eitaa logo
🇮🇷کانال عاشقان چهارده معصوم علیهم السلام🇮🇷
3.2هزار دنبال‌کننده
14.2هزار عکس
7.1هزار ویدیو
372 فایل
🌺برای بهره‌مندی از پیامبر ص و سایر ائمه(علیهم السلام) نیز باید از واسطه‌ی فیض الهی بهره‌مند گشت و از دریچه‌ی وجود حجت زمان از انوار سایر معصومین(علیهم السلام) بهره مند شد.تمام سعادت و شقاوت انسان درگرو معرفت امام زمان عج الله است‌🌼 @cyber_2017
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🌸بسم الله الرحمن الرحيم 🌸 ✳️السلام عليكم ورحمة الله وبركاته صبحكم الله بظهورالحجة عليه السلام إن شاءلله و بالخير والعافية 🔷زيارة الامام الحسن العسكري عليه السلام في يوم الخميس: 🔶السَّلامُ عَلَيْكَ يا وَلِيَّ الله، السَّلامُ عَلَيْكَ يا حُجَّةَ الله وَخالِصَتَهُ، السَّلامُ عَلَيْكَ يا إِمامَ المُؤْمِنِينَ، وَوارِثَ المُرْسَلِينَ، وَحُجَّةَ رَبِّ العالَمِينَ. صَلّى الله عَلَيْكَ وَعَلى آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ، يامَوْلايَ ياأَبا مُحَمَّدٍ الحَسَنِ بْنَ عَلِيٍّ، أَنا مَولىً لَكَ وَلالِ بَيْتِكَ، وَهذا يَوْمُكَ وَهُوَ يَوْمُ الخَمِيسِ، وَأَنا ضَيْفُكَ فِيهِ وَمُسْتَجِيرٌ بِكَ فِيهِ، فَأَحْسِنْ ضِيافَتِي وَإِجارَتِي بِحَقِّ آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ.✨ 💠ذکر⛓ روز پنجشنبه: لااله الاالله الملک الحق المبین۱۰۰مرتبه 🥀 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ ❤️ ❓تا کـی سخـن از شــ💕ــوق وصالت بزنيم .. کاری به این ندارم که چرا بدون شما زنده ام...!! اما خدا کند که بمیرم برای شما .. اللّهُمّ عَجّلْ لِوَلیّکَ الفَرج🤲 السلام علیک یا صاحب الزمان... ✋ .
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 💠روزمان را با آیات قرآن نورانی میکنیم: ✨✨لن يُصِيبَنَا إِلَّا مَا كَتَبَ اللَّه 🍃🍃هرگز چیزی به ما نمی‌رسد مگر چیزی که خدا برای ما مقدّر کرده باشد! 📗ســــــــــــــــــوره تـــــــــــوبـــــه آیــــــــــــه51 ‌ .
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 💎الإمامُ الحسينُ عليه السلام : إذا جادتِ الدُّنيا عليكَ فجُدْ بها على النّاسِ طُرّا قبلَ أن تَتَفلَّتِ فلا الجُودُ يُفْنيها إذا هِي أقْبَلَتْ و لا البُخلُ يُبْقيها إذا ما تَوَلَّتِ 💠امام حسين عليه السلام ـ در قطعه شعرى ـ فرمود : چون دنيا چيزى به تو بخشيد/ پيش از آن كه از دستت برود همه آن را به مردم ببخش زيرا اگر دنيا روى آورَد ، بذل و بخشش ، آن را از بين نمى برد / و اگر پشت كند ، بخل ورزيدن ، آن را نگه نمى دارد. 📚[المناقب لابن شهرآشوب : 4/66 .] ‌ .
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔴 و 💥 ✍️در فرهنگ پرافتخار شیعه، دو قیام و نهضت جایگاه ویژه و برجسته ای دارد: 🔰 یکی «حماسه جاودانة حسینی» است که در گذشته روی داده و دیگری «انقلاب جهانی مهدوی» است که در آینده تحقق خواهد یافت. رهبر هر دو قیام، امام معصوم و از خاندان مطهّر پیامبر گرامی اسلام است. 🔺«واقعه عاشورا» سرآغازی برحیات، پویایی و بالندگی شیعه و «ظهور موعود»، نقطه اوج، رشد، کمال و سعادت شیعه (و همه یکتاپرستان و صالحان) است. بین این دو نهضت، پیوند و ارتباط وثیق و ناگسستنی وجود دارد و هر دو در امتداد هم و تکمیل کننده یکدیگرند. مهم ترین جلوه هر دو قیام، بروز و ظهور کامل «حق» و تشکیل جبهه «حق» در برابر گروه «باطل» است. 💥از نظر شیعه، مصاف نهایی حق (نور و ایمان و خیر) در برابر باطل (کفر و ظلمت و شرّ) در عصر ظهور و هنگام قیام جهانی امام مهدی علیه السلام روی خواهد داد. این نهضت، فراگیر، جهانی، گسترده و کوبنده خواهد بود و بسیاری از ملت ها و شریعت ها منتظر آن هستند. وعده این مصاف نهایی ـ که منجر به نجات و رستگاری انسان ها می شود ـ در همه کتاب های آسمانی و بعضی از ادیان دیگر بیان شده است. 💢واقعه عاشورا، نمادی از یک امتداد تاریخی است که در آن حسینیان و یزیدیان، همواره با هم در نبرد هستند. ⭕️عاشورا و قیام خونین حسین علیه السلام، آینده گری مثبت پیامبران الهی را تحقق بخشیده و انگیزة اصلی حفظ دین و آینده اسلام شد که به قیام جهانی امام زمان متصل می گردد. آینده بشریت، همه مرهون خون های عاشورا است و عاشورا حلقه متصل کننده آغاز ظهور پیامبران آسمانی، با پایان راه تکاملی ادیان و استقرار عدل جهانی است، زیرا اگر راه پیامبران تداوم یافت و سیره آنان در مقابله با اشرار و گروه باطل حفظ شد و اگر دین اسلام پاینده و استوار ماند، به برکت خون های عاشورا است. این قیام، در نهضت جهانی مهدوی، ادامه یافته و اهداف و پیام های آن به طور کامل ظهور و بروز خواهد یافت. 📚پی نوشتها : ۱ .بحارالانوار، ج۵۱، ص۹۱. .
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 💎کرامات امام حسین علیه السلام: ⬛️ لبخند حسین علیه السلام : ✍️بعضی از موثقین اهل علم در نجف اشرف نقل کردند از مرحوم عالم زاهد شیخ حسین بن شیخ مشکور که فرمود: در عالم رؤیا دیدم در حرم مطهر حضرت سید الشهداء علیه السلام مشرف هستم و یک نفر جوان عرب معیدی وارد حرم شد و بالبخند به آن حضرت سلام کرد و حضرت هم بالبخند جوابش را دادند. فردا شب که شب جمعه بود، به حرم مطهر مشرف شدم و در گوشه از حرم توقف کردم. ناگاه همان عرب معیدی که در خواب دیده بودم وارد حرم شد و چون مقابل ضریح مقدس رسید بالبخند به آن حضرت سلام کرد. ولی حضرت سید الشهداء علیه السلام را ندیدم و مراقب آن عرب بودم تا از حرم خارج شد. عقبش رفتم و سبب لبخندش را با امام علیه السلام پرسید. تفصیل خواب را برایش نقل کردم و گفتم: چه کردی که امام علیه السلام با لبخند به تو جواب می دهد؟ گفت: پدر و مادرم پیرند و در چند فرسخی کربلا ساکنیم، شبهای جمعه که برای زیارت می آمدم یک هفته پدرم را سوار بر الاغ کرده می آورم و هفته دیگر مادرم را می آوردم؛ تا اینکه شب جمعه ای که نوبت پدرم، بود، چون او را سوار کردم، مادرم گریه کرد و گفت: مرا هم باید ببری، شاید هفته دیگر زنده نباشم. گفتم: باران می بارد و هوا سرد است؛ مشکل است. نپذیرفت. ناچار پدر را سوار کردم و چون در آن حالت با پدر و مادر وارد حرم شدم، حضرت سید الشهداء علیه السلام را دیدم و سلام کردم. آن بزرگوار برویم لبخند زد و جوابم را داد و از آن وقت تا به حال هر شب جمعه که مشرف می شوم، حضرت را می بینم و با تبسم جوابم می دهد. 📚چهل داستان از کرامات امام حسین علیه السلام .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_43797787.mp3
3.24M
دعای ندبه چه قدر از قافله دور مانده­ای! گهگاه که یاد ندبه ­خوانی می­افتی، با خودت می­گویی؛ چه قدر از قافله دور مانده­ ای! وقتی میبینی عده­ ای هر صبح جمعه به ضریح انتظار دخیل بسته­ اند، معتکفند، و با چشمانی سرشار از چشمه­ های اشک و دستانی گره شده به ضریح، غربت مولایشان را ندبه می­کنند!
🌺🍂🍃🍂🌺🍂✨ 🍂🍃🌺 🍃🍂 ✨ ... همان گونہ ڪہ چشم هایمان را از خوابـــ بیدار کردے، قلب هاے ما را از غفلتــ بیدار ڪن. و همان گونہ ڪہ جهان را به نور صبح منور گرداندے، زندگے مان را به نور هدایت «عج» منور بگردان. بنویس براے ما پاڪ شدن گناهان و پوشش عیوب و نرمےقلوب و بر طرف شدن غم ها و آسان شدن ڪارها را. و روزمان را سرشار از خیر و بخشش و مغفرت و توفیق و استواری و استقامت بر صراط بندگی‌اتــ قرار بده. ✨ 🍃🍂 🍂🍃🌺 🌺🍂🍃🍂🌺🍂✨
... ♡|عِشق یَعنے نام زیباےِ حُسین ♡|عِشق یَعنے سَروَرَت باشَد حُسین ♡|عِشق یَعنے دَم بِه دَم گُویے حُسین...
با سلام خدمت همه همراهان عزیز. در بزرگداشت علامه گرانقدر علامه مجلسی، با این عالم وارسته بیشتر آشنا شویم التماس دعا🌹
آفتابی بر منبر  🌹 مجلسی که در مدرسه ملا عبدالله به اقامه نماز و تدریس اشتغال داشت بعد از رحلت پدر بزرگوارش در مسجد جامع اصفهان به اقامه نماز و درس دادن مشغول گشت.سید نعمت الله جزایری که نامی ترین شاگرد اوست ، می گوید:با آنکه در سن جوانی به سر می برد چنان در علوم تتبع کرده بود که احدی از علمای زمانش به آن نرسیده بودند. هنگامی که در مسجد جامع اصفهان مردم را موعظه می کرد هیچ کس فصیح تر و خوش کلام تر از او ندیدم . حدیثی که شب مطالعه می کردم چون صبح از او می شنیدم چنان بیان می کرد که گویی هرگز آن را نشنیده ام . تواضع و بزرگمنشی او چنان بود که بسیاری از بزرگان حوزه برای نشان دادن ارادت خود به او و شناساندن ارزش علامه به طلاب جوان گاهی به پای درس ایشان حاضر می شدند.
علامه و پاداش سلطان حسین 🌹 پس از مرگ شاه سلیمان درباریان و خواجه سرایان ، حسین میرزا (سلطان حسین )را بر تخت نشاندند.شاه در وقت تاج گذاری چنانچه مرسوم بود شمشیر را به کمر او ببندد ، علامه مجلسی را پیش خواند و درخواست کرد که این تشریفات را او انجام دهد. شاه رو به علامه کرد و گفت : به ازای این خدمت چه تقاضایی داری و چه پاداشی می طلبی ؟ علامه چیزی را گفت که عظمت روح بلند و دیدگاه وسیع سیاسی او را نشان داد. وی بر سه نکته تاکید ورزید. سه نکته ای که ملتهای بزرگ با آرمانهای متعالی را به زانو در می آورد و در غبار ذلت و خواری را بر چمشان می نشاند:فساد، تفرقه و بی تفاوتی نسل جوان ! پس ((رو به شاه کرد و گفت : تقاضا دارم شاه فرمانی صادر کند و نوشیدن مسکرات ، جنگ میان تفرقه ها، همچنین کبوتربازی را نهی فرماید. شاه با رضایت خاطر پذیرفت و فوری فرمانی را به همان مضمون صادر کرد.))علامه همچنین او را ترغیب کرد که فرمانی دیگر برای طرد صوفیان از شهر امضا کند. علامه علاوه بر مبارزه با صوفیان با کشیشان دربار، بیگانگان ، نمایندگان موسسات و شرکتهای غربی به مبارزه با بت پرستان پرداخت . روزی به علامه مجلسی خبر دادند که بت پرستان در شهر اصفهان در خانه ای بتی قرار داده اند و برای نیایش و پرستش آن بت به آن خانه می روند. علامه بعد از تحقیق و آگاه شدن از محل بت فتوای خراب کردن آن را صادر کرد.
سفر با سلاح قلم 🌹 علامه هیچگاه در سفر، قلم - این سلاح حوزوی - را از خود جدا نمی ساخت و همواره آن را چون دل خویش صیقل می داد و با آن به راز و نیاز می پرداخت علامه جلد بیست و دوم بحار الانوار را در نجف اشرف بعد از مراجعت از سفر حج تالیف نمودو در مراجعت از سفر خراسان در بین راه ترجمه خطبه امام رضا(ع ) و رساله و جیزه رجب را نگاشت .هنگام سفرهای علامه طلاب فرصت را غنیمت می شمردند و با او همراه می شدند تا در فضایی ساده و دوستانه سعادت واقعی را در کلام او جستجو کنند . هنگامی که علامه شرح اربعین را به اتمام رساند یکی از فضلای اهل سنت بعد از دیدن کتاب از راه انصاف و محبت گفت : ما گمان می کردیم پایه علمی علامه مجلسی منحصر به ترجمه کتاب از عربی به فارسی است تا اینکه کتاب ((اسماء و العالم )) بحار و ((شرح اربعین )) او را دیدم ، دانستم که علامه مجلسی دانایی است که مافوق او در علم منصور نمی باشد.
بسوی این خوان نعمت بشتابید🌹 علامه در مقدمه بحارالانوار چنین می نگارد.در آغاز کار به مطالعه کتابهای معروف و متداول پرداختم و بعد از آن به کتابهای دیگری که در طی اعصار گذشته به علل مختلف علل مختلف متروک و مهجور مانده بود رو آوردم . هر جا که نسخه حدیثی بود سراغ گرفتم و به هر قیمتی که ممکن شد بهره برداری می کردم . شرق و غرب را جویا گشتم تا نسخه های بسیار گردآوری نمودم . در این مهم دینی جماعتی از برادران مذهبی مرایاری نمودند تا به فضل الهی مصادر لازم رابدست آوردندبعد ازتصحیح وتنقیح کتابها بر محتوای آنها واقف شدم نظم وترتیب کتابها رانامناسب دیدم و دسته بندی احادیث را در فصلها و ابواب متنوع راهگشای محققان و پژوهشگران نیافتم . از این رو به ترتیب فهرستی همت گماشتم که از هر جهت جالب و مفید باشد. در سال 1070 هجری این فهرست را ناتمام رها کردم و از فهرست بندی سایر کتابها دست کشیدم که اقبال عمومی را مطلوب ندیدم و سران جامعه را فاسد و نامطبوع دیدم ...ترسیدم که در روزگاری بعد از من باز هم نسخه های تکثیر شده من در طاق نسیان متروک و مهجور شود و با مصیبتی از ستم غارتگران زحمات مرا در تهیه نسخه ها بر باد دهد، لذا راه خود را عوض کردم - از خدا یاری طلبیدم - و به کتاب بحار الانوار پرداختم . پس ای برادران دینی که ولایت امامان را در دل و ثنای آنان را بر زبان دارید به سوی این خوان نعمت بشتابید و با اعتراف و یقین کتاب مرا دست به دست ببرید و با اعتماد کامل به آن چنگ بزنید و از آنان نباشید که آنچه را در دل ندارند بر زبان می آورند)).
چطور شیعه شدید🌹 پسر وحید بهبهانی گفته است: من یک وقت توی یک جزیره‌ای رفتم همه مردم کافر بودند، یک خانواده شیعه بود. گفتم چرا شما شیعه هستید و چطور شیعه شدید؟ گفتند ما این کتاب را خواندیم و شیعه شدیم. وقتی آن کتاب را خواندم دیدم یکی از کتاب‌های فارسی علامه مجلسی است. و اولین کسی که حدیث را به زبان فارسی ترجمه کرد، علامه مجلسی بود.