eitaa logo
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
3.2هزار دنبال‌کننده
15.1هزار عکس
7.8هزار ویدیو
380 فایل
🌺براے بهره‌منـבے از پیامبر ص و سایر ائمه(علیهم السلام) نیز بایـב از واسطه‌ے ؋ـیض الهے بهره‌منـב گشت و از בریچه‌ے وجوב حجت زماט از انوار سایر معصومین(علیهم السلام) بهرـہ منـב شـב.تمام سعاבت و شقاوت انساט בرگرو معر؋ـت امام زماט عج اللـہ است‌ 🌼 @cyber_2017
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ ⭕️ 8 شوال پاسداشت سـالروز #تخریب قبور ائمه #بقیع سبب احیای آثار اسلامی می‌شود .. 🔶ق
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ ⭕️ پاسداشت سـالروز قبور ائمه سبب احیای آثار اسلامی می‌شود .. 🔷قسمت 2️⃣ از 2️⃣ 🔶حجت الاسلام مجتبی کلباسی با تأکید بر زنده نگه داشتن بقیع در اذهان و قلوب مسلمانان، افزود: اگر آنها آثار ظاهری بقیع را از بین بردند، هرگز نباید اجازه دهیم که بقیع از صفحه اذهان از بین برود؛ یعنی دائما با یاد بقیع، تاریخ بقیع و انتشار آثاری که مربوط به بقیع است و انجام پژوهش هایی درباره تاریخ آن، بقیع را در افکار زنده نگهداریم تا در زمان مناسب آن احیای لازم درباره حرم ائمه بقیع (ع) صورت گیرد. 👈این استاد حوزه علمیه قم از مبلغان خواست تا برای پاسداشت حریم اهل بیت (ع) و حریم بزرگان صدر اسلام تلاش کنند و با بیان این که پاسداشت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع، احیای آثار اسلامی را به دنبال دارد، گفت: 📚مبلغان در پژوهش ها و آثار علمی خود مسأله بقیع را پررنگ کنند و به وهابیت اجازه ندهند به آن چیزی که دنبالش هستند یعنی فراموش شدن بقیع دست یابند. 🔹وی همچنین دفاع از مبانی این کار را ضروری دانست و اظهار داشت: امروز خشک نظران و منجمد فکران وهابی با تمسک به برخی ادعاهای بی دلیل و بدون علم و اطلاع، به تشیع اتهام هایی را مانند بحث شرک وارد می کنند که حوزه های علمیه وظیفه دارند از این مبانی دفاع کرده و با ترسیم صحیح، از آسیب هایی که در این موارد وجود دارد، جلوگیری کنند. ✅حجت الاسلام کلباسی با اشاره به فواید زیارت ائمه اطهار (ع)، برخی اعمال در هنگام زیارت را صحیح ندانست و با بیان این که برخی به جای بوسیدن بر آستان سجده می کنند که این کار بهانه به دست دشمن می دهد، گفت: بر حوزویان لازم است تا مفهوم و طریق صحیح زیارت را برای مردم تبیین کنند تا جلوی این آسیب ها گرفته شود. 🔷پــایــان ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🏴چشم من محو ضریحی که نمی دیدم شد. 🏴ویرانى قبور ائمه بقیع (ع) 🗓در این روز در سال ۱۳۴۴ ه‍ قبور ائمه بقیع (ع) و نیز قبر حضرت حمزه در احد به دست و هابیون تخریب شد.[۱] علت و انگیزه تخریب این قبور مطهر در کتب مختلفى که بر رد عقائد ضاله و وهابیت تألیف شده، بیان گردیده است. آنان اضافى بر قبور مطهر ائمه معصومین (ع)، دیگر قبور را هم تخریب نمودند که عبارتند از: قبر منسوب به فاطمه زهرا (ع) قبر مطهر فاطمه بنت اسد (س) مادر امیرالمؤمنین (ع)، قبر مطهر حضرت ام البنین (س)، قبر ابراهیم پسر پیامبر (ص)، قبر اسماعیل فرزند حضرت صادق (ع)، قبر دختران پیامبر (ص)، قبر حلیمه سعدیه مرضعه پیامبر (ص) و قبور شهداى زمان پیامبر (ص). وهابیان در سال ۱۳۴۳ در مکه گنبدهاى قبر حضرت عبد المطلب، ابى طالب، خدیجه و زادگاه پیامبر (ص) و فاطمه زهرا (س) را با خاک یکسان کردند. در جده نیز قبر حوا و دیگر قبور را تخریب کردند. در مدینه منور نبوى را به توپ بستند، ولى از ترس مسلمانان قبر شریف را تخریب نکردند. در شوال ۱۳۴۳ با تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع) اشیاء نفیس و با ارزش آن قبور مطهر را به یغما بردند. قبر حضرت حمزه (ع) و شهداى احد را با خاک یکسان کردند و گنبد و مرقد حضرت عبد الله و آمنه پدر و مادر پیامبر (ص)، قبر اسماعیل پسر حضرت صادق (ع) و دیگر قبور را هم خراب کردند. در همان سال به کربلاى معلى حمله کردند و ضریح مطهر را کندند و جواهرات و اشیاء نفیس حرم مطهر را که اکثراً از هدایاى سلاطین و بسیار ارزشمند و گران‌بها بود، غارت کردند و قریب به ۷۰۰۰ نفر از علما، فضلا و سادات و مردم را کشتند. سپس به سمت نجف رفتند که موفق به غارت نشدند و شکست خورده برگشتند.[۲] 📚منبع[1] مستدرک سفینه البحار: ج 6 ص 65 66. [2] کشف الارتیاب: ص 77. شهداء الفضیله (علامه امینى): ص 388. 🏴 هشتم شوال، سالروز ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔵⚪️ویژگی‌های یاران حضرت مهدی(عج)| ۵ 💠حضرت در فتح روم دارای هفتاد هزار سپاه است که ت
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔵⚪️ویژگی‌های یاران حضرت مهدی(عج)| ۵ ✍️معنی ابدال چنان ‌که مرحوم طریحی در مجمع‌البحرین می‌گوید: آن‌ها جمعی از صالحان می‌باشند، که همواره در زمین هستند، وقتی یکی از آن‌ها فوت کرد، خداوند بدل او شخص صالح دیگر را می‌گذارد، این‌ها چهل یا هفتاد نفر در شام هستند و یا سی نفر در جای دیگر.[١١] 💢بنابراین این‌ها مردان خالص و کامل و صالح روی زمین هستند. ضمناً ناگفته نماند: شخصی از حضرت رضا(ع) در مورد ابدال پرسید، آن حضرت(ع) فرمود: ابدال، اوصیای پیامبران هستند.[١٢] ❇️نجباء: طبق روایتی که از امام علی و امام باقر(ع) نقل شده: این‌ها یاران مهدی(ع) از سرزمین مصر هستند.[١٣] نیز در روایتی آمده که این‌ها از کوفه هستند.[١٤] ✔️با توجه به معنی «نجباء» که جمع «نجیب» به معنی افراد پاک‌سرشت و خوش‌نفس و جوانمرد است، نیز به ویژگی دیگر یاران مهدی(ع) پی‌ می‌بریم. رفقاء: یاران حضرت مهدی(ع) از کوفه هستند و خود را هنگام ظهور به مکه رسانده و با آن حضرت بیعت می‌کنند و همچون پاره‌های متراکم ابر پاییزی به‌ سوی مکه روانه می‌شوند.[١٥] و پنجاه نفر از سیصد و سیزده نفر اهل کوفه هستند.[١٦] 🔰با توجه به معنی «رفق» و «رفاقت» که نشانگر صفا و صمیمیت و پیوند محکم آن‌هاست، به ویژگی دیگر یاران مخلص حضرت مهدی(ع) نیز پی‌می‌بریم. 💠اعاجم: یعنی غیر عرب، چنان‌که هم ‌اکنون نیز ما نشانه‌هایش را در ایران، افغانستان و پاکستان و... می‌بینیم. 💎امام زمان(ع) یاران بسیار مقاوم و خستگی‌ناپذیر و مخلص در این کشورهای عجمی دارد. همین‌ها می‌توانند هسته مرکزی ارتش نیرومند امام(ع) را در کشورهای عجمی تشکیل دهند و به توسعه آن اقدام جدی کنند.[١٧] با توجّه به اینکه حکومت جهانی ارتش نیرومند و قوی و کامل می‌خواهد. آن‌ هم در اطراف امامی که غرق در اسلحه‌های پیامبر اسلام(ص) است و حتّی اسب و شتر و دلدل و براق و پرچم پیامبر خدا(ص) همراه اوست و مصحف مخصوص امیرمؤمنان علی(ع) را در دست دارد.[١٨] ✍️این نیز قابل ‌توجه است که امیر مؤمنان علی(ع) فرمود: «اصحاب مهدی(ع) جوان‌اند و پیر در آن‌ها یافت نمی‌شود، جز مثل سرمه در چشم و نمک در غذا، که کمترین چیز در غذا نمک است».[١٩] 📚[١١] مجمع البحرین (ماده بدل). [١٢] سفینه البحار، ماده بدل. [١٣] امام علی(ع) فرمود: الابدال بالشام وانجباء بمصر والعصائب بالعراق (مجمع البحرین ماده عصب). [١٤] بحارالأنوار، ج ٥٢، ص ٣٤٧. [١٥] المجالس السنیه، ج ٥، ص ٧٠٩. [١٦] بحارالأنوار، ج ٥٢، ص ٣٠٦. [١٧] ضمناً ناگفته نماند: طبق بعضی از روایات پس از ظهور آن حضرت، جبرئیل(ع) و فرشتگان و نجباء جن و نقباء مردم با او بیعت می‌کنند. (بحارالأنوار، ج ٥٣، ص ٨ و ٩)، پس واژه «نقباء» که به معنی مردان آگاه و متعهد است نیز بر یاران خاص امام افزوده می‌شود. [١٨] بحارالأنوار، ج ٥٣، ص ٣٦. [١٩] اثبات الهداة، ج ٧، ص ٣٧. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
-tarbiate sahih.mp3
2.8M
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ ✅تربيت صحيح در جامعه مهدوي ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔰 تمدن‌سازی اسلامی در عصر غیبت، آری یا خیر؟ 🔻امروز ربا هست، ولی حکومتِ دینی، «حُجّت» است. 💠پیشرفت شیعه در عصر غیبت، مرهون امامتِ امام معصوم از پشت پردهٔ غیبت است. «غیبت امام» به‌معنیِ «تعطیل امامت» نیست. ✳️جامعه شیعه در عصر غیبت به دستگاه فقها (ولایت فقیه) واگذار شده است، و امام(عج)، این دستگاه را سرپرستی می‌کنند. 🔻توجیهی وجود ندارد که به سمت تمدن‌سازی اسلامی پیشروی نکنیم. ‌«حُجّیّت» باید ارتقا پیدا کند. 🔶 استاد میرباقری: 1️⃣ مکتب انتظار، نه مکتب احتراز است فقط (البته اگر احتراز و تبری نبود اختلاط حاصل می شد)؛ نه مکتب اعتراض و درگیری است فقط؛ و نه مکتب سازندگی است فقط؛ بلکه هر سه هست. این سه رکنِ انتظار، در عصر غیبت بر محور فقها ادامه داشته است؛ هرچند جریان‌های دیگر هم بوده‌اند. من معتقدم این پیشروی، بر محور دستگاه فقاهت است نه بر محور دیگر. همچنین انتظارات اجتماعی جامعه شیعه، هم در مرحله تبری و هم در مرحله درگیری و هم در مرحله سازندگی، در حال رشد است. 👈 این همان تدبیرِ امام معصوم در عصر غیبت است. 2️⃣ حادثه ظهور در عین اینکه در طول شش ماه دفعتاً اتفاق می‌افتد معتقد نیستیم که امری دفعی است، به معنی اینکه کار، تعطیل بوده است. عالم، بر مدار معصوم، تدریجاً به سمت ظهور حرکت کرده و حرکت می‌کند. 💠امیرالمؤمنین(ع) از همان فردای سقیفه اقدامشان را برای تحقق حکومت شیعی شروع کردند، ولی این اقدام، معطوف به تاریخ است؛ دولت مستعجل نمی‌خواهند. نباید سیطره جریان سقیفه را به‌گونه‌ای معنا کنیم که امام، کأنه، دستشان در عالم تکلیف بسته است و نشسته‌اند تا ظهور واقع بشود! امام صادق(ع) کار کرده‌اند و واقعاً حرکت جامعه حق را پیش برده‌اند. یعنی یک حرکت که می‌خواهد پایدار بشود قیامی مثل عاشورا می‌خواهد که ارتقاء وجدانی ایجاد ‌کند؛ از طرفی، یک تثبیت فرهنگی می‌خواهد. ❇️عصر غیبت هم دوران تعطیل امامت نیست. حضرت در همین عالم هستند و مأموریتشان را انجام میدهند، و جامعه شیعه هم که به دستگاه فقها واگذار شده، در مقابلِ سقیفه به حال خودش رها نشده است. امام این دستگاه را از پشت صحنه هدایت می‌کنند. امام ظاهر نیست ولی در پشت صحنه هست و مراقبت می‌کند. امام کارش را در عصر غیبت تعطیل نمی‌کند، منتها امامتِ در غیبت می‌کند. من می‌گویم: «امامتِ در غیبت» را با «تعطیل امامت» یکی نگیریم. امامتِ در غیبت، عامل پیشرفت تاریخی شیعه است. شیعه در عصر غیبت، عقبگرد نکرده و مقتدرتر شده است. ایدئولوژی شیعه در عصر غیبت، یعنی کلامش و فقهش و رجالش و...، معین می‌شود و قبض‌وبسط‌های فرهنگی پیدا می‌کند. ✅پس، تدبیر حاکمیت جبهه حق در دوره بعد از حکومت سقیفه، تعطیل نیست؛ بلکه بر محور ائمه(ع) رو به پیش است. در عصر غیبت هم همین‌طور است. امام، امامِ در عصر غیبت‌اند، نه اینکه امامت، تعطیل شده است. 💢 فرق «غیبت امام» با «تعطیل امامت» باید تبیین بشود. 👈 شیعه باید همین مسیرِ پیشروی را به سمت ظهور ادامه بدهد و در این مسیر، در یک موقفی، درگیری با نظام کفر جهانی پیدا می‌کند؛ یعنی موضوع درگیری از درگیری با دولت عثمانی یا دولت دیگر، به سطح درگیری با حکومت جهانی، و درگیری دو جبهه کفر و نفاق، ارتقا پیدا کند. امروز شیعه در این موقف قرار دارد و مبارزه می‌کند. این علامتِ پیشروی شیعه است. 3️⃣ در عصر غیبت بايد بر «حجیت» تکیه کنیم و به سمت حکومت هم برویم. حکومت دینی بر مدار حجیت است نه بر مدار واقعیت و حق مطلق. منظور از تمدنسازی در عصر غیبت هم، «تمدن بر مدار حجيت» و «به میزان میسور» است نه «تمدن بر مدار حقیقت». امروز ربا هست، ولی حکومت دینی، حجت است؛ چون اگر حکومت دینی را رها کنیم نه فقط ربا برقرار می‌ماند، اصل توحید هم زیر سؤال می‌رود. البته امروز نباید به مقیاس حجیت در عصر صفویه اکتفا کنیم. حکومت دینی در عصر غیبت، هم حجیت دارد و هم می‌تواند حجیت را به اندازه عصر غیبت تکمیل کند، و به میزانی که حجيت را تکمیل کند، رفتارش را اصلاح کند. اما اینکه کسی تصور کند یک حکومتِ کاملاً نورانی و متناسب با عصر ظهور تشکیل می‌شود که در آن حکومت، هیچ ظلمتی نفوذ نکند، ممکن نیست. آن حکومتِ کاملاً نورانی، برای عصر ظهور است که ظلمت جمع می‌شود. باید «حکومت در مدار حجیت» را از «حکومت بر مدار حقیقت مطلق» تفکیک کنیم. باید «حکومت در دوران غلبه ظلمت» را با «حکومت در دورانی که ظلمت محو می‌شود»، تفکیک کنیم؛ و روبه‌پیش بودنِ جامعه شیعه را هم تصویر کنیم. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کافی خوانی 5.MP3
7.57M
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔰 سلسله جلسات 5 💠 شرح و بررسی روایات " باب الحجه " کتاب شریف " اصول کافی " به منظور تقویت بیشتر ❇️ جلسه 5️⃣ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🌴 البلاغه: افراد در تحول روزگار و تفسیر👇👇 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🌴 البلاغه: افراد در تحول روزگار ✨✨و قَالَ (علیه السلام): في تَقَلُّبِ الأَحوالِ عُلِمَ جَواهِرُ الرِّجالِ . 📕ترجمه: دگرگونى روزگار و شناخت انسان ها (اخلاقى، علمى): و درود خدا بر او، فرمود: در دگرگونى روزگار، گوهر شخصيّت مردان شناخته مى شود.(1) _________________________________ (1). رودكى: اندر بلاى سخت پديد آيد فضل و بزرگ مردى و سالارى 📖شرح و تفسیر پیام امیرالمؤمنین علیه السلام :طريقه شناخت افراد: 💎امام(علیه السلام) در این کلام نورانى به طریقه آزمایش شخصیت انسان ها اشاره مى کند و مى فرماید: «در دگرگونى حالات گوهر مردان شناخته مى شود»; (فِی تَقَلُّبِ الاَْحْوَالِ، عِلْمُ(1) جَوَاهِرِ الرِّجَالِ). 📕در کافى در ادامه این کلام نورانى آمده است «وَالاْیّامُ تُوضِحُ لَکَ السَّرائِرَ الْکامِنَةَ; و گذشت روزها اسرار پنهانى را بر تو آشکار مى سازد».(2) ✍️«جواهر» جمع «جوهر» به معناى اشیاى گرانبهایى است که از معدن استخراج مى کنند، به ذات و طبیعت هر چیزى نیز اطلاق مى شود و در اینجا نیز منظور همین است. 🔶بسیار مى شود که ظاهر و باطن افراد مختلف است; ظاهرى آراسته دارند در حالى که درون، آلوده است. ظاهرش پاکدامن، زاهد، شجاع و پرمحبت است; ولى باطن کاملاً بر خلاف آن است و گاه به عکس افرادى ظاهراً کم استقامت، فاقد سخاوت و بى تفاوت به نظر مى رسند در حالى که در باطن شجاع و نیرومند و باتقوا هستند. چگونه مى توان به این تفاوت ها پى برد و درون اشخاص را کشف کرد و معیارى براى همکارى و عدم همکارى با آنها جستوجو نمود؟ ✅بهترین راه همان است که مولا در کلام بالا فرموده است. هنگامى که طوفان هاى اجتماعى مىوزد و تحول ها آشکار مى شود و صفحات اجتماع زیر و رو مى گردد اینجاست که افراد باطن خود را که در حال عادى نشان نمى دادند آشکار مى سازند. ✍️به تعبیر دیگر بهترین راه براى شناخت حقیقت و باطن هر چیز، تجربه و آزمایش و امتحان است. این حکم درباره انسان ها نیز صادق است و بهترین طریق تجربه، حالاتى است که از خود در دگرگونى هاى اجتماعى بروز مى دهند; دیروز ثروتى نداشت، امروز به نوایى رسیده و یا مقامى نداشت و مقامى به دست آورده. گاه چنان بر مرکب غرور سوار مى شود که هیچ کس به گرد او نمى رسد. اینها در امتحان شخصیت مردود شده اند; ولى به عکس، افرادى را مى بینیم که نه مال و ثروت و نه جاه و مقام و نه مشکلات زندگى هیچ یک بر آنها تأثیرى نمى گذارد; همان راه مستقیمى را مى پیمایند که پیش از این مى پیمودند و همان مناسبات خوبى را دارند که با دوستانشان داشتند. «تَقَلُّب اَحوال» مفهوم جامعى است که هرگونه دگرگونى زندگى را شامل مى شود: رسیدن به مال و ثروت یا فقر، پیدا کردن مقام یا سقوط از آن، بهبودى و تندرستى یا بیمارى، فراهم آمدن اسباب شادى یا مصائب و حوادث دردناک اینها و مانند اینها بوته هاى امتحانى هستند که انسان ها در آن آزموده مى شوند. درست مانند بوته و کوره هاى معمولى که طلاى ناب را در آن مى آزمایند و یا سیاه سیم زراندود را به آن مى برند تا باطن آن آشکار شود. به گفته شاعر: خوش بود گر محک تجربه آید به میان *** تا سیه روى شود هر که در او غش باشد نیز به گفته شاعرى دیگر: سیاه سیم زراندود چون به بوته برند *** خلاف آن به در آید که خلق پندارند! 📘تاریخ اسلام، نمودار عجیبى از همین کلام حکمت آمیز است; افرادى از یاران پیغمبر(صلى الله علیه وآله) بودند که در غزوات اسلامى به عنوان مجاهدى خستگى ناپذیر و افسرى فداکار درخشیدند; ولى بعد از رحلت پیغمبر گرامى اسلام(صلى الله علیه وآله) بر اثر حب جاه و مقام یا مال و ثروت راه خود را جدا کردند و همان گونه که در حکمت 441 خواهد آمد: «الْوِلاَیَاتُ مَضَامِیرُ الرِّجَالِ; پست هاى مهم میدان مسابقه و آزمایش مردان است». و خلاصه کارهایى براى رسیدن به مال و مقام دنیا انجام دادند که هیچ کس از آنها انتظار نداشت. 👇👇 https://eitaa.com/Asheghan_Amiralmomenin