نماز جماعت در صف اوّل حاضر بود و عهده دار امامت جماعت نشد و آنگاه به خاطر اين شبهه نماز سى سال را قضا كرد. و از اين مطلب به عظمت كار و اهتمام زياد گذشتگان در اخلاص و تلاش پى ببر. 🔺وعظ نيز مانند امامت است. علاوه بر اين كه وعظ نيز خود آفات بسيار دقيقى دارد و اكثر آن از آفات زبان به شمار مى آيد. آفاتى كه بزرگان نتوانسته اند از آن دورى كنند و به همين جهت سكوت را اختيار كرده و آن را مطلقا بهتر از سخن دانسته اند، با اين كه سخن قطعاً بهتر از آن است؛ زيرا تمامى خيرات با سخن گفتن به وجود آمده، و با كلام است كه خير در ميان مردم جارى مى گردد. "مرحوم آیت اللّه میرزا جواد آقای ملکی تبریزی (رحمه اللّه)" 📜المراقبات، فصل دهم، آزمایش و اخلاص در امامت و وعظ، ص 143 و 144 @Arshiv_Gholam
sine zani 14.mp3
7.7M
🎙سیّدنا العطشان حسین جان🎙 "حجّت الإسلام قربانی" 🕯 بخشی از سینه زنی شب چهاردهم ماه رمضان ۱۴۰۱ @Arshiv_Gholam
Abbasi (26).mp3
3.33M
🎙مقابله با عرف🎙 💠 وظیفه ما در قبال تغییر عرف و آداب و رسوم و به وجود آمدن ارزش های جدید چیست؟ 🔴 استاد عبّاسی ولدی @Arshiv_Gholam
Abbasi (27).mp3
2.76M
🎙دخالت اطرافیان🎙 💠 در برابر دخالت خانواده ها و اطرافیان که یکی از مشکلات زندگی مشترک است چه وظیفه ای داریم؟ 🔴 استاد عبّاسی ولدی @Arshiv_Gholam