eitaa logo
🇮🇷کانال عاشقان چهارده معصوم علیهم السلام🇮🇷
3.2هزار دنبال‌کننده
14.2هزار عکس
7.1هزار ویدیو
372 فایل
🌺برای بهره‌مندی از پیامبر ص و سایر ائمه(علیهم السلام) نیز باید از واسطه‌ی فیض الهی بهره‌مند گشت و از دریچه‌ی وجود حجت زمان از انوار سایر معصومین(علیهم السلام) بهره مند شد.تمام سعادت و شقاوت انسان درگرو معرفت امام زمان عج الله است‌🌼 @cyber_2017
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷🥀🏴 ♦️انسان منتظر و آرزوی شهادت 🔷 از جمله ویژگی های انسان منتظر این است که همیشه منتظر شهادت است و یکی از دعاهای همیشگی اش طلب شهادت از خداست. منتظران واقعی امام مهدی علیه السلام برای رسیدن به شهادت سر از پا نمی شناسند. 🔶 جهاد در راه خدا در همه مقاطع و به‌ طور مستمر از برنامه‌های یاران حضرت است: «یُجاهِدونَ فی سَبیل ِاللَّهِ» امام صادق(ع) فرمود: «یاران مهدى،...برای شهادت دعا می کنند و آرزو دارند که در راه خدا به شهادت برسند.» 🔔 البته مراد از جهاد هر دو نوع جهاد است، هم جهاد اصغر و هم جهاد اکبر. 🔷 از محك هايى كه خداوند افراد راستگو و با ايمان را از افراد دروغگو جدا مى سازد (تمناى مرگ است) يك فرد مومن كه آينده اى درخشان و زيبا براى خود پیش بينى مى كند و عاشق كوى يار و قرب الى الله و هم نشينى اولياء الله را در دلش زمزمه مى كند همواره تمناى مرگ دارد: 🔺آتش بجانم افكند شوق لقاى دلدار 🔺از دست رفت صبرم اى ناقه پاى بردار 🔻(لولا اجل الذى كتب الله عليهم لـم تستقر ارواحهم فى اجسادهـم طرفه عين شوقا الى الثواب و خوفا من العقاب)‏ 🔴 اصحاب حجت كه مهدى (ع) را با معرفت شناخته و ايمان به راه و هدفش دارند و به او عشق مى ورزند و همه هستي شان را فانـى در وجود او مى دانند, عاشق شهادت در راه وى هستند: 🔷 بنابراين, فردى كه جانش را از هدفش بيش تر دوست دارد نمى تواند شجاعت ورزد, بلكه او بايد همواره حافظ جانش باشد تا به او آسيبى نرسد. 🔔 لذا شجاعت شيرانى چون ياوران مهدى (عج) را مى طلبد. ♦️ این ویژگی در شهید سلیمانی بسیار نمود داشت. او می گفت: بعضی وقت ها انسان به دوستی می رسد، التماس می کند دعا کن شهید بشوم. عموما ما تعارف می کنیم و می گوئیم: نه خدا شما را حفظ کند شما ضروری هستید. دعا برای شهادت عظیم است که نباید ما نسبت به یکدیگر از آن غافل شویم فیض بزرگی است که از درک حقیقت چنین فیض بزرگی عاجز هستیم. 🌷🥀🏴
فضیلت عبادت اجتماعی.mp3
893.7K
🌷🥀🏴 ⁉️آیا انجام اعمال مذهبی اولویت دارد یا فعالیت مهدوی ؟واینکه اعمال اجتماعی چه فضیلتی دارد ؟ 🌷🥀🏴
🌷🥀🏴 🏴صفحه حماسی عاشورا را هم بخوانیم آیت الله شهید: 👈آيا تاريخچه فقط همين يك صفحه است؟ آيا فقط است؟ فقط است و چيز ديگرى نيست؟ ✅اشتباه ما همين است. 👈اين تاريخچه يك صفحه ديگر هم دارد كه آن صفحه، ديگر پسر معاويه نيست، پسر زياد نيست، پسر سعد نيست، شمر نيست. ✅در آنجا قهرمان، ع است. در آن صفحه، ديگر جنايت نيست، تراژدى نيست، بلكه است، افتخار و است، تجلى و است. 📕مجموعه آثاراستادشهيدمطهرى(حماسه حسینی)، ج17، ص: 30 🌷🥀🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷🥀🏴 🔳 حضرت شعیب میگفت : 🔺گناه نکنید که خدا بر شما بلا نازل میکند.. یکی آمد و گفت من خیلی هم گناه کردم ولی خدا اصلا بلایی بر من نازل نکرده! خداوند به حضرت‌شعیب وحی میکند که به او بگو اتفاقا تو سر تا پا در زنجیر هستی.. آن فرد از حضرت شعیب درخواست نشانه میکند. خداوند میگوید به او بگو که عباداتش را فقط به عنوان تکلیف انجام میدهد و هیچ لذتی از آنها نمیبرد.. 💎امام صادق (ع)فرمودند:خداوند كمترين كاري كه درباره گناهکار انجـام مـیدهد اين است كـه او را از لـذّت مـناجـات محـروم مي‌سـازد. 📚معراج‌السعادة صفحه۶۷۳ 🏴 🌷🥀🏴
🌷🥀🏴 ‌ ღ ‌---------------------»🔗♥️» گفتم‌از؏ـشق‌نشـٰانۍبِـه‌مَـنہ‌خَستِہ‌بِگو! گفت؛جزءعشقٓ‌امامت هرچہ‌ببینۍبدلیست🖤! "؏"シ 💔 🌷🥀🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ ✨بسم الله الرحمن الرحيم ✨ 📜زیارت روز سه‌شنبه ✨السلام عليكم ورحمة الله وبركاته صبحكم الله بظهورالحجة عليه السلام إن شاءلله و بالخير والعافية 📜زيارة الامام السجاد والباقر والصادق عليهم السلام في يوم الثلاثاء: السَّلامُ عَلَيْكُمْ ياخُزَّانَ عِلْمِ اللهِ، السَّلامُ عَلَيْكُمْ ياتَراجِمَةَ وَحْيِ اللهِ، السَّلامُ عَليْكُمْ ياأَئِمَّةَ الهُدى، السَّلامُ عَلَيْكُم ياأَعْلامَ التُّقى، السَّلامُ عَلَيْكُمْ ياأَوْلادَ رَسُولِ اللهِ، أَنا عارِفٌ بِحَقِّكُمْ، مُسْتَبْصِرٌ بِشَأْنِكُمْ مُعادٍ لاَعْدائِكُمْ مُوالٍ لاَوْلِيائِكُمْ، بِأَبِي أَنْتُم وَاُمِّي، صَلَواتُ الله عَلَيْكُمْ. اللّهُمَّ إِنِّي أَتَوالى آخِرَهُمْ كَما تَوالَيْتُ أَوَّلَهُمْ وَأَبْرءُ مِنْ كُلِّ وَلِيجَةٍ دُونَهُمْ وَأَكْفُرُ بِالجِبْتِ وَالطَّاغُوتِ وَاللاّتِ وَالعُزَّى، صَلَواتُ الله عَلَيْكُمْ يامَوالِيَّ وَرَحْمَةُ الله وَبَرَكاتُهُ. السَّلامُ عَلَيْكَ ياسَيِّدَ العابِدِينَ، وَسُلالَةَ الوَصِيِّينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ ياباقِرَ عِلْمِ النَبِيِّينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ ياصادِقا مُصَدَّقا فِي القَوْلِ وَالفِعْلِ، يامَوالِيَّ هذا يَوْمُكُمْ وَهُوَ يَوْمُ الثُّلاثاءِ، وَأَنا فِيهِ ضَيْفٌ لَكُمْ وَمُسْتَجِيرٌ بِكُمْ فَأَضِيفُونِي وَأَجِيرُونِي بِمَنْزِلَةِ الله عِنْدَكُمْ، وَآلِ بَيْتِكُمُ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ 💠 ذکر ⛓روز سه شنبه: یاارحم الراحمین۱۰۰مرتبه 🌹 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin
🌷🥀🏴 سلام_امام_زمانم💚 اگر چه جمعه نشد حاجتم ولی این است سه شنبه های تو در صحن باشم تویی تو صاحب دنیا که صاحبم باشی امام من شده ای تا باشی ترنج و تیغ به کف منتظر سر راهتـ❤️ـ نشسته یوسف صدیق بسکه زیبائی 💔 💚 🌤 🌷🥀🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷🥀🏴 💫 🔔 به فکر دینداری خانواده خود باشید. 🕋 وَأَقْبَلَ بَعْضُهُمْ عَلَي بَعْضٍ يَتَسَاءلُونَ قَالُوا إِنَّا كُنَّا قَبْلُ فِي أَهْلِنَا مُشْفِقِينَ فَمَنَّ اللَّهُ عَلَيْنَا وَوَقَانَا عَذَابَ السَّمُومِ 📗سوره طور آیات/٢۵ تا ٢٧) ⚡️ترجمه: و بعضى بهشتيان رو به ديگرى نموده و از يكديگر سؤال مى كنند كه رمز اين همه كاميابى در اينجا چيست؟ گويند: ما پيش از اين در دنيا، نسبت به خانواده خويش خيرخواه بوديم وآنان را از عذاب الهى هشدار مى داديم. پس خداوند بر ما منّت نهاد و ما را از عذاب سوزان حفظ كرد. ✅ انسان بايد نسبت به خانواده خود، توجّه و تعهّد و دغدغه و سوز داشته باشد و برای هدایت و دینداری آنان تلاش کند. 🍁 اين توجه و اهتمام در مورد هدایت افراد خانواده، باعث بهشتی شدن خود انسان می شود. 🌷🥀🏴
🔘کیفیت خونخواهی امام حسین (ع) و انتقام از مسببان کربلا.. 🔹در روایات از امام مهدی (عج) به عنوان خونخواه امام حسین (ع) و منتقم واقعه دردناک کربلا تعبیر می شود. این صفت در دعای ندبه نیز برای حضرت بقیه الله الاعظم (عج) به کار رفته است که در ذیل شرح و چرایی آن تبیین می شود:🔰 👈«أَیْنَ الطَّالِبُ بِذُحُولِ الْأَنْبِیَاءِ وَ أَبْنَاءِ الْأَنْبِیَاءِ أَیْنَ الطَّالِبُ بِدَمِ الْمَقْتُولِ بِكَرْبَلاءَ؛ کجا است کسی که خون انبیا و فرزندان انبیا و شهید کربلا را مطالبه کرده و انتقام بگیرد؟» در این فراز بخش دیگری از اقدامات حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف نشان داده شده است که آن انتقام و قصاص از دشمنان جبهه حق و قاتلان انسان های حق طلب است که در رأس آنها انبیای گرامی و وجود مقدس سیدالشهدا است. درباره این جملات آیاتی وجود دارد که به توضیح آنها کمک می کند و ما برخی از آنها را با نکاتش می آوریم. 👈باید دوباره به این نکته اشاره کرد که امام زمان عليه‌السلام جلوه مهر و لطف خداوند بر اهل زمین است و اگر شمشیرکشیدن و جنگی نیز وجود دارد، در برابر ستمگران و مستکبرانی خواهد بود که مانع بارش رحمت الهی بر مردم هستند. در حقیقت شمشیر امام زمان عليه‌السلام برای کسانی کشیده خواهد شد که جز منطق زور، چیز دیگری نمی فهمند؛ مانند اسرائیلی های امروز. آیا این صهیونیسم قابل نصیحت است؟! آیا سازمان ملل می تواند او را مهار کند؟! آیا آمریکا می تواند آن را کنترل کند؟! اصلاً چه قدرتی می تواند اسرائیل را در جای خود بنشاند؟ این اسرائیل است که جز منطق زور چیزی نمی‌فهمد، وگرنه امام زمان عليه‌السلام سر تا پا مهر و عطوفت است. 📖آیه اول 🔸«وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً؛ و هر کس مظلوم کشته شود، قطعاً برای ولیّ او تسلّط (و اختیار دیه یا قصاص) قرار داده ایم». 📌نکته ها ۱. در روایات یکی از مصادیق «ولی»، حضرت مهدی عليه‌السلام شمرده شده که انتقام جدّ عزیزش امام حسین عليه‌السلام را خواهد گرفت. امام محمد باقر عليه‌السلام در تفسیر آیه «وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً» فرمودند: منظور این آیه، امام حسین عليه‌السلام است؛ زیرا آن بزرگوار مظلومانه شهید شد و ما امامان خونخواه آن حضرت (ع) هستیم. هنگامی که قائم ما خاندان قیام کند، خون امام حسین عليه‌السلام را طلب خواهد کرد. ۲. بنابر روایات حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف انتقام گیرنده دشمنان اسلام است. رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: قال الله: و به أنتقم من أعدائی؛ خداوند فرموده است که به وسیله او(مهدی) از دشمنانم انتقام خواهم گرفت. همچنین امام صادق عليه‌السلام فرمودند: إذا قام قائمنا انتقم لله و لرسوله و لنا أجمعین؛ وقتی قائم ما قیام کند، انتقام خدا و رسولش و همه ما را خواهد گرفت. ۳. حمایت خداوند از مظلوم و سپردن حق قصاص به ولیّ دم، هم عامل بازدارنده از آدم کشی و هم بازدارنده از اسراف در قصاص است: «جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً». ۴. قرار دادن حقّ قصاص، برای حمایت از مظلوم است: «جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً». ۵. اولیای مقتول دارای حق قصاص و کشتن قاتل هستند: «جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً». ۶. «انتقام خدا» در قرآن به معنای مجازات و کیفر است، نه کینه توزی؛ مانند آیه: «فَانْتَقَمْنا مِنْهُمْ فَأَغْرَقْناهُمْ فِی الْیَمِّ بِأَنَّهُمْ كَذَّبُوا بِآیاتِنا وَ کانُوا عَنْها غافِلِینَ؛ سرانجام از آنان انتقام گرفته و در دریا غرقشان ساختیم، زیرا آیات ما را تکذیب کردند و از آنها غافل بودند». 📖آیه دوم 🔸«وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مِنْ قَبْلِكَ رُسُلًا إِلی قَوْمِهِمْ فَجاؤُهُمْ بِالْبَیِّناتِ فَانْتَقَمْنا مِنَ الَّذِینَ أَجْرَمُوا وَ کانَ حَقًّا عَلَیْنا نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ؛ و البتّه ما پیش از تو پیامبرانی را به سوی قومشان فرستادیم، پس آنان دلایل روشن برای مردم آوردند، (برخی ایمان آوردند و بعضی کفر ورزیدند) پس، از کسانی که مرتکب جرم شدند انتقام گرفتیم، و (مؤمنان را یاری کردیم که) یاری مؤمنان حقّی است بر عهده ما». 📌نکته ها ۱.در این آیه چهار برنامه و سنّت الهی مطرح شده است: الف) سنّت فرستادن پیامبر؛ ب) سنّت معجزه داشتن انبیا؛ ج) کیفر مجرمان؛ د) نصرت مؤمنان. ۲. مسأله نصرت مؤمنان در قرآن چندین بار مطرح شده است؛ از جمله: الف) اگر شما خدا را یاری کنید، او نیز شما را یاری می کند: «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْكُمْ». ب) کسانی که در راه ما تلاش و مجاهده کنند، ما راه های خود را به آنان نشان خواهیم داد: «وَ الَّذِینَ جاهَدُوا فِینا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنا». ج) ما قطعاً پیامبران و مؤمنان را یاری خواهیم کرد: «إِنَّا لَنَنْصُرُ رُسُلَنا وَ الَّذِینَ آمَنُوا». د) عاقبت و سرانجام نیک از آنِ متّقین و پرهیزکاران است: «وَ الْعاقِبَهُ لِلْمُتَّقِینَ». 👇
🌷🥀🏴 👆👆 ۳. آشنایی با تاریخ، عامل تسلّی است: «مِنْ قَبْلِكَ رُسُلًا- فَانْتَقَمْنا- نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ». ۴. ابتدا کار فرهنگی و ارشاد، سپس برخورد با مجرمان: «فَجاؤُهُمْ بِالْبَیِّناتِ فَانْتَقَمْنا». ۵. مخالفان انبیا، مجرمانی محکوم و مغلوب هستند: «فَانْتَقَمْنا- أَجْرَمُوا». ۶. انتقام از مجرم، یکی از مصادیق نصرت مؤمنان است: «فَانْتَقَمْنا مِنَ الَّذِینَ أَجْرَمُوا- نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ». ۷. پیروزی مؤمنان، وعده ی قطعی خداوند است (گرچه در ظاهر شهید شوند ولی به هدفشان می رسند): «کانَ حَقًّا عَلَیْنا». ۸. هرچند انسان از خدا طلبی ندارد؛ ولی خداوند یاری مؤمنان را بر خود لازم کرده است: «حَقًّا عَلَیْنا». 📖آیه سوم 🔸«وَ لَكُمْ فِی الْقِصاصِ حَیاهٌ یا أُولِی الْأَلْبابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ؛ ای صاحبان خرد! برای شما در قصاص، حیات (و زندگی نهفته) است. باشد که شما تقوا پیشه کنید». 📌نکته ها ۱. گویا آیه در مقام پاسخ به یک دسته ایرادهایی است که به حکم قصاص، به ویژه از سوی روشنفکر نمایان مطرح می شود. قرآن می فرماید: حکم قصاص برای جامعه انسانی تأمین کننده حیات و زندگی است. قصاص یک برخورد و انتقام شخصی نیست، بلکه تأمین کننده امنیّت اجتماعی است. در جامعه ای که متجاوز قصاص نشود، عدالت و امنیت از بین می رود، آنچنان که گویا آن جامعه مرده است. چنانکه در پزشکی، کشاورزی و دامداری، لازمه حیات و سلامت انسان، گیاه و حیوان از بین بردن میکروب ها و آفات است. ۲. اگر به بهانه اینکه قاتل هیجان روانی پیدا کرده، او را رها کنیم، هیچ ضمانتی نخواهد بود که در جنایت های دیگر این بهانه مطرح نشود، چون تمام جنایتکاران در سلامت، آرامش روحی و فکری دست به جنایت نمی زنند. بنابراین، تمام خلافکاران باید آزاد باشند و جامعه سالم نیز باید به جنگل تبدیل شود تا هرکس بر اثر هیجان و دگرگونی های روحی و روانی بتواند هرکاری را انجام دهد. گمان نکنیم که دنیای امروز، دنیای عاطفه و نوع دوستی است و قانون قصاص، قانونی خشن و ناسازگار با فرهنگ حقوق بشر دنیاست. اسلام در کنار حکم قصاص، اجازه عفو و اخذ خون بها داده تا به مصلحت اقدام شود. ۳. توجیهاتی مانند اینکه از مجرمان و قاتلان در زندان با کار اجباری به نفع پیشرفت اقتصادی بهره گیری می کنیم، قابل قبول نیست. چون این برنامه ها، تضمین کننده امنیت عمومی نیستند. اصل، مقام انسانیت و جامعه عدالت پرور است، نه دنیای پرخطر همراه با تولید بیشتر، آن هم به دست جنایتکاران و قاتلان! ۴. از آنجا که قانون قصاص، ضامن عدالت، امنیت و رمز حیات جامعه است، در پایان این آیه می فرماید: «لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ» یعنی اجرای این قانون، موجب خودداری و جلوگیری از بروز قتل های دیگر است. ۵. اجرای عدالت، تضمین کننده حیات جامعه است: «لَكُمْ فِی الْقِصاصِ حَیاهٌ». ۶. تعادل میان رأفت و خشونت لازم است. خدایی که رحمن و رحیم است، قصاص را رمز حیات می داند: «لَكُمْ فِی الْقِصاصِ حَیاهٌ». ۷. حذف عنصر خطرناک، یک اصل عقلانی است: «یا أُولِی الْأَلْبابِ». ۸. زود قضاوت نکنید. ممکن است در برخورد سطحی، قصاص را امر خوبی ندانید ولی با خرد و اندیشه در می یابید که قصاص رمز حیات است: «یا أُولِی الْأَلْبابِ». ۹. تقوا و دوری از گناه، فلسفه احکام دین است. چه احکام عبادی و چه قضایی: «لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ». ۱۰. قصاص، سبب بازداری مردم از تکرار قتل است: «لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ». 📚منبع: شرح قرآنی دعای ندبه - محسن قرائتی خبرگزاری شبستان 🌷🥀🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷🥀🏴 ✋سلام به امام زمان ارواحنافداه✋ ✅یعنی رو بسوی تو آورده ام و رضایت تو را می خواهم ✅یعنی تعیین مقصد و هدف از زندگی در این دنیا ✅یعنی سلام به جمیع انبیاء و برگزیدگان خدا ✅یعنی سلام به تمام خوبی ها و دوری از تمام بدی ها ✅یعنی پناه بردن به محکم‌ترین حصن و کهف در عالم هستی ✅یعنی روی گردانی از شیطان و توجه تمام به حجت خدا 👌کسانی که اولین کلام و سخن در آغاز هر روز زندگی‌شان به این سلام است باید در طول روز به گونه ای زندگی کنند که لیاقت شنیدن جواب سلام را پیدا کنند.. 👌👌کسی که سلام می کند باید با تمام وجود مراقب رفتارش باشد که پشت به امام نکند که چقدر زشت است پشت به کسی کرده به او سلام دهیم و از او دور شویم... 🌷🥀🏴