eitaa logo
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
3.5هزار دنبال‌کننده
14.4هزار عکس
7.3هزار ویدیو
376 فایل
🌺براے بهره‌منـבے از پیامبر ص و سایر ائمه(علیهم السلام) نیز بایـב از واسطه‌ے ؋ـیض الهے بهره‌منـב گشت و از בریچه‌ے وجوב حجت زماט از انوار سایر معصومین(علیهم السلام) بهرـہ منـב شـב.تمام سعاבت و شقاوت انساט בرگرو معر؋ـت امام زماט عج اللـہ است‌ 🌼 @cyber_2017
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹 ‌ ღ ‌•🪴 بی لطفتان ایّام ما قلبم دائم خزان است حتّی تصوّر کردنش بر ما گران است خورشید عالم تاب حتّی پشت ابرش نافع به خلقی از زمین تا کهکشان است هر هفته چون ابری بهاری می تراود چشمان عشّاقی که سوی جمکران است 💔 💚 ⛅️🌤 🌹
🌹 💫 ✨✨شَهِدَ اللَّهُ أَنَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ وَالْمَلَائِكَةُ وَأُولُو الْعِلْمِ قَائِمًا بِالْقِسْطِ ۚ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ 💠 ترجمه 👈🏻 ﺧﺪﺍ، ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺑﺮﭘﺎ ﺩﺍﺭﻧﺪﻩ ﺩﺍﺩﮔﺮﻱ ﺍﺳﺖ، ﮔﻮﺍﻫﻲ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ ﻛﻪ ﻫﻴﭻ ﻣﻌﺒﻮﺩﻱ ﺟﺰ ﺍﻭ ﻧﻴﺴﺖ؛ ﻭ ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ ﻭ ﺻﺎﺣﺒﺎﻥ ﺩﺍﻧﺶ، [ﻧﻴﺰ ﮔﻮﺍﻫﻲ ﻣﻲ ﺩﻫﻨﺪ:] ﻫﻴﭻ ﻣﻌﺒﻮﺩﻱ ﺟﺰ ﺁﻥ ﺷﻜﺴﺖ ﻧﺎﭘﺬﻳﺮ ﻓﺮﺯﺍﻧﻪ ﻧﻴﺴﺖ. 💠 آموزه ها و ﭘﻴﺎم ﻫﺎ: ✅١.ﺗﻮﺣﻴﺪ؛ ﭘﻴﺎم ﺍﻟﻬﻲ، ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ ﻭ ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥ ﺍﺳﺖ. ✅٢.ﻫﻢ ﭼﻮﻥ ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ ﻭ ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥ ﺗﻮﺣﻴﺪ ﺭﺍ ﺯﻣﺰﻣﻪ ﻛﻨﻴﺪ. ✅٣.ﺑﻪ ﺻﻔﺎﺕ ﻋﺪﻝ، ﻋﺰﺕ ﻭ ﺣﻜﻤﺖ ﺍﻟﻬﻲ ﺗﻮﺟﻪ ﻛﻨﻴﺪ ﺗﺎ ﺗﻮﺣﻴﺪ ﺭﺍ ﺑﻬﺘﺮ ﺑﺸﻨﺎﺳﻴﺪ 📗✍️آیه 18 سوره مبارکه آل عمران 🌹
🌹‍ 🔴🔵 در مولا امیر مؤ‌منان(علیه السلام) درباره‌ به‌ (چهار أمر) تأکید شده‌ است: ✳️ 1⃣الوفأ بالبیعة‌ (وفاداری‌ به‌ پیمان): مردم‌ در برابر پیمانی‌ که‌ با رهبر بسته‌اند باید وفادار باشند. زیرا با بیعتی‌ که‌ انجام‌ داده‌اند متعهد شده‌اند تا تمامی‌ امکانات‌ خود را در اختیار دولت‌ حاکم‌ قرار دهند و او را در تمامی‌ ابعاد کشورداری‌ یاری‌ رسانند و در هیچ‌ بُعدی‌ که‌ یاری‌ آنان‌ نیاز است‌ کوتاه‌ نیایند. دولت‌ آنگاه‌ قدرتمند است‌ که‌ بالهای‌ نیرومند مردمی‌ تکیه‌گاه‌ او باشد. و آیه‌ «و أنفقوا فی‌ سبیل‌ا و لا تلقوا بأیدیکم‌ اًلی‌ التهلکة» (بقره/ 195) به‌ همین‌ حقیقت‌ اشارت‌ دارد. یعنی‌ از هرگونه‌ مساعدت‌ شایسته‌ در راه‌ پیشرفت‌ و اقتدار نظام‌ بکوشید، وگرنه‌ با دست‌ خود، مایه‌ نابودی‌ خود را فراهم‌ کرده‌اید. 2⃣ النصیحة‌ فی‌ المشهد و المغیب: دومین‌ حق‌ دولت‌ بر مردم، خیرخواهی‌ همگان‌ برای‌ دولتمردان، چه‌ در حضور و چه‌ در غیاب‌ آنان. آحاد ملت‌ باید همواره‌ خیرخواه‌ دولتمردان‌ خدمتگزار باشند و چنانچه‌ نقص‌ و کاستی‌ در کارشان‌ یافتند، یا دریافتند که‌ خطری‌ آنان‌ را تهدید می‌کند، مشفقانه‌ با خود آنان‌ در میان‌ بگذارند. 💢البته‌ دولتمردان‌ هم‌ بایستی‌ برای‌ دریافت‌ این‌ نوع‌ گزارشها، راه‌ را برای‌ مردم‌ باز گذارده‌ باشند تا مردم‌ بتوانند مستقیماً‌ گفته‌ خود را با آنان‌ درمیان‌ بگذارند، بدین‌ معنی‌ که‌ واسطه‌ها نتوانند پیامهای‌ دریافتی‌ را، آن‌گونه‌ که‌ خود صلاح‌ می‌دانند در اختیار مسؤ‌ولان‌ فوق‌ بگذارند. خیرخواهی‌ در حضور و غیاب‌ بدین‌ معنا است‌ که از حالت‌ دوگونگی بپرهیزند ، این‌گونه‌ نباشد که‌ در حضور، اظهار اخلاص‌ کرده‌ و در غیاب‌ بی‌تفاوت‌ باشند. مردم، هرگاه‌ به‌ دولتمردان، با این‌ دید بنگرند که‌ افرادی‌ خدمتگزار ملت‌اند و در جهت‌ تأمین‌ مصالح‌ آنان‌ می‌کوشند (البته‌ این‌ دولتمردانند که‌ باید این‌ جهت‌ را عملاً‌ به‌ اثبات‌ رسانده‌ باشند) در این‌ صورت‌ مردم‌ از هرگونه‌ خیرخواهی‌ و تذکرات‌ سازنده‌ دریغ‌ نمی‌ورزند، و همواره‌ در تثبیت‌ و استحکام‌ پایه‌های‌ دولت‌ و نظام‌ حاکم‌ می‌کوشند. ⭕️مسأله‌ «نصح‌ الأ‌ئمة» یکی‌ از مهمترین‌ واجبات‌ عبادی‌ - سیاسی‌ آحاد ملت‌ است‌ که‌ در دستورات‌ أکید پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله وسلم) به‌ آن‌ تصریح‌ شده ، می‌فرماید: 🔰((سه‌ چیز است‌ که‌ وجدان‌ پاک‌ هر فرد مسلمان‌ از آن‌ فروگذاری‌ نمی‌کند: ۱_ «اِخلاص‌ العمل‌ » : خلوص‌ نیت‌ در رفتار و کردار و پاکی‌ عمل‌ و پیوسته‌ خدا را در نظر داشتن. ۲_ «النصیحة‌ لأ‌ئمة‌ المسلمین: اندرز پاک‌ و بدور از آلایش، نسبت‌ به‌ مسؤ‌ولان‌ روا داشتن. ۳_ «اللزوم‌ لجماعتهم»: پیوستن‌ به‌ جمع‌ مؤ‌منان‌ و علاقه‌مندان‌ به‌ نظام‌ و از آنان‌ کناره‌ نگرفتن. در همین‌ راستا است‌ که‌ می‌فرماید: «من‌ أصبح‌ و لم‌ یهتم‌ بأمور المسلمین‌ فلیس‌ منهم». هرکه‌ روزانه‌ - و به‌گونه‌ پیوسته‌ - به‌ مسائل‌ جاری‌ و مرتبط‌ با جامعه‌ اسلامی‌ اهتمام‌ نورزد، هرآینه‌ از جرگه‌ مسلمانان‌ بدور است. 💥عبارت‌ «من‌ اصبح» معنای: روزانه‌ و همیشگی‌ را می‌رساند. و بکار بردن‌ «اصبح» می‌رساند که‌ اهتمام‌ ورزیدن‌ به‌ امور مسلمین‌ باید بر همه‌ اندیشه‌های‌ روزانه‌ یک‌ فرد مسلمان‌ مقدم‌ باشد. یعنی: اندیشیدن‌ در مسائل‌ جاری، می‌بایست‌ در صف‌ مقدم‌ همه‌ اندیشه‌های‌ وی‌ باشد. «امور المسلمین» جمع‌ مضاف‌ است‌ که‌ از نظر مفهوم، فراگیری‌ را می‌رساند. یعنی: اموری‌ که‌ جنبه‌ عمومی‌ داشته‌ باشد و به‌ عامه‌ مسلمانان‌ مرتبط‌ گردد. و به‌ عبارتی‌ دیگر: شؤ‌ون‌ عامه، که‌ همان‌ مسائل‌ جاری‌ در سطح‌ عمومی‌ جامعه‌ است، اعم‌ از فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، نظامی‌ و غیره. 🔺و این‌ دستور، ضرورت‌ حضور همیشگی‌ آحاد ملت‌ را در صحنه‌های‌ سیاسی‌ - اجتماعی‌ می‌رساند. ✔️خلاصه: شعار «مالنا و الدخول‌ فی‌ شؤ‌ون‌ السلاطین» ما را چه‌ رسد که‌ در کار شاهان‌ دخالت‌ کنیم/صلاح‌ مملکت‌ خویش‌ خسروان‌ دانند، از القأات‌ دولتهای‌ استکباری‌ است‌ و از منطق‌ اسلام‌ بدور است. 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 🔆 مهدی(عج) در کلام علی (ع)🔅 💠امام مهدی(عج) به عنوان آخرین وصی پیامبر اکرم(ص) و ذخیره‌­ی برگزیده هستی، از ابتدای تاریخ اسلام تاکنون مورد اشاره و عنایت نبی گرامی اسلام و ائمه طاهرین (صلوات الله علیهم اجمعین) بوده است. ✍احادیث و سخنان بزرگان دین مملو از نکته‌­هایی ناب و زیبا در مورد زندگی و ویژگی‌های حضرت، دوران غیبت، ظهور و پس از آن و نیز ویژگی‌های یاران امام مهدی(عج) است. 🔰در این میان احادیثی از امیر مؤمنان علی(ع) در مورد امام عصر(عج) نقل شده که مملو از نکاتی ژرف و کاربردی جهت مبلغان دینی و نیز عموم مردم است. این احادیث متعدد بوده و در کتب مختلف حدیثی نقل شده است.[۱] ◻️امام مهدی(عج) به عنوان آخرین وصی پیامبر اکرم(ص) و ذخیره‌­ی برگزیده هستی، از ابتدای تاریخ اسلام تاکنون مورد اشاره و عنایت نبی گرامی اسلام و ائمه طاهرین (صلوات الله علیهم اجمعین) بوده است. ☑️احادیث و سخنان بزرگان دین مملو از نکته‌­هایی ناب و زیبا در مورد زندگی و ویژگی‌های حضرت، دوران غیبت، ظهور و پس از آن و نیز ویژگی‌های یاران امام مهدی(عج) است. ⚪️در این میان احادیثی از امیر مؤمنان علی(ع) در مورد امام عصر(عج) نقل شده که مملو از نکاتی ژرف و کاربردی جهت مبلغان دینی و نیز عموم مردم است. این احادیث متعدد بوده و در کتب مختلف حدیثی نقل شده است.[۱] 🔶از آنجا که برخی کتب، روایاتی به امام علی (ع) نسبت داده‌­اند که مشکلات سندی و دلالی داشته و حاوی مطالبی غیر دقیق و نامسلم هستند[۲]، توجه به احادیث مستند و دقیق از کتب روایی اصلی امری لازم و ضروری است. بنابراین در این نوشتار سعی شده به احادیثی در این موضوع -از کتب معتبر و دست اول روایی- به صورت دسته‌بندی شده اشاره گردد تا در مناسبت‌های مربوطه مورد استفاده قرار گیرد. لازم به توضیح است جهت اختصار شرح و توضیح احادیث تا حد ممکن تقلیل یافته است.[۳] 1⃣ : 🔺یکی از مواردی که مورد تأکید پیامبر اسلام و ائمه طاهرین(ع) بوده و در احادیث متعدد بدان اشاره شده، خالی نبودن زمین از حجت خداست. از منظر اعتقادات دینی هیچ زمانی را نمی­‌توان یافت که جهان خلقت بدون امام و راهنما و واسطه ارتباط با خداوند باقی بماند. این نکته در کلمات امام علی(ع) نیز مورد تأکید قرار گرفته است. از جمله در حکمت ۱۴۳ نهج البلاغه امام به کمیل چنین می­‌فرمایند: 🔷اللَّهُمَّ بَلَى لَا تَخْلُو الْأَرْضُ مِنْ قَائِمٍ لِلَّهِ بِحُجَّهٍ إِمَّا ظَاهِراً مَشْهُوراً وَ إِمَّا خَائِفاً مَغْمُوراً لِئَلَّا تَبْطُلَ حُجَجُ اللَّهِ وَ بَیِّنَاتُهُ وَ کَمْ ذَا وَ أَیْنَ أُولَئِکَ أُولَئِکَ وَ اللَّهِ الْأَقَلُّونَ عَدَداً وَ الْأَعْظَمُونَ عِنْدَ اللَّهِ قَدْراً … أُولَئِکَ خُلَفَاءُ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ وَ الدُّعَاهُ إِلَى دِینِهِ آهِ آهِ شَوْقاً إِلَى رُؤْیَتِهِم [۴] 💎خداوندا، آرى زمین از کسى که به حجّت خدا براى خدا قیام نماید تهى نمى ‌ماند، قائمى آشکار و مشهور، یا ترسان و پنهان، تا دلایل الهى و بیّناتش باطل نگردد. اینان چند نفرند، و کجایند؟ به خدا قسم عددشان اندک، و نزد خداوند از نظر منزلت بسیار بزرگند،.. اینان جانشین حق در زمین، و دعوت کنندگان به دین خدا هستند. آه آه که چه مشتاق دیدار آنانم! 🔸مرحوم شیخ صدوق در ذیل این روایات تأکید نموده که برای این حدیث طرق بسیاری است[۵] و بنابراین حدیث قوی و مستفیض می­‌باشد. نکته جالب در این حدیث این است که امام علی(ع) در انتهای آن شوق خود را به دیدار با این حجت‌ها و امامان الهی ابراز می­‌نمایند. (آهِ آهِ شَوْقاً إِلَى رُؤْیَتِهِم) 2⃣ 🔺غیبت امام عصر(عج) –برخلاف برخی شبهه‌­پردازی‌­ها- از همان ابتدا توسط معصومان (علیهم­السلام) به مسلمانان گوشزد شده است. دلیل این امر نیز آن بوده که آمادگی لازم در مسلمانان برای چنین امر غریبی فراهم گردد. البته در سایه چنین احادیثی علت و فلسفه غیبت امام زمان(عج) نیز بیان گردیده است. به عنوان مثال به حدیث زیر که در کتاب شریف غیبت نعمانی آمده توجه فرمایید: 🔹وَ اعْلَمُوا أَنَّ الْأَرْضَ لَا تَخْلُو مِنْ حُجَّهٍ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لَکِنَّ اللَّهَ سَیُعْمِی خَلْقَهُ عَنْهَا بِظُلْمِهِمْ وَ جَوْرِهِمْ وَ إِسْرَافِهِمْ عَلَى أَنْفُسِهِمْ وَ لَوْ خَلَتِ الْأَرْضُ سَاعَهً وَاحِدَهً مِنْ حُجَّهٍ لِلَّهِ لَسَاخَتْ بِأَهْلِهَا وَ لَکِنَّ الْحُجَّهَ یَعْرِفُ النَّاسَ وَ لَا یَعْرِفُونَه کَمَا کَانَ یُوسُفُ یَعْرِفُ النَّاسَ وَ هُمْ لَهُ مُنْکِرُون [۶] 🌹
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
🌹 🔆#حضرت مهدی(عج) در #آیینه کلام #امام علی (ع)🔅 💠امام مهدی(عج) به عنوان آخرین وصی پیامبر اکرم(ص) و ذ
🌹 🔆حضرت مهدی(عج) در آیینه کلام امام علی (ع) 🔺و بدانید که زمین از حجّت خداى عزّ و جلّ خالى نمى ‌ماند ولى خداى عزیز به زودى دیده خلقش را از او نابینا مى‌ سازد به خاطر ظلم و جورشان و زیاده ‌روى آنان نسبت به خودشان، و اگر زمین یک ساعت از حجّت خدا خالى بماند اهل خود را فرو مى ‌برد، لکن آن حجّت مردم را مى‌ شناسد و آنان او را نمى‌ شناسند، چنان که یوسف مردم را (برادرانش رامى‌ شناخت و آنها او را نمى‌ شناختند.اگر دل‌هایمان تاریک و ظلمانی نمی­‌گردید امامت هم عیان می‌­گشت و پنهانی نمی‌­گردید چنانچه در حدیث بالا دیده می‌شود یکی از علل غیبت، ظلم و جور مردم و حکومت‌ها عنوان شده است؛[۷] علت دیگری که در روایات به عنوان فلسفه غیبت ذکر گردیده، نفی بیعت آن امام با طواغیت دوران‌هاست. به عنوان مثال در روایت شریفی که جناب عبدالعظیم حسنی(ع) از طریق امام جواد(ع) از امیر مؤمنان نقل فرموده‌­اند، چنین آمده است: إِنَّ الْقَائِمَ مِنَّا إِذَا قَامَ لَمْ یَکُنْ لِأَحَدٍ فِی عُنُقِهِ بَیْعَهٌ فَلِذَلِکَ تَخْفَى وِلَادَتُهُ وَ یَغِیبُ شَخْصُهُ.[۸] هنگامى که قائم ما قیام کند بیعت احدى بر گردن او نیست و به این دلیل است که ولادتش پنهان است و شخص او غایب مى‌ شود. حضرت امیرالمومنین علی(ع) علاوه بر اصل غیبت و علل آن، به طولانی بودن و سختی این دوران نیز اشاره نموده­‌اند؛ از جمله در روایتی که شیخ صدوق در کتاب کمال الدین ذکر کرده چنین آمده است: لِلْقَائِمِ مِنَّا غَیْبَهٌ أَمَدُهَا طَوِیلٌ کَأَنِّی بِالشِّیعَهِ یَجُولُونَ جَوَلَانَ النَّعَمِ فِی غَیْبَتِهِ یَطْلُبُونَ الْمَرْعَى فَلَا یَجِدُونَهُ [۹] براى قائم ما غیبتى است که مدّتش طولانى است، گویا شیعه را در دوران غیبت او مى‌ بینم که جولان مى ‌دهد مانند جولان چهارپایان، چراگاه را مى‌ جویند امّا آن را نمى‌ یابند؛ چنانچه مشاهده می‌­شود آن دوران هنگامه‌ای سخت و دشوار توصیف شده است. این دوران آن قدر دشوار و فتنه‌انگیز است که بسیاری دست از ولایت برمی‌دارند و به دنبال دیگران می‌­روند چنانکه در حدیثی که اصبغ بن نباته از علی (ع) نقل کرده چنین آمده است: أَمَا لَیَغِیبَنَّ حَتَّى یَقُولَ الْجَاهِلُ مَا لِلَّهِ فِی آلِ مُحَمَّدِ حَاجَهٌ.[۱۰] او غایب خواهد شد تا به حدی که نادان گوید: خداوند را در آل محمّد حاجتى نیست. 📚منابع: ابن بابویه، محمد بن على، الخصال، ۲جلد، جامعه مدرسین – قم، چاپ: اول، ۱۳۶۲ش. ابن بابویه، محمد بن على، کمال الدین و تمام النعمه، ۲جلد، اسلامیه – تهران، چاپ: دوم، ۱۳۹۵ق. ابن أبی زینب، محمد بن ابراهیم، الغیبه( للنعمانی)، ۱جلد، نشر صدوق – تهران، چاپ: اول، ۱۳۹۷ق. شریف الرضى، محمد بن حسین، نهج البلاغه (للصبحی صالح)، ۱جلد، هجرت – قم، چاپ: اول، ۱۴۱۴ ق. طوسى، محمد بن الحسن، الغیبه (للطوسی)/ کتاب الغیبه للحجه، ۱جلد، دار المعارف الإسلامیه – ایران ؛ قم، چاپ: اول، ۱۴۱۱ق. کلینى، محمد بن یعقوب بن اسحاق، الکافی (ط – الإسلامیه)، ۸جلد، دار الکتب الإسلامیه – تهران، چاپ: چهارم، ۱۴۰۷ ق. 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 📹 شکر نعمت غدیر این است که در کاروان امام زمان(عج) قرار بگیریم و در چارچوب طرح امام زمان(عج) حرکت کنیم و در مقابل طرح آن حضرت، طرح دیگری مطرح نکنیم. 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 🗓 2️⃣ روز تا عیدالله الاکبر، عید بزرگ غدیر باقی مانده است.. قَدْ اَمَرَنِىَ اللَّهُ - عَزَّوَجَلَّ - اَنْ آخُذَ مِنْ اَلْسِنَتِكُمُ الْاِقْرارَ بِما عَقَّدْتُ لِعَلِىٍّ اَمیرِالْمُؤْمِنینَ، وَ لِمَنْ جاءَ بَعْدَهُ مِنَ الْاَئِمَّةِ مِنّى وَ مِنْهُ، عَلى ما اَعْلَمْتُكُمْ اَنَّ ذُرِّیَّتى مِنْ صُلْبِهِ 📚فرازی از بخش دهم خطبه شریف غدیر ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📖 💠حضرت رسول اکرم صلی الله علیه وآله فرمودند: 💎خدای تعالی ایمان بنده ای را قبول نمیکند، مگر ولایت علی علیه السلام وبیزاری از دشمنان او را داشته باشد. 📚مناقب خوارزمی صفحه۲. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‏مات است روح علم ز نهج البلاغه ات كردی چه خوب حق سخن را ادا علـ❤️ـی 🍃🌸 ۲روز تا عید سعید غدیر 🌸🍃 🌷 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 👈 ۲ روز تا برترین عید. ......چه کرده ایم ؟!(:♥️ ✋نشردهیم 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 ‌ ღ پر از عطشم،مرا تو دريايي کن سرشار از احساس وتماشايي کن هرچندکه ما بديم وپيمان شکنيم اي خوب بيا دوباره آقايي کن ‌‌『اللّٰھُمَ‌عجلْ‌لِّوَلیڪَ‌الفࢪَج』 💫 ✨✨ 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ ✨بسم الله الرحمن الرحيم ✨ 📜زیارت روز چهارشنبه : 💫السلام عليكم ورحمة الله وبركاته صبحكم الله بظهورالحجة عليه السلام إن شاءلله و بالخير والعافية ✨زيارة الامام الكاظم والرضا والجواد والهادي عليهم السلام في يوم الاربعاء: ✨السَّلامُ عَلَيْكُم ياأَوْلِياء اللهِ، السَّلاُمُ عَلَيْكُم ياحُجَجَ اللهِ، السَّلامُ عَلَيْكُمْ يانُورَ الله فِي ظُلُماتِ الاَرْضِ ، السَّلامُ عَلَيْكُمْ صَلَواتُ الله عَلَيْكُمْ وَعَلى آلِ بَيْتِكُمْ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ، بِأَبِي أَنْتُمْ وَاُمِّي، لَقَدْ عَبَدْتُمْ الله مُخْلِصِينَ، وَجاهَدْتُمْ فِي الله حَقَّ جِهادِهِ حَتَّى أَتاكُمْ اليَقِينُ، فَلَعَنَ الله أَعْدائكُمْ مِنَ الجِنِّ وَالاِنْسِ أَجْمَعِينَ ، وَأَنا أَبْرَؤُ إِلى الله وَإِلَيْكُمْ مِنْهُمْ. يامَوْلايَ ياأَبا إِبْراهِيمَ مُوسى بْنَ جَعْفَرٍ، يامَوْلايَ ياأَبا الحَسَنِ عَلِيّ بْنَ مُوسى، يامَولايَ ياأَبا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ، يامَوْلايَ ياأَبا الحَسَنِ عَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ، أَنا مَوْلىً لَكُمْ مُؤْمِنٌ بِسِرِّكُمْ وَجَهْرِكُمْ مُتَضَيِّفٌ بِكُمْ فِي يَوْمِكُمْ هذا وَهُوَ يَومُ الاَرْبِعاءِ، وَمُسْتَجِيرٌ بِكُمْ فَأَضِيفُونِي وَأَجِيرُونِي بِآلِ بَيْتِكُمُ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ. 💠ذکر⛓ روز چهارشنبه:یاحی ویا قیوم ۱۰۰مرتبه مرتبه ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin
🌹 ღ ‌<🌻> گل‌نرگس‌ز‌شمیم‌سحرٺ‌مست‌شدم عطر‌جانبخش‌طُ ا‌زجآن‌معطـر‌نرود...ツ🍃•° درهردمم هزاران.... فریادانتظاراست یک لحظه بی ت❤️وبودن... یک عمراحتضاراست سلام پشت وپناه ما🌹🌹 ‌‌『اللّٰھُمَ‌عجلْ‌لِّوَلیڪَ‌الفࢪَج』 ⛅️🌤 🌹
🌹 🌸🍃﷽🍃🌸 💫 ✨✨إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ ۗ وَمَا اخْتَلَفَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ إِلَّا مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْعِلْمُ بَغْيًا بَيْنَهُمْ ۗ وَمَنْ يَكْفُرْ بِآيَاتِ اللَّهِ فَإِنَّ اللَّهَ سَرِيعُ الْحِسَابِ 💠 ترجمه 👈🏻 ﺩﺭ ﺣﻘﻴﻘﺖ ﺩﻳﻦ [ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻩ] ﻧﺰﺩ ﺧﺪﺍ، ﺍﺳﻠﺎم ﺍﺳﺖ. ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻛﺘﺎﺏ [ﺍﻟﻬﻲ] ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪ، ﺍﺧﺘﻠﺎﻑ ﻧﻜﺮﺩﻧﺪ، ﻣﮕﺮ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻛﻪ ﻋﻠﻢ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ [ﺣﺎﺻﻞ] ﺁﻣﺪ، ﺑﺨﺎﻃﺮ ﺳﺘﻢ(ﻭ ﺣﺴﺪﻱ)ﻛﻪ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻧﺸﺎﻥ ﺑﻮﺩ؛ ﻭ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺑﻪ ﺁﻳﺎﺕ ﺧﺪﺍ ﻛﻔﺮ ﻭﺭﺯﺩ، ﭘﺲ(ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﺍﻭ ﻣﻲ ﺭﺳﺪ، ﺯﻳﺮﺍ)ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺣﺴﺎﺑﺮﺳﻲ ﺳﺮﻳﻊ ﺍﺳﺖ 💠 آموزه ها و ﭘﻴﺎم ﻫﺎ: ✅١.ﮔﻮﻫﺮ ﺍﺩﻳﺎﻥ ﺍﻟﻬﻲ، ﺗﺴﻠﻴﻢ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺧﺪﺍﺳﺖ. ✅٢.ﺭﻳﺸﻪ ﻱ ﺍﺧﺘﻠﺎﻓﺎﺕ ﻣﺬﻫﺒﻲ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﻧﺤﺮﺍﻓﺎﺕ ﺍﺧﻠﺎﻗﻲ ﺑﺠﻮﻳﻴﺪ. ✅٣.ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺍﺯ ﺣﺴﺎﺏ ﺭﺳﻲ ﺳﺮﻳﻊ ﺧﺪﺍ ﺑﻬﺮﺍﺳﻨﺪ(ﻭ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻫﺎﻱ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺍﻧﻜﺎﺭ ﻧﻜﻨﻨﺪ ﻭ ﻛﻔﺮ ﻧﻮﺭﺯﻧﺪ). ✅٤.ﺑﺮﺍﻱ ﺭﻓﻊ ﺍﺧﺘﻠﺎﻓﺎﺕ ﻣﺬﻫﺒﻲ، ﺍﻧﺤﺮﺍﻓﺎﺕ ﺍﺧﻠﺎﻗﻲ ﺭﺍ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻛﻨﻴﺪ. 📗✍️آیه 19 سوره مبارکه آل عمران 🌹
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
🌹 #ادامه 🔆حضرت مهدی(عج) در آیینه کلام امام علی (ع) 🔺و بدانید که زمین از حجّت خداى عزّ و جلّ خالى نم
🌹 🔆(عج) در کلام علی (ع)🔅 🔰او غایب خواهد شد تا به حدی که نادان گوید: خداوند را در آل محمّد حاجتى نیست. ⭕️البته با وجود این سختی‌ها وعده امام به پایداران و استقامت‌­کنندگان -و به بیان کامل منتظران- نیز وعده‌­ای بی نظیر است چنانکه در ادامه روایت کمال­الدین چنین آمده است: ✨أَلَا فَمَنْ ثَبَتَ مِنْهُمْ عَلَى دِینِهِ وَ لَمْ یَقْسُ قَلْبُهُ لِطُولِ أَمَدِ غَیْبَهِ إِمَامِهِ فَهُوَ مَعِی فِی دَرَجَتِی یَوْمَ الْقِیَامَهِ[۱۱] ✳️بدانید هر که در آن دوران در دینش استوار باشد و قلبش به واسطه طول غیبت امامش سخت نشود او در روز قیامت هم درجه من است. ❇️و یا در حدیث دیگری از ایشان آمده است: الْمُنْتَظِرُ لِأَمْرِنَا کَالْمُتَشَحِّطِ بِدَمِهِ فِی سَبِیلِ اللَّهِ.[۱۲] ✔️منتظر امر ما مانند کسى است که در راه خدا به خون خود درغلطد. 🔺حال سؤال اینجاست که چگونه می‌­توان در این عصر پرآشوب در دین پایدار ماند و دست خود را از حجت خدا جدا نکرد و چگونه می­توان منتظر حقیقی بود؟ امیرمؤمنان به این پرسش چنین پاسخ می­‌گویند: ✅… فَلَا یَثْبُتُ فِیهَا {فی الغیبه} عَلَى دِینِهِ إِلَّا الْمُخْلِصُونَ الْمُبَاشِرُونَ لِرَوْحِ الْیَقِینِ الَّذِینَ أَخَذَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مِیثَاقَهُمْ بِوَلَایَتِنَا وَ کَتَبَ فِی قُلُوبِهِمُ الْإِیمانَ وَ أَیَّدَهُمْ بِرُوحٍ مِنْهُ .[۱۳] ⭕️ثابت نماند در آن غیبت بر دینش مگر مخلصانى که روح یقین را دریافته‌ اند آن کسانى که خداى عز و جل پیمان ولایت ما را از آنها گرفته و ایمان در دلشان نوشته شده و آنها را بر وحى از جانب خود یاری کرده است. 💢بنابر احادیث بالا می­‌توان نتیجه گرفت صبر، اخلاص، یقین و ولایتمداری و البته توفیق الهی شرط به سلامت گذر کردن از دوران دشوار غیبت است. 3⃣ظهور 🔶مطابق وعده الهی در قرآن و روایات متعدد ائمه معصومین (علیهم السلام)، دوران غیبت با ظهور امام غایب(عج) به سر می­‌آید و عصری که مملو از ظلم و تباهی گشته جای خود را به دوران شکوفایی بشر و زمان طلایی ظهور می­‌دهد آری این وعده‌­ای است که همه اولیای الهی بدان بشارت داده و ظهور خورشید عدالت را پس از سالها ظلم و سیاهی به منتظران نوید داده‌­اند. به روایت بسیار زیبای زیر نیز که از اصبغ بن نباته در 📘کتاب اصول کافی نقل شده توجه نمایید: عَنِ الْأَصْبَغِ بْنِ نُبَاتَهَ قَالَ أَتَیْتُ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ ع فَوَجَدْتُهُ مُتَفَکِّراً یَنْکُتُ فِی الْأَرْضِ فَقُلْتُ یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ مَا لِی أَرَاکَ مُتَفَکِّراً تَنْکُتُ فِی الْأَرْضِ أَ رَغْبَهً مِنْکَ فِیهَا فَقَالَ لَا وَ اللَّهِ مَا رَغِبْتُ فِیهَا وَ لَا فِی الدُّنْیَا یَوْماً قَطُّ وَ لَکِنْ فَکَّرْتُ فِی مَوْلُودٍ یَکُونُ مِنْ ظَهْرِ الْحَادِی عَشَرَ مِنْ وُلْدِی هُوَ الْمَهْدِیُّ الَّذِی یَمْلَأُهَا قِسْطاً وَ عَدْلًا کَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً تَکُونُ لَهُ حَیْرَهٌ وَ غَیْبَهٌ یَضِلُّ فِیهَا أَقْوَامٌ وَ یَهْتَدِی فِیهَا آخَرُون[۱۴] 🔷اصبغ بن نباته گوید: خدمت امیر المؤمنین (علیه السلام) آمدم و دیدم آن حضرت متفکر است و زمین را خط می­‌کشد، عرض کردم: اى امیر مؤمنان! چرا شما را متفکر می­‌بینم و به زمین خط می‌کشی، مگر به آن (خلافت در روى زمین) رغبت کرده‌ اى؟ 🔶فرمود: نه، به خدا، هرگز روزى نبوده که بخلافت یا به دنیا رغبت کنم ولى فکر مى ‌کردم درباره مولودى که فرزند یازدهم من است، او همان مهدى است که زمین را از عدل و داد پر کند، چنان که از جور و ستم پر شده باشد. براى او غیبت و سرگردانى است که مردمى در آن زمان گمراه گردند و دیگرانی هدایت شوند. ✳️هر انقلابی یارانی مناسب می‌­طلبد و انقلاب جهانی امام عصر(عج) نیز از این قاعده مستثنی نیست. بدین جهت است که ائمه طاهرین(ع) صفات یاران و همراهان امام زمان(عج) را نیز در ضمن بیانات خود گوشزد نموده‌­اند و از شیعیان خواسته‌­اند به این صفات متصف گردند. ❇️نکته جالب در روایات این موضوع آنست که مطابق برخی روایات یاران امام عصر(عج) غالباً جوان بوده و با روحیه‌ای جوان و سرزنده به یاری امام خویش سر می­‌سپارند از جمله در روایتی از 🔆امام علی(ع) که در کتاب غیبت شیخ طوسی(ره) نقل شده چنین آمده است: أَصْحَابُ الْمَهْدِیِ شَبَابٌ لَا کُهُولَ فِیهِمْ إِلَّا مِثْلَ کُحْلِ الْعَیْنِ وَ الْمِلْحِ فِی الزَّادِ وَ أَقَلُّ الزَّادِ الْمِلْح [۱۵] 🌹