eitaa logo
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
3.3هزار دنبال‌کننده
14.9هزار عکس
7.7هزار ویدیو
380 فایل
🌺براے بهره‌منـבے از پیامبر ص و سایر ائمه(علیهم السلام) نیز بایـב از واسطه‌ے ؋ـیض الهے بهره‌منـב گشت و از בریچه‌ے وجوב حجت زماט از انوار سایر معصومین(علیهم السلام) بهرـہ منـב شـב.تمام سعاבت و شقاوت انساט בرگرو معر؋ـت امام زماט عج اللـہ است‌ 🌼 @cyber_2017
مشاهده در ایتا
دانلود
سخنرانی حجت الاسلام ناصری.mp3
5.95M
‍┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔰راهکارهای عملی در روزهای ماه شریف 🎙حاج آقا شیخ جعفر ناصری ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
‍┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔴 عالم به منبع بودن ❇️احمد فاروقی سرهندی از علمای بزرگ اهل تسنن که نزد آنان به امام ربانی و مجدد الف ثانی مشهور است در مکتوبات خود می‌نویسد:✍️ 🔰پیشوای واصلان این راه و سرگروه این‌ها و منبع فیض این بزرگواران، «حضرت علی مرتضی» است - كرم الله تعالى وجهه الكريم - و این منصب عظیم الشأن به ایشان تعلق دارد. در این مقام گویا هر دو قدم مبارک آن سرور - عليه و على اله الصلاة و السلام - بر فرق مبارک اوست - کرم الله تعالى وجهه - «حضرت فاطمه» و «حضرات حسين» - رضى الله تعالى عنهم - در این مقام با ایشان شریک‌اند. انگارم که «حضرت امیر» - رضی الله عنه - قبل از نشأة عنصری این گونه‌اند. و هر که را فیض و هدایت از این راه می‌رسید، به توسط ایشان می‌رسید، چه ایشان نزد نقطه منتهای این راه‌اند و مرکز این مقام به ایشان تعلق دارد. و چون دوره «حضرت امیر» تمام شد، این منصب عظیم القدر به «حضرات حسنین» ترتیبا مفوض و مسلم گشت و بعد از ایشان، همان منصب به هر یکی از ائمه اثنا عشر (دوازده امام شیعه علیهم السلام) على الترتيب و التفصيل قرار گرفت. و در اعصار این بزرگواران و همچنین بعد از ارتحال ایشان، هر که را فیض و هدایت می‌رسید، به توسط این بزرگواران بوده و به حيلولت ایشانان. هر چند اقطاب و نجبای وقت بوده باشند. و ملاذ و ملجا همه ایشان بوده‌اند. 📙گزیده مکتوبات ربانی، تالیف احمد سرهندی، صفحه ۵۷۴ جایگاه احمد سرهندی نزد اهل تسنن: محمد عمر سربازی عالم بزرگ اهل سنت عمری در مورد او می‌نویسد: 📕خواجه مجدد الف ثانی مقامی والا داشت و فیوضاتش از فیوضات شیخ عبد القادر گیلانی هم بیشتر بود. مکتوبات امام ربانی اثری بسیار ارزشمند است. 📘مجالس قطب الارشاد، تالیف محمد عمر سربازی، جلد ۱، صفحه ۷۷-۷۸ 💢همچنین ولی الله دهلوی در مورد او می‌گوید: ✨لا بحبه الا مؤمن تقی و لا یبغضه الا منافق شقی = با ایشان محبت نمی‌کند کسی مگر مومن پرهیزگار و بغض نمی‌کند با ایشان مگر منافق شقی !!! (نعوذ بالله مقام امیر المومنین علیه السلام و حدیث معروف نبوی در شان 💠حضرت علی علیه السلام را به او داده) ✍️زندگی مجدد الف ثانی، تالیف محمد ثانی ندوی، ترجمه فارسی بسم الله خوگانی، صفحه ۲۰-۲۱ 📚پی نوشت: با توجه به این اعترافات صریح مبنی بر منبع فیض بودن و پیشوای واصلان بودن دوازده امام، یکی از منابع فیض و پیشوای واصلان، بقیة الله اعظم حضرت حجت بن حسن عسکری علیهما السلام می‌باشد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‍┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 📹علامه مصباح: غمخوار رهبری باشیم 🔰 زمان (عج) بعد از ظهور حتی از پیامبر (ص) مورد آزار قرار می گیرند! 💢امروز رهبری بیش از همگان اذیت می شوند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ ✅پاسخ به شبهات وهابیت علیه مهدویت ⬅️قسمت 7️⃣2️⃣ از 2️⃣3️⃣ 💭شبهه ی شماره 7️⃣2️⃣
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ ✅پاسخ به شبهات وهابیت علیه مهدویت ⬅️قسمت 8️⃣2️⃣ از 2️⃣3️⃣ 💭شبهه ی شماره8️⃣2️⃣ ❌در این شبهه مطرح می کنند، شیعیان مهدی را در 🕌سرداب زیارت می‌کنند. کتاب ″بحار، ج53، ص95″ اما مهدی اهل سنت هنوز به دنیا نیامده و سردابی ندارد!😁 ✅جواب شبهه👇👇 ⚠️اینکه شیعیان👥 مهدی را در سرداب زیارت می کنند نه اینکه می روند سرداب امام زمان را ببینند! چون سرداب مقدس 👈محل تولد امام زمان (عج) و محل عبادت امام هادی✨ علیه السلام و امام عسکری✨ علیه السلام و امام زمان بود از این لحاظ مقدس است، آنجا زیارت نامه ای دارد، نه اینکه شیعه ها بیایند آنجا امام زمان را زیارت کنند.👉 منظور آن زیارت نامه خواندن است. 😊اما اینکه مهدی اهل سنت هنوز به دنیا نیامده، چه کسی گفته⁉️ بالای بیست نفر از علمای شما اعتراف به تولد امام زمان کرده‌اند آقای گنجی شافعی در کتاب ″البیان فی اخبار مهدی صاحب الزمان (عج)″📒 آنجا نقل می کند که امام زمان به دنیا آمده و همچنین اسناد دیگری که به راحتی در سایت ولیعصر قابل مشاهده است. ذهبی هم نقل می کند امام زمان به دنیا آمده. ⭕️واقعا نمی دانیم شما وهابی ها این تناقضات را چه طور می خواهید جواب بدهید⁉️ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
6.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 📹 هیچ کس نمی‌تواند بگوید 🔆ظهور حضرت مهدی، در آینده نزدیک نیست! ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥بر اساس روایات ظلم به برادران دینی(مومنان) و از بین بردن حقوق آنان گناهی است که بخشوده نمی شود(17) و درست آخرالزمان دوره ای است پر از این گناه نابخشودنی. 📚پی نوشت: 1. نهج الفصاحه،ج2،ص645؛ روزگار رهایی، ص354 2. منتخب الاثر، ص314 ؛به نقل از روزگار رهایی، ص364 3. نهج البلاغه، خطبه ی 107 ، صفحه ی 239 4. همان 5. همان 6. بحار الانوار، ج52، ص110 و 264؛ روزگار رهایی، ص374 7. بشارة الاسلام، ص 132 8. الزام الناصب، ص182؛ روزگار رهایی، ص 355 9. الزام الناصب ص183؛ به نقل از روزگار رهایی382 10. احمد، مسند، ج‏2، ص‏390 11. منتخب الاثر، ص 437؛ کشکول شیخ بهایی، ص580؛ به نقل از روزگار رهایی،ص794 12. غیبت شیخ طوسی ص206 13. اصول کافی، ج2، ص117؛ به نقل از روزگار رهایی، ص382 14. احمد، مسند، ج‏2، ص‏390 15. بحارالانوار، ج67، ص71، ح39 16. همان، ج68،صص18و19، ح26 17. وسائل الشیعه، العاملی، ج11،ص474،ح6 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔴🔵 سخت در 💎رسول خدا(ص) در توصیف اوضاع مومنان و خواری آنان در روزهای آخرالزمان می فرمایند: 💢«و زمانی خواهد آمد، که مومن در آن زمان از گوسفند زبون تر خواهد بود.»(1) 💠و امام علی(ع) فرمودند: امر خدا واقع نمی شود، مگر بعد از آنکه شما مومنان در میان مردان از مردار هم خوارتر و زبون تر باشید ... و آن هنگامی است که یک ضربت با شمشیر برای مومن از به دست آوردن یک درهم از طریق حلال آسانتر باشد و ... .(2) ❇️و هم چنین ایشان فرمودند: 🔰«... در چنین روزگاری چیزی از شما باقی نمی ماند مگر ته مانده ای همانند ته مانده ی دیگ غذایی که خورده اند و یا باقیمانده ای که در ساک دستی باقی می ماند.»(3) «اینان همانند پوستی که دباغی می شود شما را مالش و همانند گندمی که در خرمن کوبیده می شود شما را فشار می دهند.»(4) 🔶«اینان مومن را از میان شما برای زجر دادن همانند پرنده ای که دانه ی چاق تر را انتخاب می کنند، بیرون می کشند...» (5) 💠و امام باقر(ع) می فرمایند: «آن فرجی که شما انتظار می کشید، واقع نمی شود مگر بعد از آنکه شما چون بز ذبح شده باشید که دیگر قصاب اعتنا نمی کند که دست به کدام عضو آن بزند! آری ستمگران شما را ارجی نمی نهند و شما پناهگاهی پیدا نمی کنید که امر خود را به او مستند سازید.»(6) ✳️و هم چنین امام صادق(ع) در این باره تصریح دارند که: «در آن زمان می بینی که پیروان همه ادیان تحقیر می شوند و حتی هر کس که یک فرد دیندار را دوست داشته باشد. مردم ارتباط با او را تحریم می کنند و از خود می رانند.»(7) ⭕️عدم امکان امر به معروف و نهی از منکر 🔷مومنان در روزهای قبل از ظهور حضرت مهدی(ع) حتی نمی توانند به واجباتی مانند امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند. 💠رسول خدا(ص) فرمودند: «… در آن وقت قلب مومن درونش آب می شود، مثل آب شدن نمک در آب. زیرا منکرات را می بیند و قدرت جلوگیری و تغییر آن را ندارد. مومن در میان آنها با ترس و لرز راه می رود، که اگر حرف بزند، او را می خورند و اگر ساکت شود، دق مرگ می شود.(8) ❇️و هم چنین امام صادق(ع) فرمودند: «مومن در آن زمان محزون و مورد تحقیر قرار می گیرد. او نمی تواند که منکرات را جز در دلش انکار کند و در معرض هر نوع تحقیری قرار می گیرد.»(9) ✍️سختی حفظ دین برای مومنان 💠رسول خدا(ص) درباره سخت و دشوار بودن حفظ دین در روزهای آخرالزمان فرمودند: «واى بر عرب از شرّى كه به آنان نزديك شده است. فتنه‏ هايى چون پاره‏ هاى شب تاريك و ظلمانى. صبح‏گاهان مرد مؤمن است و به هنگام غروب كافر. گروهى دين خود را به بهاى ناچيز و متاع اندك مى‏ فروشند. كسى كه در آن روز به دين خود چنگ زده و پاى بند است، همانند كسى است كه گلوله‏ اى از آتش را در دست گرفته يا بوته‏ اى از خار را در دست مى ‏فشرد.(10) 🔺راه نجات از سختی ها 💠رسول خدا(ص) این سختی در زندگی مومنان را پیش بینی کرده و فرموده اند: «برای مردم زمانی پیش می آید که برای هیچ دین داری دینش سالم نمی ماند جز اینکه از کوهی به کوهی فرار کند و همچون روباه بچه هایش را برداشته از لانه ای به لانه ای بگریزد... .»(11) 💠امام صادق(ع) نیز فرمودند: «هنگامی که چنین زمانی فرا رسد، گلیم خانه خود باشید تا خداوند امام غائب، غریب و فراری را که پاکیزه و پسر پاکیزه است، ظاهر سازد. هر کس فتنه ای به پا کند، خود گرفتار همان فتنه گردد. هر وقت برای هدفی شما را مورد هجوم قرار دهند خداوند برای آنها حادثه ای پدید آورد که سرشان آنجا گرم شود و از شما بازمانند.»(12) ❇️و هم چنین ایشان می فرمایند: «برای شما زمانی پیش می آید که از افراد متدین کسی نجات نمی یابد، به جز افرادی که مردم آنها را ابله تصور کنند و آنها صبر و شکیبایی داشته باشند بر آنان که آنها را ابله و بی خرد بخوانند.»(13) 💠امام صادق (ع) خطاب به افراد با ایمان در آخرالزمان فرمودند: «آیا می دانید آنان که با ایمان راسخ در انتظار حضرت مهدی (عج) هستند و در بدترین شرایط صبر می کنند از آزار ها و سختی ها و ترس و ناملایمات بسیاری می بینند ، آنها روز قیامت از پیروان راستین ما هستند و به ما نزدیکترند.»(14) ✅آنچه باید باشد 🔖احادیثی که در بالا آورده شد برای زمانه ای است که زمین پر از ظلم و جور شده و دیگر هیچ چیز بر سر جایش نیست. 🔶در بیان مقام مومن همین بس که پیامبر خدا(ص) نگاهی به کعبه کردند و فرمودند: «آفرین بر تو ای خانه [خدا] چقدر نزد خداوند بزرگی و حرمت داری! اما به خدا سوگند که مؤمن (نزد خداوند) محترم تر از توست، زیرا خداوند تو را تنها از یک جهت محترم قرار داده است، ولی مؤمن را از سه جهت : مالش، جانش و اینکه به او گمان بد برده شود.»(15)؛ و هم چنین در روایات مومن را از فرشته مقرب هم گرامی تر دانسته اند.(16)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
12.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 📹 تنها دلیل زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از قتل است؟ 🎙استاد کلباسی ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🌴 #ادامه #ترجمه_و_شرح_خطبه_18_نهج_البلاغه_بخش_دوم؛#وصف قرآن کریم📗 📖 پیام امیرا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🌴 ؛ قرآن کریم📗 ✅نکته:حديث جالبى است که از گفتگوى «عُمَرِ بْنَ اُذْيْنَه»(17) يکى از ياران امام صادق(عليه السلام) با «ابن ابى ليلى»(18) که حقايق مهمّى در آن برملا شده است. ❇️او مى گويد: روزى وارد بر «ابن ابى ليلى» شدم که از قضات بود، گفتم: مى خواهم چند مسأله از تو سؤال کنم ـ و من در آن موقع نوجوانى بودم ـ گفت فرزند برادر بپرس! 🔶گفتم: شما جمعيّت قضات کار عجيبى داريد، مسأله اى در امور مالى يا مربوط به ازدواج و خون، نزد شما مطرح مى شود و در آن به رأى خود قضاوت مى کنيد; امّا همان مسأله نزد قاضى «مکّه» مطرح مى شود او رأى ديگرى صادر مى کند; و باز همان مسأله نزد قاضى بصره و قاضى يمن و قاضى مدينه مطرح مى شود آنها نيز آراى ديگرى صادر مى کنند که برخلاف آراى قبلى است; سپس همه شما نزد خليفه اى که شما را به منصب قضاوت نصب کرده است جمع مى شويد و از آراى مختلف، او را با خبر مى سازيد و او رأى همه شما را (با آن همه ضدّ و نقيضها) صحيح مى شمرد! در حالى که خداى شما يکى و پيامبرتان يکى و دين شما يکى است، آيا خداوند، شما را به اختلاف دعوت کرده و اطاعتش نموده ايد؟ يا شما را از آن نهى فرموده و نافرمانى کرده ايد؟ يا شما در تشريع احکام، شريک خدا هستيد و حق داريد هرچه مى خواهيد بگوييد و حکم صادر کنيد و بر او لازم است که راضى باشد؟ يا اين که خداوند، دين ناقصى را نازل کرده و از شما براى تکميلش يارى طلبيده است؟ يا دين کاملى را نازل کرده ولى رسول الله(صلى الله عليه وآله وسلم) در ابلاغ آن کوتاهى نموده؟ راستى چه پاسخ مى گوييد؟ 💬«ابن ابى ليلى» گفت: از کجا هستى اى فرزندم؟ گفتم: از اهل بصره; گفت: از کدام قبيله اى؟ گفتم: از طايفه «عبدقيس»; گفت: از کدام شاخه هاى آن؟ گفتم: از «بَنى اُذينَه»; گفت: با «عبدالرحمان ابن اذينه» چه نسبتى دارى؟ گفتم: او جدّ من است. در اين جا او به من خوش آمد گفت و مرا نزد خود نشانيد و گفت: برادرزاده سؤال کردى و خشونت به خرج دادى و در سخن خود اصرار ورزيدى و اعتراض کردى و من ان شاء الله جواب تو را مى گويم. امّا سؤال تو درباره اختلاف آراى قضات، به دليل اين است که هر مسأله اى براى ما پيش آيد که بيانى در رابطه با آن، در کتاب الله و يا سنّت رسول الله(صلى الله عليه وآله وسلم) باشد، هرگز براى ما شايسته نيست که از کتاب و سنّت فراتر رويم و امّا مسائلى که براى ما پيش مى آيد و در کتاب الله و سنّت پيامبر از آن خبرى نيست، ما به رأى خود اخذ مى کنيم. 🔷گفتم: اين کار درستى نيست که انجام داده اى! چرا که خداوند متعال مى فرمايد: «ما هيچ چيزى را در کتاب (قرآن) فروگذار نکرده ايم»; و نيز فرموده: «قرآن را براى تبيين همه چيز نازل کرديم»; به عقيده تو اگر کسى عمل به اوامر الهى کند و از نواهى او خوددارى کند، آيا وظيفه اى بر او هست که اگر انجام ندهد خدا او را عذاب کند يا اگر انجام دهد به او پاداش عطا نمايد؟ گفت: چگونه ممکن است پاداش بر چيزى دهد که امر به آن نکرده يا مجازات نسبت به چيزى کند که نهى از آن ننموده است؟ 🔶گفتم: اصولا چگونه ممکن است مسائلى پيش آيد که حکم آن در کتاب الله و سنّت پيامبر نباشد؟ گفت: فرزند برادرم! در حديثى از عمربن خطاب آمده که: در ميان دو نفر داورى کرد، کسى که از همه به او نزديکتر بود گفت: اى اميرمؤمنان! راه صحيح را پيمودى. عمر با تازيانه اى که در دست داشت بر او زد و گفت: «مادرت به عزايت بنشيند! به خدا سوگند خود عمر نمى داند راه صواب رفته يا خطا! اين رأيى بود که به اجتهاد خود گفتم، مرا در پيش روى خودم مدح نگوييد»! من به او گفتم: من هم حديثى براى تو نقل مى کنم، گفت: بگو ببينم! گفتم: پدرم اين حديث را از «على بن ابى طالب» برايم نقل کرد که قضات سه طايفه اند; دو طايفه اهل هلاکتند و يک طايفه اهل نجات، امّا آن دو گروه که هلاک مى شوند گروهى هستند که عمداً قضاوت ظالمانه مى کنند و يا اجتهاد مى کنند و راه خطا مى روند; و اهل نجات کسى است که به امر الهى عمل کند. اين حديث، حديث تو را باطل مى کند اى عمو! گفت: به خدا سوگند درست است اى فرزند برادر، پس تو مى گويى همه چيز در قرآن است؟ 🔶گفتم: خداوند چنين فرموده، و هيچ حلال و حرام و امر و نهى نيست مگر اين که در قرآن است خواه کسانى از آن آگاه شوند يا از آن آگاه نشوند. خداوند در قرآن از مسائلى خبر داده که ما نياز (فوق العاده اى) به آن نداريم چگونه ممکن است از امورى که نيازمنديم خبر نداده باشد؟ گفت: مثلا مانند چه مسائلى؟ گفتم: داستان آن دو مردى که يکى باغ مهمّى داشت و ديگرى با ايمان بود و دستش تهى.... (19) گفت: (بسيار خوب) اين علوم قرآنى که مى گويى نزد کيست؟ گفتم: خودت مى دانى نزد کيست! گفت: دوست دارم او را مى شناختم پاهاى او را با دست خود مى شستم و خادمش بودم و از او ياد مى گرفتم.