eitaa logo
اشپزی بانو ایرانی
5.8هزار دنبال‌کننده
29هزار عکس
32.9هزار ویدیو
134 فایل
#تــــــــــــــــوجه👇👇👇 📚 کتاب هایی که قبل ازمرگ باید بخوانیم...👇✅ https://eitaa.com/joinchat/2373517458Cb099503ae7 مدیر👇 @Hossein_hajivand #تبلیغات👇تبلیغ http://eitaa.com/joinchat/2953183246Ce6d64e22a6
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸 نـاگت مـرغ خـانگی 🍗 🔹چرخکرده مرغ 🔸پنیر 🔹اردسوخاری 🔸ارد معمولی 🔹تخم مرغ ❥┅┄→•☆↓ ↓☆•←┄┅❥ •••❥❥•←• ☆﷽☆ Jõıň☞‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌❢✧❁ @Ashpazibano ❁✧❢
هدایت شده از  ایده های بانوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به ماه خدا نزدیک میشویم... وقت بخشیدن و صاف کردن دلهاست پس اگر نگاهی ☞ صدایی ☞ زبــــانی ☞ ازمن موجب ناراحتی شما عزیزان شده و بر دلتان تَرَکی 💔 انداخته, به بزرگی میزبان این ماه مرا ببخشید. شاید فرصتی برای جبران نباشد... حــــلالم کـــنید... پیشاپیش مـ🌙ـاه مـبـارک رمضان بر شما دوستان مبارک باد ❥┅┄→•☆↓ ↓☆•←┄┅❥ •••❥❥•←• ☆﷽☆ Jõıň☞‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌❢✧❁ @idehbano ❁✧❢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مواد لازم برای همبرگر خانگی : گوشت چرخ کرده نیم کیلو نان باگت 3 عدد پیاز بزرگ یک عدد نمک. فلفل ، زردچوبه ،.سیر ، دارچین به میزان لازم   طرز تهیه همبرگر خانگی : گوشت و پیاز را 3 بار چرخ می کنیم بعد نان باگت را با میکسر میکس می کنیم و به گوشت اضافه می کنیم ادویه ها را اضافه می کنیم و خوب ورز می دهیم بعد به اندازه مورد علاقه برمی داریم بین پلاستیک فریزر می گذاریم و پهن می کنیم به شکل همبرگر و در فریزر قرار می دهیم. سپس موقع استفاده داخل ماهی تابه با روغن کم سرخ می کنیم و با نان باگت و کاهو و خیارشور و گوجه نوش جان کنید.   🌸🌸🌸 ❁ ٰвٰάήُσٌ ❣ ٖآۺݒَـ.ٖ.ٖ.ٖـݫے ❁ cнαɴɴεℓ◍➲ @Ashpazibano ⇦«◌»
فوت و فن خوشمزه شدن خورش قیمه حتما لیمو عمانی را بعد از یک ساعت از خورش در بیاورید چون ماندن آن باعث تلخ شدن غذا می شود. نباید در مرحل اولیه پخت گوشت ولپه ، نمک اضافه کرد چون هم گوشت و هم لپه به خوبی نمی پزد. لیمو را با کمک چنگال سوراخ و به خورش اضافه کنید. برای طعم دار کردن آن  هل ساییده هم در انتها می توان اضافه کرد. برای طعم بهترخورش قیمه در مراحل پایانی، کمی دارچین ( برای چهار نفر نصف قاشق مرباخوری دارچین یا یک چوب دارچین ) به آن اضافه کنید. توجه داشته باشید که اگر پودر دارچین را در مراحل ابتدایی پخت خورش به آن اضافه کنید باعث کدر شدن رنگ خورش می‌شود. در صورتی که خورش قیمه شما تلخ شده است می‌توانید با اضافه کردن سیب زمینی تلخی آن را تا حد زیادی بگیرید. برای این منظور نسبت به اندازه خورش خود سیب زمینی آب پز را کاملا له کنید و به خورش در حال پخت اضافه کنید. بهترین ظرف برای پخت خورش قیمه، قابلمه مسی است. این نوع ظروف مزه خورش را برنمی‌گرداند و طعم خوشایند آن را بیشتر می‌کند. لپه را قبل از استفاده مدتی خیس کنید و سپس چند دقیقه در مقداری آب بجوشانید. در خورش قیمه آب لیمو نریزید. اگر می‌خواهید طعم آن اندکی ترش باشد و مزه لیمو بگیرد بهتر است در آن چند عدد لیموعمانی بیندازید. برای طبخ این خورش از گوشت گوسفند استفاده کنید. بهتر است ازگوشت سردست گوسفند استفاده شود. 🌸🌸🌸 ❁ ٰвٰάήُσٌ ❣ ٖآۺݒَـ.ٖ.ٖ.ٖـݫے ❁ cнαɴɴεℓ◍➲ @Ashpazibano ⇦«◌»
طبخ جوجه کباب تابه ای مواد لازم: مرغ ۱ عدد، ریز خرد شده نمک، فلفل و پودر سیر به مقدار لازم زعفران به مقدار لازم پیاز ۱ عدد، ریز سرخ شده کره ۲۰ گرم فلفل دلمه ۱ عدد متوسط، نگینی ریز شده (به دلخواه   طرز تهیه جوجه کباب: مرغ را پوست گرفته و خرد کنید (گوشت مرغ همراه با استخوان خرد می‌شود)، سپس شسته و و بگذارید آب آن کاملا خشک شود. تکه‌های مرغ را در تابه مناسبی، اما بدون روغن ریخته و روی حرارت متوسط قرار دهید، نمک، فلفل و پودر سیر را افزوده، درب تابه را گذاشته تا با بخار خودش پخته شود. پس از اینکه گوشت‌ها پخته شدند زعفران را اضافه کنید و بعد از اینکه آب جوجه‌ها کشیده شد کره را بیفزایید و اجازه دهید با کره تفت بخورد. در صورت دلخواه پیاز داغ و فلفل دلمه را به مواد افزوده و بعد از چند بار هم زدن جوجه‌ها را در ظرف مورد نظر چیده و همراه با برنج یا نان سرو نمایید. 🌸🌸🌸 ❁ ٰвٰάήُσٌ ❣ ٖآۺݒَـ.ٖ.ٖ.ٖـݫے ❁ cнαɴɴεℓ◍➲ @Ashpazibano ⇦«◌»
طرز تهیه ناز خاتون شمالی. مواد لازم: بادنجان ۶ عدد سیر ۵ حبه ریحان تازه ۱ دسته نعناع خشک ۱ قاشق غذاخوری گشنیز تازه ۱ دسته آبغوره نصف لیوان نمک و فلفل به میزان لازم مرحله اول: بادنجان‌ها را خوب بشوئید و روی منتقل یا اجاق گاز کبابی کنید. اگر هیچ کدام برای کبابی کردن مقدور نبود، بادنجان‌ها درون فر بگذارید تا کاملا بپزد. پس از سرد شدن پوست آن‌ها را جدا کنید و کاملا بکوبید تا له و یکدست شود. مرحله دوم: بادنجان‌ها را در ظرف مناسبی بریزید. سپس گشنیز و ریحان خرد شده به همراه سیر کوبیده شده را به ظرف اضافه کنید. نعناع خشک و نمک و فلفل را نیز افزوده و در آخر آبغوره یا آب انار را اضافه کرده و کمی هم بزنید. نازخاتون شما آماده است، می‌توان در کنار بسیاری از غذا‌ها آن را سرو کنید. نکات: در تهیه نازخاتون از گلپر نیز می‌توان به عنوان ادویه استفاده کنید. برخی در تهیه نازخاتون از گوجه فرنگی رنده شده و آب انار نیز استفاده می‌کنند. سبزی محلی نازخاتون ریحان مازندرانی است که در کنار آن از سبزی‌های معطر جعفری و گشنیز هم استفاده می‌شود؛ اما بر حسب منطقه تهیه نازخاتون از سبزی‌های دیگری همانند چوچاق، خالواش و زلنگ نیز بهره می‌برند. 🌸🌸🌸 ❁ ٰвٰάήُσٌ ❣ ٖآۺݒَـ.ٖ.ٖ.ٖـݫے ❁ cнαɴɴεℓ◍➲ @Ashpazibano ⇦«◌»
آموزش تهیه نان فطیر محلی. مواد لازم : آرد ۳ پیمانه شیر ۲/۳ پیمانه روغن جامد ۱/۲ پیمانه شکر ۱/۲ پیمانه خمیر مایه ۲ قاشق مرباخوری نمک نوک قاشق چایخوری تخم مرغ ۲ عدد طرز تهیه نان فطیر – ابتدا خمیر مایه را در مقداری آب ولرم حل کنید و کنار بگذارید تا حجم آن دو برابر شود. – آرد را دو بار الک کنید و با شکر و نمک مخلوط کنید. وسط آن‌ها را گود کنید و روغن گرم (نه داغ) و تخم مرغ را داخل آن بریزید. سپس شیر گرم را آرام آرام و در حین ورز دادن خمیر به آن اضافه کنید. تا جایی که به دست نچسبد. – داخل کاسه‌ای را چرب کنید، بعد از آماده شده خمیر، آن را داخل کاسه قرار دهید و رویش را با سلفون بپوشانید، روی آن نیز حوله یا پارچه‌ای تمیز انداخته و در جای گرم قرار دهید. اجازه دهید خمیر پف کند و حجم آن زیاد شود. سپس مجددا آن را کمی ورز دهید. – فر را در دمای ۱۶۰ دره سانتی گراد گرم کنید. کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و روی آن را آرد پاشی کنید. خمیر حجیم شده گلوله گلوله کنید و هر گلوله را با فاصله از هم روی کاغذ روغنی پهن کنید. دو عدد زرده تخم مرغ را داخل کاسه‌ای بشکنید و با استفاده از قلمو آن‌ها را روی خمیر بمالید. سپس روی خمیر کنجد و سیاه دانه بپاشید و آن را به مدت نیم ساعت داخل فری گرم شده قرار دهید. بعد از پختن نان، آن را به مدت ۵ دقیقه در حالت گریل فر قرار دهید تا روی آن نیز طلایی رنگ شود.   🌸🌸🌸 ❁ ٰвٰάήُσٌ ❣ ٖآۺݒَـ.ٖ.ٖ.ٖـݫے ❁ cнαɴɴεℓ◍➲ @Ashpazibano ⇦«◌»
دونات ❁ ٰвٰάήُσٌ ❣ ٖآۺݒَـ.ٖ.ٖ.ٖـݫے ❁ cнαɴɴεℓ◍➲ @Ashpazibano ⇦«◌»
آموزش تهیه دونات خانگی. مواد لازم: آرد: پنج پیمانه تخم‌مرغ: ۲ عدد شکر: نصف پیمانه کره: ۸۰ گرم شیر: نصف پیمانه وانیل: نصف قاشق چای خوری نمک: کمی طرز تهیه و دستور پخت: ۱. ابتدا برای عمل‌آوری خمیر مایه ۲ قاشق سر خالی خمیر مایه را با نصف پیمانه آب ولرم و یک قاشق چای‌خوری شکر داخل ظرف ریخته، در آن را ببندید و ۱۵ دقیقه به آن فرصت بدهید تا عمل بیاید. ۲. آرد را ۳ بار الک کنید و نمک را به آن بیافزایید. کره و شکر را با همزن مخلوط کنید تا رنگ کره روشن شود. حالا تخم مرغ و وانیل را به آن اضافه کنید. خمیر مایه آماده شده را همراه شیر ولرم به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید. حالا حدود ۴ پیمانه آرد را کم کم به مخلوط اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا به شکل خمیری یک دست درآید. ۳. باقی آرد را روی تخته بپاشید و خمیر را روی تخته منتقل کنید و به قدری ورز دهید تا به دست نچسبد. . ۴. خمیر را داخل کاسه‌ای که از قبل چرب کرده‌اید قرار دهید روی آن را با چاقو به شکل علامت + خراش دهید. سلفون بکشید و با پارچه یا هوله بپوشانید تا ظرف گرم نگه داشته شود. اجازه دهید خمیر حدود ۴۰ دقیقه در این حالت بماند. ۵. خمیر را بیرون آورده و دوباره ورز دهید تا پف خمیر گرفته شود. این کار از ترک خوردن خمیر زمان سرخ کردن جلوگیری می‌کند. روی تخته را دوباره آرد بپاشید با وردنه خمیر را به قطر یک سانت باز کنید. با استفاده از قالب دونات خمیر را قالب بزنید و آن‌ها را جداگانه روی کاغذ روغنی قرار دهید. با استفاده از همان پارچه دوباره روی خمیر‌های قالب زده را بپوشانید. (استراحت دوم) ۶. برای سرخ کردن دونات‌ها، داخل ظرف گودی روغن بریزید و اجازه دهید با حرارت کم داغ شود. دونات‌ها را به کمک کاغذ روغنی به داخل روغن بیاندازید. دونات باید داخل روغن شناور باشد. با استفاده از قاشق بر روی دونات‌ها روغن بریزید تا یک دست سرخ شود. حتما از شعله با حرارت کم استفاده کنید تا دونات کاملا مغز پخت شود. دونات‌های سرخ شده را داخل توری یا روی دستمال بگذارید تا روغن اضافی آن گرفته شود. ۷. می‌توانید دونات‌های خود را با شکلات تخته‌ای آب شده یا پودر قند تزئین کنید. 🌸🌸🌸 ❁ ٰвٰάήُσٌ ❣ ٖآۺݒَـ.ٖ.ٖ.ٖـݫے ❁ cнαɴɴεℓ◍➲ @Ashpazibano ⇦«◌»
آموزش تهیه کالباس خانگی. مواد لازم: ۲ عدد سینه مرغ چرخ شده قارچ و هویج پخته و خرد شده آرد: ۳ قاشق غذاخوری روغن مایع: ۳ قاشق غذاخوری سیر: ۲ حبه یخ: ۵ قالب کوچک نمک و فلفل: به میزان دلخواه جوز هندی: یک چهارم قاشق مرباخوری میخک: ۳ عدد زنجبیل: نصف قاشق مرباخوری طرز تهیه ادویه‌ها را آسیاب و با آرد مخلوط کنید. سینه مرغ را همراه سیر چرخ کنید. مرغ چرخ شده، روغن مایع و ادویه‌ها را داخل غذاساز بریزید. هر چند دقیقه یک بار یک تکه یخ به غذاساز اضافه کنید تا یخ خوب خرد و مخلوط شود. قارچ و هویج را به مخلوط اضافه کنید و با قاشق هم بزنید. مخلوط را داخل فویل یا کیسه پلاستیکی مقاوم به حرارت بریزید و خوب فشار دهید تا هوایی داخل آن باقی نماند. سپس آن را محکم بپیچید تا آب وارد آن نشود. استوانه آماده شده را داخل آب جوش قرار دهید. بسته به اندازه کالباس بین ۴۵ دقیقه تا یک ساعت زمان لازم است تا کالباس مغزپخت شود. بعد از اتمام این زمان آن را داخل آب سرد بگذارید. بهتر است برای این که کالباس طعم و عطر جا افتاده‌تری پیدا کند، یک شب داخل یخچال بماند. بعد از آن کالباس خانگی خوشمزه شما آماده سرو است. 🌸🌸🌸 ❁ ٰвٰάήُσٌ ❣ ٖآۺݒَـ.ٖ.ٖ.ٖـݫے ❁ cнαɴɴεℓ◍➲ @Ashpazibano ⇦«◌»
نکات مفید جهت پخت لازانیا: برای داشتن یک لازانیای خوب، چند نکته را پیشنهاد میکنم که مطمئناً با رعایت نکات زیر، یک لازانیای درجه یک خواهید داشت. 1 - میزان مایه لازانیا کم باشد. ( منظورم از مایه گوشت، مرغ یا سبزیجات است ) 2 - مایه لازانیا کم چرب باشد. حتی اگر از گوشت چرخکرده گوسفندی استفاده میکنید، بدون چربی باشد، چون اگر گوشتتان چرب باشد، لازانیای شما به دلیل ترکیب با مواد دیگر بوی چربی دنبه خواهد گرفت. 3 - پیاز استفاده شده در لازانیا ( برای گرفتن بوی زُهم گوشت ) خیلی ریز خرد شده یا رنده شود و یا از پودر پیاز استفاده کنید. 4 - اگر از رب در مایه لازانیا استفاده میکنید، میزان آن بسیار کم باشد و ترجیحاً لازانیایی که با سس سفید ( بشامل سس ) تهیه میشود، مطلوب تر است که رب در آن استفاده نشود و برای رنگ گرفتن گوشت از کمی زردچوبه استفاده کنید. 5 - حتما اولین لایه ای که در ظرف میریزید سس سفید باشد. ( کف ظرف ) 6 - روی سس سفید ورقه های لازانیا را بچینید. 7 - بعد از هر لایه ورق لازانیا، یک لایه خیلی خیلی خیلی نازک مایه گوشتی یا سبزیجات بریزید. 8 - روی هر لایه مایه گوشتی، مقدارخیلی کمی پنیر پیتزا (موزارلا) رنده شده و پودر پنیر پارمزان بریزید. ( پنیر پارمزان خیلی ضروری نیست ) 9 - پس از ریختن پنیر روی هر لایه، سس سفید فراوان بریزید. 10 - وقتی لایه ها تمام شد روی آخرین لایه، بعد از گذاشتن ورق لازانیا، مایه گوشتی یا سبزیجات نریزید، فقط سس سفید بریزید. 11 - در آخرین لایه روی سس سفید را با پنیر پیتزای فراوان پوشش دهید. 12 - قبل از قرار دادن در فر، مقداری آب را با آب پاش روی لازانیا اسپری کنید. 13 - حتما در انتهای پخت گریل را روشن کنید و حدود 10 دقیقه از بالا حرارت دهید تا پنیر روی لازانیا طلایی شود. در این مدت چند بار به فر سر بزنید و مراقب باشید پنیر نسوزد. 14 - وقتی لازانیا را از فر در آوردید، بلافاصله سرو نکنید و صبر کنید تا دمای پنیر کمی پایین بیاید. 15 - در صورت امکان به صورت تک نفره سرو کنید، ولی اگه با ظرف پخت سرو میکنید، خودتان از قبل لازانیا را برش زده و به روی میز ببرید. ❁ ٰвٰάήُσٌ ❣ ٖآۺݒَـ.ٖ.ٖ.ٖـݫے ❁ cнαɴɴεℓ◍➲ @Ashpazibano ⇦«◌»
آموزش تهیه دمی گوجه فرنگی مواد لازم: برای 3 نفر. پیاز 1 عدد برنج 2 لیوان سیب زمینی 1 عدد زعفران یک چهارم قاشق چایخوری (ساییده شده) نمک به میزان لازم فلفل سیاه به میزان لازم گوجه فرنگی 5 عدد روغن نصف استکان زردچوبه به میزان لازم طرز تهیه:  ابتدا گوجه ها را شسته و رنده کنید و یا در مخلوط کن پوره کنید.برنج رابشویید و آن را به همراه دو لیوان آب و گوجه فرنگی پوره شده و نمک بگذارید دو ساعت خیس بخورد.  در ظرف مناسب پیازداغ کنید و زعفران آبکرده و کمی زردچوبه و فلفل و نمک را در آن بریزید و آن را به برنج اضافه کنید .  برنج را با همان آب اضافه شده روی شعله بگذارید و سیب زمینی های نگینی شده را به آن اضافه کنید و اجازه دهید بجوشد تا آب آن تمام شود و فقط در حدود چند قاشق آب برای دم کشیدن باقی بماند.برنج را دم بیندازید و اجازه دهید آماده شود. منبع:وب سایت سوران 🌸🌸🌸 ❁ ٰвٰάήُσٌ ❣ ٖآۺݒَـ.ٖ.ٖ.ٖـݫے ❁ cнαɴɴεℓ◍➲ @Ashpazibano ⇦«◌»
لازانیا ❁ ٰвٰάήُσٌ ❣ ٖآۺݒَـ.ٖ.ٖ.ٖـݫے ❁ cнαɴɴεℓ◍➲ @Ashpazibano ⇦«◌»
نکات مفید جهت پخت لازانیا: برای داشتن یک لازانیای خوب، چند نکته را پیشنهاد میکنم که مطمئناً با رعایت نکات زیر، یک لازانیای درجه یک خواهید داشت. 1 - میزان مایه لازانیا کم باشد. ( منظورم از مایه گوشت، مرغ یا سبزیجات است ) 2 - مایه لازانیا کم چرب باشد. حتی اگر از گوشت چرخکرده گوسفندی استفاده میکنید، بدون چربی باشد، چون اگر گوشتتان چرب باشد، لازانیای شما به دلیل ترکیب با مواد دیگر بوی چربی دنبه خواهد گرفت. 3 - پیاز استفاده شده در لازانیا ( برای گرفتن بوی زُهم گوشت ) خیلی ریز خرد شده یا رنده شود و یا از پودر پیاز استفاده کنید. 4 - اگر از رب در مایه لازانیا استفاده میکنید، میزان آن بسیار کم باشد و ترجیحاً لازانیایی که با سس سفید ( بشامل سس ) تهیه میشود، مطلوب تر است که رب در آن استفاده نشود و برای رنگ گرفتن گوشت از کمی زردچوبه استفاده کنید. 5 - حتما اولین لایه ای که در ظرف میریزید سس سفید باشد. ( کف ظرف ) 6 - روی سس سفید ورقه های لازانیا را بچینید. 7 - بعد از هر لایه ورق لازانیا، یک لایه خیلی خیلی خیلی نازک مایه گوشتی یا سبزیجات بریزید. 8 - روی هر لایه مایه گوشتی، مقدارخیلی کمی پنیر پیتزا (موزارلا) رنده شده و پودر پنیر پارمزان بریزید. ( پنیر پارمزان خیلی ضروری نیست ) 9 - پس از ریختن پنیر روی هر لایه، سس سفید فراوان بریزید. 10 - وقتی لایه ها تمام شد روی آخرین لایه، بعد از گذاشتن ورق لازانیا، مایه گوشتی یا سبزیجات نریزید، فقط سس سفید بریزید. 11 - در آخرین لایه روی سس سفید را با پنیر پیتزای فراوان پوشش دهید. 12 - قبل از قرار دادن در فر، مقداری آب را با آب پاش روی لازانیا اسپری کنید. 13 - حتما در انتهای پخت گریل را روشن کنید و حدود 10 دقیقه از بالا حرارت دهید تا پنیر روی لازانیا طلایی شود. در این مدت چند بار به فر سر بزنید و مراقب باشید پنیر نسوزد. 14 - وقتی لازانیا را از فر در آوردید، بلافاصله سرو نکنید و صبر کنید تا دمای پنیر کمی پایین بیاید. 15 - در صورت امکان به صورت تک نفره سرو کنید، ولی اگه با ظرف پخت سرو میکنید، خودتان از قبل لازانیا را برش زده و به روی میز ببرید. ❁ ٰвٰάήُσٌ ❣ ٖآۺݒَـ.ٖ.ٖ.ٖـݫے ❁ cнαɴɴεℓ◍➲ @Ashpazibano ⇦«◌»
*آموزش تهیه آیس پک* مواد لازم : بستنی (مزه‌ی دلخواهتان) ۲۰۰ گرم شیر ۱ قاشق سوپ خوری اسمارتیز وشکلات (برای تزیین) به مقدار لازم شکلات آب شده (برای دور ظرف) به مقدار لازم خامه دو قاشق غذاخوری میوه (می توان از تکه‌های ریز میوه مانند موز استفاده کرد)   طرز تهیه آیس پک: ابتدا به روش بن ماری شکلات‌های مورد نظرتان را آب می‌کنید و به دور تا دور کاسه می‌ ریزید. بستنی را یک تادو دقیقه می‌گذارید آب شود و شیر و خامه را با آن مخلوط می‌کنید و اگر می‌خواهید به آن میوه بزنید از قبل میوه‌ها را با همان یک قاشق سوپ خوری شیر و خامه مخلوط کنید و بعد بستنی را اضافه کنید. اگر احساس کردید خیلی سفت شده کمی شیر به آن اضافه کنید، ولی زیاد نزنید که بستنی شل و آبکی شود. همه را در ظرف دور تا دور شکلاتی بریزید . نکاتی برای تهیه آیس پک: در صورت تمایل به بستنی یا روی آن عسل بزنید. ‌ می‌توانید این محصول را با هر طعمی که دوست دارید درست کنید. ‌ می‌توان دیزاین‌های متفاوت وحتی با شکلات سفید درست کرد. معمولا طعم‌های توت فرنگی شکلات، طالبی توت فرنگی خوشمزه ترند. ‌ می‌توان از شکلات‌های سسی با انواع طعم‌ها استفاده کرد. منبع: تکناز 🌸🌸🌸 ❁ ٰвٰάήُσٌ ❣ ٖآۺݒَـ.ٖ.ٖ.ٖـݫے ❁ cнαɴɴεℓ◍➲ @Ashpazibano ⇦«◌»
ترشی مخلوط ❁ ٰвٰάήُσٌ ❣ ٖآۺݒَـ.ٖ.ٖ.ٖـݫے ❁ cнαɴɴεℓ◍➲ @Ashpazibano ⇦«◌»
*آموزش تهیه ترشی شور مخلوط* مواد لازم گل کلم : ۱ کیلو سیر : ۳۰۰ گرم فلفل سبز تازه : ۴۰۰ گرم خیار ریز : ۱ کیلو و ۵۰۰ گرم سبزی معطر ( برگ کرفس, جعفری, مرزه, ترخون ) : ۱ کیلو و ۵۰۰ گرم کرفس : ۱ بوته هویج : ۱ کیلو گرم نمک : به میزان لازم آب : به میزان لازم طرز تهیه شور مخلوط در منزل در مرحله اول طرز تهیه شور ابتدا همه سبزیجات را به خوبی بشویید و سپس آن ها را خرد کنید. بعد از خرد کردن سبزیجات گل کلم و هویج و ساقه کرفس و خیار و فلفل سبز را بر روی پارچه ای تمیز پهن کنید تا آب آن ها به طور کامل گرفته شود و کاملا خشک شوند سپس ظرف هایی را که قرار است سبزیجات شور را در آن ها بریزید به خوبی بشویید و اجازه دهید تا ظرف ها نیز به طور کامل خشک شوند بعد از خشک شدن دبه ها و سبزیجات شور ابتدا یک لایه از سبزیجات معطر را در کف دبه بریزید و سپس یک حبه سیر و یک فلفل سبز بر روی سبزیجات بریزید و روی سبزیجات معطر را با بقیه مواد شور پر کنید سبزیجات شور را بهتر است با فشار درون دبه بریزید تا مواد شور به خوبی فشرده شوند در لابلای مواد شور از سبزیجات معطر و سیر و فلفل استفاده کنید. بعد از تمام شدن سبزیجات شور بر روی هر یک دبه ها مقداری سرکه و آب نمک سرد بریزید. در مرحله بعدی طرز تهیه شور مخلوط ابتدا بر روی در هر ظرف یک کیسه فریزر قرار دهید و سپس درب ظرف ها را به صورت محکم ببندید و دبه های شور را در جای خنک قرار به مدت ۱ ماه قرار دهید تا شور آماده شود. نکاتی برای تهیه شور مخلوط بهتر است اندازه سبزیجات خرد شده شور خیلی ریز نباشد. در روش تهیه شور مخلوط بهتر است خیار را به صورت حلقه حلقه خرد کنید همچنین می توانید خیار های ریز را خرد نکنید و به صورت درسته در هنگام درست کردن شور مخلوط از آن ها استفاده کنید. برای طرز تهیه آب نمک ابتدا در درون قابلمه ای به میزان لازم آب بریزید و سپس قابلمه را بر روی حرارت گاز قرار دهید بعد از اینکه آب به دمای جوش رسید نمک را به آب اضافه کنید و بعد از حل شدن نمک در آب قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید. میزان نمک برای هر دو لیوان دسته دار آب یک قاشق غذاخوری سر خالی است. توجه کنید که دبه ها و سبزیجات شور باید کاملا خشک شده باشند. بهتر است دبه ها را قبل از تهیه شور با مایع ظرفشویی بشویید. در طرز تهیه شور مخلوط اگر تمایل دارید که رنگ شور روشن و سفید شود بهتر است از سرکه سفید استفاده کنید در صورت در دسترس نبودن سرکه سفید می توانید از سرکه انگور نیز استفاده کنید. منبع: آرگا 🌸🌸🌸❁ ٰвٰάήُσٌ »❣« إيـِ.ٖ.ٖ.ٖــڋٍہٍ ❁ cнαɴɴεℓ◍➲ @Idehbano ⇦«◌»
🔻مواد لازم : ▫️کدو سبز : ۲ عدد ▫️پیازچه : ۲ عدد ▫️تخم مرغ : ۲ عدد ▫️آرد سفید : ۱ قاشق غذاخوری ▫️نمک : به میزان لازم ▫️فلفل سیاه : به میزان لازم ✍در ابتدا باید کدوها را رنده کنید . سپس به آن آرد سفید ، بکینگ پودر ، نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و ورز دهید.در مرحله بعد پیازچه های خرد شده را اضافه کنید.سپس تخم مرغ ها را اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید تا مایه ای یکدست بدست آید.حال مواد را می توانید به صورت کباب و یا کوکو سبزی در ماهیتابه سرخ کنید.وقتی یک طرف مواد سرخ شد کوکو را برگردانده تا طرف دیگر نیز سرخ شود.غذای شما حاضر است نوش جان . ╭┄✵🍝🍔🍝✵┄╮ @ashpazibano
"شامی سویا" 🥪🍔 طرز تهیه ش به این صورته که دو پیمانه سویا رو خیس میکنید و بعد آبکش میکنید 4 عدد تخم مرغ رو با یک عدد پیاز و 3 قاشق جعفری ساطوری ، چند شاخه هم پیازچه ساطوری و ادویه هایی دلخواهتون رو اضافه و مخلوط میکنید..میتونید مواد رو نیم ساعت تو یخچال استراحت بدین و بعد قالب بزنید و توی روغن سرخ کنید😋😋 ╭┄✵🍝🍔🍝✵┄╮ @ashpazibano
🍗🍗 برای این مرغ خوشمزه اول ران مرغ رو اب پز کردم بهمراه پیاز سیر نمک و ادویه. بعد از نیمساعت مرغهارو جدا میکنیم. سه تا ظرف شامل یکی آرد سفید، یکی تخممرغ زده شده، یکی هم آرد سوخاری آماده میکنیم. اول مرغ رو داخل آرد سفید بعد تخممرغ و بعد آرد سوخاری می غلطونیم و داخل روغن داغ سرخ میکنیم. ╭┄✵🍝🍔🍝✵┄╮ @ashpazibano
🌸روش خوشمزه تر شدن سویا🍝 سویا رو بعد از خیس کردن و گرفتن آب اضافه آن، داخل روغن داغ ریخته،بعد پیاز داغ و یک حبه سیر خرد شده رابه همراه ادویه جات دلخواه اضافه کنید سویا آماده است تا در خوراک های خوشمزه استفاده شود ❥┅┄→•☆↓ ↓☆•←┄┅❥ •••❥❥•←• ☆﷽☆ Jõıň☞‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌❢✧❁ @Ashpazibano ❁✧❢
نان باگت رو از یه طرف برش بزنید داخلش رو خالی کنید وبا وردنه صاف کنید سس بزنیدبعدژامبون،پنيرتست،كاهوروی نان قرار بدید نون رومحکم رول کنیدداخل سلفون بپیچیدودر یخچال قراربدیددراخربرش بزنید ╭┄✵🍝🍔🍝✵┄╮ @ashpazibano